(Kevin) Love is in the air/ עמית טבול

אם נודה על האמת, סביר להניח שיותר משקווין לאב שמח על האליפות ההיסטורית של הקאבס – הוא נתקף תחושת בלבלה.

מדוע ולמה?

אם הקאבס שוב היו שומטים את התואר – ללא ספק הם היו נפטרים מקווין לאב, האיש שלכאורה אכזב ולא סיפק את הסחורה, וגם הוא עצמו היה עושה הכל כדי לעזוב.

אממה? קליבלנד לקחה אליפות, כולם שמחים ומאושרים. לאב עצמו נתפס (בצדק מסוים) כאחד מגיבורי הניצחון בגיים 7 לאחר שבפוזשן מכריע הציג עבודת הגנה יוצאת מן הכלל על קרי ומנע ממנו שלשה שהייתה יכולה לשנות את התמונה. מנעמי האליפות מעוררים רצון עז להישאר למרות שדי ברור שקווין לאב של קליבלנד הוא לא הדבר הראשון שיופיע במילון אבן-שושן תחת הערכים "מיצוי פוטנציאל" או "תמורה טובה למחיר". אז מה עושים?

בואו ניזכר מיהו קווין לאב:

PF גבוה עם קליעה טובה מכל הטווחים, משחק פוסט אפ, אינטליגנציית משחק לא רעה ויכולת שאיבת ריבאונדים מרשימה כולל ריבאונד התקפה. ההגנה לא משהו בלשון המעטה.

במינסוטה הוא סיים את עונת 2013-14 עם ממוצע של 26 נק', 12.5 ריבאונדים (3 בהתקפה), 4.4 אסיסטים ופחות מחטיפה או חסימה למשחק.

הגיוני היה לצפות שעם המעבר לקליבלנד ממוצעיו ירדו. בפועל הם ירדו יותר מדי.

בעונתו הראשונה בקליבלנד לאב תרם מספרים נמוכים לרמתו וסיים עם ממוצע של 16.4 נקודות, 9.7 ריבאונדים ו- 2.2 אסיסטים.

נראה שעם סיום עונתו הראשונה בקליבלנד, הקאבס שיערו שהירידה הדרסטית נובעת מקשיי התאקלמות וגם הפציעה בפלייאוף 2015 גרמה לתחושה של החמצה. הנסיבות הללו בתוספת תקרת השכר שעומדת לעלות משמעותית בשנים הקרובות והציפיה שבפלייאוף הבא לאב יהיה כשיר ויתרום משמעותית לאליפות, הובילו את הצדדים לחתימת חוזה מקסימום עד שנת 2020 (בין 20 ל-25 מיליון דולר לעונה).

ציפיות לחוד ומציאות לחוד. בתחילת העונה, בעיקר לפני שקיירי אירווינג חזר מהפציעה ונכנס לכושר, לאב שיחק היטב ולפרקים מסוימים מימש את הפוטנציאל שלו. זה לא בא לידי ביטוי במספרים כמו שזה בלט באופן בו הוא שיחק. לאב הפך לאופציה 1-2 והיה אגרסיבי ודומיננטי בהתקפה.

אלא שלאחר שובו של קיירי אירווינג וחזרתו לכושר משחק מלא בסוף ינואר, שוב היינו עדים לנסיגה ביכולת של לאב וחזרתו לתפקיד שחקן משלים עם תרומה דומה לזו של העונה הראשונה שלו בקליבלנד.

בפלייאוף האחרון לאב היה לא רע וניפק משחקים טובים לצד בינוניים. בסדרת הגמר הוא היה חלש.

יותר מדי פעמים, בעיקר בסיומי משחקים צמודים, לאב לא הצליח להשפיע על המשחק הגנתית והתקפית ובילה על הספסל ברגעי המאני טיים. בזמנו הועלתה כאן הצעה שהוא יפתח על הספסל ויוביל את החמישיה השניה.

בגיל 27, המהווה את שיא הקריירה עבור לא מעט שחקנים, לאב מציג ממוצעים נמוכים מאוד לרמתו: בעונה האחרונה הוא תרם 16 נקודות, 10 ריבאונדים ו- 2.4 אסיסטים. המגרעות שלו בהגנה לא פעם העלו ספק באשר למידת התועלת שהוא מביא לקליבלנד.

את מגרעותיו בהגנה כולם מכירים. אם בצד ההתקפי התרומה שלו בינונית וברור שהיא לא מחפה על ההגנה שלו, אז מה הואילו חכמים בתקנתם?

אחרי 2 עונות כבר אין התאקלמות, אין פציעות ואין תירוצים. לא לילד הזה פיללנו.

לזכותו של לאב יאמר שהוא תורם לריווח של משחק ההתקפה של הקאבס, מה שמקל על לברון וקיירי שנכנסים לסל בקלות יחסית כאשר הוא על הפרקט. מהעבר השני של הסקאלה מקטרגיו יגידו שהקאבס לקחו את האליפות למרות קווין לאב ולא בזכותו (אני לא מסכים עם הקביעה הזו, בעיקר אם נבחן מדדי + – ).

עם מעברו לקליבלנד קווין לאב הפך מכינור ראשון לכינור שלישי ואפילו רביעי בחלק מהמקרים (כשסמית' מתחמם). בהתאם לכך אם לאב ממשיך בקליבלנד הוא מקבע את מעמדו כרול פלייר (אמנם חשוב אבל עדיין רול פלייר) בתקופת שיא הקריירה שלו.

קחו את זה והדביקו תג מחיר של חוזה מקסימום. האם משתלם לצדדים? לדעתי לא.

אז מה הלאה? כוכב בקבוצה קטנה הוא כבר היה. אליפות כרול פלייר בקבוצת צמרת הוא לקח. לברון זה לברון וקיירי רק הולך ומשתפר. זה הזמן שלו לשדרג את יכולתו כשחקן מוביל אבל לא של קבוצת תחתית. אולי כוכב של קבוצה ברמת סיבוב ראשון-שני בפלייאוף, עדיף קבוצה עם רים פרוטקטור. אם הוא ימצא קבוצה מתאימה הוא בהחלט יוכל לשדרג אותה לרמה של גמר אזורי ומעלה ועל הדרך לחזור לרמת הקליעה והריבאונד מהעבר, משהו באזור ה- 23 נק' ו-12 ריבאונדים. יש לו חוזה עד 2020 ולכן ההיבט המקצועי הוא היחידי שצריך לעניין אותו.

מועמדות פוטנציאליות:

דטרויט, בוסטון, מיאמי (במקום בוש, שילוב חזק עם ווייטסייד), פורטלנד (קו קדמי חלש), קליפרס (במקום גריפין), יוטה, יוסטון, וושינגטון ושארלוט.

לדעתי קליבלנד תשמח להעביר אותו בטרייד אם תקבל תמורה הולמת.

מה דעתכם?

Amitlahev

אבא במשרה מלאה, רואה חשבון, שופט כדורסל בדימוס, מכור לפנטזי, גיטריסט בהרכב ובשעות הפנאי (שאין לי) זורק מלא שלשות :)

לפוסט הזה יש 45 תגובות

  1. מה דעתי?

    1) מדלית זהב אולימפית
    2) אלוף NBA
    3) חוזה חתום ובטוח עד 2020
    4) איזה 60 -80 מיליון דולארים בבנק

    דעתי שהוא יושב טוב-טוב על הסוס, ואין לו דאגה אחת בחיים מלבד מאיפה להזמין מחר את הפיצה הטובה בעיר

  2. לאב לא היה רול פלייר. הוא היה מעוז ההנה נגד ג"ס, הריבאונדר הראשי, ומלבד משחק גרוע אחד, הוא גם קלע לא רע בכלל. היי, הוא שיחק איזה 35 דקות למשחק (אם לעידו גילרי בא לבדוק ולתקן אותי, ש'יהיה אורחי') בקבוצה אליפה.
    מה רע בזה?

    1. ריבאונדר ראשי כן.
      לא חושב שמעוז ההגנה.
      בסדרת הגמר הוא קלע 7,2,11,5,17 ו-9 נקודות בששת המשחקים בהם שותף.
      ממוצע של 8.5 נקודות למשחק ב-36% מהשדה ו-26% מהשלוש. פחות מ-7 ריבאונדים למשחק וקצת יותר מאסיסט בודד.
      במשחק בו הוא לא שותף קליבלנד דרסה את הלוחמים ב-30 הפרש (הם היו מצליחים להביס אותם גם איתו אבל זה רק מראה שהיעדרותו לא הייתה כל כך קריטית).
      הוא לא כזה גרוע אבל גם לא אחד שהייתי משלם לו כל כך הרבה.
      מעבר לסטטיסטיקה היבשה ראיתי שחקן חסר ביטחון שמתעלה לפרקי זמן קצרים בלבד – בעיקר ריבאונד והגנה במשחק 7.

  3. מוצג א:
    http://www.basketball-reference.com/players/b/boshch01.html#per_game::none

    מוצג ב:
    http://www.basketball-reference.com/players/l/loveke01.html#per_game::none

    כשאתה משחק ליד לברון יש לזה צדדים חיוביים וצדדים שליליים. אחד מהצדדים השליליים הם שאתה שחקן פחות מרכזי בקבוצה ושיש לך פחות מקום להציג ולהביא לידי ביטוי את היכולות שלך.

    1. אי אפשר להתעלם מזה שהשניים שהצגת פה לא ירדו ממקום 1 בהיררכיה ההתקפית למקום 2, אלא למקום 3. אני לא אומר שמה שכתבת שגוי, אני רק אומר שהדוגמאות הללו אינן הוכחה טובה לכך.

  4. ההשוואה בין לאב לבושנכונה אך בעייתית. שניהם הורידו את הממוצעים שלהם. אבל בוש הפך ל"מעוז ההגנה" (כמו שמנחם אמר וטעה לגבי לאב). לעומתו לאב, כשהוא לא חור גדול אז כולם מתמוגגים… גם THE STOP על סטף בטלה בשישים מול כל החגיגות של סטף וגארדים אחרים עליו. יש לו מוביליות של סנטר בגוף של פורוורד. הוא חיית ריבאונד הגנה – חוזקתו היחידה בהגנה.
    בהתקפה – הוא אכזבה פחות גדולה. הוא אכן קלעי 3 טוב, אבל פעמים רבות מדי היה חסר ביטחון וויתר על קאטץ אנד שוט ובעצם תקע את ההתקפה. משחק הפוסט שלו סביר ולא יותר, ומסתכם ב2 מהליכים (הטעייה וניסיון לקבל עבירה, או הוק שוט בינוני). במאני טיים לא יתנו לו כדור בפוסט, וזה אומר הכל.
    מה שכן הוא מוסר טוב מאוד לדעתי ולא רק מסירות על כל המגרש (אאוטלט פס)

    הוא מצטייר כאדם נחמד מאוד. זה גם חשוב.

    שורה תחתונה, ראיין אנדרסון פנוי, וכרגע הוא יכול לתת כמעט את אותה התפוקה כמו לאב. אם טרייד יוכל להביא חיזוק חשוב לספסל, הייתי אומר שזב רעיון טוב.

    אבל זה לא יקרה, לגריפין אין אומץ

    1. לגריפין אין אומץ? לא מסכים.
      עשה המון טריידים ומהלכים שיכלו להתפוצץ לו בפנים ולגרום לו לאבד את משרתו.

      לגבי אנדרסון, הייתי מסכים בכל קיץ אחר (בזמן עבר). התקרת שכר החדשה הזו שיבשה את כל מה שידעתי לגבי המשכורות (וגם זה לא הרבה), ואנדרסון ממה שהבנתי בדרך לקבל חוזה בסביבות ה-17 מיליון. גם סכום אסטורונמי, ולא הרבה פחות מלאב, שהוא שחקן טוב יותר.

    2. הוא עשה הרבה מהלכים מצויינים אבל לא כאלה עם אומץ. ואולי זה בכלל לא תלוי בו… לשנות את החמישייה ולהוציא ממנה את לאב אחרי האליפות – זו יציאה מהקופסא שקשה לי להאמין שתקרה.

  5. אם אני הקאבס אני מחפש דרך לשפר את הסגל הקיים וזה לא קל בגלל שלקליבלנד אין תמרון כמעט בכלל.
    לכן קווין לאב הוא הפתרון, ואני משחרר אותו בתמורה למישהו מקביל, כלומר: כוכב גדול בשכר מקס/ קרוב למקס' שלא מסתדר בקבוצה שלו. וזה אומר:

    דווייט הווארד, בוגי קאזינס, בלייק גריפין.
    כל אחת מהאופציות מובילה למגה-טרייד, שתי האחרונות מאוד מלהיבות. ייתכן שהקאבס יצטרכו להוסיף עוד קצת (ואין להם הרבה!) כדי שבכלל בצד השני יחשבו על הדיל.

    אחרים באותו לוול הם פול מילסאפ, או ברוק לופז – כאן אני לא רואה שום סיבה שבכלל מישהו יקשיב. למרות המהלך האחרון בגמר, לאב הוא מנייה הרבה פחות נחשקת היום.

    אופציה אחרת היא לפרוט את לאב לכמה שחקנים משלימים, וכאן חוזר ועולה השם של בוסטון, שצורת וצוברת ובינתיים לא עושה עם זה כלום. נניח לאב בתמורה לאמיר ג'ונסון + איוורי בראדלי/ ג'יי קראודר. אולי גם מחסן החלפים של יוסטון (אריזה!) יכול להיות כתובת.

    או שצריך להאמין לטיירון לו, שנשבע בכל היקר לו שלאב לא הולך לשום מקום.

    1. [לגבי יוסטון זה אומר, נניח, לאב בתמורה לאריזה+בברלי, נותן לקאבס את הבאק-אפ פוינט ההגנתי שהם צריכים, ודלבדובה משתחרר היישר לזרועותינו – אין שחקן שאוהדי הבאד-בויז רוצים יותר ממנו, הדינגו נולד עבורנו 🙂 ]

      1. דלבדובה בדטריוט נשמע נפלא.
        גם עומק ואנרגיות מהספסל גם שיפור הגנתי של החמישייה השנייה גם קצת נחת לסטן 🙂
        לטעמי לא יקרה. החוזה שלו נמוך ונוח מאוד , בטח לקבוצה בלי מרחב תמרון כמו קליבלנד. השנה לפחות הוא יישאר. (שישקיע השנה ויבוא לשנה הבאה כשחקן חופשי ואז נראה מה יהיה)

          1. נכון! היה לי בראש שיש לו חוזה לשנתיים.
            וואו. קליבלנד יאריכו לו? יצליחו להתמודד עם הצעות אחרות?
            יש שמועות לגביו?

  6. יש שחקנים כמו לאב שנוצרו לו סיטואציה במיני לנפח מספרים ולהיות גדול משמעותית ממה שהוא באמת
    כלומר הוא שחקן טוב מאוד אבל לא סוגה עילית

    למה שלא ימשיך בקאבס ? זאת האופציה. הכי טובה עבורו

        1. יש דרך תאורטית להחתים את פאו ישירות, ואז להחתים את לברון – אבל זה דורש מלברון להסכים לחוזה של שנתיים.
          המחיר הוא ויתור על דלבדובה וג'יי אר.

  7. גם בלי ההצהרות מקליבלנד לאחרונה הייתי בטוח שלאב לא עובר לשום מקום. והוא לא צריך לעבור.
    הוא מתאים לקבוצה כשחקן ה שלישי הכי טוב שלה. והכל בסדררר הרגע לקחו אליפות!
    אין קבוצה מושלמת. חוץ מזה שנה הבאה ספק אם ייפגשו עם הווריוס בגמר אז הגבוהים יחזרו להיות יותר רלוונטיים וגם אם כן.. ראינו שיש דרך לנצח איתו.

  8. לקאבס, בניגוד למה שניתן היה לחשוב, יש לא מעט גמישות.
    העובדה שלברון יוצא מהחוזה שלו, משאירה כרגע את הקאבס מתחת לתקרת השכר. מה שאומר שהם יכולים לקחת חלק ב-sign and trade של שחקנים חופשיים (מה שהם לא היו יכולים לעשות אם לברון היה מממש את השנה השנייה בחוזה שלו.

    דוגמה לטרייד אפשרי:
    בוסטון מקבלת את לאב,
    שיקגו מקבלת את אמיר ג'ונסון,
    קליבלנד מקבלת את גאסול וקראודר.

    טרייד כזה יכול להתממש רק אם שיקגו עושים sign and trade על גאסול.

    אני לא טוען שהקבוצות רוצות טרייד שכזה, אני רק מראה איך האפשרויות של קאבס למעשה גדולות יותר משניתן היה לשער לפני האוף סיזן.

    1. רעיון אפילו מצוין. אבל אני מתעקש (בשם הקאבס) – להיכנס לראש של בוגי קאזינס כדי שידרוש טבעת וטרייד. 3-4-5 של לברון, טריסטן וקאזינס יסגרו את המרחב האווירי. עד נתב"ג. או שגריפין ישכנע את האחיין שלו בלייק (לא באמת) למהלך דומה.

  9. אני לא כ"כ מסכים איתך. לאב אמנם היה הכוכב עם מספרים מנוחים במיני אבל זה לא הוביל אותם לשום מקום. גם אם הוא עובר לבוסטון או דטרויט עכשיו לדוגמה הם יהיו בפלייאוף כי הם קבוצת פלייאוף אבל הוא לא יהיה האיש שיוביל אותם להיות מועמדת לאליפות. בכל מקרה כדי לקחת אליפות הוא יהיה מקסימום אופציה שנייה בהתקפה.
    לכן בסיטואציה שנוצרה עדיף לו להישאר, גם מקבל כסף נהדר, וגם עדיף להיות אופציה שלישית עם מספרים לא רעים בכלל בקבוצה אלופה מאשר אופציה ראשונה בקבוצת סיבוב שני מקסימום (לדעתי.)

    לגבי מה עדיף לקליבלנד זה כבר משהו אחר וזו שאלה של מה הם באמת יכולים להשיג עבורו.

    1. ללאב לא "עדיף להישאר" או "עדיף לעזוב". הוא בסך הכל חתיכה בפאזל שמזיזים לכאן או לשם, ולו – או כל שחקן אחר עם חוזה חתום – אין מה לעשות בנידון. הוא עושה מה שקובעים עבורו.
      הברירה היחידה? לוותר על הכסף ולעבור לפלורידה לשחק גולף (או למכבי שער העמקים כדורסל)

      1. זה ברור לי, אבל עמית דיבר בפוסט על האם ללאב לא עדיף ללכת להוביל קבוצה. ברור שהכל פה דיבורים באוויר ושאין לו באמת שליטה

  10. לאב יכול להשתלב בצורה מצוינת בבסוטון אבל מי יגיע אז לקליבלנד? לא ברור.
    לא ברור לי גם למה שיעזוב, הוא רק לקח אליפות ולמד להסתדר עם כולם. הוא שחקן מצוין (לא סופרסטאר) שימצא את מקומו בצורה עוד יותר טובה בעתיד.

    1. התשובה לשאלה "למה לאב יעזוב?" היא די פשוטה –
      הוא יעזוב אם גריפין ימצא טרייד שאחריו הקבוצה תתחזק.
      ללאב עצמו – אין מילה בעניין.

      הבעיה עם לאב היא שהוא לא מאפשר גמישות בקבוצה. הוא לא יכול לשחק בסנטר, הוא לא יכול לשחק כסמול פורוורד. וזה אומר שאם הקבוצה רוצה לשחק עם לברון בפאוור, לאב צריך לרדת לספסל.

      כשלברון שיחק במיאמי, היו לקבוצה פתרונות כמו להציב את בוש בסנטר, או להשתמש בבאטייה בהגנה, כשומר העיקרי על עמדה 4 (כך שלברון לא ישחק)

      וזה חסר מאוד לקבוצה – גמישות.

        1. לאב לא מסוגל לתפקד בתפקיד הסנטר כמו שבוש לדוגמה, הצליח.
          יש לו 0 הרתעה בהגנה על הטבעת, ועל הכיסוי הבינוני שלו בפיק אנד רול, כבר מספיק מילים נשפכו.

          דווקא במשחק 7 הוא הראה את יתרונותיו היחסיים – כשהוא ב-PF, הוא מסוגל להפעיל לחץ גדול מאוד על ההגנה באיום על ריבאונד ההתקפה.

      1. לגמרי נכון. ללאב אין סיי בכלל. אני מניח גם שבאמת אישית לא רע לו בכלל להמשיך להתחרות על האליפות בלי להיות מספר 1 או 2 ברוטציה, על חוזה מקס, כך שמביחה זאת לא נראה לי שיש לו בעיה להשאר.
        כמו שאמר גיא – בהחלט יכול להיות שהקאבס ינצלו אותו כקלף לקבל גמישות ושיפור לשנה הבאה – כי הם יכולים וכי זה גם די נצרך. אבל מצידו – הוא לא ינסה לדחוף לעבור. ממש לא.

  11. אני בטוח שאם גריפין יקבל הצעה בסגנון בליק גריפין הוא לא יחשוב פעמים.
    למרות שאני עדין מאוד אוהב את קווין ואשמח אם הוא ישאר

  12. ללאב אין מה לחפש מקצועית במקום אחר אם הוא רוצה אליפות נוספת, כמו שאמרו כאן, המספרים שלו נופחו במינסוטה שלא הגיעה איתו לשום מקום. גם קליבלנד, את מי יביאו במקומו? הטענה שהוא לא מאפשר גמישות לא מדוייקת, הוא פאוור עם קליעה מרחוק, פשוט לא שחקן שלם. בקיצור, נשאר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט