פריוויו 2016-17 שיקגו בולס/ יונתן שגב

 

*הערת אישית של הכותב: לא כתבתי כבר המון (המון) זמן ברמה שעולה על משימות בית-ספריות, בעיקר בגלל שלא הייתי מסוגל – "מחסום כתיבה" – כשהתיישבתי על המחשב, המקלדת סירבה לכתוב, המילים סירבו לצאת, והצג של המחשב נשאר ריק. ולכן… סביר להניח שמשלב השפה לא יהיה כמו שהיה, ההומור מעט נאבד והמשפטים לא יהיו מנוסחים לעילא ולעילא ובלי התיקון האוטומטי אפילו היו כמה וכמה שגיאות כתיב. למרות זאת, אעשה ככל שביכולתי להפוך את הפריוויו הזה למוצלח ומהנה לקריאה.*

 

 

אולם ביתי:

היונייטד סנטר, 894,659 צופים ביקרו בו בשנה שעברה (מקום 1 בליגה).

מאזן:

42-40, מקום 9 במזרח.

מאמן:

פרד הויברג (42-40), שנה שנייה בליגה.

שחקנים שהגיעו:

ג'ריאן גראנט, רובין לופז, דנזאל וולנטאין, אייזיה קנאן, פול זיפסר (?), ספנסר דינוודי, רג'ון רונדו ודווין וויד.

שחקנים שעזבו: דריק רוז, ג'ואקים נואה, פאו גאסול, איטוואן מור, קירק היינריך, ג'סטין הולידיי, וארון ברוקס.

אם פספסתי מישהו כנראה שהוא לא היה מספיק חשוב או שלא הייתי מרוכז מספיק.

חמישייה צפוייה:

רג'ון רונדו, דווין וויד, ג'ימי באטלר, טאז' גיבסון, רובין לופז.

 

זוכרים ששנה שעברה חילקתי את ההיסטוריה של הבולס פוסט-ג'ורדן לעידנים? אז זה הוא תחילתו של עידן חדש. השנתיים האחרונות היו מעבר עדין בין עידן דריק רוז לעידן ג'ימי באטלר. השנה – ולדעתי בכלל בשנים הבאות – זו הקבוצה של ג'ימי באטלר, לטוב ולרע.

השאלה הראשונה שצריך לשאול היא פשוטה: האם מבחינת חומר השחקנים, הקבוצה הזו עולה – רצוי בלא מעט – על זו של השנה שעברה. הרי הקבוצה של השנה שעברה אפילו לא העפילה לפלייאוף! אז אם הקבוצה הזו לא עולה עליה מבחינת חומר השחקנים, אנו בבעיה. למזלנו, התשובה היא חיובית – הקבוצה הזו אכן עולה על זו של שנה שעברה, אם כי לא בהרבה – או לא במספיק; השלישייה האחורית עולה משמעותית על זו של שנה שעברה, ורובין לופז עולה על השאריות של נואה 2015-16.

השחקן היחיד שחסרונו יהיה מורגש באופן בלתי ניתן לחלופה יהיה פאו גאסול, ששימש פעמים רבות כגו טו גאי בפוסט ותפר 5-6 נק' מהמיד ריינג' והשלוש אפילו בכל משחק. זה יהיה מאוד חסר.

לעומת זאת, ניאלץ להודות בעובדה: דרק רוז וג'ואקים נואה פגעו בקבוצה בשנה שעברה. במיוחד הראשון. כל מי שנמצא באתר מהעונה שעברה יודע מי השחקן האהוב עלי (רמז – התמונה שלי), ולכן קשה לי להגיד את זה: דריק רוז מנע מהקבוצה להצליח יותר, שלא להגיד מנע ממנה העפלה לפלייאוף. בהצלחה דובי.

לכן, כל דבר יהווה שיפור. בטח ובטח רג'ון רונדו. אז נכון, גם רונדו היה שמח שהשנה תהיה 2009, ונכון שגם הוא כבר החריב קבוצה או שתיים בעברו, אך אני מוכן לקחת את הסיכון. במיוחד שהוא וחברו לקו האחורי מצהירים חזור והצהר: זו הקבוצה של ג'ימי באטלר.

אם כבר העלתי את הנושא: דווין וויד הוא החתמה מצוינת והכרחית. אני יודע, עומר מזיג ובטח הרבה אנשים נוספים חולקים עלי, אך אני באמת מאמין שוויד הוא נכס שההנהלה לא יכלה לוותר עליו. אנסה להסביר: איבדנו את שני הסמלים הגדולים ביותר של המועדון הקיץ הזה, ובתחילת הקיץ המצב נראה עגום מאוד. אחרי כן, כשרונדו ו-וויד חתמו בזה אחר זה, האוהדים מבינים שהקבוצה לפחות מנסה להתחרות. היא לפחות מראה שיש חיים אחרי דריק רוז וג'ו נואה. האם הוא השוטינג גארד האולטימטיבי בשביל הקבוצה? ממש לא, יכול להיות שהוא אחד עם אחוזי ההתאמה הנמוכים לקבוצה כמו זאת. אך הוא שיקגואי מלידה, דבר שלדעתי האוהדים מעריכים, הוא סופרסטאר בדימוס, אך עדיין עם הילה, והוא מביא דבר שבני אנוש מאוד אוהבים: תקווה. או בקיצור, דריק רוז 2.0 – ישן-חדש ישירות מחדרי הניתוח.

 

דריק רוז חדש?

 

מבחינה רציונלית: זה חוזה לשנתיים. השנה הראשונה היא בכל מקרה שנת ניסיון. אם זה לא עובד, יש עוד שנה אחת בלבד שבה הוא יכול להתחרע על הכסף שהוא מקבל וללכת. בנוסף, הוא יכול ללמד את באטלר המון דברים שהוא חווה בקריירה ארוכת השנים שלו. לעומת זאת, אם זה כן יעבוד, והקבוצה תעפיל – נניח – לחצי גמר המזרח, זה שווה את הטרחה. עיר כמו שיקגו עם ההיסטוריה והכול, רק צריכה להראות תחרותיות כדי למשוך שחקנים. כך שאני רואה בהחתמה הזו הרבה דברים חיוביים.

אפשר לומר דברים דומים על רג'ון רונדו. נכון, המצב הגופני של רונדו אמור להיות עליון על זה של וויד. עדיין יש הרבה מאוד סימני שאלה מנטליים ופיזיים סביב הגארד ארוך הגפיים. רונדו של השנתיים האחרונות הוא שחקן של 52% מהעונשין, הוא החמיץ כ-12 משחקים בכל שנה, אך הוא קלע ב-35% מפתיעים מחוץ לקשת. אולי יש לו תקווה בגזרה הזו. אם כי, ראוי לציין שגם דאלאס וגם סקרמנטו שבשורותיהן הוא שיחק, אכזבו ביחס לציפיות שהיו להן.

וכמובן, הרמתי לעצמי לאלי-הופ בפסקה האחרונה. ככה צריכים להיראות האימונים של שיקגו:   https://www.youtube.com/watch?v=XAF08kx7ua8

לזרוק, לזרוק, לזרוק.

מישהו בהנהלה חשב לעצמו: יש לי סמול פורוורד ממוצע בזריקה מחוץ לקשת, אך חודר מעולה. מה יעזור לו? שני גארדים שכשהם מקבלים את הכדור על קו השלוש, אפשר לשמור עליהם מחדר ההלבשה והם עדיין יחטיאו. לכן, דרך אגב, אני מעדיף את ניקו על טאג' בחמישייה הפותחת. לרווח מעט את הצבע לג'ימי, ו-וויד. למרות זאת, אני מאוד חושש מהנושא – כשהאלופה וסגניתה הן שתיים מקלעיות השלוש הגדולות בהיסטוריה – ברור שבסגנון המודרני בליגה אי אפשר לנצח ללא הזריקות (והקליעות!) מדאון טאון. כשה-MVP הוא קלעי השלשות הטוב בהיסטוריה – והוא מקבל את התואר הראשון כנראה בגלל התואר השני – אפשר להתחיל לדאוג.

 

אין מה להגיד, התאמה מושלמת.

 

מהצד השני (של המגרש), מדובר באחת מקבוצות ההגנה – לפחות פוטנציאלית – הטובות בליגה. קו אחורי אימתני של רג'ון רונדו, דווין וויד וג'ימי באטלר – משלושת השחקנים בעלי היכולת ההגנתיות הטובות בליגה ׁ(פוטנציאלית) – בנוסף לרובין לופז וטאג' גיבסון – שני מגיני טבעת וריבאונדים טובים ביותר – אפשר להיות אופטימיים. אממה, כבר התלוננו שהשנה היא לא 2009, ורונדו ו-וויד (אחד מהגארדים המגנים הטובים בהיסטוריה אם שואלים אותי) לא יכולים להשקיע בשני צידי המגרש ועדיין להיות אפקטיביים ובריאים. לכן ניאלץ לעשות הקרבות בכמה מקומות – הבריאות, הדקות, ההתקפה או ההגנה.

אם ההחלטה תהיה לעשות הקרבה בדקות של הקו האחורי – בואו נראה מי יעלו ויבואו במקומם. יש רביעיית גארדים צעירים, אך לא מנוסים – איזייה כנאן, ספנסר דינוודי, ג'ריאן גראנט ודנזאל וולנטיין הרוקי – שאני מאמין שיחלקו במשחקים ובדקות
(מי יותר, מי פחות) וכמו כן כשהפציעות יבואו (והן יבואו) הם יהיו שם. בנוסף נראה את ג'ימי באטלר משחק בעמדה 2 חלק מהזמן וכמו כן טוני סנל יושב על הספסל ויחליף בעמדה 2 ו-3. גם דאג מקדרמונט המוכשר יחליף בעמדה 2, 3 ואפילו 4 כשיעברו לסמול בול. מירוטיץ' יקבל הרבה דקות בעמדה 4 וגם בעמדה 5 אני מאמין (או שגיבסון ישחק ב-5 ומירוטיץ' -4) כשהסנטר האמיתי היחיד פרט לרובין לופז הוא בובי פורטיס שעדיין לא בשל מספיק, אך גם הוא יקבל דקות הדומות לאלו של חוליית הגארדים הצעירים.

בגדול, הספסל עולה על הציפיות שהיו לי בהתחלה. יש הרבה עומק וורסטיליות על הספסל, אם כי מבחינת איכות הוא לא גבוה במיוחד. עדיין, הגיל הממוצע של הספסל צעיר מאוד והרבה שחקנים יכולים לפרוץ. בכל מקרה נהנה מהמשחק גם כשוויד ורונדו טועמים מהגייטורייד או מתהדרים בוורד שיש להם בחליפה (המבין יבין).

אני חשוב שכל מה שנותר לקוות הוא שהחומר האנושי יתחבר, שפרד הויברג יראה יותר יצירתיות משהוא הראה בשנה שעברה, והכי חשוב, שיהיה כיף לראות את הקבוצה. שיהיה משהו שמח בכדורסל, משהו שהיה חסר מאוד בשנה שעברה. אה כן, כרגיל בפריוויו של שיקגו: רפואה שלמה!!

 

תחזית אופטימית:

השוורים מתעלים על כל הציפיות, שוברים את הליגה, וויד ורונדו נשארים בריאים יחסית, באטלר משפר את הקליעה מבחוץ כל הדרך לחמישייה הראשונה של הליגה ושחקן ההגנה, דאג מקדרמונט זוכה בשחקן המשתפר, הקבוצה מעפילה לפלייאוף מהמקום הרביעי (32-50), עוברת את הסיבוב הראשון ב-5 משחקים נגד האקסים נואה ורוז בניקס, זאת בשביל עוד סדרה מרתקת נגד קליבלנד, שם היא מפסידה ב-6 משחקים, אך נשארת עם המחמאות.

תחזית פסימית:

נפתח בית חולים ביונייטד סנטר, וויד ורונדו משחקים פחות מחצי מהזמן, הספסל מאכזב, מירוטיץ' מחליט שנמאס לו וחוזר לספרד, סנל נכנס לבעיית הימורים, מקדרמונט לא מצליח לשמור על קונוס ולבאטלר נמאס מכל השיגעון הזה והוא מבקש טרייד. הויברג מפוטר באמצע העונה. הקבוצה לא מגיעה לפלייאוף, ומסיימת במקום ה-11 במזרח, עם מאזן עלוב של 36-45 – לא כולל משחק מול קליבלנד שבוטל בגלל שלבולס לא נשארו שחקנים לעלות ואלו שכן השתינו במכנסיים.

תחזית ריאלית:

רונדו ובייחוד וויד לא יצליחו לשחק את כל העונה, כשאני מאמין שנראה בסביבות ה-70 משחקים ו-32 דק' מרונדו כשוויד יתרום 60 משחקים ו-29 דק' בלבד, אך הקבוצה תסתדר יחסית. היא תעלה לפלייאוף עם מאזן של 44 ניצ' ו-38 הפסדים והמקום ה-6 ואף תוכל "בטעות" להפתיע את השלישית במזרח (שיהיה קליבלנד ועוד 14) ואולי להגיע לחצי גמר המזרח. אולי.

לפוסט הזה יש 55 תגובות

  1. יונתן אל תחמיר עם עצמך
    פריוויו משובח !
    יש שלישיה אחורית מאוד מעניינת החסרון הגדול הוא הקליעה ל 3 ( או חוסר קליעה )
    מירוטיץ יכול להיות שחקן מפתח ומרכזי בפאזל השאלה אם יש חו את הכלים לעשות קפיצת מדרגה למיני סטאר

  2. פריוויו מעולה. אני הולך עם התחזית הפסימית – חדר הלבשה של רונדו-וויד-באטלר זה משהו נפיץ בניגוד למה שהם אמרו עד עכשיו, והשניים הראשונים בקושי שמרו מאז ימי פירס ולברון בקבוצותיהם בהתאמה.

    השלשות זה אכן משהו חשוב, ולכן אני מסכים שמירוטיץ' צריך לפתוח. לדעתך עדיף לבולס להשתמש בוויד כשחקן שישי?

    1. ּ+100 – כשאומרים לי אלף פעם שאין בעיה של אגו ושזו הקבוצה של בטלר עוד לפני שמישהו שאל בכלל – כמו שאומרים "פה חשדתי"

      מעבר לפציעות ולאגו אני באמת חושב שיהיה להם בעיית צפיפות בצבע. זה יראה כמו משחק ב80' בו כולם מרוכזים שמה. הלוואי שיצליחו לדגדג את הרשעים מקבליבלד ולהזיק להם כמה שניתן אבל נראה לי שזה לא הולך לקרות בעונות הבאות.

  3. יונתן, פריוויו מעולה ותודה על ההשקעה.

    מה שכן, שכחת את העזיבה של דנליבי – האירוניה היא שהוא קלע השלשות הותיק ביותר בבולס ועכשיו הוא לקח את הכישרון לקבוצה שיש בה לפחות 2 שלשנים טובים ממנו.

    אבל היי, וויד קלע שלשות מעולה בפלייאוף.

  4. תודה על הפריויו!
    מסכים עם רוב הכתוב. שכחת את כריסטיאנו פליסיו כסנטר מחליף. שנה שעברה הגיע משום מקום ונתן דקות איכותיות מהספסל. שחקן מאוד מעניין.
    אני מאמין שמירוטיץ אכן יעלה בחמישיה.
    יש בשיקגו פרוספקטים מאוד מענייינים כמו גראנט הצעיר שלא קיבל מספיק הזדמנויות בניקס, וושינגטון המעולה (בחירה מעולה של שיקגו), מקדרמוט כמובן שאני מאמין שהשנה הוא יעשה קפיצה קדימה, פורטיס (שמחכה שגיבסון יילך).
    גו בולס!

  5. מצטרף למחמאות, פריוויו משובח!

    לגופו של עניין –

    רונדו. הוא כבר מזמן לא שומר מעולה. או אפילו טוב.
    בשנה שעברה חגגו עליו – הוא לוקח יותר מדי הימורים, וכיום, בקלות חולפים על פניו לסלים קלים.
    בטווח של פחות מ-2 מטר מהסל, קולעים עליו ב-70% מהשדה!
    10% יותר מהממוצע!
    יש לו נט רייטינג של 3.4- , ו-%TS של 50.4% בלבד.
    (בשנה שעברה, מבין השחקנים של הקינגס, ששיחקו יותר מ-15 דקות, רק לבלינלי היה %TS נמוך יותר)
    והדיפנסיב רייטינג שלו, היה גבוה ב-1.8 נק' מזה של כספי!

    בערכים מוחלטים, אני מסכים – לשיקגו שחקנים טובים יותר השנה, מבשנה שעברה.
    אבל אני מתקשה לראות שיטת משחק שתשלב את באטלר ודוויין ווייד,
    אני מתקשה לראות מי ירווח את המשחק מספיק בשביל שהגארדים יוכלו למקסם את יתרונותיהם.

    טוב, לפחות דבר אחד אנחנו יודעים בוודאות –
    משעמם לא יהיה!

    לדעתי, התחזית הריאלית, קצת אופטימית מדי.
    הניחוש שלי – מאבק על מקום 8 במזרח.

    (ובנימה אישית – חסרים הפוסטים עם אותו חוש הומר ייחודי.)

    1. בגלל זה אמרתי ובבילדתי (מהשורש בולד) פוטנציאלית. גם וויד הוא כבר לא מה שהיה, אבל אני מאמין שאם הם ישחקו מעט דקות (יחסית כמובן) הם יכולים להפיק הגנה יעילה והרבה מאוד חטיפות.

      1. לצערי, ראיתי בשנה שעברה יותר מדי משחקים של הקינגס.
        התקרה של רונדו זה לא להזיק.
        לי נראה שההידרדרות תמשיך.

        ווייד להבדיל, נתן עונה אדירה. גם בהתקפה, גם בהגנה.
        שחקן מופלא.
        הוא הראה שהגנה זה הרבה יותר מאתלטיות – חכמת משחק וניסיון, יכולים להטות את הכף לכיוונו של המגן. גם אם ברכיו משמיעות צליל מוזר כל פעם שהוא מנסה להתמודד עם מתקיף בעל צעד ראשון מהיר…

        ווייד כבר לא לוקח הימורים כמו פעם, ולכן מצליח להישאר צמוד לשחקן התוקף.
        הוא עדיין אחד מהגארדים החוסמים הטובים ב-NBA (בפלייאוף הוא היה מדהים עם חסימה למשחק)
        והוא עדיין שומר פרימטר טוב מאוד.

        רק מה –
        היתרונות שלו מתנגשים עם אלו של באטלר.

        וישנה נקודה נוספת שהיא משמעותית מאוד עבור שחקנים עם בעיות במניסקוס –
        (לווייד היו בעיות במניסקוס. כיום כבר אין לו כזה…)

        הקור בשיקגו. השילוב של טמפרטורות נמוכות, והרוחות המאפיינות את שיקגו, זה שלוב רע מאוד לבעלי בעיות במפרקים.
        בשנה שעברה ווייד שיחק 74 משחקים.
        השנה, 60 יהיו הישג.
        (ואני מאוד מקווה שאני טועה. אחד השחקנים המהנים ביותר לצפייה.)

  6. פריוויו מעולה, תודה. לא מסכים איתך לגבי בובי פורטיס. היה מעולה בעונה שעברה וגרם להויברג לתת לו לשחק לפני גיבסון ומירוטיץ׳ לעיתים. הם רואים אותו בתור גבוה העתיד של הקבוצה ולא אופתע אם גיבסון יעבור בטרייד ומירוטיץ׳ יעבור לחמישייה, בהכרח בשביל לתת לפורטים עוד דקות.

  7. פרוויו מעולה.
    יש דבר אחד שחשוב לדעתי לציין:
    בלי להתחשב בשאלה אם הסגל השנה על הנייר יותר טוב מהסגל של שנה שעברה – מה הכיוון? הרי ברור שאין להם סגל להתחרות על אליפות.
    את הפרידה מרוז, נואה וגאסול הם תירצו כ"בנייה של סגל צעיר ומהיר יותר" ואז הביאו את רונדו ווייד שהם לא צעירים יותר וגם לא הרבה יותר בריאים.
    לא ברור לי מה הכיוון של הבולס לטווח ארוך ומה התוכניות שלהם, אבל בעיני ברור דבר אחד – אם בחרת לוותר על הסמלים של הקבוצה שלך והשחקנים שהובילו אותה בשנים האחרונות – והתוצאות בסוף יהיו דומות לתוצאות מהשנים הקודמות – לא עשית בעצם כלום.

  8. פריוויו מעולה.
    אני לא רואה בגלובוס חמישיה כמו שרשמת.
    רונדו אפקטיבי רק עם הכדור ביד , השניים האחרים גם אותו סגנון.
    אני חושב שפרד צריך לעשות באלנס בין השחקנים לחמישיה ראשונה ושנייה, אולי להעלות את וויד מהספסל (סטייל ג'אמל קרופורד) , לשים את מירוטיץ ורונדו חמישיה שנייה . לא יודע מה לא הגיוני 3 שחקנים בלי קליעה מ3.

  9. כולם מדברים ובצדק על הפקק של רונדו-באטלר-ווייד.

    נדמה לי שצריך לשים לב לדאג מקרדמוט ובובי פורטיס. שניהם צעירים, עם פוטנציאל לזינוק גדול מאוד. פורטיס היה ממש מעולה בלא מעט משחקים שראיתי, בעונה המבאוסה הקודמת, מאוד אסרטיבי, חצוף.

    התבססות שלהם תיתן לבולס 3-4-5 לא רע, עם מירוטיץ', כאשר מקדרמוט וניקולה יודעים גם לזרוק מאחורי הקו המוזר הזה. אולי גם טוני סנל (מדהים – לשכנים שלהם מקליבלנד יש משהו כמו 8-9 שחקנים שזורקים טוב מה-3, הקאבס יכולה להעמיד חמישיה לגיטימית על הפרימטר).

    המכה שמילווקי חטפה עושה את ההימור על הפלייאוף במזרח פחות בלתי-אפשרי, ועדיין קשה מאוד. יש לי תחושה שהבולס והניקס יעשו את זה, על חשבון מיאמי ושרלוט.

    1. פורטיס אחלה, אבל יהיה לו קשה להסתדר בצבע בלי ריווח כשרונדו, וויד ובאטלר מנסים להכנס פנימה כל הזמן.

      ושארלוט? למה שהם לא יהיו בפלייאוף?

      1. קאבס, דטרויט, בוסטון, אינדי, טורונטו, אטלנטה, ניקס, בולס – זה למה. ועוד יש וושינגטון ואורלנדו, שאין לי שמץ של מושג איך תיראה. שרלוט גם איבדה את ג'רמי לי, קורטני לי ואל ג'פרסון, נראה לי יותר מדי.

        1. והשיגה את סשנס במקום לין והיברט במקום ג'פרסון. נדבר על זה (בהרחבה) בפריוויו שלהם, אבל לדעתי הם קבוצת פלייאוף. אולי אפילו טופ 4-5

          1. זאת הבעיה שלהם, יש להם יותר מדי סימני שאלה והמון מה להוכיח. יש שם יותר מדי התעסקות בשטויות ולא בכדורסל

  10. תודה על הפריוויו! אחת מהקבוצות המסקרנות בליגה והכי קשות לחיזוי. אני הולך עם התחזית האופטימית – אני חושב שיש שם הרבה פוטינציאל גם בזכות הצעירים וזה יכול לחלוטין להתרומם למקום רביעי במזרח וסיבוב שני.

  11. פריויו מצויין , חושב שטעו שניסו לבנות קבוצה משאריות לשנה שנתיים במקרה הטוב , זה לא ברוקלין זה בטוח אבל היו צריכים ללכת על בניה וללכת על הדרפט בכל הכח , היו צריכים טריד עם בוסטון תמורת כל הבחירות שלה וסמרט , אני מאמין שאיינג היה מסכים , לוקחים את דאן ועוד כמה שחקנים ומתחילים בנייה , אני מאמין שיהיו בפליאוף ויעופו סיבוב ראשון

  12. פרוויו נהדר, כמו שציינת הרבה תלוי בהתקפה ובקליעה מבחוץ והיכולת לפתוח לוויד ובאטלר נתיבי חדירה, בדיוק מהסיבה הזו אני חשב שנראה הרבה דקות של מירוטיץ' ומקדרמוט.
    הספסל של הבולס לא נוצץ בל לכל עמדה יש לפחות מחליף אחד סולידי
    וזה חשוב שיש לך שחקנים עם פוטנציאל פציעה גבוה כמו רונדו או וויד.
    מעבר למקדרמוט הייתי שם לב לפורטיס שהראה בסיום העונה הקודמת לא מעט פוטנציאל ואמור להמשיך את הפריצה שלו בתור סנטר מחליף שלא אתפלא אם בשלב כלשהו יימצא את עצמו כפותח על חשבון לופז, ולא הוזכר אבל וולנטיין עושה רושם של שחקן הולך להיות גניבת דראפט רצינית מהמעט שראיתי בליגות הקיץ השונות.
    הבעיה שבסוף העונה הזו תוכרע על היכולת של המשולש הבכיר להסתדר אחד עם השני ולהבין מי האלפא דוג ומי עוזריו, וויד יוכל לתרום מנסיונו במיאמי עם לברון ובוש מבחינה זו. ולא מעט יקום וייפול על הברגים בראש של ראזון רונדו ומה נשאר לו באגף בריאות הגוףוהנפש

  13. בקשר לשיקאגו עד לפציעה של מידלטון במילווקי הם לא היו אפילו מועמדים לפלייאוף.עכשיו שמילווקי מבחינתי בחוץ אז שיקאגו יתמודדו על המקום השמיני בפלייאוף אבל יכשלו.יסיימו 9-10.קליבלנד אינדיאנה דטרויט הניקס בוסטון טורונטו אורלנדו[סגל עמוק עם מאמן מצויין] . וושינגטון יהיו בפלייאוף לדעתי אחרי שמילווקי איבדה את סיכוייה

  14. לא הייתי מספיד את מילוקי כל כך מהר , אני עדיין מאמין בהם ובסגל שלהם , יותר דקות לוו'אן שיפרוץ , תטרייד של ביזלי פחות אהבתי , היו צריכים ללכת על ביזלי של דנבר

  15. רונדו זה נחמד ובאטלר זה מצויין, אבל הכל, אבל ממש הכל, תלוי בווייד. אם הוא נותן עונה כמו זו שחלפה זה יספיק לפלייאוף + אולי סיבוב שני. אם לא, אז צריך לשלוח את הקבוצה הזו לגריטה.

    בגדול מדובר בקבוצה שמנסה לבנות את עצמה מחדש, ומנסה לעשות את זה בצורה תחרותית במקום דרך הדראפט. לדעתי, לא בטוח שזה רעיון טוב כי הם תמיד יהיו תקועים באיזה לימבו של בינוניות שישאיר אותם במקומות 6-10 במזרח.

    מה עושים? הם כל חייבים להבין שבאטלר הוא שחקן ענק אבל לא מספיק טוב להיות פרנצ'ייז של קבוצה שמתחרה על משהו. במקומם הייתי משקיע (מלשון לשקוע) את הקבוצה לשנה או שנתיים לאיזור בחירות 8-9 בדראפט, נותן למירוטיץ להתפתח, ומנסה לבנות שלד שיורכב מבאטלר, מירוטיץ משופר, לופז ובחירות הדראפט, בשביל להנחית כוכב על עוד שנה/שנתיים.

  16. עד לפני כמה ימים לא ראיתי את שיקגו מעפילה לפלייאוף, אבל עכשיו מידלטון נפצע, וזה משאיר פתח להם לניקס להורנטס ולוויזארדס להיאבק עליו. ההורנטס ייקחו ושיקגו יסיימו מקום 10-11, כי הם קבוצה שהשלם הרבה יותר קטן מסכום חלקיו, עם קו אחורי שפשוט לא יעבוד.
    איך ציפו ששני מובילי כדור כמו רונדו ובאטלר יסתדרו? אבל זה עוד ניחא. מי הגאון שחשב להוסיף לזה את ווייד, שחקן באמת נהדר אבל עוד אחד שאוהב להחזיק כדור, וראינו שנה שעברה איך הסתדר עם פוינט גארד דומיננטי.
    אני לא רואה את הבולס מסיימים למעלה ממקום עשירי למרות הפוטנציאל ההגנתי משתי סיבות –
    להרכב הראשון אין הרבה אופציות התקפה
    להרכב השני אין הגנה חזקה בכלל, וזה יפגע להם בדירוג ההגנתי מאוד
    ושיגידו תודה על המקום העשירי לקריס מידלטון

  17. מעולה יונתן. לא מרגישים את החלודה בכלל.
    שיקאגו לעומת זאת הרבה הרבה פחות טובה. את רוב מה שיש לי להגיד על השלישייה האחורית הזו יחד שפכתי בפוסט של עומר על ווייד אבל בקצרה – התאמה נוראית. באמת שקשה לי לחשוב על שלושה שחקנים בעמדות 1-2-3 ברמות האלה בליגה שמתאימים פחות אחד לשני.
    לא רואה שום דרך שהם נכנסים לפלייאוף וממש לא מבין איך אנשים מזלזלים ככה בשארלוט ובוושינגטון שטובות בהרבה מהניקס, הבולס ואולי אפילו הפיסטונס (שאיכשהו ממש ברור לכולם באתר שיהיה להם יתרון ביתיות ואני ממש לא מבין למה) אבל זה לא הנושא של הפריוויו.
    נותן להם מקום 11 בסוף העונה כשבאטלר בקבוצה אחרת עם הרבה תקווה להתבדות.

  18. שיקגו כבר היו צריחים לפעול שנה שעברה שהיה ברור שגאסול ונואה לא ישארו, ובטח להרוויח על גאסול כמה שחקנים טובים.
    מה שקרה שהם מנסים לתקן אחרי שאיבדו שני נכסים שהיו יכולים לקבל עליהם תמורה, אבל זה כנארה חלק ממדיניות כלשהי שלא לעשות טרייד באמצא ו/או תוך כדי העונה.
    אני חושב שזה מספיק לפלייאוף, אבל מלבד קליבלנד וטורונטו (ואולי בוסטון) יש איזה 8 קבוצות שרואות עצמם מועמדות ככה שתהיה מלחמה על 6 המקומות הנותרים, ככה שמאוד חשוב לבולס להישאר בריאים כדי לא ליפול במשחקים בגלל השמיכה הקצרה.
    אני חושב שיש קצת בעיה עם הספסל, והרבה תלוי באיך מקדרמוט, פורטיס והרוקי וולנטיין ישחקו ויתפתחו.
    סיבוב שני זה ביום טוב ויחשב הצלחה.

  19. בניגוד לדעה הרווחת כאן, אני מאוד אופטימי לגביהם.
    התחזית האופטימית שלך ריאלית בהחלט בעיניי.
    פריוויו מצוין!

  20. ראיתי את החמישייה ומייד חשבת שלקו האחורי אין קליעה מ-3 …לא יודע למה אבל פתאום חשבתי על אמיר מוכתרי…סנטר שהפיץ מ-3 וקלע יותר טוב מהגארדים…אפילו קטש אמר שהוא היחידי שניצח אותו בחיובים…הם צריכים גבוה שיפציץ מבחוץ או גבוהים יותר נכון.

  21. לכאורה להפסיד את דריק רוז, יואקים נואה ופאו גאסול מסמן "הרס". אני אחד היחידים כנראה שמצפה מהבולס לפרוץ הרבה יותר טוב מהשנה שעברה כשרונדו ודוויין ווייד מפתיעים לטובה, ומקדרמוט פורץ להיות אחד הקלעים הטובים שבליגה.

    1. מקדרמוט יהיה ברמה של קורבר צעיר ובריא, אם יקבל הזדמנות…
      גם ג'ריאן גראנט שקיבלו יכול להיות טוב מאוד (אם יעבוד קצת על הקליעה).
      ושחקן שיכול להיות שחקן דבק למועדון לקריירה, אינטלגנטי במשחק ומעבר הוא וולנטיין, הם בחרו שחקן נהדר ליציבות של קבוצה לעשר שנים. הלוואי שיצליח ושנה אח"כ גם יפתח.

  22. תודה רבה, חסרת.
    לצערי שיקגו תהיה קבוצה עצובה השנה. מעבר לבעיות עם וייד ורונדו (לא מסוגל כבר להסתכל העל הפרצוף שלו) יש בעיה ענקית בעמדת המאמן – אני עדיין בשוק שלא העיפו אותו אחרי הנירפות של שנה שעברה.
    אין לו סמכות וכוח וזה עוד לפני שמביאים את וייד ורונדו.
    חבל לי על באטלר – אחד השחקנים שאני הכי מעריך מקצועית בליגה.

  23. ווייד הגיע לשיקגו על תקן הפסיכיאטר של רונדו והמנטור של באטלר. המנהיגות השקטה שלו תוציא מכל הקבוצה עלייה לפלייאוף. גם אם ייפצע ויישב על הספסל (מקווה שלא) במספר משחקים – התפקיד שלו מכריע, ולכן משלמים לו.

  24. הלוואי שהתסריט האופטימי יתממש, וגם אם לא אני מאמין שניתן יהיה למצוא את האיזון בחומר השחקנים שיש עכשיו אצל שיקגו וכל עוד וויד ורונדו יישארו מספיק בריאים פלייאוף יהיה בהישג יד.

  25. יש פקק של קליעה ב חמישה הפותחת
    אבל יש מחליפים עם קליעה על הספסל
    אחלה שילוב אני אופטימי מקום 4 במזרח

  26. אני ממש לא רוצה להמר נגד וייד. שחקן ענק שלדעתי התרומה שלו לקבוצה הזאת תהיה מכרעת. ואני משוכנע שמה שהיה בפלייאוף מהשלוש אצלו זה לא ישאר משהו מקרי. הוא בטוח יקח את הלאה כי הוא מבין שזה מאוד יעזור לו אישית ולקבוצה. הוא יודע שSG לא נשאר בליגה אחרי גיל 35 בלי קליעכה מהשלוש. והחשש שלי הוא באמת רונדו, אבל אני מקווה שהוא מבין כמה השנה הזאת היא שנת מבחן עבורו. הוא בן 30, עם 10 שנים נסיון בליגה, טבעת אליפות, שנתיים שבהם הוא איבד הרבה נקודות. אם הוא רוצה עוד 10 שנים טובות בליגה, הוא חייב לתת שנה טובה מכל הבחינות. ולא לשכוח שעם כל הבעיות, בשנה שעברה הוא מסר 11.7 אסיסטים למשחק, קלע 11.9 נקודות (עם 36.5% נסבלים מה-3, ו58% מבאסים מהקו) ו6 ריבאונדים למשחק ו2 חטיפות. הוא יודע להיות רכז.
    בקיצור, כמה שיש חשש מהקו האחורי הזה, יש פה פוטנציאל אדיר. וכמו שציינת יש ספסל מאוד מבטיח. הקבוצה הזאת יכולה להגיע לפלייאוף וגם לעבור סיבוב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט