עונת המירוצים של 2015 הייתה מהמסוייטות בקריירה של וינצ'נזו ניבאלי. "הכריש ממסינה", מהבודדים שזכו בכל אחד מהגראנד טורים, קיווה להגן על החולצה הצהובה של הטור בה זכה בעונה הקודמת. לצערו הרב, הטור נגמר במפח נפש, כאשר לא הצליח להיכנס אפילו לפודיום. כתכנית ב' שנשלפה מהשרוול, נשלח ניבאלי יחד עם קבוצתו החזקה אסטנה לוואלטה ד'אספניה, כדי להסתער על הגראנד טור האחרון של העונה. כאן, מפח הנפש הפך לפיאסקו של ממש, כאשר נפסל בקטע השני של המירוץ, זאת כיוון שלאחר עיכוב שנבע מתאונה המונית, הוא אחז במכונית הקבוצה על מנת לחזור אל דבוקת הרוכבים (הפלוטון). אם לא די בכך, במירוץ זכה בן קבוצתו הצעיר פאביו ארו, אשר עבר להוביל את הקבוצה עם פסילתו של ניבאלי. החבטות המילוליות ניחתו מכל כיוון, כולל מהמנהל הספורטיבי של קבוצתו, רוכב העבר הקזחי (והנאלח) אלכסנדר וינוקורוב, שכבר במהלך הטור טען שניבאלי מגיע בגישה הלא נכונה אל הרכיבה.
ניבאלי אוחז בקרנות המזבח
לכן, ג'ירו 2016 היה אמור להיות עבור ניבאלי סוג של פיצוי על העונה הקודמת. לכאורה, כל נתוני הפתיחה היו לטובתו: המגרש הוא מגרשו הביתי, רוב המתחרים מהשורה הראשונה התמקדו בטור דה פראנס, ואלו שנותרו כמו אלחנדרו וואלוורדה הבלתי נגמר, נראו כמשוכה עליה ניבאלי יכול לדלג ללא קושי רב. קבוצתו, אסטנה הקזחית, הציבה נבחרת דומסטיקים (צוות מסייע) חזקה למדי שתעמוד לצידו, ובראשה מיקלה סקארפוני, שבעבר התחרה בניבאלי בג'ירו (ואף זכה בדיעבד במירוץ לאחר פסילתו של קונטאדור עקב פרשת "הבשר המקולקל"). אבל – לג'ירו חוקים משלו, וכבר ראינו בשנים האחרונות איך בג'ירו החולצה הורודה נופלת בחיקם של רוכבים שלא נספרו ע"י אף אחד, כולל אנשי קבוצתם.
שניים כאלו היו סטיבן קרויזויק ההולנדי ואסטבן צ'אבז הקולומביאני. אף אחד מהם לא ממש הותיר חותם של ממש על עולם הרכיבה עד כה. שניהם הובילו קבוצות עם שאיפות צנועות למדי בתחום – לוטו יאמבו ההולנדית הצנועה למדי, ואוריקה גרינאדג' האוסטרלית, שהיא קבוצה המוכוונת בעיקר ספרינטרים ופחות מטפסים. בשבוע השני של המירוץ, התמקמו השניים בשני המקומות הראשונים. צ'אבז אף זכה בקטע ה-14 של המירוץ, קטע עם פרופיל מטורף לגמרי של אינספור פסגות עם ירידות חדות ביניהם (לינק לפרופיל הקטע, למי שמתעניין – http://www.steephill.tv/2016/
וניבאלי? בשלושה קטעים רצופים, 14 עד 16, נראה שחלום הג'ירו שלו מתפוגג לגמרי. בקטע ה-14 הוא ניסה לתקוף, רק כדי לראות את צ'אבז וקרויזויק בעבודה משותפת עוקפים אותו ומשאירים אותו מאחור. בקטע ה-15, הנג"ש בעלייה, השרשרת שלו נפלה ובזבוז הזמן שנגרם לו כתוצאה מהחלפת האופניים עלה לו בשתי דקות נוספות. בקטע ה-16 זו כבר נדמתה כהתפרקות מנטלית, כאשר כל יריביו לצמרת הדירוג סיימו לפניו בפער של כדקה וחצי, כולל ואלוורדה שסימן ניצחון נוסף בחגורה העמוסה לעייפה שלו. הזמזום סביב ניבאלי חזר ביתר שאת, כולל התקפות בעיתונות מידי רוכבי עבר איטלקיים.
קרויזויק, שניסה לרדוף אחרי ניבאלי, לקח פנייה אחת בצורה לא טובה והתרסק בקיר המושלג. ההתהפכות, אותה תראו בסרטון, עלתה להולנדי המסכן במירוץ. הרוכב, שנשאר ללא אף אחד מחברי קבוצתו בנקודה זו, נאלץ לרדוף אחר ניבאלי לבד ובגוף כואב ודואב. הפער בינו לבין ניבאלי הלך והתרחב והגיע בסופו של דבר לכחמש דקות. בדיעבד, התברר שקרויזויק סדק צלע בהתהפכות, מה שמעלה שוב את ההשאלה ממה האנשים האלה עשויים (היות והמשיך ואף סיים גם את קטע הטיפוס הבא).
בינתיים בחצי הדרך לפסגה, סקארפוני סיים את עבודתו, והשאיר את הכריש לבד בדרך לניצחון בקטע, תוך כדי שהוא משאיר את כל מתחריו מאחור. הניצחון בקטע הזה, ודאי אחרי כל מה שניבאלי עבר לפניו, גרם להתפרקות רגשית של הכריש בסיומו.
ועדיין, עם הכניסה לקטע הטיפוס האחרון, צ'אבז עדיין הוביל על ניבאלי ב-44 שניות. הקטע האחרון כלל שלוש פסגות בדרגה אחת, הגבוהה ביותר. לפני המובילים הייתה קבוצת בריחה, שלא ממש עניינה את המובילים עקב פערי הזמן הגבוהים בינם לבין הבורחים. סקארפוני, שוב הוא, הוליך את קבוצת המובילים בפסגה האחרונה. היה ברור שניבאלי יתקוף, וכך היה. צ'אבז ווואלוורדה בהתחלה עוד נשארו איתו, אך הכריש העלה הילוך והשאיר אותם מאחור. במהלך חכם נוסף של אסטנה, הרוכב הלטבי טאנל קאנגרט שהיה חלק מקבוצת הבריחה, ירד לאחור כדי לסחוב את ניבאלי עוד כשני ק"מ במהלך הטיפוס. בשלב זה צ'אבז כבר היה די מפורק, וניבאלי פתח עליו כבר פער של דקה וחצי, בדרכו לניצחון בלתי ייאמן בג'ירו. השילוב בין היכולות הפיסיות וההתעלות המנטלית של הכריש, יחד עם אסטרטגיה קבוצתית מנצחת, הפכה כאן את הבלתי אפשרי לאפשרי, בסיומו של אחד מהגראן טורים המרתקים של השנים האחרונות.
זוהי שנתו האחרונה של ניבאלי בחוזה עם אסטנה. לפני המירוץ, לא היה אחד שיהמר על הישארותו בקבוצה. נותר להמתין ולראות אם הכריש ינסה לשחות לחופים חדשים, או שימשיך להריח דם עם החבורה האיכותית שמסביבו.
מנחם לס
30 מאי 2016 18:29:37מעריץ את רוכבי האופניים, ותמיד אוהב את המתח במרוצים, ומסתכל על הטור דה פראנס יום יום, אבל עם הבעיות הבאות:
1. תנוחת רוכבי האופניים היא אחת הגרועות ביותר לעמוד השידרה (מבחינה אנטומית/בריאותית) לאלה הממשיכים בספורט זה כריקריאשיון לחיים.
2. נראה
מלבד שלושת הטענות האלה, אני מת על הספורט, ומודה לפאקו על פוסט מצויין ומאוורר נשמה! שדווקא באופניים קיים ה-DRUG ABUSE הגדול מכל מקצועות הספורט.
3. אני לא מבין במה 'קבוצה' יכולה לעזור לרוכב בודד.
גור גולן
31 מאי 2016 05:50:07יש הרבה עזרה ועבודת צוות…. אני עוקב באופן אדוק וקבוצות טובות גורמות לרוכבים שלהם להרבה עזרה. העבודת צוות הטובה ביותר שאני זוכר היא קבוצת סקי בטור דה פראנס 2015 כשהיה לו חבר לקבוצה שסיים בחמישייה ושמר עליו כל התחרות.
פאקו
31 מאי 2016 10:28:31אם הזכרת את סקיי, הדומיננטיות שלהם בטור של 2012 בו וויגינס ניצח (וגם במידה מסויימת זו של 2013, הזכייה הראשונה של פרום) הייתה הרבה יותר גבוהה והכריעה למעשה את הטור.
מנחם לס
30 מאי 2016 18:30:522. נמחק
2. נראה שדווקא באופניים שם קיים ה-DRUG ABUSE הגדול מכולם, הפיקוח הוא מאד חובבני.
מנחם לס
30 מאי 2016 18:32:34"3" היה חייב להיות מעל המסקנה הסופית… כל ההתגובה קצת נידפקה משום מה בהקלדה, אבל הכוונה מובנת אני מקווה.
עידו גילרי
30 מאי 2016 19:05:01דווקא באופניים הפיקוח הוא הקפדני ביותר בגלל התדמית שזה עושה לספורט. מצד שני כל הזמן יש שיטות חדשות לרמות. לאחרונה התגלו כמה מקרים של "סימום מכני" כלומר התקנה של מנועים קטנים בתוך גוף האופניים שמספקים עזרה לרוכב ומעניקים לו יתרון ממש לא הוגן.
פאקו
30 מאי 2016 19:13:56הסימום המיכני הוא אחד הדברים המטרידים ביותר את קברניטי הענף. מאמין שימצאו לזה פתרון.
עידו גילרי
30 מאי 2016 19:16:19זה יחסית פשוט לגלות
פאקו
30 מאי 2016 19:27:25בזוג אופניים אחד זה פשוט. הפיתרון שמחפשים הוא כזה שיאפשר גילוי מהיר גם כשיש שלושה שבועות ומאתיים פלוס זוגות אופניים.
עידו גילרי
30 מאי 2016 19:42:32מנוע פולט חום. זה לא משהו שאי אפשר לפתור בעזרת מצלמת אינפרא אדום בקו הסיום או בראש קטע טיפוס.
פאקו
30 מאי 2016 20:05:13זה באמת הכיוון שמדברים עליו. מאמין שזה יהפוך להיות נון אישו תוך זמן קצר.
מנחם לס
30 מאי 2016 18:33:42אעשה סדר:
1. תנוחה גרועה מאד
2. DRUG ABUSE
3. לא מבין "קבוצה" בספורט יחידים
אחרת הכל אחלה!
פאקו
30 מאי 2016 18:41:561. מסכים לחלוטין לגבי התנוחה. אני רוכב על אופני שטח, ובפעם וחצי שניסיתי לרכב על אפני כביש כאבו לי הגב, הצוואר ופרקי הידיים תוך כמה דקות.
2. בעיית הממריצים הלא חוקיים הייתה קיימת מאז ומתמיד בענף. אני לחלוטין לא מסכים איתך לגבי הפיקוח. זה היה נכון בעבר (תקופת ארמסטרונג), וכבר לא נכון. לרוכבים נלקח פספורט ביולוגי שמאפשר אפילו זיהוי של סימום של Blood doping. מכל הרוכבים נלקחות דגימות דם ושתן מייד בסוף כל קטע בלי יוצא מן הכלל, והן עוברות בדיקות מחמירות. הניכר שהענף מנסה להתנער בכל הרצינות מהרעות החולות שאפיינו אותו בעבר. אפשר לומר זאצת ודאי בניגוד לרוב הענפים האחרים.
3. ברכיבת כביש יש משמעות מכרעת להתנגדות הרוח. לפיכך לרוכבים המובילים יש קבוצה שלמה של סייענים (דומסטיקים) שתפקידם הוא לחסום את הרוח בקטעים גדולים של המירוץ. תקצר היריעה מלכתוב על כל האסטרטגיות בעניין, אבל האמן לי – זהו ספורט קבוצתי לא פחות מאשר אישי.
kami
30 מאי 2016 23:05:40לרכב מאחורי מישהו מפחית 25% מהמאמץ בממוצע. אפילו שאין איזשהי רוח מטורפת. ההבדל הוא מאוד גדול וככל שיש יותר רוכבים מלפנייך כך זה קל יותר. זה בהחלט ספורט קבוצתי ואסטרגי. לעבוד עם כמה אנשים בדינמיקה טובה זה כיף כמו קבוצת כדורסל..
גור גולן
31 מאי 2016 05:50:44+1
Ori88
30 מאי 2016 18:42:53מאמר נהדר.
הידע שלי קטנטן בנושא אבל מי שמוביל קבוצה נתקל ברוח נגדית חזקה יותר וכאילו "פותח" לבאים אחריו את האויר.
פאקו, לא מבין עד הסוף את המשפט:"הרוכב הלטבי טאנל קאנגרט שהיה חלק מקבוצת הבריחה, ירד לאחור כדי לסחוב את ניבאלי עוד כשני ק"מ במהלך הטיפוס"
מז'תומרת כדי לסחוב ? מוראלית או מבחינת הרוח ?
פאקו
30 מאי 2016 18:48:20מבחינת הרוח. כאשר ניבאלי פרץ קדימה, היו לו משהו כמו עשרה ק"מ של טיפוס לבד. במצב כזה צריך כל סיוע אפשרי כדי למור על הכוחות מול המתחרים, אשר חלקם עובדים ביחד (קרי מתחלפים מול הרוח). קאנגרט סייע לו בדיוק בכך. גם שני ק"מ יכולים לתת לו את הכמה שניות שהוא צריך.
עידו גילרי
30 מאי 2016 19:03:02השני ק"מהאלו שהוא נח מאחרוי קנגרט עשו את ההבדל. הוא נראה קצת סובל לפני שהוא הגיע אליו.
אופיר
30 מאי 2016 18:48:12רוכב מקדימה שובר את הרול לרוכב מאחור, חוסך לו אנרגיה. תיאום טוב בן חברי קבוצה יכול בנוסף להקטין המרחק בין 2 הרוכבים ולחסוך אפילו עוד אנרגיה. פערי המאמץ נעים בין 15%-25% תלוי ברוח.
עידו גילרי
30 מאי 2016 19:02:12נהדר פאקו, פשוט נהדר.
לפני שני הקטעים הקובעים בהרים ניבאלי כבר שקל פרישה כי לא היה ברור אם הוא לגמרי בקו הבריאות בסוף הרופאים אישרו שימשיך איזה מזל.
בקטע שבו כל המירוץ התהפך היו הרבה תהפוכות עוד לפני ההתרסקות המרהיבה של ההולנדי. אוריקה גרין-אדג' פשוט ריסקו את הפלוטון לרסיסים באמצע העלייה ואז שאבז, וולורדה וניבאלי התחילו לתקוף אחד את השני בלי הפסקה. בהתחלה ניבאלי עוד נשאר מאחור אבל כפי שקרה לו לא אחת בקריירה הא התאושש וחזר לעצמו (מהבחינה הזו מזכיר מאד את הרכיבה של וינו). הטקטיקה הקבוצתית של אסטנה הייתה פשוט מופלאה בשני הקטעים האחרונים.
זה אמנם לא הליין אפ הכי חזק מה שיש לנו בג'ירו אבל בטופ 10 היו לנו 4 רוכבים ממרכז אמריקה – המהפכה בדרך (או הרחקות על סמים). כמו כן החולצה הורודה החליפה ידיים יותר משאני אי פעם זוכר. היו 8 רוכבים שלבשו אותה.
מירוץ נהדר. עכשיו נשאר רק שהטור יעמוד באותם סטנדרטים.
פאקו
30 מאי 2016 19:12:48ניבאלי לא ממש שקל פרישה. מנהלי קבוצתו דיברו של כך שהוא אולי לא בקו הבריאות, אולי כסוג של תירוץ על הכישלון הצפוי. הוא מצידו טען שהכל בסדר ואין שום בעייה. זו הייתה עוד לבנה בחומה בינו לבין מנהלי הקבוצה. יפה שידע לתעל זאת כדי לקבל אקסטרה מוטיבציה במקום שזה ירפה את ידיו.
ולגבי הרוכבים ממרכז אמריקה, ובעיקר הקולומביאנים – הם הולכים להיות פקטור מאד רציני בשנים הבאות. צ'אבז הוא רק עוד אחד נוסף בפס הייצור הזה.
עידו גילרי
30 מאי 2016 19:19:39תכלס, אני לא רואה אותו חותם אצלם בעונה הבאה.
פאקו
30 מאי 2016 19:21:45גם אני. יש יותר מדי דם רע בין הצדדים.
גיא
30 מאי 2016 19:02:33יש לי 0 הבנה בתחום,
כך שהפוסט פתח צוהר מרתק לתחום.
תודה!
מתן גילור
30 מאי 2016 19:29:23מצוין.
וינוקורוב, הגם שהיה סוליסט, היה המרוכבים הצבעוניים ביותר. הוא גם היה אגרסיבי ואמיץ. אתה לא רוצה אותו ליד הפייבוריט שלך, אבל אשמח לראות כמותו בכל מירוץ.
בטור הכריש טבע בגשם ובלי זה יש מצב שהיה מצליח להשיג מקום 3. חבל.
פאקו
30 מאי 2016 20:03:08וינו היה רוכב נהדר ואגרסיבי, אבל היסטורית הסמים שלו לא הוסיפה לו נקודות בעיניי. כאב לראות את ההתרסקות שלו בטור לפני חמש שנים בה שכב בתעלה עם רגל שבורה.
לגבי ניבאלי, הטור שלו היה כזה שנאחס בו רדף נאחס, לכן התאונה ההיא בוואלטה בקטע הספרינט שתקעה אותו מאחור ברמה לו לדעתי לעשות על מה שעשה.
עידו גילרי
30 מאי 2016 20:10:40זה כאב? אני חשבתי שזקארין הזדכה על הציוד ביום שישי. יצא בזול בסוף.
פאקו
30 מאי 2016 20:23:53אוי זה נראה כואב. גמר בסוף עם עצם בריח שבורה, אולי הפציעה השכיחה ביותר אצל רוכבים.
עמרי
30 מאי 2016 20:15:00מאמר נהדר תודה!
אפשר הסבר קצת על עניין האסטרטגיה, בעיקר מי נחשבים הבורחים ומי המובילים ?
מתן גילור
30 מאי 2016 21:22:35"בורחים" או "קבוצת בריחה", אבל רוכבים שבקטע מסוים מתנתקים מהפלוטון (הדבוקה) ופורצים קדימה. "מובילים" הם אלה שבסיכום כל הזמנים בטור מדורגים בראש עם הזמנים הנמוכים ביותר. בקיצור, אלה שבראש הדירוג הכללי (GC).
פאקו
30 מאי 2016 21:36:03כעיקרון, לכל קבוצה יש רוכב מוביל. אם זה אחד כזה שהמטרה שלו היא לזכות בטור כולו, ואז הוא בעצם מטפס, או שהמטרה היא לזכות בקטעי הספרינט ואז הוא ספרינטר (מאיץ). יש גם מטרות משנה כמו חולצות מלך ההרים, הרוכב הצעיר, וכו', וקבוצות יכולות לשים לעצמן כמטרה לשים רוכב מוביל שיזכה בתארים האלו. לפיכך, הקבוצה צריכה להיות בנוייה בצורה שתשרת את מטרת הרוכב המוביל. אם הוא מטפס, זו צריכה להיות קבוצה של מטפסים.
המטרה של הקבוצה היא להוביל את הרוכב המוביל למקום שבו הוא ממצה את יתרונו, אם זה בטיפוס או בספרינט פיניש. להוביל כאן הכוונה לרכב לפניו ולחסום את התגדות הרוח עבורו עד אותה הנקודה.
יש הרבה מאד טקטיקות קבוצתיות התלויות בהרבה מאד משתנים – תוואי השטח, נק, החוזק והחולשה של המוביל ושל היריביםץ כעיקרון, האינטרס הראשי של קבוצה היא להכתיב למוביל קצב שנוח לו ופחות נוח ליריביו.
לגבי קבוצת בריחה: בד"כ מדובר בקבוצה קטנה של רוכבים מקבוצות שונות שיוצאת קדימה במטרה לזכות בקטע הספציפי של אותו היום (בניגוד למובילים שרוצים לזכות בכל המירוץ). ברוב המקרים הם נתפסים ע"י הדבוקה (הפלוטון), היות ויש לדבוקה עוצמה יותר גבוהה מאשר לקבוצה קטנה (תחלופה גבוהה יותר של רוכבים מול הרוח). ישנם עם זאת לא מעט קטעים בהם הבריחה מצליחה, ואחד הרוכבים בה זוכה בקטע. זה הרבה פעמים תלוי באינטרסים של הקבוצות והרוכבים המובילים מול אלה שבורחים. מארג האינטרסים והטקטיקות הוא זה שהופך את המירוצים האלו למרתקים כל כך.
מתן גילור
30 מאי 2016 21:38:47זו הבעיה עם השפה שלנו – לך תבין על איזה מוביל הוא דיבר 🙂
עידו גילרי
30 מאי 2016 21:39:42מירוץ כמו הג'ירו מורכב למעשה מ-21 מירוצים נפרדים כשהמנצח הוא בעל הזמן הכולל הקצר ביותר. הרוכבים המובילים הם אילו בעלי היכולת לסיים ראשונים בסיכום הכללי. חוץ מהתחרות הנ"ל כל יום הוא תחרות נפרדת ולכן תמיד תיווצר חבורת בורחים שינסו להגיע לקו הגמר לפני הדבוקה. נסיון זה בדרך כלל נועד לכישלון מכיוון שהבורחים משקיעים המון אנרגיה ביחס לאילו שנשארים בדבוקה. למרות זאת מספר קטעים בכל טור יסתיימו בניצחון של רוכב מקבוצת הבריחה ולכן זה משתלם לרוכבים שבדרך כלל לא יצליחו לזכות בקטע מירוץ מתוך הדבוקה.
הקטעים שבדרך כלל קובעים את זהות המנצח בטור כולו הם אילו שמתרחשים בהרים. בקטעים כאלו כאשר נוצרת קבוצת בריחה הרבה פעמים הקבוצות של הרוכבים המובילים ינסו להכניס שם גם רוכב משלהם. הסיבה היא שאם הרוכב המוביל יצטרך עזרה בטיפוס בקטע כלשהוא ניתן יהיה להורות לרוכב בקבוצת הבריחה להמתין לו ולמשוך אותו בעלייה.
אסטנה יישמו את האסטרטגיה הזו (כמו גם הדילול של הפלוטון בעלייה) בצורה מוצלחת באופן יוצא דופן. קנגרט הגיע על ניבאלי בדיוק ברגע הנכון ועזר לו לבסס את ניצחונו.
עידו גילרי
30 מאי 2016 21:40:10אהההה!!! זה מתחיל להיות כמו עם גיא.
פאקו
30 מאי 2016 21:45:35זו אסטרטגיה שיכולה להצליח רק אם לקבוצה יש בשר, כמו שהיה לאסטנה במירוץ הזה. בד"כ קבוצות מובילות מעדיפות לשלוח את כל כוחות הסיוע למאמץ העיקרי ולהתרכז סביב המוביל. כך למשל קבוצת סקיי בנצחונות של ויגינס ואח"כ פרום הפעילה מטחנה בקטעי הטיפוס הקשים, והכתיבה קצב רצחני שדילל את הפלוטון לרוכבים בודדים. בשביל זה צריך את כל הרוכבים שאפשר.
עידו גילרי
30 מאי 2016 21:52:52גם אסטנה עשתה את זה ביום האחרון באלפים. הקבוצות החזקות כמעט תמיד ישלחו מישהו עם הברייקאווי במיוחד כאשר הן מכתיבות קצב רצחני בעליות מכיוון שאז יש סכנת בידוד גבוהה יותר לרוכב המוביל. בג'ירו הנוכחי זה היה פשוט הכרחי עבור הניצחון שראית אפילו קבוצה לא מהטופ כמו אוריקה גרינאדג' מכתיבה קצב שפשוט פירק את הפלוטון תוך פחות מקילומטר.
שמחי
30 מאי 2016 21:19:00על אופניים אפשר לכתוב ספרים עבי כרס ולא כדאי להיכנס לזה בתגןבה.
אבל בעיקרון מירוץ אופניים הוא משחק שחמט בו ביורן ריס היה הכוכב הבלתי מעורער מיכאל טל של האופניים .
למיטב זכרוני ריס. מר חמישים אחוז היה אחראי לקטיעת שרשרת ננצחונות של אינדוראיין הגדול ושנה צאוחר יותר הכתיר למנצח גרמני צעיר בשם יאן אולריך הרוכב המוכשר ביותר אי פעם הענף הזה .
וינוקורוב בנה קבוצת חיות במולדת הקזאחית אך מעבר לכך יש לו את הרוכב המושלם ניבאלי גם לפני תקופת וינן קבוצת אסטנה היתה קבוצה מפוארת במדיה השתולל קונטאדור המנצח הסדרתי .
כל ההקדמה הזו רק כדי לומר כי מעולם לא היתה קבוצה שהצליחה לבזבז את כישורי הרוכבים המצוינים שלה מאשר מוביסטאר קבוצת השערוריה הספרדית בה מפריעים לולורדה במקום לעזור לו
ואם עדין ולורדה הגיע שלישי בגיל פנסיה לרוכב 36 כשהקבוצה שלו שולחת ביום האחרון קוע 20 לבריחה במקום לעזור למעביל שלה ובפעם היחידה אי פעם בה אלחנדרו מגיע לגירו אזי זו הוכחה עד כמה הרוכב הזה ענק.אחלה פוסט.
מתן גילור
30 מאי 2016 21:26:59היה לו דומסטיק על כאנדראס קלודן בקבוצה אדירה (T מובייל) ובכל זאת הוא היה קצת אנדראצ'יבר.
פאקו
30 מאי 2016 21:39:45סיפא לעניין. ואלוורדה התרעם בצדק על רוכבי קבוצתו. מדובר בחבורה של מטפסים מוכשרים כאמאדור או ויסקונטי, שהתרכזו בהצלחתם האישית (למשל לזכות בקטעים) במקום לעזור לואלוורדה. ההבדל בגישה בינם לבין אסטנה במהלך המירוץ היה משווע. במקום הייתי מעיף את הדירקטור ספורטיף שלהם לכל הרוחות.
עידו גילרי
30 מאי 2016 21:41:41זה בעיקר ויסקונטי שנראה שהפר הוראות קבוצתיות ויעוף על טיל אני מניח. אמאדור דווקא עזר לולוורדה.
מתן גילור
30 מאי 2016 21:42:01קצת צבוע מבחינתו כשהוא דאג לישבן שלו במקום לעזור לניירו לזכות בטור האחרון.
עידו גילרי
30 מאי 2016 21:43:10????
מתן גילור
30 מאי 2016 21:46:23הכוונה לטור דה פראנס האחרון.
עידו גילרי
30 מאי 2016 21:46:56כן, הבנתי. לא ברור לי רק על מה אתה מדבר.
פאקו
30 מאי 2016 21:47:48לא מסכים בכלל. מוביסטאר בטור הייתה קבוצה דו ראשית, שזה דבר שאפשר לקום עליו או ליפול עליוץ במקרה הזה, ההתקפות המשולבות של קינטאנה וואלוורדה בסיום הטור כמעט הביאו לנצחון מול פרום המותש.
עידו גילרי
30 מאי 2016 21:49:34בדיוק. זו השיטה הכי טובה להפיל רוכב חזק כמו פרום.
לא לכל קבוצה יש את הלוקסוס הזה.
מתן גילור
30 מאי 2016 21:51:58לקראת הסיום היה ברור שלניירו נשאר יותר דלק במיכל מכל אחד אחר. אם וולורדה מוריד את הראש והופך להיות דומסטיק על *רק* ביומיים-שלושה האחרונים של האלפים, שיש מצב לא רע שניירו לוקח את זה. ההתקפות המשולבות היו טובות עד אז. לקראת הסוף היה צריך להבין שניירו מוביל ושיש לו עוד הרבה יותר מפרום ושכולם יעבדו רק בשבילו. גם החרשה של סקיי היתה פחות מרשימה ויותר פגיעה בסוף.
עידו גילרי
30 מאי 2016 21:55:02זה פשוט לא נכון מתן. וולורדה לא יכול לעזור ככה לקינטנה כי זה לא מזיז לפרום. הוא חייב לעזור לו על ידי יצירת איום שמחייב את פרום להגיב. את זה שניהם עשו בצורה יוצאת דופן שגם גרמה לפרום להיכנס בסופו של דבר למוד של מזעור נזקים.
אני מבטיח לך שעם קינטנה היה מוביל היית רואה את וולורדה מכתיב קצב עבורו ללא דופי.
מתן גילור
30 מאי 2016 21:58:30פרום הראה שהוא מגיע מרוסק לסוף של הטור ולא בפעם הראשונה. בהחלט חושב שיש מצב טוב לקיזוז של עוד חצי דקה בשתי הבריחות הגדולות של ניירו (שלדעתי היו מתבצעות בכל מקרה), גם אם באותם הקטעים וולורדה היה סוחב אותו. תומאס ופורט כבר היו גמורים, וחוץ מקינטנה גם קונטדור וניבאלי גרמו לפרום לצאת לכל בחירה שלהם (לא ממש ברור למה האמת).
מתן גילור
30 מאי 2016 21:59:29לא כולל כמובן הפסגה האחרונה אחרי האלפ דואז, בה, אאל"ט, ניבאלי ברח אחרי שלפרום היתה תקלה, והשאר חיכו.
פאקו
30 מאי 2016 22:05:00לא הייתי זוקף זאת לרעת ניבאלי. הוא תקף איפה שהוא ראה לנכון. היה אפשר לומר אותו דבר על הקטע בו קרויזויק התרסק בג'ירו כאשר עדיין היה עם החולצה הורודה.
עידו גילרי
30 מאי 2016 22:05:21מתן הסיבה שקינטנה הצליח לצמצם היא בגלל ההתקפות החוזרות ונישנות. איך וולורדה יכול לעזור לקינטנה אם הוא לא מתקיף? הכתבת קצב רק משרתת את פרום.
מתן גילור
30 מאי 2016 22:09:10טוב, בואו נראה מה יהיה השנה. אני מהמר על זכייה של ניירו בלי עזרתו של וולורדה 😉
פאקו
30 מאי 2016 22:10:29מסכים עם עידו. אם הייתה היררכיה ברורה בין ואלוורדה לקינטאנה, כל מה שפרום היה צריך לעשות זה להיצמד לקינטאנה. בצורה שמוביסטאר שיחקו את היד בטור, כל אחד מהם היה יכול להיות המוביל וזה התיש את פרום. לדעתי עוד יום אחד אחד בטור ופרום לא היה זוכה בו.
עידו גילרי
30 מאי 2016 22:35:20וולורדה כנראה ירכב כדומסטיק עבור קינטנה בטור. בכל מקרה קינטנה נראה בכושר מצוין בתחילת העונה. נצטרך לראות איך הוא יהיה במירוצים המקדימים כדי לקבל תמונה מלאה יותר. יהיה נחמד לראות אותו מנצח.
גור גולן
31 מאי 2016 14:13:26מסכים עם פאקו לגבי מוביסטאר בטור האחרון
הם היו שניהם וזה עזר להם מאוד כי הם תקפו אותו פעם אחר פעם
שמחי
1 יונ 2016 00:10:21הרגת אותי מתן עכשיו .
נאירו וולורדה בקצר כבר הרבנ שנים .
המנהל שלהם היה צריך לעוף מזמן הכןנה לאצברי.
בשנת 2012 למיטב זכרוני הוביל פוריטן רודריגז כמעט כל הוולטה.
ואז באחד הקטעים האחרונים תקף קונטאדור .
ההפרש לטובת הבורח בדד הזה הגיע למס אסטרונומי ואז 17 קמ לסיום יצא ולורדה להתקפת נגד.
בסיום ההפרש היה בסביבות 13 שניות למיטב זכרוני לקונטאדור כשולורדה קינטה והפורטןגלי עובדים יחד.
זו היתה הפעם האחרונה שעבדו יחד ואז במסיבת עיתונאים בטור לאחר מכן חצי שנה אחרי ולורדה התיחס למעמדו בקבוצה בצורה לא חכמה במיוחד.
נאירו ילמד ויהיה המוביל הבא עכשיו הוא יעבוד בשבילי.
נאירו לא היה צריך יותר מזה הקצר החל
ההנהלה לא התערבה ולא העמידה את נאירו במקומו .
דורה תחתונה אין שם הנהלה.
ולורדה עבד מספיק לטןבת רוכבים אחרים יש שני רוכבים שהוא לא סובל.
השני הוא רודריגז.
אופיר מתתיהו (ילד)
30 מאי 2016 22:29:59אני רוכב באופניים לביה"ס… (אני בכיתה ז')
יעיל וכיפי
עידו גילרי
30 מאי 2016 22:40:37עוד משהו אחד לפני שאני פורש למנוחה קצרה לפני המשחק.
אני יודע שזה המירוץ של האיטלקים ושהטור עוד חודש וקצת אבל איפה איפה הרוכבים הצרפתים?
ראינו , קולומביאנים, קוסטה-ריקאני, הולנדים,לוקסמבורגי,רוסים,אסטונים, גרמנים,ספרדים, אמריקאים ואפילו פולני משמיעים את קולם. לא זכור לי רגע אחד ראוי לציון של רוכב צרפתי והיו לפחות שתי קבוצות צרפתיות במירוץ.מה יהיה איתם?
פאקו
30 מאי 2016 22:49:00לגמרי מאכזב. מנסה לחשוב על רוכב צרפתי מוביל ולא מצליח, אנא עארף – טיבו פינו? פייר רולאן?
גור גולן
31 מאי 2016 05:55:54יש כמה כמו פינו שהוא לוזר… רולאן הוא דווקא ווינר בנשמה אבל הוא לא מספיק טוב.
יש את ברדה שהוא תקווה גדולה לצרפתים.
עידו גילרי
31 מאי 2016 07:28:51כשברדה ופינו הן התקוות הגדולות שלך אתה יודע שהמצב קשה. אבל גם מבחינת סתם רוכבים מהשורה סטייל ווקלר עבר גראנד טור שלם בלי שתרגיש בכלל בקיום של רוכבים צרפתים. זה אומר משהו הרבה יותר עמוק.
גור גולן
31 מאי 2016 08:23:07מצב קשה מאוד
שמחי
1 יונ 2016 00:19:22לוזר איך שהוא טיפס בעליה לארקליס אנדורה באותו יום בו קונטאדור פירק את רוכב קבוצתו אחד. בשם לאנס שעשה לו תרגיל מלוכלך קודם לא ראיתי הרבה ביצועים כאלו.
ובענין ההתקפה בקטע שהסתים בחירונה הטלויזיה הספרדית העלתה לשידור רוכב עבר.
הרוכב הזה התיחס לאיש שקבע את בסיסו בזירונה במשך הרבה שנים ברחוב היהודים מאחורי הפלפל הסורי ליד אכסנית הנוער של זירונה גר אותו רוכב אליו התיחס רוכב העבר.
כולם ציפו שאותו רוכב ינצח את הקטע הזה כי הוא מקומי שם
Lans esta en forma increible
לאנס בכושר לא יאומן אמר רוכב העבא
שמחי
1 יונ 2016 00:24:20רוכב העבר והאח של.
לא היה צריך יותר מזה כדי לשלוח את לאנס לישון בעליה.
הוא לאנס חשב שהתקיפה נגד קונטאדור אחרי החבירה לטוני מרטין וקבוצת הדואר תצליח לו.
אבל הוא לא הכיר טוב את קונטאדור.
אףפעם אל תזלזל בלב של. אלוף משפט שמתאים גם לכדורסל .
מקוה שבקרוב יעשו לחרבון צילום לב כדי שאפשר יהיה להציגו למס אנשים כאן בפורום …אלו שרואים בילד המגודל הזה שחקן.
שמחי
1 יונ 2016 00:25:09אופס קבוצת גארמין לא הדואר…..
kami
30 מאי 2016 23:06:10תודה, מקווה שתמשיך לכתוב בטור דה פראנס גם!
גיא
30 מאי 2016 23:30:53תודה רבה אני אוהב אופניים מאוד רואה בעיקר טור דה פראנס
שמחי
1 יונ 2016 00:47:11אם אתה רואה טור דה פראנס אז אתה לא אוהב אופניים אתה עוד אחד מרפי ההבנה שמקשרים אופניים לוולטה. בדיוק כפי שמנחם חושב שכדורסל מנצחים תחת הסל …ועוד בטענות כשמתברר שזה לא כך
אןהב אופניים הוא מי שיודע מי היה קופי ומי היה חסיד אומות עולם איש שקופי היה אמור לעבוד עבורו.
אוהב אופניים הוא מי שעוברת בו צמאמורת כשהוא שומע את השם מונט ונוו ונזכר ברוכב אנגלי מסוים בשם טומי.
אןהב אןפניים הוא אחד שלא שוכח איך ניצח בחור גרמני מסוים מקבוצתו של ביורן ריס במירוץ אל השמש פרי ניס.
טור דה פראנס הוא המירוץ המושחת והמכור ביותר שיש.
מפני שהוא מיועד לרפי הבנה כמוך .
כאלו שאולי אפילו לא יודעים כי הטור הזה נולד בחטא על מנת להסב את תשומת הלב מפרשת דריפוס
פאקו
1 יונ 2016 10:55:08למה ככה? גם אני התחלתי בהתעניינות בענף דרך הטור.
שמחי
1 יונ 2016 15:30:07אתה בחור שמסתכל על עובדות ולא נותן לרגש או השפעה סביבתית להפריע.
גיא מנתח ניתוח קר מרשים ובסוף כשצריך להסיק מסקנה נותן לגורואים להחליט.עבורו נגד. הגיון ראה ניתוחי כדורסל וזהו מעשה בלתי יעשה כי צריך לעמוד על האמת שלך.
אז אנשים שונים מגיבים שונה לאירועים זהים .
ולך לאותה תגובה הייתי מתיחס אחרת.
שמחי
1 יונ 2016 00:48:11מקשרים אופניים לטןר.
גיא
30 מאי 2016 23:41:30בהקשר לפרום, אני זוכר שכל ההתקפות של קינטנה היו עקרות. למרות שריצ'י פורט נעדר, פרום היה בשליטה מלאה
עידו גילרי
31 מאי 2016 07:29:51עקרות? ביומיים האחחרונים פרום היה צריך לנהל טוב מאד את המשאבים שלו כדי לשמור על מרחק סביר מקינטנה.
שמחי
1 יונ 2016 00:27:04הזכרון שלך לא טוב במיוחד…
גם ההבנה בכדורסל לא משהו …
דאג קולינס
30 מאי 2016 23:47:26נהדר..
ענייני. מצפה לטור יומי בטור דה פראנס. קינטאנה צריך לשפר את הספרינט. סקיי תגיע מוכנה יותר.
עידו גילרי
31 מאי 2016 07:30:44למה קינטנה צריך יכולת ספרינט? זה לא רלבנטי עבורו בשום אופן.
דאג קולינס
31 מאי 2016 07:44:12הכוונה לקטעים נגד השעון, קצרים, מישוריים. הפיגור בקטעים אלו מקשה לחזור בקטעים ההרריים. בטח כאשר פרום מטפס נהדר.
עידו גילרי
31 מאי 2016 07:56:22יכולת נג"ש שונה מאדמיכולת ספרינט. קינטנה הראה שיפור אדיר ביכולת הנ"ל במהלך הקריירה. מה גם שמשום מה יש מגמה לצמצמם למינימום את קטעי הנג"ש. מה ששם את הדגש על יכולות הטיפוס.
גם בטור הקרוב יש רק קטע אחד של נג"ש קלאסי ועוד אחד בטיפוס (שלקינטנה לא צריך להיות קושי איתו). בשנה שעברה היה השיא כאשר למעט הקטע הראשון הקצר היה מירוץ נגד השעון קבוצתי בלבד.
פאקו
31 מאי 2016 08:31:37לדעתי ההפחתה די מוצדקת. הטור שבו וויגינס ניצח הוריד למארגנים את האסימון. בטור ההוא היו שלושה קטעי נג"ש, שניים מהם ארוכים. זה הביא את סקיי לשים את וויגינס בתור הרוכב המוביל כרוכב נג"ש עילאי אך מטפס סביר לכל היותר. יחד עם הקבוצה הדומיננטית של סקיי הטור היה גמור עוד לפני שהתחיל. בטורים הבאים כבר הייתה הפחתה משמעותית, כאשר לקטע הנג"ש ההכרחי נוסף לכל היותר קטע אחד שהוא לא נג"ש קלאסי. אם זה נג"ש קבוצתי או בעלייה.
עידו גילרי
31 מאי 2016 08:39:07מה שקורה לאחרונה קיצוני מדי. מטפסים יוכלו לוותר על פיתוח יכולות נג"ש. במצב הנוכחי רוכב כמו אינדוראין היה מתקשה לזכות בטור.
פאקו
31 מאי 2016 08:48:40כנראה שנישאר חלוקים. יכולת נג"ש סבירה עדיין חשובה כדי לא לאבד זמן יקר גם במצב הנוכחי, אבל הטורים צריכים בעיניי להיות מוכרעים בהרים.
דאג קולינס
31 מאי 2016 08:49:47ב 2015 הפיגור של קינטאנה בקטעים הראשונים היה גדול. מסכים שהשתפר. אבל לדעתי לא יספיק מול פרום.
עידו גילרי
31 מאי 2016 09:05:28בקטעי נג"ש? היה רק אחד בקטע הראשון וגם של פחות מ-20 ק"מ. הוא היה די חלש באותו היום אבל באופן כללי הוא מאד השתפר בתחום. גם הפעם יהיה לו רק קטע אחד כזה להתמודד איתו לא ארוך במיוחד. אם יצליח להפסיד פחות מדקה הוא במצב מצויין.
מתן גילור
31 מאי 2016 10:18:37הנג"ש בו האחים שלך קרסו היה אכזרי במיוחד 🙁
מתן גילור
31 מאי 2016 10:18:47*שלק
פאקו
31 מאי 2016 10:25:07אתה מדבר על הטור בו אוונס ניצח? אם כן, אז זו דוגמא מצויינת למה הנג"ש דווקא כן נדרש. האחים שלק היו רוכבים חדגוניים שלא ידעו לעשות שום דבר מלבד טיפוס (ירידות, נג"ש), ומהבחינה הזאת, הזכייה של אוונס שהיה רוכב הרבה יותר שלם, הייתה מוצדקת לחלוטין.
עידו גילרי
31 מאי 2016 10:28:41בדיוק בגלל זה אני לא אוהב את הכיוון אליו הולכים לאחרונה. אין סיכוי למישהו כמו אואנס לקחת את הטור בימינו.
שמחי
1 יונ 2016 00:31:17צריך להיות קושי בהחלט גם בטיפוס.
אם הקטע טיפוס לא בקטיגוריה 1 או עליונה אזי
לשענים טהורים יש יתרון ולשעני טיפוס ניבאלי פרום יש יתרון גדול.
Mbk
30 מאי 2016 23:59:34פוסט פנטסטי
הפסקתי לעקוב אחרי אופנים לאחר פרשת ארמסטרונג
יכול להיות שבזכות הפוסט הזה אעקוב אחרי הטור דה פרנס
תודה
אבי
31 מאי 2016 00:43:30כיף לקרוא , האתר משדרג עצמו כל פעם מחדש ! תודה רבה , אשמח אם כל יום בטור יהיו אפילו פוסט עם מעט שורות , התגובות כבר יעשו את העבודה.
שוב תודה
גור גולן
31 מאי 2016 05:52:54נהדר!
אני עוקב קבוע
צפיתי בכל הג׳ירו עכשיו וזו הייתה חזרה בלתי יאומנת! מחבלי מהיחידים שיכולים לעשות דבר כזה. למען האמת זה היה ממש אכזרי בקטע ה-20 כלפי צ׳באס.
אני אוהד של קונתדור ואני מקווה שיעשה עבודה טובה בטור דה פראנס עם מייקה וסגן
עידו גילרי
31 מאי 2016 07:31:37זה היה הרבה יותר אכזרי כלפי קרווזוויק.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
31 מאי 2016 08:08:49יופי של פוסט ותגובות, למדתי הרבה, אבל גם הרבה לא הבנתי.
סימום מכני ? גיזס… זה פשוט מדהים כמה האדם ילך רחוק כדי לנצח, זה פשוט לא יגמר לעולם המאבקים האלו בנפש האדם.. זה מה שאני הכי לוקח מהפוסט היפה הזה – ספורטאים גדולים שלא נכנעים לכלום, מלבד ה…
זה גורם לי לחשוב שאולי צריך לארגן איזה ספורט חדש :
"אליפות העולם בהגינות"…
וכמו שאני מכיר אותנו, גם שם נרמה על מנת לנצח…
עידו גילרי
31 מאי 2016 08:10:03סימום מכני זה סתם שם לשיפורים טכנולוגיים. במקרה הזה הרוכב לא מסכן את עצמו כי הוא "מסמם" את האופנייים שלו.
פאקו
31 מאי 2016 08:39:54שיפורים? מדובר במנוע נסתר למען השם. עדיין אני חושב שהבעיה הרבה יותר איזוטרית ממה שפורסם עליה עד כה.
עידו גילרי
31 מאי 2016 09:07:00מה יותר משפר ביוצעים של אופניים ממנוע?:)
הבעיה היא אכן איזוטרית פשוט הפחד גורם לכולם לדבר על זה. אתה רואה שכל הגילויים הם בדרגים נמוכים מכיוון שאף אחד לא מעז לנסות זאת על הבמה הגדולה. הסיכוי להיתפס כאן מאד גדול.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
31 מאי 2016 10:29:15מצחיק.. כמו לנסוע על אופניים חשמליות (חשמליים, אבל חשמליות נשמע יותר טוב)
שמחי
1 יונ 2016 00:35:16אך אלו אופניים חשמליים נהדרים הוחבאו בצד הכביש .
לו הייתי שם הייתי חוטף אותם לעצמי אופניים לאספנים אלו שניצחו שפעת קשה והשאירו את נאירו בתמונת הולטה אספניה.
Berch
31 מאי 2016 15:56:50פוסט ממש ממש משובח….
למדתי ונהנתי
גם מהתגובות 🙂
פאקו
1 יונ 2016 11:04:15עדכון – ניבאלי ככל הנראה חתם בשורות קבוצה חדשה מבחריין (!), מה שבטוח יהיה מעניין.
שמחי
1 יונ 2016 15:31:46הפוסט נהדר עד עכשיו כולל התגובות מאד אהבתי.
מה יהיה בהמשך נראה .
פינגבק: הדרך לשאנז אליזה (2) – מי ומי בטור הקרוב / דוד "פאקו" סעדה | Hoops
פינגבק: סיכום שנת 2016 (3) – אופניים / דוד "פאקו" סעדה | Hoops
פינגבק: לפני הג'ירו ה-100, גראנד טור בצל טרגדיה / דוד "פאקו" סעדה | Hoops