מה כל קבוצה יכולה ללמוד מהיום ה-36 של הפלייאוף?/רועי ויינברג

משחק גדול של לאורי ודה-רוזן השווה את גמר המזרח והשאיר את קליבלנד עם הרבה מחשבות לעשות. מה כל אחת מהפיינליסטיות של הקונפרנס יכולה ללמוד מזה?

 הדבר הכי חשוב מבחינת טורונטו היה ה-67 נקודות של לאורי ודה-רוזן, שנתנו את כמות הנקודות הגבוהה ביותר לשני שחקנים בגמר אזורי מאז 1993. יותר משאקובי, יותר מג'ורדן ופיפן (של הטריפיט השני),יותר מוויד ולברון. עכשיו אי אפשר להגיד שהם נחנקים בפלייאוף.

דה-רוזן השתמש, כרגיל, ביכולת הקליעה המעולה שלו מול שומרים וקלע 32 נקודות כשרובן מול שמירה הדוקה. לברון נתן משחק חלש בהגנה עליו היום והוא ניצל את זה בשביל לקלוע כמעט מכל מקום בצבע ומחוצה לו.

https://www.youtube.com/watch?v=sEsQkva8tTc

במקרה של לאורי הסיפור דומה, למרות שיש פער קטן משמעותית בכמות הקליעות שלו עם שמירה לעומת הקליעות בלי שמירה. הוא קלע הרבה שלשות והצליח להכנס בקלות לצבע בשביל ליצור שם נקודות, מה שהיווה מכת מוות עבור קליבלנד.

נוסף על כך הצלע השלישית של הקבוצה, ביסמק ביומבו, תרם משחק איכותי עם ריבאונד והגנה כשלפעמים הוא יוצא ושומר על קלעי השלשות הפנוי של קליבלנד (שמר על 5 זריקות מהשלוש, הכמות השנייה הכי גבוהה על המגרש). זה תרם משמעותית לקנדים בהגנה, ומאוד סביר שבלי ההגנה שלו והפעולות היעילות במאני טיים הראפטורס היו מפסידים.

קליבלנד חייבת לתת למוזגוב לשחק. לאורי ודה-רוזן חגגו עליהם בצבע והראפטורס קלעו שם 8 נקודות יותר מהקאבלירס. השילוב של פריי וג'פרסון חלש הגנתית והם צריכים מישהו שיוכל לעשות עבודה טובה בהגנה על הטבעת (הראפטורס קלעו ב-7 מ-10 מהשדה כשפריי או ג'פרסון שמרו על הסל). מוזגוב הוא האיש הזה.

נוסף על כך, קליבלנד צריכה לחשוב איך היא שומרת על דה-רוזן ולאורי. מבחינת דה-רוזן הפיתרון הוא לשים עליו את לברון ואולי אפילו לתת לו מטר בשביל לזרוק. זה נשמע הזוי, אבל דה-רוזן קולע פחות טוב בזרקות בהן לא שומרים עליו מאשר בזריקות בהן שומרים עליו.

פיתרון נוסף ששווה לנסות הוא לשים גבוה על קייל לאורי. פריי/לאב (לצד סנטר על המגרש כמובן) יוכלו לשבש את המשחק לאורי ולהקשות עליו לזרוק מבחוץ או להכנס פנימה בקלות. אפשרות אחרת היא לשים עליו את דוולדובה/שאמפרט ולתת לשחקן גבוה לצאת לכיוונו כל פעם שהוא מנסה לחדור, בדומה למה שהראפטורס עושים עם אירווינג.

מבחינת ההתקפה לקליבלנד יש הרבה מה לעשות, בעיקר בגלל התפקוד החלש של קווין לאב בסדרה הזאת. אולי עדיף לקליבלנד לספסל אותו ולעלות עם צ'אנינג פריי, שנותן סדרה טובה יותר, במקום, כשלאב רק מחליף. מתן יותר דקות לדוולדובה/שאמפרט במקום ג'יי אר סמית' יתרום גם הוא לקליבלנד, כאשר סמית' לא פוגע וכל אחד מהם יוכל לתת עבודה הגנתית (ובמקרה של דוולדובה לסייע בניהול המשחק, מה שיפתח יותר את הקלעים של קליבלנד).

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 47 תגובות

  1. אני אאחד פה בין מה שכתבתי התגובות לסיקור של גיא ולפוסט של מנחם.

    קליבלנד קולעת כל הסדרה באיזור ה33% מעבר לקשת. ההבדל היה שבשני המשחקים אצלם בבית הם הצליחו לרוץ יותר ולחדור לצבע בקלות גם במשחק המסודר וזרקו רק 20.5 שלשות למשחק ובשני משחקי החוץ טורונטו כבר הגנה טוב יותר בצורה משמעותית על הצבע ומנעה מקליבלנד משחק ריצה מה שהביא את קליבלנד לזרוק 41 שלשות למשחק.
    עכשיו אמנם טורונטו עשו עבודה טובה גם ביציאה לקלעים ולנסות להפריע לזריקות כמה שיותר אבל עדיין אלה זריקות שראינו את קליבלנד קולעת באחוזים פסיכיים בשני הסיבובים הראשונים.

    מה שהקאבס צריכים לעשות זה קודם כל למצוא את האיזון, הם צריכים להמשיך ללכת פנימה, כמובן שהאיש המרכזי הוא לברון וכדורים בפוסט- אלה המהלכים שהראפטורס הכי מתקשה מולם וכל ההגנה קורסת פנימה מה שכמעט תמיד מביא לשלשה חופשית. עוד דבר שלו חייב לעשות הוא להכניס כדורים לפוסט ללאב כל עוד סקולה שומר עליו. במשחק הזה זה קרה פעמיים- פעם אחת לאב עבר אותו בקלילות בדרך לליאפ ופעם אחת סקולה עשה עבודה טובה יותר אבל עדיין נגמר בזריקה לא רעה של לאב למרות ההחטאה.
    יותר כדורים פנימה ויותר חדירות יקלו על קלעי השלוש אם ההגנה של טורונטו תמשיך לסגור הרמטית את הצבע ובבית הכדורים ייכנסו.

    לגבי הראפטורס אני חושב שהמפתח הוא JV. כמובן שביומבו ימשיך לפתוח אבל כשהוא ינוח ומול החמישייה של הקאבס בפתיחת הרבעים השני והרביעי שאיתה הראפטורס הכי מתקשה זה הזמן להחזיר את הליטאי ופשוט למסור לו פנימה כל התקפה. פריי לא יכול לשמור אותו בפוסט ואם תגיע העזרה אז יחכו ג'וזף רוס פטרסון ולאורי, כולם קלעי שלשות סבירים+ . וגם זו תהיה דרך מצויינת להאט את קצב המשחק, טורונטו חייבת לשמור את הקאבס על מתחת ל100 כמו בשני המשחקים האחרונים ובחוץ היא חייבת להאט את הקצב אפילו עוד יותר

    1. סקולה התמודד יפה עם לאב בפוסט בשני המשחקים. מסכים איתך שהם צריכים להכניס יותר כדורים פנימה אבל עדיף דרך לברון שהוא פשוט מוסר נהדר. זה לא שהקלעים צריכים להיות יותר פנויים הזריקות שהם מקבלים כרגע הן פנויות לגמרי.

      1. במשחק האחרון לאב קיבל כדור בפוסט פעמיים מול סקולה עם הפנים לסל. כמו שאמרתי פעם אחת עבר אותו כאילו לא שם וקלע לייאפ קל ועוד פעם הגיע לזריקה לא רעה רבל החטיא.
        הייתי רוצה לראות אותו מקבל יותר כדורים במצב כזה, בטח כשהשלשות לא נכנסות לו

    2. זאת בדיוק שיטת ההגנה של גריר, שהכניס בקבוצה את היכולת לשמור נגד כניסות והכנסות כדור לסנטר (אם בכלל לקליבלנד ישנו סנטר) אפילו על חשבון הגנה רופפת על זריקות מרחוק

  2. דרוזן קלע על לברון רק 6 מהנק' שלו. את רוב הסלים הוא קלע אחרי חסימה כאשר החילוף בהגנה משאיר אותו באחד על אחד עם לאב או תומפסון, מה שהוביל לניצול מקסימלי של המיס מצ'.

    קליבלנד תהיה חייבת למצוא פתרון לשמירה על דרוזן אחרי חסימה- בגלל שלאב על דרוזן אלו 2 נק' כמעט אוטומטיות
    (במחצית השנייה הם ניסו ללכוד את דרוזן ולאורי בדאבל טים, אבל גם זה לא עזר בגלל שטורונטו הצליחו להימנע מאיבודים, והם הצליחו להניע את הכדור ביעילות על מנת לאתר את השחקן החופשי.

    לאורי עשה מכל מי שניסה לשמור עליו קציצות. בעיקר קיירי, שפשוט לא עומד בקצב שלו. לאורי פגע מבחוץ, וכל ניסיון להיצמד עליו נגמר בחדירה קטלנית.

    אבל למרות כל הנקודות הבעייתיות, אני חושב שקליבלנד נוסעים הביתה כשהם מאמינים בעצמם – הם כמעט והצליחו לצאת מבור של 18 נק' כל הדרך עד לניצחון.

    1. יכול להיות שהפיתרון לחסימות יהיה שלברון יעשה צעד אחורה בזמן שהשחקן של החוסם יקפוץ קדימה לדהרוזן. זה יכול להוביל למנקודות קלות אם הוא ימסור אבל איכשהוא יש לי הרגשה שזה לא יקרה יותר מדי.
      קיירי חור שחור בהגנה – איזו הפתעה. עד עכשיו פשוט זה לא הפריע.
      אני מסכים איתך שקליבלנד לא צריכים להיכנס לפאניקה גם בגלל שנראה שהם הבינו שכדשאי להגביר את השימוש בלברון בפוסט.

    2. 1+
      לברון די שיתק את דרוזן ולדעתי עשה עבודה מצויינת עליו.
      לא רק חילופים של לאב ותומפסון הובילו לקליעות של דרוזן, גם כששאמפרט וג'יי אר החליפו ושמרו עליו הוא קלע עליהם בקלילות.

      דבר נוסף שלמדנו הוא שלמרות הזלזול בטורונטו בעקבות שניים וחצי סיבובים בינוניים, טורונטו קבוצה איכותית יותר מהקרדיט שנותנים לה.

      1. הבעיה שלי עם טורונטו היא רק בסגנון המשחק ההתקפי שלהם. זה פשוט לא נעים לצפיה. מכבר לזה אז כל הכבוד לקבוצה ששיחקה שתי סדרות של 7 משחקים שמגיעה מול קבוצה פייבוריטית עליה בגדול ועדיין נותנת 100% מעצמה גם אחרי 2 הפסדים.

        1. מבאס אותי להגיד אבל אתה צודק בקשר לסגנון.
          זה מבאס כפליים כי לפני שתי עונות טורונטו עשתה עונה מצויינת, לקחה את הדיוויזיה אבל הפסידה סיבוב ראשון במשחק שביעי. היא עשתה את זה עם צורת משחק קבוצתי, הנעת כדור ופשוט כדורסל שהיה כיף לראות. בנוסף הייתה התמקדות גם בהגנה קבוצתית.
          עונה שעברה משום מה קייסי החליט לעבור לסגנון משחק שונה שנשען בעיקר סביב הבידודים של דרוזן וקצת של לאורי. ההגנה קצת הוזנחה, קייסי אפילו אמר שהם לא שמים דגש מיוחד על ההגנה.
          העונה לפחות נוסף נדבך נוסף כשהתחילו לשלוח יותר כדורים פנימה בתחילת ההתקפה ל- JV. משם היה או מהלך פוסט של JV הוא שהוציא הוציא כדורים החוצה (בד"כ לבידודים של דרוזן).

  3. רועי לא נראית לי הסטטיסטיקה האמריקאית הזו של הכי הרבה נקודות לצמד בגמר איזור מאז 1993 בימי שני כשבחוץ 22 מעלות …. אולי הכוונה היא כששני השחקנים קולעים 30+?

    1. לא, היה חסר כששני השחקנים לובשים תחתוני בוקסר שלא כובסו במשך שלושה ימים לפחות, וגם אז בכביסה מתחת 40 מעלות, כשבחוץ בין 22-30 מעלות ואחוזי לחות של 65 לפחות.

      1. ג'ורדן ופיפן היו קרובים ב-96', אבל פיפן החלש נשבר והחליף תחתונים לאחר שטען שהכדורים שלו מחליקים מהידיים

    2. זה חייב להיות 2 שחקנים עם יותר מ-30 נקודות בגלל שזכורה לי לפחות פעם אחת של 2 שחקנים עם 30 או יותר –
      פייסרס – היט 2012, משחק 4, כשלברון קלע 40 ודוויין ווייד קלע 30.

      1. ווסטברוק ודוראנט עשו 40 ו-31 לפני שנתיים מול הספרס. שאקובי עשו 73 ב-2001 מול הספרס גם כן . בקיצור לא מסתדר הסיפור (אולי גמר המזרח?)

    3. לא חושב שגמר המזרח כי במקור שראיתי בו את זה היה כתוב שהם הראשונים מאז מארלי ובארקלי ב-1993. אולי בגיים 4 בגמר.

      1. בוואלה לפחות כתוב שהם הצמד הראשון שקולעים למעלה מ30 ב60% מהשדה,מאזבארקלי ודן מארלי ב1993 אולי לזה הכוונה

    1. אבל בגלל ה-OCD, בדקתי, ולשאקיל + קובי יש 71 נק' משותפות בגמר המערב של 2002 (קובי 36, שאקיל 35)

      http://www.basketball-reference.com/boxscores/200105250LAL.html

      (מצטער רועי, אני שונא שעושים לי את זה. אבל בגלל שהפוסטים שלך הם ברמה בפני עצמה, חשבתי שתיקון קטן לא מסוגל להזיז להם)

      (זה, וגם בגלל שאני נודניק…)

  4. פוסט מעולה.

    לדעתי הסיבה שלא משתמשים במוזגוב היא בגלל שהוא שחקן "של בלאט" לגמרי. דיוויד בלאט גם הביא אותו לנבחרת רוסיה כזכור ככה שמוזגוב די חייב לו את כל הקריירה.
    קנאה גדולה אצל אנשים קטנים.
    מ.ש.ל
    🙂

  5. * לאורי ודמאר דרוזן (32) קלעו ביחד 67 נקודות – הכי הרבה אי פעם לצד של הראפטורס בפלייאוף.

    * לאורי ודרוזן מצטרפים לטרי פורטר וקילייד דרקסלר (משחק מספר 2, 1992) כצמד שקולעים 30 ומעלה במשחק גמר אזורי.

    * לאורי ודרוזן הם הצמד הראשון שקולעים 30 ומעלה ב-60 אחוז מהשדה בגמר אזורי מאז צ'ארלס בארקלי ודן מארלי (פיניקס סאנס, 1993).

    מתוך וואלה

    1. זו אחת הבעיות בלהאמין לאתרים האלו: מה מונע מהצמד בנקודה השלישית שהזכרת (בארקלי ומארלי) להיות מוזכרים גם בנקודה השניה?

  6. לפני הסדרה כולם אמרו כמה קארול הוא לברון סטופר, ומסתבר שלברון סטופר הכי יעיל שלברון נתקל בו בפלייאוף הנוכחי הוא בכלל מקונגו

    1. אף אחד לא בדיוק עוצר את לברון בסדרה הזו. הוא קולע 25 נקודות ב-64% מהשדה (וגם זה בגלל האחוז המזוויע שלו מה-3, בתוך הקשת הוא מדייק ב-75%). הוא גם מוסר 6.5 אסיסטים למשחק כשבנוסף שאר השחקנים מחטיאים עוד 9 זריקות ממסירות שלו שהיו הופכות לאסיסטים אם היו נכנסות.

      1. הכוונה בלעצור את לברון זה לעצור את קליבלנד.ב 2 משחקים הראשונים הנקודות של לברון באו מהשטף של המשחק של קליבלנד ,הוא היה חלק מהתתקפה ב2 משחקים האחרונים זה יותר לברון של פעם שהוא לבד ולא חלק מהתקפה(גם האסיסטים באים לא מהשטף של המשחק אלא מהחזקת הכדור שלו) וזה המשמעות האמיתית של לעצור את לברון,לא כמות הנקודות שהוא קולע

        1. הכל בראש שלך. זה המשחק של קליבלנד הוא לא השתנה כשלו קיבל את המפתחות והוא בהחלט לא השתנה בפלייאוף. אי אפשר להשוות למה שהיה בסוף הפלייאוף בעונה שעברה כי אז לברון נשאר פחות או יותר לבד במערכה ההתקפית ואז הם באמת הלכו לכמות מטורפת של בידודים (משהו קרוב ל-20%) אם אני זוכר נכון.
          לברון הוא זה שיוצר את השטף ההתקפי של קליבלנד וההתקפה מתחילה ממנו. זו תמיד התקפה סטטית יחסית אבל היא מאד אפקטיבית בגלל של-4 מהשחקנים שם יכולת אדירה ליצור נקודות. גם במשחק הזה הוא ייצר כמות בלתי נתפסת של 20 הזדמנויות לסל לחברים שלו. דווקא מי שעצר את השטף ועשה הרבה בידודים זה קיירי.
          אז לפי ההגדרה שלך כאן מי שעצר את לברון היו השחקנים בחום-זהב.

          1. יכול להיות שהעיינים שלי מהתלות בי אבל מה שאני זוכר למשל במשחק אתמול זה לא מעט קליעות שלברון קלע כאשר הוא מקבל את הכדור ופשוט עולה לזריקה מול השומר.אל תשכח שב2 משחקים הראשונים קליבלנד רהרבה התקפות שאני זוכר היו מתפרצות ועל מגרש פתוח ולא בהתקפה עומדת. לברון לא התחיל את ההתקפה אלא הרבה פעמיים זה שסיים אותה או זה שמסר לשחקן החופשי תוך כדי תנועה.אני בכלל לא מדבר על שנה שעברה אלחא רק על 4 המשחקים מול טורנטו.וכן ברגע שלברון מתחיל לשחק ככה אז גם קיירי עושה אותו דבר ולא סתם לאב כל כך חלש ב2 משחקים האחרונים כי הוא הכי ניזון ממשחק קבוצתי וברגע שיש שכונה בראשות לברון וממשיך עם קיירי הרבה יותר קל לעצור את קליבלנד.דרך אגב זה גם מה שמנחם כתב באחד הפוסטים על לברון השלם יותר וב2 משחקים האחרונים הוא חזר להיות לברון של פעם וזה כן עוצר את קליבלנד

          2. לגבי המתפרצות אתה צודק זו נקדוה מאד חשובה. הראפטורס התחילו לעשות עבירות כדי לעצור מתפרצת (אירופה זה כאן?). אבל זה לא קשור לשטף המשחק ההתקפה של קליבלנד. עדיין אחוז המתפרצות הוא הרבה יותר נמוך ממה שנדמה לך (הם עשו ככה רק 24 נקודות בשני המשחקים הראשונים ). זה נכון גם שההתקפה לא ממש מתחילה מלברון אבל החלק הרלבנטי שלה לצורך העניין כן. כלומר הכל בנוי כדי שהכדור יגגיע אליו ומשם הוא או יצור מצב זריקה לעצמו או לאחד השחקנים האחרים. המשחק אתמול היה רחוק מלהיות שכונה וכמו שאמרתי רוב הבידודים היו של קיירי דווקא. אם אתה רוצה להתייחס להנעת כדור אז אתמול קליבלנד מסרו כ-50 פעם יותר ממשחק ממוצע שלהם בסדרה. החולשנה של לאב נובעת פשוט מזה שהוא לא פגע. הוא קיבל זריקות פתוחות לחלוטין אותן קבר במשחקים הקודמים (אני לא רוצה בכלל להתחיל אם כל הדברים שמנחם אומר על לאב – הוא גם טוען שהוא שחקן הגנה טוב).
            תן לי נתון אחד שמראה שלברון חזר להיות לברון של פעם (אני מניח שפעם זה הגמר של העונה שעברה כי בדרך כלל הוא שחקן מאד קבוצתי). רק כדח להמחיש שלא יה שינוי מהותי במשחק שלו הנה נתוני הקליעה ממסירות של לברון בארבעת המשחקים (רוב הזריקות הנ"ל הן פתוחות):
            משחק 1: 5 מ-11 11 נקודות
            משחק 2: 11 מ-15 26 נקודות
            משחק 3: 5 מ-17 14 נקודות
            משחק 4: 5 מ-20 11 נקודות

            אני חושב שההבדל בין ניצחונות והפסדים ברור.

      2. לגבי לאב בהגנה הוא חור אך ראיתי שוב את אחוזי קליעה שלו אני לא בטוח שהוא מועיל יותר ממזיק (הכנת פרימטר וצבע לא קיימת עבודת רגליים נוראה בפיק רנד רול בהגנה) אין לו שום נתון שהוא לא בור בהגנה.

  7. בפלייאוף, סיבובים מוקדמים: קלייד (41) חאכים (40) נגד יוטה 1995. ג'יילן רוז ורג'י מילר 40 נק' כ"א נגד הסיקסרס ב2000. ג'ורדן ופיפן עשו 40+ כ"א אבל לא בפלייאוף

  8. מוזגוב לא ישחק מסיבה פשוטה.
    לברון.
    על הרקע הזה העיפו את בלאט ציטוט מדויק מסטפן סמית.
    לרפי ההבנה מנחם וכולי טל תשאלו איפה הוא צוטט.
    בקיצור לברון לא אהב שמוזגוב נתקע בפוסט תוקע לו ללברון את העמדנ שהוא רוצה למסור ממנה קוצר את השבחים ומאיט את המשחק.
    לברון שנא את משחק החפירות האירופי של דבלדובה את מוזגוב.
    לברון רצה את לאב בעמדת ריצה רצה ריווח ורצה מתפרצות וזה בדיוק מה שלו הופקד לעשות.
    לברון לא יסכים שיחזרו לאחור למשחק. ההוא ומוזגוב לא. ישחק.

  9. שיטת המשחק של טורונטו זה בידודים וחסימות ללאורי ודרוזן שיקבלו מיס מאצ' שינצלו אותו, ככה שמוזגוב (האיטי) על המגרש, טורונטו ינצלו זאת פעם אחר פעם כי הוא פשוט לא מסוגל לשמור על אחד מהם (וגם לא על ג'וזף).
    שאמפרט, סמית, לברון ודלבדובה (כהייתי משתמש פחות בלברון כי הוא קורא מצויין מסירות) אלה השומרים על הגארדים, שלדעתי צריכה להיות רוטציה טובה יותר ואולי לנסות עם המגן של החוסם ליצור מצב של טראפ על השחקן עם הכדור, וככה להכריח את דרוזן ולאורי להיפטר מהכדור ולתת לאחרים לנצח.
    לגבי קליבלנד זה פשוט… לברון עדיין שם והוא השחקן הטוב ביותר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט