מה כל קבוצה יכולה ללמוד מהיום ה-12 של הפלייאוף?/רועי ויינברג

הלילה ראינו 2 קבוצות שחוזרות מפיגור 2-0 ל-2-3, ועוד אחת שסיימה את הסיבוב הראשון בסטייל.


מיאמי-שרלוט

צריך לעבור לספסל. ג'ו ג'ונסון.

שרלוט: שרלוט ניצחה שוב משחק צמוד במאני טיים, מה שמראה על הרבה קשיחות למרות העדר ניסיון הפלייאוף של שחקניה. זה קרה כי ברבע האחרון שרלוט ידעה לעבור לסמול בול, כשהעלתה את ג'רמי לין, קמבה ווקר, ניקולס באטום, מרווין וויליאמס וקודי זלר. מיאמי התקשתה פעם נוספת מול הרכב שני הרכזים של שרלוט כשהקבוצה לא מצליחה לעצור אותם, גם כשדראגיץ' לא על המגרש. ההורנטס קלעו 12 מ-24 מהשלוש, כש-8 מ-12 השלשות באו מאסיסטים, עדות למשחק הקבוצתי המעולה שהציגו.

למרות זאת, הם ניצחו רק ב-2 נקודות. אף שחקן לא הצטיין בשרלוט (איש לא עבר את ה-14 נקודות) ולא היה חסר הרבה כדי שהקבוצה תפסיד בכלל. אלמלא ההגנה החזקה שלהם, שעצרה את מחליפי מיאמי על 13 נקודות לעומת 29 נקודות של ספסל ההורנטס, יכול להיות שהחלק הזה בכתבה היה נראה אחרת לגמרי.

מיאמי: מיאמי חייבת להשיג תרומה יותר גדולה מהספסל שלה. ראינו את זה במשחקים 3,4 ו-5, את כולם מיאמי הפסידה, כשהספסל שלה היה רחוק מלהיות אפקטיבי. ג'סטיס ווינסלו וג'וש ריצ'רדסון לא נותנים את מה שהם אמורים לתת בפלייאוף, החמישייה משחקת יותר ומתעייפת במאני טיים. שרלוט מנצלת את זה בשביל לנצח. הפיתרון לזה הוא להעביר את אחד משחקני החמישייה, ג'ו ג'ונסון, לספסל, בתור סקורר שיוכל לתת דקות טובות ולהיות יעיל יותר מג'רלד גרין, ווינסלו או ריצ'רדסון.

במקומו מיאמי צריכה להעלות את ווינסלו לחמישייה. ווינסלו נותן להם שומר נוסף שיוכל להקשות מאוד על ווקר ולתת לוויד להתמקד בהתקפה, איפה שמיאמי צריכה אותו יותר מהכל. זה יספק שחקן התקפה אמיתי לספסל ואחד שלא יתן לו לאבד כל פעם את ההפרש שהחמישייה השיגה, וזה קריטי. יכול להיות (ומאוד סביר) שזה מאוחר מדי, אבל זה המהלך הטוב ביותר שההיט יכולה לעשות, אלא אם כריס בוש יעשה וויליס ריד (והוא לא) במשחק מספר 6. יתכן שמתן דקות לשחקן כמו אמארה סטודמאייר, שלא שותף היום, יוכלו גם לחזק את הספסל התקפית ולתת לו להתבסס על פיק-נ'-רול של הסנטר לפרקים, אבל זה לא יספיק בשביל ניצחון.


גולדן סטייט-יוסטון

גולדן סטייט: מבחינת הווריורס הם ראו איך אפשר להסתדר בלי סטפן קרי במשך רוב הסדרה (משחקים 2,3, רוב משחק 4 והמשחק החמישי). קליי תומפסון התעלה ונתן סדרה לא רעה עם 23.4 נקודות במשחק, ודריימונד גרין היה טוב מאוד עם 13.2 נקודות, 9.6 ריבאונדים ו-6.6 אסיסטים. גולדן סטייט לא נתקלה ביותר מדי קשיים וידע לעשות את ההתאמות הנדרשות בעת הצורך, ויכולה לבוא רגועה (יחסית לקבוצה שמשחקת ללא כוכבה) לקראת הסיבוב השני. קפיצת המדרגה של אנדרה איגודלה היא דבר שימושי נוסף לו ג"ס זכתה בפלייאוף והווריורס ינצלו את זה בסדרות מול סן אנטוניו/אוקלהומה סיטי/קליבלנד, כמי שישמור על לברון, דוראנט ולנארד.

יוסטון: הרוקטס נראו במהלך הסדרה כאילו הם רוצים לפרק את החבילה. עכשיו הם יכולים לעשות את זה אחרי פלייאוף מכובד. הקבוצה תחפש מאמן ויתכן שאפילו תלך לבנייה מחדש. היכולת הטובה שבייקרסטאף הראה כמאמן ראשי בפלייאוף נותנת לו הרבה קרדיט שהנהלת הרוקטס תעריך, אבל לא בטוח שהוא ישאר בקבוצה. יש ליוסטון הרבה מחשבה לעשות עכשיו, כי ברור לכל שהסגל הזה לא יכול להתחרות על משהו.


קליפרס-פורטלנד

קול אולדריץ' מנסה לעצור את לילארד. אחד שחקני ההתקפה היחידים שיש לקליפרס היום.

פורטלנד: הטרייל בלייזרס הציגו משחק התקפי יפה מאוד, כשלילארד ומקולום בלתי ניתנים לעצירה ע"י רדיק וריברס. הרקלס ניצל את חולשת השומר עליו-בין אם זה פירס או ג'ף גרין-בשביל להשיג נקודות והמכונה נעה בצורה מעולה. הבלייזרס לא פתחו כל כך טוב אבל זה נראה שהקליפרס נתנה את כל מה שהיה לה במחצית הראשונה והסגל העמוק של החבורה מצפון מערב ארצות הברית ניצל את זה.

דבר נוסף שחשוב לשים לב אליו הוא השילוב של ג'רלד הנדרסון, אלן קראב, מו הרקלס ואד דיוויס בחמישייה ברבע האחרון. ארבעתם (לא תמיד ביחד) סיפקו הרבה אנרגיות מהספסל, נתנו הגנה טובה ותרמו מאוד למשחק הקבוצתי למרות שלא קלעו הרבה. לקליפרס היה קשה למצוא פתרונות לרגליים הרעננות של שלושתם, וסביר שנראה את טרי סטוטס עושה אותו דבר במשחק השישי-מעלה אותם בתחילת הרבע האחרון כדי לגמור את המשחק.

קליפרס: הקליפרס הלכו על הסיכוי הכי גבוה שלהם לנצח: לתת את הכדור לג'מאל קרופורד ולהתחיל להתפלל (למרות שאין להם מספיק שחקנים כשירים בשביל מניין). קרופורד התקשה מאוד מול אמינו וסיים עם 6 מ-23 (26% מהשדה) ו-17 נקודות. זה מראה שהקליפרס צריכה לחשוב על עוד דרכים לנצח. הם היו צריכים לפתוח עם ג'ף גרין, ולא עם פול פירס שלא הצליח לשחק יותר מ-10 דקות (סיים ללא נקודות), מי שהיה נותן ריווח טוב יותר של המגרש לטובת קרופורד וריברס.

בנוסף, יכול להיות שהם היו צריכים לפתוח עם פריג'יוני על חשבון ריברס, שסיים עם 3 אסיסטים ב-38 דקות. פריג'יוני נקלע לבעית עבירות ולא שיחק הרבה, מה שלא יוכל לחזור על עצמו במשחק הבא, אבל הוא סיים עם מדד ה-+/- הגבוה בקבוצתו ועם 4 אסיסטים. הוא השחקן שימצא את חבריו לקבוצה פנויים-הוא הכניס כדורים חכמים לצבע ולרדיק, וכשלקליפרס יש חודר מנוסה שצריך צבע כמה שיותר פנוי ופליימייקר שיוכל למצוא קאץ'-אנד-שוטרים כרדיק (94% משלשותיו באו מאסיסטים העונה) וגרין (100%). האיש שיעשה את זה הוא פריג'יוני. הוא לא כשיר לשחק יותר מ-25 דקות למשחק, אבל הוא צריך לפתוח ולתת את כל מה שהוא יכול. עונה שלמה תלויה בזה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 52 תגובות

  1. מה ווינסלו וריצ'רדסון היו אמורים לתת בפלייאוף ???
    לגודלן סטייט יש תלכיד קבוצתי בן יונה והגיע הזמן להוריד בפניהם את הכובעון
    יוסטון לא הייתה צריכה להיות בפוסט סיזן
    הקליפרס בלי פול וגריפין זה מומי בלי שישליק וסילבי
    פורטלנד בחצי גמר יותר הזוי מאליפות של לסטר

  2. תודה רבה.
    שארלוט הגיעו למצב האידיאלי , משחק מכריע בבית מול קבוצה עם בעייה מנטלית . אני חושב שמגיע להם לנצח את הסדרה הזאת .
    אני רואה +20 הפרש ללשארלוט משחק הבא.

  3. שון ליווינגסטון, לא מדברים עליו כמעט, אבל איזה שקט ויציבות הוא נותן לקבוצה. אחלה שחקן. לעומתו בארנס אכזבה ענקית כמו כל העונה. בקושי מרגישים אותו. אם יתעלה, יכול להיות האקס פקטור שישנה כל סדרה

    1. +10
      פשוט מלך. עושה משחק נהדר. מדברים הרבה על איגי אבל ליבינגסטון הוא גם אס לא קטן שעולה מהספסל ומשנה לא מעט משחקים. עכשיו כשקרי פצוע הוא צריך לחפות על חסרונו והוא עושה את זה לא רע בהתחשב בזה שמדובר על חסרונו של ה mvp.

      1. ליווינגסטון מצויין. הוא נותן מימד של גארד גבוה שיכול לשחק לואו פוסט. אולי האתלטיות נעלמה לו בגלל הפציעה אבל חותמת משחק יש לו בשפע.

      1. עם כל האהבה והערכה אליו קשה לי להאמין שליבינגסטון היה הופך לסופסטאר. הוא היה ים כמעט שלוש עונות מאחוריו ונחשב קצת לאכזבה. מעבר לכך קשה להאמין שפויינט גארד ללא שום יכולת קליעה מבחוץ יהפוך בימינו לסופרסטאר.

  4. ניתוח טוב. מישהו שם לב לפלאמבלי עד הסידרה הזו?

    מאמין שהוויריורס היו מנצחים את הקליפרס די בקלות, גם כשהם בלי קארי, גם אם פול וגריפין לא היו גומרים את העונה. הם קבוצה מעולה, שונא אותם.

    1. פלאמלי נהדר בסדרה הזאת. ריבאונדים, מסירות, חכמת משחק, פשוט נהדר. רק שישפר את הזריקה שלו וההליכה שלו לסל והבלייזרס מצאו את סנטר העתיד שלהם.

    2. פלאמלי היה מצויין בנבחרת באליפות העולם ושיחק בנטס, מתי שלושה נפצע. בלי שום ספק, הוא לא קיבל את הקרדיט המגיע לו.

  5. רועי סיקור ופרשנות מעולה.
    אנשים נוטים למעט בפרגון לשארלוט. צריך לזכור את מגמת השיפור שלה במשך כל העונה.

  6. כולם מדברים על קליפרס – ווריורס לולא הפציעות של פול ובלייק אבל שוכחים שלפני הפציעות פורטלנד היו בדרך לנצח את המשחק הרביעי ולהשוות ל-2-2. בכלל לא בטוח שהקליפרס היו מצליחים לעבור אותם עם כל הלחץ עליהם והיסטוריית הלוזריות שלהם.

  7. ואיזה משחק הדחה מביך של הרוקטס – 32% מהשדה, 19% משלוש, 18 איבודים. מסיימים עם 81 נקודות למרות 22 ריבאונד בהתקפה. ההבטחה של טרי למשחק שישי לא יכולה היתה להיות מביכה יותר..

  8. רועי פרוייקט הפלייאוף שלך הוא תענוג! כשתהיה גדול ועיתונאי בינלאומי נוכל כולנו להגיד שהכרנו אותך בתחילת דרכך 🙂

  9. העומק של גולדן סטייט בלתי נתפס, האנשים שהרכיבו את הקבוצה הזו ראויים לבונוס של החיים (עם קצת מזל בדראפט, נכון, אבל המזל הולך עם אתם יודעים מי).
    החמישיה השניה, נניח ליווינגסטון-ראש/ קלארק-איגואדלה-ספייטס-אזילי, זו חמישיית אנ.בי.איי לגיטימית. עד כדי כך הם חזקים.

  10. האחוזים של הקליפרס יקבעו את המשחק הבא.
    הקליעה כרגע זה האופציה הטובה ביותר שיש להם והאמת אחת היחידות שיש בלי פול וגריפין..

  11. סומסום תרשה לי לחלוק עליך.
    השלם גדול מסך חלקיו וזה משקורה בגולדן סטייט.
    שון וברבוסה(של זמנינו) ספפיטס וקלארק הם בטח לא חמישייה לגיטימית. ואם הם כן זה אומר שליאור אליהו ופניני עולים מהספסל.
    להבדיל 1000 אלפי הבדלות קח את אינדי עם היברט ולאנס איזו עבודה עשה איתם ווגל ואיך הם נראים עכשיו…

    1. בכיף, בלי מחלוקת אין חיים.

      ואגב ליאור אליהו – האיש היה שווה קריירת אנ.בי.איי יפה. הכי מוכשר פה, ואם עמרי נעשה לגיטימי ברוסטר, לך תדע לאן אליהו היה מגיע. פספוס ענק.

  12. לא מבין על מה מדברים בענין שון ליבינגבטון.
    לו לא נפצע היה הרכז המוביל הנבא היום.
    כולם ידעו כל הרבוצות מה הוא שוה רק חששו מהפציעה.
    ההימור כאן עליו היה מאד מחושב.
    עכשיו ברבוסה במיוחד עכשיו שיחקן שהדיח לבד את הלייקרס בתקופה בה היתה בשיא שיאיה מבחינת שחקנים קלע 30 נקודות במדי פיניקב הוא לא שחקן נבא לגיטימי?
    איפה כל אלו שמתלהבים מבראיינט ברבוסה חיסל אותו ואת כל קבוצתו לבד. מתי זה קרה מי זוכר?
    עכשיו מדברים על קרי וכמה הוא יחסר.
    לא מבינים כיהקבוצה לא בנוחה עליו בכלל.
    קרי הוא בונוס אבל יסתדרו נהדר גם בלעדיו כמו בשנה שעברה.

  13. מה מכובד בפלייאוף שיוסטון הציגו? (או מה מכובד ביוסטון בכלל?) ואיזו יכולת טובה ביקרסטאף הראה בסדרה הזו?

      1. מבחינת יוסטון-הם לקחו משחק לאחת הקבוצות הגדולות בהיסטוריה בסיבוב הראשון למרות פער היכולת (שהן הציגו כל העונה, לא hidden potential) בין הקבוצות.

        מבחינת בייקרסטאף-הגיב טוב כשעלה עם מאטיונאס והווארד וסיבך את הווריורס במשחק 3 ובמחצית הראשונה של משחק 4. היה ברור שקר יפתור את זה, אבל זה הפך את הסדרה לסדרה יותר צמודה מסוויפ של 30 הפרש כל משחק.

        1. עצם העובדה שהם הציגו יכולת נמוכה כשבסגל יש את המועמד לאמויפי 2015 + שחקן ההגנה בין השנים…….. ומפלצת של 13 ריבאונדים ו3 חסימות אומרת הכל.
          מה שאתה אומר זה שמגיע להם ולביקרסטאף קרדיט כי הם נראו זוועה (והצליחו לקחת משחק אחד)

          1. רועי אני חושב שאתה נותן להם יותר מדי קרדיט. הם פשוט התבזו בסדרה הזו כשמהצד השני היה חסר ה MVP. זה שהם הצליחו לנצח משחק אחד לא משנה את זה. ברוב חלקי הסדרה הם פשוט לא נראו כקבוצה.

      2. מסכים.
        הופעת פלייאוף בזיונית ליוסטון. ניצחו משחק ממש במקרה על הקשקש בלי סטף על המגרש, גרין במשחקו הגרוע ביותר העונה וקליי תומפסון בקירור עמוק. במשחק 4 בו סטף שיחק קצת ויצא, ראיתי את אחת מהופעות הפלייאוף המביכות הזכורות לי.
        במשחקים בהם הלוחמים שיחקו טוב הם קרעו את יוסטון בשלושים הפרש.
        בקיצור- לא ראוי למאכל אדם (סילבר).

  14. וינסלו אכזבה קולוסאלית. לבנאדם אין קליעה. יש לו 'אנטי-קליעה'.
    קמינסקי? מצויין. אני אוהב אותו עוד מימיו בויסקונסין.

    גם ביוסוטון וגם בקליפרס חייבות לבוא עתה מהפכות של ניקוי בית. הן קבוצות הרוסות. הצרה היא שבקליפרס לדוק ריברס ישנן יותר מדי סמכויות כמאמן וכמנהל.

    1. לא הייתי מספיד אותו, הוא רק בן 20 ואפשר לשפר את הקליעה הזאת. 42.2% מהשדה זה סביר בהחלט לפורוורד (כולל 35.8% בטווח של 16 עד 24 פיט). אני מאמין שעוד 3-4 שנים הוא יהיה שחקן של אפילו 35-40% מחוץ לקשת.

  15. לגבי ברבוסה גם בשיא שלו הוא לא היה שחקן מספיק מלוטש ובטח לא היום מעבר לשיאו.
    לגבי ליאור אליהו לדעתי משקף את הספורט הישראלי.
    טונות של כישרון אפס השקעה.
    עם מוטות ידיים כמו שלו יכל להיות סטופר הגנתי (ע"ע לאונרד) ואלוהים יודע מה היה קורה אם היה מפתח קליעה מבחוץ.
    לעומתו כספי חריג בנוף שלנו.
    מתאמן חזק בוחר בדרך הקשה (יכל לחזור ל2 משחקים בשבוע בכל קבוצה אירופאית) ומשפר אספקט במשחק מידי שנה.

  16. משתמע מדבריך שהסדרה של גס-פורטלנד (תרשה לי לא להזכיר את הקליפרס) היא סתם עוד מהמורה בדרך שצריך לדלג עליה…

    הם ניצחו אותם פעם אחת ואמנם פישלו באורקל אבל הראו שהם יכולים לעשות להם בעיות, וזה היה עם קרי…

  17. הייתי שוקל אפילו להעביר את דראגיץ' לחמישייה השנייה, כשוויד ישחק בתפקיד שלו ויחד עם ווינסלו הוא יוכל לעצור את הצמד ווקר ולין כמו כן מקרוברטס צריך לקבל יותר תשומת לב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט