הטור שלי ליום ששי – מה קרה לוושינגטון? / מנחם לס

מה קרה לוושינגטון ויזרדס?

 

שלשום, לפני ההפסד לסקרמנטו, שאלתי את עצמי: "כיצד זה ייתכן שהקבוצה הזאת איננה עמוק בפלייאוף? כיצד היא נלחמת על חייה?

עם ההפסד לסקרמנטו עדיין נשאר סיכוי תיאורטי לעשות את הפלייאוף, אבל רק תיאורטי. מעשית היא צריכה שאינדיאנה ודטרויט תפסדנה כ-80% ממשחקיהן, והיא – וושינגטון – תנצח 80%. לא עשיתי חשבון מדוייק ואולי למישהו יבוא לחשב אבל זו עבודה מיותרת: האמת חייבת להיאמר:

 

וושינגטון סיימה את  הסיפור לעונה זאת.

 

היי. וושינגטון הגיעה לחצי גמר המזרח בעונה שעברה, והעונה היא היתה אמורה להיות רק יותר חזקה עם הבאתו של מרקיף מוריס באמצע העונה.

נכון, בראדלי ביל היה פצוע חלק נכבד מהעונה אבל למי לא היו פצועים? הוא חזר בזמן לעזור לקבוצה. היי, תראו איזו קבוצה זאת?

מאחור ג'ון וול הוא אחד מהפוינטים הטובים בכל הליגה. את מי הייתי שם לפניו? לא הרבה: סטפן קרי. ראסל ווסטברוק. דמיאן לילארד. כריס פול. טוני פרקר? ניתן לויכוח ועניין של טעם. במילים אחרות הוא בחמישייה העליונה של הפוינט גארדים ויש לו את המספרים להוכחה:

PLAYER GP GS MIN PPG OFFR DEFR RPG APG SPG BPG TPG FPG A/TO PER
John Wall, PG 75 75 36.1 19.9 0.6 4.4 4.9 10.2 1.89 0.79 4.1 2.0 2.5 20.

לידו בראדלי ביל. מי טוב ממנו בעמדה 2? קליי תומפסון. ג'יימס הארדן. דמאר דרוזן. השאר? מונטה אליס? ווסלי מת'יוס? ג'יי ג'יי רודיק? אריק גורדון?  טייריק אוואנס? ני גרין? אנדרו וויגינס? קייל קורבר? ג'ינובלי? קורטני לי? ג'יי אר סמית'? ברנדון רוי? אנדרה איגודלה? דוויין ווייד? לו ויליאמס?

אם אני מאמן וישנה לי בחירה, אני בוחר בו רביעי, אחרי דמאר דרוזן.

תסתכלו על זה איך שתסתכלו, אבל הצמד "ג'ון וול/בראדלי ביל הוא הצמד השני בטיבו בליגה אחרי הצמד ההוא מגולדן סטייט, ואם אתם מעדיפים צמד אחר בגלל שרובכם רפי הבנה, ההבדל הוא זעיר ביותר:

 

GAME STATISTICS
PLAYER GP GS MIN PPG OFFR DEFR RPG APG SPG BPG TPG FPG A/TO PER
John Wall, PG 75 75 36.1 19.9 0.6 4.4 4.9 10.2 1.89 0.79 4.1 2.0 2.5 20.0
Bradley Beal, SG 50 30 31.1 17.5 0.6 2.8 3.4 2.9 0.98 0.20 2.0 2.1 1.5 15.7

העמדה החלשה היחידה שלהם – באופן יחסי – היא בסמול פורוורד. הייתי בטוח שאוטו פורטר וג'רד דאדלי יתרמו יותר, אם כי ה-11.8 נק' וה-5.2 ריב' של הראשון, וה-8.0 חיצים ו-3.5 קרשים של השני – יחד – הם תרומה לא רעה בכלל בסמול פורוורד.

בפאור פורוורד מוריס שהובא באמצע העונה הוא ה-PF בין ה-7-8 בליגה, בשליש העליון בכל מקרה. ובסנטר מרסין גורטאט וננה הם צמד טוב-מינוס עד טוב; בכל מקרה בין השליש הראשון בליגה. הייתי מדרג את הקומבינציה שלהם מספר 7-8 בליגה.

על הספסל היה להם את הגארדים רמון סשיונס (שלא שותף מספיק) וגארי ניל (שהם שיחררו אמש), והגבוהים  מרכוס ת'ורנטון, כריס האמפריס, וגארט טמפל  – ספסל שללא כל ספק הוא בשליש העליון של הליגה.

אז כיצד קבוצה כזאת שמבחינת יכולת שחקניה היא ביו עשרת הראשונות בליגה, או במקרה הגרוע ביותר התריסר הראשונים לא עושה את הפלייאוף כש-16 אחרונות עושות אותו.

כמאמר רנדי וויטמן? לא יודע.

הייתי אומר קבוצה ללא IDENTITY, ללא גאווה עצמית מספיקה, ופשוט 'אנדראצ'יברית'. אולי בעייתה הגדולה ביותר היתה שכוכבה האמיתי היה מאחור עם הגארדים, בעוד הפרונט-קורט היה טוב, אבל ללא כוכב מצטיין שיכול היה לסחוב את העגלה?

בכל מקרה, אכזבה גדולה מאד.

 

Washington Wizards Roster

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. כנראה שההשפעה (גם הפסיכולוגית) של פול פינת ס הייתה גדולה ממה שנראה בסטטיסטיקה.
    כמו שציינת, קבוצה בלי טירוף בנשמה, ובזה מיסטר פירס הצטיין.

  2. אומר זאת שוב – ג'ון וול עושה רק קולות של סופרסטאר. הוא צריך להבין שהוא חייב לשחק ככה לאורך עונה שלמה ולא להתעורר לפרקים.
    מנחם, חייבים לקחת גם את הפציעות כשקלול במקרה של בראדלי ביל. נתת את ברנדון רוי כדוגמא (שביל נראה בדרך לשם, רק שרוי הוביל קבוצה והיה אולסטאר). שחקן סופר כשרוני שפשוט לא עומד במעמסה של ה-NBA וכל הזמן נפצע.
    עד שביל לא יהיה בריא לוושינגטון תהיה בעיה כי כמה אפשר לסמוך על שחקן שאתה לא יודע אם ישחק או לא וכמה משחקים יחמיץ?
    אני גם חשבתי שהם יהיו בפלייאוף בקלות, אחת מאכזבות העונה שלי ללא ספק.

  3. הסיבה האמיתית לכישלון של הוויזארדס היא רנדי וויטמן. איש חביב מאוד, אבל לא מאמן של קונטנדרית. אולי במינסוטה הוא יתאים, כי הוא הראה יכולת פיתוח שחקנים טובה.

    נ.ב-אני לא חושב שיש מישהו שישים את פארקר לפני וול. כולל אוהדי הספרס הגדולים ביותר.

  4. מנחם, תראה מה כתבתי עליהם בפריוויו לעונה:
    http://www.hoops.co.il/?p=52603

    הם הראו חולשת אופי קשה כבר בשיא הפרבולה שהיו בה, שהייתה לטעמי בחצי גמר הפלייאוף לפני שנתיים.
    יש להם תסמונת חוזרת שכשהם צריכים לקחת משחק – הם יפסידו.
    או כשהיו פחות טובים – כשיכולים לעלות למאזן חיובי – יפסידו.

    גם בתקופה האחרונה כשנוצר מצב שזה או הם, או שיקגו, או דטרויט (לפני שאינדיאנה קרסו והתדרדרו לסכנת הדחה מהפלייאוף) – ידעתי שאוכל לסמוך עליהם שיפשלו ושהיריבה העיקרית לדטרויט היא אינדיאנה.

    המאמן חלש מאוד והקבוצה חלשה מאוד מנטלית.
    וול אוברייטד ואני אומר זאת כבר שנים. לא משנה לי סטטיסטיקות של אסיסטים. קצת כמו קיירי אבל לא מוכשר כמוהו ולא חזק כמוהו באופיו.

    בהתחלה כשפרצו לפני שנתיים בערך תליתי בהם תקוות נגד מיאמי… די מהר התבדיתי וזה לא משהו ש"קרה" להם וישתנה. זאת קבוצה די מעפנה שצריכה שינוי מאמן ואיזה דוראנט כדי להפוך למשהו אמיתי (או חצי אמיתי לפחות).

    1. אשך, שכחתי שיש לך פוסט דוקטורט לא רק במין וציצים, אלא גם בפסיכולוגיה קלינית, ואתה יודע טוב מכל אחד מאיתנו שהקבוצה "חלשה מנטלית".

  5. הויזרדס חזרו למקומם הטבעי. המזרח התחזק דטרויט הרבה יותר טובה גורג חזר לפייסרס והם חזק בתמונת הפלייאוף. מיאמי חזרה לפלייאוף לאחר פציעות בעונה הקודמת. 3 קבוצות הרבה יותר טובות הצטרפו למשוואת הפלייאוף. מישהו צריך ליפול אין חלל ריק, הויזרדס אולי שיקגו הן כנראה הקבוצות.
    מה יש לויזרדס קו אחורי טוב,אבל לא בריא תמיד יש העדרויות או של ביל וגם של וול.
    בקו הקדמי כלום סתם קו מתחת לבינוני.
    מוריס הוא לא 7 בתפקידו אפשר לספור די בקלות עשרה שחקנים טובים ממנו.גורטאט קצת טוב מהאחרים. ננה זה לא שחקן לליגה, יותר מידי בעיות יש סביבו.
    אם מה שיש להם מזל שהם מעל אורלנדו בדירוג.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט