דרוש:מאמן/רועי ויינברג

נכון לעכשיו יש מצב חריג בליגה, כשל-5 קבוצות (ברוקלין, יוסטון, מינסוטה, ניו יורק ופניקס) אין מאמן ראשי קבוע, וכל אחת מהן תחפש מאמן ראשי כזה בקיץ. כדאי לבדוק מהו סוג המאמן שמתאים לכל קבוצה, ומי האנשים שמתאימים ביותר למשבצת הזאת.

*

ברוקלין נטס

תפור על ברוקלין. בלאט.

מה הם מחפשים: ברוקלין במצב רע, עם מעט נכסים (ברוק לופז ות'דאוס יאנג) ואפס בחירות דראפט בעתיד הקרוב. לפי המנג'ר החדש של הקבוצה, שין מרקס, הנטס ינסו לחפש מציאות בשוק הבין-לאומי, והוספת טראן לנגדון, שחקן צסק"א מוסקבה בעבר, לצוות הניהול מראה שהם יתמקדו בזה. לצד ההתמקדות בשוק השחקנים הבין-לאומי הנטס תנסה לפתח את מעט הפוטציאל שעוד יש בה (רונדה הוליס ג'פרסון, כריס מק'קלו, מרקל בראון, בוז'אן בוגדנוביץ') ותגדל באיטיות בשנים הקרובות. ברוקלין מחפשים מאמן שיבצע את התהליך הזה, ויהיה מסוגל לעבוד עם מיכאיל פרוחורוב.

מי הם מחפשים: דיוויד בלאט. בלאט הוכיח את עצמו ביורוליג כמומחה רכש כשהצליח להביא את אנטוני פארקר וניקולה וויצ'יץ' משום מקום לאחת הקבוצות הגדולות בהיסטוריה של היבשת הישנה, והראה יכולת פיתוח שחקנים טובה בעת עבודתו עם מת'יו דוולדובה בקליבלנד. הוא יתרום לארגון של ברוקלין מנטליות מנצחת (67.5% הצלחה כמאמן ראשי ב-NBA) ויוכל להתפתח עם השחקנים, ובלאט יוכל לפתח ולהתפתח עם הארגון. כשמתחשבים בעבר המוצלח שלו עם פרוחורוב בנבחרת רוסיה, זה נראה כמו הימור בטוח עבור הנטס.

מועמדים נוספים: אטורה מסינה (שימש כעוזר מאמן לצידו של מרקס, אימן בעבר את לנגדון ובעל הבנה חזקה בשוק השחקנים הבינ"ל, אבל הוא בעמדת עוזר המאמן הבכיר בסן אנטוניו ואולי הפייבוריט לרשת את פופוביץ') וטום ת'יבודאו (יכול לקחת חבורה של אנשים ולהפוך אותה ליחידה הגנתית לוחמת וקבוצת פלייאוף לגיטימית).

*

יוסטון רוקטס:

הצליח לייצב את הספינה, ויוכל להתחיל לתקן אותה בקיץ. בייקרסטאף.

מה הם מחפשים: שאלה טובה. הרוקטס נראים כמו ארגון על פרשת דרכים, כשהדבר היחיד שבטוח בעתיד המועדון הזה הוא הזקן של ג'יימס הארדן. כל השאר בספק, ויכול להיות שנראה יוסטון שמנסה להתבסס על המודל שהביא אותה לגמר המערב של שנה שעברה, עם קלינט קאפלה בתפקיד של הווארד, או שנראה את דריל מורי מנסה לבנות את הרוקטס מחדש אחרי הכישלון של השנה.

מי הם מחפשים: נראה שמה שיוסטון צריכה זה יציבות, ולכן המועמד המתאים מכולם הוא ג'יי בי בייקרסטאף, מאמנה הזמני של הקבוצה. בייקרסטאף לא קוסם, והרוקטס עדיין לא בודאות בפלייאוף, אבל הוא הצליח לייצב את הספינה באופן יחסי ועם מאזן של 25-28 (נכון ל-11.3) כמאמן ראשי, קצב של 43 ניצחונות בעונה. בתור מי שכבר מכיר את הארגון הקבוצה של יוסטון הוא יוכל לפרוח כמאמן הראשי של הטילים.

מועמדים נוספים: ג'ף ואן גנדי (היה מאמן ראשי מוצלח ביוסטון בעבר), ויני דל נגרו (הצליח לשקם את שיקגו והקליפרס, יוכל לעשות זאת גם ביוסטון).

*

מינסוטה טימברוולבס:

קווין אולי כבר שיחק במינסוטה. יגיע גם כמאמן?

מה הם מחפשים: מאמן שיוכל לפתח את השלד הצעיר שלהם (קארל אנטוני טאונס, אנדרו וויגינס, זאק לאבין), להביא ניסיון ולהגיע רחוק עם הקבוצה הזאת, סטייל סקוט ברוקס באוקלהומה (אבל בלי הבידודים).

מי הם מחפשים: קווין אולי. אולי עושה עבודה טובה מאוד כמאמן של יוקון, מה שמראה את יכולות פיתוח השחקנים של האיש והשפם. הוא בן 43 ולא יהיה רחוק מדי משחקניו, ויוכל לספק להם את התמיכה שהם צריכים. עם עבר של 13 עונות (כולל טיולי פלייאוף ארוכים עם פילדלפיה, אחד מהם עד לגמר) יש לו ניסיון, והוא יוכל לתרום משמעותית למינסוטה, בה שיחק בעבר.

מועמדים נוספים: סקוט ברוקס (הראה יכולת פיתוח שחקנים מרשימה באוקלהומה), ג'ון קליפארי (בהנחה שהוולבס מחפשים מישהו שיתפקד כמאמן וכג'נרל מנג'ר בו זמנית).

*

ניו יורק ניקס:

איחוד בדרך. ג'קסון ושואו (במרכז).

מה הם מחפשים: מאמן שיפתח את פורצינגיס, יתבסס על הקבוצה הסימפטית שג'קסון בנה ויוביל את הניקס לאט לאט במעלה הגבעה עד לאליפות המיוחלת מישהו שיודע לשרטט משולש.

מי הם מחפשים: בהנחה שהם ימשיכו להתבסס על שחקני עבר ועוזרי מאמן של ג'קסון, האיש המתאים ביותר שיסכים להגיע לניקס הוא בראיין שואו. שואו שיחק תחת ג'קסון בלייקרס של שאקובי ושימש כעוזר המאמן הבכיר בלייקרס של סוף העשור הקודם, ויחפש הזדמנות להרים את הקריירה מחדש אחרי הפיאסקו בדנבר. עם התמיכה של ג'קסון זה עלול להצליח, ומניסיון העבר נראה שפיל אוהב יותר ויותר את האפשרות הזאת.

מועמדים נוספים: לוק וולטון (שחקן עבר נוסף של ג'קסון, שבדומה לבוס שלו בגולדן סטייט לא צריך לבחור בניקס), טום ת'יבודאו (המועמד המושלם לפי מנחם, אבל הסיכוי שג'קסון יוותר על שיטת המשולש קלוש).

*

פניקס סאנס:

יגיע לפניקס? לוק וולטון (במרכז).

מה הם מחפשים: מישהו שיפתח את הפוטנציאל העצום של לן ובוקר יחד עם בחירת הדראפט הגבוהה של פניקס השנה (ונכסים נוספים שיתקבלו תמורת אריק בלדסו/ברנדון נייט) ויוכל להשריש בפניקס סגנון משחק התקפי בהתאם למסורת של המועדון בדרך להישגים.

מי הם מחפשים: לוק וולטון. טכנית, הוא לא אימן משחק אחד כמאמן ראשי, אבל וולטון שימש כמאמן דה פקטו במשך 43 משחקים, ניצח 39 מתוכם והוא אחראי לפתיחת העונה הטובה בהיסטוריה ורצף הניצחונות השלישי באורכו בהיסטוריה בעונה בודדת. הוא מנהל משחק טוב, והוא אולי האיש שיצליח להפוך את בוקר לסוג של קליי תומפסון. הוא הראה הצלחה כמאמן ראשי, והמצב המעודד לעתיד (כפי שניתן לראות בכתבה של גלעד) של פניקס יכול להסתיים בשידוך מוצלח מבחינת שתי הצדדים.

מועמדים נוספים: מייק ד'אנטוני (הוזכר כמועמד אפשרי ויוכל להחזיר את פניקס לימי ה-Run N' Gun העליזים), ג'ורג' קארל (במידה ולא ימשיך את העונה בסקרמנטו, הוא יכול להגיע למקום הרבה יותר בריא בפניקס שכולל שחקנים שתפורים על השיטה שלו).

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. מצוין רועי. אשמח לראות את בלאט בונה קבוצה מלמטה בברוקלין, אבל אני מאמין שהם יילכו על מסינה.

  2. מצוין תודה.
    כמו ששי כתב אם אני מינסוטה אני זורק על ת'יבודו כמה כסף שאני יכול ומקווה שהוא ישתפר בקטע של ניהול דקות (שעדיין לא נגמלו ממנו בשיקאגו אז לא בטוח שזו אשמתו)
    ברוקס גם אופצייה כי באמת המודל של מינסוטה צריך להיות אוקלהומה ב-2009 וקליפארי מכיר את טאונס מקנטאקי כמובן אז גם תופס.

    1. סקוט ברוקס אולי גור? אומנם מאמן קצת חד-גוני אבל הוכיח יכולת לא רעה בכלל בת'אנדר בראשית דרכו בעבודה עם צעירים שזה הדבר העיקרי שהלייקרס צריכים בשנתיים-שלוש הקרובות

  3. אחלה כתבה. וולטון בפיניקס ובלאט בברוקלין נשמעים רעיונות טובים. אני ממש לא בטוח שיוסטון לא יביאו את תיבודו בסוף, כשמינסוטה הם גם אופציה מעניינת.
    קבוצה נוספת שתחפש מאמן היא הלייקרס-אין שום סיכוי שהם שומרים את סקוט אלא אם הם רוצים להמשיך להיות בור הצואה של הליגה.

  4. דרך אגב אני לא מאחל לדיוויד לחתום שם וגם לנו – עד שיש שקט.

    רועי אני יודע לשרטט מחומש, זה מספיק טוב?

  5. מעולה רועי, תודה!

    דבר אחד רק, ויני דל נגרו לא שיקם את הקליפרס. ההבדל בין השנה הראשונה שלו (32 נצחונות ו50 הפסדים) והשניה (40 ניצחונות ו26 הפסדים – עונה מקוצרת) הוא אחד. כריס פול.

  6. אני בכלל לא בטוח שדיוויד יאמן בעונה הבאה, זו שאלה גדולה מאד

    כרגע אין קבוצה שממש דלוקה עליו

    מה גם שאם קליבלנד יראו טוב בפליאוף זה בטח לא יתרום לו

    אסור לשכוח שבלאט בעיני רבים בצורה רבסורדית הוא עדיין אוטסיידר

  7. טור מצוין ובמקום.
    ברוקס יכול להיות מאמן טוב למינסוטה למרות השנים האחרונות באוקהלומה.

    לגבי בלאט, עם כל הכבוד הוא ממש לא הביא את פארקר וויצ'יץ משום מקום. פארקר הגיע מהליגה הטובה בעולם שזה שתי רמות מעל אירופה וויצ'יץ' תמיד היה פוטנציאל. בלאט לא זה שהפך אותם לשחקנים, מקסימום התאים אותם למערכת.

  8. לא מאחל לבלאט להגיע לברוקלין, אם כבר מינסוטה תתאים לו יותר, גם קבוצה צעירה עם ים של כישרון, גם רחוק מהספוטלייט.
    הרוסי של ברוקלין אחד הבעלים הכי כושלים שראיתי.

  9. יפה ומעניין.
    כן שותפה: סקרמנטו, נדמה לי שדי ברור שקארל הולך הביתה. קבוצה אתגרית מסביב להד-קייס מוכשר בטירוף.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט