יומן מיאמי היט (4)-הקבוצה של דראגיץ'/רועי ויינברג

זה לא היה חודש קל עבור מיאמי. הקבוצה שיחקה לאורך רוב ינואר ללא גוראן דראגיץ', כשחלק מהזמן גם הרכז המחליף, בנו אודריך, נעדר. בפרק זמן זה הקבוצה הפסידה 8 מ-10 משחקיה, כשההתקפה של מיאמי לא קיימת. טיילר ג'ונסון החביב נאלץ לשמש כרכז בעל כורחו, וזה פשוט לא עבד.

קשה בלעדיו. דראגיץ'.

אודריך חזר, דראגיץ' הגיע משחק אחריו וזה הוביל את מיאמי ל-3 ניצחונות רצופים (יתכן ש-4;המשחק של מיאמי מול אטלנטה שוחק לאחר כתיבת שורות אלה), בהעדרו של חסן וויטסייד. זה מראה שמיאמי היא קבוצה שצריכה פוינט גארד, וחייבת רכז טוב בשביל להצליח.

זה לא מפתיע במיוחד. להוציא את צמד האול-סטארים (כריס בוש ודווין וויד), אין במיאמי יצרני נקודות. ג'אסטיס ווינסלו, לואל דנג, טיילר ג'ונסון, ג'רלד גרין ואמארה סטודמאייר (שהתעורר מהמתים ונתן ב-5 המשחקים האחרונים 8.6 נק' ו-6.6 ריב' למשחק) צריכים רכז מוביל כדי להיות טובים יותר, ובקושי מסוגלים לייצר נקודות לבד, מלבד גרין. הם צריכים את הפוינט גארד שיתן להם את המבט הפנוי, את המסירה לצבע או את המטר שהם צריכים בשביל לשים את הכדור ברשת. החסרון של אחד במהלך רוב החודש הראה כמה זה חשוב לקבוצה הזאת.

וזאת בדיוק המשימה שלשמה הובא גוראן דראגיץ' בדד-ליין הטריידים הקודם. המכשף הסלובני לא עמד בזה בצורה מרשימה יותר מדי בתחילת העונה, וחל שיפור משמעותי ביכולתו ובתיאום החשוב שלו עם הקבוצה (14.9 נק' ב-2016). התיאום הזה צריך עוד שיפור, והוא עדיין לא סיים משחק עם כמות דו ספרתית של אסיסטים, אבל דראגיץ' בדרך הנכונה. הפיק-נ'-רול שלו עם אמארה עשוי להפוך לקטלני, ויש לו את ראיית המשחק שצריך בשביל למצוא את קלעי השלשות של ההיט, מה שיצא לנו לראות במהלך העונה, ונראה יותר ויותר בשליש הסופי שלה.

היחידים במיאמי (לצד דראגיץ') שמסוגלים לייצר נקודות בעצמם. וויד ובוש.

בפלייאוף זה לא יספיק יותר מדי, אבל אז יהיו את וויד ובוש בשיא כוחם. כרגע המטרה היא לשמור עליהם (בעיקר על וויד) טריים ככל האפשר, ולכן צריך לתת לדראגיץ' את המפתחות. הוא פוינט גארד דומיננטי, והוא צריך קבוצה שתתבסס עליו. ניסיון ההפרדה בינו ובין וויד הצליח (וקופל מהר מאוד), אבל זהו הפיתרון הטוב ביותר. ככל שדראגיץ' יקבל דקות לצד גרין/ג'ונסון, דנג (או ווינסלו), בוש וסטודמאייר/וויטסייד, ההתקפה של מיאמי תהיה יעילה יותר ותוכל להתבסס על הפליימייקינג של דראגיץ', שכה קריטי להצלחת מיאמי, כפי שראינו בחודש האחרון.

מבחינת וויד, הוא עדיין ימשיך לתת מספרי אול-סטאר (18.8 נק', 4 ריב', 4.7 אס' במשחק) ולהיות שחקן מגוון ב-2 צדדי המגרש, אבל לא יזכה ליותר מדי זמן לצד דראגיץ'. הוא לא שחקן שצריך רכז דומיננטי לידו, אלא שחקן שיודע מה לעשות בלי הכדור ולתת הגנה טובה. מריו צ'למרס מילא את המשבצת הזאת בהצלחה, אבל הועבר לממפיס. סביר שנראה את מיאמי מנסה להשיג מישהו כזה בפגרת הטריידים, ונותנת לו דקות ליד פלאש. זה מה שהוא צריך בשביל להביא את המשחק הכי טוב שלו, ומיאמי צריכה שהוא יתן את המשחק הכי טוב שלו.

*

אמארה סטודמאייר. חזרתו לכשירות נותנת למיאמי כוח מהספסל שיסייע לה במהלך פברואר הקשה.

מבחינת העתיד, ההיט בדרך לקרב עקוב מדם על מקומות 3-4 במזרח. כרגע נראה לכל שקליבלנד וטורונטו יתפסו את מקומות 1-2, בהתאמה, והמאבק על הטופ 4 פתוח. לצד מיאמי יש את שיקגו (19-26), אטלנטה (21-27) ובוסטון המפתיעה (21-27). ארבעתן יאבקו על 2 מקומות ועל יתרון הביתיות בפלייאוף. ההוקס בוחנים טריידים על ג'ף טיג (ואל הורופורד), וסביר שאם טרייד כזה יצא לפועל הם יצאו מהמירוץ. בכל מקרה, זה הולך להיות קרב צמוד, והמנצחת תזכה ביתרון שאין שני לו-יתרון הביתיות.

החודש הזה יהיה חשוב מאוד לשם כך, ויכלול משחקים ישירים מול אטלנטה (פעמיים) ובוסטון, ליד מפגשים מול קבוצות פלייאוף מהמזרח והמערב, כולל סן אנטוניו וגולדן סטייט. זה יהיה קשה, אבל ההיט צריכים לנצח כמה שיותר ולהשאר עם הפנים למעלה. אם הם לא יעשו את זה, הם לא יהיו עם הביתיות בסיבוב הראשון, והתקוות לגמר המזרח יחטפו מכה אנושה. שווה להמשיך לעקוב.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. מיאמי החלו להראות טוב יותר ויותר, ושלושת נצחונותיהם האחרונים מחזירים אותם להיות קבוצה מסוכנת במזרח.
    הפלא הגדול הוא דוויין ווייד שנראה כצעיר ומשחק כצעיר!

  2. תודה מצוין.
    לדעתי הרכז המושלם ליד ווייד (או הארדן) זה לאורי כי הוא גם יודע לשחרר את הכדור ולחכות לשלשה אבל קשה להאמין שהוא יעזוב את טורונטו כרגע..

    1. לאורי דומיננטי מדי ואוהב את הכדור אצלו כדי לנהל משחק (דרוזן שחקן מסוגם של וויד והארדן אם כי פחות דומיננטי ופחות סטאר קוולאטי).
      שחקנים מסוגם של צ'אלמרס ובברלי שמתרכזים בהגנה ושמים שלשות (בברלי פחות) מתאימים לידם.

    1. +1
      בפיניקס הוא היה מאןד טוב אבל מאז זה נראה כאילו זה היה במקרה לחלוטין ולגמרי להקה של להיט אחד ולא ל-היט😉

  3. תודה על הפוסט.

    אני לא מצליח למצוא הסבר הגיוני לדיכוטומיה שבנתוניו של ווייטסייד.
    איך עם מאזני רב' וחס' כל כך מרשימים, הקבוצה פחות טובה איתו מאשר בלעדיו?

    1. אפילו קווין פלטון, אנליסט ESPN וחסיד גדול של סטטיסטיקות מכל סוג, מודה שסטטיסטיקות האון/אוף לא שוות הרבה. פשוט מהסיבה שווייסטסייד משחק מול החמישייה והספסל לא. גם וויד, אגב, על פי אותן הסטטיסטיקות, מזיק לקבוצתו.

      1. יכול להיות שזה נכון, אבל:

        מיאמי שיחקה השנה 7 משחקים בלי וויטסייד. היא ניצחה 5, כשההפסדים היחידים הם מול גולדן סטייט ב-8 הפרש, ומול טורונטו (כשמיאמי בלי דראגיץ' ואודריך).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט