עידו מוריה: ההחלטה לפטר את בלאט ולשים במקומו את העוזר היא לא סתם טובה. היא טובה מאד, מצויינת אפילו. המשחק של הקאבס משוחרר, זורם, מפרגן והרבה הרבה יותר מהיר. קללת ה-ISO נעלמה מהמשחק, ואיתה נעלמה הכבדות וחוסר העניין שקליבלנד הביאה עמה למשחקים.
בשליפה מהירה טיירון לו, לא מביא שום דבר חדש, אבל הוא מביא את יסודות המגרש השכונתי לקאבס. תרגילים שכולם מכירים ויודעים. P&R גבוה, פטיש בראש, וחילופי מקום מהירים. זה פשוט פיצוץ. את השאלה של מי יחזיק את הכדור לו פתר בזה שדאלי יחזיק את הכדור ומשם הוא יחפש את הקלע הפתוח או יפעל לתנועת פטיש.
אבל מעל הכל רואים שהארגון של קליבלנד סוף סוף חי את הפוטנציאל שלו. הקבוצה שמחה ומפרגנת וכיוון שלא נראה את ג"ס מולם עד יוני בגלגולם החדש טיירון לו נותן להם סיכוי כלשהוא לעשות את האליפות. צעד מצויין לקאבס.
מתן גילור: אין ספק שידידי המלומד מר מוריה צודק בכך שהפרשים נראים טוב יותר, אם כי זה עדיין שלב מאד מוקדם בקדנציה של טיירון לו כדי לשפוט לשבט או לחסד.
אך אליה וקוץ בה…טיירון לו לושב רק על היום וזונח את המחר. קליבלנד לא צריכים כדורסל שינצח 28 מתוך 30 קבוצות הליגה. את הקבוצות של המזרח הם יכולים לנצח בכל כדורסל ובמערב רק קבוצה אחת רלוונטית. ואת אותה הקבוצה לא מנצחים במשחק מהיר, אלא במשחק איטי. לא בכדורסל טיירוני, אלא בכדורסל דיווידי, כפי שהיה ניתן ללמוד משני המשחקים בין הקבוצות העונה, שאחד מהם הלך צמוד והשני היה תבוסה מרה.
אינני מאשים את לו שחושב על ההווה. ברור שבתור מאמן מחליף מצופה ממנו להאפיל על הישגי המאמן הקודם. גם כך היתה ביקורת על המהלך שהתגברה אחרי הפסד בודד לשיקגו. עוד הפסד או שניים במשחקים הקרובים והסאה היתה גדושה. ברם, אינני רואה בכדורסל הנוכחי של קאבס שיפור בסיכוי לאליפות, אלא בדיוק להפך. לכל זה ניתן להוסיף שחיקה של החמישייה הפותחת – שוב, הישגים בהווה על חשבון הצלחות בעתיד, בדגש על הפלייאוף וסדרת הגמר.
מוריה: מה זה הדיבר האחד עשרה? את ג"ס תנצח רק במשחק איטי? לא קונה את זה. בסדרת הגמר של שנה שעברה, אחרי כמה התאמות, ג"ס פרקה את הקאבס… והשנה בדה ז'ה וו של הגאון מאור יהודה… ראינו עוד נצחון לג"ס. ואם חשבנו שמשהו לא בסדר בקאבס, באו ס"א וניסו לעצור את ג"ס במשחק עומד ..גם אותם פרקו ג"ס! אז כנראה שזה לא הפתרון המושלם.
כמה זקנים ומפורקים הנבחרת של קליבלנד שאי אפשר לתת להם לשחק כדורסל 36 דקות עם כמה פסקי זמן, הפסקות ופרסומות? ניוז פלאש-הם יעמדו בזה. זה המקצוע שלהם.
אולי יש מצב שבלאט, בסוף היום, לא כזה טוב?
גילור: העניין הוא לא האם משחק איטי מבטיח ניצחון על ג"ס – כמובן שלא. הסיכויים תמיד לטובתם. השאלה היא איך אתה מגדיל את הסיכוי להפתעה וזה באמצעות משחק איטי.
בסדרת הגמר קליבלנד נפלו מהרגליים כי היתה רוטציה של 6.5 שחקנים בשל פציעות. אין פתרון מושלם – יש לשים את הקבוצה בעמדה הכי טובה לניצחון על ג"ס בסדרה. ואת זה עושים עם משחק איטי, שחקני פנים שהולכים חזק לכ"ח בהתקפה וגארדים שטסים להגנה. כמובן שיש עוד אלמנטים, אבל זה הבסיס כדי להגיע לאפשרות למשחק תחרותי מול הקבוצה הכי טובה בעולם.
רועי ויינברג: אני מסכים עם מתן. אי אפשר לנצח את הווריורס (או את הספרס עם דאנקן) באמצעות משחק מהיר, וצריך לשחק מולם משחק איטי וקשוח (הספרס קרסו במשחק מולם, וקליבלנד היו מנצחים אם אירווינג/לאב/שאמפרט/מוזוגוב/דוולדובה לא היו נפצעים/משחקים פצועים במהלך הסדרה).
הקבוצה של לו לא עושה את זה, ומנסה לרוץ עליהם. קבוצה חזקה תקשה עליהם לעשות את זה לאורך זמן, ויכול להיות שזה יפגע בהם בפלייאוף. עכשיו הכל נוצץ, אבל העייפות תפגע בשחקנים של הקאבלירס בנקודה מסויימת. זה יהיה קריטי עבורם. אני לא מאמין שזה שווה את האליפות, גם בגלל הרוטציה הקצרה של לו (8 שחקנים משחקים דקות משמעותיות).
נכון, קווין לאב פורח, והוא תמיד היה שחקן מצויין בקבוצה שמשחקת מהר (ע"ע ריק אדלמן במינסוטה), והקבוצה קולעת בכמויות מסחריות. זה אולי יתאים לעונה הרגילה, ויכול להיות שקליבלנד ינצחו יותר מ-60 משחקים. השאלה היא האם זה יחזיק בפלייאוף, והתשובה, לדעתי, שלילית. מספיק שהם פוגשים איזו שיקגו או קבוצה קשוחה ופיזית אחרת בסיבוב השני, ויהיו להם לא מעט בעיות.
עידו גילרי: אני לא רוצה להרוס לכולם את החגיגה אבל הקאבס לא באמת משחקים מהר יותר. קצב המשחק שלהם נשאר נמוך כמו שהוא היה קודם (95.1 פוזשנים למשחק תחת בלאט לעומת 93.2 תחת לו). מספר הנקודות במשחק המעבר עלה אמנם מ-12.1 אבל לא באופן קיצוני ל-13.8.
תשאלו מאיפה מגיעות עוד 7 נקודות למשחק? אז כאן הקביעה שהקבוצה נראית יותר "שמחה" והשחקנים מתאמצים יותר נראית נכונה. ההבדל הגדול ביותר הוא הירידה במספר האיבודים ב-3.7 למשחק מה שמתורגם ישירות ל 3.7 זריקות נוספות למשחק. ההבדל השני החשוב הוא בכך שהקאבס זורקים יותר מסביבת הסל (עלייה של 6.5 נקודות בצבע למשחק) וקולעים באחוזים גבוהים יותר (55% ל-2 נקודות ב-5 המשחקים האחרונים לעומת 50% בעידן בלאט).
צריך לחכות ולראות האם באמת מדובר בשינוי מהותי או בהתלהבות התחלתית שתתפוגג בהמשך. בכל מקרה הנקודה החשובה שצריך לשים אליה לב היא שהקאבס אמנם שינו את איך שההתקפה שלהם מנוהלת אבל הם לא שינו את קצב המשחק. המחויבות של השחקנים היא השינוי המשמעותי באמת והיא תעמוד למבחן כשיגיע המשבר הראשון.
גילור: תודה לעידו על הערתו ששמה את הדיון במקום הנכון. המושג "סגנון" היה יותר מתאים לתאר את השינוי מהמושג "קצב". זה לא שהם מייצרים זריקה תוך 3 שניות, אבל בהחלט יש יותר תנועה של הכדור והשחקנים מה שמצד אחד מגדיל את הסיכוי לייצר סל ומצד שני מוציא את השחקנים מעמדות המוצא שלהם וגורם לכך שההתקפה מסתיימת שהם לא ליד השחקן שהם צריכים לשמור הגנתית, וכן במצב בו שחקן פנים לאו דווקא יהיה בפוזיציה לריבאונד התקפה ושחקן חוץ לאו דווקא יהיה בפוזיציה לרדת להגנה בהקדם.
וכמו שכבר כתבתי לעיל, זה יכול להיות טוב מול 28 קבוצות בליגה עליהן יש לקאבס עודף כישרון (ספק מול הספרס), אך זה מרע את מצבם מול הלוחמים.
גילרי: גם זה לא ממש מדוייק. מבחינת המרחק שהשחקנים עושים על הפרקט היה שינוי מאד מינורי, במיוחד של השחקנים שלא קוראים להם לברון או קווין לאב. מבחינת כמות המסירות יש ירידה של 5% ועלייה בכמות הזמן שהכדור מוקפץ על ידי שחקנים. מה שכן ניתן לומר הוא שהנעת הכדור הרבה יותר תכליתית, כשיש עלייה של כמעט 2% במספר המסירות שהופכות לאסיסט. אני לא יודע אם לייחס את זה לאחוזי הקליעה המטורפים או ליצירת מצבים מוצלחת כי יש עלייה ברורה של 7% באחוז הזריקות הפתוחות שהם לוקחים. בכל מקרה 5 משחקים זה מעט מדי בשביל להעריך מה באמת קורה. בואו נחכה עוד 20 משחקים כדי לקבל תמונה ברורה יותר.
א.ב
1 פבר 2016 16:36:13מצוין
ברבור שחור
1 פבר 2016 16:41:42מוקדם מאוד לקבוע לכאן או לכאן…השאלה אם ה"small three" של קליבלנד במצטבר משחק יותר דקות…ואם זה כך גם המקום בגמר בספק !
רועי ויינברג
1 פבר 2016 16:52:28בתקופת בלאט:
לברון עם 35.7 דקות למשחק
קיירי עם 26.8 דקות למשחק
לאב עם 32.3 דקות למשחק
סה"כ: 94.8 דקות למשחק
בתקופת לו:
לברון עם 35.7 דקות למשחק
אירווינג עם 30.1 דקות למשחק
לאב עם 33.1 דקות למשחק.
סה"כ: 98.9 דקות למשחק
החלק היחסי של שלושתם ברוטציה גדל מ-39.5% ל-41.2%.
אני רק שאלה
1 פבר 2016 17:51:51כלומר הם לא עלו באמת בדקות, ההבדל העיקרי זה קיירי שהיה על ממוצע דקות נמוך כי רוב המשחקים עם בלאט היו עדיין החזה שלו מהפציעה.
מתן גילור
1 פבר 2016 18:34:04מה לגבי החמישייה? משום מה היה נדמה לי שגם tt וjr משחקים יותר.
Smiley
1 פבר 2016 16:52:33אליפות, אחרת כל דבר יחשב ככישלון, לא משנה אם זה בלאט על הקווים או לו.
הווריורס והספרס חזקים מהם, אם כי ביוני אי אפשר לדעת איך יראו הקבוצות.
מה שיכול להפריע בגמר (אני יוצא מנקודת הנחה שכרגע לא נראה שיש מתמודדת אחרת מהמזרח) זה היסטוריית הפציעות והפריכות של קיירי ולאב. לברון אחד יכול להספיק עד לגמר אבל שם קליבלנד צריכים סגל מלא בשביל תקוות האליפות שלהם.
משיח
1 פבר 2016 17:17:16בירח דבש הכל דבש
העונה תקום ותיפול על ההירו בול של לפלופ ושיהיה בהצלחה למר לו עם זה
nadav de dove
2 פבר 2016 22:16:42+1
ולדי קוגן
1 פבר 2016 17:59:19התסריט של קליבלנד העונה חקוק בסלע- משייטים במזרח ומקבלים בראש בגמר ב-4 עד 6 משחקים.
גיא
1 פבר 2016 18:12:46טיירון לו לוקח את ההצעה של הפסד בפיינלס ב-6 משחקים ב-2 ידיים ומחבק חזק, חזק…
צביקה
1 פבר 2016 18:14:32לדעתי כל הדיון ממש מוקדם מידי. בואו נדבר בעוד חודש, אחרי שלו יאמן כ-20 משחקים.
עידו גילרי
1 פבר 2016 18:28:17צודק ב-100%
ת'אנדר
1 פבר 2016 18:23:02https://www.youtube.com/watch?v=IbO_505V3Uo
אני רק אניח את זה כאן..
זו התשובה – השחקנים פשוט החליטו שהם יעשו הכל כדי לפטר את בלאט ולא ניסו להתאמץ. עכשיו הם "עושים את האמיתי" שלהם.
וזה קאוץ' ניק אומר.
צביקה
1 פבר 2016 18:45:19חזק!
טיפה סרוחה
1 פבר 2016 21:40:05בדיוק מה שחשבתי כל הפוסט! !
avri
3 פבר 2016 00:38:42+100
אשך טמיר המקורי
1 פבר 2016 18:32:55מוריה כתב: "המשחק של הקאבס משוחרר, זורם, מפרגן והרבה הרבה יותר מהיר. קללת ה-ISO נעלמה מהמשחק, ואיתה נעלמה הכבדות וחוסר העניין שקליבלנד הביאה עמה למשחקים."
את זה ניתן לייחס, במקום ללו, לכך שהכוכב והמנהיג הפסיק לשחק ולהתנהג כמו פוסטמה במחזור ועבר למוד ילד שקיבל את הצעצוע שהובטח לו זמן רב.
פתאום הוא נורא חיובי ונלהב ושמח, ושופך מחמאות על הטירון הבובה, בעוד השיא שבלאט קיבל בשנה וחצי היה "הוא טוב ככל המאמנים".
אז זה כמובן עובר לשאר (כמו שהמחזור עבר לשאר. ידוע שנשים מסנכרנות את מחזורן כשנמצאות הרבה זמן יחד), אבל סמכו על "המנהיג" שכשתגמר עונת הסרק יפסיק לשחק בכאילו וירצה את הצעצוע לגמרי לעצמו (היכונו לביאת ה-ISO)
גור גולן
1 פבר 2016 20:18:45+100
עידן
1 פבר 2016 21:31:19+10 יש מאמר שספר את מספר הפעמים שלברון השתמש בשמו של לו בראיון לאחר הניצחון על הספרס (9 למי שממש רוצה לדעת). כמה פעמים לברון השתמש בשמו של בלאט בשנה וחצי? אף אחד לא ממש יודע אם זה בכלל התרחש.
אסף
2 פבר 2016 13:17:29מוקדם לשפוט את השינוי תחת לו מצד שני כל מילה של האשך כלפי לפלופ נכונה, כרגע הוא יותר משחרר את הכדור ומאפשר לשם שינוי לאחרים סביבו לבוא לידי ביטוי והנהנים העיקריים הם שתי הצלעות הנוספות בטריו, היות ואף אחד מהשניים לא דומיננטי מספיק מבחינת יכולתו להנהיג קבוצה סטייל וייד שהיה במיאמי לצד לפלופ כנראה שבפלייאוף נחזור לראות את האגו הישן והמוכר שלא יאפשר לאף אחד לקבל את הכדור כל כך הרבה כשנאמר טים דאנקן או אפילו סטף קארי הוא כבר לא יהיה לעולם מבחינה זו.
הרועה
1 פבר 2016 18:39:19איך שהתפתח דיון על הקצב המהיר והשוחק שלו מכריח ואז בא עידו ומפריך את זה לחלוטין. גדול 🙂
מספר הדקות של הכוכבים מוגזם?
לאב משחק 32 דק' למשחק זה מוגזם? שחקן בשיא אונו (מומי? אשך? ג'וגו'?) לא מסוגל לתת 32 דקות עבודה?
חוצמזה קיירי חוזר ומשתלב ברוטציה[ הרכז הפותח ואחד הגארדים הטובים שיש זאת תוספת די משמעותית שאמורה לשפר את הקבוצה משמעותית.
לפני כמה ימים היתה כתבה שקבעה שהסיכוי של הקאבס לזכות באליפות הוא 5%?!?
בעיני הם שניים רק לג"ס בסיכויי האליפות השנה (עם או בלי בלאט). יש פה סגל משופע באיכויות, לברון עדיין אדיר, הקבוצה מתחברת אחרי שנת הרצה די מוצלחת, המזרח נשאר פח.
שחזור התוצאה של הגמר של שנה שעברה נראה לי תסריט ריאלי כאשר זכייה של קליבלנד לא תגרום לי ליפול מהכיסא.
מתן גילור
1 פבר 2016 21:52:05הפיזיולוגיה של לברון היא לא הפיזיולוגיה של קיירי. אחד יוכל לשחק 35 דקות גם בגין 33 ואחד 30 בשבילו זה יותר מדי. לאב דווקא לא מועד לפורענות ו-33 דק' בשבילו זה סביר.
John
1 פבר 2016 18:43:41צודקים כולם. למעט מבחן העין אין כל יכולת סטטיסטית למדוד. לפי שני המשחקים האחרונים סטף קרי שחקן בינוני. בnba אין חשיבות לשיטה כי מלא שיטות עובדות. הפער הוא בחומר השחקנים ובהוצאה לפועל של התוכנית. בלאט ללא ספק לא עמד בציפיות.
אגב הקבוצות שניצחו את גולדן סטייט השנה: דנבר דטרויט מילווקי ודאלאס. מה משותף להם? כלום חוץ מזה שבכמעט כולם היה חסר לג״ס אחד מהשלישייה. הפלייאוף עוד כל כך רחוק וכל כך יכול לקרות עד אז.
no funny shtuff
1 פבר 2016 23:34:39כולן גם מתחילות ב-ד' חוץ ממילווקי וכולן גם לא נמצאות בוויסקונסין חוץ ממילווקי.
Yavor
1 פבר 2016 18:53:06לדעתי עיקר העניין הוא היריבות מולן שיחקו. אז נכון שהיו גם ס"א ושיקגו, אבל חוץ מהן גם פיניקס ומיני, שתיהן בבית, שהן שתיים מהקבוצות הגרועות בליגה (בטח בכושרן הנוכחי)
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
1 פבר 2016 19:16:23תודה על הפוסט המעניין.
גילרי (יש שני עידו..), אם מחסירים את ההפסד של טיירון לבולס (התרגשות, משחק ראשון, התרגלות לשינויים וכ"ו) איך קליבלנד בראי הסטט' ?
איך מפצים מבחינה סטט' בעניין הפוזשנים על העובדה שיותר קל ליצור מתפרצת ופוזישן לאחר החטאה מאשר קליעה, זאת אומרת, יכול להיות שהעובדה שקליבלנד קולעת באחוזים יותר גבוהים מורידה לה את מספר הפוזשנים ?
עידו גילרי
1 פבר 2016 19:37:16המשחק ההוא היה טיפה איטי יותר אבל אין הבדל משמעותי בכל הפרמטרים שציינתי (הם גם קלעו פחות טוב במשחק ההוא). בכל מקרה צריך להיזהר עם מדגם כזה קטן בטח אם נתחיל לזרוק את המשחק הראשון האחרון והאמצעי מכל מיני סיבות.
לגבי השאלה השניה זה לא משמעותי. בסופו של דבר זה מתמצע כי לפעמים קבוצות רצות למתפרצת אבל לפעמים הירידה להגנה גורמת להם לעבור לתקפה מסודרת. בכל מקרה בהפרש קטן באחוזים לא תובחן מגמה כלשהיא בדרך כלל. מה שיקבע יותר יהיה הנטייה של הקבוצה ממול לרוץ או להאט.
עמרי
1 פבר 2016 19:58:02פוסט מצוין,
תודה לכולם
עמרי
1 פבר 2016 19:58:07הקלידו את התגובה כאן…
captain beefheart
1 פבר 2016 20:06:58דיון מרתק, נואמים מוכשרים. נהניתי מכל מילה ואין לי מה להוסיף.
איתמר פורת
1 פבר 2016 20:12:39דיון מעניין אבל כמו שצביקה אמר הוא עדיין מוקדם.
לדעתי כשהכל עובד והזריקות נכנסות באחוזים גבוהים אז ההתקפה זורמת אבל כשפתאום זה לא יעבוד אז תוך שנייה נראה את לברון חוזר למשחק הבידודים.
אני גם מסכים שהסיכוי היחיד להיות בסיטואציה של לנצח את הווריורס הוא להאט את המשחק ולשחק קשוח ("כדורסל דיווידי" כמו שהוזכר)
גור גולן
1 פבר 2016 20:20:38פוסט מעולה! זה כיף שיש פוסט שמתגלגל כתגובות.
מסכים בעיקר עם מתן שקצב איטי הוא הסיכוי היחיד להזיז לגולדן למרות שאני לא רואה סיכוי כזה מצד קליבלנד.
בואו נחכה עם המסקנות – עדיין יש התלהבות ראשונית וזה משפיע! השינוי הכי גדול הוא באחוזים עזה שלאב חזר לפגוע כמו בתקופה במינסוטה.
A.h
1 פבר 2016 20:28:39תזכרו כולם
קליבלנד מנצחת 4-1 בגמר את הקליפרס.
ואת זה כתב אנפרני הרדוואי
no funny shtuff
1 פבר 2016 23:27:59זוכרים.
רק אל תבוא אח"כ לבכות לנו שכואבת לך הברך.
Yavor
1 פבר 2016 20:33:48כמו עידו מוריה, אני לא שותף לבכי ולנהי שאופף את ה"אקסיומה" לגבי הסיכויים שקצב משחק כזה או אחר נותן מול יריבה כזו או אחרת. אולי מול קבוצה כל כך מוכשרת התקפית (ג"ס), הדוקטורינה הנכונה היא דווקא להשקיע בהתקפה, כי את הנקודות שלהם הם ישימו בכל מקרה?
אני חושב שזו תיזה שצריכה להיבחן ולא להיפסל, כמו גם רעיונות אחרים שאולי נראים לא הגיוניים בהתחלה.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
1 פבר 2016 20:41:52העניין הוא שהמבחן הבא כבר יהיה רק בגמר, לא המקום והזמן לבצע ניסיונות (להבדיל מהתאמות כמו הסמול בול של קר בגמר שעבר)
על פי סטט' וניסיון עבר בין הקבוצות, משחק מהיר לא השתלם לה מול ג"ס, ואני בספק אם שינוי כלשהוא בתפקוד של לאב יעשה את ההבדל.
Yavor
1 פבר 2016 20:39:16עידו/גיא
יש מקום בצפון שאפשר לראות סופרבול?
חתוליו
1 פבר 2016 20:48:10לפי סופר המדע בדיוני הנערץ רוברט היינלין הדיבר ה11 הוא "לא תתפס"
אהרון שדה
1 פבר 2016 22:13:36כמה הערות .
לתומי חשבתי שגם אני בדיון כי כתבתי הערה…כנראה שהתפספסה לא נורא נרשום אותה כאן.
1. מוקדם מאד להסיק מסקנות.
זה שלב ההתלהבות הראשונית שנמוג כמעט תמיד בהמשך.
2. כשם שלא התרגשתי מהניצחון של ג.ס באוהיו ובניצחון הביתי שלה על ס.א ( וכן לא מניצחון קליבלנד אשתקד ) כך איני מתרגש מהניצחון על הספארס.
זה כולה עוד משחק בעונה ארוכה .משחק יוקרתי אבל משחק שעוד חודש אף אחד ( כמעט) לא יזכור ששיחק.
3. מה שחשוב בנ.ב.א זה המאזן הסופי ולקונדטוריות גם זה לא מי יודע מה חשוב אלא הפלייאוף.
לכן לפני שלו שיחק בפליאוף מוקדם להגדיר את המהלך בהצלחה.
4. הסיבה שהפיטורים היו הזוייים בעיני הם כי לא הייתה לכך כל הצדקה .הקבוצה עשתה בפליאוף הקודם את המקסימום האפשרי וכן העונה היא עומדת בדיוק איפה שהיא צריכה ….פתאום נזכרו שם בשנים הדורסניות של מכבי תל אביב שם כל הפסד איזוטרי בליגה גרם לרעידת אדמה ופיטורי מאמן .
מה כבר קרה ???? אתם מקום ראשון במזרח והמאמן שהיה לכם הוכיח את יכולתו להתמודד בזמן אמת בפליאוף.
אז קיבלתם בעיטה ויריקה מה כבר קרה ?
5. המצחיק הוא שהמאמן שלימד את הנהלת מכבי תל אביב לקבל הפסדים בהבנה ( לא לספור ניצחונות אלא תארים )…חוטף זאת דווקא במקום הלא צפוי .
6. בשביל להגיד שהמהלך הצליח קליבלנד צריכה טבעת .אם תשיג זאת אסתום את האף ואומר המהלך הצדיק את עצמו .
לגמר בלאט הגיע אשתקד עם ידיים קשורות מאחורי הגב .
פחות מגמר יכתיר את ההחלטה אולי כהחלטת הספורט ההזויה בכל הזמנים .
7. יאיר לא יאהב זאת אבל אני הייתי בעד קליבלנד ….רק בגלל בלאט …לאו דווקא בגלל שהוא ישראלי אלא בגלל שהוא בן אדם מאד אהוב עליי הוא חריג ויוצא דופן בענף מבחינת האישיות שלו ורציתי בהצלחתו …ולדעתי הוא הצליח .
8. אני מתנחם בכך שגם הצלחה מוחלטת קרי אליפות הייתה הולכת לזכותו של לברון והיו טוענים זה לברון זה לא בלאט .
אם היה כישלון הוט כמובן היה נזקף לבלאט.
לכן בפרספקטיבה של שבוע וחצי זה אבסורד אבל לדעתי בלאט רק ירוויח מהמהלך שכן אני מעריך שבטווח ארוך יבינו שהיה לו חלק גדול בעלייה של קליבלנד לגמר. ( אם ללאו יהיו חמישים אחוז מהצרות של בלאט או לא בגמר הליגה ).
כמו כן אני משוכנע שבלאט יקבל עוד קבוצה כמאמן ראשי …את הניסיון הוא צבר ( וזה היה חתיכת ניסיון לאמן את השחקן הקשה ביותר לאימון ולאמן בגמר פלייאוף עם עונת רכבת הרים ).
ועכשיו הוא פנוי מאד להצלחה בתנאים נורמאליים .
( וכמעט כל קבוצה בליגה נחשבת נורמאלית ביחס לקליבלנד ולברון ).
9. אשתקד בגמר אתה מתחיל בעד קליבלנד ולא מסוגל להיות נגד ג.ס ….העונה סוף סוף הטובים יהיו טובים והרעים רעים.
אני זוכר איך הרגשתי שנוביצקי ודאלאס עשו את הסנסציה וניצחו את מיאמי ולברון .
איך אני התענג אם קארי ,דאנקן או אפילו דוראנט ופול יעשו זאת …זה יהיה תענוג ….אם קליבלנד תגיע לגמר ….
מנחם לס
1 פבר 2016 22:18:44לברון, תקשיב: אנחנו עוגנים עתה ב-BAY HARBOUR ISLAND, חמישה ק"מ מהארמון שהיה לך ומכרת לעבור לעיר הנקראית קליבלנד.
כמה שלג מכסה לכם את הרחובות? חצי מטר? מה הטמפרטורה? מינוס שמונה בגלל הרוחות מאגם ארי?
כאן בביי הארבור החוף מלא בחתיכות שמיימיות עם ביקיני שהוא לא יותר מחוט…. השמש זורחת…דולפינים מקפצים על המים, נותנים לנו הצגה…שחפים צוללים למים ועולים עם דגה בפיהם…המים כחולים וזכים…
איזה דפוק בראש הולך לעזוב גן עדן כזה?
טוב, ישנם מזוכיסטם בעולם. אני עזבתי אחרי 12 שנים בגן העדן להיות ליד הנכדים והנינים. אבל אתה? עבור מה? עבןר להגיע לאליפות? במיאמי היו לך שתיים ואילו נשארת, ועכשיו עם דראג'יק ווייטסייד, היו לך עוד 2-3 אליפויות!
IDO
1 פבר 2016 23:18:04חופשי – וקהילה לטינית שיודעת לשמוח מול הצינה מאוהיו . בררר….
מנחם איך הולכות הבחירות היום? (התחיל הפריימריז לא?)
גל אל איי
3 פבר 2016 00:54:32דוק התעלית על עצמך
לשחקנים במילא אין בית של ממש בעונה הרגילה
אחריה כל אחד מתפנן איפה שבא לו
גראנט כבר עושה קיץ שנים במאליבו
פאו גאסול לדעתי לא מכר את הבית ברידונדו ביץ
עשר דקות נסיעה מאיפה שאני גר
וגם ג'ורדן פארמר קנה בזמנו בית בשכונה שלנו ואני בספק אם מכר
עגל
1 פבר 2016 23:14:06תודה על הדיון והמספרים הנלווים. השאלה החשובה היחידה היא מס' הדקות שלברון ישחק. האם הוא ישחק פחות מ-37 דקות או יותר?
לחדד את זה, אפילו יותר חשוב מהדקות הוא הקילומטראז' שהוא עובר. היום מודדים את זה לשחקני כדורגל אז אני סקרן מה קורה בנבא?
חשובות גם כמות הקפיצות שלברון עושה כי זה מביא לפציעות (ועייפות).
לגבי לאב אני לא מודאג, לגבי קיירי רק קצת.
נ.ב. מה רע ב ISO, שמרנים שכמותנו? הנצחון מקדש כל אמצעי, גם כדורסל מכוער.
IDO
1 פבר 2016 23:16:13זה לא היה אפקטיבי מול שומרי רים רציניים
עידו גילרי
1 פבר 2016 23:19:06היום גם ב-NBA מודדים:
http://stats.nba.com/tracking/#!/player/speed/?CF=TEAM_ABBREVIATION*E*cle&sort=DIST_MILES&dir=1
לברון עושה הכי הרבה קילומטראז'בקבוצה אבל יחסית לדקות משחק שלו איך נאמר זאת בעדינות? הוא יודע לנוח על המגרש.
עגל
2 פבר 2016 12:56:02גילרי תודה על ההפניה לטבלה המעניינת.
בתוך הביג ת'רי המרחק שהם רצים לדקה הוא בפלוס-מינוס 5% אחד מהשני, כלומר זהה.
מה שכן לברון רץ בממוצע הכי לאט בקבוצה. מה שמראה על אייקיו הכדורסל האינסופי שלו (שומר כוח לפלייאוף)
🙂
IDO
1 פבר 2016 23:16:35גילרי – יש לך זמן לראות משחקים עם כל הטבלאות האלו?
עידו גילרי
1 פבר 2016 23:20:09עכשיו שנגמר הפוטבול – כן.
אבל כל המספרים נגישים רק צריך להושיט יד ולקטוף.בהתאם למה שמחפשים.
no funny shtuff
1 פבר 2016 23:24:07לא מסכים עם רועי שהקאבס היו מנצחים בשנה העברה "ללא הפציעות".
בכל פעם שמישהו מנסה לשים כוכבית או להמעיט בערכה של קבוצה שלקחה אליפות, ועוד משתמש בתירוץ הפציעות זה עושה לי חררה.
אשך טמיר המקורי
2 פבר 2016 06:40:021+
מוש השור
2 פבר 2016 01:05:24מה שאני חושב עליו בימים האחרונים זה כמה בכלל חשוב המאמן בנבא?, כמה ניצחונות בעונה יבדילו בין מאמן טוב לרע? אם תוציא את בלאט ותשים במקומו קוף עם חליפה כמה ניצחונות פחות יהיו לקליבלנד, אם בכלל. לפעמים יש קבוצות שזה נראה שהן בכלל לא צריכות מאמן. ג"ס לדוגמא, הוציאו את קר לארבעה חודשים ומה קרה? בגדול כלום. אז או שוולטון הוא חתיכת מאמן או שזה לחלוטין חסר חשיבות
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
2 פבר 2016 01:58:56אני חושב שמאמן וגם מנהל חשובים יותר מאי פעם. זה לא רק לעמוד על הקווים ולכוון, אלא ליצור מערכת בריאה שיכולה לתפקד בלעדיך,
מורה טוב הוא אחד שהתלמיד שלו יותר טוב ממנו.
נניח יחידת קומנדו יוצאת למשימה, המפקד נהרג כבר בהתחלה, אך יעדי המבצע מושגים בהצלחה, הרי לא נגיד שהמפקד היה מיותר.
אני לא חושב שקר המשרטט הטוב ביותר, אבל יש לו ראש פתוח החושב מחוץ לקופס., הוא הראשון לפנות לבלאט, לא הדבר הכי פופולרי לעשות, נאש רק פרש, ומיד הרים אליו טלפון, ועכשיו הגארדים של גולדן נהנים להתאמן וללמוד מאחד המוחות היותר מבריקים ששיחקו כדורסל.
זה לא קל ליצור אווירה חיובית ובו בזמן דרישה מתמדת לפרפקציוניזם והישגיות.
טיפה סרוחה
2 פבר 2016 01:06:13לללללללללללללללללחלללללללללללללתתתלתללללתללללללללחח
captain beefheart
2 פבר 2016 10:26:41ESPN:
When you really dig into the numbers, Ty Lue's Cavs are not playing faster than David Blatt's Cavs. But Cleveland's turnovers are way down, its overall offensive efficiency over the past five games is a robust 115.4 points per 100 possessions … and Kevin Love looks revitalized. After Lue's rough start against Chicago, GM David Griffin is quickly getting the response he was hoping for.
אם גילרי כתב את שלו בלי לראות, אני שם אותו מקום ראשון בפאוור ראנקינג!
עידו גילרי
2 פבר 2016 10:41:38טוב, תוסיף את מארק שטיין לקוראי הופס.
קצת יותר ברצינות, כמו שכבר כתבתי לא אחת כאן. ה-NBA יצר סטנדרטים חדשים בכל מה שקשור למידע שהוא מספק לאוהדים ולנגישות שלו. לכן כל אחד יכול לבדוק בקלות אם יש שינוי או לא.
captain beefheart
2 פבר 2016 11:19:41חביבי, הצניעות שלך לא עושה עלי רושם 😉
לקרוא פרשנות מנומקת כאן בהופס ויום אחרי זה, כמעט מילה במילה אצל סטיין ב-ESPN, זה כביר ביותר.
גיא
2 פבר 2016 12:18:39כמו שכתבתי בפוסט האול סטאר – עם גילרי לא מתווכחים!
עגל
2 פבר 2016 12:59:08היחיד שיכול להתווכח איתו הוא האימאם הנעלם עומר מזיג, שיודע להתחבר ישירות אל מסדי הנתונים ללא GUI ולכרות מהם את הנתונים.
עגל
2 פבר 2016 18:13:53רק עכשיו קלטתי שהכותרת "קליבלנד האחרת" נשמע כמו "גרמניה האחרת".
אין קליבלנד אחרת!
מייק
3 פבר 2016 01:09:44קליבלנד אוהיו ראבק איפה אתם חושבים שהיא נמצאת….
טוב קצת גיאוגרפיה נכון שבעל האתר הוא אחד שלא יודע להבדיל בין אוסטרליה לברזיל אבל בכל מקרה הצרפתים אומרים שרשה לה פאם ….
שורה תחתונה מה יוצא לנו מזה ?
מאיפה לכלכלה של אוהיו יש 180 מליון לשפוך על ראבק פלפרון טיפש ?
אז בחזרה למקורות מספרים :
http://www.moital.gov.il/NR/rdonlyres/F3CBDFC2-89D5-415F-AD75-3C673F036D10/0/US_eco_review_dc_december2010.pdf
12 מליון איש 4000 דולר תוצר גולמי לנפש לחודש בקרוב ו 480 מליון דולר לכל המדינה בשנה .
רבאק אז שליש מהתוצר של מדינת אוהיו יותר משליש הולך ל 180 מליון דולר משכורות לשנה ?
ברור לכולם כאן שאלו לא מספרים הגיוניים או שמשהו כאן אולי חוק ההסדרים מעביר כסף מתחת לשולחן ?
דיברנו על קזינו דיברנו על מאפיה …
גילברט בונה בתים חדשים בדטרויט ומרויח מספיק ?
מאיפה הוא מרויח יותר ממה שיש במדינה שלמה ?
אהה הורסים בתים עכשיו לא סתם הורסים אלא קונים את הדירות הריקות ומפתים את הדיירים שנשארו לעזוב …איך מפתים ?
\לא ניכנס לזה מפאת חוק לשון הרע בואו נגיד שיש דרכים …
ואז ?
בונים בנין חדש על הריסות הישן ומוכרים אותו ברוח , נותנים משכנתאות והופכים קהילות שלמות לעבדים .
איך מסווים את הפעילות ה…נקרא לה אפורה ..אולי ?
לא קשה בעזרת קבוצת כדורסל שהופכת את המפעל …הלכאורה אכזרי אך מאד אמריקאי לפילנטרופי מביאים גאוה לשכונה …
לא הגיוני ספורט ופשיעה הולכים ביחד ?
אולי לא אבל מה קרה במכבי ?
שמעון מזרחי מעורב בכמה תיקי תעבורה שממש לא נראים טוב .
מה שונה באוהיו ?
מייק
3 פבר 2016 01:19:07480 מליארד לא מליון ועדיין הרבה יותר מדי כסף למדינה שחיה מתירס ופלדה …
לא בדיוק להיט המדינה הזו ….
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
3 פבר 2016 02:02:56כן כשאתה אומר 480 מליארד זה נשמע קצת אחרת…
שאלה של בור : מהכיס של מי מגיעים באמת ה180 מיליון $ משכורות ?
אם אפשר את התשובה בבקשה כמה שפחות קונספירטיבי..
IDO
3 פבר 2016 02:23:09הימורים זו תעשייה נהדרת . קהל מכור. וכסף קל.
צריך להיות חתיכת דגנרט כדי לעבוד בתעשייה הזאת אבל היי… זה עדיין לא בניגוד לחוק. למעשה מלך הקזינו עלול עוד לרוץ בראש הרפובליקאים ולהבחר להיות נשיא אמריקה.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
3 פבר 2016 02:56:17מה ההבדל המוסרי בין תעשיית ההימורים לבין תעשיית האצטדיונים של נסיכויות שונות הממנות טרור או בין תעשיית המפעלים המזהמים שמממנת בניית אצטדיונים אצלנו בארץ ?
IDO
3 פבר 2016 01:59:24אז רגע רגע… פיתוח נדל"ן זה רע? לא משלמים לקהילות החלשות לפי מחיר השוק? והיזם לא לוקח סיכונים??? מי בכלל רוצה לגור בדטרוייט? זה הימור מטורף!!
חאלאס אם הדמגוגייה. גילברט עושה כסף כי הוא לוקח סיכונים מטורפים ולא מפחד להמר על דטרוייט. אני בכסף שלי לא הייתי עושה את זה (הלו פיניקס השער של המקסיקאים לאמריקה! ). אבל מה לא חוקי בזה??
עגל
3 פבר 2016 07:42:19מייק יש לך עוד כמה טעויות, למשל הסכומים שזרק 480 מיליארד הם לחודש בעוד שמשכורות קאבס הן לשנה או יותר. חוץ מזה הרבה כסף תאגידי בכלל לא נשאר במדינה
פינגבק: פריוויו יום שני – 10 משחקים/גור גולן | Hoops