מעורב הופס לרביעי בערב / מנחם לס

1.זה ברור היה שזה יקרה

אני לפחות ידעתי שלקובי יהיו משחקים כאלה מדי פעם. מילת המפתח היא "מדי פעם". זה ההבדל בין קובי של אז לקובי של היום. קובי היה מצויין בנצחון 107-111 על דנבר. מה שעוד היה 'בול' במשחק היה משחקו הנפלא ממש של וויל ברטון, יום אחרי "הפוקוס על וויל ברטון" של גלעד!

הלייקרס מצאו את עצמם בחור של 20 נקודות כשהם מרשים 64 נקודות ב-24 הדקות הראשונות.

החצי השני היה משחק חדש. הלייקרס נראו כקבוצה חדשה בהגנה, וקובי עשה התקפה חדשה. הרבע האחרון – הרביעי – היה הרבע שניזכור הרבה זמן. קובי הפך מתומך למבצע. הוא החל עם הפיידאוויי שלו מהפינות, וקלע סלים נהדרים תחת שמירה.

קובי חתם את יומו המופלא עם 5 אסיסטים ושלושה ריבאונדים בנוסף ל-SCORING BARRAGE שלו. אני ראיתי את המשחק רק הבוקר בשידור חוזר ונהניתי מכל רגע של קובי, ברבע האחרון במיוחד.

2.פילדלפיה הפסידה שוב

*

פילדלפיה התחילה את המשחק עם אנרגיה שיכולה היתה להעיף טיל לירח. הם רוצים לנצח ויהי מה. לצעירים האלה אין נסיון ואין את מה שצריך עדיין כדי להיות שחקני NBA רציניים, אבל מה שכן יש להם זה רצון, וכבוד עצמי.

כולם היו כוכבים בתיכון ובמכללות בהן שיחקו, וכואב להם מאד להיות בדיחת הליגה. הם פרצו עם 3-7 נגד ממפיס, אבל בסוף הרבע זה כבר היה 31-23 לממפיס. מרק גאסול היה עם רצון מיוחד משום מה, וכן זאק רנדולף, וכל הקבוצה היתה בהיי בגלל חזרתו של טוני אלן.

*

 

*

הקבוצה הצעירה הזאת לא יכולה להרשות לעצמה 27 TO במשחק. לפחות פילדלפיה יכולה להתגאות שהיא גברה על הפרונטליין של הגריזליס עם גאסול וזאק רנדולף בריבאונדים – 40 לפילי, 34 לדובים. ג'היל אוקפור שם את ה-18 שלו.

במוקדם או במאוחר הם ינצחו, והסיכוי לא להפוך למפסידנית הגדולה בהסטוריה עדיין קיים, כי אני מאמין שבחצי השני של העונה נראה פילדלפיה הרבה יותר מיושבת וחזקה.

3.הפרונטקורט החזק בליגה

*

*

מה זה פרונט-קורט? תלוי. ישנם המכנים "פרונט-קורט" סנטר ופאור-פורוורד. בגלל שלארי בירד היה הריבאונדר מס' 1 בסלטיקס כסמול פורוורד, הסלטיקס היתה הראשונה שזכתה לכינוי "הפרונט קורט הטוב בליגה" (ואח"כ 'בהסטוריה') עם לארי בירד/ קווין מקהייל/ רוברט פאריש.

מאז נוהגים לצרף סמול פורוורד (אם הוא התקפי וריבאונדרי, ולא כמו סמול פורוורדים רבים שהם יותר סקונג גארד קולע מפרונט-קורט) למשוואה.

הבוקר התנהל ויכוח בספורטסנטר, ולהפתעתי מתוך חמישה, שלושה בחרו בפרונט-קורט של שיקגו, אחד בפרונט-קורט של הספארס, ואחד בחר בקליבלנד.

הנה בחירתי:

פרונט קורט ראשון: הספארס

עם טים דנקן, למרכוס אולדרידג', וקאווי לינרד, אני לא יכול להבין כיצד אפשר לבחור פרונטקורט אחד ולא בהם. וכמובן בוריס דיאו ומאט בונר מוכנים להיכנס בכל רגע. הבעייה היחידה היא יכולתו של דנקן לשחק יותר מ-25 דקות. לדעתי הוא יכול, במיוחד בחלוקת הדקות של הפלח.

פרונט קורט שני: תתפלאו, אבל אני בוחר בגולדן סטייט

אנדרו בוגוט, דריימונד גרין, והריסון בארנס (שהשתפר ללא היכר) לבדם לא היו במקום השני. אבל כשאני מוסיף להם את אנדרה איגודלה ופסטוס איזלי, הם מהווים כמיקשה אחת את הפרונטקורט השני בטיבו.

פרונט קורט שלישי: קליבלנד

השלישייה טריסטן ת'ומפסון, קווין לאב, ולברון ג'יימס היתה שנייה אם טימופליי מוזגוב היה יעיל יותר. בגללו השלישייה של גולדן סטייט עברה אותם.

פרונט קורט רביעי: שיקגו

הבעייה של שיקגו היא שישנם לה רק שני קבועים בפרונט קורט – פאו גאסול וג'ימי באטלר, כשג'ימי באטלר הוא דוגמא של סמול פורוורד שיותר שייך לבק-קורט מאשר לפרונט-קורט. כל השאר – טאג' גיבסון, יואקים נואה, ניקולה מירוטיץ', דאג מקדרמוט (עוד דוגמה לסמול פורוורד שהוא יותר שוטינג גארד), מייק דנליבי (הפצוע), וטוני סנל הם שחקנים טובים בתור מחליפים, וכך שיקגו ירדה ממובילה למקום רביעי.

פרונט קורט חמישי: ממפיס

היא ניכנסה לחמישייה הראשונה רק אתמול, עם חזרתו של טוני אלן מפציעה. איתו – מרק גאסול וזאק רנדולף עדיין עושים את החמישייה הפותחת.

אתם יודעים מה זה GENTRIFICATION? זוהי מילה שלא תמצאו ברוב המילונים; אולי בחדשים ביותר. זוהי מילה המתארת את ההשפעה של 'רמי מעלה'. כמו שקורה עתה בסן פרנציסקו כשהווריורס נעשו פתאום 'רמי מעלה', ועם ה-GENTRIFICATION באים כל מיני דברים שליליים כגון 'האלהה', הערצת גבורים', ו…זינוק לשמיים במחירי כרטיסים.

המתחרה היחידה של הווריורס היא הסן פרנציסקו 49'S בפוטבול הנמצאת במשבר גדול, וכך הווריורס מוצאת את עצמה לא רק כדבר האמיתי, אלא הדבר היחידי בעיר המפרץ.

העתון של סן פרנציסקו הגדיר זאת בכותרת ראשית כ-"YING-YANG OF GOOD AND EVIL". יו-יו של טוב ורע.

כל אחד רוצה פתאום חתיכה מהווריורס, וזה גרם למחירי הכרטיסים באורקל ארינה – שעד לפני 5 שנים היו מהנמוכים בליגה – לעלות השמיימה. הם הפכו ל-LUXURY שמשפחה ממוצעת החושבת על בילוי בריא במשחק כדורסל כבר לא יכולה להרשות לעצמה.

הנה קטע שכתב קורא בסן פרנציסקו אגזמינר – עתון העיר בן ה-150 שנה:

בפעם הראשונה שהלכתי למשחק בכדורסל של הווריורס היה בעונת 2009-10. ראיתי באינטרנט הצעה לזוג (שני כרטיסים) לשלושה משחקים במקומות טובים למטה בשורה 17 ב-$150. זה $25 לכרטיס.  אני הייתי בן 18 והווריורס היו די גרועים. אבל היה להם צעיר מבטיח בשם סטפן קרי והחלטתי שזה סכום שאני יכול לקבץ, וזאת תהיה מתנה נאותה לאבי ל-"יום האב" כי אבי שיחק פעם באיזה קולג' קטן בדיביזיה השלישית, והוא מאמין שהוא פיספס 'ביג-טיים' בגלל "חוסר מזל". טוב, אנחנו נניח לחוסר המזל לנוח במוח אבי כל זמן שזה לא מזיק.

ראינו את אמארה סטודמאייר הורס ממש את אנטוני טוליבר. אני זוכר את הרוקי של דאלאס רודריג ביובויס קובר 9 שלשות נגדנו במשחק השני, ואפילו צפיתי בהפתעה כשהווריורס ניצחה אוקלהומה סיטי צעירה שכוכבה היה צעיר מתחיל אחר בשם קווין דוראנט.

אלה זכרונות הקרובים ללבי ואני מעריך ומוקיר אותם באהבה.

הבירה (שלי אסור היה לשתות אבל אבי קנה לי אחת) עלתה אז $7.50 ל-PINT, והחנייה (אני כבר נהגתי מכונית משלי) עלתה לי $25. הכל היה עלי בשלושת המשחקים הללו. זאת היתה המתנה הראשונה האמיתית שקניתי לאבי כתוצאה מעבודה בקיץ שהיתה לי בהיי טק בסיליקון וואלי, וחסכתי את ה-$3,500 שהרווחתי.

FAST FORWARD ל-2015. אני היום בוגר סטנפורד עם תואר בקומפיוטר סיינס ומקום עבודה מאד מבטיח. הפעם רציתי לקחת את חברתי למשחק לראות את האלופה החדשה שלנו. 

שני הכרטיסים במרומי היציע עלו לי $476. רציתי מושבים טובים יותר למטה, לא משנה המחיר, אבל כל הכרטיסים שייכים לבעלי כרטיסים עונתיים. פיינט של בירה עולה $17, והחנייה? אין חנייה מלבד "VOLLETE" (מחנים לך את המכונית) ב-$75.

עולם חדש. אחשוב פעמיים לפני שאנסה לקנות כרטיסים למשחק הבא, רק במקרה שיהיו כרטיסים!

סוף המכתב.

הווריורס הפכה לכרטיס השני ביוקרו בליגה אחרי הלייקרס, וזה רק בגלל הפרישה.  משחקה ביום ששי נגד הקאבס? המחיר ה-MEDIAN (האחוזון ה-50) של כרטיס הוא $440. אבל ב-$202 בלבד תוכל לראות את המשחק על מסך וידיאו באולם צמוד דרכו יעבור השחקן שהכריז על עצמו כ-"השחקן הטוב בעולם". הבטיחו לקוני הכרטיסים ב-$202 שלברון יעצור לאיזה חצי דקה כך שניתן יהיה לצלם אותו.

המשחק האחרון של קובי בסטייפל סנטר? מחירו האמצעי הוא – לא יאומן – $1,249

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. בקשר לפרונט-קורטס, הייתי מכניס את מיאמי במקום ממפיס. דנג, בוש ו-וויטסייד לא בהכרח עדיפים על אלן, רנדולף וגאסול, אבל וינסלו, מקרוברטס והאסלם עדיפים על המחליפים של ממפיס (כשסטודמאייר מתאזן עם רייט מבחינתי).

    פילי צריכים וטרן בסגל, וכמה שיותר מהר. היה דיבור על אלטון ברנד בזמנו, והוא יכול להיות אחלה, אבל הייתי הולך על וילי גרין (גם בהתחשב בסגל החלש שלהם). הוא יכול להוסיף הרבה כשוטינג גארד, אחד מאנשי חדר ההלבשה הטובים בליגה, ושיחק במשך 7 שנים בפילדלפיה.

  2. אפרופו הפרונט קורט של שיקגו. הרבה דיבורים עצבניים שהבולס נחושים לעשות טרייד על נואה ו/או גיבסון, בתמורה לווינגר רציני. משהו מאוד לא טוב עובר על שיקגו בזמן האחרון, ההודעה של פאו שהוא הולך לאופט-אאוט, הביקורת של באטלר, והסיפור העצוב של דריק רוז. חבל, ואני רחוק מלהיות אוהד שלהם.

  3. המחירים לכרטיסים של גולדן סטייט באמת מטורפים. מינימום 100$ לכרטיס ביציעים העליונים עד לסוף העונה לכל המשחקים.
    מזל שסקרמנטו שעתיים נסיעה ואני נוסע לראות ביום ראשון אותם נגד פורטלנד.

  4. מסכים עם רועי… למיאמי קו קדמי מצוין בראשות וייטסייד ובוש…
    לא פחות טוב משל הגריזליס.
    גם הקליפרס ראויים לציון.

  5. יופי של פוסט. והנה דוקטור אתה תכלס מסביר לנו למה ג"ס ככה מעל הליגה. הבק-קורט שלה ללא דשום ספק ולפי כל משש שרק נרצה הוא מעל כל הליגה בהרבה (היה פוסט מוצלח על זה לפני כמה ימים) והנה אתה נותן להם (ואני מסכים איתך) את המקום השני, מיד לאחר הפרונט האימתני של הספרס. פלא הם דורסים את הליגה?

  6. נבא זה לא כדורסל באמת….עושים צעדים באופן חופשי שזה כבר נהייה בדיחה. במאמאנט החוקים יותר נוקשים

  7. אפשר להחליף בקלות את ממפיס ושיקגו במיאמי, קליפרס, דטרויט, אטלנטה, ובטח אוקלהומה עם דוראנט, איבקה ואדאמס.

  8. תודה על המעורב.
    קובי במשחקו הטוב ביותר השנה אבל בלי קשר בהשתפרות בזמן האחרון. פילידלפיה פחחח. מסכים לחלוטין עם הדירוג אבל הייתי אולי מכניס את דטרויט בגלל דראומונד ואת קליפרס בזכות גריפין ודאנדרה.

  9. ג'ימי באטלר הוא SG, ולראייה הבחירות לאול-סטאר שם הוא בבק-קורט.
    אפשר להכניס אולי את OKC עם אדאמס-איבקה-דוראנט והתוספת של קנטר מהספסל.
    שיקגו כמו הקליפרס, כל עוד לא ימצאו SF נורמלי הם בבעיה.

  10. לגביי מחירי הכרטיסים, הם אכן עלו, אבל המחירים שהוזכרו פה הם מגוכחים.., אני גר במאונטיין ויו, וכבר הייתי בשלושה משחקים השנה. כן, המשחק מול קליבלנד הוא מטורף, לא בסקאלה נורמאלית, אבל בדר״כ, באמצע שבוע יש כרטיסים סבירים בהחלט.., הלכתי לדוגמא למשחק מול טורונטו, צמרת המזרח, ושילמתי 68 דולר בלבד.., אגב חניה עולה 30 דולר, ויש מספיק ל 60,000 איש (האצטדיון של הריידרס ממש ליד), מי שרוצה וואלט זה פינוק. ובירה ונקניקיה ב 15 דולר, סביר בהחלט לאירוע ספורט.

    אין ספק שעלו המחירים לעומת לפני 4,5 שנים (אפילו לעומת שנה שעברה), אבל בעונה של 82 משחקים יש משחקים במחיר סביר.., יש מלא אתרי אינטרנט עם מאות ואלפי כרטיסים, אין דבר כזה sold out אף פעם

  11. סתם קטנוני אבל הגארד ההוא שקלע 9 שלשות נגד גולדן בזמנו נקרא בובואה/בובווה ולא בויבויס..זה במרפתית והם דוחפים אותיות לא קשורות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט