פוקוס על… וויל בארטון / גלעד

************************************

הערה של מנחם לס: מטרת מאמרי 'הפוקוס' אינה ליצור יצירות ספרותיות. מטרתו היחידה היא להציג שחקנים פחות ידועים כדי שמי שלא מכיר אותם, יתחיל לשים לב!

***********************************

 

הלילה וויל בארטון קלע 32 נקודות כולל 7 שלשות בהפסד דנבר לניו אורלינס ועדכן את שיאי הקריירה שלו בנקודות, בשלשות ובסלים מהשדה כשהוא גם מוסר 6 אסיסטים להשוות את שיא הקריירה שלו גם בזה.

אז לכבוד זה ולכבוד העונה המעולה שהוא נותן מתחת לרדאר מגיע לו  שאתמקד בו מעט.

וויליאם דנארד בארטון נולד ב6 לינואר 1991 (מה שאומר שהוא אוטוטו חוגג 25) הוא שוקל 79 קילוגרמים שנמתחים על 198 סנטימטרים ומשחק בעמדות הSG והSF. עד כאן וויקיפדיה.

אחרי קריירה לא מעניינת בתיכונים ובאוניברסיטת ממפיס הוא ניגש לדראפט 2012 שמתגלה העונה כאחלה דראפט. ופורטלנד לקחה אותו במקום ה40. בפורטלנד הוא תרם 10 נקודות ב32 דקות.. אם מחברים את הממוצעים שלו מהשנתיים וחצי ששיחק שם. וגם הספיק לשחק קצת בדי ליג.

בפברואר 2015 עבר לדנבר כחלק מהטרייד שהביא לפורטלנד את ארון אפללו ומייד העלה את ממוצעיו בדקות (מ10 ל24) ובנקודות (מ3 ל11) ובקיץ חתם על הארכת חוזה ל3 שנים בשווי 11 מליון דולר.

העונה בארטון משחק 28.5 דקות. קולע 15.3 נקודות ב45 אחוז מהשדה ו40 אחוז מחוץ לקשת. לוקח כמעט 6 ריבאונדים גונב קצת יותר מפעם במשחק ומוסר 2.3 אסיסטים. הוא אחד המועמדים העיקריים לתפקיד השחקן המשתפר וגם לשחקן השישי ובנוסף מספק היילייטים נהדרים.

הוא גם מדורג 43 במדד הPER לפני שחקנים כמו דיאנדרה ג'ורדן או למרקוס אולדריג'. עם מעל 20 (הממוצע הוא 15) נקודות PER.

בין הסמול פורוורדים הוא מדורג שישי. מי לפניו? קווין דוראנט, לברון ג'יימס, קוואי לנארד, פול ג'ורג', וכרמלו אנתוני. זהו! מאחוריו אפשר למצוא שחקנים מצוינים כמו גלינארי, הייווארד, האריסון בארנס, ואפילו עומרי כספי שלנו.

הוא אתלט נהדר והיוטיוב מלא בדאנקים שלו. חוץ מזה הוא משחק בדנבר, שבה חוץ מגלינארי ואולי פאריד אין אף אחד שאתה יכול לסמוך עליו שיקלע כל יום בדאבל פיגרס (מודאי נחמד אבל הוא קולע ב31 אחוז מהשדה אז לא יודע כמה הייתי נותן לו לזרוק) ובשביל זה יש את בארטון מהספסל שלפחות מבחינתי הוא השחקן השישי של העונה כבר מעכשיו ובנוסף מועמד רציני לתואר השחקן המשתפר.

השוטצ'ארט של בארטון מעונה שעברה (מימין) והעונה (משמאל) אם זה לא מועמד לMIP אז תראו לי אחד

 

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. תודה גלעד!
    מי שראה אותו בפליאוף 2014 ידע שיום יגיע וכוכבו יזרח. אני למשל בחרתי בו מוקדם לפנטזי ליג שלי ואני לא מתחרט.
    שחקן יעיל וצנוע.

  2. אני שמתי לב אליו מתחילת השנה, באמת נותן עונה מצוינת הוא הכי יציב בדנבר. באמת נראה רזה אבל לא מאמין שהוא עד כדי כך שחיף… יש לאן לשאוף.
    אם כבר אתה בונה קייס לשחקן המשתפר תן את הממוצעים הרשמיים שלו משנה שעברה…

    1. +100
      רוקי החודש שתמיד שמח לענות על שאלות ומלך הבלוג החי של מומי בראשון!
      ולגבי הפוסט, רובכם מתכחשים לקיומה של פילדלפיה (ובצדק..), אני לדנבר. לא מוצאת עניין בקבוצה הזו אבל שם שמחתי לקרוא שיש פוטנציאל לעתיד..
      הרעיון של הצגת שחקנים פחות מוכרים הוא מצויין.

  3. בורח מתחת לרדאר בגלל קבוצתו הלא מעניינית חוץ מפילדלפיה היא הכי לא מעניינת בליגה! שחקן מצוין שבאמת השתפר מאוד אבל תואר השחקן המשתפר של משולם ללא ספק!
    תודה על פוסט נהדר ואני אצטרך למחמאות על התחלה מצויינת באתר והשתתפות יוצאת מן הכלל בבלוג החי.

  4. אחלה בחירה ואחלה פוסט!
    גם אני התחלתי לשים אליו לב העונה. הוא עושה אחלה עבודה בשביל הנגיסי עוף 🙂

  5. תודה לכולם 🙂
    ג'וג'ו – דנבר לדעתי די מעניינים (לפחות ברמה של הנטס). יש להם את גלינארי הנחמד. פאריד תמיד יכול לעשות משהו מעניין ומודאי הוא מהרוקיז היותר מסקרנים

  6. מצויין
    מציע אולי לעשות על ג'ארט ג'ק-של הנטס. אולי הוא לא שחקן חדש והוא כבר מסתובב כמה שנים בליגה, אבל תמיד יש לי את התחושה שהוא רכז טוב ולא מוערך מספיק. גם השנה המספרים שלו טובים יחסית לערימת פח שבה הוא נמצא אבל לא רק.
    זוכר שעוד בגולדן סטייט הוא היה רכז מחליף טוב ואפילו היה איזה פליאוף שם שקרי נפצע וכשהוא החליף אותו הוא היה בכלל לא רע
    כמובן שלא שחקן שמתאים להוביל קבוצה, אבל נראה לי כל קוצה תישמח שהוא יהיה הרכז שיוביל את החמישייה השנייה שלה
    וגם הוא תמיד מזכיר לי את השחקן קולנוע- קובה גודינג ג'וניור, זה ששיחק בסרט ג'רי מגוויר את השחקן פוטבול

  7. יופי של יציאה (מתמשכת….) ה"פוקוס" הזה.
    שמח שעכברי ההופס ממשיכים להרעיף עלינו ערימות של ידע ומידע ככה שכשהקבוצה שלנו תחטוף 30 נק' על הראש מאיזה "מטאטא" חדש, נדע שכבר הכרנו אותו אצל מנחם, רק לא הספקנו לעדכן את המאמן …

  8. מצטרף למברכים על הפוסט, הסדרה ובכלל.
    מה שמדהים זה שבארטון עבר בטרייד של אפללו שכלל גם בחירת סיבוב ראשון ושני וכבר עכשיו בארטון לא נופל מאפללו שבכלל ברח לפורטלנד בקיץ. דנבר הרוויחו בענק.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט