פריוויו יום שני – ת'אנדר נגד אטלנטה ושיקגו נגד ספרס + בלוג חי/גור גולן

יום שני מצוין מחכה לנו.
יום שני מצוין מחכה לנו.

במשפט: איזה לילה משובח מחכה לנו, שכולל 4 מפגשים בין המערב למזרח.

שמונה משחקים מסקרנים ומותחים בלילה שמפגיש את הטופ המערבי עם הטופ המזרחי בשני המוקדים של הערב. לילה שמומלץ לקום אליו, כאשר אנחנו מתחילים בשני משחקים צמודים ומעניינים, בין דטרויט ליוסטון ובין מיאמי לבוסטון. ממשיכים את הלילה עם עוד שלושה משחקים: ווסטברוק ודוראנט נגד החבורה המאומנת של אטלנטה, שיקגו ובאטלר נגד ספרס וקוואי בדרבי הגנתי ומילווקי נגד דנבר.

לאחר מכן בזמן שהמשחקים הראשונים מגיעים למאני טיים, אנחנו מקבלים עוד שלושה משחקים מערביים מצוינים: קרי וג"ס ירצו להמשיך את הרצף בחוץ נגד יוטה, סקרמנטו וכספי נגד דאלאס ולסיום קליפרס של פול וגריפין נגד פורטלנד.

2:30- דטרויט פיסטונס (9-8) – יוסטון רוקטס (10-7)

במשפט: דרבי מזרח-מערב נהדר בין שתי הקבוצות הכי פחות צפויות בליגה.

דטרויט היא אחת הקבוצות הכי פחות יציבות בליגה, רג׳י ג׳קסון (19.1 נקודות ו5.9 אסיסטים) ואנדרה דראמונד (17.9 נקודות ו17.1 קרשים) מובילים אותה בצורה יפה אך מלבדם אין עזרה מספקת. הם מסוגלים לנצח כמעט כל קבוצה בליגה אך גם להפסיד לכל אחת. אפשר להגיד שדטרויט שינו את פניה למרות שלא עשו יותר מדי שינויים. השינויים הגדולים שקרו לדטרויט בקיץ הם: עזיבתו של מונרו, בעקבות כך דראמונד הפך למרכז העניינים והשינוי השני – פציעתו של ברנדון ג׳נינגס (שעדיין לא ברור מתי יחזור) הפכה את רג׳י ג׳קסון למנהיג הבלעדי על החזקת הכדור. קשה לדעת אם השינויים האלה יהפכו את דטרויט לקבוצת פלייאוף אך אפשר להגיד שהשנה הם הפכו לרלוונטיים.

מהצד השני, יוסטון עדיין נאבקים על לחזור לעניינים, כאשר ג׳יימס הארדן מנסה בכוח לנצח את המשחקים. הוא קולע 30.1 נקודות, מוסר 6.4 אסיסטים וקוטף 6.3 כדורים חוזרים. אמנם ממוצעים מצויינים אך הוא עושה את זה בכוח עם אחוזים לא טובים וכמובן לא בקלות של שנה שעברה (אז כמעט זכה בMvp). לצדו יש שמות גדולים מאוד כמו לאוסון, הווארד ואריזה אך הם לא מספקים את הסחורה. אפשר להגיד שהבעיה הגדולה ביותר ביוסטון היא החיבור, גם לאחר פיטורי המאמן.

הימור- הבעיה של יוסטון לא בדרך להיפתר אך עדיין הם ירשמו ניצחון חוץ מפתיע. יוסטון ב-6.

2:30- מיאמי היט (5-10) – בוסטון סלטיקס (8-9)

wade

במשפט: קרב מזרחי לוהט ומעניין בין מיאמי החזקים לבוסטון הנהדרים.

בצד של המארחים, דווין וויד (17.1 נקודות), כריס בוש (17.5 נקודות ו-9 קרשים) ומאסטר דאבל דאבל- חסן וויטסייד (14 נקודות ו-11.4 קרשים) הופכים לאט לאט לאחת מהשלישיות הטובות בליגה. השלישייה הזאת לא הייתה מסתדרת לבד והם מקבלים עזרה אדירה מלואל דנג, גוראן דראגיץ׳ וג׳ראלד גרין שקולעים ביחד לא פחות מ31 נקודות חשובות. מיאמי היא קבוצת הגנה נהדרת שסופגת 91.7 נקודות למשחק (שניה רק לספרס). הם יודעים לייצר רבעים של הגנה רצחנית, לצד התקפה טובה ויציבה.

בצד השני אחת הקבוצות המשתפרות והצעירות של הליגה. אייזייה תומאס זה השם המרכזי בקבוצה. הוא קולע 21.2 נקודות, מוסר 5.9 אסיסטים למשחק ומעל הכול מנהל קבוצה עמוקה וצעירה בצורה משכנעת מאוד. צריך להזכיר שאייזייה תומאס תמיד היה שחקן שישי והשנה הוא מקבל את הבמה ופותח בחמישייה. בוסטון קולעת 102.5 נקודות למשחק (מקום רביעי במזרח), בנוסף יש להם את הפלוס השישי בגודלו בליגה.

הימור- מיאמי ינצחו לאחר קרב עיקש מאייזייה תומאס. מיאמי ב-6.

3:00- אטלנטה הוקס (8-11) – אוקלהומה סיטי ת'אנדר (6-11)

במשפט: דרבי של הטופ המערבי נגד הטופ המזרחי.

thunder

אטלנטה פתחו את העונה בטירוף והזכירו את העונה הקודמת, אך מאז נחלשו מעט ועכשיו הם במקומם הנכון. למרות הירידה ביכולת של אטלנטה הם מקום עשירי בהפרש למשחק ובמקום השמיני בנקודות. החמישייה מספקת את הסחורה כמעט באופן קבוע, אך המחליפים לא מספקים את הסחורה. אחת הסיבות לירידה ביכולת של אטלנטה היא הפציעה של בייזמור (קולע 12.2 נקודות) שהוא אחד מששת השחקנים שקולעים בספרות כפולות באטלנטה, ולכן חזרתו תעזור לאטלנטה לחזור לקצב.

גם בת'אנדר "מישהו" חזר לשחק, לא סתם "מישהו" אלה "המישהו" – כמובן שאני מדבר על קווין דוראנט. דוראנט חזר מהפציעה כאילו לא נפצע, ואוהדי הת'אנדר חזרו לחייך כמו גם מומי ואני – אוהדי הלייקרס שמחכים לו בקיץ. עם כל כבוד לדוראנט וחסרונו, ווסטברוק סיפק לנו הופעות ששמרו את אוקלהומה חזק בטופ המערבי וכרגיל מחפה על דוראנט כאשר הוא נפצע.

הימור- ווסטברוק ודוראנט יקלעו 65 נקודות בדרך לניצחון. ת'אנדר ב-5.

3:00- שיקגו בולס (5-9) – סן אנטוניו ספרס (3-14)

061613-spurs-670

במשפט: שיקגו מארחים את הספרס בדו קרב מסקרן בין באטלר לקוואי.

אחח שיקגו אתם קצת אכזבתם במשחק האחרון נגד אינדיאנה. זה היה משחק אתגר מאוד מעניין בשביל שיקגו נגד הקבוצה המפתיעה של הליגה, אך הם איכזבו מאוד ולא התקרבו לאינדיאנה ובנוסף באטלר לא התקרב לפול ג'ורג'. אולי אני קצת מגזים (בטח מגזים! הרסו לי טופס ווינר) אך זה היה משחק שאמור להוות "המשחק" בשבילם. עכשיו לאחר הפסד מאכזב הם פוגשים את הספרס הנהדרים באתגר נוסף נגד ההגנה הטובה בליגה.

כמ שהזכרתי לספרס ההגנה הטובה בליגה שסופגת מתחת ל90 נקודות. כמו כן יש להם את הפלוס השני בטיבו בליגה (שני רק לאלופה). כבר אמרתי את זה בעבר אך אני אגיד את זה שוב – קוואי ואולדריג' ביחד עם המבוגרים זה פשוט חוויה! ביחד עם פופוביץ זה בית ספר לכדורסל.

הימור- ספרס מרשימים אותי כל שבוע וגם הלילה ירשימו. ספרס ב-8.

3:00- מילווקי באקס (11-6) – דנבר נאגטס (11-6)

במשפט: מילווקי המאכזבים הגדולים ביותר (לפי דעתי) מארחים את דנבר שחזרו למקומם הטבעי עם שישה הפסדים רצופים.

זו לא פעם ראשונה שאני אומר את זה אבל עכשיו ברצינות – מילווקי מה קרה?

שנה שעברה הם היו כל כך מהנים, כל כך חדים וכל כך מאומנים, אך השנה הם עדיין לא לחצו על הגז. הגריק פריק אמנם עם עונה נהדרת (17.7 נקודות ו-6.3 קרשים) אך קרטר-וויליאמס ומונרו מאכזבים מאוד עד כה.

מהצד השני, דנבר חזרו להפסיד לאחר שבתחילת העונה הפתיעו לא מעט. מודייה קולע 12.3 נקודות ומוסר 6.1 אסיסטים אך מאבד 4.1 כדורים למשחק! זה יותר מדי גם בשביל רוקי.

הימור- מילווקי ב-7.

4:00- יוטה ג'אז (7-8) – גולדן סטייט ווריורס (0-18)

במשפט: ח"י ניצחונות ג"ס רשמו ביום שבת, היום ח"י +1 ניצחונות.

אחח איזו קבוצה מדהימה! מה יש לומר? הם קולעים הכי הרבה בליגה ומנצחים בהפרש הגדול ביותר. סטפן קרי בעונת שיא, עדיין מנסה לשכנע את מנחם שהוא טוב מווסטברוק. קרי בקצב של יותר מ-400 שלשות, שזה יהיה שיא חדש לשיא שלו מהעונה שעברה. לצדו השחקן הדומיננטי ביותר הוא דריימונד גרין שבשני המשחקים האחרונים קבע טריפל דאבלים מרשימים. בנוסף, לג"ס יש את העומק הגדול בליגה ובסוף העונה כולנו נבין את המשמעות.

מהצד השני, יוטה ג'אז היא קבוצת ההגנה השלישית בליגה. בנוסף הם מקום שישי באיבודים לקבוצה היריבה, נתון שמראה עד כמה ההגנה חזקה ששם. היווארד ופייבורס בעונה מצויינת וינסו להפתיע את ג"ס חסרי ההפסדים.

הימור- ג"ס ניצחון 19. אלך על 13 הפרש.

5:00- סקרמנטו קינגס (12-6) – דאלאס מבריקס (7-10)

nowizki

במשפט: סקרמנטו ודאלאס בדרבי מערבי נהדר.

כספי עם עונת שיא בליגה הטובה בעולם, כמות המחמאות שהוא צובר הם מעל ומעבר (כמובן שמגיע לו). הוא קולע 11.2 נקודות ו-6.2 קרשים למשחק, בנוסף עם אחוזים נהדרים משלוש ומהשדה.

והקבוצה? סבירה… מתאוששת מפתיחת עונה נוראית ומנסה להסתדר בלי קאזינס הפצוע.

מהצד השני, דאלאס היא אחת ההפתעות הנחמדות של פתיחת הליגה והם במקום הרביעי במערב. נוביצקי כמו ילד קולע 17.1 נקודות (מעל 50% מהשלוש ומהשדה) ו-7.1 קרשים. דרון וויליאמס עוזר לנוביצקי וקולע 14.1 נקודות ומוסר 5.6 אסיסטים.

הימור- דאלאס ב-4.

5:30- לוס אנג'לס קליפרס (8-9) – פורטלנד טרייל בלייזרס (10-7)

גריפין

במשפט: קליפרס ינסו לנצח נגד האחים משולם ולילארד.

קליפרס מה קרה? פתחתם כל כך טוב, גריפין ופול נראו כצמד חמד לעולמי עד ואז מהפך. הקבוצה התחילה להפסיד, נראו רע ברוב המשחקים, לא קלעו כמו שהם רגילים והידרדרו בדירוג. פול מגיע לאתגר קשה ביותר נגד צמד הגארדים מהטובים בליגה.

משולם ולילארד נהיו כמו "הספלאש ברדרס" והם מביאים עונה פשוט נהדרת! הם קולעים כ-46 נקודות למשחק וכל הניצחונות של פורטלנד מגיעים בזכותם. שלשות, חדירות, נקודות, מסירות – בקיצור הם עושים הכול. נגד קליפרס זה יהיה יותר קשה מנגד לייקרס (57 נקודות) אך גם נגד קליפרס "השבורה" זה אפשרי.

הימור-פורטלנד מפתיעים ומנצחים ב-8.

 

לפוסט הזה יש 97 תגובות

  1. מצוין

    לדעתי אטלנטה ודטרויט יפתיעו (או שזו לא הפתעה?)

    מעניין שרובנו המוחלט כרגע מהמר על סקרמנטו (כולל אותי). מישהו יודע מתי קאזינס צפוי לחזור?

  2. פריוויו מצוין ליום נהדר.

    גם אני התאכזבתי מאוד משיקאגו נגד אינדיאנה ומעניין מאוד איך הם יהיו מול הספרס היום.
    הם משחקים בבית ולדעתי זאת הזדמנות בשבילם להוכיח שהם יכולים ללכת עד הגמר (ואז להפסיד).

    מילווקי ממש מאכזבים השנה ולי נראה שפתאום הטרייד שהביא את MCW ושלח את נייט היום נראה הרבה יותר גרוע. מילווקי בגלל ההבאה של מונרו בעיקר הם אחת מקבוצות ההגנה החלשות בליגה, וההתקפה לא מספיק טובה בעיקר כי MCW ממש גרוע. הלילה מול שארלוט הוא אפילו כבר לא עלה בחמישייה.
    אין ספק שחמישייה של נייט מילדטון גריק פריק פארקר ומונרו הייתה יכולה להיות מעולה התקפית.

    בוסטון איכזבו אותי ממש הלילה מול אורלנדו, ומשחקים בבק טו בק נגד מיאמי, ניצחון קל למיאמי

  3. פריוויו נהדר.

    למרות שהעונה מרגישה כמו קדימון ארוך במיוחד לסדרת גמר שתשחזר את זו של שנה שעברה,
    נראה לי שהלילה הווריארס מפסידים פעם ראשונה העונה
    (בעיקר בגלל שיוטה היא מהקבוצות הבודדות שיש להן מאצ' אפ טוב עם גרין)

  4. גרין יתן משחק אדיר נגד הענקים של יוטה. באמת קבוצה נחמדה, אבל אחרי שראיתי איך היא התקשתה נגד קבוצות אחרות, אז נגד המכונה של ג"ס, לא יכול להספיק. זה גם לא בק טו בק, אף אחד לא פצוע, אין משחק גם מחר אז אין סיבה לספסל אף אחד. נכון שהרצף צריך להישבר מתי שהוא, אבל שום סיבה שזה יקרה היום.

  5. הלוחמים ינצחו את המורמונים (ויש שידור בערוץ הספורט החינמי, מישהו שם כנראה יצא לחופשה והעובדים עושים לו מערוף, אחרת אין למחדל הזה של יומיים רצוף שידורים בערוץ הפתוח שום הסבר הגיוני אחר).

  6. תודה רבה . הלוחמים ינצחו .בוגוט ואיזלי בריאים , זה לא שיוטה כאלה מרשימים השנה ( נראה שהם דיי עומדים במקום) …
    מי שהזכיר את mcw למישהו יש דוגמא לטרייד רע שהינקי עשה ? הוז – פח , mcw – לא מתפתח למשהו , הולידיי הוא פצוע קשה לא יודעים מה יש לו .זה מזכיר לי את האימרה של רוב סטארק " לא הפסדתי קרב אחד ועדיין אני מפסיד במלחמה" . הינקי עושה את המהלכים הסבירים אבל הגורל פשוט נגדו…

  7. רפואה שלמה למומי הנהדר
    , מומי קרע אותנו גם השבוע
    (איחרתי בתודה)
    תודה רבה גור על כל הכתבות
    אתה דארטניאן (אני שוגה) של 3 המוסקטרים
    רועי יונתן שגב אייל ספיר ונדמה לי שיש עוד מוסקטרים
    שכולם תותחים בכתיבה ובסייף
    הקיצר אל תתעסקו עם הכנופיה של רועי 🙂
    הם יודעים לא פחות אם לא יותר מהמבוגרים פה.
    (כותב זאת בהומור ובאהבה כמובן)

  8. הפינה של ג'ו איגלס שהמוסקטר התחיל ומוטי הזכיר
    קורעת 3 מ3 מומי מום במורמונים איזה יו פי.
    גור זה שאתה מוסקטר הכוונה שאתה כותב על
    (כי זה אולי לא הובן), מאד נהנים מהכתיבה המשובחת שלך!
    תודה רבה לך גור ולכולכם,.

  9. איזה ערב. כל המשחקים, אולי פרט לג"ס, פתוחים ל-ר-ו-ו-ח-ה.
    רק באסה שהם כ"כ צפופים. יוסטון-דטרויט או בוסטון-מיאמי? ועוד יותר קשה אח"כ, המשחק המבדר של אטלנטה ואוקלהומה, או התגוששות הענקים של שיקאגו והספרז?
    בקיצור, טובעים בשמנת.

  10. משחק סופר מעניין בין יוטה לבין הלוחמים. ההגנה הכי טובה מול ההתקפה הכי מרשימה. אם ינצחו הלוחמים, לא נראה לי שיש קבוצה שיכולה לעצור אותם מלבד הספרס

  11. הספרס הם כבר לא הספרס
    (או עדיין לא. לך תדע אצל פופ)
    כל הספסל במינוס דו ספרתי למעט אנדרסון עם מינוס 8.
    התלות של הקבוצה ב-2 כוכבים (אלדרידג' וקאווי) עוד יהיה בעוכריה.

  12. אז למה אני טוען שקרי יותר טוב מראסל?
    ניתן לדף הסטטיסטיקה של ESPN להסביר:

    0:22 Anthony Morrow enters the game for Andre Roberson
    0:17 Russell Westbrook misses 24-foot three point

    לפני הזריקה ראסל היה 1 מ-4 ל-3.
    מורו היה 3 מ-6.
    דוראנט, דרך אגב, היה 2 מ-4 ל-3.

    1. מעצבן כי אני אוהב תחרות, הפתעות ושונא שושלות. ואם ספורט היה מתמטיקה אז הכל היה ידוע מראש ואז מה עשינו 🙂 בכל מקרה זו חתיכת קבוצה, וקארי רושם כל ערב עוד פרק חדש.

  13. גולדן סטייט מבזבזים את כל התחמושת שלהם-תמשיכו ככה ותגיעו לפליאוף על ארבע. ראסל ווסטברוק השחקן הכי טוב ever. תמשיך ככה ותחרב לקבוצה שלך עוד עונה

    1. עד המשחק הזה היה להם 4 משחקים רצופים בהם קרי לא שיחק ברבע הרביעי והחמישייה השנייה ואפילו השלישית שיחקו המון. גם היום שהמשחק היה צמוד עד הסוף הכוכבים שיחקו באזור ה36 דקות שזה לא סוף העולם, והשחקן הכי מועד לפציעות שיחק 22 דקות. אני לא בטוח שזה נחשב לבזבז את כל התחמושת…

  14. הנצחון של הקינגס היה נהדר. כספי מוצא את בוגי כל פעם בצבע. באופן כללי משחק מצויין. פיגרו ב9 ברבע הראשון, וניצחו בסוף בהפרש של 14.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט