יומן סלטיקס (1) / עמית ירקוני

בעונה הקרובה אערוך יומן על הקבוצה האהובה עליי, הסלטיקס מבוסטון. בכל כמה שבועות יתפרסם טור חדש , מקווה שתאהבו.

לכל מי שלא מכיר את הקבוצה או סתם בא לו לקרוא כתבה מצוינת אמליץ על הפריוויו לעונה (קישור לפריוויו לפתיחת העונה)

ולענייננו: עד לרגע כתיבת טור זה (ערב המשחק מול אינדיאנה) בוסטון נמצאת במאזן 3-3 (כרגע היא במאזן 4-4). לא טוב, אבל גם לא נורא.

עד עכשיו בוסטון עושה רושם של קבוצה פרווה, אמנם היא ככל הנראה תגיע לפלייאוף גם בלי טובות מלברון הפעם, אבל זה רק בגלל שהמזרח חלש.

לפני פתיחת העונה ראיתי כמה פרשנים שדיברו על בוסטון כמועמדת לטופ 4 והציבו לה מטרה של לפחות 45 נצחונות.

גיחכתי בקול, למה ? כי קבוצה כמו בוסטון לא יכולה להגיע ל-45 נצחונות בעונה בלי משהו מאוד חשוב שחסר לה כרגע: סופרסטאר.

כן אני יודע שלא דוראנט ולא לברון יגיעו לבוסטון בשנים הקרובות אבל מבחינתי סופרסטאר צריך רק להיות שחקן טוב עם המון אומץ ויכולות מנהיגות (ראו דוגמת קייל לאורי).

לבוסטון יש צוות מסייע מעולה אבל אין לה סטאר שייקח על עצמו את הקבוצה. אני מציע לג'ורג' קארל שאם הוא לא מסתדר עם קאזינס ניקח אותו ממנו בחינם+רונדו (שנמצא בעיצומה של עונת קאמבק גדולה), ואם הוא רוצה גם את כספי ניקח (בשביל הציונות).

מה אתה אומר בוגי?

נקודה מאכזבת עד עכשיו היא אמיר "אפילו אני לא מבין על מה אני מקבל 12 מיליון לעונה" ג'ונסון. הכינוי די הבהיר לכם מה אני חושב עליו. כל הסאגה סביב TT (טריסט'ן ת'ומפסון)  קצת השכיחה כמה חוזים מוגזמים אחרים שניתנו בקיץ דוגמת החוזה הזה, ואם כבר מדברים על ת'ומפסון. הוא מקבל כמעט 17 מיליון דולר, אבל לפחות יש לו מקום להתפתח ולדעתי הוא הולך ומשתפר. דני איינג' נתן חוזה של 24 מיליון לשנתיים לשחקן שבשיא שלו לא יכול להביא ממוצע של דאבל דאבל, מה גם שעל העמדה שלו יש שני שחקנים טובים ממנו משמעותית (סאלינג'ר ולי). תודה דני איינ'ג.

אבל איינג' גם עושה החלטות נכונות כמו החתמת בראד סטיבנס. ההצלחה של סטיבנס התחילה טרנד של החתמת מאמני קולג'ים חסרי נסיון אימון ב-NBA (טרנד שלדעתי לא יצליח מלבד במקרים מאוד מסוימים שבהם המאמן באמת מתאים למערכת-כמו בבוסטון). הטרנד הזה הגיע אפילו לשתי קונטנדריות-אוקלוהומה ושיקאגו. השבוע גם פורסם שאם פופוביץ' היה מסרב לאמן את נבחרת ארצות הברית האופציה הבאה הייתה סטיבנס, מדהים !

כמה מילים על הניצחון מול וושינגטון שלדעתי היה המשחק הטוב ביותר של בוסטון עד כה (ומול אחת הקבוצות החזקות בליגה בכלליות):

אוליניק או כמו שרוב אוהדי הליגה מכירים "ההוא שפצע את קווין לאב", היה אדיר, לא רק שהוא קלע 19 נקודות. מדד +/-  שלו היה פלוס 29 ! דבר דומה קרה גם עם איוון טרנר-16 נקודות ופלוס 26. מדהים ששניהם מחליפים באופן קבוע (למרות שבאותו משחק שניהם שיחקו את מספר הדקות הגדול ביותר בקבוצה), סתם לידיעתכם, מדד ה+/- של איש ה12 מיליון לשנה היה 8-, השלילי הגדול ביותר בקבוצה ! והיה אחד משלושת השחקנים היחידים עם מדד +/- שלילי, השניים האחרים הם טיילר זלר ואר ג'יי האנטר

ולסיום בונבון קטן תוצרת קרואדר, הסל הגדול ביותר שנקלע עד עכשיו העונה, שאמנם לא נחשב, אבל לדעתי מגיעה לו לפחות נקודה על המאמץ…

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. יופי של יומן.
    המאבק על הפלייאוף יהיה לא פשוט העונה.

    חוץ מנמושות המזרח ברוקלין (הבחירה שלה לעונה הבאה שייכת לבוסטון לא?) ופילדלפיה, כולן יכולות להתמודד על עלייה לפלייאוף. אפילו הניקס.

  2. מי אתם חושבים ינצח בקרב שחקני הפנים של בוסטון? לדעתי אוליניק ולי יהיו בסוף.הפותחים. מה אתם אומרים?

  3. פוסט מצויין.
    המזרח כבר לא "חלש". אמנם יש לו רק קבוצת עילית אחת, אבל ממוצע השאר הוא לא נמוך מממוצע המערב, ואני אומר זאת בכל הרצינות (והתוצאות בשטח מצדיקות; גם אמש המזרח ניצח את המערב 1-2 או 1-3 כשהנטס מפסידה בחוץ לסקרמנטו רק על 2, למרות 40 של קאזינס).

    הבעייה היחידה שיש לי עם סטיבנס? הוא לא משתמש מספיק בדייויד לי. הוא תורם ב-16 דקות יותר משחקנים אחרים ב-25

  4. אתה לא רציני אם אתה לא כותב שום מילה על אייזאה תומאס…השחקן הכי טוב בקבוצה הזאת שמשום מה לא סופרים אותו…(הוא נמוך מדי?), הפך לאחרונה לסטארטר בחמישייה. הסלטיקס צריכים סטאר רצוי סטאר בעמדת הסנטר.

  5. אני חושב שלי הוא שחקן לא רע ושסולינג'ר, אולייניק ו ג'ונסון כולם מחליפים סבירים במקרה הטוב. לא מצליח לראות בבוסטון אף שחקן שיכול להכנס לשביעיה הראשונה של קליבלנד, גולדן סטייט, הקליפרס הספרס או שיקאגו. לא חסר שם סופרסטאר חסרים שחקני נבא.

    1. Isaiah Thomas can be the 6th man in any of these teams. I don't see them also saying no to Avery Bradley, or Turner from the bench. In a year or two also Smart. But I agree about the rest.

  6. אני מסכים עם אברי זה הדבר הכי גדול שיצא לבוסטון השנה זה בחירת טופ 3(הנטס ישארו אחת מהשלוש קבוצות הגרועות השנה) וכל היופי מבחינת בוסטון שהיא לא צריכה להסריח את הפרקט או במילים אחרות לעשות טנקינג.הם יכולים להמשיך להשתפר כקבוצה ולהמשיך לשפר שחקנים ושנה הבאה הם יקבלו את האולסטאר כנראה מהדראפט או לחלופין יעשדו טרייד על הבחירה הגבוהה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט