השמש תזרח סוף סוף-פריוויו פיניקס סאנס/דור בלוך

מי אנחנו?

הפיניקס סאנס מאריזונה, בעלי השם המתאים שכן השמש זורחת אצלינו כל השנה, ואנחנו אחת הערים הנהדרות לחיות בהן באמריקה. כמו כן לא זכינו באף אליפות, הכי קרובים שהגענו היה הגמר הבלתי נשכח עם בארקלי ב-93, והקבוצות הנהדרות של סטיב נאש שזיכו אותנו בהרבה מחמאות אבל אפס תארים, כאמור.
מבצרינו:

טוקינג סטיק ריזורט ארנה (בחיי אני לא ממציא את זה, החסות ניתנה על מנת להגדיל את כמות המבקרים בשמורה האינדיאנית שכוללת קזינו, מגרש גולף ואטרקציות נוספות) – 19,023 מקומות.

מה עשינו:

לאחר ששלחה את צ'אנינג פריי וברבוסה ובהמשך גם את גוראן דרגיץ', פיניקס הגיעה לעונה שעברה עם מעט מאוד ציפיות, כמו גם לאחר 4 שנים בהן לא הגיעה לפלייאוף. למרות זאת הקבוצה של הורנאסק חזרה להפתיע שוב כשאיימו על מקום בפלייאוף עד לישורת האחרונה של העונה, אבל פציעות של ברנדון נייט ואלכס לן, הובילו אותה ל- 10 הפסדים ב-11 המשחקים האחרונים של העונה ומקום עשירי במערב עם מאזן של 43-39.
המאפיין המרכזי של העונה היה בלגאן בגיזרת הטריידים כשהקבוצה ערכה שינויים רבים בסגל שלה לפני העונה, במהלכה ולאחריה, כך שדומה שדגש משמעותי עבור ההנהלה צריך להיות להתחיל לייצב את הספינה ולבנות סגל שירוץ ביחד כי הקבוצה נראתה לא רע בשנתיים האחרונות, אבל עדיין חסר לה הגרוש כדי לעלות לפלייאוף במערב הקשוח. בעיקר היה ניכר שהקבוצה הזאת עדיין לא החליטה האם היא קבוצת פלייאוף או קבוצת בנייה מחדש.

כצפוי מי שהוביל את הקבוצה היה אריק בלדסואו עם 17 נקודות 6 אסיסטים ו-5 ריבאונדים למשחק, כאשר את הקו האחורי האיכותי של הקבוצה השלימו ברנדון נייט שהיה מועמד לשחקן המשתפר של השנה ואייזיה תומאס שהיה מועמד לשחקן השישי של השנה.

אנקדוטה: פיניקס הפכה לקבוצה היחידה בה שיחקו שני צמדי אחים שונים – האחים דרגיץ' והאחים מוריס כמובן.

ברוכים הבאים: טייסון צ'נדלר, ג'ון לאור, רוני פרייס, הנרי סימס, מירזה טלטוביץ', סוני ווימס.

סלאמאת כל טוב: רג'י בולוק, גאני גריינג'ר, ג'ראלד גרין, מרקוס מוריס, מרקוס ט'ורנטון, ברנדאן רייט.

חמישיה צפויה:

אריק בלדסואו:

מאז עזיבתו של דרגיץ' אין עוד ספק שזאת הקבוצה של בלדסואו והיא תלך רחוק ככל שהוא יכול לקחת אותה. יכולת החדירה שלו, וקבלת ההחלטות שלו בעקבותיה יהיו המפתחות למשחק ההתקפה שלה, כמו גם שיתוף הפעולה שלו בקו האחורי עם ברנדון נייט שצפון להיות מרתק. המנהיגות שלו בלטה בקדם העונה, ביום העיתונאים ובכל החגיגה שקשורה בתקופה הזאת, אבל הוא יצטרך להוכיח את זה כעת על המגרש, האחריות כולה עליו.

ברנדון נייט:

נייט נשאר בגדר סימן שאלה לאור זאת שהיה פצוע רוב הזמן בעונה שעברה, ועל כן היה קשה לראות איך ייראה שיתוף הפעולה שלו עם בלדסואו. ההחתמה ארוכת הטווח של השניים מלמדת שהקבוצה בונה לו רק על בלדסואו אלא על השילוב בין השניים, והיכולת של נייט לשמש בצורה אמינה בעמדת השוטינג גארד.
בהקשר הזה יהיה מאוד מעניין לראות איזה תרגילים הורנאסק יריץ לקבוצה שלו. נייט לא קלע מעל 40% לשלוש באף עונה בקריירה שלו, והוא לא ספוט אפ שוטר בשום צורה. לעומת זאת הוא מוביל כדור מצויין ומשחק המעבר של פיניקס עם הצמד הזה צפוי להיות תענוג, אז בהחלט יש למה לחכות במובן של ההנאה מהמשחק של פיניקס, אבל לא בטוח שמהתוצאות באותה המידה.
פי ג'יי טאקר:

טאקר הפך דיי במפתיע לעוגן הגנתי בפיניקס, הוא מוגדר על ידי רבים כלב והנשמה של הקבוצה והוכיח בשנה האחרונה יכולת לשמור על מגוון של עמדות. גם הוא לא יכול לקלוע בצורה יציבה מבחוץ, אבל הוא משיג את הנקודות שלו בצבע ומחצי מרחק ועומד על קרוב ל-10 נקודות למשחק בשלוש השנים האחרונות בפיניקס, מספרים לא רעים בכלל לבחור שהקפיץ כדורסל בחולון והרצליה.
מארקיף מוריס:

רבים מצביעים על הפווארד פורוורד, וההתנהלות מולו כמפתח של העונה של פיניקס. מוריס הביע מורת רוח מכך שאחיו נשלח לדטרויט (והנה סימן אזהרה למנהלים שחושבים לקחת שני אחים לאותה קבוצה בעתיד). ביום התקשורת הוא הביע את רצונו להמשיך בפיניקס, אבל במשחק ההכנה האחרון של פיניקס הוא ישב בצד בגלל מתיחה ולא ברור לאן כל הסיפור הזה הולך.
העונה שעברה הייתה עונת שיא עבורו עם 15 נקודות ו-6 ריבאונדים למשחק, והוא עשוי להיות הנהנה העיקרי מהשילוב עם טייסון צ'אנדלר, אם פיניקס תצליח לסדר את העניינים איתו ולהביא אותו מפוקס ועם מוטיבציה לעונה.
טייסון צ'אנדלר:

צ'אנדלר אמור להיות התוספת המשמעותית לקבוצה העונה. סנטר הגנתי מובהק, עם ניסיון ורקורד מכאן ועד דאלאס, לפיניקס סוף סוף יש קו קידמי שמאיים על מישהו בליגה, סנטר שמשנה זריקות ויכול להפוך את הצבע של הקבוצה למשהו אחר מהטיילת שהוא היה בשנים האחרונות.
האם בגיל 33 צ'אנדלר בנוי ל-82 משחקים שוחקים, ולמאבקים עם הגבוהים הדומיננטיים במערב? אם כן כל הקבוצה תהנה מזה מאוד.
ספסל:

לא מעט כישרון יחכה להזדמנות ולפציעות בפיניקס. אלכס לן שהפתיע בשנה שעברה, ובגיל 22 בלבד מראה ניצוצות של כישרון, על אף הנטייה שהפגין עד כה לפציעות. ההגעה של צ'אנדלר תעזור לו מאוד, גם ברמת החניכה וגם בכך שהוא יוכל לרכוש ניסיון מול ההרכב המשני של הקבוצה היריבה כשהוא טרי יותר, וכך גם פחות מועד לפציעות. אני אופטימי לגביו.

הקו האחורי של נבחרת המחליפים של פיניקס צפוי להיות מהנה לצפייה, אם כי אני לא בטוח לגבי האפקטיביות שלו. ארצ'י גודווין הוא שחקן אנרגטי בטירוף וישתלב היטב במשחק הריצה של הקבוצה, על אף שהקליעה שלו עדיין לא אמינה מספיק. דווין בוקר הוא פיור שוטר מהסוג שאין לקבוצה בחמישייה ומכאן בהחלט יכול להיות שהוא יזכה ללא מעט דקות יחסית לרוקי. אליהם מצטרף טי ג'יי וורן שהראה יכולת טובה גם בליגת הקיץ וגם בסוף העונה שעברה, יש לו מגוון זריקות שמזכיר את ליאור אליהו, הבעיה היא שגם היכולת ההגנתית שלו מזכירה את זאת של הגויאבה.

בזווית האירופאית הספסל של פיניקס כולל את מירזה טלטוביץ'. אני חשבתי שהוא יכול להיות כוכב בליגה הזאת, סטרץ' 4 מהסוג שכל קבוצה חולמת עליו אבל דומה שיש שם בעיית מוטיבציה קלה. יושפע מאוד מהכיוון שסיפור מוריס ילך אליו. אליו מצטרף מיודעינו סוני ווימס שכמעט לקח לדיוויד בלאט את האליפות ושינה את מהלך ההיסטוריה בחצי גמר הפיינל פור מול צ'סקא. שחקן חכם, עם קליעה טובה מכל טווח ויכולת אתלטית. יהיה מעניין לראות כמה הזדמנויות יקבל.

לסיכום, אחד הספסלים היותר טובים בליגה השנה, צפוי להוות יתרון של ממש ככל שהעונה תתקדם, ובהנחה שהסגל ישתמר.

מאמן:

ג'ף הורנאסק ממשיך ליהנות מקרדיט על העונה הראשונה הסופר מהנה שלו שכמעט נגמרה בהופעה בלתי צפויה בפלייאוף, ולא סובל מביקורת על העונה האחרונה שלו עם סיום העונה המאוד לא מוצלח, בעיקר לאור הפציעות וריבוי השינויים בפיניקס.

הוא מזכיר לי מאוד את הסיפור של ברנדון רודג'רס בליברפול, ועכשיו הוא מגיע לעונה השלישית והשאלה הנשאלת היא האם זה יגמר באותו אופן?
הורנאסק, לפחות לפי הדיווחים, מתאפיין כמאמן ביושרה וכנות מול שחקניו, שמירה על יחסים טובים בחדר ההלבשה, זה נשמע בסיסי, אבל זה לא מעט, ולהצליח להחזיק במעמד הזה באינטנסיביות של הליגה במשך שתי עונות אומר הרבה על ההתאמה של הורנאסק לאימון בליגה.

העונה שתהיה:

יש לי תחושה טובה לגבי פיניקס.

אני אוהב את המהלכים שהם עשו, שהביאו אותם למצב שיש להם חמישיה מאוזנת וטובה וספסל שמסוגל לשנות את הקצב של המשחק ולתת ערך מוסף אמיתי.
אני גם אוהב את העובדה שלפיניקס יש סגל צעיר באופן יחסי, עם וטראנים מעטים שידועים ככאלה שמייצרים אווירה טובה בחדר ההלבשה באמצעות מנהיגותם ומסוגלים לחנוך שחקנים צעירים יותר, יש לכך חשיבות רבה לקבוצה שלמעשה יוצאת השנה לדרך חדשה.

צפו לקבוצה שתרוץ המון וזאת גם תהיה החוזקה המרכזית שלה, כשהיא תצליח לכפות את קצב המשחק הזה, היא תהיה במושב השליטה. ההגעה של סנטר דומיננטי אמורה לא רק לחזק את ההגנה שלה, אלא גם לתת לה אפשרויות בהתקפה עומדת שזה דבר שהיה חסר להם מאוד בשנה שעברה.

לעומת זאת אני חושש מכך שמאז הטריידים של אמצע השנה שעברה, פיניקס הפכה לקבוצה שקולעת משלוש הכי גרוע בליגה ואני לא רואה שהם עשו הרבה כדי לשפר את הנקודה הזאת. אי אפשר להצליח בצורה עיקבית בליגה הזאת בלי קליעה משלוש שתרווח את המשחק, במיוחד כשמדובר בקבוצה של חודרים נהדרים כמו פיניקס.

הורנאסק, קלע שלוש מהולל לכשעצמו, יצטרך למצוא פתרונות.

מפתחות:

1. פתרון לסוגיית מרקיף מוריס לכאן או לכאן, העסק הזה לא יכול להימשך לתוך תחילת העונה שלהם ולחבל בכימיה הקבוצתית המצויינת בפיניקס
2. שיתוף הפעולה בין נייט לבלדסואו, אם הוא יתקרב לאיכות ורמות הכימיה של הצוות בלדסואו-דרגיץ' הזכור לטוב, פיניקס הולכת לדבר חזק במערב.
3. ההשתלבות והבריאות של טייסון צ'אנדלר.

האופטימיסט:

פיניקס סיימה בסמוך לאיזור הפלייאוף בשתי העונות האחרונות, כשבעונה שעברה היא סבלה מאינספור פציעות וחילופי שחקנים. בהנחה וההנהלה תלך על יציבות השנה, והפציעות ישמרו למינימום סביר, דבר שהוא הגיוני לאור הספסל העמוק של הקבוצה, אין סיבה לחשוב שפיניקס לא מסוגלת לעשות את קפיצת המדרגה ולסיים במקום השמיני במערב.
זה חשוב כי אם פיניקס רוצה להתחיל לבנות פה משהו, היא צריכה להאמין בעצמה, היא צריכה להראות שגרעין השחקנים הזה מסוגל להוציא מעצמו הופעת פלייאוף, והם צריכים להתחיל להעלות את השווי שלהם בליגה, ואז ללכת לאחד משני כיוונים – לרוץ עם השלד הזה ולבנות על זה שבלדסואו מספיק טוב כדי להפוך אותם לקונטנדרים, או למכור כמה חלקים לאחר שמחירם יעלה בתמורה לפיסת פאזל גדולה אחת כפי שניסו לעשות השנה עם אולדרידג' בלי הצלחה.

הפאסימיסט:
פציעות, חוסר כימיה, ג'ף הורנאסק לוקח את אחת מהעבודות שכבר הוצעו לו בקולג'ים והעסק מתפרק בדרך לעוד בנייה מחדש, מספר אלוהים יודע כמה מאז העזיבה של נאש.

הריאליסט:
לא יעזור, אני אופטימי לגבי פיניקס, אני חושב שהם עושים את הפלייאוף השנה.
38-44 – מקום שביעי.

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. אני איתך.
    ראיתי שני משחקים שלהם -נראים טוב.
    קלעו טוב בדראפט עם דוווין בוקר- הוא מוכן כבר עכשי לתרום ולא מעט.
    אלכס לן נראה כמו סנטר העתיד שחשבו שיהיה.
    טלובית ולואר בכושר.
    ה0ם לגמרא נראים כמו קבוצה מקומות 7-10 ראליים עבורם.

    דבר אחר רואה עכשיו את הקינגס מול פורטלנד- קאולי סטיין נראה מעולה.
    הוא הולך להיות בחמישייה ולדעתי יתחרה על רוקי העונה ויזכה לפחות במקום בחמישיה הראשונה של הרוקיז.
    הכתב שמנחם הראה לפני יומים פשוט לא מבין. זה שחקן שמוכן לתת ממוצע של כמעט דאבל דאבל עם שתי חסימות ושתי חטיפות והגנה טובה כבר עכשיו.

    1. ראיתי אותו נגד סן אנטוניו. שיחקתם אותה השנה. חשבתי שזאת הבחירה הכי אוברייטד (בחירה גבוהה יחסית של שחקן ביחס ליכולות שלו- אנתוני בנט למשל) בדראפט האחרון, אבל מהמעט שראיתי נגד ס"א ופורטלנד, אתה ממש צודק. בעיקר התפעלתי מהזריזות והמיקום שלא חשבתי שיש לו.

  2. עוד עונה של אופטימיות עד אחרי פגרת האול סטאר (מקום 7-8)
    ומקום 9 בסיום העונה שיסדר עוד בחירת לוטרי נמוכה,
    ועוד עונה של דשדוש בבינוניות.
    וזה התרחיש האופטימי.

    התרחיש הפסימי הוא עונה נטולת מתח, במקומות ה-10/11,
    וכאשר כבר אין סיכוי לפלייאוף – רצף נצחונות שיעלו את הקבוצה למקום ה-9 במערב, ולבחירת לוטורי נמוכה…

  3. עוד פריוויו משובח בהחלט.
    לפיניקס תהיה עוד עונה בינונ ית והיא תסיים בין 8 ל-10. מה פתאום שצ'נדלר יתעורר פתאום?
    הוא שחקן מוגבל, ולדעתי הוטרנסאק מאמן מוגבל.

  4. יעשו מאזן חיובי רק בנס
    אין הרבה סיכוי לפלייאוף
    אין שוטינגארד טבעי אין סמול טבעי וצאנדלר הגיע עשור אחד מאוחר מידיי

  5. פריוויו מצויין.
    השילוב בין השניים זו השאלה שתכריע להם עונה שלמה!
    לדעתי הם יסיימו בסוף כרגיל עם אכזבה ומקום 9-10 במערב החזק.
    ונשאלת השאלה : מה היה קורה אם רק אולדריג היה מגיע…

  6. דור ידידי, יש לך יותר מדי שאלות בשביל להיות אופטימי.
    בלדסו נראה בינתיים כמו רג'י ג'קסון משונמך יכולות וקצת יותר אתלטי. בטח לא כמו מנהיג שקבוצה צעירה צריכה, בטח ובטח לא כמו האחד שצריך היה להשאיר מבין שלושה.
    ברנדון נייט הוא רכז, לא 2, ועוד רכז אחרי פציעה קשה. בפעם האחרונה שהיה ניסיון לרוץ עם שלושה רכזים בפיניקס הוא נגמר עם אחד בפנים שניים בחוץ
    פי ג'יי טאקר הוא סבבה, אבל כבר בחולון התפקיד שלו היה חידה. מתישהו התשובה תצא לאור. בינתיים הוא מספיק טוב לקבוצה שלא עושה פלייאוף. לא לרמה הבאה.
    מוריס הוא הד קייס שלהגיד לו היום "פיניקס" זה כמו להגיד לקטלוני חג שמח ביום העצמאות הספרדי או לשאול תורכי מה ההבדל בינו לבין יווני לעזאזל.
    טייסון צ'נדלר לא יחזור להיות שחקן ההגנה של העונה מהניקס, ולא סנטר האליפות של דאלאס.
    והספסל שלכם מחורבן, תסלח לי.

    תרים טלפון לגיא ותאווררו סיפורי קווין ג'ונסון ודן מארלי וכמה מגניב היה ריצ'י דומאס ובארקלי כמעט הביא לכם אליפות.

  7. פריוויו מצוין, תודה.
    הקבוצה שהכי קשה לי לראות איפה יהיו, גם הם בחבורה הזו של מקומות 7-12 במערב. בלתי אפשרי לנבא איך תתגלגל העונה הזו במערב

  8. שלושה דברים לדעתי יכריעו את העונה של השמשות:
    1.הבריאות של שני שחקני הפנים שלהם צ׳אנדלר ולין
    2.השילוב בין בלדסו לנייט שאני דווקא הייתי נותן לנייט לנהל ולבדסו את העמדה מספר 2
    3.קליעה מבחוץ
    בקיצור יילחמו וישיגו את הכרטיס השמיני והאחרון במערב .

  9. גם לי קשה לראות את הקבוצה מגיעה לפלייאוף העונה.
    השאלה העיקרית בעיני היא מה נצליח לקבל בטרייד על מארקיף מוריס. לא נראה לי שהוא יסיים את העונה בקבוצה.

  10. אם כבר אנחנו עוסקים בסאנס ובלסיים מקום אחד נמוך מדי אז עוד משהו קטן: ניל וולק נפטר לפני שבוע. רק להזכיר כשהסאנס הפסידו את הטלת המטבע עם מילווקי ב-1969 הסאנס בחרו בוולק כפרס ניחומים. הבאקס יצאו מזה קצת יותר טוב עם לו אלסינדור.
    קארים הביא לבאקס אליפות. וולק אפילו להפועל רמת גן לא עזר.

  11. הפייט שלהם יהיה עם יוטה וניו אורלינס על מקומות 7,8. אוקלהומה ספרס ג"ס ממפיס יוסטון קליפרס יותר טובות מהן. לצערי אני מהמר נגד פיניקס אבל אשמח להתבדות.

  12. טאקר לקח אליפות בחולון, לא סתם כידרר.
    כל אוהד ממוצע של הפועל חולון כבר קיעיקע את הפרצוף שלו בענק על הגב.
    למרות שסל הנצחון היה של מאליק דיקסון האליל.

    מת על הסאנס ומאמין שהשנה יגיעו לפלייאוף !!!

  13. דור תיארת נכון את הקבוצה כנתונה בפיצול אישיות האם היא קבוצה בבניה או שקבוצה שרצה קדימה. לדעתי הם עדיין ידשדשו כמו קבוצה בבניה. כמו שגיא אמר, הם שוב יפספסו את הפלייאוף במערב החזק, מקום 9-10 לצערי.
    אוהדי פיניקס ימשיכו לחכות לבארקלי, דן מארלי וקווין ג'ונסון החדשים 🙁

  14. תודה על העונג של הפסקת הצהרים של יום ראשון.
    אין לי מושג מה יהיה איתם, אבל אני מאמין גדול בתחושות בטן, ותחושת הבטן שלי אומרת שתחושת הבטן שלך נכונה והם יגיעו לפלייאוף

  15. קבוצה לא רעה בכלל.נראה שחסר להם הכוכב ללירה.
    לא רואה עדיפות על פני ניו אורלינס סקרמנטו ויוטה, אולי זה יצליח להם , השילוב של בלדסו ונייט יהיה מעניין , שני רכזים יותר מידי…

  16. חבר'ה יש לי רעיון!
    אם יכולתי להביא שחקנים מהעבר אז הייתי שם את: סאם ג'ונס\ מיץ' ריצ'מונד וג'יימס וורת'י\ אלג'ין ביילור (אני אישית מעדיף את ג'ונס ווורת'י כי שניהם שחקני קלאץ'. הבאת שתי אגדות כאלה יפתח המון אופציות עבור הסאנס לכל מיני הרכבים:
    אפשרות א': לשחק מדיום בול כשכל שחקני החמישייה משחקים בעמדותיהם הטבעיות. בלדסו, ג'ונס וורת'י, מוריס, צ'נדלר. יחידת משנה: נייט, בוקר, טאקר, טלטוביץ', לן.
    אפשרות ב': לשחק סמול בול סביב צ'נדלר עם ג'יימס וורת'י כסטרץ' 4 (למרות שהקליעה מבחוץ היא לא ה cup of tea שלו. וככה יראה ההרכב: בלדסו, נייט, ג'ונס, וורת'י, צ'נדלר. יחידת משנה: בוקר, טאקר, וורן, מוריס, לן. אני מנסה לעשות זאת עם כל הקבוצות ב NBA2K15 ולשאלת השקנאי אני משחק ב Xbox 360

  17. סגל לא בשר ולא חלב – פרווה משהו…
    חסרים שחקן עילית שיקח אותם גבוה ולא כרועים בכלל כדי לקבל בחירת דראפט גבוהה (אלא אם כן ישחק להם המזל).
    קשה לי להאמין שיעשו את הפלייאוף (אפתיע ואומר שהסגל של סקרמנטו עדיף), כנראה שיהיו עוד טריידים בהמשך העונה ואז הכנה לעוד קיץ.

  18. אחלה פוסט דור, תודה.
    יש לי סימפטיה ארוכת שנים לסאנס אבל לצערי אני לא רואה אותם עושים פלייאוף וימשיכו להיתקע באמצע בלי כיוון ובלי בחירות דראפט.
    האמת.היא שבשנים האחרונות גם הבחירות הגבוהות יחסית לא היו מוצלחות במיוחד.

  19. מנחם את יכול להרחיב למה לדעתך הורנאסר הוא מאמן מוגבל?
    מה ראית בשנתיים האחרונות בפיניקס שהובילו אותך למסקנה הזאת

    1. אני מאוד מעריך אותו, הוא סבל מאי יציבות ואי איזון בסגל במשך הרבה זמן, אם הרוסטר הזה של הסאנס ירוץ כל העונה הוא יראה מה הוא שווה. מאמן צעיר מצויין שימצא בקלות עבודה במכללה מהטופ אם יחפש.

  20. פריוויו מצויין
    במזרח הסגל הזה מספיק למקומות 5-6 במערב……
    אני לא רואה את פניקס בפלייאוף.
    פניקס מאז הטרייד על נאש לא בחרה בכיוון ברור איך היא נבנית.
    וכך זה נראה בינוניות….
    לא מספיק טובים לאיים על המובילות בליגה. לא מספיק גרועים לקבל בחירות דראפט גבוהות. .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט