פריוויו יורובאסקט-בית ג'/רועי ויינברג

בהמשך לפריוויו היורובאסקט של האתר, בבית ג' יש לנו מדינות עם מסורות כדורסל עשירות, הולנד, ופליטות ברית המועצות.

*

קרואטיה

טומיץ'
אולי הפאוור פורוורד הטוב ביותר מחוץ לנבא. אנט טומיץ'.

מי אנחנו: ה"יוגו" של היוגוסלביה.

מורשת הכדורסל המפוארת: כמדינה עצמאית, מדליית כסף ב-1992 באולימפיאדה, מדליית ארד באליפות העולם ו-2 מדליות ארד באליפויות אירופה.

איך נקלענו לכאן: מקום רביעי באליפות אירופה הקודמת, עלייה אוטומטית.

המושך בחוטים: ולימיר פראסוביץ'. מאמן ציבונה זאגרב, אפס פילזן ו-ולנסיה בעבר, זכה ביורוקאפ ב-2014 ובאליפות קרואטיה ב-2009 ו-2010 (וגביע קרואטי ב-2009). החליף את יסמין רפשה לאחר אליפות העולם, וזה הטורניר הגדול הראשון שלו עם הנבחרת.

יתנו את הטון: מריו הזוניה, הרוקי של אורלנדו מג'יק שתוכלו לראות בהצצה ראשונה לפני העונה החדשה, אנטה טומיץ', אחד מהגבוהים האירופאיים הטובים ביותר וכוכב ברצלונה, דונטה דרייפר, הגארד המתאזרח עם השם המד מני (Mad Men), וגם דמיאן רודז החביב, ששיחק בעונה האחרונה באינדיאנה.

אז מה יש לנו כאן: נבחרת לא יציבה, שאיבדה את הכוכב הגדול שלה, בויאן בוגדנוביץ', שנפצע ולא ברור מתי יחזור (נכון ל-28.8), אבל מתבססת על התלכיד ששווה מקום רביעי באירופה לפני שנתיים ומקום עשירי בעולם בשנה שעברה. יש להם אפשרויות קליעה מגוונות מכל הטווחים, ומשחק קבוצתי יעיל (16 אס' למשחק באליפות העולם האחרונה). מבחינה התקפית הם יהיו מהנבחרות המהנות לצפייה בטורניר, עם חבורת שחקנים שיכולים לקלוע יותר מ-20 למשחק (סאריץ', טומיץ', הזוניה ושות').

מבחינה הגנתית יש לנבחרת בעיה. אין להם שומרים גדולים, וטומיץ' לא יכול לתפקד כסנטר הגנתי, במיוחד כשרודז וסאריץ' משחקים כסטרץ' 4 לצידו. הקרואטים יצטרכו לכפות את הקצב שלהם על היריבות כדי לנצח, אבל מול הקבוצות הקשוחות ביותר זה לא יספיק.

משאלה כמוסה: קרואטיה רצה כל הטורניר ואף אחת לא מצליחה לנצח אותה, עד שהיא פוגשת בגמר את צרפת ומסתפקת במדליית כסף, הישג שיא לקרואטים כמדינה עצמאית ביורובאסקט.

תחזית: הרבה יכול לקרות עם החבורה הזאת, אבל נלך על בטוח-מקומות 5-8, והישג מכובד בטורניר הראשון של פסוביץ' עם הקרואטים.

*

יוון

גריק פריק אירופה, הדבר הזה בא לשמור אתכם. תזהרו.

מי אנחנו: מדינה בלי כסף, אבל עם הרבה כישרון כדורסלני.

מורשת הכדורסל המפוארת: מדליית כסף באליפות העולם של 2006, צמד מדליות זהב באליפויות אירופה של 1987 ו-2005, מדליית כסף ב-1989 וצמד מדליות ארד.

איך נקלענו לכאן: ווילד קארד לאליפות העולם, שסיפק גם כניסה חופשית לטורניר.

המושך בחוטים: פוסיוס קציקאריס, בעבר מאמן נבחרת רוסיה, א.א.ק אתונה ובילבאו. הוביל את בילבאו למקום שני ביורוקאפ ב-2012/13, ולמקום שלישי ב-2010/11. הוביל את נבחרת יוון למקום התשיעי באליפות העולם האחרונה.

יתנו את הטון: הגריק פריק, כוכב מילווקי באקס (ג'יאניס אנדטקומופו), סמול פורוורד ורסטילי. גם קוסטאס פאפאניקולאו מיוסטון וקוסטה קופוס מסקרמנטו (עונה אחרונה בממפיס) בפנים, בנוסף לאיואניס בורוסיס הותיק ו-ואסיליס ספאנוליס, האגדה החיה מאולימפיאקוס, שממשיכים לשרת את הנבחרת הלאומית.

אז מה יש לנו כאן: שילוב איכותי בין שחקנים צעירים ו-ותיקים, שכולל התקפה חזקה, הרבה קלאץ' ושלד מזדקן של רול פליירס, אולי בהופעה האחרונה באליפות אירופה – ניקוס זיזיס, ספאנוליס ובורוסיס, קוסטס קאמינגולו וגיורגיוס פרינדזיס, שירצו לתת Farewell שיזכר לדורות. ההתקפה שלהם הייתה מעולה באליפות העולם, עם 81 נקודות למשחק (מקום חמישי) ב-48.5% מהשדה, עם 17.7 אסיסטים, הנתון השלישי בטיבו אחרי האמריקאים והספרדים.

הדבר החשוב שהשתנה בטורניר הזה, ולא היה באליפות העולם, זה הצירוף של קוסטה קופוס לנבחרת. קופוס יכול לספק הגנת טבעת איכותית, וזה נותן ליוון סיכויים חזקים להפתיע. הוא עשה את זה טוב בעונה האחרונה בממפיס, ולצד שחקנים כפאפאניקולאו וספאנוליס, שירווחו לו את הצבע, הוא יכול להיות יעיל ב-2 צדדי המגרש. כשמוסיפים לזה את מוטת הידיים והיעילות של אנדטקומופו בשמירה על הרכזים של היריבות, הקמפיין היווני יכול להסתיים בכל מקום.

משאלה כמוסה: ההתקפה היוונית ממשיכה לתקתק, וההגנה שמבוססת על צמד שחקני האנ.בי.איי עושה את שלה, והיוונים זוכים שוב באליפות אירופה. אחרי זה ספאנוליס, זיזיס, בורוסיס וקאמינגולו מודיעים על פרישה מהנבחרת, ודור גדול בתולדות הכדורסל מסיים את שלו בדרך לה הוא ראוי.

תחזית: הסגל הזה הוא חומר לטופ 4, בודאות. משם הכל פתוח, אבל אם יש שחקן באליפות שהייתי נותן לו לזרוק את הזריקה האחרונה בשביל הקבוצה שלי, זה ואסיליס ספאנוליס. יותר מכל אחד אחר.

*

סלובניה

גוראן דראגיץ'.
לא ישחק, לצער סלובניה. דראגיץ'.

מי אנחנו: האחים דראגיץ'. בלי גוראן.

תהילת העבר: מקום שביעי באליפות העולם האחרונה זה השיא. יש גם מקום רביעי באליפות אירופה ב-2009.


איך הגענו לכאן:
מקום חמישי באליפות אירופה הקודמת, שהקנה כרטיס לאליפות הזאת.

המושך בחוטים: יורי זדובץ' הותיק, זכה באליפויות מקומיות בקרואטיה וסלובניה, מאמן הנבחרת מאז 2014, זכה איתם במקום השביעי באליפות העולם.

יתנו את הטון: זוראן דראגיץ', שחקן ספסל בנבא בעונה האחרונה והדראגיץ' הפחות מוצלח… גם ארוס סלוקר הותיק ישחק לא מעט.

אז מה יש לנו כאן: נבחרת חלשה, שתלך עד לאן שדראגיץ' יקח אותה. לורבק לא ישחק השנה, כמובן שגם לא סאשה וואיצ'יץ' ובנו אודריך, שחקני הנבא האחרים של סלובניה, ולאור העונה החלשה שעברה על זוראן דראגיץ', המחסור שלו גוראן יורגש.

זו השנה הראשונה שהוא נאלץ להוביל הנבחרת ללא אחיו, או ללא ארזם לורבק הותיק. זה יהיה מבחן עבור דראגיץ', שיבדוק כמה הוא מסוגל ליצור לעצמו מצבי זריקה. אם יצליח, הסלובנים יגיעו רחוק. אם לא, הם יודחו באופן מפתיע בשלב הבתים.

משאלה כמוסה: זוראן מראה את יכולותיו כסקורר וחוזר לנבא מהדלת הראשית, והסלובנים מגיעים למקומות 8-12.

תחזית: הסגל הזה לא יגיע רחוק יותר ממקומות 12-16. עם זוראן הסיפור היה שונה.

*

גיאורגיה

מי אנחנו: *הכנס בדיחת גרוזינים כאן*.

תהילת העבר: השתתפות שלישית ברציפות ביורובאסקט (ובכל הזמנים), ומקום 11 ביורובאסקט 2011.

איך הגענו לכאן: מקום ראשון בבית ה' במוקדמות, עם צ'כיה, הונגריה ופורטוגל.

המושך בחוטים: איגור קוקוסוב, מאמן נבחרת גיאורגיה מ-2008, ועוזר מאמן ביוטה ג'אז שעבר בקליפרס, דטרויט, פניקס, קליבלנד ואורלנדו כעוזר. הגיע עם הנבחרת ל-3 אליפויות אירופה רצופות.

יתנו את הטון: זאזא פאצ'ואליה, שעבר ממילווקי לדאלאס בקיץ, ויקטור סקינדייז, פורוורד יעיל מקאזאן, דריוס שונגילה, פאוור פורוורד עם עבר עשיר ב-NBA, וג'ייקוב פולן, סווינגמן מצדוויטה זאגרב עם עבר בהפועל ירושלים.


אז מה יש לנו כאן:
סגל חזק, שיתבסס על הכנסת כדורים לזאזא פאצ'ואליה בצבע ועל היכולת של מארקושווילי. יש פה הרכב טוב שבקלות יכול להמשיך לטופ 16. התקפית אין להם בעיות, ובשילוב עם הבית החלש זה יספיק לשלב הבא, אפילו אם פאצ'ואליה יקלע פחות מ-15 נקודות למשחק. הבעיות המרכזיות הן בהגנה, אבל מיס מאץ' אפשרי שכולל את ניקה מטרווילי (2.11 מ') לצד פאצ'ואליה יכול לפתור את זה באופן חלקי.

משאלה כמוסה: פאצ'ואליה מככב, וגם מארקושווילי וסקינדייז נותנים טורנירים מעולים. הם מצליחים לשבור את השיא, ולסיים במקום התשיעי המכובד בטורניר.

תחזית: גיאורגיה עוברת את שלב הבתים, אבל לא מתקדמת רחוק מזה. מקום 12-16.

*

מקדוניה

איילבסקי.
השריד מנבחרת מקדוניה של יורובאסקט 2011. ולאדו איילבסקי, כנראה ביורו אחרון עם הנבחרת (בן 35).

מי אנחנו: עוד אומה יוגוסלבית לשעבר שתופרת אותנו בספורט, מספר 4 (מתוך 9).

תהילת העבר: מקום רביעי באליפות אירופה ב-2011 כמדינה עצמאית, וזהו.

איך הגענו לכאן: מקום שני בבית ד' במוקדמות, עם בלגיה, בלארוס ודנמרק.

המושך בחוטים: מריאן סרבינובסקי. עוזר מאמן בנבחרת שמונה 45 ימים לפני תחילת הטורניר, ומאמן קיי. קיי. טורוס מהליגה המקדונית.

יתנו את הטון: ריצ'רד הנדריקס, פאוור פורוורד במכבי לשעבר וכיום באוניקאחה מלאגה. ולאדו אילבסקי בן ה-35, שוטינג גארד בליגה האיטלקית הראשונה ובוז'אן טראג'ובסקי בעונה האחרונה בליגה המקדונית. כל השאר משחקים בליגה המקדונית (כשפרו אנטיץ', בעונה האחרונה באטלנטה הוקס, פרש מהנבחרת).

אז מה יש לנו כאן: במקרה הזה, מתאים לראות מה אין לנו כאן. בו מקאלב ופרו אנטיץ' לא ישתתפו, ויש נבחרת נטולת ברק, ששונה מהנבחרת המקדונית של יורו 2013, שגם לא הצליחה יותר מדי. שני השחקנים המובילים של הנבחרת, בוז'אן טרצ'ובסקי והמתאזרח ריצ'רד הנדריקס, משחקים באותה עמדה, ואף אחד מהם לא מספיק פיזי בשביל להתמודד עם הסנטרים של הבית. כשמוסיפים לזה מאמן שקיבל הנבחרת כמאמן ראשי 45 ימים לפני הטורניר, המרחק מהאליפות של 2011 נראה רחוק יותר ויותר.

יש נקודות אור מעטות, בדמות הניסיון של אילבסקי, והתיאום בין עמדות הפורוורד. לא בטוח שהנבחרת תצא מפה עם ניצחון, ורק החולשה של הנבחרת הבאה היא אפשרות. האליפות הזאת תהיה טובה כדי לאפשר לשחקנים הצעירים של הנבחרת להשתפשף לקראת העתיד (ולסרבינובסקי באליפות אירופה ראשונה בתור מאמן ראשי), אבל לא מעבר.

משאלה כמוסה: הנבחרת מצליחה איכשהו להפתיע את גיאורגיה ולעלות לשלב הבא עם 2 ניצחונות, ומודחת בשמינית הגמר.

תחזית: 0 ניצחונות, ומקום אחרון בטורניר.

*

הולנד

ואן הלפטרן
האיש והשפם. טון ואן הלפטרן.

מי אנחנו: לא שמעתם עליהם בכדורסל, אבל הנבחרת שלהם כמעט התפרקה לחלוטין לפני שנתיים. והיום הם ביורובאסקט.

תהילת העבר: השתתפות באליפות עולם ב-1986, מקום רביעי באליפות אירופה של 1983.

איך הגענו לכאן: עלו מהמקום השני בבית ב', עם מונטנגרו, בולגריה וישראל, ליורובאסקט הראשון ב-25 השנה האחרונות.

המושך בחוטים: טון ואן הלפטרן, מאמן הנבחרת מ-2013 (אימן גם מ-1993 עד 1997). פעמיים אלוף הולנד, ופעמיים מחזיק הגביע ההולנדי.

יתנו את הטון: ניקולס דה ז'ונג, פאוור/סנטר משולה. האנק נורל, סנטר מסארגוסה, וארווין סלטר, פוינט גארד מ-SPM שוטרס מהליגה ההולנדית.

אז מה יש לנו כאן: נבחרת נטולת כוכבים וצעירה שהצליחה להמם את כולם ולהעיף את מונטנגרו במוקדמות, מה שמנע מאיתנו לראות את ניקולה פקוביץ' וניקולה ווצ'ביץ' באליפות. זאת נבחרת עם הגנה מעולה (ספגה 62.3 נקודות למשחק במוקדמות, ההגנה הטובה ביותר-כולל איטליה, רוסיה וגרמניה). הם התפרקו לחלוטין לאחר שאף גוף כדורסל בהולנד לא הסכים לקחת אחריות על הקבוצה, אבל אז הגיע ואן הלפטרן והחליט לעבוד כמתנדב. הוא זימן 42 שחקנים לאימון הראשון בנבחרת הולנד, ורק 7 הגיעו. הסגל התפתח, והצליח להעיף את מונטנגרו ולהגיע לאליפות אירופה, לראשונה מאז שריק סמית'ס לא שיחק במדי הנבחרת (1989).

הנבחרת ההולנדית נטולת כוכבים, אבל אחת מקבוצות ההגנה הטובות ביותר. יש בעיות במשחק ההתקפה ההולנדי:- אף אחת מהקבוצות ששיחקו במוקדמות לא קלעו כמות נמוכה יותר של נקודות למשחק, חוץ מדנמרק ופורטוגל. אפילו לוקסמבורג קלעו יותר (66 נק' למשחק לעומת 63). אין אף שחקן הולנדי שדורג בין 40 הראשונים בכמות הנקודות למשחק בשלב המוקדמות ורק ראלף שכטנהאר וארווין סלטר קלעו בדאבל פיגרס למשחק. הולנד מסרה 13 אסיסטים בלבד למשחק במוקדמות, ותצטרך לשפר את המשחק הקבוצתי בטורניר. קארלון כלוף, שקלע 19 נקודות למשחק בליגה הטורקית השנייה בעונה האחרונה, יצטרך להיות האיש שעושה את זה.

משאלה כמוסה: ההגנה ההולנדית שוחקת את יריבותיה עד דק, וקאלוף מצליח להיות הסקורר שהנבחרת כל כך צריכה. הם מצליחים להשיג שני ניצחונות, ולהגיע לטופ 16, בדרך להישג סנסציוני בכל קנה מידה.

תחזית: ניצחון מול מקדוניה, ו-5 הפסדים נוספים. מקום 16-21, הישג מכובד.

*

מיקום סופי של הבית:

1.יוון
2.קרואטיה
3.סלובניה
4.גיאורגיה
5.הולנד
6.מקדוניה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. בית די חלש, יוון וקרואטיה הרחק מעל כולן. הסגל הסלובני לא יגיע רחוק והאחרות ישמחו לסיים ב4 הראשונות.

  2. יש לי הרגשה שכמו עם אקסום והגריק פריק בשנה שעברה, הזוניה לא באמת יוביל את הנבחרת שלו. רק בישראל התואר ״נבא״ נותן אוטומטית את ההנהגה.

  3. היוונים נראים על הנייר אולי מלבד צרפת כנבחרת הכי מאוזנת בטורניר הן מבחינת השילוב בין צעירים לוותיקים והן מבחינת השילוב בין הצד ההגנתי להתקפי, ומה לעזאזל קורה עם הידיים הללו של אנטטקומפו? נראה שהן לא מפסיקות להתארך…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט