25 הצהרות בקצרה, וישר לעניין / מנחם לס

סתם ככה, בא לי לזרוק כמה קצרות ישר לעניין, כאלה שחייבות להתקבל כעובדות, אמת (מולי, גיא, למה אין מילה נחוצה כ-'אמתיות'?), ומציאות עליה אין ויכוח.

1. הקבוצה הטובה בליגה בעונה הבאה תהיה הקאבס – אפילו שרק 6 משחקניה חתומים – בגלל שיש לה את לברון, אירוינג, ולאב.

2. הקבוצה הטובה ביותר במערב תהיה אוקלהומה סיטי בגלל דוראנט ווסטברוק.

3. הקבוצה השנייה בטיבה במזרח תהיה וושינגטון, והשלישית מיאמי.

4. הקבוצה השנייה  במערב תהיה הספארס, והשלישית הווריורס.

5. הליגה תמשיך את דרכה מימים ימימה להיות ליגה של "ZERO-SUM" – אם אין סיכוי לאליפות, אז העונה מבוזבזת והולכים על "בנייה לעתיד" עם פחות ניצחון, עוד ניצחון, לא משנה.

6. אנטוני דייויס יהיה ה-MVP.

7. המחירים להחתמת שחקנים ימשיכו לעלות, אך תקופות החוזה ימשיכו להתקצר. מנכ"לים לא רוצים להידפק חמש שנים עם שגיאותיהם, אז הם מעדיפים SHORT CYCLES.

8. המזרח ימשיך להתחזק על חשבון המערב. קבוצות העל של המערב תמשכנה להתעלות על קבוצות העל של המזרח (מלבד הקאבס, הטובה ביותר), אבל קבוצות האמצע והתחתית המזרחיות תתחלנה להתעלות על האמצע והתחתית של המערב. העונה מילווקי ואורלנדו תעשינה התקדמות רצינית כלפי מעלה.

 

9. האנליטיקס יהפוך לחלק אינטגרלי מכל מערך מקבוצה. מנכ"לים ללא ידע טכנולוגי, סטטיסטי, ואנליסטי ייעלמו, ולכן לא יהיו יותר מנכ"לים שהיו אקס-שחקנים, אלא מנכ"לים עם תוארים בכלכלה, מחשבים, וסטטיסטיקה.

10. כל המאמנים 'הזקנים' מהסוג של ג'ורג' קרל ייעלמו ואת מקומם יימלאו מאמנים צעירים, רובם יבואו מהמכללות במקום X-שחקנים.

11. ב-NBA שלא כמו בבייסבול או בפוטבול, הקבוצות הטובות ביותר תמשכנה לנצח ב-90% מהמקרים לפחות.

12. PARITY ימשיך להיות גורם יותר ויותר חשוב כשהמרחק בין הטובות  ביותר והחלשות ביותר ימשיך להצטמצם (הניקס לא נחשבת לקבוצת NBA יותר). ז"א הסטייה הנורמלית בין הקבוצות תמשיך לקטון.

13. לכן יהיו יותר ויותר UPSETS גם במשחקי ליגה ובפלייאוף.

14. שוב, מבלי להתחשב בניקס, כל שאר 29 המנכ"לים של הקבוצות יהיו יעילים ובעלי ידע די דומה כשכולם מתחשבים באנליטיקס במסקנותיהם ובצעדיהם במידה דומה.

15. בגלל "14" יהיו פחות ופחות SPENDING SPREES של DYSFUNCTIONAL FRONT OFFICES, ולכן פחות ופחות LUXURY TAX ברמות מטמטמות חושים.

16. השקעות של כספים גדולים מאד על כוכבי-על ימשיכו לקרות, כי כפי שהוכח בקאבס, שפיכת הכסף על לברון החזירה לבעלים כפליים רווח.

17. ההבדל בין LARGE MARKETS ו-SMALL MARKETS שהתחיל להימחק ככל הנוגע להחלטות שחקנים ימשיך לקטון, בעיקר בגלל ה-SOCIAL MARKET וחוזה הטלוויזיה החדש שייאפשר חזייה ביותר ויותר משחקים ללא ליג-פאס.

18. בריאות הליגה תימנע שביתות בעתיד, וההבדלים בין רצונות הליגה ואיגוד השחקנים ייהפכו לפחות ופחות קריטיים.

19. שחקנים בוגרי תיכון ימשיכו להעדיף שנה במכללות מאשר שנה בחו"ל בגלל התצוגה, האנשה, פרסום, הפצה, וקידום של הופעה בעונת המכללות וטורניר המכללות.

20. המשחק המהיר וה-UP-TEMPO ימשיך לשלוט בכדורסל כשיותר ויותר קבוצות יעדיפו SMALL BALL מאשר משחק איטי עם POST-UP PLAYERS.

21. חוזה הטיווי הגדול יקריב את ה-NBA לפוטבול ולבייסבול עוד יותר כליגה מתחרה לשתי האחיות הגדולות, כשה-NBA מתרחקת עוד יותר מה-NHL, כשבקרוב גם ה-MLS יעבור אותה.

 

22. אני מאמין שתוך שנתיים-שלוש בחירת הקבוצות לפלייאוף תשתנה לבחירת 16 הקבוצות הטובות בליגה מבלי להתחשב בקונפרנס.

23. בגלל ה-PARITY והכסף הגדול של הפלייאוף, מספר משחקי העונה יישאר כפי שהיה אבל מספר משחקי הפלייאוף יגדל כי 18 קבוצות תיבחרנה לפלייאוף במקום 16.

24. לחיצות יד וסיכומים בע"פ לא יחזיקו יותר כל חרדל. עד שאין חוזה חתום – לא קרה שום דבר מלבד דיבורים.

25. חשיבות ליגות הקיץ – שפעם לא היו יותר מהופעות ראווה – תיגבר מכל הבחינות. החתמות שחקנים, טריידס, החתמת שחקנים חופשיים, וקביעות בקשר לרוסטר הקבוצתי ואפילו למעגל השחקנים ברוטציה, יהיה מושפע יותר ויותר מליגת הקיץ שהופכת לטורניר חשוב מאד. הקהל שמילא אולמות הוא ההוכחה שהמשחקים אינם משחקי ראווה יותר.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. Not to step on any toes but
    I think that point 8 and 22 are in contrast to each other

    If the east is getting stronger what is the reason to let the best 16 move forward to playoffs?
    And not keep existing format??

  2. מעניין, מסכים עם לא מעט.
    מחשבה אחת שלא מדברים עליה: מה יקרה לקאבס בתרחיש יום הדין? אם האיש שלא יכול להיפצע אף פעם, אכן ייפצע? עד לאן יגיעו בלעדיו? נראה כאילו פרנצ'ייז שלם יושב על הגוף של לברון.

  3. מנחם-

    1. ה-NBA לא עבר את ה-MLB כבר מזמן?

    בטח שבנתוני רייטינג ומבחינת ממוצע קהל באופן יחסי ל-capacity של האולם/אצטדיון.

    2. לא ענית לי מקודם, אז אמשיך להציק- מה דעתך להגיע להרצאה בעמק הירדן (אזור הכנרת)? איסוף והחזרה מהבית מובטח. ובנוסף, תוכל לחסוך כסף על סאונה באיזה ספא רמת-שרוני, חמש דקות בחוץ ואתה מזיע 5 ק"ג בלי בעיה.

    1. נראה לי שהוא התכוון שה-MLB יעבור את ה-NHL.

      מעבר לזה, אכן אין הרבה הגיון בנקודה מס' 22 אם מה שאתה טוען במס' 8 נכון (והוא לא).

      1. מעולה!

        כמו שאמרתי, מבחינת איסוף והחזרה-אין בעיה!

        יש לנו בימי חמישי happy-hour למחלקת הפיתוח (סביב ה-50 איש, אולי יותר). מלא חולי ספורט, כולל סמנכ"ל הפיתוח. בכל פעם יש איזו הרצאה קטנה, בדרך כלל מישהו משתף את האחרים בפרויקט שלו. כמובן שיש כיבוד ושתיה וכו'.

        הפעם אציע שנזמין אותך, זה יהיה פגז..
        כמובן שבאופן חד-פעמי נזמין ל-happy hour עוד אנשים מהקיבוץ והעמק שאם הם ידעו שמנחם לס הגיע לעמק להרצות ולא הודעתי להם על כך, הם יפסיקו לדבר איתי..

        1. רמטל זה רעיון מעולה. מי יכול לקחת ולהחזיר אותו ? אולי כדאי לכוון לשעה כמו 20:00 כדי שמנחם יספיק לחזור למיטה החמה שלו בשעה סבירה. אפשר לדבר עם כמה חברה כולל הלל ולהפיץ את השמועה בליגת הקיץ של העמק. יכול להיות שיגיעו יותר מדי אנשים . . .

          1. הוא יחזור יותר מוקדם, סביב 19:00, עד הבית. נתחיל סביב 15:00.

            מחר אבדוק אם כל זה אפשרי מבחינת אפימילק- אני נותן לזה 98.7% סיכוי.

            והלל יוזמן, זה ברור.. 🙂

  4. עיצבנת אותי עם האמירה על הניקס כמובן, אבל אז נזכרתי שהמאמן שלנו חדל אישים וחסר מושג, הכוכב שלנו אגואיסט אגוצנטרי חסר יכולת הנהגה והגורו שלנו הוא נביא שקר.
    כן, הניקס סאקס.

  5. מנחם לשם שינוי אני מסכים איתך. בנוגע לדייויס מעניין שאתה טוען שקליבלנד ואוקלהומה יהיו הכי טובות ועוד יותר שדווקא דייויס יהיה ה MVP , זה לא מופרך אבל נראה לי פחות ראלי.

  6. מסכים בהכל. מא' עד ת' (חוץ מאוקלהומה ראשונה במערב-לדעתי היא תהיה רביעית בזכות ראשות בית, למרות שאם דוראנט-איבאקה-ראס נשארים בריאים עד הגמר וכולל הגמר יש להם סיכוי גבוה מאוד לקחת השנה).

  7. מנחם איך 18 קבוצות תעלנה לפלייאוף אם 18 הוא לא חזקה של 2 ?!
    9 קבוצות מהמזרח ו 9 מהמערב ? זה אפשרי אבל מאוד מורכב

  8. 22 הלוואי אבל קשה לי להאמין, אם יש משהו שלמדתי בכל השנים כאן שבארה"ב הם מאוד מרובעים, לטוב ולרע ולא רק בספורט (בשנים האחרונות זה יותר לרע). החלוקה הזאת של מזרח ומערב זאת מסורת ששינוי שלה היא משהו תפיסתי, בוא נתחיל עם פתרון להאק א-שאק או ביטול הבתים האיזוריים הכלכך מיותרים ומשם נזרום ל22.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט