מה קורה באוקלהומה סיטי?/רועי ויינברג

אחרי שנה ללא פלייאוף של סגנית אלופת המערב, אוקלהומה סיטי ת'אנדר הבינו שהגיע הזמן לשינוי, במיוחד כשה-MVP של 2013/14, קווין דוראנט, מסיים חוזה בעונה הבאה, ובדומה ללברון ב-2010, נוצר רושם שאוקלהומה חייבת להתחזק כדי להשאיר אצלה את הסופרסטאר, במיוחד אחרי שלא הגיעו אפילו ל-8 הראשונות (למרות פציעות), וכשכל הקונטנדריות האחרות התחזקו במהלך השנתיים האחרונות בצורה משמעותית, בעוד שאוקלהומה דרכה במקום.

בהתחלה, הקיץ הזה נראה כמו קיץ שמבשר את השינוי לאוקלהומה סיטי. סקוט ברוקס, המאמן המושמץ, פוטר, ובמקומו הגיע בילי דונובן ממכללת פלורידה עם צוות עתיר ניסיון מסביבו (מונטי וויליאמס ומוריס צ'יקס), ונראה סוף סוף כי לאוקלהומה יש מאמן, ועוד אחד שלקח פעמיים את ה-NCAA. זה נראה כמו צעד בכיוון הנכון, יחד עם הבחירה של קמרון פיין בדראפט, רכז שיוכל לתת מנוחה לווסטברוק ודקות טובות על המגרש.

צעד חשוב נוסף היה השארת אנס קנטר, שהגיע בדד ליין הטריידים לקבוצה מיוטה ופרח בחודשיים האחרונים של העונה, על חוזה של 70 מיליון דולר ל-4 שנים. קנטר שחקן יעיל ביותר התקפית מתחת לסל (ההפך מקנדריק פרקינס בתחום), וריבאונדר מצויין. הבעיה המרכזית שלו היא החולשה הקיצונית בהגנה, בעיה חשובה עבור אוקלהומה, למרות היכולת החזקה של סטיבן אדאמס בצד הזה, הסנטר המחליף של OKC.

חוץ משיפור סגל המאמנים, הוספת פרוספקט בן 21 לקבוצה ושימור הסגל הקיים, מה עוד אוקלהומה עשו? כלום. הספרס השיגו את דיוויד ווסט ולה מרקוס אולדריג', הקליפרס את פול פירס ולאנס סטפנסון, הרוקטס את לאוסון ,הווריורס שמרו על סגל שניצח 67 משחקים בעונה האחרונה וגם במזרח קבוצות לא נשארו מאחורה, אבל אוקלהומה נשארה במקום. אין ספק שהם קונטנדרים אם כולם נשארים בריאים, אבל האם זה יספיק ליותר מהמקום הרביעי במערב?

כנראה שלא, נכון לעכשיו. החמישייה השנייה של אוקלהומה כוללת את פיין, דיון וויטרס, קייל סינגלר, מיץ' מגריי וסטיבן אדאמס. חמישייה בינונית ומטה בהשוואה לקונטנדריות האחרות, ולאחר מכת הפציעות שהכתה באוקלהומה בעוצמה שבה מייק טייסון הפיל את מייקל ספינקס בעונה האחרונה, זה רחוק מלהיות מספק. החמישייה הזאת לא טובה בהרבה מזאת של יוטה (שהולכת לפרוץ בשנה הבאה)-דנטה אקסום, אלק בורקס, ג'ו אינגלס, טרבור בוקר וטריי ליילס.

אפשר לחשוב שהת'אנדר לא רוצים לשים יותר מדי כסף מתחת לגג השכר בשנה בה דוראנט יהיה שחקן חופשי, מחשבה הגיונית לכל הדעות. כבר עכשיו יש לאוקלהומה יותר מ-53 מיליון דולר מתחת לגג ב-2016/17 (36.62 מיליון דולר פנויים), כשחוץ מדוראנט גם דיון וויטרס שחקן חופשי. יעלה להם לא מעט לשמור על KD, אבל החתמת שחקנים על חוזים לשנה אחת לא תפריע להם לעשות את זה.

בוזר.
יכול לפתור הרבה בעיות של אוקלהומה, ויתן התקפה וריבאונד מהספסל. קרלוס בוזר.

אין כרגע יותר מדי אפשרויות, אבל ברור שלאוקלהומה יש חולשה כלשהי מבחינת הפאוור פורוורד המחליף, כשחקן יעיל שיכול לייצר נקודות וריבאונדים. מיץ' מקגריי מאוד מבטיח, וניק קוליסון יתן 110% כל משחק, אבל שניהם לא ברמה של פאוור פורוורדים מחליפים אחרים בקונטנדריות (טריסטן תומפסון, דיוויד ווסט וכו').

מי שכן ברמה הזאת זה קרלוס בוזר. בעונה האחרונה הוא קלע 11.8 נק' עם 6.8 ריב' למשחק כלייקר, והראה שיש לו הרבה יכולות בגיל 33 כשחקן תורם. ניסיון הפלייאוף שלו משמעותי, והוא יכול להיות יעיל לצד סטיבן אדאמס על הספסל של אוקלהומה (בדומה למה שהיה לצד ג'ואקים נואה, שחקן עם סגנון משחק דומה בהגנה לאדאמס).

אפשרות נוספת היא אנדריי בלאטץ', אבל הוא צפוי להשאר בליגה הסינית, ולנצל את הכסף והמעמד כסופרסטאר באסיה. גם קווין סרפיין ואפילו גלן דיוויס יכולים להתאים למשבצת הזאת, אבל דיוויס כנראה ישאר בקליפרס וסרפיין נתן עונה חלשה בהרבה מבוזר (ודורש תפקיד בחמישייה מקבוצה כלשהי).

 

הת'אנדר חייבים לשפר את העומק, מפני שהזמן אוזל, וקבוצות אחרות (וושינגטון, הלייקרס, מיאמי) כבר התחילו להשחיז סכינים לקראת הפרי אייג'נסי של 2016. אם הם לא יראו התקדמות כלשהי, יכול להיות שאת העונה הבאה הם יתחילו בלי דוראנט, וכולנו ראינו לאן הם הגיעו בלעדיו העונה.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. לא מסכים. כותב המאמר לא מבחין בשיפור האטומי של אחד ראס.
    שהוא מוקף בשיטה של קלעים ותרגילים מסודרים לא מן הנמנע שראס יהיה ראש לשחקנים וייקח את הקופה.

    יש מסביבו שחקנים שמשלימים אותו בדיוק לשיטה.

  2. דבר ראשון-אם דוראנט, ראס ואיבקה בריאים, אוקלהומה מנצחים 60 משחקים לפחות. אני חותם על זה.
    דבר שני- הסגל כבר מלא, ואם רוצים לשדרג צריך לעשות כמה טריידים לשם כך. אני ממש לא בטוח עד כמה בוזר הוא שדרוג על פני מגרי למשל.
    דבר שלישי- אני חושב שדונובן יעלה את קנטר מהספסל כדי שיתן התקפה מהספסל. עם דוראנט וראס בחמישייה התקפה לא תהיה בעיה.
    ולגבי הנקודה האחרונה- הלייקרס בכלל לא בסיפור וגם מיאמי. דוראנט יעזוב את ראס, בן 27, כדי לשחק עם דווין וייד, בן 34? בחיים לא. רק לוושינגטון יש סיכוי לגנוב את דוראנט, וגם הוא לא הכי גדול.

    1. יש מצב – יותר סימני שאלה מקריאה. מסכים איתך עגל ששווה להם לראות מה קורה ומקסימום לעשות מהלך במחצית העונה לפי הצורך

  3. גם אנוכי לא מסכים. השיפור של אוקלהומה הוא בעמדת המאמן והשיפור השני בסגל הושג באמצע העונה שעברה עם הבאתו של קנטר ולא נוסה עדיין בהרכב מלא. איפה נעלם די-ג'י אוגוסטין מרשימת המחליפים?

  4. די.ג'י אגוסטין ומורי. . הסגל מלא רק צריכים להיות בריאים , עדיין אני חושב שווסטברוק דוראנט לא יגמר באליפות, טרייד וול תמורת ווסטברוק יביא אליפות, אלא אם אולי דונבן יעשה מווסטברוק שחקן ממושמע

    1. ממש לא מסכים- וול צריך את הכדור אצלו ביד לא פחות מראס, והוא גם הוביל את הליגה בהחזקת כדור בשנים האחרונות. וול צריך להיות האלפא דוג בקבוצה שלו, עם צוות מסייע חזק (בניגוד לקיירי לדוגמה, שיעיל יותר בתור הווינגמן)

  5. וול לא אלפא דוג נתחיל מי זה, וול צריך תכדור בידיים יותר מראש כי הוא רכז אמיתי וככזה הוא קודם מחפש למסור לפני זריקה בניגוד לווסטברוק או קיירי, אני במקום וושינגטון הייתי מנסה טרייד על קיירי או ווסטברוק

    1. וול רכז אמיתי שמחפש קודם כל את המסירה ובגלל זה הוא צריך צוות מסייע חזק לידו. במקום הזה הוא שונה מלברון, נגיד, שגם עם עוד 4 נגרים יוציא משהו מהקבוצה, כי הוא פשוט לא ברמה הזאת. יחד עם זאת, הוא זה שצריך לשלוט בקצב משחק ולהנהיג את החברים שלו. ככה היה גם בקנטאקי, ובמקומות אחרים שבהם הוא לא המוביל הוא די נעלם (אולסטארים לדוגמה).
      לאיירווינג לעומתו, יותר נוח שמישהו אחר (לברון והנבחרת) לוקחים מנהיגות. לראייה אליפות העולם, האולסטאר שנה שעברה והעונה הרגילה.
      טרייד של שניהם יהפוך את קליבלנד לקבוצת תחתית, שחזור של קליבלנד בשנים האחרונות בתקופת הפרה-לברון

  6. פיין הוא לא בחמישייה השנייה של אוקלהומה, וסביר להניח שגם לא יראה יותר מדי דקות העונה.
    אוגוסטין יהיה הרכז המחליף. פיין הוא בחירה לעתיד וכפוליסת ביטוח ל2 הרכזים הבכירים העונה.

    זו הקבוצה עם הסגל הטוב בליגה.
    אליפות תהיה תלוייה בשאלה האם דוראנט יכול לחזור ל 100% בריאות ויכולת של לפני שנתיים, וגם ביכולת של דונובן לתרגם את העבודה הנפלאה שעשה בקולג'ים לנבא.

    אבל לפחות איתו הסיכוי לאליפות הוא אמיתי ולא בזבוז זמן כמו עם ברוקס.

  7. השאלה הגדולה הוא דונובן. בתקופה של הורפורד ונואה שחקנים היו הולכים למות עבורו. שנתיים אחרי היתה לו קבוצה ששנאה אותו ושחקנים ששנאו אותו שנאת מוות.
    נראה איזה דונובן יופיע.

    1. כמה אהבתי את פלורידה של הרפורד נואה וברואר. ספייטס על הספסל גם היה חיה רעה. הם שיחקו כמו קבוצת NBA.
      אתה יודע איך היחסים שלו עם ברדלי ביל וצ'נדלר פרסונס?

      מעניין אם יש סיבה שכבר פחות הצליח לגייס בשנתיים האחרונות…

      1. עם צ'נדלר פארסונס היו יחסים מצוינים, בכלל פארסונס היה אחד מהדמויות הכי אהודות בקמפוס בתקופה שלמדונובן שם.

        אגב זה קשקוש ללא ביסוס לטעון ששנתיים אחר כך שחקנים שם שנאו אותו,קשקוש.

  8. OKC היא סימן השאלה הכי גדול במערב. הם יכולים לגמור 2-3 ומצד שני גם לא לראות פליאוף.
    שאר המערב כמעט סגור לגמרי

  9. לאוהד ס"א, עזוב שאני משוחד, אבל באיזה תסריט הת'אנדר שוב מפספסים את הפלייאוף?
    אגב השנה עם KD שיחק פחות משליש עונה, ראס ואיבקה פיספסו כ"א לפחות 15 משחקים, אדאמס(הסנטר הפותח מתחילת העונה) שבר את היד בינואר טרם הבאת קאנטר ואחד שהסריח את חדר ההלבשה וקיבל חוזה כמו של ג'ון וול שהוזכר מקודם בדטרויט(ג'קסון)

  10. מה אתה גנוב? שכחת על הספסל את השחקנים השישי והשביעי שלהם ברוטציה – מורו השלשן ואוגוסטין הכשרון המבוזבז. ומה עם רוברסון שמתפתח להיות סטופר הגנתי מעולה?
    אי אפשר להתעלם משחקנים כאלה חשובים ולטעון שהספסל חלש!!!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט