יש בו גם צד אנושי: "THE KOBE BRYANT STORY"

מסתבר שלקובי יש (או לפחות היה) גם צד אנושי. הנה הוא מבקש עצות לחיים מילדה בת 10.

ולמי שמעוניין לקרוא וורסיה אמריקאית של הבוקר שהיא כמעט בדיוק חזרה על מה שכתבתי אתמול על הלייקרס, הוספתי מאמר על המצב האיום שלה, כשחמשת השחקנים החופשיים שהיא רצתה היפנו לה את הגב.

מסתבר שהקסם שהיה פעם לקבוצה ולעיר הלכו לאבדון.

 

ה-MYSTIQUE של הלייקרס אבד לחלוטין

You can never count on the Los Angeles Lakers being bad for too long. The franchise's history speaks for itself. But it's an inescapable fact that these are dark days for the world's most famous basketball team.

Two seasons in the tank is bad enough. But now, the Lakers have struck out on their top free agent targets three years in a row. In 2013, Dwight Howard decamped for Houston after a bizarre season in L.A. and an even weirder courtship. In 2014, Carmelo Anthony chose the awful Knicks over the awful Lakers and LeBron didn't even bother considering L.A.

And now, the Lakers appear to have lost all three of their top free agent targets on Day 1 of the 2015 free agency festival. Kevin Love decided to stay in Cleveland, Jimmy Butler is staying in Chicago and LaMarcus Aldridge has reportedly ruled out L.A. after a late-night meeting.

The details of why Aldridge is looking elsewhere are a fascinating perspective into what ails the Lakers. From Mike Bresnahan of the Los Angeles Times:

Aldridge, who turns 30 in two weeks, also failed to connect with Kobe Bryant, who spoke for about three minutes at the presentation. Bryant said he envisioned Aldridge working with him the same way Pau Gasol did, a message that apparently fell flat, though Lakers officials were quick to defend Bryant.

"It wasn't his fault at all," said a team official who requested anonymity.

To pin this new 2015 failure completely on Kobe is really unfair. Love stayed in Cleveland because of LeBron and Kyrie and $110 million and a shot to make the next six or seven or eight NBA Finals series. Butler is staying in Chicago because restricted free agency is cruel. Aldridge is moving on because the Lakers stink. Again, Bresnahan:

Aldridge considered the Lakers to be part of a "two-horse race" with the San Antonio Spurs and "wanted to be wowed" but was actually turned off by the lack of analytics on the basketball side of their presentation, according to the person.

The Lakers apparently focused on selling L.A. as a city of opportunity, but Aldridge wanted to become comfortable with the Lakers' basketball plan. (Imagine that.)

The Lakers also contended that their analytics outline would have been stronger if they had a better roster last season. The team privately expressed envy that Houston's presentation could be boasted by stats and on-court analysis of a team with James Harden and, indeed, Dwight Howard.

Reflect on that for a second. The Lakers were envious that the Rockets could make a legitimate basketball case to Aldridge because the Rockets, you know, have great players. The Lakers do not. This turns out to be a pretty big deal!

It's also at least in part due to Kobe, or more accurately the crazy contract extension the Lakers gave to Kobe. He's on the books for $25 million this season. L.A. was essentially unable to offer Aldridge a second free agent star because of Kobe's contract. The Lakers would have no problem promising a co-star in 2016 when the cap rises and Kobe's deal falls off the books. But why would Aldridge waste a year of his prime mentoring up rookies and popping shots out of Bryant's shadow when there are options to contend for a title elsewhere?

Here's where it gets real dicey for the Lakers. The front office seems to expect Kobe to retire at the end of the 2015-16 season. When Kobe has been on the court in the past few seasons, he's looked pretty good. What if he has a healthy season? What if the allure of the higher salary cap convinces him to ask the Buss family for one last deal? What if this wasn't the last free agent meeting at which Kobe tried to convince an obviously better player to be the Robin to his Batman? The Lakers could just decline to bring Kobe back, but that doesn't very much seem the Lakers' Way. (See: Kobe's current contract.)

This is also where we note that the Lakers' 2016 first-round pick will transfer to the Sixers unless it lands in the top three. This was a really bad July 1 to botch given that there's even less upside than normal in being awful next year. Unless L.A. can pull a DeMarcus Cousins out of a hat or something, this could get even worse before it gets better.

So much for Lakers exceptionalism.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. הקסם לא הלך לאיבוד, לכל קבוצה יש UP MOMENTS ו-DOWN MOMENTS. עכשיו הלייקרס ב-Down Moment אחד גדול, זה קרה גם מ-1991 עד 1996 ומ-2004 עד 2008 (במידה פחותה בזכות בראיינט בשיא ופיל ג'קסון)

    וכל עוד שקובי שם עם 30 מיליון לעונה והחזקה בכדור 60% מזמן ההתקפה אז אין להם סיכוי להגיע לאן שהוא. אבל הבסיס של ראסל, רנדל וקלארקסון יכול להיות מושלם כדי להנחית עוד סנטר וסמול פורוורד טובים אחרי שבראיינט יפרוש-אבל לא מישהו בסדר גודל של KD. קאזינס (UCLA) יתאים להם

  2. סבלנות דוקטור
    הבעייה הכי גדולה של הלייקרס שהסטארים לא סוגרים שם
    אבל ראסל ורנדל יכולים להתברר כגניבות גדולות מאוד
    עכשיו שאין כוכבים אולי עם עוד בחירת דראפט גבוהה + דוראנט אפשר יהיה לחגוג גם באל איי

    1. מומי, הסיכוי שדוראנט יחליט לחתום בלייקרס קטן מהסיכוי ש:
      רומני ופרסי יכנסו למונית שלך, הרומני יגלה במקרה שהארנק של הפרסי נפל על רצפת המונית מבלי שזה ישים לב, יקח הרומני את הארנק ויחזיר אותו לפרסי. הפרסי אז עם חיוך גדול יגיד: "תודה רבה! אני כל כך שמח שמצאת את הארנק שלי, שאתן לנהג המונית טיפ אדיב של 100 ש"ח. יודע מה? למה להתקמצן! קח 200, יא מומי!"

  3. אני ממש לא מאוהדי הלייקרס אבל מה שמדגים למה הם עדיין מועדון ענק זאת העובדה שהשחקנים הכי טובים בליגה לוקחים את הלייקרס כאפשרות למרות המצב המחורבן שלהם. איזו עוד קבוצה כל חלשה ובלי הווה היתה מושיבה את למרכוס ולאב לפגישה? ללייקרס עדיין יש כוח משיכה חזק ביותר אבל המצב שלהם כרגע גובר על זה. הם רנדל וראסל יתנו עונה טובה שתתן תקווה לעתיד הקרוב הם יוכלו להיאבק בקלות על הפריי אייגנטס של שנה הבאה ובכלל. עובדה שגימי באטלר, לפי הדיווחים, היה מת להגיע ללייקרס למרות שיש לו כרגע סיטואציה הרבה יותר טובה, כנראה שהכוח של הלייקרס עדיין קיים.
    למרכוס רוצה להיות שחקן מרכזי בקונטנדרית, הלייקרס לא יכולים להציע את זה כרגע.
    לגבי קובי, כמו שנכתב במאמר, כשהוא שיחק הוא היה נראה די טוב. אני ממש לא אופתע אם בקיץ הוא ירצה להמשיך לעוד עונה, אולי הפעם במשכורת מוצדקת.

  4. הגישה של הלייקרס העונה היא להנחית פרי אייג'נס. זה מוקדם מידי. שום פרי אייגנט שלא קוראים לו לברון לא יוכל להושיע. הארגון חולה וצריך הבראה. היא חייבת לבנות קבוצה דרך החתמות כדורסלניות חכמות ודרך הדראפט. כדורסל היום הוא קבוצתי ומצריך ארגון טוב וחזק. אפילו שחקן טוב כאולדרידג' יכול להתדרדר אם הארגון חולה

    אני עדיין חושב שהיו צריכים לבחור בג'ליל מכיוון שהוא ווינר בנשמה שזכה בכל מסגרת ששיחק. קלארקסון היה יכול להרביץ קפיצה משמעותית אילולי ראסל. ורנדל הוא שחקן משקיען שגם תמיד שיחק אצל ווינרים.

    אבל יש תקווה. והיא קובי בריאנט ורוברט אפשאו. רוברט אפשאו הוא פוטנצייל אדיר בגובה 2.13 בגוף של 265 פאונד. יש לו את כל הנתונים להיות סנטר מדהים ב-NBA. הגנתית הוא שילוב של דיאנדרה וחסן וויטסייד (קצת פחות אתלטי אבל יותר ארוך). אבל לרוע מזלו התמודד עם שדים פנימיים רבים (הכוללים סמים ועוד…) ועף משתי מכללות. לכן לא נבחר בדראפט. הוא משחק בליגת הקיץ של הלייקרס. אם בראיינט יקח אותו תחת חסותו ויהפוך אותו לסוס עבודה אז בראיינט שווה כל סנט. הלייקרס השנה אם כל הפשלות מרחק סנטר הגנתי אחד מסיכוי להלחם באזור 8-10 במערב (אם ראסל קלארקסון קובי רנדל ואפשאו יוכלו להרכיב חמישייה בריאה ויציבה)
    אם הלייקרס רלוונטים לפלייאוף וג'יני באס מעיפה את אחיה ג'ים (בראיונות היא נתנה לו עוד שנתיים לנסות), פרי אייג'נטס יביעו יותר עניין ב-2016.

  5. אני מסכים על אפשאו.
    אני חושב שלייקרס יש את הבנייה הטובה ביותר בליגה כרגע עם הכי הרבה פוטינציאל. ראסל וקלארקסוו הם בין 5 הצעירים עם הפוטינציאל הגבוה בליגה ( מתוך אלו שהיו שנה ראשונה ואלה שנבחרו בדראפט)
    יש להם בנייה בריאה ביותר ואני חושב שזה יכול לגרות הרבה שחקנים בקיץ הבא אם ייממשו את הפוטינציאל.

    1. ראיון עכשווי עם אפשאו יחד עם היילייטס. פוטנציאלית נראה כמו בחירה 5-10. ונשמע אינטליגנט. חייב השגחה צמודה. מסתבר שביל וולטון אחראי גדול לשינוי שלו. פגש אותו ועזר לו להיכנס למכון גמילה (וולטון גם נאבק עם הסם).

      אחלה ראיון (היילייטס מתחילים אחרי 2 דקות)
      https://www.youtube.com/watch?v=9yJ16LbYkeU

      1. נראה מרשים ביותר, גם לא מלא אגו שדופק על החזה או נותן מבט מאיים אחרי כל דאנק או חסימה. ובאמת נשמע כמו בחור אינטיליגנט ומיושב. אולי הלייקרס באמת תפסו דג גדול על שחקן שלא נבחר. מעניין שקבוצות לא בימרו עלײַו כי נראה שיש לו אפסייד רציני.

  6. העונשין שלו גרוע משל דאנדרה.
    אבל נראה לי באמת משהו מיוחד שיכול להיות אדיר בטח בשביל לייקרס יחד ראסל וקלארקסון ורנדל.
    תאמת מדיכאון טוטאלי לגביהם… אני מעודד !

    1. העונשין של דיאנדרה לא הפריע לו לקבל חתיכת חוזה…

      השדים מדאיגים מאוד. הפחד של מאמנים ו-GMים בעידן של Player charector להתעסק עם מישהו שיצטרך בדיקות שתן ויצטרך תמיכה רגשית הוא עצום.

      גם להזכיר שבבדיקה שגרתית היה חשש למשהו בלב. הוא מאז יצא מהחשש אבל זה היה בדיוק בתקופת האימונים טרום הדראפט.

      השמועות גם אומרות שג'וליוס רנדל עשה "דריימונד גרין" והשיל מעליו כמה קילוגרמים כדי שיוכל לשחק 3 ו4 ובכלל נמצא בכושר מצוין.

  7. אין שום סיכוי שרנדל ישחק 3 בNBA.
    לא היום, לא מחר, לא בלייקרס ולא באף מקום אחר.

    כן יש מצב שהוא בהחלט יוסיף ויחדד את הקליעה מרחוק ויהיה פאוור פוורד הרבה יותר מגוון.

    אבל הכוח שלו בכניסה לסל ביחד עם הזריזות המדהימה לגודל שלו זה יכול להיות שווה זהב בליגה הזאת בטח ליד סנטר הגנתי גדול שיוריד ממנו תלות בהגנה על הטבעת ובירידה מהירה להגנה.

    1. ההגנה שלו אף פעם לא תהיה ברמה סבירה בשביל לשחק 3, כמו גם עליה לקליעה מספיק מהירה.

      אולי יום אחד יוסיף לעצמו קליעה מה-3 ומהפינה אבל זה לא מספיק בשביל לשחק 3.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט