חם מהתנור: לקראת הפרי אייג׳נסי**וויד שחקן חופשי/רועי ויינברג

 

מחרתיים מתחיל שוק השחקנים החופשיים, במסגרתו שחקנים רבים בליגה ימצאו חוזים חדשים או קבוצות חדשות. למרות זאת, העדכונים מתחילים כבר מה-29 ביוני, יומיים לפני תחילת השוק. כמה דברים שחשוב לדעת לפני ההתחלה:

* שחקנים לא יכולים לחתום על חוזים לפני ה-9 ביולי. מהראשון עד ה-8 ביולי הם רק נפגשים עם הקבוצות השונות.

* לפי סוכנים, הם מתכננים לתת לשחקנים שלהם חוזים גדולים וקצרים, עקב עליית גג השכר בכ-30 מיליון דולר ב-2016/17. הם מתכננים לתת לשחקנים שלהם ביטוח כלכלי למקרה של שביתה ב-2017, השנה בה ההסכם של הליגה עם איגוד השחקנים פג תוקף, אבל לא מעבר לזה.

* שחקנים חופשיים בולטים, 5 בכל עמדה:

פוינט גארדים: גוראן דראגיץ', ברנדון נייט (מוגבל), ראז'ון רונדו, רג'י ג'קסון (מוגבל*), פטריק בברלי.
שוטינג גארדים: ג'ימי באטלר (מוגבל), דווין וויד, מונטה אליס, דני גרין, ווסלי מת'יוס.
סמול פורוורדים: לברון ג'יימס, קוואי לאונרד (מוגבל), דריימונד גרין (מוגבל), דמארה קארול, פול פירס.
פאוור פורוורדים: לה מרקוס אולדריג', קווין לאב, פול מילסאפ, ג'וש סמית', טריסטן תומפסון (מוגבל).
סנטרים: מארק גאסול, דיאנדרה ג'ורדן, ברוק לופז, גרג מונרו, טייסון צ'נדלר (גם דאנקן שחקן חופשי אבל אין סיכוי שיעבור קבוצה).

* מוגבל-שחקן שהקבוצה בה שיחק ב-2014/15 יכולה להשוות כל הצעה שהשחקן יסכים לה, ולהשאירו בקבוצה עבור אותו סכום.

*
מיאמי: שחקן הקבוצה מאז 2003, דווין וויד, הודיע כי יצטרף לשוק השחקנים החופשיים. וויד, mvp גמר לשעבר, מחזיק בממוצעי קריירה של 23.9 נק׳, 5.9 ריב׳ ו-4.9 אס׳ לערב.

*

שיקגו: קירק הינרייך לא יממש את אופציית היציאה מחוזהו, וישאר בקבוצה בעונה הבאה, בה ירוויח 2.8 מיליון דולר.

*

ברוקלין: שחקן הנטס, אלן אנדרסון, יהיה שחקן חופשי בקיץ. כמו כן, הקבוצה מחפשת שחקן שיסכים לקחת את ג'ו ג'ונסון וחוזהו הגדול בטרייד, ודיברה על זה עם ממפיס, שהביעה עניין בשחקן אבל לא הצליחה להגיע לטרייד עם ברוקלין.

*

לייקרס: בלייקרס נשיון, אחד מהמקורות האמינים ביותר בקשר ללייקרס, דווח כי השחקן המשתפר של העונה, ג'ימי באטלר, מעוניין לחתום על חוזה חד שנתי עם הקבוצה. ראוי לציין כי באטלר שחקן חופשי מוגבל, ולכן שיקגו תוכל להשוות כל הצעה שהוא יסכים לה. באטלר העונה-20 נק', 5.8 ריב' ו-3.3 אס', כולם שיאי קריירה (ו-1.8 חט') למשחק. מנג'ר הלייקרס, מיץ' קופצ'אק, אמר כי הקבוצה תסכים להחתים כוכבים גדולים על חוזה חד שנתי.

כמו כן, ישנה שמועה שהקבוצה מתכננת להציע חוזה של 4 שנים ו-80 מיליון דולר ללה מרקוס אולדריג'.

*

נייט
נשאר בפניקס לעוד 5 שנים. ברנדון נייט.

פניקס: הסאנס מתכננים להגיש לשחקנם ברנדון נייט הצעה לחוזה של 5 שנים בשווי 70 מיליון דולר. נייט, שהגיע לסאנס בדד-ליין הטריידים בפברואר, קלע העונה 13.4 נק' עם 4.5 אס' למשחק במדי הסאנס. דווח כי נייט צפוי לחתום על ההצעה, ולהשאר באריזונה.

*

דאלאס: הקבוצה פייבוריטית להנחית את דיאנדרה ג'ורדן, סנטר הקליפרס, במידה והוא יעזוב את לוס אנג'לס. ג'ורדן, שמושך עניין גם מהלייקרס והניקס, נבחר לחמישיית הליגה השלישית וחמישיית ההגנה הראשונה, וקלע 11.5 נק' עם 15 ריב' ו-2.2 חס' למשחק. הוא צפוי להפגש עם 4 הקבוצות האלו בהקדם, כאשר המאבריקס יפגשו אותו בראשון ליולי.

*

מינסוטה: הקבוצה מתכננת להחתים, לעונה ה-21 באנ.בי.איי, את קווין גארנט. ה-MVP לשעבר קלע 7.6 נק' עם 5.2 ריב' ב-5 המשחקים ששיחק במדי מינסוטה העונה, והוא צפוי לקבל חוזה דו שנתי של משהו בסדר גודל של 8 מיליון דולר בעונה.

הקבוצה בשיחות מתקדמות עם נמניה בלייצה, MVP היורוליג, על חוזה תלת שנתי של 12 מיליון דולר (ל-3 השנים ביחד). בלייצה בן ה-27 העונה-12.1 נק' (50% מהשדה, 35% מהשלוש) ו-8.5 ריב' ב-28 דקות למשחק במדי פנרחבצ'ה.

*

סן אנטוניו: מקורות אומרים כי רוב הסיכויים הם שטים דאנקן ומאנו ג'ינובלי יחזרו לשחק במדי הקבוצה, בתשלום מופחת, כדי לסייע לסן אנטוניו להחתים שחקנים חופשיים בולטים. דאנקן העונה-13.9 נק', 9.1 ריב' למשחק. מאנו-10.5 נק', 4.2 אס' למשחק.

*

קליבלנד: לברון ג'יימס הודיע כי ינצל את אופציית היציאה מחוזהו ויהיה שחקן חופשי. הוא אמר שיראה אם קליבלנד בונה קבוצה שיכולה להלחם על אליפות, ואז יחליט האם להשאר בקבוצה או לא. מנג'ר הקאבלירס, דיוויד גריפין, אמר כי הוא מדבר עם לברון באופן יומי בקשר לבניית הקבוצה בקליבלנד.

ג'יי אר סמית', שחקן חופשי נוסף ששיחק העונה בקליבלנד, אמר שהוא רוצה להשאר על חוזה של 3 שנים בשווי 8 מיליון דולר לעונה. סמית' העונה-12.7 נק' בערב.

*

אורלנדו:
המג'יק לא יממשו את אופציית השחקן שיש להם על בן גורדון, ויהפכו אותו לשחקן חופשי. הגארד הותיק קלע העונה 6.2 נק' ב-14 דקות למשחק.

*

היום (שני) בערב, נודע שהאלופה הישראלית, הלוא היא הפועל ירושלים, לא תשחק במפעל הבכיר של אירופה – היורוליג. נציגי הקבוצות עשו הצבעה וממנה נבעה ההחלטה שקראשיאקה, באיירן מינכן, לוקמוטיב קובאן, שטרסבורג ודרושפקה יהיו אלו שמשתתפות השנה במפעל.

כזכור, ירושלים זכתה רק בשבוע שעבר באליפות ישראל לראשונה בתולדותיה עם מאזן 8-0 מרשים בפלייאוף. האיש החזק במועדון, אורי אלון, הפעיל לחץ כבד על מנכ"ל היורליג, ג'ורדי ברתומאו להכניס את הקבוצה מעיר הבירה למפעל, אך הירושלמים יצטרכו להסתפק בהשתתפות ביורוקאפ, בו הם זכו בעונת 2003-2004.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 75 תגובות

        1. אבל תראה את הפוסט שיאיר כתב אתמול. אם לניקס תהיה עוד קבוצה עם די.אנ.איי כזה, זה יבוא משחקנים כמו ווסט. לא מלו.
          חוץ מזה, אין שאלה שזה לא מה שיעזור לפורזיגניס (שמעתי את זאק לואו מבטא ככה אז אני מתחיל לחשוד שאולי זו באמת הצורה הנכונה) להעלות 20 קילו.

          1. עזוב אותי עכשיו מהפורזינגיס הזה. גם אם הוא יצמח להיות הכלאה של נוביצקי, קירילנקו, פיסטול פיט ונפוליאון כרגע יש לי חררה רק מלשמוע את השם. שיאכל קודם משהו, הוא נראה רע

  1. רועי ממש תודה חיכתי למאמר זה.
    נראה לי שטעית בין יוני ליולי.
    כתבת שהשחקנים לא יכולים לחתום לפני 9 ביוני ונתת תאריכים של יוני כאשר הכוונה מן הסתם ליולי .

  2. מה עם כל השמועות על לייקרס
    לייקרס יציעו לאלדריג׳ חוזה ארוך טווח 80 מיליון ל4 שנים.
    לייקרס יציעו לגימי באטלר חוזה של 15 מליון לעונה אחת ככל הנראה אבל כנראה ששיקגו ישוו למרות שתקרת הסחר תקשה עליהם.
    לייקרס שוב חזרו לשמועות על קאזינס אבל אחת הבעיות זו דנבר שכרגע איתם הדיבורים של סקרמנטו יותר רציניים.

  3. שמועות נוספות הם על גרג מונרו שלייקרס מעוניינים בשירותיו.
    שמועה נוספת זה שמארק גסול לא ישקול לעבור ללייקרס בגלל היחס לאחיו בשנים האחרונות.

  4. קשה לי נורא להמר על הזוכה כי זה נורא קשה – הייתי אומר דגוקוביץ
    חצי גמר לפי דעתי יהיה
    דגוקוביץ דימיטרוב
    פדרר נדאל

  5. דובי, בשביל להרגיע אותך:
    Alex Kennedy: There have been rumblings from league sources that the Knicks may pursue free agent Jeremy Lin this summer. No word what they would offer.
    בעברית: הניקס אכלו אותה והטייואני בדרך.

  6. "קליבלנד: לברון ג'יימס הודיע כי ינצל את אופציית היציאה מחוזהו ויהיה שחקן חופשי. הוא אמר שיראה אם קליבלנד בונה קבוצה שיכולה להלחם על אליפות, ואז יחליט האם להשאר בקבוצה או לא. מנג'ר הקאבלירס, דיוויד גריפין, אמר כי הוא מדבר עם לברון באופן יומי בקשר לבניית הקבוצה בקליבלנד."

    האיש לא מפסיק להפתיע. כל פעם שאני חושב שהוא לא יכול לרדת יותר נמוך הוא מוצא שיאי שפלות חדשים.

  7. רונדו נראה לי כמו האס הכי מבטיח (פוטנציאלית) בחבילה. העבר שלו אמנם סוגה בקוצים, אבל ברור שיש שם כישרון ענק ואאל"ט שלא סוחב איזו פציעה מחסלת קריירה.

    לא זוכר למה העסק הסתבך בבוסטון. ברור שבדאלאס היה קצר מיידי עם המאמן. זה לא פוסל את האפשרות שבעונה הבאה רונדו יתפוצץ באיזו קבוצה אחרת.

    1. האמת יכול להיות שעכשיו הוא יהיה זול בהרבה, אבל הוא הרס את כל העונה של המאבריקס בפלייאוף (וגם קרלייל, שעשה את ההתאמה הנדרשת משחק אחד מאוחר מדי).

      למרות היכולות שלו, אם הייתי מחפש פוינט גארד, לא הייתי פונה אליו.

      1. רונדו רכז אדיר , מי שתיקח אותו תרוויח בענק ועוד בזול , אם אני דאמפ אני שולח את הולדי ואוואנס בטריידים להביא סמול וסנטר ומחתים את רונדו

    2. ממש הייתי רוצה לראות אותו בספרס.
      זה יכול להיגמר בהצלחה מסחררת או בכישלון מחפיר, אין אמצע.

      המחיר שלו כרגע ברצפה, מאמין שהם יכולים להרשות לעצמם.

  8. דובי קודם כל קרעת אותי עם הקומפוסט. 🙂
    במקום לנחם אותך בהודעתו הנוראה של איל (אחלה תמונה)
    ובמקום לשמוח על עוד קריאה של הסיני החמדן והגיגים מצחיקים,
    אני חושב אולי המקום של לין הוא ניו יורק
    אולי שם הוא יוכל להפעיל את כישוריו האמיתיים
    אפילו בהרבה פחות מ"לינסטי",
    הלוואי שיצליח כי הגיע הזמן שהניקס יעלו ויתעלו.
    אם כן אני מניח שתסלח לו על המעבר.
    ס"הכ הלך לחפש מקום עבודה יותר מכניס.

  9. היי היום יום השנה ה-41 לנשואי לגייל המהממת!מלבד אתהלייקרס ה אישה מושלמת! (אבל האהדה ללייקרס מורידה 67% מהשלמות!). אנחנו מבלים את ה-ANNIVERSARY על סירת מפרש ב-GULF OF MEXICO!
    בעוד שבועיים נמשיך בחגיגה בהוד השרון!

  10. הפי אניוורסרי מל
    אנא מסור לגייל את ברכותיי/תנחומיי ואמור לה שרק אהדתה הבלתי ניתנת לחיסול ללייקרס עזרה לה להחזיק מעמד כל השנים הללו עם טיפוס שכמותך…

  11. לפי מקורות מהניקס, מחר מתוכנן פגישה של כרמלו עם פרוזינגיס
    ואולי גם אימון משותף.

    מונרו צפוי להפגש עם 5 קבוצות : בוסטון , מילווקי, לייקרס, ניקס פורטלנד (מחליף לאולדרידג?)

    מקורבים לגאסול מדווחים שיהיה לו קשה לעזוב את ממפיס ורוב הסיכויים שהוא אכן ישאר שם.

    קארון באטלר שחקן חופשי וותיק , צפוי להפגש עם כמעט חצי ליגה שבין המועמדות להחתים אותו הן: ספארס, הלייקרס, קליפרס, שיקגו, והניקס.

  12. הלייקרס רוצים קודם כל את אולדריג' או את דיאנדרה ג'ורדן.

    הסיכויים לזה לא מי יודע מה גבוהים – במיוחד אם הספרס מצליחים להשיג סיין אנד טרייד מפורטלנד (ופורטלנד צריכים לסחוט מהם בחירת דראפט לא מוגנת בתמורה לזה. הם ממש מחזיקים את הספרס בביצים בקטע הזה).

    אבל עקרונית אם הלייקרס מצליחים להעמיד גרעין של – ראסל, קלארקסון, רנדל, ג'ורדן – ועדיין יש מקום ל 2 חוזי מקסימום בקיץ הבא – זה נראה כמו סיטואציה אידיאלית לדוראנט.

    אם זה לא ילך, ישקלו את לאב, מונרו, צ'אנדלר, אולי טרייד על קאזינס, וכו'.

    אין שום סיכוי לג'ימי באטלר.
    לא רק ללייקרס – לאף קבוצה.

    השאלה היחידה היא האם הבולס ישר יציעו לו חוזה מקסימום מלא – שבמקרה הזה כל חוזה שהוא חותם עם קבוצה אחרת חייב להיות באורך של לפחות 3 שנים (ואז כבר שווה לו לחתום עם הבולס כי הרי הם ישוו את החוזה של ה 3 שנים).

    או האם שיקגו יתקמצנו ויציעו אפילו דולר אחד פחות מהמקסימום המלא – כולל העלאות מקסימליות של 7.5% לעונה – ואז באטלר יכול לחתום על חוזה הרבה יותר קצר עם קבוצה אחרת (כמו הלייקרס), וגם אם שיקגו ישוו – הם ידעו שתוך שנה-שנתיים הוא עוזב, מה שמביא בדרך כלל לטרייד במקום להשוואת הצעה.

    אישית, אם הלייקרס לא מצליחים להנחית את אולדריג' או מונרו – הייתי שמח לראות אותם הולכים על מישהו הרבה יותר זול כמו ברנדון רייט שלדעתי יהיה נכס מצויין בראייה עתידית (כשתקרת השכר תקפוץ).

  13. השמועות לגבי מונרו כל העונה דיברו על ניו יורק.
    נראה מה יהיה.
    אומרים שהם גם יחתימו את ווסט אז לא בטוח לגבי השילוב הלא אתלטי הזה.

  14. אם פיל מחתים את ג'רמי לין אחרי שבחר בדראפט את פורזינגיס – זה כבר לא יהיה סימון לכרמלו שהגיע הזמן לעזוב, זו כבר תהיה בעיטה החוצה.

    לדעתי לין בסופו של דבר יחתום בדאלאס, אבל זו סתם הערכה אישית.

  15. מה היית מגדירים את הסיכויים של הלייקרס להנחית את אלדריג׳ או באטלר?
    ועם כבר הימורים מה אתה חושב יהיה סגל הלייקרס?

  16. בקיצור אם באטלר חכם הוא יחתום על שנה אחת עם הלייקרס כי הוא יודע ששנה הבאה תהיה חגיגה גם עם המשכורות וגם הקבוצה תיאבק על האליפות.

    שיקגו זו סחורה גמורה

  17. ואם שיקגו חכמים, הם יציעו לו חוזה מקסימום ל 5 שנים ואז הוא לא יוכל לחתום על שום חוזה של פחות מ 3 שנים (שגם אותו הם ישוו).

    אין שום סיכוי שהם לא יעשו את זה, ואם כן – מישהו יפוטר אחרי שהטעות תתבהר להם.

  18. יכולים לתקוע אותו לשנים…
    חבל זה סוג של חלום שהוא יגיע לליקרס
    אז דדי בתור ממוחא לעניני סחר… מה יהיה הסגל ?
    אני רואה באלדריג כרגע 50 אחוז וגם שחקנים נוספים כמו לו ווילימס, גרג מונרו ועוד כמה שחקנים פחות מעניינים

  19. באטלר 99.9 אחוז ישחק בשיקגו.

    מקווה מאד שלא יחחימו את לין, הבנאדם בדרג הרביעי של הרכזים בליגה. מה גם לא מבין בשביל מה צריך אותו אם יש את קלדרון וגראנט.

  20. מה הדיבור על זה שהלייקרס מוכנים לכלול את ראסל בטרייד עם קאזינס??..

    זה דפוק אם זה נכון..

    זה כמו שבחורה שמנה תעשה סיליקון.
    סבבה שיש חזה גדול אבל מה זה שווה אם היא שמנה..

    1. אין אופציה אחרת, ובטרייד כזה(שכנראה יכלול גם צלע שלישית) גם רנדל יכול להכנס.

      זה המחיר כשאתה הולך על סחורה חמה ומוכנה כמו קאזינס.

      אני אישית מעדיף ללכת בכל הכוח על אולדריג' ואם לא אז דיאנדרה ולהכין קרקע לדוראנט.

  21. אם הם יחליטו שהם רוצים או צריכים את קאזינס (אולי אם לא יצליחו להחתים אף גבוה רציני) – אז ראסל יהיה המחיר.

    לא בטוח שיחליטו ללכת על זה – אבל זו אחת האפשרויות.

  22. לפי המצב כרגע אני מאוד מקווה שהמצב יהיה:
    ראסל, קלארקסון,קובי ,רנדל , אלדריג, היל, ניק יאנג , ווסלי ג'ונסון,
    ולהביא שחקן בינוני פלוס כמו לו ווילימס, אמיר גהונסון.
    זה ייתן פתיחה טובה להעלאת הסחר והסיום של קובי .
    אני לא מאבד תקווה עדיין עם באטלר כי זה סוג של חלום שלי שהוא יגיע

  23. אבל דדי. ממה שאני יודע לבאטלר יש אופציה לחתום על הארכת חוזה לשנה. ושנה הבאה להיות חופשי בלתי מוגבל (כמו מונרו אשתקד).
    מה מונע ממנו לעשות את זה, אם הוא ממש רוצה החוצה משיקגו?

  24. אם הוא משתמש באופציה הזאת הוא מבטיח לעצמו 4.5 מיליון $ לעונה הקרובה.

    שיקגו יכולים להציע לו כמעט 90 מיליון ל 5 שנים.

    אם אתה מחפש תשובה של מילה אחת, אני הייתי אומר "מתמטיקה".

  25. הרגשה שלי שאולדריג לא יגיע ולפחות לפי ההייפ פה של החברה יהיה חבל לאבד את ראסל אפילו עבור קאזינס. דדי לדעתי אין מצב בעולם שדוראנט יגיע זה ילך או לוושינגטון או שישאר באוקלהומה.

    1. הוא מאמן די טוב, העונה ספציפית הייתה נפילה אבל הוא הוציא הרבה מהסגל שלו, בקושי היו אצלו פציעות, יש לו יחסי אנוש מעולים ומשחק התקפי מעולה שמתאים לליגה היום. ב-2 מילים: אנטי ת׳יבודאו

  26. שיקגו הגישה לבאטלר הצעת חוזה מקסימלית של כ 90 מיליון דולר.

    האפשרויות שלו כרגע הן

    1 לקבל את ההצעה

    2. לחתום עם קבוצה אחרת חוזה של 3 או 4 שנים (שוודאי שיקגו ישוו וישאירו אותו שם)

    3. לשחק עבור ה qualifying offer שלו שהיא פחות מ 4.5 מיליון לעונה הקרובה, ואז בקיץ הבא להפוך לשחקן חופשי בלתי מוגבל.

  27. לפי מה שנאמר לי, באטלר רוצה להתפשר עם שיקגו על חוזה ל 3 שנים כדי שיהיה מספיק צעיר לקבל חוזה ארוך חדש במשכורות הגבוהות שיגיעו החל מהקיץ הבא.

  28. מזל טוב למנחם, כבר 41 שנה לא בשוק השחקנים החופשיים 🙂

    אולי כדאי להקים מפעל גביע חדש, כזה שישחקו בו האלופות מכל מדינות אירופה ודרום אירופה (אנחנו). אפשר לקרוא לזה אולי גביע אירופה לאלופות….

כתיבת תגובה

סגירת תפריט