טרבור אריזה – JUNK-YARD DOG/ קליי (מאמר גולש)

*
*

טרבור אריזה – סמל הליכלוך. העארס עם סכין בגרב מדאונטאון

מאת הגולש המתנדב קליי

אני מכיר טוב את טרבור אריזה. לדעתי הוא אחד השחקנים הכי מלוכלכים שיש, חתול רחוב – העארס של דאונטאון – שייעשה כל מה שצריך no matter what – כולל פציעות מכוונות ליריב.
תראה בוידיאו הבא מה הוא עשה בינואר השנה, כאשר הווריורס קרעו את הרוקטס במהלך הרבע השלישי (הווריורס השפילו את הרוקטס בכל ארבעת המשחקים ביניהם בעונה הסדירה).
*

 *
כאשר הקבוצה שלו מפסידה הוא מנסה לגרום לקרי לקבל עבירה טכנית או לערער אותו.
על מנת להמשיך להבין מי זה טרבור אריזה תראה את הוידאו הבא ממשחק מספר אחד של גמר המערב (תתמקד בהילוכים החוזרים):
*


*

לפי סדר כרונולוגי:
1. שים לב כיצד הרגליים של אריזה ״מאיצות״ למטה לקראת המגע עם חלק הגוף העליון של דריימונד גרין. הראש של אריזה מסתכל למטה וקדימה אך הוא מודע בדיוק היכן ממוקם הראש של השחקן עליו הוא נופל.
2. כאשר אריזה על הריצפה ושתי הברכיים שלו צמודות לראש של דריימונד גרין, נורא דחוף ומאיץ לאריזה ״להעיף״ את הברכיים קדימה על מנת לחזור לפרקט.
3. דריימונד גרין עושה עבודת הגנה מרשימה עם הידיים (כמו מתאגרף) שמונעת ממנו להיפגע בראש. רוב השחקנים במצבו היו חוטפים חזק מהרגליים של טרבור אריזה.
שים לב שאחרי כל פעולה מלוכלכת הוא ממשיך כאילו  לא קרה כלום.
כאשר שחקן נתקל בטעות (או פוגע בטעות) בשחקן אחר אז הגוף של השחקן הפוגע מופתע מהמגע, בנוסף לאינסטינקט הפיזי יש גם אינסטינקט ״ריגשי״ של ״לראות אם הוא בסדר״ וכו׳.
שנינו היינו מספיק על הפרקט (או על הדשא) בשביל לדעת את זה.
אני לא יודע איך אתה היית בתור שחקן אבל אני יודע להעיד על עצמי שהייתה לי יכולת לעשות הרבה מאוד דברים מלוכלכים שייראו כאילו הם חלק מהמשחק ולכן אני יודע לזהות את זה אצל אחרים (אציין שלא עשיתי בזה כמעט שימוש ובסה״כ הייתי מאוד נקי).
עכשיו תסתכל על הפציעה המזעזעת של קליי תומפסון- שים לב בעיקר לשלושה דברים:
*

 *
1. כיצד הברך של אריזה ״מאיצה״ את המהירות שלה רגע לפני הפגיעה.
2. למרות ה״אימפקט״ החזק, חלק הגוף העליון של אריזה יציב כמו של מתעמל סובייטי (בקושי מגיב), המגע כלל אינו מערער את היציבות של אריזה באוויר, הגוף של אריזה כלל אינו מופתע מהמגע מכיוון שהוא יצר אותו בכוונה.
3. לאחר ה״תאונה״ אריזה ממשיך ישר בהליכתו ומשחק אותה אדיש. אם הברך שלי היתה בטעות נתקלת כלכך חזק בראש של שחקן אחר אז הייתי מזועזע וניגש אליו מיד לראות שהוא בסדר.
עכשיו שים לב לתאונה של אריזה רק משחק אחד קודם:
*


*

כאן אמנם ההפללה היא קשה יותר אבל שים לב להליכה ה״תמימה״ של אריזה אחרי התקרית, נראה מוכר?
כיצד הוא מצליח לגרום זעזוע מוח לשני השחקנים הכי טובים של הווריורס בהפרש של יומיים?
ראיתי העונה כלכך הרבה משחקים ולא זוכר אף חשש לפגיעת ראש, האם זה לא יותר מ- bad luck?
ההחלטה שלך. אני מזמן הסקתי את המסקנה בקשר לעארס הזה של דאונטאון.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. האמת אתה פאקינג צודק.
    אימ אימא מלוכלך.
    אים הייתי קליי הייתי תופס אותו במגרש חניה ועושה לו חור בשושנה

  2. פוסט מצוין, מחשיך עיניים. במקרים כאלה אם יש ספק אסור שיהיה ספק. שחקן שנחשד שפוצע בכוונה חייב להיענש כי לחרא הזה אין מקום על המגרש.
    כמו ברוס בואן שהיה דוחף רגל כדי שהג'אמפשוטר ינחת עליה וכמו דלבדובה שבמקרה נחת פעמיים על ברכיים של קורבר והורפורד.
    דוחה ומגעיל.

    1. דובי החוק החדש יחסית של לתת עבירה כאשר שחקן הגנה מתמקם באיזור הנחיתה של הזורק הוא מצויין. יש בעיה שהשחקנים המלוכלכים נהיים יותר מתוחכמים ותחמנים,
      תראה בקישור הבא איך ג׳ייסון טרי שם רגל מתחת סטפן קרי (קרסול שמאל התעקם בנחיתה, קרי היה ממש ממש קרוב לנקוע את הרגל שם). טרי עושה את הצעד האחרון כאשר גבו מופנה לקרי (זו התחמנות…).
      תריץ את הסרט ל 4:15 דק׳-
      https://www.youtube.com/watch?v=A5AR8KqTV90
      לעשות את זה לסטפן קרי אחרי פציעות הקרסול שכמעט גמרו לו את הקריירה? טרי הוא shooter בעצמו ויודע בדיוק מה הסיכון של מהלך כזה ולכן אני משוכנע שהושטת הרגל שלו היתה מכוונת.

      1. בדיוק הסיבה שאני אומר שצריך להעניש בחומרה גם כשאין ודאות מוחלטת בכוונה. שחקן לא אמור לעלות למגרש בידיעה ששחקן יריב עלול לסכן לו את הקריירה במתכוון.

    2. אני בספק אם דלי התכוון לפגוע בשחקנים היריבים. במקרה של הורפורד, דלי התעופף מעל קרול שנפל על הרצפה ונתקע בהורפורד, לא נראה מכוון. גם במקרה של קורבר, הוא אולי נהג בפזיזות אבל זה נראה כאילו כיוון לכדור' (לא הסתכל בכלל לכיוון של קןרבר כשהתגלגל עליו)
      גם אם נניח שזה היה מכוון, לפחות הוא מכוון לקרסול ולא לראש.. הוא צדיק לעומת אריזה..
      תודה על הפוסט!

  3. רק המפגש בין הברך של אריזה לראש של קליי נראה FISHY. אריזה אולי נהנה יותר מדי מהמהלך…
    הבאמפ בקרי זה כלום, ניסיון קטן להראות לסטף מי כאן האלפה-מייל, ההתנגשות עם גרין זה או קומון פאול או פאול דו צדדי. אריזה פשוט רוצה לחזור למגרש, וגם גרין לא כזה תמים. בנפילה של סטף אריזה פסיבי לגמרי, סטף פשוט קופץ עליו בטרוף ואריזה באינסטינקט מוריד את הראש.
    מת על אריזה, היחידי ביוסטון שנתן הכל מול ג.ס.

    1. לאריזה יש כישרון מיוחד לפגוע בראש של שחקנים.
      https://www.youtube.com/watch?v=LdZBcbSE0Pc
      תראה את ההילוך החוזר כאשר ראשו של פרננדז מופנה למצלמה.
      אני לא חושב שרודי פרננדז אי פעם קיבל מכה כלכך חזקה ברשא.
      אריזה כאילו מופתע שלפרננדז יש בכלל ראש…
      האם לזה אתה קורא לתת הכל על המגרש?

      1. אוקי. פלגרנט 1. לא משהו שאתה לא רואה בכל משחק פלייאוף ראוי לשמו. רודי הבין מזה שלא יהיה לו סל קל מול הלייקרס. או בכלל, בנ.ב.א, ואז הוא חזר עם הזנב בין הרגליים למדריד. SOFT.

  4. אולי אני קצת נסחף אבל הפוסט מזעזע.
    אסור לשחקנים כאלה לשחק כדורסל מקצועני. זה חוסר כבוד למקצוע ולערך של חיי אדם. הדברים שהראית פה מסכנים קריירות ובריאות של אנשים. ארגון השחקנים צריך להלחם בדברים כאלה לפני שביתות על שכר וכמות משחקים בעונה.

  5. איזה עליהום מוגזם. כרגיל מראים לכם סרטונים ערוכים מגמתית ואתם נופלים במלכודת.
    סטיבן אדאמס במשחק אחד עושה 10 דברים יותר מלוכלכים.
    אין שחקן אחד בליגה שאומר על אריזה שהוא משחק מלוכלך. השחקן הזה מקבל הערכה ברחבי הליגה, אולי המגן הכי חכם שיש היום.

  6. חוץ מהברכייה לת'ומפסון (איך לעזאזל רגל ימין שלו הגיעה לשם?!) אני לא חושב שיש כאן משהו חריג.
    בסדר, הוא לא אחד שהייתי יושב איתו לבירה, אבל זה שהוא לא נחמד לא עושה אותו ללא ספורטיבי.
    בסקאלה שבין טים דאנקן לברוס בואן הוא יותר לכיוון של בואן, אבל הוא עדיין רחוק משם.

  7. אף על פי שיש פה פגיעות חזקות מאד (חוץ מהראשונה) אני לא חושב שיש שם משהו חריג בכלל! בסרטון האחרון הוא לא אשם נקודה-לצפות ממנו להיות מודאג למצבו של קרי זה קצת מוגזםת הם באמצע תחרות והוא לא עשה הרבה חוץ מאשר להקפיץ אותו.

    בקשר לזעזוע מוח של קליי תומפסון אפשר לשפוך הרבה מילים על "ההאצה" של הברך שאין ספק שלא רק שהוא לא נמנע מהמגע הוא היה שותף אליו, אבל אתה התעלמת לחלוטין מהעובדה שהוא קפץ במרחק מסויים ממנו (מרחק שלא הוא שינה אלא דווקא קליי)

    ההתקלות עם סטף היא מה ששחקנים עושים כאשר הם לא יכולים להתמודד כשרון מול כשרון בגלל שהם פשוט פחות טובים

    ובסרטון הראשון יש את כמות הלכלוך הגדולה ביותר אבל עוד פעם לא משהו בלתי נסבל ובעיקר מסוג המהלכים שקצת קשה לפרש מבלי שראית את כל המשחק ואת האינטרקציה בין השניים

  8. בליגה ישנם עוזרי מאמנים שתפקידם לעבור ולבדוק וידיאו'ים מהסןג הזה.
    המחשבה שלי היא שאם היה כאן באמת משהו, היו מגלים אותו מזמן.

    1. אני גם חשבתי על הנושא ודי הייתי מופתע גם שתקשורת הספורט המקומית ב bay area בכלל לא מתעסקים בזה. אני מאמין שהווריוס מודעים למה שקרה אך בינתיים מתעלמים לגמרי כי זה ממש לא זמן נכון להתעסק בזה, הם מתכוננים לסדרת הגמר ואסור להם לעסוק בדברים אחרים.
      במידה והם אכן חושבים כמוני (ייתכן כמובן שלא…) לא בטוח בכלל שהם ייעשו עם זה משהו בסוף העונה. לא בטוח שתצמח להם תועלת מזה, ״עדיף להיות חכם מלהיות צודק״.

  9. מצחיק שאוהד גולדן סטייט מתלונן על לכלוך, כאשר בקבוצה שלך יש 2 שחקנים מאוד מלוכלכים – בוגוט וגרין.

    בכל מקרה, בוא ננתח את מה שאתה מנסה לטעון פה:

    הוידאו הראשון – נכון, מהלך מלוכלך, רואים שהוא בכוונה נותן קטנה לקרי. אבל זה שטויות, לא משהו מסוכן. גרין מצטיין בזה, ובכלל עוד הרבה שחקנים בליגה עושים דברים מהסוג הזה. לא חידשת כאן כלום, NEXT.

    הוידאו השני – וואו. מוזר ששמת אותו. מדובר על מהלך אחד גדול של קלמזינס משותף של גרין ואריזה. לא פחות ולא יותר. אם כבר מישהו היה מלוכלך במהלך הזה, אז זה גרין, שאיבד יציבות, והחליט שאם הוא נופל, אריזה נופל ביחד איתו. שלא יתלונן אח"כ שכשאריזה מנסה לקום הוא כמעט דורך לו על הפרצוף.
    אגב, אם תסתכל טוב על הריפליי, לקראת הסוף אפשר לראות שאריזה ממש מנסה לייצב את עצמו כדיי שהברכיים שלו לא ימחצו שוב פעם את הפרצוף של גרין.

    הוידאו השלישי – פה אני מסכים שמדובר על משחק מסוכן. אני בטוח שאריזה לא רצה להביא את קליי לכדיי זעזוע מוח או משהו, אבל על-פניו זהו אכן מהלך שאומר דרשני, ואסור לאפשר למהלכים כאלה לקרות. קפיצה מסוכנת ופזיזה מאוד מצידו של אריזה.

    הוידאו האחרון, עם הנפילה של קרי – פשוט לא להאמין שבכלל שמת אותו. אם זה היה כל שחקן רוקטס אחר חוץ מאריזה – לא הייתה שום סיבה לשים אותו, אבל ריפדת כל-כך יפה את הפוסט עם מהלכים שכביכול נראים מלוכלכים, כך שמראש זה גורם לאנשים להטיה מסוימת כשהם רואים בסוף את הסרטון של קרי, הקרבן התמים, המסכן ויפה התואר עם העיניים הירוקות, שמקבל מכה מאוד כואבת ואף מסכנת חיים, כאריזה הרשע נראה אדיש למראהו של קרי.
    ואת כל זה אתה חותם עם השערה שהאם זה מקרי שבתוך יומיים שני שחקני ווריורס עם סכנה לזעזוע מוח, בחסותו של אריזה?

    וואלה, אחלה של מניפולטור אתה.

    1. צודק בהכל, ואני אוהד ווריורס. רק הברך לאוזן של קליי נראית בעייתית. ניתחת את זה אחד לאחד. בנפילה של קארי אפשר לראות שאריזה בכלל לא רואה אותה אלא מסתכל על הסל בנסיון לסל ועבירה. אכן מניפולציה ערוכה היטב.

  10. עד ששמת את הנתונים האלו בפני לא שמתי לב שלכל הדברים האלו גרם טרבור אריזה. פשוט שחקן גועל נפש. אם הייתי אדם סילבר הייתי משעה אותו מכמה משחקים בעקבות התנהגות לא נאותה. ראשי הליגה הם לא מטומטים וכל אוויל ורפה שכל יכול להבין ולראות שהדברים הללו נעשה בכוונה ובאופן עיקבי וססיטמטי – תמיד טרבור אריזה הוא הגורם לפציעה, תמיד זה שחקן שחשוב לקבוצה היריבה, ותמיד הוא מתנהג כמו תינוק תמים שבטעות אכל את העוגה.

    1. על איזה מקרים ופציעות אתה מדבר בדיוק כשאתה רושם ״תמיד״?
      סבבה, הפציעה של קליי ללא ספק נגרמה הודות לברכייה של אריזה.
      פרט ונמק על שאר המקרים אליהם אתה מתכוון כשאתה רושם ״תמיד״.

      1. צריך לחלק את זה לשניים: איך שהוא נתקע בקרי בסרטון השני זה סבבה לגמרי ואפילו מוסיף למשחק הייתי אומר.
        על הברך לתומפסון הוא צריך להיכנס לכלא.

  11. תגידו – נפלתם על הראש? אולי חלק מהמגיבים פה קיבל את זעזוע המוח של קליי…
    אין כאן שום דבר מלוכלך. אפילו לא אחד. עם סטף (בהתחלה) זו תגובה לדחיפה בחסימה (לא שמתי לב אם נשרק או לא), אבל אין שם שום דבר חוץ מנסיון להראות מי הבוס. גם עם גרין אין כלום, כשברור שגרין לא ממש רוצה להשאיר את חבריו בנחיתות שחקן ולכן "עוזר" לאריזה להישאר איתו כמה רגעים.
    ותסלחו לי – אבל גם עם קליי אין כלום. אין שום האצה של הרגל, מקסימום זווית צילום מטעה. האיש כבר הורם באוויר להטעייה ואין לו ממש יכולת לשנות את כיוון התנועה שלו. הוא אכל חזק את ההטעייה, אבל מי שנפגע זה קליי. יכול לקרות.
    חייבים להתחיל עם המשחקים כבר כי אנשים רואים צל הרים כהרים.

  12. מצד אחד בוכים שהליגה הפכה סטרילית מדי
    מצד שני קופצים בזעם כשמישהו קצת משחק שכונה ( הבאמפ לקארי).
    הייתי אומר שמי שזה יותר מדי בשבילו שיעבור ל WNBA אבל שם יש גם פרשיות אלימות משעשעות עכשיו 🙂

  13. לא יודע מה מלוכלך פרט למקרה עם קליי שהיה פגיעה חזקה ,בלתי ראויה ואפילו לא דאג לשלומו. חצי מהליגה מכסחת את לברון ושאר הכוכבים בפאולים שישלחו את קליי לזעזוע מוח כל שבוע.
    מה שכן לגבי סטף והשלשה, טרי בכלל לא ניסה להכניס לו רגל במקרה הספציפי הזה וגם באופן כללי סטף עצמו אוהב לשלוח רגל מתחת למגן בשביל לסחוט פאול כמו שרג'י מילר עשה והראה לג'יימס ג'ונס אז אין סיבה שזה לא יהיה ההפך וזה עוד לפני התיאטרליות בשביל הטופ 10 שסטף תמיד נוהג ליפול ולעוף אחורה בשלשות אזי זה מקפיץ אותו כמה מקומות בטופ 10 היומי.

  14. האמת שאין לי בדיוק דיעה,על פניו ואיך שאתה מציג את זה הוא נראה מאוד מאוד מלוכלך על גבול הבואן,מצד שני בואן היה כל כך מלוכלך שעוד בעידן שלפני האינטרנט כולם ידעו וראו מה הוא עושה ופה רק אחרי הליוכים חוזרים והסברים מפורטים רואים אולי משהו.
    לדעתי הלא החלטית הוא לא חורג יותר מהרגיל ואני מסכים עם Berch מצד אחד אנחנו בוכים שהליגה הופכת להיות WWE ומצד שני שמישהו קצת משחק מלוכלך,אנחנו זועקים לשמים,מה עוד שכל קבוצה צריכה שחקן כזה שלא מפחד לעשות את הדברים השחורים והמלוכלכים כמו אריזה,דלנולבה,ארטסט בזמנו.אבל שוב חייב לסייג שצריך להיות גבול ואם שחקן בא לפצוע מישהו בצורה מסוכנת(כמו שבואן היה עושה) אז זה סיפור אחר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט