אז מה עכשיו? / מנחם לס

1. מי יחליף את ת'יבודו

שיקגו פיטרה את ת'יבודו בצורה הכי משפילה שיכולה להיות. אני לא מבין מדוע לא פיטרו אותו עם ההודעה שבעל הקבוצה וההנהלה החליטו על דרך אחרת? למה לשפוך עליו זבל יחד עם הודעת הפיטורין?

אין ספק שמישהו שם רצה לשפוך מלח על הפצע. הפצע לא הספיק לו. הבולס סיכמו את כל הדברים שהם רצו שיושגו בקבוצתם,  'ולצערם תום ת'יבודו לא הצליח לעבוד בתוך המסגרת שחיפשנו".

לא משנה שהוא היה אחד המאמנים המוצלחים ב-NBA, כשרק לגרג פופוביץ' היה רקורד טוב משלו בנצחונות. לא חשוב שהוא היה אולי מאמן ה הגנה הטוב ביותר בליגה. ההפסד לקליבלנד הפצועה היה הקש ששבר את גב הגמל (גיא! גיא). אבל מה שמההנהלה לא שמענו זו הסיבה האמיתית לפיטוריו – אי הסכמה, סיכסוכים תמידיים, ויכוח ומדון עם המנכ"לגאר פורמן, ואפילו בעל הקבוצה ריינסדורף.

ת'יבודו הוא שור. שור עקשן. יש בו ובהתנהגותו משהו בהמתי. הוא לא מוכן לשמוע לאיש, וכל משחק ההתקפה שלו היה שבלוני ושמרני. הוא גם שחק את שחקניו הראשיים עד תום, ובעקשנות בהמתית לא נתן לרוק'יס הזדמנות לשחק.

כל זה לא מצדיק את ה-SMEAR JOB שעשו עליו. אולי באמת הגיע הזמן לשינוי, אבל הוא נתן את כל כולו לבולס, והיה הוגן לומר לו שלום ללא בעיטה בתחת.

אני לא דואג לו. הוא יכול לשבת שנתיים בהוואי ולהשתכר 9 מיליון דולארים, ואם הוא יודיע שהוא מוכן לחזור לאמן, מישהו כבר ישכור אותו. אולי קבוצה המעוננינת ברס"ר מהמרינס לטפל בחבורה צעירה וסוררת של שחקנים אם ישנו משהו כזה.

אבל עכשיו על הבולס למצוא מאמן טוב ומתאים יותר שיעזור להם להשיג את כל הדברים הטובים שהם קיוו שת'יבודו ישיג, ולדבריהם ניכשל.

לפי השיקגו נשיון ושאר הפורומים מעיר הרוחות, ישנן ארבעה מועמדים.

א. פרד הויברג

פרק הוא מאמן איובה סטייט המצויין עם נסיון של 10 שנות משחק ב-NBA ובהנהלת מינסוטה. הוא בראש רשימת הרצויים של הבולס כבר זמן רב והוא נחשב ל-"MOST NBA READY" מכל מאמני המכללות. אני מקווה שלא אתעורר בבוקר ואמצע תגובות של גולשים המעורים (שורוק באות ו', קמץ או פתח באות 'ר') בידע מה מאמן NBA צריך להיות, והמלצות שלהם על כמה "איצ'ים" אירופאים, שהם הדרך המהירה והבטוחה ביותר לטביעה באגם מישיגן תוך חודשיים. אז אנא, גולשים, הסירו קורה מעל עיניכם (גיא! גיא!) והיו רציניים, ומינעו ממני התפרצות צחוק חסרת קונטרול.

הויברג לא יצטרך ללמוד על הג'וב כמו מאמני מכללות אחרים. הוא צעיר, נאה מראה, די גבוה כך שהוא יכול להתכל לשחקנים בעיניים ולא לעמוד על ספסל כמו ג'ף ואן גנדי למשל, והוא מעורה בוידיאו אנליסיס, סימולציות, ואנליטקיס. השאלה היא אם הוא מסכים לעשות את הקפיצה ל-NBA עכשיו, אחרי שהקים קבוצה לתפארת בתוך שדות התירס של איובה. הוא גם עבר ניתוח מעברים בלב והשאלה היא אם הוא מוכן להיכנס לקלחת של ה-NBA או להישאר באוניברסיטה בה למד, ובה הוא מכיר כל חור.

ב. אלבין ג'נטרי

הוא בדיוק האנטי-ת'יבודו המושלם ביותר שאתה יכול להביא לבולס. הוא 'PLAYER-FRIENDLY' וזאת כנראה התרופה ששחקניה השבורים של הבולס צריכים עכשיו. מתחילים להגיע דיווחים איך שחקני הבולס עשו הכל להימנע מלפגוש את ת'יבודו בכל מקום מלבד המקום שהיו חייבים – אולם האימונים והמשחק. הוא העמיס עליהם לחץ כזה שהם נמנעו מלראות אותו בכל רגע מיותר. איתו אף פעם לא היתה 'שיחת רעים'. לא היה 'SHOOT THE BREEZE' – קצת בולשיט וצחוקים. הכל היה רציני והכל היה 'המשחק הבא'. השחקנים של הבולס חייבים שיחרור נפשי, וג'נטרי הוא מלאך הרגיעה וה-CALMNESS. אתה רואה את טביעת אצבעותיו בכל מה שהגולדן סטייט עשתה העונה, ועונה לפני כן הוא היה האסיסטנט של הדוק, שם הוא בה לריברס את ההתקפה היעילה ביותר בליגה. יש לו את כל הטלנט שהוא צריך בבולס. השאלה היא אם הבולס בוטחים בו מספיק.

ג. אדריאן גריפין

אגיד שתי מילים: ג'ימי באטלר. ג'ימי נשבע באדריאן גריפין וטוען שאת כל הפריצה שעשה העונה הוא חייב לגריפין. גריפין הוא עוזרו של ת'יבודו, והמאמן שהשחקנים חפצו ביקרו, וחיפשו את את אוזנו ולא את המאמן הראשי. הוא לדעתי רק בתכנית "C" אם הויברג וג'נטרי יסרבו לקבל את השרביט.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. "הקש ששבר את גב הגמל" הוא ביטוי שרווח בהרבה תרבויות,
    הוואריאציה הכתובה הקדומה ביותר היא בטאמילית, ונכתבה בשנה 32 לפני הספירה:
    "משקלה של נוצת הטווס אפסי הוא, אבל עם תוסיף אפילו נוצת טווס אחת יותר ממה שהעגלה תוכל לסחוב, הרי לבטח תדרדר."

    הביטוי התגלגל למזרח הקרוב, העגלה הפכה לגמל, והנוצה לקש.

    בתרבות המערבית, לראשונה פוגשים את הביטוי בטור מחאה בעיתון Edinburgh Advertiser:
    "גברת ברוגהאם אמרה, שנכון שהמס על הסבון עלה רק ב-3 דיים (אגורות) אבל 3 נוספים על 2 קודמים. קש על קש נוספים לערימה, עד שלבסוף הקש האחרון שובר את גבו של הגמל" (1816)

    מי שהפך את הביטוי לשגור הוא צארלס דיקנס בספרו "דומבי ובנו" שם הביטוי כתוב כמו שאנו מכירים היום:
    "the straw that broke the camel’s back"
    (1848)

    אני לא מבין איך במכתב הפיטורין של תיבודו לא כתבו:
    "דקת המשחק שקרעה את הרצועה רוז. אתה מפוטר!!!"

  2. לדעתי ג'נטרי לא ילך לשיקגו, אלא לניו אורלינס (או שישאר בווריורס, אם יקחו אליפות). אדריאן גריפין מכיר את האנשים והביא רוגע לשיקגו, ועם יחסי האנוש של ת'יבודאו וכל הבלאגן שקרה שם מישהו אהוד מהמערכת יכול להתברר כבחירה הנכונה.

    למרות זאת, לדעתי נראה את הויברג מאמן ביונייטד סנטר ביום הראשון של 2015/16. הוא יתן יותר קרדיט למקדרמוט ומירוטיץ', שצריכים את זה

  3. האמת שד טרי זה נשמע הכי טוב עבורם. תיבודו יסד שם את ההגנה הרצחנית ועכשיו צריך מישהו שחושב התקפה. סך הכל השחקנים לא ישכחו מה לימדו אותם בהגנה וביחד עם ההתקפה של גנטרי הם יכולים באמת ללכת עד הסוף

  4. נדמה לי שהויברג למד באינדיאנה ולא באיובה.
    מספרים שכשהפייסרס בחרו ברג'י מילר בדראפט במקומו היתה שם מהומת אלוהים

    1. אתה מבלבל עם סטיב אלפורד. מילר נבחר בדראפט שבע או שמונה שנים לפני הוייברג. הוייברג לא רק שיחק באיווה סטייט הוא גם היה בבי"ס בעיר. הוא דמות כל כך פופולרית באיימס שהוא אפילו זכה שם בכמה קולות בבחירות לראשות העיר ב-1993 כשהוא עוד בקולג' . זה הדביק לו את הכינוי "the mayor" איתו הוא מסתובב מאז.
      יש סיפור ידוע על הוייברג שעוד כנער היה מנגב את הפארקט במשחקים של הסייקלונס. באחד המשחקים ג'ף הורנסק נחת לו על הרגל ועיקם את הקרסול מה שעורר את זעמם של האוהדים. מאז הוא הספיק לפצות אותם מספר רב של פעמים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט