נקודות מחשבה למשחק הערב / מנחם לס

כמה מחשבות בקשר למשחק הערב

1. מה הסיפור עם דווייט האווארד?

כמה רצינית היא פציעתו של דווייט האווארד? האם הוא ינסה לשחק הערב? האם ליוסטון רוקטס אבד כל סכוי עם פציעתו של דווייט האווארד?
בואו נדבר ראשית על פציעתו. ה-MRI אתמול לא גילה כל נזק שהוא STRUCTURAL. ז"א השרירים, הרצועות, הגידים, הסחוס – מאומה לא ניפגע חיצונית. במילים אחרות, לפי ה-MRI האווארד כשיר לחלוטין.
אבל עכשיו ישנן הפציעות שהן קיימות מבלי שנזק למבנה הברך מתגלה. האם אני אומר שדווייט האווארד הוא שחקן רך מדי מכדי לשחק עם ברך כואבת אפילו שמבחינה מבנית ה-MRI לא מראה כלום?
אין לי זכות לומר זאת אולי, אבל זוהי הרגשתי. לך תדע, אולי ברכו כואבת מדי, אבל מצד שני הוא אף פעם לא נראה לי כשחקן המוכן להקריב מעל ומעבר כמו שחקנים אחרים ששיחקו עם נקעים, ואפילו סדקים ברגליים. אייזיה תומאס נגד הלייקרס אמרנו?
ללא האווארד ליוסטון יהיה קשה מאד עד בלתי אפשרי. אפילו עם 5 איבודי הכדור שלו ב-26 דקות משחק, הוא קטף 13 ריבאונדים בדקות האלה. אם הוא לא ישחק אני מאמין שהשוויצרי קלינט קפלה, 2.08 מ', יעלה במקומו. ב-12 דקות ששיחק נגד הגולדן סטייט הוא היה טוב עם 9 חיצים ו-4 ניקויים ב-12 דקות. אבל לעלות בחמישייה נגד הווריורס? שחקן שוויצרי בן 21? זה הרבה מדי לדרוש ממנו.

2. אם האווארד לא ישחק, יוסטון לא תשחק 4 נגד 5

נו האווארד? נו פרובלם. יוסטון לא תעלה עם 4. היא תמצא שחקן אחר. ה-NBA היא ליגה של מקצוענים. אתה לעולם לא יכול לנבא מאין תבוא הישועה.

יוסטון כבר שיחקה העונה ללא דווייט האוארד. לי לא נראה שהוא ישחק הערב אבל לך תדע. כך או כך הוא יחזור היכן שהוא בסידרה. יוסטון לא חייבת לנצח הערב; תהיינה לה עוד שתי הזדמנויות לעשות זאת. כל מה שהיא צריכה זה לנצח את השניים הבאים בבית, ואז כל הסיפור חוזר להיות מה שהיה לפני המשחק הראשון.
רק להזכיר לרפים ולבינוניים שיוסטון, ללא האווארד כל המחצית השנייה ולמרות יום קליעה מטורף של סטפן קרי, הפסידה כולו על 4 נקודות, 106-110. אז כל אלה שמדברים על הווריורס 'הגדולה' ועל מאמנה סטיב קאר 'הגדול' – מגזימים ברמות. שקליבלנד תנצח אותה זה ברור כשמש, אבל קודם נראה אותה יוצאת כמנצחת המערב.

3. יוסטון, כדי לנצח, חייבת להתחיל בבליץ

גולדן סטייט היא קבוצה של 'EASY'. עד שסטפן קרי מתעורר ומפסיק לזלזל, ההפרש כבר צומח ל-14, כפי שהיה במשחק הראשון. סטפן, מאמנו קאר, וכל ה-DNA של שחקני הווריורס (מלבד דריימונד גרין!) הוא של מים שקטים החודרים עמוק. הם מתחילים לאט; לא מתרגשים משום דבר; לא מוכנים להזיע; יודעים שהם הטובים ביותר ושבסוף הם יגיעו לחוף מבטחים.
יש מין זילזול במשחקם כי הם יודעים כמה הם טובים.
אבל ישנן לי חדשות עבורם: הם לא כאלה טובים! אני מקווה שהם שוב יתחילו באיזי, כאילו משחק יום ששי בפארק הירקון, ויוסטון יובילו ב-14. אם זה קורה שוב, הערב יהיה 1-1.

4. הסמול בול הוא צו השעה לווריורס

כשדריימונד – חייה אוכלת אדם מהשטנצה של אנטוני מייסון – משחק כסנטר, הווריורס היא "MAGICAL DEUX EX MACHINA”. זהו צעד המשנה את כל משחקה של הווריורס.
איתו בסנטר, הסמול בול הופך למזיק אמיתי, והווריורס נראית במיטבה. ללא האווארד אני מאמין שנראה זאת הרבה הערב.

בתחילה זה נראה כרעיון לא חכם. דריימונד כולו הוא 6 פוט, חמישה ו ¾ אינטשים. זה שחקן בגובה של צ'ארלס בארקלי, או לפחות באותו סדר גודל (אני תמיד טענתי שבארקלי הוא 4'6 כשהוא בגרביים). אבל לאלה הזוכרים את המשחק האחרון, זה היה גרין בסטר כשהווריורס חתכו בהפרש 14 לאפס – כשהאווארד עדיין שיחק – והכל ב-4 דקות ו-45 שניות. הלחץ על הרוקטס היה חונק, והאווארד איבד שלושה כדורים שנימסרו אליו.
בקיצור ולעניין, כשהווריורס ניכנסים ל-'שוונג' ומתחילים בריצה כשגרין בסנטר, קשה מאד לעוצרם. הוא מצויין בפיק-אנד-רול ומנצל את יכולת שליטת הכדור שלו מהימים שהיה פוינט גארד בתיכון. כשהוא בסנטר, הוא פותח גם מרווח לשון ליבינגסטון, שבמשחק הקודם היה בהרבה דברים השחקן השני בטיבו רק לסטפן קרי כשהוא קולע 16 נק' ב-15 הדקות הראשונות של משחקו (הוא סיים עם 18 ו-7 קרשים).

5. אני לא מאמין שהארדן מסוגל לעוד ערב כזה

הפעם ג'יימס הארדן יישמר בצורה אחרת – אני מאמין שיעדיפו למנוע ממנו קבלת כדורים מאשר לנסות לעוצרו אחרי שהכדור כבר בידו – והוא לא יוכל יותר משחק של 28 קליעים. הערב הוא חייב לקבל עזרה (ונקודות) מג'ייסון טרי וקורי ברואר.

6. כמה שזה נשמע מופרך, ג'אש סמית הוא האדם השני להארדן

אין הרבה שחקנים מושמצים בליגה כג'אש סמית', אבל העובדדה בשטח היא שהוא היה שחקן חשוב מאד ליוסטון במשחק השני, והערב, בהיעדרו של האווארד, הוא הופך לשחקן השני בחשיבותו לג'יימס הארדן. אם דריימונד גרין בסנטר, ושומר על קלינט קפלה, ג'אש סמית יהווה מיס-מאץ' לאיגודלה או לדייויד לי, תלוי מה שיחליט סטיב קאר.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. הווריורס חייבים את בוגוט כי שחקן הגנה מצויין ויש לו חוכמת משחק וחוסר אגו בהתקפה.
    מפתיע אותי שאחרי משחק אחד לא טוב חותכים אותו ושולחים אותו לקצה הספסל (לזיכרון הקצר, בוגוט תמיד היה פצוע והווריוס, אומנם חסרי ניסיון, לא התקדמו בפלייאוף).

    לגבי האוורד, אני מסכים שזה נראה כאילו הוא לא מוכן להקריב את עצמו ומשמש דוגמן לחיתולי פאמפרס. מצד שני, הוא מכיר את הגוף שלו הכי טוב ואולי באמת, למרות ה-MRI, הוא לא מסוגל לתפקד.

  2. יוסטון צריכה כמה התאמות בהגנה
    הם אכלו כמה תרגילים של מגולדה סטייט שמתאימה להגנה של קטסל
    אין ליוסטון רכז שיכול לעצור את קארי
    תומפסון היה גרוע במשחק הראשון שיפור קטן אצלו והמשחק יגמר ברבע השלישי
    ביום נתון ועם אריזה בשיא אפשר לגנוב את המשחק

  3. לדעתי אנחנו הולכים לראות במשחק הקרוב הרבה התאמות של הווריורס, יש סיכוי גבוה שהולך להיות פה משחק עם הרבה יותר דומיננטיות שלהם כשיוסטון פשוט מוותרים על המשחק ומקווים לחזור הביתה ולהתחיל שם מחדש.

  4. עכשיו קלטתי שיש 3 שוויצרים בגמרים האיזוריים. איפה הנבחרת שלהם?
    ספולושה, שרודר וקפלה. נבחרת שתדבר חזק בעוד כמה שנים באירופה

    1. שרודר וקפלה צריכים להוציא סינגל, בסגנון רומנטי /אייטיז בצירוף קליפ בסטייל של האחים ג'קסון.
      זה יתפוס חזק במדינות מזרח אירופה.

  5. ועוד משהו- אני מאוד מקווה שניק ג'ונסון יקבל היום דקות לנסות להחזיק את סטף קרי. אם יתנו לו להחזיק כמו שרדיק החזיק את הארדן בסדרה הקודמת, יש לו יכולת לעצור אותו

  6. 5 או 15 הפרש לא משנה – גולדן סטייט סוגרים הפרש כזה ב שתי דקות. שילוב של יום קליעה גרוע והצגת שיא של יוסטון ישלח את הנצחון לטקסס. בכל תרחיש אחר אני רואה ניצחון דו ספרתי ומעלה לווריירס.

    דרך אגב – חוץ ממשחק אחד של ממפיס עוד לא ראיתי אף אחד מצליח להרביץ לגולדן סטייט ולקבור אותם בריבואנד התקפה. זה משהו שקליבלנד דווקא כן יכולה לעשות

  7. תכלס, הסיבה הראשית (יש כמובן עוד סיבות) שגולדן יותר טובה מאחרות זה כי אין להם פציעות, על ידי ניהול דקות ורוטציות ספסל טובות. קליבלנד בריאה מול גולדן, אני הולך עם קליבלנד.

  8. למנחם ואפלטון – דניס שרודר הוא גרמני ללא צל של ספק

    ובמסעי אחר חיפוש על כתבה שנכתבה באתר, הגעתי למסקנה חשובה –
    צריך אפשרות לחפש כתבות באתר. החיפוש פה נעשה קשה ככל שמתאספות יותר כתבות ואני אישית נעזרתי בגוגל כשחיפשתי אחר כתבה שנכתבה על מייקל ג'ורדן והמאמן בתיכון שלו – (כתבה מעולה)

  9. מנחם, יש לך נטיה לדבוק בדעות שלך גם כשהן לא עומדות במבחן המציאות.
    אתה עדיין חושב שיוסטון תקח ב6?
    אתה עדיין חושב שקליבלנד עם 2 וחצי שחקניה מסוגלת לנצח סדרת גמר? או שזה בגלל שהימרת עליהם בתחילת העונה.

      1. האמת שאני די חדש פה, אני אצטרך להתרגל לזה שמנחם הוא כמו "שמעון וביטון" מהקומדי סטור ושמדי פעם "באה לו מחשבה"

כתיבת תגובה

סגירת תפריט