מה למדתי מהמשחק? שלברון הוא ד"ר ג'קל ומיסטר הייד / מנחם לס

HYDE

1. לברון הרע, הדוקטור ג'קל

לברון הוא שתלטן ואיגו מניאק מסוכן יותר מג'ורדן!

בדקות האחרונות של משחק אמש נגעלתי מלברון ג'יימס יותר משנגעלתי אי-פעם בחיי מכל שחקן אחר. כשמייקל ג'ורדן השליט את רצונו זה אף פעם לא התבטא במשחק אגואיסטי. תמיד – אבל תמיד – טובת הקבוצה היתה חשובה לו הרבה יותר מהמספרים ליד שמו, ולי לא נראה אף פעם שהוא מנסה להתעלות על שחקן אחר בקבוצה, יהיה זה סקוטי פיפין או טוני קוקוץ'.

מה שלברון עשה הלילה היה לא רק מכוער. זה היה מסוכן מאד. אם שלשה של ג'ף טיג היתה נכנסת ההפרש היה קטן ל-3 עם 50 שניות בשעון.

ללא לברון הקאבס פרחה. ג'יי אר סמית' קבר 8 שלשות, 7 ללא החטאה, והקאבס חגגה עם יתרון של 16 נק'.

ואז ניכנס לברון, והשליט את רצונו על כולם. כולם – כולל דייויד בלאט – פוחדים ממנו. לברון נראה לי כטיפוס רע שיכול לפגוע בך ובקריירה שלך אם תיפתח את פיך ותאמר לו מילת תוכחה אחת. נניח שומפארט אומר לו, "לברון, אולי כדאי שנתחיל לנוע ואתה תתחיל למסור?"  במילים אחרות, אולי תתחיל להניע את הכדור יחד עם ארבעת שחקני הקבוצה במקום לעמוד עם הכדור 15 שניות כשכולם עומדים ומסתכלים, והמשחק נהרס כשההפרש יורד עם כל החטאה שלך?

הבעייה היא שאני בטוח שדייויד בלאט עצמו לא אומר לו זאת כי דייויד בלאט חושש ממנו. לברון חשוב יותר ממנו, ישנה לו אוטוריטה יותר מאשר לבלאט, ובעלי הקבוצה והמנכ"ל יעיפו את בלאט הרבה לפני שיעיפו את לברון.

תתארו לכם את ההרגשה לשחק, או לאמן, במצב כזה כששחקן מסויים חשוב יותר מכולם ועושה מה שבא לו, ולאף אחד אין את האשכים הדרושים לעמוד מולו פנים אל פנים ולומר לו זאת.

הבעייה היא שבינתיים הקאבס מנצחים עם הלברון הזה. אני כל כך רציתי שהקאבס יפסידו היום אחרי שהובילו ב-16 נק', ואז ההפסד היה נירשם לחובתו של לברון. אבל הם ניצחו, אפילו שאת ההפרש הם עשו ללא לברון.

אז המצב יימשך כפי שהוא. בינתיים,כל זמן שהם ממשיכים לנצח. כשיפסידו? זה יהיה כבר מאוחר מדי לתקן!

2. לברון הטוב, המיסטר הייד

לברון משפר את כל השחקנים בעצם היותו

ההשפעה של לברון בעצם היותו שתלטן, רודן, ואיגו מניאק משפיעה לחיוב על כל שחקני הקבוצה.

קליבלנד קאבס היתה קבוצה מקרטעת עד שהגיע לברון. מהרגע שהגיע, כל שחקן ללא יוצא מין הכלל שיפר את יכולתו בצורה משמעותית, כשאולי קיירי אירוינג הוא היוצא מין הכלל היחידי.

ההשפעה של לברון על שאר שחקני קבוצתו – השפעה שלמייקל ג'ורדן, לארי בירד, ומג'יק היתה, אבל לקובי למשל היא חסרה ואיננה – היא שהם מרגישים חובה לשחק טוב יותר בגללו. למעשה לשחק מעל ומעבר. להיות יותר מרוכזים…לנתר יותר גבוה…לנסות יותר…

– אני בטוח ומשוכנע שמילה טובה ממנו חשובה להם הרבה יותר מאשר מילה טובה מדייויד בלאט.

השחקנים גם יראים מפניו, וגם מעריצים אותו. ההערצה יכולה להיות עם קונוטציות שליליות כגון "הבנזונה הזה…שימות, אבל בלעדיו אין לנו אליפות!". הם גאים לשחק טוב. היחידי שלדעתי לו שם זין הוא ג'יי אר סמית' שהוא יותר מדי עארס, ואולי גם לא מספיק חכם, להתרגש מאחד כמו לברון. ישנם עארסים כאלה: לאנס סטיבנסון…רון ארטסט…ג'ון סטארקס היה כזה.  העארסים האלה לא עושים חשבון לאף אחד, והשמונה שלשות של ג'יי אר היו דבר נפלא היום, אבל הבנאדם עשה דברים דומים בעבר. אולי לא 8 שלשות, אבל הוא כבר היה בזון בו הכל ניכנס לו, ואז לא איכפת לו אם לברון לצידו או אלוהים עצמו – לא מייקל; האלוהים האמיתי! – הוא עדיין ישלשל כל כדור שבא לידיו!

אין כל שאלה שאם הקאבס תיקח אליפות, האליפות תגיע קודם כל ללברון שבגללו כל השחקנים משחקים יותר טוב, ובהרגשה ש-"עם לברון נגיע לכל יעד". איתו הם גם מעיזים לעשות דברים שלא היו מעיזים לעשות בלעדו, ואיתו הם "מרגישים שהם בליגה הגדולה".

כשטל ברודי הגיע לארץ, במכה אחת כל שחקני מכבי ת"א עלו מיד לרמה חדשה. כשפלה הגיע לקוסמוס, שחקנים אמריקאים די בינוניים התחילו פתאום לשחק כגדולים.

זה מה שלברון עשה לקאבס. זאת תרומתו הגדולה לקבוצה!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 58 תגובות

  1. הסיפור ברבע האחרון היה כה מגעיל וכה בולט, שלא נראה לי שזה היה סתם מפגן אגו, אלא משהו מתוכנן. לפחות כל ה15-20 שניות הראשונות כשהוא העביר שעון, היה נראה שכולם בקבוצה יודעים שזה מה שעושים, ואפילו לא ניסו להתפנות למסירה. מה שעצבן את כולנו שגם בסוף השעון הוא הלך לבד פנימה וגם לא פגע, זה הרי גם היה יכול להיות אחרת -שבכל חדירה כזאת יש או סל או עבירה (של מילסאפ, שהי לו כבר חמש!). בקיצור, זה היה מגעיל, אבל לדעתי לגמרי מתוכנן יחד עם בלאט.

    1. אתה מנסה להצדיק הכל תוך כדי הגנה על דייויד בלאט. דייויד לא יכול להיות כזה טיפש. לעמוד במקום להניע כדור כשאתה מוביל בדאבל ספרות?

      1. מנחם זוכר את המשחק מכללות לפני מלא שנים שאחת הובילה בערך במיליון ואז משכה זמן בצורה מטומטמת והפסידה?

  2. יש לי זוית שונה קצת על האירועים ברבע הרביעי:

    הצוות המקצועי ראה שקארול כבר מחוץ לענין, והורפורד קיבל את השמירה על לברון,

    ההחלטה היתה שבמקום לתת לו את הכדור בפוסט הרי שעל הפרימטר ללברון יהיה יתרון גדול על הורפורד, והרעיון הזה הוא רעיון לא רע בכלל, מה לעשות שלברון נקלע ליום קליעה מחריד, וההוקס פשוט צופפו לגמרי בצבע.

    לדעתי:

    א. אין סיכוי שללברון יהיה רצץ של 2 משחקים עם קליעה כה רעה.
    ב. גם אם הורפורד יצליח להגביל את לברון זה ינטל אותו לגמרי בהתקפה.

      1. מי שראה משחקים של מכבי באירופה בשנה שעברה יודע שבלאט נוהג לעשות את הבידודים האלה בסוף משחקים. אין פה עניין של להגן עליו.

      2. מסכים עם כל מילה.
        בלאט פשוט לא רלוונטי, תשימו שם דחליל והתוצאות יהיו זהות.

        ללברון יש פליאוף לא כזה גדול מבחינת קליעות.
        הוא עם אחוזים ל3 נוראיים

    1. לברון יוצא החוצה ומושך את הורפורד זה רעיון נחמד, ויכול להיות התחלה של הרבה אפשרויות לנצל את החור מתחת לסל ואת יתרון המהירות של לברון.
      אבל לברון יוצא החוצה ומושך את הורפורד, מחכה 20 שניות ונכנס ראש בקיר או זורק מבחוץ זה לא הכי יצירתי בעולם.

  3. לא רק קשור לבלאט. זה לא מתאים למה שמוכר וידוע על אופי המשחק של של לברון. הוא שחקן מוסר וזה הכדורסל שלו. יש לו יותר אסיסטים למשחק מבירד. וזה תמיד היה לו, החל מהעונה הראשונה שלו בליגה, והעונה זה אפילו יותר מכל עונה. בפלייאוף הזה יש בממוצע 8 למשחק. הבוקר היו לו 6. אז היה כאן משהו אחר.

    1. יש לו הרבה אסיסטים כי הוא 21 שניות עם הכדור ואז יוצא שלפעמים אין ברירה והוא מוסר ולשחקן שהגיע אליו הכדור אין זמן לעשות שום דבר חוץ מלזרוק ולפעמים זה נכנס.

    2. נראה כמו בעיה ברצועת הטיימינג שמחברת את השחקן למאמן. צריך למתוח את הרצועה או להחליף מאמן.
      זה המסר שלברון מנסה להעביר.

      1. אני כבר הגעתי למסקנה שלברון בכלל לא רוצה להחליף את בלאט.הוא במצב שההפרעה הנרקסיסטית שלו בשלב ששום מאמן לא יכול להגיד לו מה לעשות ואף אחד בכלל בעולם הזה לא יכול ללמד אותו משהו חדש על כדורסל כי הוא יודע הכללללללללל.ולכן בלאט טוב לו כי בלאט מפחד ממנו,מצד שני אף מאמן חוץ אולי מג'קסון ופופוביץ לא יפצו פה אלא אם זה באישור שלו.

          1. טיירון לו בתור עוזר זה סבבה,בתור מאמן ראשי זה בעייתי כי אז לא יהיה ללברון נעים ממנו(משהו בסגנון של לא עושים עסקים עם משפחה וחברים)

    3. מה שהיה זה פשוט מאוד ,הוא היה חייב להגיע ל30 נקודות בשביל שיהיו לו 52 משחקים של יותר מ30/5/5 ולהראות שהוא יותר טוב ממייקל,זה הכל.

      1. יניב – גם זה לא בטוח. הרי הוא היה יכול להגיע לנקודות הללו יותר מהר ואף יותר בטוח אם היה מניע את הכדור ומריץ יותר את ההתקפה של הקאבס. אבל לא – ההתקפה נמתחה ונמתחה בכוונה כל פעם עד לסוף שעון וברוב המקרים הוא בכלל לא פגע. והוא גם יודע בבטחון שאם לא היום, אז בעוד משחק אחר השנה, הוא כבר יעבור את מייקל, כי הוא כבר השתווה אליו ויש לו עוד הרבה משחקים לפניו. לא קונה את זה.

        1. כן אבל פה הייתה לו הזדמנות טובה לעשות את זה,חוץ מזה אני מניח שהוא ככה התחיל ואז ברגע שהוא התחיל להסתבך זה כבר הפך לעניין של אגו,להראות שהוא כן יכול לעשות סל.

        1. נתן בפעם ה-1000 אני אוהד לייקרס ומתוקף היותי אוהד לייקרס אני אוהב גם את קובי,יחד עם זאת קובי מעולם לא היה השחקן שהכי אהבתי בליגה(למשל אני אוהב הרבה יותר את נוביצקי).יותר מזה אם קובי היה עוזב את הלייקרס אז עדיין הייתי מאחל לו בהצלחה אבל נשאר אוהד לייקרס ולא קובי.חוץ מזה אם קובי נרקסיסט זה אומר שלברון לא?

  4. אסף, אני לא מדבר על מה שהיה במשחק הזה ברבע הרביעי, אני מדבר בכלל במשחק של לברון, ומה שאתה אומר לא משקף את המשחק הקבוע שלו.
    דובי – לא יודע. יש לו סיכוי ממשי להגיע השנה שוב לגמר (פעם חמישית ברציפות בשבילו, ושישית בכלל), ואף אולי לזכות בו שוב. אתה חושב שהוא יזרוק את זה מהחלון רק בשביל משחקי אגו וקרדיט עם בלאט? לא נראה לי.

  5. לברון – אף פעם לא היה שחקן כלכך טוב עם סגנון כלכך מכוער. איפה הוא ואיפה מייקל, מגיק ובירד.
    לגבי הסדרה, אם באטלנטה לא יתחילו כל חמשת השחקנים ללכת לריבאונד הגנה הסדרה תסתיים מהר מאד.

  6. אני חושב שבלאט הוא מאמן אופטימלי עבור לברון. גם מבין כדורסל ומאמן היטב את שאר השחקנים, וגם רוקי שאפשר להתעלם ממנו וללכלך עליו מדי פעם בלי שהוא יעשה סצנות. לכן דייויד ישאר כי זה טוב לכולם.

    ענין אחר: בשידור אתמול, הביאו את עופר שלח כדי לעשות פרסטיז'ה לשידור עקב היותו חבר כנסת מפורסם. תוך 40 שניות מתחילת המשחק עופר ניפק תובנות ששני הדבילים שימי וגיל ברק לא היו מבחינים בהם עד סוף הסדרה.
    די בושה לערוץ ששני הכוכבים שלו הם הצמד הזה שמה שהוא יכול לתת(בתור אינפורמציה נכונה) זה מה ההבדל בין השעונים בסוף כל רבע.

    1. עופר שלח פרשן הכדורסל הטוב בארץ.

      גיל ברק ושימי ריגר רק מתלהבים ממהלכים, וברק לא תמיד מבטא את כל השמות של השחקנים נכון. שימי צל של מה שהוא היה פעם, סורוקה/גור/כל אחד אחר טובים יותר

      1. 1+ לגבי עופר שלח.
        קטונתי מלחלק ציונים אבל עופר שלח הוא בעל ידע, רהוט ומוסיף לכל שידור שהוא מצטרף אליו.
        באופן אישי, יש לי בעיה עם זילברשטיין וההערות המרושעות והלא ענייניות שלו.

  7. קודם כל, אני מסכים עם כל מה שמנחם כתב לגבי לברון. גועל נפש של בן אדם. כשכתבתי באחד הטוקבקים לגבי הסדרה מול אטלנטה שללברון היתה סדרה בלי כדורסל, התכוונתי בדיוק לזה. אין ספק לגבי הגדולה של לברון מבחינת כדורסל, כן והוא עושה את השחקנים שלידו יותר טובים. אבל גם אתמול, גם מול בוסטון ובעיקר מול אטלנטה הוא משחק בטיפשות וכופה את עצמו על המשחק היכן שלא צריך.

    דיוייד לא רוצה להתעמת איתו, אבל בעיקר הוא לא יכול להתעמת איתו. כמו שברור לכולם: בשרשרת המזון דיוויד נמצא מתחת ללברון (אם אנחנו אוהבים את זה או לא). זה נחמד שהצבי יבוא לאריה ויגיד לו, בואנה אתה לא בסדר. אבל זה לא יביא לתוצאות הרצויות.

    מה שדיוייד מצליח מעל לכל דמיון זה להסתדר בלי לברון, כשלברון על הספסל. להוציא קסמים מג'י.אר סמית, מי שהיה שחקן גמור בליגה. אם הוא יצליח לגרום ללברון לעשות את הסוויץ ולשחק לטובת הקבוצה זה יסגור את הסדרה בסוויפט. בלי זה צפוויה סדרה ארוכה עם ניצחון לקאבס.

    אבל בכל מקרה, אין שום חשש. האלופה תבוא מהמערב. זאת לא אותה ליגה, זה לא אותו משחק. גדולתו של דיוויד השנה תימדד בעלייה לגמר וכמה משחקים הוא יצליח להאריך את הסדרה. גם לברון יודע היטב שזאת היתה שנת גיבוש וחסרים עוד כמה רכיבים למערכת כדי להפוך את הקאבס לקונטנדרית אמיתית.

    1. אם לברון יעשה את ה"סוויטש" וישחק לטובת הקבוצה וישלב את יכולתו הנפלאה בתוך המשחק הקבוצתי, אז קךיבלנד בהחלט יכולה ללכת עד הסוף.

  8. לצערי קמתי למחצית אך הייתי כל כך גמור שוויתרתי היום אראה בלנ כי מחר חופש. אחרי זה דתי כמוני יפספס שני ערבים ברצף ונחזור למשחק 3 לדעתי כשהתוצאה 1-1 .למרות שלא ראיתי את המשחק אני מסכים עם מנחם …ראיתי את משחק 4 מול שיקגו ההיסטוריונים ידברו על שלשת הקלאץ של לברון כמו שדיברו על הצמד של זידאן בגמר מונדיאל 98. אבל מי שהיה שם בזמן אמת מכיר סיפור אחר בתכלית .ראשית בעניין לברון הוא יודע שאלמלא השטויות שלו הניצחון בשיקגו היה דו ספרת …אבל מי זוכר ? כל מה שזוכרים זה את אותה טעות של בלאט , את סל הקלאץ ואת הפסק זמן ….כך היה עם זידאן בגמר כבש צמד נפלא אבל עד הגמר לא עשה דבר למעט אדום מכוער מול פארגוואי השמינית אותו ניצחה צרפת בהארכה בשער זהב בסוף של בלאן …גם את איטליה בפנדלים ברבע ואת קרואטיה בחצי צרפת עברה ללא זיזו שייזכר כגדול מכולם.
    אשר לבלאט רק אומר שאני משוכנע שהמנהלים השונים מעריכים אותו ואוהבים מאד ובכל זאת אם "המלך" יגיד הן יפטרו אותו כי גם הם מפחדים מהליכתו של הנרקיססט .
    בכל אופן אם אני בלאט אני מתהפק לוקח טבעת ואז אומר להנהלה אני או הוא ההנהלה זורקת אותי אני חותם בשיקגו ומדיח את הנרקיססט ועושה שינוי לעד בליגה הזו ביחס למאמינים …..כנראה שלא סתם איני בלאט

    1. אני די בטוח שזידאן הורחק נגד אלג'יריה ולכן נעדר משמינית הגמר נגד פארגוואי. מסכים לגמרי עם כל השאר

  9. תאמינו לי אתם חבורת פרובינציאליים מצחיקים ואין לכם טיפת בושה.

    תפסיקו לנסות להגן על בלאט ולהפיל הכל על לברון.
    לבלאט יש את האופציה להעיף את לברון לספסל אם הוא משתולל.
    למה הוא לא עושה את זה?

    1. בשניה שהיריב מפתח מומנטום אף אחד בקליבלנד לא יעצור את המפולת.

    2. לבלאט אין שום סיכוי לעמוד כמו גבר מול לברון, בלאט בא להוציא פה את המקסימום מבחינת פז"ם בתפקיד ובסדרות, כדי לבוא אחר כך עם קבלות לתפקיד הבא. זה בדיוק מה שהוא עשה כשכל הנהלת מכבי לכלכה מאחורי הגב שלו בעונה שעברה והוא היה סנטימטר מלעוף מהקבוצה.

    3. מקצועית אין לבלאט שום דבר להציע מבחינה טקטית ומבחינת תרגילים. תוכנית המשחק שלו היא לברון, לטוב ולרע, וכמו שזה מצליח זה יכול להכשל. לברון לא רוצה שקליבלנד תפסיד, הוא רוצה שהיא תנצח ובהשפעה גדולה שלו – אם לבלאט יש בעיה עם זה just do something. אבל כנראה שאין לו, כי פשוט אין לו כלים בלי ללברון והוא בכלל לא רוצה להתחיל להתכסח איתו.

    1. בלאט לא יכול להוריד את לברון לספסל (אלא אם לברון מסכים) ולו מהטעם הפשוט והוא שבו ביום תתחיל מלחמת עולם עם לברון. מעבר לכך, תראה מה קרה לגבי תרגיל הוצאת החוץ ששרטט ללברון במשחק מול שיקגו. התקשורת צלבה אותו. אם יוציא אותו כדי לחנך אותו, הוא מביא על עצמו ביקורת קטלנית וזעם לא משנה מה תהיה התוצאה.
      לגבי הטענה השלישית, לא הבנתי למה התכוונת. אתה טוען שאין לבלאט שום ידע מקצועי? שום השפעה בכלל? יש לא מעט דקות שלברון לא על המגרש, מה קורה בהן לדעתך? ומה הם עושים באימונים? בלאט מראה להם שקופיות של נופי ארץ ישראל?

      1. אני טוען שאם זו הטענה שלך, הרי שאת בעצמך מסכימה שהידע או היעדר הידע של בלאט אינו משפיע יותר מדי על המשחק והתוצאה מאחר והוא צריך להתחשב בלברון בכמעט כל דבר.

        שחקן שמחרבן על הקבוצה והמאמן משול לכלב שמחרבן ברחוב.
        מי צריך לזרוק את הקקה לפח? (לזרוק את השחקן לספסל)
        בעל הכלב (המאמן).
        ההשתוללות של לברון ברבע 4 היא בראש ובראשונה בעיה של בלאט, שנמנע מלעשות איתה משהו, ולשמחתו במזרח הכל כך חלש ואנמי זה עדיין מספיק כדי לנצח את משחק 4 בחוץ בחצי גמר ומשחק 1 בחוץ בגמר האיזורי.

  10. מנחם, לדעתי בנקודה השניה שלך הצלחת להעלות נושא מעניין ועדיין לפספס בו הרבה.
    לברון באמת משפר את השחקנים מסביבו וגורם להם תחושת מחויבויות. אבל מה שאמרת על ג'יי אר סמית' הוא דווקא הפוך לחלוטין. אם תיזכר בשיא הניסיות לשלוש ששייך לסמית' זה היה מול לברון ג'יימס ובמשך המשחק היה ברור שסמית' מנסה להראות ללברון כמה הוא יכול להיות טוב.
    אם נשאל את דובי אני בטוח שזה אומר שדעתו של לברון מאוד מאוד חשוב לג'יי אר.
    עד כאן פסיכולוגיה. עם זאת, לכולנו ברור כמה ג'יי אר נראה טוב יותר מאז שהתחבר ללברון ואני בטוח שללברון יש חלק בלתי מבוטל בהשתפרות.

  11. השחקן הכי מגעיל בליגה ואולי בכל הספורט המקצועני. אין דבר שיגרום לי יותר עונג מלראות את הווריורס מפרקים לו ולקליבלנד את התחת

  12. למי איכפת אם זה היה מתוכנן או לא כי זה היה נראה רע, מכוער, אנטי כדורסל ועוד כל מיני כינויים שאני שומר לרון קאופמן

    לברון הוא מה שיש לטוב ולרע והשנה הוא התחיל את המדרון מטה ולכן הוא מראה לנו יותר רע מבעבר

  13. אני אגיד משהו שאולי חלק יחלקו עליי אבל:

    אין שחקן בליגה חוץ מלברון, שהיה לוקח את קליבלנד מעבר לסיבוב הראשון בפליאוף.
    מה שעוד יותר מפליא זה שלברון עושה את זה עם כושר קליעה מחריד מ3.
    לברון לא טיפש, הוא אולי אגו מניאק ומה שתרצו, אבל בקבוצה עם ווייד ובוש הוא לא היה מגיע לרמות גועל כמו של אתמול כי בקאבס הקבוצה הרבה הרבה יותר מוגבלת מבחינה התקפית, בטח כשאירווינג עכשיו פצוע ומשחק יותר כמו קלעי ופחות כמו רכז.
    אז נכון, סמית קולע, תומפסון קולע, אפילו מוזגוב מסיים עם דו ספרתי הרבה, אבל זה הכל תוצאה של לברון בחדירות, בתשומת לב, במסירות.

    קליבלנד יגיעו עד לאן שלברון יוכל לקחת אותם.
    בשנה שעברה לברון לא קיבל תרומה מחבריו למיאמי ולכן הם הובסו בגמר והיו קולות שאומרים שעוד מספר קבוצות במערב היו מנצחות אותם.
    במזרח המתעתע, זה בהחלט מספיק לנצח את הקונפרנס, ולמרות שלא חשבתי ככה בתחילת הפליאוף, ובטח כשלאב נפצע, אני מאוד אתפלא אם קליבלנד לא יהיו בגמר הNBA.
    לברון בשליטה מלאה בכל אספקט של המשחק, לטוב ולרע. הוא עדיין לא נתקל בשומר שיגרום לו לעבוד ב2 צדי המגרש כמו שלנארד עשה בגמר בשנה שעברה – באטלר התחיל את הסדרה טוב מבחינה התקפית ודעך כמו שיקאגו, קארול ממה שהוא שיחק לא היה אגרסיבי באותה מידה, אני זוקף את זה לנוכחות של לברון.
    מי שלא תתיש את לברון בהגנה תקבל אותו במלוא כוחו בהתקפה, ולברון של השנים האחרונות בהתקפה עושה הכל. מוסר, חודר, משחק פוסט, קולע מכל טווח (לפעמים יותר ולפעמים פחות).

    לראיה – הקבוצות שבאמת העיפו או היו קרובות להעיף את לברון הן:
    אינדיאנה של 2013, סן אנטוניו של 2013 וסן אנטוניו של 2014.
    מה היה משותף להן? כלום. פשוט היה לאחת את פול ג'ורג', וקוואי לנארד. 2 השחקנים היחידים שהצליחו "לעצור" את לברון מאז שהגיע לליגה.
    אי אפשר לעצור באמת. הוא לא יסיים משחקים עם 8 נקודות ו19 איבודים, אבל כן אפשר להוציא ממנו עוד איבודים, עבירות תוקף, קבלת החלטות גרועה בסוף שעון וכו' וכו' – משהו שאמנם לברון חטא בו הפליאוף הזה אבל היה לחלוטין באשמתו.
    עד עכשיו אף קבוצה אפילו לא העמידה את קליבלנד בסכנה, ומבחינת אטלנטה, ההגנה נדרשת לעוד תשומת לב, קארול אמנם יכול לשמור הרבה יותר טוב על לברון ממה ששמר, למרות הנחיתות במאסה, אבל הוא בהחלט צריך עזרה, כמו שקיבל במשחקים העונה.

    מה שנשאר לחבריו של לברון לקבוצה הוא לקלוע את הזריקות הפנויות שהוא מסדר להם. והוא מסדר בכמויות.
    ליד לברון אתה לא צריך להיות קארי או קורבר, שמשחררים זריקות תוך כדי תנועה עם יד על הפרצוף וקולעים רק רשת. אתה תקבל מטר או שניים פנויים מהשחקן שלך שהולך לעזור על לברון, או מחסימה, ותצטרך לדעת לקלוע את זה – שחקן אנביאיי צריך לדעת לקלוע שלשה פנויה.

    מה המסקנה? כדי לנצח את קלברון צריך מישהו שישבש להם את המשחק, קרי, ישבש ללברון את המשחק.

  14. מימשת את הכעס והמחשבות שלי על לברון בצורה נהדרת מנחם,
    הורדת את זה לנייר למחשב עם ניתוח רחב ונהדר.
    בסוף המשחק כעסתי וכתבתי שאם רק היה מישהו
    שיחנך את לברון היה מגיע להר רשמור כמעט,
    בגלל חסימת האגו המנופח תמיד יהיה במגרעותיו.
    וכמובן יש צד חיובי ואולי משך זמן כמו שאסי כתב.
    תודה על כתבה פנטסטית מנחם ותגובות טובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט