חם מהתנור: בילי דונובן רשמית יאמן את אוקלהומה סיטי/רועי ויינברג

משרת האימון הפתוחה המעניינת ביותר נסגרה, כאשר אוקלהומה סיטי ת'אנדר החתימה את מאמן המכללות האגדי בילי דונובן. דונובן, שבחודש הקרוב יחגוג יום הולדת חמישים, אימן בעבר את מכללות מרשל ופלורידה, איתה זכה ב-2 אליפויות מכללות ברציפות. פרטי הדיל לא פורסמו, אבל דווח כי דונובן קיבל חוזה חמש שנתי מהקבוצה.

בילי דונובן
דונובן גוזר רשתות. יעשה את זה גם באנ.בי.איי?

ב-709 משחקי מכללות, דונובן ניצח 512 (70.9% הצלחה), במרשל ופלורידה. תחת שרביטו עברו שחקני נבא רבים, ביניהם ג'ואקים נואה, אל הורפורד, בראדלי ביל, צ'נדלר פרסונס ורבים אחרים. הוא זכור כמי שהסכים לקבל את תפקיד האימון של אורלנדו מג'יק ב-2007 רק כדי לחזור בו ולהשאר עם הגייטורס, מכללת פלורידה, בדרך לניסיון לאליפות שלישית ברציפות.

"אנחנו גאים לקבל את בילי למשפחת אוקלהומה סיטי ת'אנדר. שהתחלנו לחפש מאמן, היה לנו את החזון והאיכויות כדי לבדוק מה צריך בשביל להיות מאמן ראשי ב-NBA בכלל ובקבוצה כמו שלנו בפרט…כעבור זמן קצר הגענו למסקנה שבילי הוא האיש הנכון לתפקיד, ומחזיק ברקורד מצליח מרשים כמאמנה של מכללת פלורידה", אמר מנג'ר אוקלהומה, סם פרסטי, בהודעה לתקשורת על מינויו של דונובן.

בצוות אוקלהומה סיטי נמצאים עוזר מאמנו של דונובן לשעבר, מארק דיינהולט, כיום מאמן קבוצת הדי-ליג של הקבוצה, אוקלהומה סיטי בלו. אוליבר וינטרבון, מתאם הוידאו של הגייטרוס לשעבר, משמש כיום כסקאוט של הת'אנדר. יהיה מעניין לעקוב אחר עונת הרוקי של דונובן כמאמן אנ.בי.איי, במיוחד לצד כוכבים כראסל ווסטברוק וקווין דוראנט.

*

כפי שמנחם פרסם, אנדרו וויגינס נבחר לרוקי העונה. הבחירה הראשונה בדראפט 2014 הוא הזוכה בפרס, וההודעה הרשמית תצא במהלך היום, כולל נתוני ההצבעה. הוא האדם הראשון שזכה בתואר כשחקן מינסוטה, למרות עבר של פרוספקטים כקווין גארנט בקבוצה. הוא האדם ה-20 שזכה בפרס ונבחר בבחירה הראשונה בדראפט, כאשר האחרון שעשה כך היה קיירי אירווינג ב-2012, כשחקן קליבלנד-הקבוצה שהעבירה את אנדרו וויגינס למינסוטה בתחילת העונה.

וויגינס קלע העונה 16.9 נקודות למשחק, מה שמציב אותו במקום החמישי ברשימת השחקנים שקלעו הכי הרבה למשחק מתחת לגיל 19 (כולל), אחרי כרמלו אנטוני, לברון ג'יימס, קווין דוראנט וקיירי אירווינג, רשימה מכובדת לכל הדעות. ראוי לציין כי וויגינס נבחר למקום העובדה שניצח ב-16 משחקים בלבד העונה.

וויגינס זכה ב-110 קולות למקום הראשון ו-604 נקודות בסך הכל. ניקולה מירוטיץ' משיקגו קיבל 14 קולות למקום הראשון ו-335 נקודות בסך הכל (81 הצבעות למקום השני), ונרלנס נואל מפילדלפיה זכה ב-3 קולות למקום הראשון ו-141 נקודות בסך הכל. 7 רוקיז בלבד זכו להצבעות ל-3 המקומות הראשונים, עניין נדיר כשלעצמו, כאשר גם אלפריד פייטון מאורלנדו, ג'ורדן קלארקסון מהלייקרס, מרקוס סמארט מבוסטון ויוסוף נורוקיץ' מדנבר זכו להצבעות.

להוציא את וויגינס, אף שחקן מהחמישייה הראשונה של דראפט 2014 לא זכה כלל להצבעות. ראוי לציין כי בחירות 2,3 ו-4, ג'בארי פארקר, ג'ואל אמביד וארון גורדון, היו פצועים במשך חלקים גדולים מהעונה. רק וויגינס, סמארט, פייטון ונורוקיץ' נבחרו בסיבוב הראשון וזכו להצבעות. אף אחד מהרוקיז המבטיחים של יוטה, דנטה אקסום, רודני הוד וג'ו אינגלס, לא זכה להצבעה כלשהי.

*

שחקן ההוקס קייל קורבר זכה בפרס השחקן הספורטיבי של השנה. השחקן הראשון מההוקס שעשה את זה אי פעם.

*

קארים עבדול ג'באר, 6 פעמים MVP, פעמיים MVP גמר ו-5 פעמים אלוף, אושפז בבית חולים עקב כאבים בחזה. רופאיו של מלך הנקודות של הליגה אמרו כי הוא במצב טוב, וכי בן ה-68 מרגיש טוב יותר בהרבה.

*

ניקולס באטום הולך לשחק בצרפת באליפות אירופה בקיץ. בכך הוא מצטרף לטוני פארקר, בוריס דיאו, ג'ואקים נואה ושות' בנבחרת הצרפתית , שבשלב הבתים תפגוש את רוסיה, פולין, פינלנד ונבחרת ישראל.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. סוף סוף מאמן ראוי לקבוצה עם כשרון מטורף , עדיין יש לבצע מספר מהלכים בפריי איגנטס כדי לשפר תקבוצה , ווסטברוק לא יעזוב זה בטוח אך צריך קלעי יציב וסנטר , צריך לקבל החלטה לגבי קנטר שמצויין בהתקפה וחלש בהגנה ויש בחירת דרפט כנראה 14 שיש כמה פרוספקטים לא רעים או לעשות מזה חבילה לטרייד עבור שחקן בשל יותר

  2. אהבתי את ברוקס אבל נראה שבאיזה שהוא שלב הוא לא ידע לטפל היטב בכמות הכישרון שיש לו .
    אבל זה לא פשוט תחשבו ראסל ,דוראנט והארדן אלו שלושת מלכי הסלים של הליגה בפוטנציה (אולי קארי מסוגל להוריד אחד מהם מהפודיום ).
    תמיד נראה באוקלהומה שהשלם קטן מסכום כל החלקים.
    מעניין יהיה לראות את דונובן מסתדר שם.
    אם מישהו יכול לספר על ההישגים שלו לאחר שני האליפויות.
    אני כמעט ומשוכנע שהוא לא הגיע מאז לפיינל פור ואשמח לדעת עד לאן הוא הצליח להגיע מאז ימי נואה והורפורד העליזים .

  3. אוק צריכים לפנות מקום בתקרת השכר , הייתי שוקל לשלוח את איבקה יחד עם בחירת הדרפט תמורת נואל וגרמי גרנט

  4. תזכיר לי בבקשה מה הוא עשה אחרי הקליפרס,שהרשים אותך כל כך?
    כי בקליפרס הוא לא היה כזה גליק,גם לא בפרספקטיבה לאחור..

כתיבת תגובה

סגירת תפריט