למה אנטוני דייויס הוא עבורי MVP MIP DPY ועוד כמה אותיות / מולי

למה אנטוני דייויס הוא עבורי  MVP MIP DPY  ועוד כמה אותיות / מולי

כשמסתיימת העונה הסדירה בנ.ב.א. מתחיל זמן הבחירות. וכמנהג הצבא והאמריקאים, מתחילים לדבר בראשי-תיבות: MVP, השחקן החשוב ביותר של העונה הסדירה, רוקי השנה, שחקן ההגנה של השנה, השחקן המשתפר ביותר השנה ועוד ועוד.

אז לי אין בעיה בכלל בבחירת לפחות שלוש מהקטגוריות הללו: הבחירה שלי היא אנטוני דייויס, הוא לדעתי גם שחקן ההגנה של השנה, גם השחקן שהשתפר הכי הרבה השנה ובמיוחד שחקן השווה ביותר של השנה.

ואז, אנשים בוחרים, וממתרר לי שנו טוב, לא כל העולם חושב כמוני.

האמת, אני אומר זאת כבר שלושה חדשים, אבל כל האחרים אמרו לי: אי אפשר לבחור במישהו שקבוצתו לא תעלה אפילו לפלייאוף…  אבל הנה, אמנם ברגע האחרון אבל ניו אורלינס עלו לפלייאוף, מהמקום השמיני אמנם – אך עלו, וכעת אפילו את התירוץ הזה אין לאחרים.

אז הרשו נא לי להוכיח לכם מדוע אני חושב שאנטוני דייויס הוא כל האותיות שאמרתי באמצעות טבלה קטנה של השוואה בינו לבין המתחרים הברורים האחרים: ג'יימס הארדן, לברון ג'יימס וסטפן קארי.

הוא ראשון בשלוש קטגוריות שנבדקות הנ.ב.א. ובעוד שש קטיגוריות הוא בעשיריה הראשונה, הוא ראשון גם באחוזי קליעה מהשדה עם 53.8% וגם ראשון בחסימות.

והחשוב מכל הוא עם PER של 30.3, תוצאה רביעית בטיבה בהיסטוריה שרק מייקל ג'ורדן, ווילט צ'מברלין ולברון ג'יימס הגיעו אליה אי פעם.  אני פשט לא מבין איך אפשר לא לבחור במישהו עם PER שכזה ל MVP. לא מבין.

ועוד נתון שלא שמו אליו לב, קארי שיחק העונה 80 משחקים, הארדן 81, אפילו לברון שיחק 69 משחקים ודייויס עשה את כל ההשגים הללו עם 68 משחקים. אני שואל את עצמי לאילו הישגים היתה ניו ארולינס מגיעה אם הוא היה משחק שמונים משחקים, וכשאני חושב על כך שבחמישיה יש איתו את אריק גורדון, ג'רו הולידיי, טייריק אוונס ועומר אשיק ( ועל הספסל "מככבים" "קליברים" בנוסח ריאן אנדרסון, קווינסי פונדקסטר ונוריס קול), ברור לי שבכל קבוצה טובה יותר לא היתה שאלה כלל מיהו ה MVP, מיהו ה שחקן המתפר ביותר (MIP) וברור שגם ברור מיהו שחקן ההגנה של השנה.

אז לך תשכנע אנשים שגם מישהו שיש לו גבה אחת מחוברת ולא שתיים נפרדות ראוי שיהיו לו שלושה תארים מחוברים.

 

5סטטיסטיקה

 

 

 

 

 

מולי

איש של מילים: כותב סדרתי, עורך, מתרגם ופילוסוף של ספורט. אפשר לראות חלק ממה שפרסמתי כולל קישורים ליומן הקורונה ורשימת פרסומים כמו "על ספורט ומהויותיו", "מסע בעקבות אוהדים", "ליקוטי ספורט" ו- "בלוז של תקוות ומורדות - סיפורי קבוצת הניו אורלינס פליקנס 2015-2017" ורבים אחרים... באתר: https://hamuli4u.wixsite.com/muli4u

לפוסט הזה יש 34 תגובות

  1. חמוד ביותר.
    לדייוויס יהיו בארון כמה וכמה תארי mvp, אבל לא השנה.
    באמת שחקן נדיר עם פוטנציאל להיות מהגדולים ביותר אי פעם. רק שלא יפצע.

  2. % מהשדה הוא נתון לא רלוונטי. מה שמשנה לעניין זה הוא רק האפקטיבי, כלומר כמה נק' השחקן מייתר פר זריקה.
    לא הבנתי מה ההישג בזה שהוא עשה זאת בפחות משחקים? הרבה יותר פשוט להעמיד ממוצעים גבוהים ב-68 משחקים מאשר ב-81, קרי ללא מנוחה. הוא גם משחק יותר דק' מה שמאפשר להגיע למספרים יותר גבוהים.
    דיוויס נהדר ועוד יזכה בתואר, אבל השנה יש שחקנים שראויים יותר. בינתיים הוא יספק בשחקן ההגנה, חמישיית העונה וחמישיית ההגנה.

      1. תרשה לי. פחחחחחחחחחחחחח
        הייתי חייב על התגובה הזאת. ניו אורלינס יגידו תודה אם הם יגנבו שתי משחקים לגולדן סטייט.

        1. 1+ לשתי התגובות שלך.
          בנוסף, לגבי כמות המשחקים – חלק מהיעילות של שחקן לקבוצתו הוא לשחק הרבה. קשה להיות MVP עם 68 משחקים, כי ב-14 משחקים לא היית יעיל כלל לקבוצתך.

    1. קובי בהחלט בשיחה, תשאל כל אוהד לייקרס והוא יגיד לך שהוא ה MVP שלו… וגם תגלית העונה והשחקן המשתפר.

  3. לא יפה זה שלועגים למולי בסך הכול הוא אמר דברים נכונים ,דיוויס כן ראוי לכל התארים שהוזכרו , סחב קבוצה בינונית לפליאוף בגיל 22 לכל הלועגים ווסטברוק לא הצליח לעשות זאת עם קבוצה הרבה יותר כשרונית ועם נסיון.
    מולי התכוון לגבי כמות המשחקים שאם דיוויס היה משחק עונה שלמה אז הפליקנס היו מגיעים רחוק יותר

  4. יש צדק מסיום עם מולי
    דיוויס עשה עבודה גדולה
    כמה המאזן של השקנאים ב 14 משחק שהוא לא שיחק ?

  5. הmvp זה לא תואר לשחקן הטוב ביותר. זה תואר לשחקן בעל הערך הגבוה ביותר. שחקן שמנסה לקחת את הכל עליו – הוא לאו דווקא בעל ערך גבוה לקבוצתו (ולפעמים הוא מזיק). בנוסף, יש שחקנים עם ניקוד גבוה שנמצאים בקבוצה שבה אין סקוררים אחרים ויש שחקנים שמצטיינים למרות שלצידם יש עוד כמה כוכבים (סטף קרי – קליי, לברון – קיירי ולאב. וכו)

    הערך של שחקן כולל המון פקטורים שונים שבהם אנטוני דייוויס עדיין לא מצטיין: מנהיגות, משפר את שאר השחקנים שסביבו, מושך אוהדים וכמובן שגם יכולות התקפיות והגנתיות (שבהם הוא לכאורה מצטיין).

    בשורה התחתונה, אם הטענה היא מספר הנקודות והחסימות אז אני עדיין לא משוכנע שהגיע הזמן שלו לקבל את התואר (אבל הוא ממש בדרך)

      1. א. זה לא סותר דבר ממה שכתבתי.
        ב. זה לא נכון. לא מופיע בשום מקום שזה חייב להיות דווקא "לקבוצתו". הרי שחקן-על בקבוצה חלשה מאוד שווה יותר מאשר שחקן על בקבוצה חזקה. ובכל זאת רובנו נעדיף שהשחקן בקבוצה חזקה יקבל את התואר.

        בכל מקרה, זה לא משנה. ערך של שחקן לא נקבע רק על ידי נקודות וחסימות.

  6. מולי דרך הגב
    גם ווילט לא היה אם וי פי בעונה של 50 למשחק
    אוסקר עשה ממוצע טריפל דאבל באותה עונה
    וראסל הנגר היה אם וי פי

  7. 1) שמתם לב שיוסי ומולי אף פעם לא היו באותו מקום באותו זמן?
    2) אחלה כתבה
    3) דיוויס נפלא, והוא יקח לא מעט MVP's, אבל לא העונה. בעונות של 82 משחקים מעולם לא היה MVP עם פחות מ-69 משחקים, להוציא את ביל וולטון ב-1977/78, כאשר פורטלנד שלטה בליגה ולא נכנסה לפלייאוף בזכות טייברייקר.

    יש גם את בוב קוזי מ-1956/57, זה לפני כמעט 60 שנה ולא רלוונטי כיום (למרות שממוצעים של 21-5-8 יותר טובים מדיוויס בהתייחס לקצב של אז). דיוויס שיחק 68 משחקים העונה. זה לא יספיק לדעתי, אבל הוא יכנס לחמישיית העונה

    4) היחידים בתקופה המודרנית שזכו ב-MVP בתוך 3 שנים או פחות מאז שהתחילו לשחק כדורסל מקצועני הם ג'ורדן וקארים. אין אף אחד שיגיע לרמה שלהם.

    5) עוד 10 שנה מהיום יהיו לו 3 תארים כאלה לפחות

  8. לא יודע משהו בהארדן יותר קוסם לי ממנו . והסגל של הפליקנס לא כזה נורא כמו שמתארים אותו.אוונס משתפר ,כנל גורדון.הסגל שלהם לא פחות נורא מאוקלהומה המוכת פציעות.
    ותאמת אם דוראנט היה בריא 🙁 (סתם הכנסתי את זה )

  9. פשוט שמת על השולחן את מה שאני חושב. לא יודע אם ראוי יותר מקרי והזקן אבל העונה שלו סופר מרשימה בקנה מידה פרההיסטורי.
    חשוב לציין שהערך הטהור שלו לקבוצה הוא לאין שיעור גדול מהמועמדים האחרים. תוציאו אותו ואת קרי לספסל וגס מביסה את הפלקינס ב30 הפרש ברבע הראשון ב8 מתוך 10 משחקים.
    חוץ מזה הדבר שהכי מדהים אצלו הוא שהנתונים הבלתי נתפסים הושגו בלי להחזיק בכדור יותר מ5 שניות בהתקפה ממוצעת, הכל בא בשטף של המשחק וכתוצאה מהבנת משחק ויעילות מדהימה. הבחור לא יודע להפריע לקבוצה ( להבדיל ממיסטר טריפל דאבל שכככל שקולע יותר הקבוצה נראית רע יותר )
    בסקר של האתר בחרתי בו לאמויפי

  10. דבר אחד בקשר לגבה: הוא הדבר הנורמלי ביותר שהיה בין כוכבי-העל של ה-NBA כבר הרבה זמן. אצלו לא יהיו מקרי אונס, סמים, הכאת נשים. הוא נראה ילד טוב ירושלים והוא ילד טוב ירושלים.
    אחלה טיפוס יש לנו סוף סוף.
    נורמלי ורגיל, מלבד גבות מחוברות, אורך זרועות כאורך הגלות, ושיניים שהחמיצו אורטודונטיסט!

  11. אני מת על דיוויס והא עשה קפיצה אדירה העונה. הוא בהחלט גם מועמד ראוי בדיון על ה-MVP, השחקן המשתפר ושחקן ההגנה.
    אין ספק גם שבלעדיו הפליקנס לא היו מגיעים לפלייאוף. יחד עם זאת לא מקובלת עלי הטענה שאם הוא היה משחק עונה מלאה ניו אורלינס היו מגיעים הרבה יותר רחוק כמו גם הטענה שבלעדיו זו קבוצה שמתחרה על הבחירה הראשונה בדראפט.

    מכיוון שדיוויס החמיץ לא מעט משחקים העונה קיבלנו תמונה לא ראה על איך הפליקנס נראים בלעדיו. מדובר בפועל על 17 משחקים – 14 בהם הוא לא השתתף ועוד 3 בהם נפצע מוקדם ברבע הראשון או השני ולא חזר לשחק. הרקורד של ניו אורלינס במשחקים האלו הוא 9-8. לא מרשים אבל גם לא נורא. אם נניח שדיוויס היה משחק עונה מלאה באותו מאזן כמו במשחקים בהם השתתף הפליקנס היו מנצחים 47 משחקים ומגיעים בדיוק לאותו מקום אליו הגיעו במערב.

    יותר מכך המצב היה דומה גם בעונה שעברה כשדיוויס החמיץ 17 משחקים וניו אורלינס ניצחה ב- 7 מהם שהם 41% בדיוק כמו במשחקים בהם לא השתתף.כלומר הקפיצה שניו אורלינס עשו העונה קשורה הרבה לדיוויס אבל גם לצוות איתו הוא משחק.

    1. סבירות נמוכה. האיש הזה שברירי למדי, לדעתי תהיה לו קריירה רוויות פציעות וחוסר מימוש הפונטציאל, אבל נראה

  12. מולייש לך טיעון מצוין ואני אוהד את השחקן, אבל עדיין חסר שם משהו במנהיגות והיכולת לסחוף קבוצה שלמה.
    איך ייצרת את הטבלה הזו, הנתונים מגיעים כולם מאותו מקור או שליקטת ממקומות שונים ?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט