פריוויו יום שני – משחקי הדירוג נמשכים \ רון טחן

לאחר שנקבעו 4 העולות לפיינל פור המכללות, היום נוכל לנוח קצת מטירוף המכללות, ולהתרכז במאבקי הדירוג לקראת סיום העונה הסדירה ב NBA.

לרוב הקבוצות נותרו כעת בין תשעה לעשרה משחקים, ומלבד הסדרה הצפויה (והמצופה) בין גולדן סטייט לאוקלהומה, הכול פתוח לחלוטין. שבעה משחקים צפויים לנו היום, כאשר במוקד תתארח יוסטון המתחממת אצל טורונטו, וכן נזכה לעוד קרב ראש בראש בין שתי מתמודדות על המקום השמיני במזרח, הפעם בין בוסטון ושארלוט. בואו נתחיל:
שארלוט (41-31) – בוסטון (41-32) 2:00

מאזן עונתי 1-2 לשארלוט

על הנייר, משחק בין שתי קבוצות עם מאזן שלילי דומה סמוך לסיום העונה לא אמור לעניין יתר על המידה, אבל אנחנו בכל זאת במזרח, והקרב על המקום השביעי והשמיני הוא הדבר הכי מעניין שקורה שם עכשיו. חמש המתמודדות האחרונות (מיאמי, ברוקלין, בוסטון, אינדיאנה ושארלוט) מנצחות ומפסידות אחת לשנייה, והפער בין המקום ה – 7 למקום ה – 11 הוא בסה"כ 2.5 משחקים.

לאחר שניצלה הרכב חסר של מוליכת המזרח, היום תנסה שארלוט לנצח את בוסטון בהרכב מלא יחסית (הרי סאלינג'ר כבר סיים את העונה).

המשותף לשתי הקבוצות הוא שאת שתיהן מוביל כרגע בנק' למשחק רכז שהגיע בטרייד (מו וויליאמס בשארלוט, אייזיה תומאס בבוסטון), ושבכל אחת מהן משחק אחד האחים לבית משפחת זלר (קודי בשארלוט, טיילור בבוסטון)

בפנטזיות של משפחת זלר, באמצע אפריל שניהם ישחקו בפלייאוף. במציאות, הם כנראה ישחקו ביחד בחצר האחורית.

ההבדל הוא שבעוד שארלוט כיוונה בתחילת העונה לצמרת הגבוהה של המזרח, בבוסטון ביקשו להמשיך בתהליך הבנייה לקראת העתיד, בטח לאחר הטריידים על רונדו וג'ף גרין.

אני מאמין שנקבל היום משחק באווירת פלייאוף, וכי שארלוט הלא יציבה תצליח לנצח את בוסטון הלוחמנית, במשחק צמוד ולא אטרקטיבי לצפייה.

פילדלפיה (56-18) – לייקרס (53-19)

מאזן עונתי 0-1 ללייקרס

במשחק לפרוטוקול בלבד, שתי הקבוצות יקלעו ביחד מעל 200 נקודות, ופילדלפיה הצעירה תשווה את המאזן העונתי.

אטלנטה (18-55) – מילווקי (37-36) 2:30

מאזן עונתי 1-2 להוקס

המארחת כבר הבטיחה את המקום הראשון במזרח, אך בפיגור של חמישה משחקים ממוליכת המערב גולדן סטייט, הסיכוי למאזן הטוב בליגה הוא קלוש, ולכן לאטלנטה יש כעת את הלוקסוס להעניק מנוחה לכל שחקניה הבכירים (כולל ג'ף טיג שסובב את קרסולו).

לאחר שעשתה כך במשחקה הקודם והפסידה לשארלוט בחוץ, היום, לעיני הקהל הביתי, שחקניה הבכירים של ההוקס צפויים לחזור לשחק, ואלו בשורות רעות למילווקי, השישית במזרח, שלמרות ניצחון גדול בדו קרב ישיר עם מיאמי, מובילה עליה ב 2 משחקים בלבד, ועדיין יכולה למצוא את עצמה מסיימת במקום השביעי במזרח.

מאז הטרייד בו איבדה את כוכבה ברנדון נייט, הקבוצה אוחזת במאזן לא מרשים בעליל של 14-6, וכרגע נראית כמו הקבוצה הנוחה ביותר לקבל בפלייאוף.

אני מאמין שההוקס לא יסכימו להפסיד למילווקי בפעם השנייה העונה לעיני הקהל הביתי (הובסו בביתם ב 30 הפרש!), ומאמין כי היום הם ישייטו לניצחון.

אטלנטה ב 10.

טורונטו (30-43) – יוסטון (23-50) 2:30

מאזן עונתי 0-1 ליוסטון

הרביעית במזרח מארחת את השנייה במערב. נשמע כמו משחק מצוין לא? אולי על הנייר, ועד שמגלים את זהות הקבוצות, או יותר נכון, את זהות המארחת.

טורונטו החלה את העונה בצורה מדהימה, במה שנראה כהמשך ישיר של חצי העונה שעברה, אבל מאז החלו שם בצניחה חופשית, הכוכב קייל לאורי חווה ירידה ביכולתו ופציעות טורדניות (אמור להיעדר גם היום), גם דמאר דרוזאן נפצע לא מעט, והקבוצה עצמה פשוט לא יציבה, ואם לשפוט לפי כושרה של שיקגו השלישית במזרח, הקבוצה תסיים במקום הרביעי במזרח (ירידה של מקום אחד מהעונה שעברה). למזלה, ככל הנראה היא תפגוש את וושינגטון המגמגמת בפלייאוף, אבל היום היא תפגוש את יוסטון, שניצחה אתמול אותה וושינגטון.

יוסטון, שתשחק היום ללא דוויט הווארד (יקבל מנוחה), עלתה אמש למקום השני במערב על חשבון ממפיס, מקום שיכול לסדר לה מפגש פלייאוף עם דאלאס (עדיף על סן אנטוניו לא?). עם תשעה משחקים לסיום העונה, הכדור בידיים של יוסטון, יותר נכון, של הארדן, ולמרות שהשחקן, שהחמיץ משחק אחד בלבד העונה (וגם אותו החמיץ בעקבות השעיה, זכר לתקרית עם לברון ג'יימס) בוודאי היה שמח לקצת מנוחה, במערב התחרותי זה פשוט לא אפשרי.

לאחר המשפט הארוך (הנ"ל, לא של אולמרט), קחו רגע לנשימה, וכעת, להימור הלא מושכל: יונאס ולצ'יונאס הליטאי מטורונטו ישמח לוותר על מלחמות בצבע מול בן ארצו די מו (שבספק למשחק), וישמח עוד יותר כאשר יגלה כי גם דוייט הווארד וטרנס ג'ונס לא ישחקו היום, אבל עם כל הכבוד לו ולטורונטו, אין להם מי שיעצור את ג'יימס הארדן, שיוביל את קבוצתו לניצחון חוץ נוסף.

הרוקטס ב 7.

ממפיס (24-50) – סקרמנטו (46-26) 3:00

מאזן עונתי 1-2 לממפיס

הגריזליס התחילו את העונה בצורה נהדרת ולאחר פגרת האולסטאר עוד פנטזו על ראשות המערב, אך לאחר ההפסד אמש לסן אנטוניו, השלישי ברציפות של הקבוצה, הם איבדו את המקום השני ליוסטון, וגם המקום השלישי נמצא בסכנה כאשר הקליפרס מתקרבים לכושר שיא בדיוק בזמן.

היום הקבוצה תארח את סקרמנטו במשחק בו באמת, אבל באמת אסור לה להפסיד. הקינגס, שאיבדו עניין בעונה כבר מזמן, ימשיכו בניסיונות לקראת העונה הבאה. הניסוי האחרון של ג'ורג' קארל הוא העברתו של רודי גיי לעמדה 4 (מה שאומר כרגע שכספי אמור להמשיך לפתוח בחמישייה ויזכה להזדמנות ממשית להשיג חוזה משופר לעונה הבאה), והיום, במגרש בו בילה את רוב הקריירה, גיי ייאלץ להתמודד עם חבריו לשעבר, צמד הגבוהים המאסיבי של מארק גאסול את ראנדולף.

ימציא את עצמו מחדש בעמדה מס' 4?

בנוסף לגיי, קאזינס הלא פחות מאסיבי ינסה להרשים במפגש בין שניים מהסנטרים הטובים בליגה (ולפי דעת רבים, הטובים ביותר), אבל אני מאמין שהיום הדובים יצליחו לשים סוף לרצף ההפסדים, בדרך לניצחון קל בהפרש דו ספרתי.

מינסוטה (57-16) – יוטה (41-32) 3:00

מאזן עונתי 1-2 ליוטה

עד לפני כמה משחקים, יוטה החזיקה במאזן הטוב בליגה מאז פגרת האולסטאר, כאשר השילוב בין היוורד, פייבורס והענק הצרפתי רודי גובר עובד מצוין. עם היכולת הנהדרת של הצרפתי, בקבוצה ממש לא מתגעגעים לאנס קנטר הטורקי, שהודה בריאיון האחרון לפני חזרתו לסולט לייק סיטי שזה הדדי, ןשהוא מעולם לא אהב לשחק עבור הג'אז.

יוטה, שחוותה כמה הפסדים לאחרונה, הצליחה להתעלות כדי להתגבר על אוקלהומה, קבוצתו החדשה של קנטר, והיום תצא להתארח אצל מינסוטה הצעירה והפצועה, שמנצלת את הגארבג' טיים של העונה כדי לתת דקות לצעירים שלה אדריאן פיין ומלך ההטבעות זאק לאווין, שרושמים מספרים יפים בחמישייה לצידו של המועמד המוביל לתואר רוקי העונה, אנדרו וויגינס, שבהחלט מודע ליכולת של מתחריו על התואר ניקולה מירוטיץ' הנפלא משיקגו ונרלנס נואל מפילי.

וויגינס יקלע 25+, יוטה תנצח, וכולם יילכו הביתה מרוצים.

פורטלנד (25-47) – פיניקס (36-38) 5:00

מאזן עונתי 1-2 לפורטלנד

במשחק האחרון של הלילה, תארח פורטלנד היומרנית את פיניקס המאוכזבת.

הטרייל בלייזרס, שנקלעו לאחרונה למשבר ולאחר 5 הפסדים ברציפות קלטו שהם עוד עלולים לאבד את ראשות הבית (ואיתו את המקום הרביעי במערב) לאוקלהומה, התעשתו בזמן, ועם שלושה ניצחונות רצופים, הבטיחו כמעט סופית את המקום הרביעי.

היום היא תפגוש את פיניקס המאוכזבת, ששמטה אתמול יתרון של 20 נק' מול אוקלהומה, במה שהייתה ההזדמנות האחרונה שלה בהחלט להתקרב למקום ממנו מעפילים לפלייאוף.

פורטלנד תנצל את מצב הרוח השפוף של האורחת, בדרך לניצחון יפה שישאיר לה סיכוי ליתרון ביתיות לסדרת הפלייאוף הראשונה. לא דבר של מה בכך כשבוחנים את מאזן הבית שלה (7-29) מול מאזן החוץ (18-18).

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. הגענו לשלב שבו כבר כולם מחכים לפלייאוף. יש משחקים מעניינים פה ושם – מחר הקליפרס מארחים את הלוחמים – אבל זה כבר לא ממש מעניין.
    יאחחה, שיגיע כבר ה-18/4

    חוץ מזה, אחלה פריוויו!

  2. בהחלט משחקים מעניינים פה ושם אבל כולם כבר מסתכלים על הפלייאוף. גם השחקנים. חבל שאין מנוחה של 7-10 ימים בין המשחק האחרון לפלייאוף כדי לתת לשחקנים הפצועים להתאושש וכדי לבנות את המתח

  3. אחלה פריביו אבל לקרוא למשחק בין הלייקרס לפילי משחק לפרוטוקול בלבד?

    הלו הלו מדובר במשחק צמרת קריטי בקרבות הטנקינג, נא לתת לו את הכבוד הראוי 🙂

  4. היום הקו הקדמי של הרוקטס יכלול רק את סמית׳ ודורסי. מעניין אם מקהייל ייתן קצת דקות לרוקי קלינט קפלה, שבילה את רוב העונה בדי-ליג. מעניין אותי אם הוא שווה משהו או לא.

    1. קפלה נותן עונה לא רעה בדי ליג אבל יש לו עוד שנתיים לפחות להגיע לרמת NBA, בוסר לחלוטין. בספק אם יראה דקות.
      אותי מעניין מה עם פאפאניקולאו שנעלם מאז שג'וש סמית' הגיע

  5. המשחק של לייקרס פילי לא לפרוטוקל בלבד
    המנצחת בו תקטין את סיכוייה לסיים שלישית מהסוף

    פריוויו מצויין ללילה רגוע

  6. תודה על הסיקור המקדים.
    מתחיל להיות בעיתי להכין סיקור כאשר הכל כבר נאמר, וכולם מחכים רק לפלייאוף. סחתיין.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט