הדוק קובע נחרצות: קנטקי הטובה בהסטוריה / מנחם לס

2014_2015_kentucky_basketball_poster

(לפני שאני מתחיל, בקשה למולי, גיא, ומומי: השפה העברית הולכת ומתרחקת ממני יעני. השנים עוברות, והזקנה מסרבת ללמוד 'היברו'. אז השפה הולכת ומתרחקת ממני. אז כשאני כותב משהו שנידמה לי מאיזה תאים במוח שככה אומרים, אני כותב וזהו. אז אם מגלים שגיאה חמורה, אנא ציינו זאת בתגובות שאדע. למשל, נידמה לי שמותר לכתוב "קובע נחרצות" אם כי  דיקדוקית זה נישמע לי כמו השפה של מומי, במקום לכתוב 'קובע באופן נחרץ').

 

אז ככה.

שלשום קנטקי שיחקה נגד ווסט וירג'יניה. כולם אמרו שאם למישהו יש סכוי לנצח את הוויילדקטס מקנטקי, ווסט וירג'יניה היא-היא הקבוצה (אני אגב טוען שרק לויסקונסין יש סכוי). אז מה קרה? קנטקי הורידה להם את המכנסיים, כולל האשכים, במשחק של 40 הפרש (אוקיי. 39 הפרש למדייקים). עם כל נצחון, ה-0-37 וויילדקטס משחקים יותר ויותר נגד ההיסטוריה מאשר נגד יריבים הנראים נגדם לא יותר מנמושות.

קבוצת המכללות הגדולה היחידה שלא ראיתי במו עיני היתה סן פרמנציסקו של 1956 עם ביל ראסל וקייסי ג'ונס. אבל מלבד השניים אני לא זוכר אף אחד אחר מהקבוצה ההיא, אז כמה גדולה יכולה היתה היא להיות? כנראה שאז שני שחקים כראסל וקייסי הספיקו.

ומה בקשר לכל קבוצות UCLA הגדולות עם לו אלסינדור – אח"כ קרים עבדול ג'אבר – וביל וולטון? או בוב נייט וה-1976 הוזיירס שלו הבלתי מנוצחת? הן היו טובות ואפילו טובות מאד, אבל כפי שאסביר למטה הן לא היו קנטקי מבחינת העומק והטלנט שהיה להן אז, וכן כמות הקבוצות הטובות נגדן נאלצו לשחק.

הוויילדקטס חייבת לנצח עוד שלושה משחקים (הערב נגד נוטר דאם) כדי להישאר בלתי מנוצחת, אבל אני מוכן לומר דבר איום כבר עכשיו: אפילו אם היא מפסידה למישהו בשלושת האחרונים, אני, לפחות, מעולם לא ראיתי קבוצה חובבנית טובה יותר מקנטקי.

זוהי קבוצה של שלושה פרשמנים, ארבעה סופומורים, וג'וניור אחד – גילאי 18-20 – שמשחקת כדורסל כמעט מושלם. שלח אותה לריו ב-2016 והיא לוקחת מדליית זהב.

אם הם מסיימים 0-40 אני מוכן לשים את כבודי, שמי, ואת ההונדה אקורד מודל 2009 שלי על הקו שהם ייחשבו על ידי כולם – מלבד אלעד רבין – כקבוצה הגדולה בהיסטוריה. כמובן הגדולה ביותר בהיסטוריה במכללות.

קווין באקנר, שחקן אינדיאנה של 1976 והיום – לדעתי לפחות – מומחה כדורסל המכללות מס' 1, נישאל 'WHAT DOES IT TAKE' לנצח את קנטקי. הוא קודם ענה בחיוך "גולדן סטייט ווריורס", ואח"כ הוסיף, "יום קליעה של 80%, הגנה יוצאת מין הכלל, ואז לקוות שיש להם יום רע". בוב היגינס, מאמנה הידוע של ווסט וירג'ינה (קודם מאמן סינסינטי) אמר אחרי ההפסד ב-39 לקנטקי שהוא "לא פגש אף פעם קבוצת הגנה כזאת, וקבוצת התקפה בה שמונה שחקנים משחקים כל אחד טוב ממישנהו בכל רגע נתון".

הם גבוהים (ארבעה מעל 2.10, כששניים מהם 2.14); הם מהירים ביותר; הם קלעים מצויינים מקרוב, מחצי מרחק, ומדאונטאון – ואני לא מכיר מרחק אחר – והם חסרי איגו לחלוטין. אני לא יודע אם זה ג'ון קליפרי מאמנם, או במזל הצטברו לו תריסר שחקנים שאף אחד מהם לא מנסה להיות ההוט דוג של הקבוצה. הם יותר קיבוצניקים מגן שמואל ושער העמקים – שני הקיבוצים הקומוניסטיים ביותר בהולי לנד. בדרך כלל הקבוצה היא מין השלכה של מאמנה. אז מי שמכיר את קליפרי יודע שהוא אבנוקצ'יוס (OBNOXIOUS) , ארוגנטי, ומתנשא. הוא יכול להיות גס-רוח, שחצן, חוצפן, והמוני. והנה יש לו קבוצה בדיוק ההיפך: חבורת צעירים חסרי כל יוהרה, שחצנות, או גסות. הם לא מחשיבים את עצמם למי-יודע-מה, ואין במשחקם כל התנשאות. הם לא ה-BAD BOYS של דטרויטץ הם לא השואו-טיים של המג'יק של שנות ה-80, והם לא קבוצה שיש לה אלוהים, כמו הבולס של מייקל.

אז מה? ג'ון קליפרי החליף את חברבורותיו? כך נראה לי.

הם פשוט מקרה מאד מיוחד של 12 שחקנים ש-8 מהם יהיו שחקני NBA שחברו יחד למין קומבינציה של חלקים העובדים יחד כמו שעון שוויצרי  יקר ביותר.

הדבר היחיד שבעבר קילקל לי את הכיף בלהסתכל בהם הוא ג'ון קליפרי. ב-NBA הוא ניכשל קשות. לי תמיד היה רושם שאין לו הרבה מושג בכדורסל, אבל הוא פשוט בן זונה בר מזל. אני מתחיל לשנות את דעתי: לשלוט בחבורה כזאת של 12 טובים מאד ששמונה מהם הם 'מצויינים' זה לא עניין פשוט. במשחק נגד ווסט וירג'יניה הסתכלתי על הפטרן (PATTERN) של החילופים שלו וככל שהמשחק נימשך יותר כך גברה הערכתי למה שהוא עושה. פעם אמרו עליו שאיש לא יודע מה עושה אותו כזה אנטיפטי, אבל מה שזה לא יהיה – זה עובד. עתה האנטיפטיות הפכה לקנאה. אשכרה קנאה. מדברים עליו כמאמן של "ONE AND DONE". כן? אז למה אחרים לא מצליחים? הרי כולם מנסים להביא את התיכוניסטים הטובים ביותר, אבל בגלל 'לך תדע מה' הטובים בין הטובים נימשכים אליו ולקנטקי.

לקנטקי היתה קבוצה 'לא רעה' אחרת, זו של ג'ון וול, דמרקוס קאזינס, ואריק בלדסאו, אבל בלדסאו בעצמו אמר שלשום "הם שומרים טוב יותר משאנחנו שמרנו ויש להם יותר שחקנים טובים משהיה לנו. לנו היו 5-4. להם יש 8-9. הקבוצה הזאת היא פשוט פנטסטית בהגנה".

מלבד שני משחקים די צמודים בראשית העונה נגד אול' מיס וטכסס A&M, הם שייטו נגד כל השאר ביתרון ממוצע של 22.9 נק' למשחק. הם צימצמו את יריביהם ל-34% מהפארקט ו-23% מה-3, וזאת קשת שלוש של מכללות, נא לא לשכוח.

הם גבוהים. הם ארוכים. והם גבוהים וארוכים בשעה שהם מהירים. קחו את ווילי קאולי-סטיין עם ה-2.14 מ' (בחירת לוטרי) שלו הרץ כמו פוינט גארד, או ה-2.12 וה-2.10 קרל-אנטוני טאונס (בחירת דראפט מס' 2 או 3) , והפרשמן טריי ליילס (בחירת לוטרי). אין להם אף אחד ברמה של ג'אבר או וולטון, אבל כ-"וועדה" הם מגמידים את כל מה שידענו או ראינו עד הלום. יש להם 6 שחקנים שייבחרו בסיבוב הדראפט הראשון העונה. והם משחקים נגד קבוצות שלסן פרנציסקו לא היו יריביות כמותן, או ל-UCLA (שרק יוסטון ממש הפחידה אותם). היום יש 12-15 קבוצות שהן טובות בהרבה מכל מה שהיה על סן-פרנציסקו, UCLA, או אינדיאנה לפגוש  בדרכן לעונה מושלמת. היום לקנטקי יש דרך חתחתים מהרגע הראשון עד האחרון, והיא שוחה נגד הזרם בקלות והנאה ממש.

מה שהוסיף להם כוח אש בלתי רגיל היו הגארדים דווין בוקר וטיילר יוליס שידעו שהם טובים, אבל לא ידעו עד כמה הם טובים., וכמובן התאומים הסופומורים ארון ואנדרו הריסון, וה-2.14 דקארי ג'ונסון וה-2.09 מרכוס לי.

ואני כמעט שכחתי את השחקן שאולי הוא הטוב מכולם – אלכס פויטרס – שקרע את רצועת ה-ACL בתחילת העונה, ולא ישחק עד השנה הבאה (אני לא יודע אם הוא החליט ללכת לדראפט או לא).

אתה מסתכל על הסטטיסטיקה שלהם ואתה לא מאמין: 10 מהשחקנים משחקים דאבל-דיג'יט בדקות. 10 משחקים לפחות 10 דקות למשחק. לא היה דבר כזה בתולדות כדורסל המכללות – ואני לא בטוח אם היה דבר כזה ב-NBA שם משחקים 48 דקות ולא 40.

אני מתחיל להעריך את קליפרי יותר ויותר. נסה אתה להשפיע על פנומן בן 17 שזה עתה ניבחר לאול-אמריקן במקדונלד, ויש לו כבר מדליית זהב בחמישייה של ארה"ב בנבחרת "UNDER 17" שאתה רוצה אותו בקנטקי, אבל אתה לא יכול להבטיח לו מקום בחמישייה, דקות, או נקודות. הכל תלוי בו וביכולתו להצליח – וזה נגד מאמנים שמבטיחים לאותו ילד מקום בחמישייה עם 30 דקות למשחק. זה עסק לא פשוט, וקליפרי איך שהוא מצליח בו יותר מכולם. היגינס בעצמו אמר: "אנשים לא מתארים לעצמם כמה קשה לעשות מה שקליפרי עושה. יש לך 12 שחקנים שכל אחד מהם חושב שהוא יכול לנצח בעצמו, ופתאום אותו שחקן יושב על הספסל ומחכה לשתי הדקות שלו כאן ושתי הדקות שלו שם. האמת? לא הייתי רוצה להיות במקומו!".

אנדרו הריסון נתן את התשובה להיגינס: "זה לא שאין לנו איגו. אבל כשאתה מחליט לבוא לקנטקי, אתה יודע שעליך להשאיר את האיגו בדלת הכניסה. מצד שני כשאתה חלק מקבוצה מנצחת בה כל אחד מה-12 הוא שחקן על רמה גבוהה, ה-FUN בלנצח ולהיות חלק מחבורה כזאת שווה את הכל. IT IS WORTH THE SACRIFICE. DEFINITELY!".

אולי התשובה הטובה ביותר למה שהולך בראשם של שחקני קנטקי היא מה שקרה בשנה שעברה: יוקון ניצחה אותם בגמר ה-NCAA. ששה שחקנים שהיו ניבחרים ללא ספק בדראפט של 2014 – התאומים האריסון, ווילי קאולי-סטיין, מרכוס לי, אלכס פויטרס, ודקארי ג'ונסון – בחרו להישאר שנה נוספת בקנטקי.

כנראה שקליפרי עושה משהו טוב מאד שם.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. כל העולם ראה את זה לפני חמישה חודשים, אבל על זה אומרים בעברית – מוטב מאוחר מאשר בכלל לא.
    לקח לך איזה 37 ניצחונות יותר מידי להגיע למסקנה שכל רפה הבנה בן 13 באתר הבין כבר מזמן

  2. אני מסכים איתך שאם הם מסיימים ללא הפסד הם הגדולים בהיסטוריה של הקולג' בסקטבול. קואוץ' קאל עשה שם משהו מדהים, אבל אני לא רואה אותו עושה אותו דבר שנה הבאה, אפילו אם רק 5 שחקנים ילכו לדראפט 2015.

    תגידו, מה קרה ליוקון? הם לא נכנסו לריקוד הגדול השנה אחרי אליפות שנה שעברה, יש תקדים לזה?

  3. רק דבר אחד ולא משמעותי חסר להם- לזכות בטורניר.

    הם יכנסו לדיונים האלה רק אם יזכו בטורניר.

    בינתיים הולך להיות עלית 8 מהאגדות.

    סוף סוף טורניר שבו המדורגות הגבוהות ביותר עדיין קיימות בתוכו ובלי הפתעות.

    לואיוויל, MSU, דיוק, נוטרדאם, קנטאקי, אריזונה- וויסקונסין(היום ב1 ורבע) וגונזאגה.

    למעשה פרט לאיסט בכל האיזורים האחרים מדורגות 1-2 או 1-3 נמצאות בטורניר אבל מבחינת איכות ויוקרה אי אפשר להגיד שיש מדורגות מתאימות לסיטואציה מלויאיוויל ומישיגן סטייט בEAST.

    וורג'יניה ווילנואבה כבר כמה עונות בעלייה מתמדת והם מכללות נהדרות לעונה רגילה(וילנואבה הייתה אולי המכללה הכי קבוצתית העונה פרט לקנטאקי ווויסקונסין) אבל לקבל את לואיוויל וMSU של איזו זה כמו לקבל את באיירן מינכן וליברפול ברבע הגמר בעונות פחות טובות שלהן.

    אני באמת לא זוכר כבר הרבה שנים טורניר שבו הלוהטות ו"הגדולות" ביותר בעלית 8.

    מבטיח דרך קשה מאוד מאוד לזוכה ואולי אם קנטאקי עושה את זה זה רק יגביר את היוקרתיות בזכייה שלה.

    אבל כמובן שהדרך עוד ארוכה ומספיקה מחצית אחת של ירידת מתח כדי לאבד את הטורניר וקרו כבר מקרים בעבר.

  4. מומי מעדיף קנטקי פרייד צ׳יקן
    הקולג׳ בסקטבול נראה הילוך איטי למומי
    הדבר היחד הטוב בקולג׳ זה הקוזינות שרוקדות כאילו אין טומורו ומעלות סירוטןני זימה ליוטיוב

    1. "הילוך איטי"? עכשיו אני מאמין באמת שמומי זקוק לאופטומטריסט. הילדים מהקולג' משחקים פי מאה מהיר מהזקנים ב-NBA. זה שהם לא יודעים מה לעשות עם המהירות זה סיפור אחר.

  5. אריזונה- וויסקונסין ממש עכשיו בONE.

    קמינסקי פותח נהדר, מקום ראשון מול מקום 2 בווסט.

    האם אנחנו בדרך לפיינל פור של 3 מדורגות 1 ועוד MSU / לואיוויל??

    מה שבטוח שזה הרבה מאוד שנים יהיה פיינל פור עם 100 אחוז מכללות "נוצצות".

    1. לאן נעלמת קיי ?
      איך הולך לך בבראקט ?
      מה אתה חושב על ג'אריין גראנט מנוטר דאם ? הוא קפץ משמעותית בכל ה MOCDRAFTS יש לו אחלה אילן יוחסין

      אני מאמין שאריזונה לוקחת היום

      1. את האמת לא הספקתי למלא העונה בראקט.

        תכננתי את זה ליום תחילת הטורניר ובדיוק באותו יום מהבוקר נפל לנו האנטרנט בדירה והתחברנו לספק חדש רק השבוע.

        אני מקווה מאוד שוויסקונסין יעלו, גם מפני שאני כבר 3 עונות מת על קמינסקי וגם כי סף הכל היא הקבוצה היותר טובה העןנה שממש הגיע לבשלות שלה אחרי בישול על אש קטנה בשנתיים האחרונות ומגיע לה סוף סוף להגיע לפיינל פור וכמדורגת 1 גאה באיזור שלה.

        במחית בינתיים הפרש קטן לאריזונה, אני מאמין בוויסקונסין שיעשו מהפך.

        בקשר לגראנט הצעיר שמשחק אצל האירים הנאורים, לא מת עליו כל כך למען האמת.
        PG מהיר כזה עם כדרור טוב שאוהב לתקוף את הסל, לדעתי גם נמוך יותר ממה שמדווחים עליו. זה לא הולך להיות דראפט של PG וגארדים בכלל וה-2 שיותר כדאי לרשום בפנקס נכנסים גם לחמישייה הראשונה(דאנג'לו ראסל ומודאיי כמובן).

        כל השאר וגראנט ביניהם נדחקים אחורה ובצדק כי אין בהם משהו כל כך מיוחד.

        אגב, די שנאתי את דוד שלו, אבל אי אפשר להגיד שהסלידה מגראנט הצעיר עברה בתורשה.
        פשוט לא חושב שהוא משהו מיוחד.

        השחקן האחרון המיוחד שהיה בנוטרדאם זה אח של טיילר הנסבורו, בן הנסבורו- הייתה לו קליעה ויכולת קלאץ' מפחידה(אם כי אין לו את הסייז לNBA)

        1. אגב סתם להמחיש לך כמה הדראפט השנה יהיה ריק מPGדים רק שתדע שגראנט שלך בכלל בעונה חלשה יותר מהעונה שעברה(אישית כמובן, נוטרדאם כקבוצה חזקה יותר) , שנה שעברה הייתה העונה הכי טובה שלו והוא בכלל לא היה בדיוני הדראפט, לא לסיבוב ראשון ולא לשני.

          העונה מכניסים אותו בקלות בסיבוב הראשון(וזה לא סגור הוא יכול להדחק לסוף סיבוב ראשון ואולי סיבוב שני אם ימצאו עוד כמה גבוהים מרשימים).

  6. את קאמינסקי וראסל אהבתי מתחילת העונה. ועכשיו ויסקונסין היא גם המנצחת שלי בבארקט. קאמינסקי פשוט נהדר ואני כלכך מקווה שידרדר בדראפט מספיק כדי להגיע לפיניקס היקרה שלי

  7. רק חזרתי מדיג.
    דריה (נכדתתי מהוד השרון) בניו יורקץ לפני יומיים ראתה את לברון ג'יימס נגד הנטס. האבא של החברה איתה הגיעה הוא מנהל בנק דיסקונט בניו יורק ויש להם סיסון טיקטס. שאלתי איך נהנתה. התשובה? "משעמם".
    ויסקונסין חייבת לנצח את המשחק! מובילה ב-3 עם 14 דקות. בחרתי בהם לנצח את הכל!

  8. אני עומד על מה שאמרתי לפני שנתיים על קאמינסקי- הוא לא יהיה שחקן עם עתיד בNBA.

    לדעתי די במהרה הוא מגיע לאירופה ושם הוא יכול לעשות קריירה גדולה.

    הוא פשוט ההעתק הכי דומה שהיה במכללות לניקולה ווייצ'יץ.

    כולל המנהיגות.

  9. ויסקונסין העונה הגיעה באמת לבשלות שלה.

    שנה שעברה היא הייתה מצוינת ווגם נכנסה לקצב טוב ממש לפני תחילת הטורניר אבל היה בה סוג של נאיביות כזאת שיש בקבוצות לא בוגרות ובשלות.

    העונההיא קבוצה הרבה יותר שלמה ובשלה.

    בתוכניות הבראקט שלי שלא יצאו לפועל חשבתי שתגיעה לפיינל פור מהאיזור הלא קשה שלה.

  10. מנחם, זוכר את דיוני פרנק קמינסקי שלנו??(כשעוד ניסינו לברר אם יש לו דודה יהודיה)

    מה דעתך לגבי עתידו בNBA? יהיה שם לאורך זמן או שיגיע לגאלאטסריי(למרות שעם שם כזה לא קל להסתדר בטורקיה היום…)??

  11. דקר של וויסקונסין הוא היחיד שאני ממש חושב שיכול לעשות קריירה יחסית ארוכה בליגה.

    הוא מן ראיין אנדרסון כזה, סטרץ' פוורד גבוה, ריבאונדר לא רע, קליעה טובה.

    יכול להיות מחליף אמין כזה שלא מפריע לאף אחד ועושה כמה דברים טוב.

    קאמינסקי הוא סנטר עם חושים טובים בהתקפה אבל הפיזיות, האתלטיות וכמובן ההייפ יהרגו אותו בליגה של הגדולים ושוב לדעתי הוא תפור על אירופה ואני לא אומר את זה בדיעבד. אני4 שנים רואה אותו משחק.

    1. דקר גדול. קמינסקי? איטי מדי ורך מדי ל-NBA, אבל יש לו קליעה מרחוק. קשה לדעת.לדעתי הוא ייבחר בדראפט בסיבוב הראשון אבל לא יגיע רחוק.

  12. K700, הבנו כבר שאין לך שום מושג. לא היה לי אינטרנט… אין לך את זה ביותר עלוב?? תגיד ששוב ניסית להתחכם והימרת על הסוסים הלא נכונים.
    אנטוני בנט פחחח. עאלק מומחה מכללות,אפילו ברקלי יותר טוב ממך….

    1. אתה ממש מתבלבל,

      כדי שאני ארמה אותך במשהו או אסתיר ממך משהו צריך להיות אכפת לי מדעתך.

      ואתה קצת מתבלבל בין אנשים שאכפת לי מדעתם לאנשים כמוך(שכנראה לאף אחד לא ממש אכפת).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט