יום חמישי כבוי בנוקיה / מאת יואב דובינסקי

יום חמישי כבוי בנוקיה

מאת יואב דובינסקי

האזעקה בתל אביב תפסה אותי בדרכי לנוקיה בשדרות בן גוריון פינת דיזינגוף, כשאני הולך מהבית אל הרכב, אותו החניתי ליד כיכר רבין כי לא מצאתי חניה ערב קודם. בעיות חניה זה ממש לא משהו יוצא דופן בתל אביב, לצערי זו הנורמה. כשהגעתי לאוטו נזכרתי ששכחתי את הלפטופ בבית, אז נסעתי חזרה לדירה, שם חיכיתי עוד כחצי שעה עד שהבנתי שהמשחק יתקיים ושכדאי לצאת ליד אליהו.

במשך שלושה רבעים היתה אווירת נכאים במשחק. גם העידוד "אל אל ישראל" או שירת "התקווה" "הספונטנית", לא העבירו צמרמורת. הסדרנים רבו אחד עם השני, הקהל היה אנמי, הדרך לשם ובחזרה היתה חשוכה ופנויה בצורה קיצונית – זה לא היה נוקיה של ימי חמישי. אל תבינו לא נכון, בכל יום אחר הייתי מברך על נסיעה חלקה ללא פקקים ומציאת חניה בקלות, אבל המשחק מול מלאגה לא לווה בהתרגשות הרגיליה של ימי חמישי ביורוליג. כבר הייתי במשחקים טעונים או בזמנים טעונים ולרוב האווירה הפוכה ומחשמלת. הפעם, אני קיבלתי את התחושה שמשחקים כדורסל כי אין ברירה אחרת.

בהרבה מובנים גם על הפרקט זה נראה ככה. זה לא שמכבי תל אביב היתה כבויה, אבל היא פספסה הרבה יותר מידי זריקות חופשיות (34 אחוז מהצבע לעומת 50 של מלאגה). להבדיל מהניצחון הדחוק על סיינה, באחד ממשחקי הכדורסל הקטסטרופלים שיצא לי להיות בהם, הפעם מכבי תל אביב שיחקה הגנה פנטסטית, קלעה מעולה מהקו (89 אחוזים – 24 מ-29), אבל פספסה ליי-אפים מסנטימטר. מלאגה קלעה כמה זריקות קשות במאני טיים, ריקי היקמן החטיא בשניות הסיום ומשחק שהיה צמוד והפכפך לכל אורכו הסתיים בניצחון חוץ של הספרדים, 62:64.

למרות ההפסד הראשון במפעל, הניצחון של מכבי תל אביב בחמש נקודות בספרד עדיין מעמיד אותה עם יתרון על מלאגה בקרב על ראשות הבית. היות ומדובר בבית הקל ביותר במפעל, לא בטוח שדווקא המקום הראשון יוביל לשיבוץ לבית נוח יותר (מה עדיף ברצלונה, אולימפיאקוס וחימקי או צסק"א, ז'לגיריס וריאל?). אני בכל אופן לא אוהב להיכנס לחישובים האלה ומאמין שעדיף לסיים במקום הראשון בבית ולשחק בצורה ספורטיבית עד הסוף.

כמובן שהמשחק כולו הושפע מהמצב בדרום. המעודדות, התחרויות בהפסקות וההפנינג לקהל בוטלו. אזהרות של פיקוד העורף הוצגו על הקובייה בהיכל וגם השחקנים ושני המאמנים לא היו יכולים שלא להתייחס למצב.

"היה קשה לעשות את ההפרדה, אנחנו מחזקים את תושבי הדרום", אמר הקפטן גיא פניני בסיום, "דיברנו עם הזרים ואני יכול להבין אותם שזה מצב לא פשוט". "יש דברים הרבה יותר חשובים מהמשחק", פתח דייויד בלאט את מסיבת העיתונאים שלו, "אני רוצה לחזק את כל מי שנמצאים באזורים לא רגועים ואת כולם במדינה. כהרגלנו נעבור את התקופה הזאת באומץ ובחוזק".

יסמין רפשה, מאמן מלאגה, נוטה להיחנק בכל פעם שהוא פוגש במכבי תל אביב. אבל דווקא בנוקיה, באווירה מתוחה, כמה שעות אחרי שנשמעה אזעקה בתל אביב, הוא יצא עם ידו על העליונה. "זה היה המשחק הכי קל עבור שתי הקבוצות, כי גם מלאגה וגם מכבי תל אביב הבטיחו את המקום בטופ 16, אז המשחק היה יותר על היוקרה", אמר המאמן הבוסני. "דיברתי עם השחקנים והם לא פחדו, אבל אני רוצה לדבר רק על כדורסל ולא על מה שקורה מסביב. הגעתי ממקום שקרה בו משהו ואני רק רוצה לאחל לכולם שלום".

אני חושב שהחשיבות המרכזית של המשחק הזה היה בעצם קיומו. אם היו מבטלים את המשחק, זה היה עלול להוביל להעברת ביתיות ואירוח משחקים בחו"ל ואז הרבה יותר קשה לשכנע שבטוח כאן ולשנות את ההחלטה בחזרה. אני חושב שלא מכבי תל אביב, לא דייויד בלאט ולא אף אחת מקבוצות הספורט הישראליות שמשתתפות במפעלים בינלאומיים היו רוצות שזה יקרה. בטח לא ההתאחדות לכדורגל, קצת יותר מחצי שנה לפני אירוח אליפות אירופה עד גיל 21.

מאחל לכולם סופ"ש שקט ובטוח.

הבלוק של לוקה זוריץ' על דיוויד לוגאן, ש"העניק" למכבי הפסד ראשון העונה.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 62 תגובות

  1. לדעתי אחת הסיבות להפסד של מכבי היא שהם שיחקו מספר דקות לאחר הפג'ר ששוגר לעבר תל אביב.

    דרך אגב, ב-2004, לפני הפיינל פור, הקבוצות הספרדיות (בראשות ולנסיה ומלאגה), לא רצו שהפיינל פור יתקיים בארץ עקב סיבות ביטחוניות. מעניין שמלאגה עלו לשחק, פחות משעה לאחר ששוגר טיל לתל אביב.

  2. האמת, יחסית שמחתי על ההפסד. אני תמיד בעד מכבי באירופה, אבל תצוגת השיפוט המחפירה ברבע הרביעי גרמה לי לרצות בנצחון המקופחים ממלאגה. זו היתה ממש בדיחה איך כל חצי מגע נשרק בצד אחד ומקבל התעלמות בוטה בצד השני. כשזה קורה אני לעד ארצה בנצחון המקופחים, כפי שבאמת קרה אתמול

  3. קשה לדעת מה בית יותר טוב, אם מכבי ת"א מסיימת במקום הראשון או השני. גם עם השיטה הזאת של הרוטציה הבלתי נגמרת של בלאט קשה להעריך את הרמה של מכבי תל אביב ביחס לקבוצות בטופ של היבשת. נראה בטופ 16.

    אני חושב שהיה סופר חשוב לקיים את המשחק.

    1. זה נכון, זה טוב שיש אקספיזם כמו כדורסל. אבל לדעתי, לבוא למגרש כדורסל (או אצטדיון) בימים הקרובים, זאת טעות.

      דרך אגב, השנה הטופ 16 שונה, וה-4 קבוצות הראשונות בכל בית עולות.

  4. כן, שני בתים של שמונה קבוצות וארבע הראשונות עולות להצלבה ומשם לפיינל פור בלונדון. ההערכה שלי זה שמכבי שווה מקום 3-4 בבית של הטופ 16 ותודח בהצלבה, אבל באמת שכרגע אין לי שום אינדיקציה כדי לדעת אם היא יכולה לתת פייט לברצלונה או צסק"א.

    1. למזלה של מכבי, ברצלונה וצסק"א לא יהיו באותו בית. אני מסכים איתך שאין אינדיקציה, וצריך לשנות את השיטה ביורוליג.

  5. שלום,
    יש לי שאלה שלא קשורה לכתבה.
    אתמול שמעתי סיפור על ג׳ורדון שכשהיה בתיכון או אפילו קודם לכן.המאמן שלו ספסל אותו לחודש משום שגישה שלו היתה מזלזלת והוא לא השקיע באימונים.והוא אמר לו שאם הוא ימשיך כך הוא יהיה מקסימום עוד שחקן אבל לא מה שהוא יכול להיות באמת.ואכן מאז הוא היה הראשון שהגיע לאימון והאחרון ללכת.אני לא שמעתי
    את זה לעולם ואני מעוניין לדעת אם הסיפור אמיתי.

    1. כל הסיפורים על ג'ורדן בתיכון לא נכונים. המאמן שלו חשב שבוראיסטי (הקבוצה הבכירה) הוא יהיה סתם עוד שחקן, כי כל השאר היו מבוגרים ממנו בכמה שנים טובות, אז הוא שלח אותו לג'וניור וראיסטי, כדי שיראו יכולתו, ויגיע למכללה גדולה, ומשם יצליח בדראפט ויהיה שחקן NBA גדול. בנוסף, מאמנו בתיכון (שג'ורדן הרס לו את הקריירה, למרות שהמאמן בנה לג'ורדן את הקריירה), העביר לו אימונים פרטיים.

      באתר הישן הייתה כתבה של מנחם על זה, לדעתי שווה לו להעלותה שוב.

  6. האמת,
    אחד המשחקים הגרועים שצפיתי בהם ולא רק מבחינת מכבי, גם מלאגה שיחקה גרוע והשיפוט גם כן היה מזוויע.
    פשוט משחק ברמה נמוכה מאוד, שהייתה מביישת אפילו משחק תיכונים או משחק בליגה ארצית.
    לא ראיתי גם שום נקודת אור, לא חוכמת משחק, לא תרגילים יפים, כלום.
    ואלו עוד אמורות להיות שתי הקבוצות היותר טובות בבית הזה.
    אכן, הרמה של היורוליג נמוכה ביותר וזאת בעיקר בגלל השיטה (כל הבתים האלו והעובדה שאפשר להפסיד לא מעט משחקים ועדין לעלות שלב) וריבוי המשחקים והקבוצות.
    חבל, מגיע לנו יותר ולטעמי, אם זו תהיה הרמה ביתר המשחקים אז למעט המכורים והשרופים באמת לא יהיו צופים במשחקים להבא.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט