המזרח הקרוב/Bobby

אז הרבה זמן רציתי לכתוב פוסט לאתר המעולה הזה, והאמת? היה לי רעיון לכתיבה הרבה זמן, אבל פשוט לא הצלחתי להביא את עצמי למצב בו אני פשוט מתיישב ומקליד.

מדובר על הפוסט הראשון (ולכו תדעו? אולי גם לא האחרון) שאני כותב, מקווה שתיהנו!

אז ככה –

פה ושם מנחם טוען שאפשר לראות בבירור איך המזרח הולך להיות חזק יותר מהמערב, אם הוא לא חזק
ממנו כבר עכשיו. הרבה אנשים נוטים לזלזל בטענה שלו. אני אישית לא בטוח אם מנחם לגמרי רציני או שהוא רק רוצה לעורר דיון. בכל מקרה, אני חושב שמצד אחד המזרח עדיין חלש היום מהמערב, אבל מגמת השיפור שלו כבר החלה, והוא ללא ספק מתקרב לאריות המערב. אנסה להראות זאת בפוסט זה.

כולם רגילים (וחלקינו אף אוהבים) להגיד על המזרח – "מזפח", ועוד שלל כינויי גנאי. והאמת? אי אפשר לומר שלא בצדק.

בואו נסתכל רגע על המצב בסוף העונה שעברה –

בזמן שאינדיאנה סיימה ראשונה במזרח עם 56 ניצחונות (מאזן שהיה מקנה לה את המקום הרביעי במערב –
אחרי הקליפרס ולפני הרוקטס), ומיאמי סיימה עם 54 ניצחונות (מאזן שווה לרוקטס ולפורטלנד, שסיימו במקומות 4 ו-5 בהתאמה) הבאות בתור היו טורונטו ושיקגו – כל אחת עם 48 ניצחונות.
השמינית במערב לעונה שעברה, דאלאס, סיימה עם 49 ניצחונות. פיניקס, שנותרה מחוץ לפלייאוף,
סיימה עם 48 ניצחונות.

משמע – השמינית במערב הייתה זכאית למקום שלישי במזרח (אחרי מיאמי ואינדיאנה). והמאזן של התשיעית במערב, היה מקנה לה שובר שוויון על מקומות 3 עד 5 במזרח.
וכדיי להוסיף חטא על פשע, המדורגת עשירית במערב, מינסוטה, רשמו 40 ניצחונות – מה שהיה מזכה אותם במקום השמיני במזרח, על פני אטלנטה שניצחו 38 משחקים בלבד.

רוצים עוד סיבות למה המזרח בעונה שעברה היה בלתי נסבל ברפיסות שלו לעומת המערב?
מתוך סך-הכל 450 מפגשים של קבוצות מערביות מול מזרחיות, המערב ניצח 284 משחקים – מה שאומר – 63.1% הצלחה.
מה שמשאיר את המזרח עם 166 ניצחונות, שמהווים 36.9% הצלחה בלבד.

אוקיי, אז מה אני רוצה מכם?? אני בטוח שאת כל הסטטיסטיקה הזאת רובכם יודעים, אולי לא בהכרח במדויק, אבל בטוח שהיא לא הפתיעה אתכם.

לכן אחזור שוב לטענה שלי – שכבר היום ניתן לראות מגמה של התאזנות. אני אחזק את טענתי בשני מישורים:

1.במישור הסטטיסטי, לכל אוהבי המספרים.
2.במישור איכותי-מקצועי יותר, מעין הסתכלות לעתיד בשילוב של תחושות אישיות שלי.

אז נתחיל:

במישור הסטטיסטי, ניתן כבר היום לראות שהמזרח מתחיל לתת פייט חזרה למערב:

המזרח ניצח ב-147 משחקים מתוך 351 מפגשים, נכון להיות, בין המזרח למערב. זה מהווה 41.8% הצלחה. כלומר – כבר יש שיפור של כמעט 5% במאזן הניצחונות, וכאמור כל קבוצה בליגה שיחקה באזור ה-60 משחקים כבר, ככה שאין פה עיוות שנובע מכך שהעונה לא הושלמה. סביר להניח שעד תום העונה יהיה שינוי של אחוז לפה או אחוז לשם, אבל כבר מדובר על איזור ה-40% הצלחה – וזה יפה.

בנוסף, ניתן לראות שבניגוד לרפיסות בקבוצות הפלייאוף של המזרח משנה שעברה, שמלבד אינדיאנה ומיאמי לא הציעו שום קבוצה ששווה פלייאוף במערב, כרגע ישנן 5 כאלה –

אטלנטה, קליבלנד, שיקגו, טורונטו ו-וושינגטון. בנוסף, מילווקי שבמקום השישי נמצאים רק חצי משחק פחות מOKC, השמינית במערב (אם כי, מה הסיכויים שבכושר הנוכחי של כל קבוצה יהיה כאן מהפך?).

חשוב לציין – עם הפציעה של רוז, והנפילה החופשית שהוויזארדס חווים פתאום (+ פציעות פה ושם של שחקנים חשובים לא פחות, כמו בראדלי ביל) – יכול מאוד להיות שעד תום העונה הן ימצאו את עצמן עם מאזן פחות טוב משל השמינית במערב. אבל אי-אפשר לקחת מהן את העובדה שעד האולסטאר לפחות, הן היו בקצב של לסיים את העונה, כנראה, במאזן שכן היה שווה פלייאוף במערב.

וזה בדיוק מה שמביא אותי לנקודה הבאה, של הניתוח האיכותי –
הרבה מקבוצות המזרח נמנעו השנה מלממש את מלוא הפוטנציאל שלהן, שלדעתי יכול בכיף לבוא יותר לידי ביטוי בעונה הבאה. הנה דוגמא ל-4 קבוצות כאלה:

1.אינדיאנה – העונה הזאת בסך-הכל ממש לא מייצגת את הפוטנציאל שלהם. כמובן שבעונה הבאה פול ג'ורג' יחזור מהפציעה. בנוסף, אסור לשכוח שלאורך העונה שחקני מפתח נוספים, כגון ג'ורג' היל ודיויד ווסט היו פצועים לא מעט. והכי חשוב – פרנק ווגל "נאלץ" להשתמש בספסל שלו יותר העונה, ואם בעונה הבאה ישכיל לא לשחוק את החמישייה שלו כפי שעשה בעבר, אינדיאנה תוכל לחזור להיות אותה קבוצה קשוחה, שלא הייתה פראיירית גם מול קבוצות המערב, והפעם – אולי אפילו לא תסיים עם הלשון בחוץ לפני הפלייאוף.

2.דטרויט – ברגע שחתכו את סמית', נראה היה שסוף-סוף המשחק שלהם זורם. הרי לשחק עם סמית', מונרו ודראמונד ביחד בחמישייה – זה פשוט מגוחך. כמובן שצמד תאומי המגדל פרח בזכות העזיבה שלו, אבל מי שבלט לטובה החל מאותו רגע היה ג'נינגס. אבל איך לא?ו גם הוא נפצע. אני לא יודע אם בהכרח השילוב שלו עם רג'י ג'קסון בעונה הבאה יעבוד, אבל אם כן – מדובר יהיה על קו אחורי מעולה, שישלים את הקו הקדמי המפחיד של דראמונד ומונרו בצורה נהדרת.

באקס
הגריק פריק (34) ופארקר. צמד עם פוטנציאל הרסני באחת מ-4 הקבוצות המתפתחות במזרח.

3.מילווקי – החבורה הצעירה והמפתיעה של הליגה. הגריק פריק ו-MCW עוד ישתפרו, וכמובן שאסור לשכוח מג'בארי פארקר, שהיה נראה כמועמד הבולט לתואר רוקי השנה, עד שגם הוא נפצע. מי שראה אותם משחקים, יודע שהם חבורת לוחמים רצינית. גם בהפסדים שלהם, הם לא נותנים ליריבה לנוח, ומנסים לנגוס בהפרש ככל שניתן. אני חושב שהויתור על נייט קצת פוגע בהם בטווח הקצר, אבל לקרטר וויליאמס יש עוד לאין להתפתח, ואם החבורה של קיד ימשיכו במגמת השיפור שלהם גם בשנה הבאה, אז מילווקי לא יהיו רק קבוצה חביבה במזרח, אלא הם יהיו טובים גם במונחים של מערב. כבר היום, אגב, הם עומדים על 45.8% הצלחה – עם 11 ניצחונות מתוך 24 משחקים מול מערביות. לא רע בכלל.

4.מיאמי – לא רק אינדיאנה נפלה נפילה חופשית, גם יריבתה, מיאמי. מן הסתם שזה נובע בראש ובראשונה מעזיבתו של לברון. אבל חשוב לזכור כמובן שווייד חווה לא מעט פציעות במהלך העונה, ועד שהצליחו להנחית את דראגיץ' בקבוצה – כריס בוש סיים את העונה, בגלל חשש אמיתי לחייו, ולא סתם פציעה.

כאן יש "אם" גדול – צריך לראות קודם כל שכריס בוש לא נמצא בסכנה אמיתית שתמנע ממנו לשחק כדורסל שוב בעתיד. במידה והוא יורשה לחזור, אז העתיד של מיאמי יכול להיות מאוד ורוד – חמישייה של ווייד, דראגיץ', דנג, בוש ו-ווייטסייד היא חמישייה מעולה. וגם אם ווייד ימשיך להיפצע לסירוגין בעונה הבאה – כל עוד יש את דראגיץ', אז זה פחות נורא.

אז תוסיפו לכל ארבעת הקבוצות הנ"ל את אטלנטה וקליבלנד, שעם איך שהן נראות היום קשה לי לראות אותן עוצרות גם בשנה הבאה (בתקווה כמובן שאף קבוצה לא תחווה פציעה רצינית), את טורונטו ו-וושינגטון – שלמרות שהן חוות ירידה ביכולת כעת, הן עשו שיפור משמעותי העונה, ואת שיקגו – שגם אם יהיו בלי רוז עונה הבאה, הם עדיין יהיו קבוצה עקשנית שלא תוותר על אף משחק – ותקבלו תמונת מצב יחסית אופטימית:

אם אכן חזרת הפצועים בעונה הבאה תעבור באופן יחסית חלק, לצורך העניין – לפחות ב-2 מתוך 4 הקבוצות שכתבתי עליהן, ובנוסף הביג-5 הנוכחיות ימשיכו להשתפר (תחשבו על קליבלנד – איך הם היו בתחילת העונה, ואיך הם עכשיו), ותוסיפו את העובדה שכבר עכשיו המזרח עברו את רף 40% הצלחה במפגשים מול קבוצות מערביות – אפשר, לפחות לדעתי, להניח שהמזרח ימשיך לתת פייט ראוי למערב, ואולי אף נגיע לסיטואציה בה הפער ביניהם יהיה מינורי (55/45 לטובת המערב).

מתי אפשר יהיה להגיד שהוא חזק יותר מהמערב? – את זה אולי ניתן יהיה לנתח לקראת סוף העונה הבאה. אבל המסקנה שלי לפחות לעכשיו היא שמסע משחקי חוץ במזרח של קבוצה מערבית בעונה הבאה – לא יהיה כיפי בכלל.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. בהקשר הזה נראה לי שדווקא יותר מעניין לבדוק את הקבוצות היותר חלשות בכל אזור, ואת הבטן הרכה של הקבוצות שנושקות לפלייאוף מלמטה. כשקבוצה חזקה מתמודדת עם קבוצה מערבית 'חלשה' היא מוצאת את עצמה בקרבות מורטי עצבים מול הג'אז החזקים, מינוסוטה שהבריאו ופתאום נזכרנו שהם ה- Great White Hope כבר כמה שנים, דנבר וסקרמנטו שהראו שגם שחקנים מקצוענים עושים לפעמים סבוטאז' למאמנים (מאמנים לשעבר עכשיו…). ושום מילה על הלייקרס…
    במזרח קבוצות חזקות יכולות לסמן ניצחון באנקר על כמעט חצי מהקבוצות (כל החצי התחתון מינוס אינדיאנה, שבאמת הייתה פצועה כל העונה). השיפור באחוזים בעיניי הוא פשוט בגלל שכמה קבוצות מערביות הן אנדראציבריות העונה הזאת (בדיוק הקבוצות שציינתי למעלה). הכדורסל שייך לצערי למערב לפחות לכמה השנים הקרובות. ולא, זה לא משנה אם האלופה היא מהמזרח, בדיוק כמו שאלופת אירופה לא מלמדת כלום על הליגה ממנה היא באה.

  2. פוסט מעולה.

    הקונפרנסים צמודים, ונראה שבמזרח כל קבוצה שלא מנסה להפסיד (מג'יק/סלטיקס/סיקסרס) בתמונת הפלייאוף. במערב יש לא מעט אנדראצ'יבריות, אני מסכים עם TZ, ויש נדידה מהמזרח למערב ולא ההפך (רונדו, גרין, סמית').

    הטענה שלך בקשר לעתיד נכונה, יש יותר קבוצות מזרחיות עם עתיד מבטיח (מג'יק, היט, באקס, פייסרס, פיסטונס) מאשר מערביות (ג'אז, וולבס, פליקינס), ויכול להיות שהמגמה תשתנה בעתיד.

  3. סטטיסטיקה שמתסטיקה.

    קליבלנד מקבלת פור מטורף על המאזן שלה כי יש לה טיולים בניו יורק (3 פעמים בשנה שזה אחד יותר משלסן אנטייו יש) פילדלפיה, וושינגטון, אורלנדו, בוסטון מליווקי ודטרויט ( 4 מפגשים) .

    אז עוד לפני שהתחילה העונה אפשר לשים לה במאזן של +8 על כל מערבית.

    קבוצות דרג ביניים כמו מיאמי ואינדיאנה שוות לדרג הנמוך של המערב (יוטה, קינגס מיניסוטה).

    תמשיך לכתוב, ותנסה לקצר

    1. כל קבוצה שתגיע לאנדיאנה תאכל מרור עד שתנצח ותראה שאינדי ניצחה את קליבלנד וגולדן-סטייט, בעיקר מאז שג'ורג' היל חזר מפציעה אינדי נראית מצויין וווגל זכה ב"מאמן החודש" במזרח.

  4. אם קליבלנד היו במערב היו עורפים ראשים ממזמן כולל את זה של בלאט ולברון היה בורח להודו להתחבר לאשראם שלו..
    במזרח הם ידעו שיש להם את כל הזמן לתקן כי אין יריבות אמיתית.

    כל הקבוצות שציינת לא שוות אגורה ולא מסיימות אפילו בעשירייה הראשונה במערב! בהתחייבות!

    כל שאר "החזקות" כמו וושינגטון וטורונטו כנראה לא רואות פלייאוף במערב.
    את מי הן מדיחות בדיוק? OKC? הספרס?

    המזרח מנצח כי הוא מטייל בינו לבין עצמו בעוד קבוצות המערב שוחטות אחת את השניה.

  5. פוסט מבורך.
    מבחינת מאזנים כלליים אני באמת חושב שאין מה להשוות. כנו שנאמר פה לפני, המפגשים הרבים עם הבדיחות של המזרח נותנות יתרון גדול.
    מצד שני, אין ספק שהמזרח התחזק במפגשים הישירים עם המערב.
    אבל השאלה היא כזאת, חוץ מאטלנטה או קליבלנד, היית נותן סיכוי לאיזשהיא מזרחית לעבור סיבוב במערב?
    אני חושב שהתשובה היא חד משמעית לא.

  6. מסכים עם ניר.
    יש מגמת שיפור אבל היא קצת מרמה. ושכחת לציין נתון מאוד מעניין לגבי שנה שעברה: בדירוג איכות השחקנים שעשו ESPN בתחילת העונה (ומשקף למעשה את העונה שעברה), מתוך עשרת השחקנים הטובים ביותר, אלה ששיחקו במזרח היו לברון ג'יימס ו…זהו. תשעה מתוך העשרה הטובים ביותר באו מהמערב. אז נכון שהדרוג שלהם לא קדוש, ונכון שלברון נבחר ראשון, אבל זה בהחלט מסמן מגמה.

  7. תודה לכולם על התגובות!
    ברור שעדיין המערב חזק יותר, וכנראה שגם עונה הבאה עדיין יהיה איכותי יותר מהמזרח.
    מצד שני, אם בעונה שעברה רק אינדיאנה ומיאמי היוו מעין עלה תאנה לעליבות של המזרח, סהכ 2 קבוצות, היום כפי שטענתי, יש שוב 2 קבוצות ועוד 3 שהן ״כמעט שם״.
    אתם טוענים שסיבה עיקרית להצלחה של אותן 4-5 קבוצות נובעת מחולשת המזרח.
    לכך אענה בשאלה – אם בעונה הבאה יהיו, נניח, 7 קבוצות פלייאוף במזרח בעלות מאזן ששווה פלייאוף מערב, האם זה עדיין יהיה רק בזכות החולשה של שאר קבוצות המזרח?
    אז שוב – אני עדיין לא טוען שהמזרח נראה חזק, אבל העונה העונה הוא עשה צעד משמעותי לצמצום הפערים, ולדעתי קיים פוטנציאל טוב להמשך השיפור בעונה הבאה.

  8. פוסט מצויין וגם אני מרגיש שבמזרח הופך חזק יותר.ץ (לא מהמערב, אלא ממה שהוא היה)
    אולי יותר מאוחר אם יהיה לי זמן ארחיב

  9. קודם כל נתחיל עם מזל טוב לרגל כתיבת הפוסט הראשון שלך.בתור אחד שהיה נכנס לתגובות שלך בוואלה אתה כותב נהדר.
    לגבי העניין עצמו,אז בגדול אני מסכים עם כמעט כולם אבל להגנת המזרח ולהגנת הפוסט חייבים לציין שהמזרח שנה שעברה גם היה חלש ואפילו יותר ועדיין התוצאות מול המערביות ובכלל היו יותר גרועות,אז נכון שגם אני חושב שלמעט קליבלנד ואולי אטלנטה(חובת ההוכחה בפליאוף עדיין עליהם)אף קבוצה מהמזרח לא תצליח מול קבוצה מערבית אבל אנחנו כן רואים שיפור.
    לגבי המזרח בכלל אז אני מסכים עם TZ רוב העניין עם הקבוצות מהמזרח זה בעיקר הקבוצות החלשות,פילי,ניקס,אורלנדו וכרגע לא עולות לי עוד קבוצות לראש שמעבר לכך שהם חלשות נורא הם גם לא עושות שום דבר להתחזק(למעט אורלנדו שמנסים אבל לא כל כך מצליחים)וזה לעומת המערביות שלמרות החוזק של הקבוצות שמולם הם מתמודדות בכל זאת שומרות על תחרותיות ומנסות.

  10. העובדות הן פשוטות :
    1. סטטיסטית המזרח מנצח יותר משחקים השנה משנה שעברה.
    2. הקבוצות החזקות יותר הן במערב והן נפגשות גם יותר אחת עם השנייה.
    3. כישרונות גדלים במזרח ואח"כ עוברים למערב…
    4. יש לפחות 5-6 שחקנים במערב שהיו נכנסים לאולסטאר אם היו משחקים במזרח…. ואפילו לחמישיית המזרח…
    5. חוץ מאטלנטה וקליבלנד ( הנוכחית ) – לדעתי לכל השאר היה קשה להגע לפלייאוף במערב. אולי שיקאגו.
    6. יוטה + ניו אורלינס + פיניקס ואפילו סקרמנטו שוות פלייאוף במזרח !!

  11. פוסט מעולה, ובניגוד לעידו לדעתי לא צריך לקצר כלום, אולי חוץ מהעונה כדי שיפסיקו כל הפציעות הארורות האלו

  12. ברוך הבא לבובי ותמשיך לכתוב כי יש לך ידע רב ויכולת הבעה. כבר כתבו לפני שהמשזרח משחק בינו לבין עצמו ולכן הסטטיסטיקה קצת מרמה אך עדיין ברור כי ישנה התקדמות משנה שעברה. אני גם חושב שהמערב לא הלך אחורה אלא המזרח הלך קדימה. לדעתי צריל להפריד בין קבוצות פח לקבוצות פלייאוף – גם במערב קבוצות התחתית פשוט עלובות, נקודה. במזרח, הצמרת היא מצוינת ומה שחדש העונה הוא שפתאום יש הרבה קבוצות מצוינות, 6-8 כאלה, לעומת 2 בלבד בשנים קודמות.

  13. כל הכבוד על הפוסט, המזרח בהחלט במגמת התחזקות.. המטוטלת של הנבא תמיד נעה בצורה כזו, זה לא יפליא אותי אם בעוד עשור ידברו על הפחערב.. תמשיך לכתוב 😉

  14. עוד נקודה ששכחת לציין לטובת המזרח – הכדורסל שם יפה.
    מילווקי היא ביי-פאר הקבוצה הכי מגניבה בליגה, ומיאמי וקליבלנד נותנות פייט על המקום השני. בסך הכל הקבוצות היחידות במערב שבליגה שלהן ושל קבוצות כמו וושינגטון וטורונטו הן פיניקס וקצת הקליפרס.

    איך מודדים מגניבות? ע"ע המשחק הבוקר בין הווריוס והבאקס. אין דבר יותר מהנה מקבוצה שסוגרת 8 הפרש ב-40 שניות. לא זוכים באליפויות וניצחונות בעזרת הימורים על חטיפות, קפיצות בהגנה והתקפות של פחות מ-10 שניות – אבל בהחלט משיגים קליקים בליג-פאס.

    הא, מזל טוב ובשעה טובה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט