NCAA: האם זאת השנה של גונזגה? / מנחם לס

ניכנסנו בשעה טובה לחודש מרץ.

מה הדבר הידוע ביותר בחודש מרץ?

המרץ' מדנס. אוטוטו זה מגיע, טורניר המכללות, הדבר המרתק ביותר בספורט.

אז כדרכי שנה-שנה, מעתה ועד האליפות, אכניס מדי פעם סיפור קולג' בסקטבול כדי להכניס אתכם לאווירה.

קנטקיֵ היא ההראשנה במכללות עם 7 מפרשמנים שמהם 3 ייבחרו בסיבוב הראשון של הדראפט (הסנטר קרל אנטוני טאונס, 2.14;  טריי ליילס, ה-PF ואולי אנדרו הריסון, ואליהם יצטרפו עוד שלושה שהם אנשי שנה שנייה או שלישית (הסנור וויילי קאולי סטיין – 2.14;  הג'וניור דקרי ג'ונסון, 2.14, וה-PF אלכס פויטרס, שכנראה ייבחרו בין 35 ל-45 בסיבוב השני.

שנייה היא וירג'יניה המנוסה והאחראית עם רקורד של 1-27 שעושה הכל עם כוכב אחד בלבד לדראפט (סיבוב ראשון, בערך 20)  ג'סטין אנדרסון, אך משחקת את המשחק הקבוצתי הטוב ביותר מכולן.

שלישית היא דוק עם 3-26, המשחקת את לוח המשחקים הקשה מכולן, והפעם יש לה שתי בחירות  דראפט בטוחות – הייתי אומר שלוש כי טיירוס ג'ונס נע בין בחירת דראפט סיבוב ראשון מאוחרת לבין בחירת סיבוב שני מוקדמת – עם הניבחר הראשון בכל הדראפט ג'היל אוקפור, והבחירה השנייה שיהיה אף הוא לוטרי פיק – ג'סטין וינסלו.

רביעית היא וילנובה – עוד קבוצה ללא כוכבים העושה הכל במשחק קבוצתי  מבוסס על קלעים לבנים מבחוץ – עם 2-27. לאריזונה יש את אחד השחקנים האהובים עלי מכולם – סטנלי ג'ונס, הסמול פורוורד שיהיה בחירת לוטרי מובטחת. הששית היא ויסקונסין, עם אחד השחקנים המוזרים בליגה – המשך ישיר לגבוהים הלבנים ללא קואורדינציה שכל מה שהם יודעים זה לשחק כדורסל מכוער אבל מצויין – הסניור פרנק קמינסקי. מי שלא ייבחר בו ביו עשרת הראשונים (ואיש לא ייבחר בו עד 16, 17, משהו כזה) – יצטער. הג'וניור סם דקר הוא עוד קנון מויסקונסין שייבחר בסיבוב הראשון. ויסקונסין מתגאה עם רקורד של 3-26.

ועתה מגיעים לגונזגה הפיצפונת עם רקורד 2-29 (הפסד לא מצופה בשתי נקודות השבוע ל-BYU שהורידו אותה ממקום שלישי לשביעי).

מי הבוגר המפורסם ביותר של האוניברסיטה היישועית הזאת (JESUIT UNIVERSITY)? אם תגידו ג'ון סטוקטון כמעט קלעתם. אבל היה אחד מפורסם ממנו ושמו בינג קרוסבי.

מלבד ג'ון סטוקטון, האוניברסיטה הקטנה הזאת (בערך 4,000 סטודנטים ל-BA, ו-2,200 ל-MA ודוקטורט) גאה בבוגריה אדם מוריסון, וג'רמי פרגו. ב-NBA משחקים היום בוגריה אוסטין דיי, אליאס האריס, קלי אוליניק, רוני טוריאף, רוברט סקארה, ובנו של ג'ון, דייויד סטוקטון (הועבר לאחרונה לליגת D).

לאוניברסיטה קבוצות כדורסל מעולות שנה-שנה, בי"ס להנדסה ידוע,  ובית ספר למשפטים, מהטובים במערב. מלבד זאת היא סתם אוניברסיטה פרטית-דתית טובה שהחליטה מאז ג'ון סטוקטון שהופס טוב עושה לה פרסומת טובה.

מי שעושה אותה העונה למצויינת – לא סתם מעולה – הוא פליט מאונ' קנטקי שהגיע כל הדרך אליה מאורגון, אבל איכשהו טבע שם בין כל כוכביה הגדולים של קנטקי, בהנהגת  ג'ון קליפרי. שמו קייל ווילצ'ר, וביום חמישי לפני שבוע קלע 45 נגד אונ' פסיפיק, שרק שניים קלעו שם יותר ממנו – אדם מוריסון ואדם מוריסון.  לגונזגה ההופעה בטורניר ה-NCAA היה ההופעה ה-17 ברציפות, עם 5 הופעות ב'סוויט '16 תחת מאמנה מרק פיו, שזאת עונתו ה-16 שם.

 

גם אני אומר שהוא נראה כמו סבון. אבל מה זה שחקן!

 

אבל מה עם אליפות?

פוי מגיב: "זה כמו לומר שלסינדי קרופורד ישנו חשקון בעקב הרגל. היי, 95% משחקני הכדורסל שלנו מסיימים את לימודיהם ועוזבים עם BS או BA. אף פעם לא היו לנו בעיות עם שחקנים. כולם מאושרים, והגענו 5 פעמים לסוויט 16. אנחנו ישנים ברגיעה כאן. אנחנו חיים עם עוגה. אליפות היא רק הדובדבן שבקצפת. זה נחמד אם יהיה, אבל מאומה לא יקרה אם לא!"

אני בטוח שהעונה הוא לא יהיה כל כך רגוע עד שיגיע לאינדינאפוליס. יש לו סגל עמוק הכולל שני צלפים סניורים בבק-קורט – קווין פנגוס (46%, הרוב מרחוק) ו-גארי בל, צלף ג'וניור (39.8%; הרוב מרחוק). יש לו גובה עם הר אדם בשם פזמק קרונסקי (2.16 מ', 140 ק"ג) מאיזה חור באירופה שם אוכלים תפוחי אדמה וכרוב בגלונים. יש לו את בנו של ארווידאס סבוניס –  דומנטאס סבוניס (2.10 מ', פאור פורוורד) –  שהגיע העונה כפרשמן, מוביל את הקבוצה בריבאונד (6.9) וקולע 67.5% מהפארקט, הרוב כמובן מהצבע.

אבל הכוכב הוא ווילצ'ר. כשהוא החליט לעזוב את קנטקי, ג'ון קליפרי לא הזיל דמעה, ולא הניע עפעף כשהוא אומר לשחקן שסיים שנתיים בקנטקי, "איחולים". אילו ידע קליפרי על מה וויתר כל כך בקלות הוא לא היה כה חברי וחייכן עם ה-"איחולים" שלו, כשבליבו הוא חושב, "לפחות הוא פינה לי מקום ברוסטר".

בשנתו הראשונה בקנטקי ווילצ'ר קלע 5.0 נק' בשנת האליפות עם אנטוני דייויס. בעונה שעברה הוא היה לא יותר מ-DESIGNATED SHOOTER מהספסל כשהוא מסיים עם 10.2 נק' למשחק. ווילצ'ר לא היה "לא מאושר" בקנטקי, אבל השחקן הלבן המצויין הזה לא אהב את התקדמותו שקבוצה. הוא וקליפרי היו אמנם ביחסים מצויינים, וכשהוא עזב בקיץ שעבר עם ניבחרת קנדה, קליפרי אמר לו בכל הרצינות שהוא יעזור לו בכל החלטה שיחליט.

הוא הגיע לגונזגה כשחקן קל ודקיק שהיה שליוו ומרוצה עם זריקות דאונטאונים מאחורי הקשת. לא היה לו את הגוף, והוא נימנע מקונטקט. פוי אמר לו שלהיות קלעי מצויין גבוה לא מרשים את ה-NBA כמו גבוה אוכל-אדם שמסוגל לקלוע מרחוק. מהרגע שהגיע לעאוניברסיטה שביתה הוא ספוקיין, וושינגטון, מאמן הכושר טראוויס נייט החל לזרוק אליו כדורי כוח. מ-210 פאונדס הוא התמלא ל-240 פאונדס _ MUSCLES ONLY –  ונידלק על  מלחמות הגברים תחת הסל. לפתע כל הסקאוטים רואים אותו אחרת: מקודם הוא היה מין קירילנקו הקולע רק מה-3 . לפתע הוא הפך למין ריאן אנדרסון וקווין לאב – שניהם באותו משקל – המערבבים דאון-פליי עם אאוט-פליי. ה-5.7 ריב' שלו הם היום שניים רק לבן של סבוניס בקבוצה.

ווילצ'ר היה כבר בפיינל פור. הוא מספר לחברי קבוצתו את ההרגשה העילאית של הגעה לפיינל פור. זאת המטרה. הוא היה שם עם קנטקי עד האליפות והוא רוצה להגיע עוד פעם.

יכול מאד להיות שהיחידים שיוכלו לעצור אותו יהיו חבריו לשעבר. מאיפה?  מ…קנטקי!

 

.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. תודה על הכתבה המעניינת.
    פרט נוסף שישמח עכברי כדורסל אירופי הוא שהבחור הוא בנו של גרג "כיסא גלגלים" ווילצ'ר, הסנטר הלבן והגמלוני שהיה בעיקר לוקח ריבאונדים בשביל גאליס וינאקיס באריס סלוניקי הגדולה. היו לו קרבות אדירים עם קווין מגי ושאר החבר'ה שלנו.

  2. אני חושב שדיוק וקנטקי בין המועמדות שלי ללכת all the way אני עדיין קרוע בינהם. לדעתי גם מישיגן, אוהיו סטייט ונוטר דאם יעשו בלאגן

    1. ברגע זה העלבת את לואיוויל.
      קבוצה שיש לה פיק נ' רול אחד הקטלניים ביותר במכללות בין מונטרזל האראל לטרי רוזייר {ממוצע של 17.4 נקודות למשחק העונה} , ושהמאמן שלה הוא ריק פיטינו לא יכולה ללכת עד הסוף?
      ומה אם ארקנאס של בובי פורטיס?
      הבחור נותן עונה גדולה מהחיים ואתה מתעלם ממנו?

  3. מנחם תודה רבה….אני מחכה כל השנה למרץ בשביל הטורניר הזה.
    אין הרבה אתרים בעברית שכותבים על הטורניר המהפנט הזה ולכן אני אישית שמח על המאמר ואשמח על עוד הרבה מאמרים עד מר הפיינל פור בתחילת אפריל.
    תודה מראש ופורים שמח

כתיבת תגובה

סגירת תפריט