אטלנטה – קאבס יומן צפייה

היום האחרון ל 2014 אצלנו, ובעקבות הגשמים האחרונים ושחרור של מים מהסכר, יש מים בנהר בשביל קיאקינג (ראפיד 2-4 ! והכל קורה מתחת לבית ) אבל, אני מאד מסוקרן לראות משחק של הקאבס מהתחלה עד הסוף אפילו אם בגלל הקיאקינג ההתחלה תהיה מהרבע השני. אני ארשום הערות של מה שאני רואה, כי משהו לא קורה בקאבס, קבוצה שעל פי הסטאר פאוור שלה היתה יכולה לנגב עם המזרח את הרצפה. אבל היא לא… יש אומרים בגלל כוכב לא ממושמע או מאמן טירון.

היום לברון לא משחק שזה תמוהה, הוא לא פצוע או משהו, פשוט עייף. על הצד הטוב זה אומר שלקאבס אין איפה להתחבא. אטלנטה באה עם  ג'ף טיג שהחמיץ את התבוסה הקודמת אבל בלי אל שמתאושש ממחלה, המשחק באטלנטה. הנה הרשימות שלי מהמשחק:

רבע ראשון- נגמר ביתרון של נקודה לאלטנטה.

רבע שני – אטלנטה מחשקת משחק של מסירות מהירות וקצרות , ג'ף טיג מוביל את הכדור חודר מוסר פנימה, השחקן הפנימי מוציא החוצה לג'אמפר, מייק סקוט וטאבו ספולשה ברוסטר כרגע ורוב הג'אמפרים יוצאים החוצה. המשחק תקוע על 35:37 למשך 8 הדקות הראשונות של הרבע. המאמנים לא משנים כלום.

הקאבס מעבירים את הכדור מהמרכז לפינה, אטלנטה משאירה מלכודת של מקום לפרוץ דרך הדלת האחרוית (על הקו לכיוון הסל) ואז הגבוה והשומר מבצעים חסימה כפולה, שאר הקבוצה מחכה ל ONE PASS AWAY והתוצאה מבול של איבודי כדור לקאבס. לקאבס אין יותר מידי תנועה ללא כדור בקאבס וגם לא פסק זמן.

7 דקות לסיום פסק זמן של אטלנטה מגיע הוראה להפסיק את הג'אמפרים, טיג חוזר יחד עם קורבר ומילסאפ ואתם מבול של ליי אפ, כיווץ ההגנה והג'אמפרים מתחילים להכנס לאטלנטה היא בורחת ל 12:4 ריצה

14:0 זה מאזן ה TO.

בלאט רץ על הקווים ולוקח פסק זמן, 2 דקות לסיום, אחריהם קיירי מנסה 2 חדירות, אחת נחסמת ואחת נחטפת.

הפסקה 51:41

רבע שלישי:

2 שלשות לקורבר ושלשה וחדירה של טיג נותנים סוג של הצהרת כוונות 11:0 רוצה להוקס, מנגד ארעה איבודים של הקאבס (מה הקאבס, קיירי…) גורמים לבלאט למשוך פסק זמן מהיר. בסיומו על המגרש קיירי טומפסון מילר ג'ונס ודלבדובה. בהגנה הקאבס מתחילים לשמור את המסירה לא את השחקן וטומפסון וג'ונס עושים עבודה מדהימה בשמירה על הטבעת נגד טיג ושרודר. ובהתקפה קיירי מקבל את המושכות חודר ומוציא אסיסטים, מילר וג'ונס תופרים שלשות   והייתרון צונח ל 55:65 ואז 67:59 שלוש דקות לסיום אטלנטה לוקחת פסק זמן בלאט מכניס את לאב ומייד מוציא אותו. טומפסון עושה את העבודה מצויין גם בהתקפה, ההבנה שלו עם קיירי היא טלפתית ממש.  השיטה של הקאבס קיירי חודר  עם הכדור ומוצא את האיש הפנוי שגם טורח להתפנות בעזרת תנועה ללא כדור. יופי קאבס.  לאב עובר לחדר הלבשה הוא עם גב תפוס.

78:73

 

רבע רביעי:

דיון וויטרס גורם ל-2 איבודים וחזרה אחורה להפרש 10. אבל ג'ו האריס הרוקי מציל את הקאבס משתחרר ל-2 זריקות חופשיות מה-3 וההפרש יורד ל 85:82 ! מנגד אטלנטה משחקת כרגע עם שרודר שתופר את הג'אמפרים שלו הגבוה הוא אמצ'יץ שגורם לאיבודים ולהפרש לרדת ולרדת.פסק זמן.

בצד השני של פסק הזמן טיג וקורבר חוזרים וחילופי שלשות מטורפות משמרות את ההפרש 91:88, קיירי אירווינג כרגע רותח . טומפסון נותן עבודה . פסק זמן נוסף לאטלנטה. ההוראה היא ללכת על ליי אפ'ס לאטלנטה ובלאט מבקש ללכת על הגנה יותר חזקה, זה אומר עבירות, טומפסון מבין את ההוראה לא כל כך נכון ועושה 2 עבירות ברצף, בחמישית הוא רץ לספסל אבל, בלאט מסובב אותו בחזרה למגרש! את החילוף הוא עושה על דלבדובה שלא עומד בקצב של אטלנטה ומכניס את האריס הרותח. מנגד החמישייה הראשונה של ההוקס, משחקת על פיק אנד רול של מילסאפ וטיג וכל פוזשן יש 2 נקודות בטוחות. בלאט עוד עושה תרגיל ל-3 לקיירי (שפוגע פעם אחת ומחטיא פעם שניה), אבל מאבד את טומפסון לעבירות והמשחק בורח לו.

 

סיכום:

ערב ענק של קיירי.   35 נקודות ו 9 אסיסטים לא מספיק מול המכונה של ההוקס. בלאט מצא את החמישייה הנכונה רק ברבע השלישי כשאפשר ללאב להעלם מהמשחק ותמורתו הוא קיבל טומפסון מעולה והאריס לוהט וג'ונס מילר ודלה שלא מפסיקים לחתוך ולפנות את קו המסירה עליהם. מרגע שההגנה עברה מאישית לשמירה על המסירה, החגיגה של ההוקס נגמרה, אבל זה היה מאוחר מידיי נגד קבוצה עם כלים כל כך יעילים כמו אטלנטה.  יכול להיות ששינוי לחמישייה השנייה במצב התייקו ברבע השני היה לוקח את בלאט מעבר לקו, אבל דווקא בודנהיימר גלגל את הקוביות ושינה אסטרטגייה בנקודת הזמן ההיא.  על הצד הטוב:  משחק קשה ללא הסטארים. קבלת החלטות מעולה מהחצי השני .

 

 

 

 

 

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. הפיקנ'רול שאתה מתאר בין מילסאפ לטיג שאטלנטה ניצלו עד תום נבע מהמיסמאצ' שנוצר בגלל ש-TT משחק סנטר וברבע הזה ג'ונס שיחק כפאוור פורוורד . הבעיה היא שאין לבלאט שום גבוה לגיטימי להעלות מהספסל. ורז'או פצוע וסיים את העונה, היווד גריאטרי, אדמונדסון וקירק הם אפילו לא תירוץ לגבוה…
    אבל בסיטואציה הקיימת בלי 3 שחקני חמישייה ולאב שלא ממש שיחק ואז יצא עם כאבי גב, קליבלנד הצליחה לעמוד מול אחת הקבוצות החמות בליגה כרגע וזה מעודד… 😝

  2. מאמר מעניין על מעמדו של בלאט ועל מה שקורה בקבוצה:

    http://www.ohio.com/blogs/cleveland-cavaliers/cleveland-cavaliers-1.275356/hawks-109-cavs-101-jason-lloyd-s-31-final-thoughts-on-david-blatt-and-the-night-injuries-piled-up-1.554175

    אני מעתיק את הנקודות על יחסי לברון-בלאט:

    16. But if David Blatt has any chance of succeeding in Cleveland, somebody has to have the guy’s back. And right now it feels like no one does. While rumors swirl about his future, the organization has remained silent.

    17. LeBron, meanwhile, has surgically removed the legs of his head coach and has dismissed him at every turn.

    18. From dismissing his speech early in the season (“I think pep talks get overblown. There’s a lot of pep talks when you lose, too”) to taking over the offense without telling anyone (“I’m past those days where I have to ask”) and always turning to Tyronn Lue instead of Blatt… whether intentionally or not, James is siphoning away Blatt’s authority.

    19. Meanwhile, Blatt’s peculiar response has been to shut up and take it. This is the same coach with You Tube clips screaming at players in huddles to “shut the (expletive) up!” while he was drawing up a play, yet he continues to lavish James with praise while his star continues to assault him with a million little paper cuts.

    20. “LeBron James is the greatest player I’ve ever coached and I’ve ever seen,” Blatt said in late November. “Every day I wake up and say thank goodness I get the chance to coach that guy.”

    21. Blatt has answered all other questions pertaining to James in a similarly glowing fashion. James, meanwhile, isn’t returning the favor.

    22. While Blatt keeps reminding people, “a few short games ago we were 18-10 and looking good,” LeBron three times in the last five days has said the Cavs aren’t a very good team and “we’re nowhere near championship ball.”

    23. Tonight as most players quietly showered and dressed after the game – standard procedure following a loss – James sat in the corner of the locker room chatting with Mike Miller, Damon Jones and James Jones when he began cackling so loudly it was difficult to hear Kevin Love’s answers. Guys certainly are allowed to laugh after a loss, but it seemed strange and out of the ordinary.

    24. Early in the season, before all of this started, James joked that, “Everything that goes on with this team falls on me. Everything. Wins, losses, popcorn, concessions, tickets, everything.” If that’s the stance he wants to take in November, he can’t come back in late December when asked about his coach and say, “Listen man, I don’t pay no bills around here.” He may not pay the bills, but he has tremendous influence over the man who does.

    25. James was extremely slow to warm to Erik Spoelstra, too. According to those in Miami, it took more than one full season before James truly bought in. The difference between this and Miami was Spoelstra always had Pat Riley’s backing 100 percent. Riley believed in his coach and wasn’t going to budge. Blatt likely does not have that blanket support here and he knows it.

    1. נראה רע מאד עבור בלאט!
      כאילו אין לא מה להפסיד.
      כשאין לך מה להפסיד אתה חייב לחזור לבסיס וזה מה שבלאט חייב לעשות. או שיחיה או שימות עם זה. העיקר שיעז!

    2. מהמאמר הזה באמת נשמע שהמצב על הפנים.
      אבל נראה לי זה גם ככה בתקשורת, רוצים להציג בעיות ומשברים גם שאין. נראה מה יהיה בהמשך. קליבלנד צריכה ריצה של כמה נצחונות ואז יהיה שקט תעשייתי

כתיבת תגובה

סגירת תפריט