ההבדל בין נוביצקי לקובי (מבלי להביע דיעה) / מנחם לס

 

*******************

8 שעות אחרי שהמאמר ניכתב: עצרנו לפני כמה דקות בג'קסונוויל, אולי 30-40 מייל מהקצה הצפוני של פלורידה. מקי ווסט עד ג'קסונוויל – אורכה של פלורידה – הוא לפי הקילומטראז' במכונית 528 מייל. בערך 800 ק"מ. האם זה פעמיים אילת עד מטולה? נראה לי בערך. אז את זה עשינו היום ב-8 שעות. מחר עוד 4-5 שעות ואנחנו בבית.

*******************

ממש, אבל ממש שלא בא לי לכתוב שוב על קובי, הבלק ממבה שנכון להיום הוא חשוב לי כמו אמבה (מה זה בדיוק אמבה? כבר שכחתי, אם יש בכלל דבר כזה. אני לא מתכוון לאמבה עם סגול או צירה תחת המם. אני מתכוון לאמבה עם שווא או כלום תחת המם), במיוחד כשהזקנה נוהגת מאי מהמם אחד של קי ווסט לשני (מקי ווסט עד מיאמי המרחק בערך 200 ק"מ ועוברים על כמה איים מהממים) בדרך הביתה -13-14 שעות נסיעה, ואני  מקשקש על המקשים.

 

שוב: ממש, אבל ממש לא בא לי לכתוב על קובי, למי שלא קרא את השורה הראשונה, אבל מה לעשות שהוא עושה הכל לחזור לכותרות יום-יום, בלי  לתת לנו מנוחה?

קודם הזריקה המטורפת שלו כשבשעון נותרו 7 שניות, והוא החליט לשחרר כדור ללא תפילה מ-12 מטרים – אתם רשאים לבדוק! 12 מטרים (GIVE OR TAKE שלושים סנטימטרים) –  נגד דאלאס כשהקבוצה מפגרת כבר ב-9 נק', וארבעת חברי קבוצתו עומדים ומסתכלים על ה-AIR BALL המוזר הזה.

מה בדיוק עובד בראש המוזר שלו? הוא סיים עם 17 נק' ב-6 מ-22 בקריעה של 140-106. הוא מסר כמה מסירות לאסיסטים  כדי לכפר על הזריקה המטורפת, אבל האסיסטים היו חשובים כמו כוסות רוח למת.

הזריקה הזאת מגדירה אותו יותר מכל דבר אחר עד עתה העונה. מי שלא יודע על איזה זריקה אני מדבר שיילך לחפש ביוטיב. לא יאומן ממש כיצד שחקן כדורסל בר-דעת נורמלי עושה דבר כזה. כל מה שזה אומר זה "כולם יכולים לקפוץ לי, והארבעה איתי על הפארקט מוזמנים להצטרף!".

אבל על זה אני מוכן לסלוח לו. זה קובי ומאומה לא ישנה אותו. מה שממש – אבל ממש הרתיח אותי – היה מה שאמר לפני המשחק לעתונאים שסובבו אותו.

הוא נשאל מדוע הוא לא הסכים לקחת מה שנקרא כאן כבר  כאימרת כדורסל "HOME DISCOUNT DEAL" כמו דרק נוביצקי שהסכים לוותר על משכורת גבוהה ובכך לעזור לקבוצתו להביא שחקן טוב.

"מדוע לא היית מוכן לעזור ללייקרס להביא עוד שחקן טוב ע"י הורדת במשכורתך?" – הוא נישאל.

אתם יודעים מה הוא ענה? מילה במילה:

"זה הכל 'BIG COUP' של בעלי הקבוצות".

כיצד מתרגמים 'COUP' לעברית? זה מין קשר בין אנשים לגרום למהפיכה. להטות דברים לצד שהם מעוניינים בו. לכפות ולתחמל את רצונם.

ז"א שלדעתו בעלי הקבוצות יצרו את הרעיון הזה ששחקנים המרוויחים משכורות-על יוותרו מעט על משכורתם ויעזרו לקבוצה להתחזק.

קובי הוסיף: "אני יודע שאנחנו מרוויחים יותר מדי הרבה כסף, אך ככה גם בעלי הקבוצות שמכפילים את ערך הנכס שלהם על גופות שחקנים כמוני. אז שהם ישלמו מה שצריך כדי להביא שחקנים ואם זה יעלה להם במס מותרות, הם מרוויחים מספיק ועליהם לשלם אותו". הוא הוסיף:

"It's the popular thing to do," Bryant said after the Los Angeles Lakers' shootaround prior to Friday night's 140-106 loss to Nowitzki's Dallas Mavericks. "The player takes less, blah, blah, blah, blah, blah. I think it's a big coup for the owners to put players in situations where public perception puts pressure on them to take less money. Because if you don't, like me, then you get criticized for it.

"It's absolutely brilliant by the owners, but I'm not going for it. I know the new head of the players' association ain't going for it, either."

כפי שאנחנו יודעים, נוביצקי בן ה-36 חתם הקיץ עם המבריקס 
על 25 מיליון ל-3 שנים, כדי - כמו שהדאלאס-ארלינגטון ניוז כתב:

Nowitzki, 36, re-signed with the Mavs this summer for $25 million over three years, taking far less than his market value to leave Dallas owner Mark Cuban enough salary-cap space to make roster upgrades.

נוביצקי אמר בקשר להסכמתו להורדה במשכורתו:

"I wanted to be on a good team," Nowitzki said after scoring 23 points in 21 minutes during the Mavs' rout Friday. "I wanted to compete my last couple of years at the highest level. Ever since after the championship, we had a couple of rough years. We missed the playoffs one year, were the eighth seed twice I think, so that was really the main decision.

"I wanted to play at a high level my last couple years, and it kind of worked out with getting Parsons, with getting Tyson back here. We feel like we've got a good group, and hopefully we can make it work."

אז כשקובי נשאל את דעתו על מה שנוביצקי אמר, הוא הגיב בחיוך:

"I think it means he's not playing in Los Angeles," Bryant said with a laugh.

נוביצקי עשה 200 מיליון מכדורסל עד עתה. קובי עשה 280 מיליון.

מי שמעוניין לקרוא מה אמר מרק קיובן בקשר לנוביצקי ולקובי, וכיצד קובי הגיב, אז הנה:

 

Cuban said Nowitzki's knowledge of the collective bargaining agreement and his desire to play for a contender were the primary factors in determining the size of his contract, not public perception.

"First of all, not every player in the NBA, not every owner in the NBA is motivated purely by money," said Cuban, adding that fans put pressure on owners to spend every penny possible or be labeled as cheap. "If you look at our ticket prices, how many times have we lowered them? How many times have we paid the luxury tax? How many times have I told you guys, 'I don't care if we lose money, I want to win'? You know my motivations, and I think Dirk's motivations are similar."

Nowitzki, who has made more than $200 million during his career, has said several times that the chance to win a second championship is much more important to him than money during his basketball golden years. The Mavs, whose offseason acquisitions included center Tyson Chandler and small forward Chandler Parsons, are off to a 10-3 start.

Bryant, who had almost $280 million in career earnings entering this season, has won five championships and believes the Lakers can contend again with him as the league's highest-paid player. The Lakers, who are off to a 3-10 start had enough cap space to pursue Carmelo Anthony and Chris Bosh in free agency this summer but weren't able to sign either player.

קובי:

"This is where players get themselves in a lot of trouble, which me in my 19th year I really don't care, so I'll kind of say what I need to say," said Bryant, who indicated that he would retire at the end of this contract. "But I think you've got to look at the business of basketball. I think for a lot of writers, for a lot of fans, they have a very tough time distinguishing the two.

"This is a business, and you have to look at individuals and what they generate and the market that they're generating revenue in. And you can't separate those. People have a hard time separating that stuff. From a business perspective, you have to take that stuff into account and you have to try to, as a player, be in situations where it can be a win-win for everybody.

"So did I take a discount? Yeah. Did I take as big a discount as some of you fans would want me to? No. Is it a big enough discount to help us be a contender? Yeah. So what we try to do is be in a situation where they take care of the player and the player takes care of the organization enough to put us in a championship predicament eventually."

Bryant addressed some of the same issues before the start of the season, saying at one point that players "are overpaid but so are the owners."

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 50 תגובות

  1. אני באמת חושב שמעבר לאדם, זה גם תלוי בתרבות של העיר, המדינה והקבוצה.
    אני לא רואה את זה קורה כל כך מהר באינדיאנה למשל. אבל בלוס אנג'לס, "מקדש ה'אני' " האמריקאי, זוהי דרך החיים.

    1. הדרך שבה קבוצה רוצה לשלם לשחקן כמה שיותר במסגרת הסביר ולוקחתצ על עצמה את האתגר לבנות קבוצה תחרותית, לעומת קבוצות שמבקשות מהכוכב הכי גדול בתולדותיהן לקחת הרבה פחות כסף ממה שמגיע לו כדי שהן יוכלו להיות יותר טובות ?

      מה עדיף – להיות מיאמי שמקבלת את לברון, ווייד ובוש במחיר מבצע ואז עושה אמנסטי על מייק מילר כדי לחסוך כסף ?

  2. ואל נשכח את הענין הכי חשוב כשמנתחים את החוזה של נוביצקי הקיץ מול זה של קובי- לנוביצקי הייתה קבוצה לידו והזדמנות אמיתית להניח את הנתח השלישי+התוספות לקונטנדרית או SEMI קונטנדרית.

    עונה לפני זה הביאו לו את אליס, בקיץ הנחיתו לו את פארסונס ועליהם הוסיפו את ג'מיר, צ'נדלר ועוד תוספות לספסל.

    קובי לקח את החוזה שלו כשהקבוצה הייתה כבר גמורה ועם חוסר וודאות מרחף.
    היה שם את גאסול שנראה גמור בקבוצה בלי גבוהים דומיננטים לידו ושחקני הגנה בכלל וזהו בערך.

    אריזה סיבה אמיתית היה לו לקחת חוזה מהסוג של נוביצקי??

    אני בספק אם הגרמני היה לוקח חוזה כזה לולא היה לו את אליס לידו ואת הקרקע להנחית שחקן 3 משמעותי לקבוצה שהייתה כבר קבוצת פלייאוף.

    וכל זה בלי בכלל להתעסק בגודל השווקים שהוא עולם שונה לחלוטין(וכמה נוח לקיובן הדמגוג להתעלם מזה).
    בLA יושבים וורנר בדאלאס יש חברת כבלים שאף אחד לא שמע עליה.

    חוץ מזה שבפן המקצועי אין פה מקום להשוואה, עם כל הכבוד לקריירה של נוביצקי זה לא אותו קנה מידה .

    1. קיי הכל נכון,
      אבל עד מתי תמשיך לסנגר על קובי כמו אחרון הסאקרים.
      הוא בחיים לא היה מוותר על גרוש ועל הטייטל של מרוויח על גם אם היו מביאים לו את דיוויס בפאוור, דוראנט בסמול וגאסול היה נשאר בסנטר.

      הבנאדם אגו מנייאק.

      1. אגו מאניק עם 5 טבעות ו19 שנים בביזנס.

        היה מוותר או לא זה שאלה שאתה יכול לשאול את סבתא שלי שיש לה קצת כוחות מסטיים.

        לא היה לו שום סיבה לוותר על זה פשוט לא רלוונטי.

        לא חושב שאף כוכב אחר בגיל של קובי ואם היה בכושר של קובי היה מוותר אם היה בסיטואציה דומה.

        לא לשכוח שאנחנו לא מתעסקים פה עם מאמא תרזה או עובדי קבלן.
        כל הכוכבים עם מאות מיליונים בבנק וזה עדיין לא מונע מהם להשבית את הליגה פעם בכמה שנים כדי שיוכלו להבטיח לעצמם תנאים שיכניסו להם אפילו יותר.

        1. דדי, ממש לא שונא.
          איפה היית ב82? אני סיימתי שמירה בקו מילואים בדרום הר חברון כשאחי שגר אז בל.א. התקשר אליי ואמר לי שהוא היה עד לטחת הופעות הכדורבל המדהימות של שחקן. ברייאנט שילשל 82 על הראש של טורונטו (כמדומני תקופה קצרה אחרי 63 על דאלאס מבלי להשתתף ברוב הרבע הרביעי).
          כתבתי אגו מנייאק לטוב ולרע. ברור שאותן תכונות גם הביאוהו עד הלום, אבל גם גרמו לו לפרק את השושלת הראשונה ולשלוח את שאקיל בפריים לעזאזל תמורת חופן פיסטוקים.
          על הוא בדיוק וויתר בחוזה החדש ומה הרפרנס שלך לכך שהוא ויתר "אפילו על הרבה".

          1. אני לא צריך רפרנס.

            אני מכיר את חוקי השכר בליגה, ואני מכיר את הלייקרס מבפנים.

            קובי היה מקבל גם חוזה מקסימום מהלייקרס אם היה דורש, וחוזה מקסימום לקובי בקיץ הזה היה גבוה בערך ב 30% מהחוזה שעליו הוא חתם.

          2. ודרך אגב, בריאנט שלשל 81 על הראש של טורונטו ולא 82, וקלע 62 ב 3 רבעים על דאלאס ולא 63, לפני שג'קסון הוציא אותו ולא נתן לו לשחק ברבע הרביעי.

            (הוא "ניצח" לבדו את דאלאס 62-61 אחרי שלושה רבעים)

  3. איך אפשר להשוות עמבה לכרוב חמוץ ?
    איפה קובי ואיפה הגרמני ?
    דוקטור מומי מתפלא עלייך אין על קובי בעולם

  4. לפי ESPN לא רצו לשחק עם קובי, ככה שאין לו סיבה לחתום על חוזה נמוך כמו נוביצקי, כי גם ככה הלייקרס לא היו מצליחים להחתים אף אחד.
    כמו שנאמר, נוביצקי קרא נכון את הסיטואציה של הזדמנות להיאבק על התואר ולכן הפחית במשכורת.
    עוד נקודה, לא זכור לי שב-LA מתישהו התלוננו על תשלום מס מותרות. אם הם היו צריכים להביא שחקן הם היו מחתימים, גם במחיר של תשלום מס (ככה לפחות זה נראה שעובדים שם או הדינמיקה שלהם).

    ובדיחה יומית: טרייד לייקרס-קליבלנד של אירווינג בג'רמי לין. לייקרס צריכים כוכב וקיבלנו שינוי…

  5. אני עם קובי. מה זה הסוציאליזם הזה ?! אף פעם לא הבנתי, אם אתה מיליארדר כמו אריסון, קובן ואחרים, מה הבעיה לזרוק עוד כמה אחוזים מהעלות הכוללת של הקבוצה, שגם כך מרוויחה יפה מאוד (השקר של הפסדים נחשף לא מזמן) בשביל הסיכוי האמיתי לאליפות ? ברור שיש כאן מעין קנוניה של הבעלים שלא רוצים להיכנס למירוץ חימוש אחד נגד השני ולחרוג מתקרת השכר, הסכמה שבשתיקה שלא מעלים מחירים, כמו אצל יצרני החלב שלנו, רק הפוך.
    בגלל זה אני מבין את קובי ולברון, ואפילו מזדהה עם החמדנות של ג'ורדן בערוב ימיו כשחקן. לפי ההגיון האמריקאי אתה הכי טוב – מגיע לך הכי הרבה.

    1. מסכים לחלוטין. ואגב אני ממש לא מעריץ של קובי, אפילו ההפך.
      עשו פה את הבעלים כהמסכנים שהשחקנים עושקים אותם. זה ממש לא ככה, הבעלים מיליארדרים, אנשי עסקים ממולחים, שלא משנה מה, העסק שלהם תמיד "מפסיד" עם איזה טריק חשבונאי כזה או אחר, כדי שישלמו פחות מס. מזל של השחקנים שהם התעקשו על אחוזים מההכנסות ולא מהרווחים, או שהיו משלמים להם שכר שלילי.
      מוזר גם הקטע הזה של התקרת שכר במדינה קפיטליסטית כמו ארה"ב, שימו לב שזה פוגע רק בשחקנים, כמובן שלא בבעלי הקבוצות.
      הדוגמא הבולטת זה באוקלהומה, שם בעלים קמצן וטיפש, ויתר על אליפויות בשביל להרוויח עוד כמה מיליונים לשנה. הרי ברור שאוקלהומה לא מפסידה גרוש, גם עם הייתה משלמת מס מותרות על החוזה של הארדן.
      הבעלים רואים במשחק כביזנס לכל דבר, ורוצים להרוויח כסף, אין שום סיבה שגם השחקנים לא יעשו זאת. קובי כבר השיג 5 אליפויות ופחות אכפת לו מה יקרה בשנתיים הבאות מאשר לדירק, נקודה.
      דירק גם חבר אישי של קיובן, ומי יודע מה קיובן הבטיח לו לעתיד (להכנס איתו לעסקים לדוגמא).

  6. ועכשיו לפינת הנודיק: "העתונאים שסובבו אותו" ? חנוכה עוד לא הגיע וקובי לא סביבון. צ.ל. סבבו אותו
    800 ק"מ זה לא פעמיים אילת-מטולה. אפיקים נמצאת בקילומטר ה-400 מאילת והיא עדיין רחוקה מאוד ממטולה.
    עמבה נהוג לכתוב עם "ע"

  7. אין שום רוע או חוסר מוסריות במה שקובי 30% עשה, נוביצקי פשוט יותר בנאדם ויותר קבוצתי.
    אוהדי הלייקרס אכן הפכו לסאקרים של קובי 30% כמו שאמר איתמר והם למעשה אוהדי לוס אנג'לס קובי 30%. מאחל לכם שקובי 30% יחתום לעוד הרבה שנים.

  8. מאז שקובי קיבל את החוזה המגוחך הזה הוא הפך למגן החוזים המגוחכים ויוצא באמרות קיצוניות יותר ויותר כדי להצדיק את החוזה.

    קודם כל קצת מודעות לסביבה- הלוווו קובי יש כזה דבר שנקרא תקרת שכר, נכון שבייסבול אתה שווה 40 מיליון דולר לעונה אבל מה לעשות שאם אתה אוכל כמעט חצי מהתקרה אין יותר מדי כסף לשאר השחקנים…

    יש לו את הקטע הזה שהוא משווה את השחקנים לבעלים כאילו שהם מיליארדרים ולמה שהשחקנים לא יקחו כמה שהם יכולים- צודק, קח כמה שאתה יכול. איך המקום האחרון סבבה לך שם?
    חוץ מזה, לבעלי הקבוצות אין תקרת שכר הם יכולים להרוויח כמה שהם רוצים.
    זה כמו שעובד של גוגל שמרוויח 10 מיליון דולר לשנה (נגיד..) יתלונן שהבעלים של גוגל הוא מליארדר אז הוא יכול לבזבז עליו קצת יותר..

    בואו נראה מה משותף לקובי נוביצקי ודאנקן-
    כולם עשו הון מכדורסל
    כולם אלופים בעבר
    כולם ייכנסו להיכל התהילה
    כולם אחרי השיא
    כולם בשנים האחרונות של הקריירה

    דאנקן ונוביצקי לקחו פחות ממה שהם שווים והקבוצות שלהם מתחרות על אליפות

    קובי לקח מה שהוא שווה והקבוצה שלו פח אשפה.

    נכון שהסיטואציות מעט שונות אבל ואף אחד לא מבטיח שיהיה אפשר לבנות קבוצה סביב הלייקרס אבל מה שקובי עשה מ-ב-ט-י-ח שאין לזה שום סיכוי שזה יקרה

    ולגבי קיובן ושאר בעלי הקבצות החזקות- איך זאת יכולה להיות קנוניה אם הם כל שנה משלמים מס מותרות כדי להעמיד קבוצה אלופה?
    זה לא שהם משאירים את הכסף אצלם בבית ושולחים ווינר איתו.

    1. ואם יש תקרת שכר כדי לדאוג לתחרותיות, מה מפריע לקבוע חוק שלמשל שחקן אחד (שלא לומר יותר מזה), יוכל לקבל שכר ללא הגבלה שלא יחשב כנגד התקרה ?

      הדבר היחיד שמפריע זה הקמצנות והצביעות של בעלי הקבוצות שעל ידי שיטת התקרה שמים את הלחץ על השחקנים לוותר על כסף שהם שווים כדי שיוכלו גם לשחק בקבוצה תחרותית.

  9. נוביצקי הרוויח שלוש שנים של כדורסל תחרותי, הערכה וסיפוק.
    קובי הרוויח 48 מיליון ושנתיים של סבל, תסכול וביקורת.
    ברור שלא כל דולר שקובי היה מוותר עליו היה הולך לחיזוק. אבל חוזה של 8 מיליון לשנה היה מפנה 16 מיליון למשכורות. יש שניים שלושה שחקנים לא רעים בסכום הזה.

    1. הבלאק עמבה (ירק עיראקי או משהו כזה) אמר שהוא קיבל הצעת חוזה של 48 מיליון לשנתיים. אתה היית אומר לא לסכום כזה, אפילו אם אתה מולטי מיליונר? האשמה פה היא בעיקר על קופצ'אק ושות'.

  10. קובי לא הבעיה. הבעיה זה האידעוט שהביא לו את החוזה הזה.
    קובי לא גנב /שדד הוא קיבל חוזה הזוי ויומרני ביושר. וכל במתחסדים יכולים לדבר בנדמה לי, הנאורות הרגילה.( למרות שאני בצד של דירק אבל עדיין )

  11. אתם שוכחים שהמטרה העיקרית של קובי הייתה לעקוף את ג'ורדן ן ברגע שהוא ראה שסיכויי לאליפות אין לו. גם אם הוא היה לוקח 14 הלייקרס מקסימום היו מגיעים למקום שמיני ומדווחים שם.

    אפשר להתווכח על המטרה שלו, אבל בשביל להגשים אותה הוא עשה את הדבר הנכון.

  12. אה, ועוד תגובה מיותרת שלי – כותרת הטור היא "ההבדל בין נוביצקי לקובי (מבלי להביע דיעה)".
    ***מבלי להביע דעה*** ? לא יכולת לצעוק חזק יותר את דעתך על קובי

  13. מעניין מה היה קורה בשיקגו של ג'ורדן אם לא היה פורש.
    להזכיר לכם את המשכורות שם:
    http://forums.prosportsdaily.com/showthread.php?264335-NBA-Salary-Cap-Over-the-Years-and-the-1997-1998-Chicago-Bulls-Cap
    בקצרה, ג'ורדן הרוויח $33,140,000
    הבאים אחריו – קוקוץ, רודמן והארפר 4,500,00$
    פיפן אפילו לא שלוש מיליון

    1. איך הוא מעז הג'ורדן הזה ו"ולחשוב שאם רק היה לוקח קצת פחות הייתה שם קבוצה תחרותית" אהה אופס…

      "איך המקום האחרון נשמע לך?? אה?? אה?? " אהה אופס…

  14. הדברים פה די ברורים וקלים:
    קובי הוא לא נוביצקי ולקובי אין קבוצה כמו לנוביצקי.

    גם אם קובי היה לוקח חצי מהכסף, הלייקרס עדיין חלשים ומסריחים מדי.
    לא חושב שיש שחקן שהלייקרס יכלו להביא בתנאי השכר שהיו מתפנים אם קובי היה יורד קצת, שהיה יכול אפילו להכניס אותם לפליאוף.

    קובי לקח החלטה מושכלת שלא ייצא כלום מהקבוצה אז הוא מנסה להוציא את המקיסמום ממנו בתור אינדיוידואל כדי לעבור את ג'ורדן ולנסות לשבור כמה שיותר שיאים עד הפרישה.

    אני לא חושב שמישהו יכול להטיל ספק ביצר התחרותיות של קובי, הוא היה עושה הכל כדי לנסות לקחת אליפות אחת נוספת לפחות, שמבחינת הישגים זה מראש נחשב לדבר הכי קשה בו יצטרך לעבור את ג'ורדן.

    מצד שני, הדייסה הזאת שבישלו בלייקרס היא זו שהביאה להם 5 אליפויות. נכון שהיה את שאק ואת גאסול, הורי ופישר. אבל אחרים התחלפו וקובי תמיד היה.

    עוד משהו לקחת בחשבון הוא שלא משנה מי היה דומיננטי יותר – שאק או קובי, כדי לקחת אליפות היו צריכים להביא מישהו (או מישהם) ברמה כ"כ גבוהה שתדרוש מקובי לחדול מלהיות הקובי שאנחנו מכירים ולהסתגל למשחק אחר, עוד משהו שלא בטוח שקובי מסוגל לעשות, בין אם הוא רוצה או לא.

    אל תשכחו שהמערב כל כך תחרותי, ללייקרס פשוט אין סיכוי להכנס לפלייאוף. ובוא נהיה יותר אקטואליים – קבוצה כמו קליבלנד לא נכנסת לפלייאוף במערב.

    הלייקרס חלשים ומפורקים ברמה שצריך להביא שם 3-6 שחקנים כדי שיוכלו לדבר על פלייאוף בלי לגרום לגיחוכים.

  15. לא יודע אם באמת לא איכפת לו מכלום או שזאת רק הצגה, אבל עם כל התיעוב שלי לבן אדם חייבים להעריך שחקן שהגיע למצב שהוא יכול לעשות כל מה שבראש שלו, כולל להיות נזק קולוסאלי לקבוצה, ועדיין אנשים (כולל בעלי הקבוצה שאותה הוא משחית) יגנו עליו בחירוף נפש כזה.

  16. עוד דבר הוא ששניהם בחרו כל אחד בדרכו כדי להשאר רלוונטיים.

    נוביצקי ללא ויתור על שכר היה נעלם אי שם במורדי הטבלה במערב, נטול סדרה (או סדרות) פליאוף, מסיים את הקריירה בקול ענות חלושה.

    קובי, ככה או ככה, לא יביא את הלייקרס לשום מקום. הוא מנצל את זה שאין אפילו ציפיות ולכן הוא פשוט עושה דברים שגם הוא לא היה מרשה לעצמו במידה והיתה תקווה כלשהי ללייקרס.
    בעצם נסיונותיו לעבור את ג'ורדן, תוך כדי שהוא מספק שיאי החטאות ואחוזים מחרידים, הוא עדיין נשאר בתודעה.

    הדבר הנורא ביותר עבור סופרסטאר הוא להפוך ללא רלוונטי ברגע.
    לכן קובי נשאר גדול המרוויחים, יישאר הbad guy, זה שזורק את כל הזריקות וזה שלא אכפת לו מאף אחד. זה קובי.

  17. אני בשוק שזה בכלל דיון. קובי שווה ללייקרס הרבה יותר מ24 מיחיון דולר בשנה מזכויות שידור ופרסומות וכרטיסים. אם הוא הרוצה להרוויח 24 מיליון דולר, לגמרי מגיע לו. זה הרעיון של חוזה מקסימלי שעולה עם הותק.

    הכלל תקף גם לגבי נוביצקי, רק שהוא בחר להקריב את הכסף הזה בשביל להרוויח תחרותיות. זה העדפה שלו – זה לא הופך אותו לקדוש. זה בסדר כמו שזה בסדר שקובי החליט לבחור בכסף (או שהוא היה מספיק משוגע לחשוב שהוא יכול להצליח עם הרוסטר הזה)

  18. תכלס אני ישאל אותכם אמיתי- הישגתם 5 אליפיות הייתם mvp הייתם ים של פעמים באולסטאר עברתם את המלך במספר הנקודות והיו ימים שעשו השוואה בניהם לא הייתם חושבים שמגיע לשחקן כזה כשהוא בן 33 חוזה של 24 מיליון לשנה?
    אני ישאל אותכם שאלה הרבה יותר קלה לכולם הייתם מוותרים על פקאקינג 10 מיליון דולר רק בישביל "תחרותיות"? ולהזכיר לכם הבנדם בן 35-36 שהשיג הכל בכדורסל
    אני אומנם אוהד לייקרס והייתי רוצה באמת שקובי יקצץ קצת אבל זה לא הוגן לבקש דבר כזה

  19. באמת שזאת צביעות ומגעילות להגיד מילה רעה אחת על קובי בחלק של החוזה. נתנו לו את החוזה אז הוא לקח. לדעתי היו נותנים לו 15 בשנה היה גם לוקח. לא רואה מי היה מציע לו יותר . אבל הלייקרס הציעו לו יותר והוא מצידו משקיע את הנשמה ומנסה לתת תמורה מקסימלית, ומעבר לזה אי אפשר לבוא אליו ברבע טענה.

  20. כל אחד עושה מה שטוב לו.
    לענ"ד, אם קובי היה חושב ששכר נמוך יותר היה נותן לו צ'אנס לנצח, היה מקצץ. כנראה שהוא לא חשב אז הוא פשוט לקח את הכסף.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט