מעורב הופס לערב ששי / מנחם לס

 

1. כוכב גדול נוסף תולה את נעליו

שמתי לב שרועי ויינברג עומד לפרסם פוסט עליו. זה בסדר גמור. מגיעים לו 1,000 פוסטים.

אחד מהפוינט גארדים הגדולים בתולדות ה-NBA עדיין לא פרש רשמית, אבל זוהי העונה השלישית בה הוא לא משחק – או משחק כמה משחקים בחצי מהירות – והייתי מעדיף שיודיע על פרישה. אני לא בטווח מה קורקה עם העניין הכספי, ואף אדם בעולם לא ירצה לזרוק כמה מיליונים אם לפי החוזה הם מגיעים לו, ולכן איני יודע את הפרוצדורה הרשמית, אבל אותי היא לא מעניינת. לי נוגע ללב שהשחקן עם התכונות האנטומיות והפיזיולוגיות הממוצעות ביותר – לא רק בין שחקני NBA אלא בכל אוכלוסייה המתעסקת בספורט – שהגיע לרמה הגבוהה ביותר שניתן להגיע אליה, פעמיים – ה-MVP של הליגה, לא ישחק יותר כדורסל.

הבעייה שלו היא בעיית עצב היוצא מעמוד השידרה התחתון – אותה בעייה  ב-ד-י-ו-ק  שהיתה לעוד שחקן לבן גדול, אף הוא עם נתונים פיזיים רגילים מלבד גובהו, לארי בירד. זוהי בעייה ששום פיזיוטרפיה או כירופרקטיקה לא יכולה לשנות, מלבד ניתוח מסוכן ביותר שעלול להביא לשיתוק. לכן גם לארי בירד וגם סטיב נאש החליטו לפרוש ולא לקחת צ'אנס. זוהי בעייה שניתן לחיות איתה בפעילות יום-יומית נורמלית, אבל לא במשחק כדורסל ברמתו הגבוהה ביותר, במשחק הקשה ביותר.

בדיוק כמו בירד, הוא היה מעדיף לפרוש בהדרגה, בירידה קלה עם מצנח, אבל ה-PASSION שלהם למשחק לא איפשר להם לפרוש כשהם מרגישים שיש בהם עדיין מספיק כדורסל לתרום. הפרישה היתה חייבת להגיע מחוסר אפשרות רפואית לשחק יותר.

לא היתה לסטיב נאש את האתלטיות והמהירות להתחרות עם הפוינט גארדים הברקיים בליגה מבחינה גופנית, אז הוא הינדס את כולם עם סרברליות. עם מוח ורגש, תבונה ואינסטינקט. הוא היה המהנדס הגדול ביותר שהיה בתולדות ה-NBA, כי מבחינה הנדסית הוא היה עליון אפילו לבוב קוזי וג'ון סטוקטון. הם, ברשימתי, עדיין לפניו בהין הפוינט גארדים הלבנים שלא היו אתלטים גדולים, אבל לא מבחינה הנדסית של הכדורסל. בזה הוא היה הגדול מכולם.

 

לא חסרו לו הישגים אישיים: בק-טו-בק MVP…8 פעמים אול-סטאר…השחקן היחידי בתולדות ה-NBA לקבור  50% לפחות מהפארקט, 40% לפחות מה-3, ו-90% לפחות מהקו ארבע עונות. זה שניים יותר מלארי בירד ושלוש פעמים יותר מכל האחרים. הוא שלישי בכל הזמנים באסיסטים, ובעל הממוצע הגבוה ביותר בזריקות פאולים לאלה שזרקו לפחות 1,200 מהם.

הוא לא קיבל אף פעם מספיק קרדיט על יכולת ההתקפה שלו. הפיק-אנד-רול שלו עם אמארה סטודמאייר היה ב-PAR עם זה של סטוקטון וקרל מלון. מה שכן – הוא אף פעם לא הצטיין בהגנה כג'ון סטוקטון או גארי פייטון הנמוכים כמוהו, ולכן לפחות סטוקטון נחשב כפוינט גארד עליון עליו.

אבל עם הכדור הוא היה סימפוניה. כל התקפה שהתחילה איתו היתה קליניקה. אני כמעט בטוח שהאימפקט האמיתי שלו עדיין לא מובן לחלוטין, והוא יובן טוב הרבה יותר רק עם בוא השנים. הוא קרוב מדי אלינו משנוכל להעריך את גדולתו בצורה אובייקטיבית.

*************

2. בחירות העונה של ספורטס אילוסטרייטד

 

גליון השבוע המוקדש כולו לעונת ה-NBA העומדת להיפתח בחר את בחירותיו:

מזרח:  שיקגו, קליבלנד, טורונטו, וושינגטון, מיאמי, שרלוט, ברוקלין, ניו יורק, אינדיאנה, אטלנטה, דטרויט, מילווקי, בוסטון, אורלנדו, פילדלפיה.

מערב: קליפרס, אוקלהומה, סן אנטוניו, סן פרנציסקו, דאלאס, פורטלנד, יוסטון, ממפיס, דנבר, פיניקס, ניו-אורלינס, לייקרס, סקרמנטו, מינסוטה, יוטה.

MVP: לברון

רוקי: ג'בארי פרקר

האיש הששי: טאג' גיבסון

המשתפר: סטיבן אדאמס

הגנה: יואקים נואה

מאמן: סטיב קאר

השחקנים 'המעניינים ביותר' (לראות את השוני במשחקם): קובי, קווין לאב, וקאווי לנארד

המאמנים על 'הכסאות החמים ביותר': סקוט ברוקס, מונטי ויליאמס, קווין מקהייל

הקבוצות המעניינות (מבחינת ציפייה) ביותר: קאבס, קליפרס, ת'אנדרס, ווריורס, מבריקס, ספארס, בולס, בלייזרס.

המאמנים המעניינים ביותר (מבחינת 'מה יעשו וכיצד יתפקדו'): דייויד בלאט, אריק ספואלסטרה, דרק פישר, סטיב קאר.

השחקנים שיפרחו או ייעלמו ('אין אמצע'): ג'ונאס ולאנשיונאס, ריקרי רוביו, ג'ארד סולינג'ר, ויקטור אולדיפו.

********************

לאנס סטפנסון משתפך: "רציתי להישאר באינדיאנה"

 

מסתבר שכל הספורים על לארי בירד ובעלי הפייסרס שרצו להיפטר מלאנס סטפנסון בגלל התנהגותו וחוסר בגרותו אינם נכונים. הוא לא מאשים אף אחד – כולל את עצמו או סוכנו: "זה פשוט קרה ככה". מה מסתבר? לארי בירד הציע לו 44 מיליון ל-5 שנים, אבל נתן לו רק שבוע להחליט. "אם אתה רוצה להישאר פייסרי, הנה הזדמנות לשחק איתנו לפחות חצי קריירה, ואולי יותר", אמר לו בירד. "אבל אני צריך תשובה תוך 7 ימים".

לאנס אומר: "סוכני ואני הערכנו מאד את ההצעה אבל רצינו יותר זמן לראות מה השוק יציע. אולי אני 'שווה' יותר? החלטנו לחכות וכך עבר השבוע. בסופו של דבר חתמתי עם שרלוט על 27 מיליון ל-3 שנים.".

-האם אתה מתחרט?

-"כן ולא. כמובן שהחוזה שהציעה לי אינדיאנה הוא טוב יותר, אבל מצד שני ישנה לי הזדמנות ב-3 השנים הבאות להוכיח שאני 'שחקן של 20 מיליון לעונה'. כשכל האבק יתפזר נראה מי היה החכם ומי היה הטיפש".

מילים כדורבנות. דבר אחד בטוח: לא חלמתי שסטפנסון מסוגל לדבר ככה.

*************

ג'יי אר סמית: "אני לא רגיל שהקבוצה יותר חשובה ממני"!

 

ג'יי אר סמית' אמר לאום יאנגמיסנוק מ-ESPNNY שיש לו 'STRUGGLE' (בעיות, קשיים) עם 'שיטת המשולשים' שדרק פישר החליט להשריש בניקס.

כשפיל ג'קסון שמע את הנאמר הוא הגיב: "המשולשים זה לא ROCKET SCIENCE. כל מה שזה, זה משחק קבוצתי ותנועה ללא כדור. מה 'הקושי' בזה?"

כנראה שאם שמך ג'יי אר, ואתה שומע את המושג "משחק קבוצתי" אתה מקבל מיד חררה ונכנס לחרדות אמוציונליות.

אבל ג'יי אר מסביר: "זה לא שאני לא 'מבין' את השיטה. זה ש-'השיטה' מכריחה אותי לשנות את הזריקה שלי. הנה מה שהוא אומר:

“. “I mean, believe it or not, being the type of player I’ve been, it’s a struggle. I’m not going to lie.

“Trying to think about the rest of the team over myself or my scoring is something that I never really had to do before,” Smith continued. “I’ve always been in a situation to score, [now I'm] in position to take my time and let the game come and let my teammates succeed more than myself, I think that’s the ultimate win.”

הפלא ופלא: "לחשוב על הקבוצה לפני שאני חושב על עצמי? לא אשקר, אבל זה דבר שאף פעם לא הייתי צריך לעשות!".

בוקר טוב אליהו!

כשנאמר לג'קסון כיצד ג'יי אר הגיב, הוא אמר לצ'ארלי רוזן:

In an interview with Charley Rosen for ESPN.com, after J.R comment, Jackson said "Smith has to improve his shot selection and trust the triangle.

“J.R. Smith is easily the best athlete on the team,” Jackson said. “But J.R. has to learn the difference between a good shot and a bad shot. He has to trust that the triangle will create good shots and to avoid searching for his own shot.

“His defense also needs work because he tends to be a ball-watcher, and he’s late in chasing his man around screens when he should be tailgating him,” Jackson added. “Defense is the key to any winning team, so Smith has to really work hard on his deficiencies in training camp.”
במילים אחרות, או ש…או ש…

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 25 תגובות

      1. בתור איש הדרום בעצמי אני ממליץ לעכברי המרכז לצאת קצת. מה שקורה עכשיו בערד עצוב אבל יש עוד המון דברים טובים שקורים.

      2. הלב נחמץ
        מדינה במדרון תלול . אני שוקל להתחיל בשיווק ארוחות בוקר בברלין הכוללת טיסה ומילקי במחיר של קורוסאון
        היום הסתובבתי בקניון ברמת אביב . נראה כמו מדינה נפרדת בתי הקפה מפוצצים , מותגים מכל עבר 96 ש"ח בעבור 2 כריכים ושתייה

        1. בערד יש את האוויר, בית הספר, הנוף, האנשים והאווירה שלא מוצאים בשום מקום אחר בארץ.
          עיר מהממת, יוצאת דופן, עשרים דקות מים המלח, שעה וחצי מת"א, שניות מהמדבר.
          יש לי תרנגולות בחצר והרי אדום וים המלח ברקע.
          העיר הזאת חיה ובועטת, ומי שרוצה להיווכח בעצמו שיבוא במקום לקרוא קשקושים של עיתונאים.

    1. תראה, אתה טועה פה בענק. זה לא כל מיני שחקנים סוג ב' כמו סקוטי פיפן, שאקיל אוניל, קובי בראיינט ומייקל ג'ורדן, זה פאקינג ג'יי אר סמית'! הבן אדם נבחר לשחקן השישי, רק שחקני על כמו רוי טרפלי וארון מקי זכו לתואר הזה

  1. 1) באתי להתחיל לכתוב פוסט עליו, אבל מה שהתחיל היה על הפנים, לא שווה פרסום באתר. אני רק מקווה שלא ינסה להמשיך עוד עונה, ויתלה את הנעליים.

    2) ההימורים של ספורט אילוסטרייטד אפשריים בהחלט, רק שלדעתי הראפטורס לא יסיימו שוב במקום השלישי.

    3) סטפנסון הוא הבלאוטלי של הכדורסל. קוקו, אבל מדהים (שהוא רוצה), ויכול לדבר באופן אינלגנטי.

    4) סמית' צריך לצאת מהניקס. יש להם את הראדוואי ג'וניור ושומפרט. הוא מספיק טוב בשביל למכור אותו לקבוצה כלשהי, בניגוד למיסטר סטודמאייר, אבל עדיין, הוא לא צריך להמשיך בניו יורק יותר מדי זמן.

  2. היה כיף אמיתי לצפות בפיניקס של נאש. אני זוכר שכבר אז היו לו בעיות בגב.
    חבל שהוא מסיים ככה את הקריירה, ואני כבר מחכה לסרט הדוקומנטרי שמתעד אותו בתקופה האחרונה.

  3. הסמית הזה נעל, זה פשוט מדהים. מתבטא כמו שחקן בליגה א' או ב'. היו צריכים להעיף אותו מזמן. חסר תקנה, טרייד מהיר מתי שיתאפשר.

  4. "בדיוק כמו בירד, הוא היה מעדיף לפרוש בהדרגה, בירידה קלה עם מצנח, אבל ה-PASSION שלהם למשחק לא איפשר להם לפרוש כשהם מרגישים שיש בהם עדיין מספיק כדורסל לתרום. הפרישה היתה חייבת להגיע מחוסר אפשרות רפואית לשחק יותר."

    ממש, אבל ממש לא נכון. הבחור היה אמור לפרוש לפני 3 עונות לפחות, הוא מזמן כבר הפסיק לתרום כדרורסל. הדבר היחד שלו הוא תרם זה לחשבון הבנק שלו, ואפילו הוא לא מתבייש להודות בזה:
    http://ftw.usatoday.com/2014/03/nba-steve-nash-lakers-money-retirement

    אבל תמשיכו להריץ את הקאקר הזה ל-HOF, למה לא.

    1. תראה, זה לא הכי מוסרי לקבוצה שלו, אבל 9M$ זה 9M$.
      מבחינתי, זו סיבה מספיק טובה. לא מכיר הרבה שחקנים שבמצב דומה יפרשו. זה יותר מידי כסף.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט