תעודות כניסה ל-NBA: עשרת הרוקיס המצטיינים / מנחם לס

תעודות כניסה ל-NBA: עשרת הרוקיס המצטיינים

 

 

מי כמוני יודע  ש'קדם עונה' ו'עונה' הן שתי חיות מגזע שונה, אבל עדיין יש ב-קדם העונה' האלה תועלת. כיתת הדראפט הזו נחשבת לאחת הטובות בשנים האחרונות אבל המצטיינים בינתיים הם לאו דווקא הניבחרים הראשונים.

הנה הם עשרת הרוקי'ס שהצטיינו ביותר בקדם עונה:

1. ג'בארי פרקר (מילווקי באקס)

הוא טילטל די בקלות את הניבחר הראשון בדראפט אנדרו וויגינס במשחק הראשון ביניהם ביום ששי, כשהוא קולע עבור הבאקס 21 נק', מוריד 11 ריבאונדים, ו-2 באסיסטים, גניבות, וחסימות, כשהדובדבן שבקצפת היה SPIN MOVES בשניות האחרונות שהסתיים בדאנק מהסרטים (והוא באמת בסרטים, בוידיאו של NBA שאין באפשרותי להדביק כאן כי הם לא מאפשרים זאת) שהשאיר את ויגינס פעור פה, והבטיח נצחון לבאקס. הוא קולע 15 נק' בחמישה משחקי מבחן ומאשר מה שידענו: הצעיר היה מוכן ל-NBA עוד כששיחק בדוק.

2. שבאז נפייר (מיאמי היט)

אני לא יודע אם הסיפורים על לברון שהתלהב מאד משבאז ודחף את הבוסים במיאמי היט לבחור בו הם נכונים או לא, אבל את מי זה מעניין היום? כל מה שמעניין את אוהדי מיאמי הוא שעכשיו שלברון ברח, שבאז הגיע, ומיאמי נראים פתאום חכמים עם הבחירה הזאת. כל כך חכמים למעשה, שייתכן מאד שעד שתתחיל העונה הוא יהיה כבר הפוינט גארד הפותח של מיאמי. בינתיים ממוצעו הוא 12.7 נק' למשחק במגמת עלייה ברורה, ואם מיאמי תמשיך לשחק נגד הספארס, ממוצעו יגיע ל-20 נק' ו-10 אס' תוך זמן קצר ביותר (הוא שפך 25 על הכפריים במשחק האחרון).

3. דנטה אוקסום, יוטה ג'אז

יוטה נותנת לו לשחק דקות רציניות, והוא תורם באופן עקבי ורציני. האוסטראלי הוא הפתעה נעימה, בעיקר מדאונטאון – שחשבו שתהיה הנקודה הכאובה במשחקו. הוא בינתיים 7 מ-13 בחמישה משחקים, הווה אומר 50%+ מדאונטאון. התענוג הגדול עבורי היה ביום חמישי נגד הלייקרס המסכנה, משחק בו הוא קלע 13 עם 6 'DISHES' (חלוקות), והוא נראה מאד אקספלוסיבי בפיק-אנד-רול כשהוא מגיע בצ'יק אל ה-RIM כשהוא או קובר או מוסר.

4. אנדרו וויגינס, מינסוטה וולבס

הרוקי של ה-T-WOLVES היה "טוב +" (פרקר היה "טוב מאד") נגד הבאקס כשהוא שם 10 עם 6 קטיפות. הוא משלשל 13 בינתיים בחמישה משחקים. הוא לא  יצר מספרים מי-יודע-מה והוא לא יהיה הכוכב הגדול שחשבו שיהיה (אני לא הייתי בין אלה שחשבו), אבל בינתיים מסע ה-NBA שלו אינו מאכזב.

5. ארון גורדון, אורלנדו מג'יק

הבחירה מס' 4 הזאת מאריזונה עובר בינתיים את בחינת ה-NBA בהצלחה, והוא מוכיח שמקומו הרביעי בבחירה היה מוצדק לחלוטין. לגבי יכולת ההגנה של ה-2.09 מ' הזה לא היו שאלות. השאלות התרכזו בעיקר סביב יכולת ההתקפה שלו. בינתיים הוא 44.4 מהפארקט, ואפילו 4 מ-8 מה-3! היה גם חשש מזריקות הפאול שלו. בינתיים הוא 7 מ-11 מהקו. הוא יהיה בסדר גמור פלוס!

6. נרלנס נואל, פילדלפיה סיקסרס

הוא החמיץ חצי ממשחקי הקדם עונה, אבל הפעם בגלל שפעת ולא הניתוח שעבר. אבל כששיחק, הוא היה כל מה שהסיקסרס קיוו שהוא יהיה, ויותר. ביןם שלישי נגד הניקס הוא קלע תריסר, קטף 11, גנב 4, והראה איזה סנטר הוא יתפתח להיות.

7. דאג מקדרמוט, שיקגו בולס

בינתיים השלשות לא ניכנסות והוא רק 6 מ-17. אבל הדבר המעודד אצלו היא הפעילות והאגרסיביות במשחקו, והעובדה שהוא לא ניבהל אם הוא מימיץ שתיים או שלוש ברציפות. הוא ממשיך לירות – וזה הסימן של 'שוטר' אמיתי הבטוח בעצמו ויודע שההחמצות הם חלק מהעסק, ושהקבירות תגענה במוקדם או במאוחר. העובדה שהוא הגיע לקו 9 פעמים מראה את האגרסיביות במשחקו. בשני המשחקים האחרונים הוא היה בדאבל-פיגרס, והמספרים רק יעלו.

8. קייל אנדרסון, סן אנטוניו ספארס

הוא היה די שקט עד המשחק האחרון, אבל המשחק האחרון היה מספיק להוכיח שהספארס צדקו כשבחרו בו בבחירה האחרונה שהיתה להם בסיבוב הראשון של הדראפט. אנדרסון קלע במשחק האחרון 17, כולל שתי שלשות וכמה פיק-אנד-רולס לדוגמא ממש בבתי ספר למאמנין.הוא גם הוביל כדור בבטחון, וסיים עם 7 ריב' ו-4 אס', ב-'TOTAL GAME' שהראה לי שהוא בחירת 'בול' לפלח.

9. מרכוס סמארט, בוסטון סלטיקס

בראד סטיבנס נתן לגארד הזה דקות רציניות והוא מילא את תפקידו כפי שהירוקים ציפו.  הוא מחלק 4.8 אסיסטים וגונב 2.3 למשחק. הנגטיב בינתיים? יותר מדי אבידות כדור בכידרור, ורק 19% מה-3. אבל ברור ששני המשתנים הללו ישתפרו בקרוב מאד. באופן כללי הוא בדיוק מה שהם חיפשו.

 10. יוסוף נורקיץ', שיקגו בולס

הבוסנאי בן ה-20 הזה הביא את ה-2.11 מ' שלו לעיר הרוחות, ובינתיים הוא מצדיק לחלוטין את הבחירה מס' 16 שהבולס השליכה עליו. אז הנה המספרים: ב-19.3 דקות ממוצע בחמישה משחקים הוא קטף 9.3 ריבאונדים. הוא הראה שהוא מגן אקטיבי מאד, ויהיה טוב מאד בהגנה בפיק-אנד-רול, כשגולת הכותרת שלו עד עתה היא חסימה נהדרת של בלייק גריפין באחד 'הפיקים'.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. אוהדי שיקגו צריכים להיות מאד מבואסים!! כל הליין אפ שהצטרף השדרוג של באטלר 2 בחירות טופ 10 ברוקיס אצל הדוקטור, אהרון ברוקס! וההתקפה שלהם נראית על הפנים.

    טיבאדו מאמן לא קיים בהתקפה. התנועה ללא כדור פשוט לא קיימת.
    אני מוציא התרעת סיכון לכל המושקעים רגשית.

    1. תנקה את שימשה בקסדה שלך, אתה כנראה לא רואה טוב.
      מבואסים? לא הגזמת קצת?

      חוצמזה, לא עדיף לצאת בהצהרות לכאן או לכאן לקראת פגרת האולסטאר ולא אחרי 2-3 משחקי קדם(!) עונה?

  2. נורקיץ בדנבר. יהיה מצויין רציתי אותו לצדקאזינס בסאק עוד לפני הדראפט.
    קייל אנדרסון באמת מפתיע אותי, הוא בולר
    מסכים עם רוב הרשימה את נפייר, גורדון ואקסום אני מוציא מהרשימה.
    במקומם אני מכניס את-סטאוסקאס, רנדל טי גיי וורן מפיניקס. כמו ן גם הברזילאי של טורנטו יפתיע

כתיבת תגובה

סגירת תפריט