יומן אליפות מכבי חיפה (8) – סיכום מחזור 4/מתן גילור

2014-10-20 20.50.17

למרות ההפסד, יצאתי אופטימי מהמשחק. בטח שיותר אופטימי מאיך שנכנסתי אליו. מכבי חיפה היתה עדיפה ומסוכנת יותר משך דקות ארוכות, בחלקן הגדול בחסרון מספרי. יצוין כי החל מדקה 70 בערך תש כוח שחקניה והיתה קבוצה אחת על המגרש, זו בצהוב. אם מכבי חיפה תצלח את 2 המשחקים הבאים (רעננה – 3 מורחקים, וב"ש – משחק חוץ קשה) עם ניצחונות, היא תדבר חזק בצמרת. תחושתי היא שמכבי ת"א יותר פגיעה השנה (אם כי היא עדיין הקבוצה הטובה בליגה עם סגל השחקנים הטוב בליגה) ושהבסיס של מכבי חיפה טוב מהשנים הקודמות. מתחת למקום שני יהיה כישלון ואכזבה.

מכבי חיפה התרכזה בעיקר בהתקפות מצד שמאל, כשמשומר/אוחיון לא עולים כל התקפה, כדי למזער את החשיפה לפריצות של טל בן חיים. ה-4-4-2 של מכבי חיפה עבד טוב, אבל ראיוס הולך לאיבוד באגף וחבל לשבץ אותו שם. עד ההרחקה וכפי שהוכח פעמים רבות, משומר ידע להסתדר לבד מול טב"ח. אוחיון כבר נדרש לעזרה, ולכן לשאר שחקני מכבי ת"א היה יותר מרווח באמצע. טב"ח הלך פעמים רבות עם ראש בקיר ולא ניצל את היתרון המספרי של ת"א.

כפי שחזיתי בפריוויו למשחק, אכן פאקו שגה כשעלה ללא חלוץ מטרה ולא ניצל את חולשת מרכז ההגנה של מכבי חיפה. בנוסף, ערן זהבי יותר מסוכן מאחורי פיבוט. אחרי ההרחקה ואחרי שקרלוס גרסיה נפצע, הוא עשה חכם כשהכניס חלוץ במקום בלם ולא נשאר עם מערך די הגנתי מול 10 שחקנים.

*

הטוב:

  1. טאלב טוואטחה – משחק מצוין התקפית והגנתית. לדעתי, הטוב במגרש. הכנסות כדור כמו לפני שתי עונות, לא הפסיק לטחון את הקו, עבר שחקנים באחד על אחד ולקח כמעט כל מאבק בהגנה.
  2. חן עזרא – במחצית השניה הוא היה התקפה של איש אחד. מרבית המצבים המסוכנים הגיעו מדריבלים מוצלחים שלו. הראה הרבה מנהיגות כשלקח על עצמו את המשחק דווקא ברגעים הקשים.
  3. וויאם עמאשה – המשחק הכי טוב של חלוץ כלשהו שלנו העונה. תנועה מצוינת לעומק ופתיחת אפשרויות מסירה בעיתוי הנכון ובמקום הנכון. אשכרה חלוץ מטרה. הסתדר טוב עם בלמי מכבי ת"א. טוב לדעת שיש גיבוי לאידריסו.
  4. ניקולה מיטרוביץ' – אחרי ההרחקה, כשמכבי חיפה חדלה להפעיל לחץ גבוה, והיה לו שטח במרכז, ניהל את המשחק ברמה גבוהה מאד. כל עוד מכבי ת"א היא היוזמת (מה שיקרה במרבית העונה) הוא השחקן האחורי החשוב ביותר שלה. עם זאת, בדקות הטובות של מכבי חיפה הוא היה בעיה הגנתית. לשמחתה של מכבי ת"א, אלברמן תמיד שם כדי לתקן, אפילו אם מדובר על עבירה של משחק – שחקן חכם שמבין מתי עושים עבירה של צהוב ומונעים הזדמנות טובה לשער בדקות מפתח.

 

הרע:

  1. גוסטבו בוקולי – עדיין משתדל ומשקיע כמו בוקולי של הימים הטובים, אבל היכולת כבר לא אותו הדבר. חבל, כיוון שעל המשבצת שלו יש את מויאל, שלדעתי הוא אחד הישראלים הטובים בליגה בתפקיד הזה. בעצם, הוא הגרזן הטבעי היחיד בסגל של מכבי.
  2. אדין צוצאליץ' – האטיות שלו ידועה, אך בדך כלל הוא מחפה על כך במיקום, תזמון וחכמת משחק שהפעם לא הביא לידי ביטוי. גם התקפית תרם הרבה פחות מבדרך כלל.
  3. אלכסנדר סטוינוביץ' – נכון שהגיב בחילוף נכון אחרי ההרחקה ונכון שעשה חכם כשחיכה מספר דקות ונתן לאוחיון להתחמם כמו שצריך, אבל זה היה ברור לכל יושבי האצטדיון וצופי הטלוויזיה. הבעיה היתה כשנדרש להגיב למהלך המשחק במחצית השניה. חילוף של בוקולי במויאל היה מתבקש. מכבי ת"א הכתיבה לחלוטין את קצב המשחק אחרי השוויון והשער היה באויר. נדרש עוד שחקן שיפעיל לחץ במרכז המגרש ויקשה על הקישור הצהוב. אפילו עידן ורד שהיה יכול לעזור לאוחיון באגף ימין וכניסה של רובן ראיוס לאמצע היה עדיף על המצב שנוצר. האכזבה אינה נובעת מניהול משחק שהתברר כשגוי, אלא מהעדר ניהול משחק. אפילו שינוי פנימי במערך לא בוצע.
  4. דור מיכה – בהתקפה, למרות שהיו לו הרבה שטחים מתים, לא עשה הרבה. קיצוני חייב לעשות הרבה תנועה בלי כדור ומיכה מרגיש בנוח רק כשהוא מקבל את הכדור לרגל ורק באזורים מסוימים במגרש. הגנתית, לא סייע לייני באגף ואפשר לעזרא וטוואטחה לייצר הזדמנויות גם בחסרון מספרי.

 

המכוער:

  1. אייל משומר – כנזכר לעיל, משומר הסתדר טוב עם טב"ח ומכבי חיפה היתה עדיפה עד ההרחקה. מעבר לזה שכלל לא בטוח שטב"ח היה כובש שער, עבירה כזו בדקה כזו מיותרת מאד, שלא לומר תבוסתנית. משומר שחקן מהיר ויכל להפעיל לחץ על בן חיים ולהקשות עליו. ואם האחרון בכל זאת היה כובש? לא נורא, יש עוד 70 דקות לשחק. עדיף לפגר 0:1 בדקה 23 מאשר להתמודד ב-10 שחקנים, קל וחמר מול מכבי ת"א בחוץ. עבירה כזו כדאית רק ברבעון האחרון של המשחק. שחקן של מכבי חיפה צריך להאמין ביכולת שלה. תמיד!
  2. אתר ONE – כדרכי בקודש, אני ממאן להתייחס לשיפוט. לפעמים זה בעדך ולפעמים נגדך. אין תלונות. אבל דחיל רבאק, כשאתם נותנים תקציר של המשחק, נקודות מחלוקת מהותיות בשיפוט זה הכרחי. כן, אפילו אם זה עלול להתפרש לרעת הקבוצה שמזוהה עם צבע האתר, תרתי משמע. מבטיח לכם שתוצאת המשחק לא תשתנה בעקבות זה. הרי ידוע לכל שהאתר מוכן לייצר עניין גם על חשבון איכות. אין עוררין שמחלוקות שיפוט מעוררות עניין בצופים.

 

דרך אגב:

לא הייתי לעד לשום אלימות פיזית, כולם כיבדו את איסור העישון בתוך היציע ולא נרשמו השלכות חפצים לתחומי המגרש. במשחק כזה באמת שאין צורך בכמות גדולה של שוטרים ומאבטחים. זה נטל על הקבוצה המארחת ועל האוהדים. צריך לזהות משחקים רגישים ובשאר להפחית את הכמות. אפשר להגביר אכיפה באמצעות צילומים, הגשת כתבי אישום וענישה חריפה. זה יותר יעיל מעוד סדרן ביציע.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. אני מקווה בשביל הליגה שהתחושות האופטימיות שלך נכונות כי אני פחות שותף להם ואיך שזה נראה זה שלמרות שמכבי ת"א פחות טובה אתם יכולים להיות היריב היחידי שלהם על האליפות(אלא אם קרית שמונה שוב יפתיעו את כולם).
    לגבי ONE ,יש 2 דברים שהפתיעו אותי,הראשון זה שאתה בכלל נכנס לאתר הזה,והשני זה שהייתי בטוח שהקבוצה של האתר היא בכלל הפועל ת"א

  2. ONE עם אייל ברקוביץ,ממש לא עם הפועל.
    עצוב לי שיצאת עם תחושות "תדבר חזק בצמרת" ומקום שני
    מי בדיוק אמור להפריע למקום שני? קרית שמונה? באר שבע? הפועל?
    אליפות צריכה להיות המטרה היחידה.

  3. לא ראיתי בתקציר על מה מכבי חייפה דיברה כל הזמן. שלטב"ח היה מגיע אדום.

    אגב טבח הוא השחקן הכי מעניין היום בארץ. אבל הוא פשוט לא סותם ת'פה. הוא בקריזה

      1. מתן, לא ברור לי האם אתה קובל על טעות השיפוט (לכאורה) או על מקצועיותו של האתר של אופירה. על אתר ONE הבזוי אין מה להרחיב את הדיבור, רק אומר שאני לא חושב שהמקרה נחתך מן התקציר בגלל הזדהות עם מכבי תל אביב כפי שנדמה לי שנרמז בפוסט, אלא כי אתר ONE הוא פשוט אתר רע. לגבי המחלוקת, אני הלכתי וצפיתי בקטע מהמשחק המלא. אני חושב שאם תצפה בו גם אתה, לא תחשוב שהגיע לטב"ח כרטיס אדום.

        1. לא הוצאתי מילה על טעויות השיפוט. שופטים טועים. פעם נגדך ופעם בעדך. הטענות שלי לעורך התקצירים.
          ואם בכל זאת העלאת את הסוגיה, אז גם אם אתה חושב שלא הגיע לו אדום בעבירה בלי כדור על ראיו (לא נסכים, אבל נניח רגע שכן), כשהוא תפס את היד של השופט אחרי הפנדל הוא היה חייב לקבל אדום ישיר.
          טשיירה קיבל על מקרה דומה 6 משחקים בחוץ.

          1. חשבתי שאתה מתייחס לתקרית הראשונה, שכנראה נישאר חלוקים לגביה.
            אני מסכים עמך שהיה מקום לצהוב שני במקרה שציינת.
            בכל מקרה, אתה צודק- מיותר לנהל דיון על טעויות שיפוט.
            תודה על הפוסט!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט