הפלח לא סתם מתחיל להימאס. הוא כבר יוצא לי מהתחת / מנחם לס

פופופופופופוביץ' עם החיוך הסרקסטי המזויין שלו מדבר עם עתונאים

ביום ששי בלילה לא הייתי רוצה להיות גרג פופוביץ'. גם לא בשבת בלילה כשמיאמי הגיעה לחווה שלו, לקחה כמה חבילות תבן, כמה פרות, שחטה כמה עיזות, והשפילה אותו במשחק חוץ.

ביום ששי בערב רוברט סרבר בעל הפיניקס סאנס, הכניס לו באבי אביו.

הפלח, שהתלבש בכוונה עם חולצה לבנה מקומטת וג'אקט שהוא קנה ביפו בשוק הפשפשים (מטורקיה ליפו זה רק שעתיים טיסה) רצה להיראות עייף וסחוט מ-'מסע העינויים' שלו ביוון וטורקיה.

ממש הומלס. מסכן. הסתכלו עליו:  עייף. סחוט. מרוט, שחוק, ומדולדל. המסכן טס במטוס פרטי מעבר אוקיאנוס שלם – לא ים תיכון ממוקמק; א-ו-ק-י-נ-ו- ס!!! מלונות 5 כוכבים. שישליק וקבב טורקי. בריכות סולטן למסאז'ים. אבל הפלח וכמה כבשים מהעדר לא יכלו לטוס לפיניקס למשחק קדם-עונה, ובעלה של הסאנס רוברט סרבר שהיה כל כך PISSED OFF עם הפלח והספארס, שהוא החליט להחזיר לצופים את כספם. אפילו ההשפלה 121-90 לא עזרה.  אגב, כיצד מאמן של אלופה לא מתבייש להפסיד ב-31 נקודות לאחת מנמושות הליגה זה דבר שרק פסיכולוגים כפריים מבינים: לפלחים אין בושות. שום דבר לא מזיז להם, מלבד עיזים עם שילשולים וכאבי קיבה.

סרבר לקח את המיקרופון והתנצל בשם הסאנס ל-15,000 הצופים באולם ששילמו ממיטב כספם, ונישדדו על ידי הפופוביץ' חסר הבושה הזה. זה מה שהג'נטלמן סרבר אמר לקהל:

"Hey everybody,"I want to thank you for coming out tonight. This is not the game you paid your hard-earned money to watch. I apologize for it, and I want you to send me your tickets if you came tonight with a return envelop, and I got a gift for you on behalf of the Suns for showing up tonight. Thank you."

נניח שכמה משחקניו עייפים. מסכנים. אפילו 10 מיליון לא מחממים אותם מספיק. אבל מה גרם לפופוביץ' להישאר בבית ולשלוח איטלקי חסר מושג לאמן את הקבוצה במשחק? האם גם פופוביץ' חייב היה לנתר לריבאונד?

אז לפני המשחק אמש נגד מיאמי הוא – פופופופופוביץ' חזר להיות סרקסטי וחכמולוג:

"מה? הוא התכוון אלי במה שהוא אמר? היי, לא ידעתי. בפעם הבאה אני מבקש שדברים כאלה יישלחו אלי בכתב. אז מה בדיוק הנקודה שסרבר רצה להעלות? מה הפואנטה?" – הוא שואל עם החיוך הניכנע שלו, עם פניו התמימות של פלח מהשדות שלא יודע במה מדובר.

הבעייה של פופוביץ' היא שהוא חושב שהוא מצחיק. שהוא קומיקאי. לכן הוא עונה לעתונאים מסכנים המנסים להרוויח את לחמם באיזו שהיא ציטטה, במילה מעליבה אחת:

-"כן"

-"לא"

-"חשבתי"

-"ברצינות?"

-"אולי"

-"ייתכן"

והעל במין חיוך מוסתר כשהוא חושב שהוא האדם החכם בעולם עם תשובותיו המזויינות.

הוא ממשיך:

 

 

"As I said, the silliness begins, and I think wise individuals would check facts before they made statements. Unless you’re interested in putting on a show. In that case, the facts get in your way, as in this case. We had five guys we didn’t send. Patty Mills had a shoulder operation over the summer. Tiago Splitter has been out the whole preseason with a calf (injury). Kawhi Leonard was out and is still out for 10 more days. The other two, (Tim) Duncan and (Manu) Ginobili, are two of the oldest guys in the league who just came back from a 13-day European trip. The only thing that surprises me is that he didn’t say it in a chicken suit. I’ll just leave it at that."

מה קשור ה-"CHICKEN SUIT" לכאן? אם אתם זוכרים בעונת 2004-5 כשהספארס הופיעו שוב עם חצי קבוצה, סרבר הניף זרועותיו כאילו תרנגולת המנסה לעוף, ובזה תאר את הבריחה של פופוביץ' מלהופיע עם קבוצה מלאה.

פופופופופוביץ' לא שם חצי קצוץ לעבר הליגה, אפילו אחרי קנס של $250,000 על שהשאיר בבית את דנקן, ג'ינובלי, גרין, וטוני פרקר בבית לפני משחק חוץ במיאמי, משחק בו מיאמי השפילה את הספארס, וגרמה לי ערב של אושר וסיפוק.

אבל מי צוחק אחרון? מיאמי היט!

פופופופופוביץ' למד ש-"WHAT GOES AROUND COMES AROUND"!!!

פט ריילי החליט ללמד את הפלח לקח בחקלאות: במשחק של אמש, הוא ציווה על דוויין ווייד, כריס בוש, לואל דנג, וכריס אנדרסן לא להתלבש למשחק.

רק ככה פלחים לומדים. בעיקר כשמיאמי – עם חצי קבוצה – שילשלו אותם במשחק חוץ 111-108 בהארכה, כששבאז נפייר שופך עליהם 25 זרעים.

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 33 תגובות

  1. אין עלייך מנחם בכתבות על הפלח כמעט כמו הכתבות על הלייקרס :).
    לעצם העניין אל תתפלא אם גם במשחקים בליגה הוא ישב בצד וייתן למסינה לאמן.הסיבה שהביאו את מסינה היא המחשבה שהוא יחליף את פופוביץ בסופו ולכן פופוביץ נתן לו להרגיש מה זה לאמן משחק ואני מוכן להמר שהוא יעשה את גם בליגה עצמה.

  2. משחקי אימון נועדו לתרגל את הקבוצה אחרי השינויים של הקיץ, הספרס לא עשו שום שינוי, אז מה בדיוק יש להם לתרגל שהם לא תירגלו כבר ב100 משחקים בעונה שעברה?
    למה סתם לסכן את הקשישים שלו בפציעה?
    למה לעייף אותם על משחקים שלא אומרים כלום?

  3. הדבר היחיד החשוב מהמשחק אתמול עבור הפלאח זה קייל אנדרסון.

    בחירה מצוינת לדרישות של הספרס.

    וסוף סוף הוא גם ניסה אותו בתפקיד שאמור לעשות עם קייל אנדרסון חסד כSF שאמור להתפנות בכנפיים או SG שאמור גם לעזור להוביל כדור.

    לשחק איתו PF או מחליף לדיאו זה לא ראלי.

    חוץ מזה מחזור המשחקים של אתמול היה בכלליותו בגדר דקות רבות לשחקני קצה בסגל ושחקנים שאמורים להחתך עוד השבוע.
    זה למעשה המבחן האחרון הרציני לאותם שחקנים שנלחמים על מקומות בסגלים.

    ככה שמיאמי ממש לא היחידה שנתנה מנוחה לכל שחקני החמישייה, זה קרה בכל האולמות אתמול(פרט לאינדיאנה אולי).

  4. פששש אחלה גניבה הנפייר הזה

    מפתיע עד כמה אין לג'יאמים ביצים ללכת על שחקנים מוכחים עם נתונים "פחות מרשימים". פשוט מפספסים שחקני כדורסל טובים לטובת "הבטחות פיזיולוגיות" שמתפוצצות להם בפנים.

    1. זאת הגדולה של ריילי וביופורד. מאנו ג'ינובילי היה אמור להיות אנדראפטד, והאמינו בו. גם היו הרבה שחקנים כאלה שהתפספסו, והוציאו קריירות גדולות בתור אנדראפטים-בראד מילר, ובן וואלאס תרמו הרבה יותר לליגה מדארקו מיליצ'יץ' והאשים ת'אביט.

  5. מנחם מה עדיף לשלם לליגה 25 מיליון על פריצת תקרת השכר ובקושי להגיע לפלייאוף או לשלם פחות מתקרת השכר, לעשות מה שבא לך , לקחת אליפות נבא ומדי פעם לשלם כמה מאות אלפי שקלים לליגה כי היא חייבת הרי להכניס כסף ממשהו ??

    אפילו אם סן אנטוניו לא תעבור סיבוב בפלייאוף עדיין הפלח יכול לצחוק לכולם בפנים כולל לך …

    ודרך אגב – מסינה מאמן מצויין הרבה יותר טוב מבדיחות אחרות שרצות בליגה בתור מאמנים ראשיים….

  6. מנחם. פיטר הולט לא התנצל אתמול בשם המיאמי היט על כך שהושיבה את וויד בוש אנדרסן ודנג בבית. סרבר עשה פרובוקציה זולה. קדם עונה הם בשביל לבדוק דברים ולא בשביל לקרוע שחקנים.
    פופ ענה כיאות לסרבר כולל האזכור החכם ל2004-05.
    פיניקס ניצחה את המשחק, סא ניצחה אותה בפלייאוף ולקחה אליפות
    סא אתמול ראתה סופסוף תפוקה מאנדרסון, ויותר חשוב מזה מקורי גוזף. הפציעות לפני תחילת העונה באמת מדאיגות.

  7. לפני הכל, המשחק שבו מיאמי "השפילה" את הספרס נטולת הטריו הסתיים ב-105-100 למיאמי, כאשר 2 דקות לסיום הספרס הובילו ב-5. אם זו השפלה, מעניין איך תקרא למה שהחבורה של ספולסטרה עברה ביוני האחרון…. אגב, את הקלעים של הספרס הובילו גארי ניל עם 20 נק', ספליטר עם 18 נק' ו15 נק' לדה-קולו שמשחק עכשיו בצסק"א. אכן תבוסה מעליבה ב-5 הפרש לספרס.
    גרג פופוביץ' הוא מאמן הכדורסל המוערך ביותר כיום בליגה. על-כך אין מחלוקת. יש אולי כמה שיחלקו על-כך (דבר שלא הופך אותם לרפי-הבנה, אלא רק לכאלה שחושבים אחרת), אבל המיינסטרים בליגה הולך עם פופ בלי תחרות. אפשר להתווכח על הסגנון האישיותי, אני מוצא אותו כן ונטול בולשיט. כמו כל תכונה אישיותית לכנות של פופ יש מחירים, לעיתים המחיר זה חוסר נחמדות לכתבי קווים שבאמת קצת מבאס את הדמות המרעננת. אבל, בדרך-כלל הכנות הזו חושפת את העוצמה שלו. פופ רוצה להגיע למאני-טיים בשיאו. ובדרך הוא יקרא תיגר על כמה מוסכמות בליגה. הוא לא ייתן הכל בכל משחק בשביל האוהדים. הוא ייתן לגבוה המוביל שלו לנוח בבק-טו-בק בשביל להכין אותו לפלייאוף ה-16 בקריירה שלו. זה מבאס להגיע למשחק (ואני בכלל לא מדבר על פיניקס, קדם-עונה זה חארטה. הלילה דאלאס שיחקה ללא: נוביצקי, אליס, צ'נדלר, פרסונס ודווין האריס ואף-אחד לא הקים צעקה) ולגלות שהשחקנים הכי טובים לא על הפרקט. מצד שני, הרווח של לראות את דאנקן עומד על הרגליים בסוף הארכה במשחק השישי בגמר המערב ומנצח את אוקלהומה גדול בהרבה מהבאסה במשחק עונה-רגילה סתמי. אני מעדיף כמה משחקי ליגה סדירה שיהרסו כדי שהפליאוף יהיה הכי טוב שאפשר. פופוביץ' מוביל את המערכת היציבה והמצליחה ביותר בליגה מאז שג'ורדן פרש. הוא מלמד עקרונות של משחק קבוצתי, של אמון בשחקנים. הוא מלמד גם שמאמן יכול להשתנות בקריירה שלו. ממאמן שמרן של קבוצה הגנתית לקבוצת ההתקפה הכי אסתטית שאני זוכר בליגה מאז ג'ורדן (לצד פיניקס וסקרמנטו, כל אחת בשעתה). זה לא מקרה שהטריו של מאנו-פארקר-דאנקן כבר כל-כך הרבה שנים ביחד. טוב להם במערכת הזו.
    מה שאני רוצה ממאמן לפני הכל, זה שיגרום לשחקנים להוציא את הטוב ביותר שלהם. זה נשמע בסיסי, אבל אם כל שחקן ירגיש ביטחון וקבוצה שממקסמת את היכולות שלו הליגה הזו לא תחדל להשתפר מקצועית. כרגע, אני לא רואה מאמן בליגה שמוציא יותר מהשחקנים שלו באופן עקבי לאורך כל-כך הרבה שנים. היחיד שמתקרב בתחום הוא ריק קרלייל.
    גרג פופוביץ' יודע שההצגה האמיתית מתחילה באפריל ואליה הוא יגיע בכל הכח. ינצח או יפסיד (כנראה יפסיד…) הוא יהיה שם לתת הכל כשזה באמת חשוב. עד אז הוא יעצבן אותך עוד כמה פעמים וייתן לנו שיעור בניהול קבוצה לאורך עונה של 82 משחקים.

  8. וואלה אתה עגל…
    הפלח לא נלחם באף אחד
    ומי שצופה בקדם עונה ומצפה להצגה הוא עגל
    בכלל אם לא היו עגלים אז לא היה מי שיקנה כרטיס ב 50 דולר למשחק אימון חחח

    1. איתי, אני נושא את כינויי "עגל" בגאווה
      והפלאח נלחם בליגה כבר הרבה זמן. הוא חוטף כל הזמן אבל מצליח להעביר איזשהו מסר בכל זאת.

  9. מנחם, הכותרות שלך זה פשוט עלבון לתרבות ולאינטליגנציה, אני מבקש ממך- אתה מזלזל בקהל קוראיך וזה פשוט מבזה.
    קללות של ילד בכיתה א, פשוט בושה

  10. מנחם בוא נסכם שאתה תמשיך להוציא את הקנאה שלך בפוסטים ארסיים על פופוביץ׳׳ ואנחנו לא נתייחס אליהם ברצינות ביודעינו שמדובר במאמן הכי טוב בnba היום, כזה שכבר קרוב ל20 שנה מביא את הקבוצה שלו לפליאוף, זכה ב5 אליפויות והכי חשוב – פתח לקבוצה שלך את התחת בגמר האחרון עם שחקן מוביל בן 37.
    ואם אתה לא זוכר על מה אני מדבר או מדחיק אז אתה מוזמן לצפות בזה שוב:
    http://m.youtube.com/watch?v=3hEmRI5LiQ4

    1. שיווו יאיר אתה מה זה מצחיק…
      שכחת שמאז סן אנטוניו הזדקנו בשנה שלמה, הברכיים של וויד נחו, מיאמי נפטרו מהנוכחות המעצבנת של ריי אלן הזקן ולברון שאמנם היה די סבבה אבל עצר את ההתקדמות של הצעירים, ובמקומו קיבלו תחליף ראוי של הסופרסטאר האתלטי והצעיר ג'וש פאקינג מקרוברטס, ובסגל יש להם מקום אפילו להאשים ת'אביט!
      בקיצור יאיר, מיאמי הולכים השנה לאכול את הליגה, ואת סן אנטוניו, ועוגת משמשים. אז תיזהר!

  11. כשקרייג סייגר, אולי שדר הקווים שחטף הכי הרבה מפופוביץ', שכב בבית חולים מתאושש מניתוח, הבן שלו ראיין את הפופ. זה היה אחד הרגעים הכי כנים, אמיתיים ומרגשים שאני זוכר בספורט, והאיחולים ששלח פופוביץ' לאבא השאירו לא מעט עיניים לחות.
    המפיק ששלח את קרייג סייגר ג'וניור לראיון הזה ידע יפה מאוד את ערכו התקשורתי של פופוביץ', ועשה בו שימוש נהדר.

  12. להגיד על אווירה מסינה שהוא מאמן איטלקי שלא מבין מהחיים שלו, זו נסחפות מוגזמת. הבנאדם היה אוכל את מכבי להנאתו מתי שבא לו. דיוויד בלאט טוב ממנו לא בהרבה… שניהם תותחי על שיכולים להצליח בענק כמאמנים ראשיים

    1. אטורה מסינה כמובן – הספלר של האייפון כמוך מנחם, לא מכיר אותו. אגב לדעתי מנחם גם אתה תותח על (רק שלפעמים אתה יורה בלי לחשוב יותר מידי)

  13. תגיד לי מנחם, אתה אמיתי או שהזקנה שכחה את הכדורים הצהובים – אלו שאתה לוקח אחרי הסירופ הורוד לצרבת, והכדורים הכחולים לאיזון – בבית המרקחת ?
    פיספסת לגמרי את האירוניה הקומית-טרגית בכך שרוברט סארבר לוקח 50$ על משחק קדם עונה….מביש
    לגבי הפלאח – טוב, זה ברור שאתה מוכה עכוז על תבוסתכם בגמר, שבו הייתם יריבה פחות מאתגרת ממה שהספרס חוו בסיבוב הראשון במערב,

  14. חבר'ה יש עוד מקום, בואו תצטרפו לליגה ב http://WWW.THEFANBA.COM יש ליגה פתוחה בשם
    THEFANBA 2015 יש שם מלא חברה מ HOOPS.CO.IL . כל מי שאוהב NBA חייב לבוא.
    אתה מקבל 30 מיליון דולר ואתה צריך לקנות 6 שחקנים, כל שבוע אתה מקבל 3 טריידים, כמובן שכל השחקנים הטובים יקרים אז צריך לקנות גם זולים טובים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט