האודישן של גל מקל

משחקי קדם העונה הם כמו משחק מקדים, לא תבוא לאמא שלך ותגיד לה: "אמא אני רוצה להתחתן עם ריאנה, אתמול יצאנו פעם ראשונה  והגעתי לעשות לה משחק מקדים… " . אבל המשחק המקדים הוא כל  עולמם של השורה השנייה והשלישית, השחקן מספר ה-15 ברוטציה והמצטרפים החדשים לליגת הכדורסל הטובה בעולם.

גל מקל היה השחקן לענייני גרבז' טיים והקשר עם הקהילה היהודית בדאלאס שנה שעברה. שפר עליו מזלו והוא קיבל את אחד הצוותים הטובים בענף עם מאמן שלא צריך יותר מ-2 דקות כדאי להבין איזה שחקן אתה, אבל השנה דאלאס גמרה את הבנייה היא הולכת על המשחק המקדים ואז הבום הגדול ואפשר לדבר על ילד שני.

שנה שעברה זה היה דירק ואנרגיות של אליס השנה מצאו את החוליה החסרה בפרסונס + מגן טבעת בצ'נדלר והעסק עובד טוב מאד.
מלבד כמובן לשחקן ה 11-15 אלו צריכים לדעת לשים גוף לעבירות, להביא אנרגיות ולקלוע שלאחרים נגמרה המחסנית, וכך מוצא עצמו גל מקל פעמיים ה MVP של הליגה של יאיר זעפני נלחם על חיו בקצה הרוטציה. היום בזמן שישנתם גל מקל קיבל את האודישן שלו יחד עם שאר שחקני ה 11 -22 של המאבס במשחק כנגד קבוצת התרגול למשחק היי פיקNרול של הפייסרס.

בואו נתחיל מהמספרים:
גל מקל 21 דקות מחצית ראשונה. 7 אסיסטים(!) 9 נקודות ורק איבוד אחד. ובזמן שהיה על המגרש 15+ והתוצאה 52:42 למאבס.

על המסך מקל היה המנוע של הקבוצה. תנועה לצד אחד או פריצה, הוצאה מהירה במסירה עם יד אחת וביחד עם עוד נבחן אחד ריצרד ג'פרסון (שיחק בספארס כמדומני בשנות הרפיט של הלייקרס) שהמיר את רוב המסירות לאסיסטים המאבס היו בלתי עצירים. שלא על הכדור מקל היה אפילו מסוכן יותר תנועת ZIPPER או LOOP בסגנון פרקר הביאה אותו פוי לחלוטין מול הגנת הפייסרס הידועה לשימצה ונקודות באחוזים גבוהים.

במחצית השנייה ג'פרסון קיבל את ציון העובר שלו וקרלייל העלה נבחן אחר. פארוק אמינו שהוא פחות מחודד מג'פרסון וצרלי וילנובה שהוא פחות מחודד מאמינו, לכן רוב המסירות הפכו להחטאות או לאיבוד כדור ומקל נאלץ לסיים את המהלכים בזריקות אותם עשה באחוזים נורמלים.

מנגד,  ווגל גמר לסמן את הציונים שלו והעלה את החמישייה הראשונה. הוא סגר את היתרון של המאבס שכבר הגיע ל +14 וניצח לא לפני שמקל עושה סל אחרון ווילנובה ואמינו מחטיאים סלי קלאץ'.

אז האם מקל עבר את האודישן?

כן ולא. על הכן יש את הנעת הכדור שלו ומשחק ההתקפה המשובח שהוא הוביל שהיה מתרגם להרבה יותר אסיסטים אם המוציאים לפועל היו דירק אליס והצ'נדלרים.
והלא זה על משחק ההגנה. למרות שמקל ידע שהוא עומד למבחן והשחקן שהוא קיבל לשמור היה ה-2 של הפייסרס הוא העדיף לשמור את נתיב המסירה מאשר על השחקן. ווגל עלה על זה וכל הנקודות האחרונות של הפייסרס הגיעו מפיקNרול של השחקן של מקל, או חדירה של הגארד ושמקל מתקפל לחסום את החדירה הענשה מהירה במסירה למספר -2 של הפייסרס.
זה גם הפסיד את המשחק לדאלאס בסוף היום ולשורה המלאה בסטטיסטיקה המלאה של מקל:

5 איבודים , תרומה 1+ . 50% מהשדה ו 100% מהקו, 19 נקודת 42.30 דקות. אסיסטים 9. ריבאונדס 2.

לדעתי ריק קרלייל יהיה משוגע להחליף אותו, הוא צריך להיות הרכז שהמאבס עוברים לזון 3+2, והאופציה השנייה אם ג'מיר נלסון מפשל.

הנה קישור להיי לייט

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. יפה מאוד ששמת לב לשני החלקים של המשחק. בלי הניתוח שלך הססטיסטיקה חסרת משמעות.
    תודה בשם עוד רבים שלא ראו את המשחק.

  2. תודה רבה על התיאור , גם אני לא ראיתי את המשחק
    מענין מה יהיה עם מקל, אם דאלאס רוצה להחתים שחקן היא צריכה לוותר על מישהו? נכון?

  3. ראיתי עד המחצית – ומה שלי הכי הפריע בהגנה והתקפה של מקל זה שהוא היה איטי מדי.
    בהתקפה זה בא לידי ביטוי בכך שהוא שרף את שעון הזריקות והשאיר לאחרים לנסות להשיג סל כשאין להם זמן.
    בהגנה – חוסר האתלטיות שלו (יחסית לאחרים) באה לידי ביטוי…

    קשה להזיז אותו מהקבוצה בגלל החוזה שלו – ולא נראה שקבוצות אחרות מחפשות שחקן כמוהו.

    1. לדעתי אפילו שחקן NBA שהולך להיות חשוב לקבוצה שלו.

      במידה וישולב בהגנת זון 3+2 של דאלאס שנוסתה היטב מול הקאבס הוא יכול להיות הגארד האופטימלי לדאלאס. אני מקווה שקרלייל חושב כמוני.

  4. תודה על הסיקור. יכול להיות שגם העייפות הפריעה לשמירה בסוף, לא צפיתי אז אני לא יודע לומר אם קרלייל התכוון ברצינות לזה שהעייפות הפריעה או שהוא אמר את זה כדי להעביר ביקורת בצורה מנומסת.
    "Mekel is playing great. He is really playing extremely well. I think he’s got a really good command of the game. He got a little tired at the end. 42 minutes is a lot for a guy who has been playing 12 or less most of the time. But he did a great job and there were a lot of good things." -Mavericks coach Rick Carlisle on Mekel

    1. זאת אמירה מאוד פשוטה ומפורשת – קשה לשחקן שרגיל לשחק 12 דקות להחזיק מושכות של קבוצה במשך 42 דקות של משחק צמוד.

  5. לוידע למה אבל אני בהרגשה שכל מה שקרלייל עושה עכשיו עם מקל וכל המחמאות שהוא מרעיף עליו זה רק כדי להעלות את ערכו בטרייד קרוב.
    מעין הוראה שנחתה מההנהלה

  6. בדאלאס המשבצת שלו חסומה לחלוטין
    אולי ערכו עלה קצת בדרך לטרייד אפשרי
    בכל מקרה ואני טוען זאת מזה זמן רב לצערי משחקי קדם העונה הפכו לקרקס הנודד של הליגה ואין מה להתרגש מתוצאה זו או אחרת למרות שלמקל כל דקה חשובה . גם מבחינה מורלית

    1. אז לחלוטין נכשלתי בפוסט אם זה מה שהבנת…

      משחק קדם העונה היה סופר חשוב בשביל קואץ' קרלייל להחליט לאיפה ג'פרסון, מקל, אמינו ווילנובה הולכים….

      לקואץ ווגל היה סופר חשוב להנחיל תוכנית התקפית לאינדיאנה. ואת השיטה שלו הוא חייב לתרגל מול כמה שיותר שחקנים שונים ובכמה שיותר הרכבים.

      התוצאה היא בהחלט משנית. אני מעריך שעם קרלייל היה רוצה לנצח הוא היה מחזיר את ג'פרסון.

      אני מאמין שכתוצאה מהמשחק לא רק שמקל נשאר הוא עולה דירוג בהירכייה ויחד איתו ג'פרסון הופך לשחקן – 6 .

      1. ממש לא נכשלת
        הבנתי של הדברים לרוב שונה מהגישה המקובלת
        ריאלית יש 3 שחקנים על המשבצת של מקל שבאים לפניו
        משחקי קדם העונה מבישים , מכבי חיפה קלעה אמש 59 מול סקרמנטו יום לאחר שפורקה ברוטלית על ידי פורטלנד . מה ניתן להסיק מהמשחק הזה ? נאדה
        לדעתי למשחק המצויין של מקל אין השלכות על עתידו בדאלאס

        בכל מקרה הפוסט שלך כלל ניתוח נהדר למשחק קדם עונה

        1. מידן זה משחק ראווה וזה משחק אימון…

          יש המון מה לראות במשחקי ההכנה:
          אינדיאנה משנה את השיטה שלה ב 180 מעלות. תראה הרבה היי פיקNרול ופוסט שוט. שזה דברים שלא ראיתם מהם עד עכשיו.
          תראה צמד גבוהים סותם את הצבע.

          בדאלאס שהייתה ללא הגנה תתחיל לראות שימוש מסיבי בזון 2+3. אם אני מבין נכון מקל וג'פרסון נכנסו לרוטציה הגבוה.

          ובמיאמי נולד מחליף ל די וייד.

      2. אני איתך. שכחת גם להוסיף שהוא נשמר לא מעט על ידי ג'ורג' היל. שחקן פותח בקבוצת ההגנה הטובה באנביאי, שלחץ עליו דיי חזק יחסית למשחק עונה. והוא הראה בהתקפה שלא קשה לו, התמודד יפה, היה איזה קרוסאובר ממש מרשים שעשה עליו.

  7. נו די… מקל היה סביר אתמול, לא פחות ולא יותר. כבר הרבה אתרים מדווחים שדאלאס כבר מחפשים טרייד עבור מקל, כדי שזה יקרה הם נתנו לו דקות משמעותיות.
    זה לא היה אודישן בשסיל קרלייל אלא לשאר המאמנים בליגה… עכשיו הם מקווים שמישהו יהיה מעוניין בו, אחרת הוא ישאר וימשיך לקבל גרבג' טיים (אלא אם כן קורה נס)

  8. די, אל תהיו חגיגיים. קרלייל is upping his trade value, אין כאן כלום מעבר לכך. הוא שחקן שנמצא בסיטואציה בה יש 3 עדיפים על המשבצת שלו, אין מצב שהוא נשאר שם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט