יומן אליפות מכבי חיפה (6) – תחל שנה וברכותיה/מתן גילור

20140928_212032

  1. את הפועל פ"ת – נכון להיום הקבוצה החלשה בליגה – קיבלנו כמו בהזמנה. מכבי המשיכה את היכולת הלא משכנעת משבוע שעבר ושיחקה לא טוב. 2 הקבוצות לא נראות טוב בשלב זה של העונה. הנחמה היא שבאצטדיון כזה ועם קהלים כאלו (שאפו לקהל של הפועל פ"ת, שלמרות פיגור במרבית שלבי המשחק, נתן יופי של תצוגת עידוד) אפילו משחק ברמה כזו מהנה.
  2. לכל הפחות, פתחנו שנה עם ניצחון. לראשונה מאז עונת 2010/2011, בה זכתה הקבוצה באליפות, השגנו 2 ניצחונות ב-3 המשחקים הראשונים. ולראשונה מאז עונת 2009/2010 2 ניצחונות ב-2 משחקי הבית הראשונים. יש לזה חשיבות מנטלית שגם במקרה של הפסד בבלומפילד במחזור הבא העונה לא נגמרה.
  3. במחצית הראשונה ההתקפה היתה תקועה. לעלות עם אובר כלים התקפיים זה לאו דווקא יותר יעיל התקפית. לדעתי, מואיל צריך לפתוח כקשר האחורי. זה יגרום לשני דברים: יפנה את מיצ'ל יותר לטובת ניהול המשחק ויקדם את ראיוס לעמדה קדמית יותר בה הוא יעיל בהרבה. בנוסף, מעבר לכושר הגופני הנמוך שנובע מהפציעה, בניון היה מאד…לא בניון. ראו שהוא עדיין לא בטוח בברך. לא בא לקבל כדור ומיעט להיכנס למאבקים פיזיים. הפועל פ"ת זיהו זאת יפה והפעילו לחץ בעיקר על אגף שמאל שלו ושל טוואטחה.
  4. בשלב כלשהו מכבי זיהו את העניין והחלו לתקוף בעיקר מימין ואז גם הגיעו המצבים והשערים. הדבר בלט בעיקר במחצית השניה כשחן עזרא עבר שמאלה. אגף ימין היה פרוץ לחלוטין ומשומר מצא עצמו פעם אחר פעם לגמרי לבד באגף. ככל הנראה בשל חוסר ביטחון בהגבהות, הוא מנסה להכניס רק כדורים שטוחים לרגל וזה קשה מול הגנה שמצופפת.
  5. בסגל יש 2 חלוצי מטרה. כשאף אחד מהם אינו פותח הדבר מורגש. אינני תופס מוויאם עמאשה מאז חזר מהפציעה כלל ועיקר. אני חושב שכמחליף בעמדה זו היה עדיף את שובל גוזלן, אבל פעם שהוא נמצא בסגל הוא עדיף כחלוץ מטרה על אלון תורגמן או שמעון אבוחצירה שאינם מבצעים אותה כראוי.
  6. כמו במשחק הבית הקודם, גם הפעם חן עזרא ורובן ראיוס פתחו את המחצית השניה בסערה. ראיוס נתן את הרבע השעה היחידה הטובה שלו במשחק בדקות 45-60. דווקא אז כשבוצע חילוף כפול והוא הוזז לעמדה קדמית שמתאימה לו יותר רמתו ירדה. אולי זה נובע מכושר גופני של פתיחת עונה. הוחלף בצדק. עזרא לעומת זאת נתן מחצית מצוינת. ככל שנקפו הדקות להפועל פ"ת לא היתה ברירה לצאת קדימה ועזרא ניצל את השטחים הפנויים. בפן ההגנתי שניהם ממשיכים בעיקר ללוות את השחקן ולא לתקוף את הכדור. צריכים ללמוד מתורג'מן וורד איך מפעילים לחץ בחלק המגרש של היריב.
  7. ואם כבר דיברנו על כושר גופני, אז אחרי שזו היתה נקודת האור במשחק בירושלים, פתאום יותר מדי שחקנים נראו עייפים כבר בשלב מוקדם. מה עשו להם באימונים השבוע שהם הגיעו גמורים למשחק?
  8. איזה מהפך עשה עידן ורד. משחקן שקיותיי שרק יעזוב אותנו הוא הפך לשחקן שמבחינתי נותן מאבק על מקום בהרכב. אם יוכל לשחק באינטנסיביות הזו משחק שלם ולא רק חצי שעה, צפויה לו עונה טובה. אגרסיבי מאד התקפית והגנתית. לוקח על עצמו ולא מחכה שהמשחק יעבור על ידו.
  9. כבר במחזור הראשון היה ניתן לראות שצמד הבלמים הזה לא מתאים נגד קבוצות מתגוננות שיוצאות למתפרצות ומנצלות את האיטיות של קינן וצוצאליץ'.
  10. לגבי הפועל פ"ת – באמת קשה לבוא אליהם בטענות. קבוצת תחתית חייבת להיבנות לעומק. כל שקל שקיים לטובת רכש ושכר וצריך להתמקד בין 14-15 שחקנים ולא לבזבז על עיבוי הסגל על חשבון איכותיות ההרכב. לכן, ובלי כל קשר לדעה האם הדבר ראוי או לאו (קיימים טיעונים לכאן ולכאן), כששלושה שחקני סגל (דור כוכב, דור חוגי ושחר הירש) אינם מורשים לשחק, אז הסגל באמת דליל.
  11. מה שכן, עשו חכם בהפועל פ"ת כשהביאו זרים שאמנם אינם כישרוניים ביותר, אבל נותנים ערך מוסף ביכולות האתלטיות. בזה אי אפשר להתבלבל. דריבל יכול לעבוד היום ולהיכשל מחר. שחקן מהיר וחזק היום יהיה גם מהיר וחזק בעוד חודש.
  12. ונקנח בכמה תלונות מנהלתיות:
  • השוטרים/סדרנים סוגרים חניונים עוד לפני שאלה מלאים לגמרי ואז, במקום לחנות בחניונים הגדולים שסמוכים לדרכים ראשיות, רבים חונים בחניונים קטנים שיוצרים פקקי תנועה. לא ברור העניין הזה.
  • התורים בכניסה למרגש – אולי צריך להוסיף אנשי בידוק או אולי ליצור מתחם סטרילי גדול יותר. אינני יודע. אני רק יודע שלא ייתכן שאנשים יתחילו לעמוד בתור 20 דקות לפני שריקת הפתיחה ויתיישבו במקומותיהם 5 דקות אחריה.
  • שימו לב באי אצטדיון אבי רן – בעוד שרחבה העליונה מוכרים 2 קסטה ב-10 (היה גם צדיק בחיפה שמכר 3 ב-10), אחרי הירידה במדרגות המחיר צונח ל-2 ב-5. מדובר על אינפלציה מטורפת לעומת קרית אליעזר. ממליץ להתאפק דקה ולרכוש ברחבה התחתונה. תוך משחק או שניים גם המחירים ברחבה העליונה יצנחו.

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. אותי שחר מאוד מאוד מעצבן בקטע של המושאלים ולא מחזיק מהטענה שאתה מעלה שמה יקרה אם במשחק מכריע שחקן מושאל יחטיא,זה לא תופס וזה בטח לא המחשבה של שחר.אני אפילו לא מצליח להבין מה עומד מאחורי זה,האם זה הפחד ששחקן מושאל יבקיע שער ניצחון ויראה לשחר איזה טעות הוא עשה שויתר עליו? חושב שזה חוסר ספורטיביות משווע.
    אין ספק שסמי עופר כרגע מציל אתכם ובלעדי סמי עופר לא היו לכם 6 נקודות אני די בטוח בכך.

  2. "וזה בטח לא המחשבה של שחר" – תראה, הוא אמר זאת במפורש בראיון פתיחת העונה בתכנית הספורט של רדיו 103FM. אם אתה חושב שפיו ולבו אינם שווים זו זכותך, אבל חזקה שמה שהוא אומר זה מה שהוא חושב.

    כמובן שזו ספקולציה..אבי רן אכן יביא לנו הרבה נקודות ואין בזה שום דבר רע (זה גם עומד להיות האצטדיון שלנו הרבה שנים, אז כדאי להתחיל להתרגל שהוא מביא נקודות). את סכנין ופ"ת אני מאמין שהיינו מנצחים גם בקרית אליעזר. השאלה היא האם אתה משוכנע שבית"ר י-ם היו מנצחים אותנו גם בימק"א או שמכבי ת"א היתה מנצחת את רעננה גם בר"ג. אצטדיון ביתי זה חלק מהעניין.

    1. מצטער,אני באמת מעריך את שחר ובדרך כלל כן מאמין למה שהוא אומר אבל מאוד מאוד מתקשה לחשוב שמה שעומד מאחורי האיסור לשחקנים מושאלים לשחק ,זה הרעיון שאם במחזורי הסיום ישחקו ויכריעו אז שלא ידברו,צר לי לא קונה.יותר מזה אני אתן לך פתרון,בחוזה הרי כתוב שהשחקן לא ישחק נגד חיפה,אבל אם שחר יאשר השחקן ישחק,אז אדרבא שהשחקנים ישחקו במשך כל העונה מול חיפה ובפלייאוף העליון שחר יאסור עליהם לשחק.לגבי סמי עופר 🙂 אז אין בזה רע ולא אמרתי את זה לשלילה(אנחנו לקחנו אליפות ב93 בעיקר בזכות טדי),מה שהתכוונתי שלפי היכולת שהצגתם אני לא בטוח שהייתם מוציאים 6 נקודות ובזכות האנרגיות שהאצטדיון מביא יחד עם הקהל (שאפו ענקי לכם בקטע הזה)הצלחתם להוציא את מלוא ה6 נקודות ונכון לעכשיו אתם נראים רחוקים מאוד ממכבי ואפילו מקרית שמונה

  3. נכון, מכבי ת"א עדיין רמה מעל. לגבי ק"ש, אני חושב שאירופה מסייעת להם לתפוח טוב את העונה. בסופו של דבר מכבי חיפה קבוצה טובה יותר גם אם לא בכושר הנוכחי.
    ישנם מקרים בהם שחר מאשר. למשל, הוא אישר לריאן וגאדיר לשחק בגביע הטוטו. לא מדובר רק על מחזורי הסיום. זה אמנם יותר מורגש בהם, אבל רלוונטי לאורך כל העונה.
    לא שזה משנה משהו, אבל מכבי חיפה אינה הקבוצה היחידה בליגה שמקיימת את המדיניות הזו. גם מכבי ת"א מיישמת אותה.

    1. מתן, אני לא יודע מה יהיה בהמשך העונה, אבל בינתיים חסן אבו זייד כן שיחק נגדנו במחזור הראשון (כשחקן מכבי פ"ת). בן בן יאיר לא שיחק, אבל נדמה לי שהיה פצוע.

      1. הסעיף בחוזה קיים. מכבי ת"א החליטה לאפשר חריגה ממנו ומכבי חיפה לאו, במקרה זה. כמו שכתבתי, בגביע הטוטו מכבי חיפה החליטה לחרוג מהסעיף ובעונה שעברה לשתיהן היו שחקנים שלא שיחקו מולן. כמה שזה נשמע רע, חלק מהפעמים ההחלטות האלה מתקבלות לפי היחס האישי בין בעלי תפקידים במועדון או אם ההוא הצביע כמוני בישיבת מזכירות ההתאחדות.

  4. מתן תודה רבה אני נהנתי מאד.
    בכל אופן חיפה מבחינתי עם הסגל הטוב בליגה כולל מכבי ת"א ופחות מאליפות כישלון נקודה.
    מסכים עם כל מה שכתבת למעט זה שהפלאת אותי שתמכת בשחרור ורד בעונת הגביע של בית"ר (עם עטר) הוא היה המצטיין וגם באליפות האחרונה של חיפה הוא היה בורג חשוב .

    חייב לומר שאני מסכים לחלוטין עם יניב בעניין המושאלים.
    לדעתי לא ניתן להסכים לכך והייתי מצפה מההתאחדות שתחוקק חוק שלא יאפשר לשחר לשחק את המשחקים הלא ספורטיבים שלו
    ואני חייב לציין שאני מעריך מאד מאד מאד את יעקב שחר הלוואי עוד כמותו בכדורגל.

  5. אני פוגש את יוסי בניון לעיתים תכופות ( הבן שלו לומד בבית הספר שלי) והוא הרבה פחות שרירי מאשר הוא נראה בטלוויזיה למי שלא מכיר אותו הוא נראה כאיש טבעוני צנום.

  6. אהרון, בירושלים הוא היה מצוין. בגלל זה הביאו אותו. במכבי חיפה לא נתן 2 משחקים רצוף ברמה סבירה. ממש לא היה חלק חשוב. בקושי ראה הרכב.
    איתי, יוסי נראה רבע עוף בטלוויזיה ורבע עוף מהיציע 🙂

  7. מתן אני זוכר כשאני ראיתי את ורד בחיפה באליפות הוא היה פקטור חשוב.
    איזה משחק מטורף היום …ניצחון של ב"ש ושל מכבי חיפה…למרות שמכבי ת"א תבוא להוציא את העצבים …יהיה מרתק אחרי שהנבחרת תחזור אינשללה עם 6 נקודות מקפריסין ולאחר הניצחון על אנדורה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט