"SOMETHING FOR NOTHING" / מנחם לס

 קיבלו "SOMETHING" עבור "NOTHING"

כשהלוס אנג'לס לייקרס עשו טרייד בו הם קיבלו את ג'רמי לין, בחירת דראפט סיבוב ראשון 'בעתיד' וכן בחירת דראפט סיבוב שני ב-2015 (שלרוקטס היתה מעיסקה קודמת עם הקליפרס) עבור הזכות ("THE RIGHT TO…") סרג'יי לישצ'וק, הם קיבלו משהו עבור שום דבר.

לישצ'וק הוא לא יותר מתרוץ. הוא ניבחר כבר ב-2004 ע"י ממפיס, עבר לרוקטס, ואז ללייקרס ב-2010. העונה הוא שיחק בוולנסיה בליגה הספרדית.

הרוקטס ביקשו להיפטר מג'רמי לין וחוזהו בכל מחיר, והם נתנו די הרבה עבור "העיקר להיפטר ממנו". בחירות הדראפט עלולות להניב יום אחד שחקנים ראויים, אבל זה לדיסקשיון בעתיד.

נכון להיום, אני מאמין שהטרייד היה חכם מאד ללייקרס. למעשה, הצעד מספר אחד הקיץ הזה. הם השתמשו רק ב-CAP SPACE שהיה להם, ושחקן שאפילו K-700 לא יודע מי הוא, וקיבלו את לין ובחירות דראפט.

מיץ' קופצ'אק פתאום נראה שהוא לא טמבל מחלט.

כמובן שאם לין לא יעשה מאומה, התואר 'דביל' עוד יחזור לעטר את ראשו של קופצ'אק, אבל אני מאמין שלין יהיה שחקן טוב מאד וחשוב ללייקרס.

 

למה? מה הוא מביא?

1. ראשית, הוא עלול להחזיר "לינסניטי" לחיים.העיר ניו יורק פרחה איתו. לכל הסינים בצ'יינהטאון היתה מסיבת פורים אחת גדולה, ובכלל "סיני/טייוואני בניקס" עם חינוך אייבי ליג יקרתי מהרווארד הביא קסם, יקרה, ואפילו יכולת. בלייקרס יהיה אותו דבר.

לוס אנג'לס תאמץ אותו כמו שניו יורק אימצה אותו. הוא יהפוך ל-"IN" הוליוודי, וכל כובות הקולנוע תעמודנה בתור לזכות ביקרו. לי זה נראה כחתונה מושלמת: השחקן המוזר לעיר המוזרה! מה יכול להיות טוב יותר מזה?

2. כשלין שיחק 35 משחקים בניקס הוא הפך לאחד מהפוינט גארדים הטובים בליגה עם PER של 20.4. רק לשחקנים כמו כריס פול בפוינט היה PER גבוה יותר. ז"א שלבחור יש את זה. למה הוא ניכשל כל כך ברוקטס? כי ברוקטס הוא נתבקש להיום איום (עם חיריק, לא חטף-קמץ; מומי, שאל אם יש צורך!) 'אוף דה בול'. הוא היה למעשה שוטינג גארד ולא פוינט גארד. זה לא המשחק שלו, אבל בכל זאת הוא עשה 60.8% 'אחוז קליעה אפקטיבי' ב-177 נסיונות "תפוס וזרוק". ב-"תפוס וזרוק" מה-3 הוא הציג  40.8% מכובדים.

הוא לא היה גרוע ברוקטס. הוא עדיין היה שחקן טוב, אבל רחוק מ-"לינסניטי" כמו שטייואן רחוקה מיוסטון, כי לין הוא במיטבו כשהכדור בידו, והוא יכול לפרוץ ולחדור. הבעייה ביוסטון היתה שזהו בדיוק המשחק של ג'יימס הארדן, והם היו כמו שני מגנטים עם שדה מגנטי חיובי המנסים להתחבר יחד. כפי שכולנו יודעים מתורת המגנטים זה לא עובד: רק מנוגדים מתחברים, ובלייקרס – אולי – יהיה לו 'מנוגד', או שהוא יהיה לבדו בעיקר מאחורה לעשות את העבודה.

3. עם קובי, נראה לי שלין יעבור מצויין. אלף, אחרי הפציעות נראה את קובי הרבה ניותר ב-"POST UP PLAYER" כי הוא לא יוכל לרוץ ולהתעופף יותר. קובי יכול גם לשחק "OUT OF THE PICK-AND-ROLL", והיכולת של לין 'לפזר' את המגרש ולהרחיבו, רק תעזור לקובי. כשקובי, רנדל, ובוזר גונבים את כל תשומת הלב, לין יוכל לעשות את השטיקים שלו מהאמצע או מהצד, כשהוא בא מה-"WEAK SIDE", כפי שהיה בניקס כשכל מרכז הכובד התרכז בכרמלו אנטוני.

 

 4. אסור יהיה לבזבז את לין רק עבור "SPACING THE FLOOR". חייבים להשתמש בו כנשק התקפי פר אקסלנס. הוא הטוב ביותר עם הכדור בידיו וקובי חייב להבין זאת. עם הכדור הוא מצויין בפיק-אנד-רול, ובגלל גובהו הוא יכול גם לקחת בעצמו את מגינו ישר אל בית המטבחיים. 

לין יצליח בלייקרס רק אם קובי ירשה לו להחזיק בכדור ולנהל את המשחק!

– ואז החדירות, הפריצות, והפיק-אנד-רול הם בונוסים. ישנה ללין יכולת מצויינת לפריצה בקו ישר, או בעקלקלויות במקרים שהקו לא פנוי.  ב-48.7% מנסיונות הכניסה שלו בניקס הוא הגיע עד פי הטבעת. ביוסטון רק 27.5% מנסיונות הכניסה שלו הסתיימו ב-RIM כי לא פתחו לו את הפארקט והוא ניכנס למערבולות שוב ושוב. בניקס רק 17% מכניסותיו הסתיימו בחסיחמה; ביוסטון 34% מכניסותיו הסתיימו בחסימה. שוב – זה הכל עניין של "SPREADING THE FLOOR" עבור לין. מאחר וכל זה לא קרה ביוסטון בגלל הארדן, שכחנו כמה טוב הוא היה בניקס וכמה טוב הוא יכול להיות. האם קובי יבין זאת ויתן לו לנהל את הקבוצה? בזאת תלוייה הצלחתו של לין ושל הלייקרס.

5. מאמנו בלייקרס ביירון סקוט חייב להבין שלין הוא לא שחקן מושלם וישנה לו נטייה מוגזמת אולי לאיבודי כדור. אבל זה רק בגלל שהוא מעז. בניקס אחוז איבודי הכדור היה ב-12% גדול מאשר ביוסטון, ובכ"ז בניו יורק הוא כיכב וביוסטון איכזב. זה בגלל שהוא סוער, אגרסיבי, מחפש את הסל, רוצה לגרום דברים. השגיאות שלו הן שגיאות שמאמן חכם חייב לשכנע את עצמו שהוא יכול לחיות איתן. המוטו כאן הוא "כן, הוא שוגה, אבל רק בגלל שהוא מנסה!".

6. לדעתי ההצלחה או הכשלון של לין תלוי בשחקן אחד, ורק בשחקן אחד: קובי!

-האם קובי ירשה לו לגנוב ממנו כמה כותרות?

-האם קובי ירשה לו להיות ה-AGGRESSOR – התוקף, והעוקץ החשוב בהתקפה? לא אומר 'הכי חשוב'; אסתפק ב-'חשוב'.

-האם קובי יוכל לחיות עם 'לינסניטי' כפי שכרמלו אנטוני להפתעת כולם חי בסדר גמור עם לין, שגנב לו את ניו יורק?

*כמובן שלכדורסל ישנו גם חלק שני, ולחלק השני קוראים "הגנה". ההגנה של הלייקרס היא  LACKLUSTER ('חסרת ברק'; עמומה) כשהיא במיטבה. כשהיא לא במיטבה היא שדה פרוץ. וג'רמי לין אף פעם לא נודע כמגן גדול. כאן ההזדמנות שלו לעשות משהו גדול ללייקרס אם הוא יוכל להתחיל להגן בזעם, חרון, וריתחה, ולא להיות 'הטייוואני הטוב' שנותן לך לעבור אותו – רק תבקש. אם יש בלין קורטוב של מנהיגות, זאת יכולה להיות התראומה הגדולה ביותר לקבוצה: להפוך למגן עיקש וזועם, ואולי שאר הקבוצה תידבק. אני לא יודע אם לין באמת כזה מגן גרוע, או לשחק עם שני האנטי מגינים הגדולים בליגה – הארדן ופרסונס צ'נדלר – השפיעה לשלילה גם עליו.

כך או כך: עליו להפוך למגן לדוגמא ולסחוף אחריו את כל הקבוצה, ובזאת תהיה תרומתו הגדולה ביותר!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 50 תגובות

    1. הלייקרס חייבים מעט עזרה ממני. הם חייבים להגיע לרמה של רלטיביות, אחרת אין טעם לעלות עליהם. לכן אני מחזיק ללין שיביא אותם ל-38 נצחונות ומקום 8 בפלייאוף.

  1. אני כל כך מקווה שייכשל, הסיני החמדן הזה.

    ולגופו של עניין, יש לזה סיכוי להצליח במידה מסויימת, כי ס"ח הראה איכות בחודשיים של הלינסניטי.
    מצד שני, שתי בעיות חסרות פתרון בסיטואציה, ונציג אותן בעקיפין.
    ראשית, יש לי ארבעה גרבילים. מה בסך הכל רציתי? שהשחור ישיר פזמון קצר שכתב האפור ושני החומים ילוו אותם על כלי הקשה.
    בחיי שניסיתי. ההצלחה שקצרתי הייתה זהה לזו שתהיה מנת חלקו של ביירון סקוט כשיטיף לקובי על הצורך לחלוק שליטה.
    או כמו שאמר גאנדאלף לסרומאן:
    "there is only one lord of the rings and he does not share power"

    הבעיה השניה היא כמובן עניין ההגנה. אי אפשר ללמד מישהו להיות שחקן הגנה. אנשים לא משתנים, וזאת עובדה, ושחקנים לא לומדים להיות שחקני הגנה ולא הופכים לכאלה רק כי אומרים להם.
    גראנט היל הוא החריג שאני זוכר שעשה מטאמורפוזה מדלמאטי לאמסטף.

    1. אני שמח שדובי כאן, ומעשיר אותנו במשפטי אל-מוות מהספרות הקלאסית! הוא מעלה את רמת האינטיליגנציה באתר, אבל אהדתו לניקס מורידה ממנו 8 נקודות IQ (לי האהדה הזאת הורידה יותר: איזה 4-5 שנות חיים).

    1. דובי, בעיית מציאת תמונות לאתר היא קשה הרבה יותר משאתה חושב, במיוחד אם מחפשים תמונות שהן טיפונת מיוחדות במינן (בגלל בעיות אקרדיטציה)

    1. זה ביזיון ובלתי נסבל איך שג'ורדן היה צועק על שחקנים אחרים!
      מי הוא חושב שהוא, אלוהים??

      איתי חמוד, זה העולם.
      הפתגם הסיני אומר שדגים גדולים אוכלים דגים קטנים.
      והוורסיה הספורטיבית –
      "שחקנים בינוניים צועקים על שחקנים קטנים,
      שחקנים גדולים צועקים על בינוניים וקטנים,
      ג'ורדן צועק על כולם,
      קובי צועק כמו כרוכיה".

      ידעתם שכרוכייה זה בעצם עגור?

          1. את "ספר הבדיחה והחידוד" כתב מנחם לס??? ידוע לכל שמנחם איש אשכולות, ואיש סודם של שועי עולם, אבל רזומה של פרסומים משותפים עם ביאליק – זה קלאסה!!!

          2. חוץ מזה, 3 שנים בגבעתי, 20 שנה במילואים, 3 צווי 8 ו-50% ירידה בשמיעה כתוצאה מפצמר 2 מטר ממני מצביעים אחרת – אני אשאר עם גמד.

  2. לייקרס עשו ממש בשכל, הם לקחו את לין בשביל הבחירות דראפט ולא ההפך. לין יבוא לשנה אחת שגם ככה היא שנת כלום ושום דבר ללייקרס, ואח"כ יחתום על חוזה ראוי לשחקן ברמתו (4-5 מיליון לעונה) ויוכל להיות השחקן הבסדר ולא יותר מזה שהוא.
    הוא יופי של חודר, תוקף את הסל ומייצר מצבים, הגנה אישית הכי גרועה שראיתי, כולל בקט סל, אבל בהגנה קבוצתית הוא לא כל כך גרוע.
    קופצ'ק ניצל את הלחץ של מורי להביא את בוש וסחט אותו יפה מאוד.
    לין יהיה טוב ככלי שיווק לשוק האסיאתי הענק והמתפתח, שחקן חמישייה סביר פלוס וחוזה נגמר. נו בריינר ללייקרס.

  3. מצחיק שכל הפוסט המרגש הזה של מנחם לא פגע אפילו במטרה העיקרית שלשמה הובא האסייתי הזה, שזה בעיקר בחירת הדראפט בתוספת לחוזה הנגמר שלו(וכן אם אפשר על הדרך לעשות קצת כסף בASIA אז מי יתנגד?).

    לין הוא מיסמאץ' בהגנה מול כל PG פותח בליגה.
    אפילו כבק אפ בקבוצה לאליפות לא הייתי רוצה אותו.

    במקרה שלנו וכמו שאפלטון כבר אמר די ניצלנו את הלחץ של מורי להפתר מלין מהר כשעוד היו להם חלומות מתוקים על כריס בוש וכאלה.

    קיבלו בחירת דראפט סיבוב 2 ובחירת סיבוב ראשון עתידית פלוס שחקן לשנה אחרונה בחוזה(שבטח ירצה לתת מעצמו 150 אחוז כיד לקבל את החוזה המופרך הבא). כך או כך אני לא מסתכל על הרווח בטרייד הזה על הצד המקצועי לעונה הקרובה.

    הרווח הוא לעתיד. לא רואה את לין עם כל הכבוד והרצון תורם לנו לנצחונות.
    ההיפך מזה.

  4. מנחם – כתבה מעניינת ומשעשת כרגיל, תודה.
    כפי שאמרת ההצלחה שלו תלויה בקובי וברצון שלו להתחלק בכדור. אני דווקא מאמין שקובי בגילו ואחרי פציעה ישתפר במובן הזה.
    לגבי שדה מגנטי – זהו וקטור, אין שדה מגנטי חיובי או שלילי, יש קוטב חיובי או שלילי. תאמין לי, מנסיון.
    דובי וגיא – העלים את הרמה לגובה בלתי אפשרי. גיא, מאיפה כל הציטוטים, מהראש ?!

          1. זוכר ואפילו זוכר את רוב מילות השיר המעצבן
            הסדרה די דכאה אותנו בקיבוץ, עם ה Q הזה, למה הם כבר לא מעיפים אותו ?!
            העדפתי את חסמבה בספרים והיה היה ומנהרת הזמן בטלויזיה.
            כל שנה הייהו רואים את אותן סדרות שוב ושוב, jesus christ.

          1. ב 85 הייתי בג'מייקה ואז בערך התחלתי לאהוד אותו.ב 87 עוד הייתי בתיכון אבל לא היו שידורים כמעט ואם היו אז בעיקר של הלייקרס ובוסטון.

  5. לדובי ומנחם במקרה הספציפי הזה ההיגיון שדג קטן אוכל דג גדול הוא שגוי לחלוטין מפני שאמרתי בושה שקובי ישפיע בצורה כזאת על שחקן כזה ואחר התכוונתי ל- בושה שהליגה של היום היא ליגה של כוכבים היילייטס ושל כוכבים שבמקום לעבוד קשה ולהרוויח טבעות אליפות ״ביושר״ הפרימדונות של היום חושבות לעצמן למה שלא נחבור לכוכבים אחרים בשביל טבעת קלה? בוא נלך למועדון שישלם לנו ולחברים שלנו מיליונים ונחשב כטובים ביותר למה בליגה יש אידיוטים כמו הארדן והאוורד שחוברים אחד לשני עומדים בצבע ומחכים לכדורים או הקשישים מברוקלין שחשבו לעצמם שעם יחברו אחד לשני ישיגו טבעת. וקובי עם כל זה שהוא שחקן ענק הדביל הזה בלי בושה לוקח לקבוצה 48 מיליון דולר ואומר לכולם שהוא חושב ששנה הבאה הוא יסחוב אותם לאליפות, אולי כמה מכם זוכרים את הראיון שבו קובי ענה לשאלה למה שחקן צריך לקבל כסף על מה שהוא עשה בעבר הוא ענה ככה: לדעתי מועדון שמכבד את עצמו

  6. צריך לגמול את שחקניו על עבודתם במשך השנים (כאילו שאז הוא לא קיבל כסף) כדי שחקנים ידעו שזהו מועדון טוב ש״מחזיר להם טובה" וכדאי להם לשחק בו. יודעים מה אני חשבתי? בולשיט! הוא לא קיבל כסף מהמועדון במשך השנים? כן הוא כן! אבל קובי לא לוקח 48 מיליון דולר כי הוא חמדן זה כי הוא במצוקה כלכלית קשה, פעם ראיתם את הצריץ הצנוע שבו הוא גר? מסכן האיש.

    1. איתי, אמנם קובי תוקע את הלייקרס עם השכר המופרך שלו, אבל הכיוון שלך שגוי – לא קובי ולא הכוכבים האחרים שהזכרת הם מפונקים אלא הם השחקנים הכי מקצוענים שעובדים הכי קשה בכל הליגה, ובמשך שנים רבות. לגבי "הצעירים" יותר (לברון ושו"ת) ישנה תופעה חדשה של שחקנים שמסובבים מועדונים על האצבע הקטנה. לברון למעשה מסובב את כל הליגה. מפונק אי אפשר לומר עליו. הידעת שעד היום הוא אף פעם לא היה מקבל השכר הגדול ביותר בקבוצתו ?
      מגיע לקובי, לפירס וגארנט על מה שעשו בעבר וזה לא מקרה שהלייקרס ובוסטון הן שתי הקבוצות שמשכנו את העתיד למען כוכבים שקרעו את ה *$$@@ בשבילן.

  7. "ב-48.7% מנסיונות הכניסה שלו בניקס הוא הגיע עד פי הטבעת. ביוסטון רק 27.5% מנסיונות הכניסה שלו הסתיימו ב-RIM".

    מה שאתה אומר בעצם, זה שבניו-יורק הוא הגיע עד פי-הטבעת, אבל ביוסטון הוא עשה RIMMING?…

    ולנקודות המקצועיות – מסכים שהוא יוכל להשתלב היטב בלייקרס אבל לצערו יהיה לו מאמן בוק וסמכו עליו שהוא לא יאפשר לו מלמקסם יכולות.

  8. איתי – אל תאמין לדובי השרלטן. בזוקות מוכרים בחצי שקל, והוא רוצה שקל על פסיק?!
    מה שכן, נסה את הreply to this comment בפינה השמאלית התחתונה, יהיה קל יותר לעקוב.
    (פשייי, איזה קונוטציה למצב הביטחוני. אפילו אני העליתי את הרמה בזכותכם)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט