סקירת משחקי יום חמישי הגדול / דור בלוך

וואו וואו וואו איזה ערב היה לנו בטורונטו, שלוש הארכות ומשחק שמעורר תאבון לפלייאוף בו יש סיכוי לא רע שהשתיים האלה יפגשו, מי יודע אולי אפילו בסיבוב השני. עוד קודם לכן מיאמי הזיע קשות אבל גברה כצפוי על מילווקי, ומיאמי וברוקלין לא הזיעו בכלל מול ניו יורק ודנבר המתפרקות לאיטן.

אז בואו ניגש לאקשן.

אינדיאנה פייסרס 101 – מילווקי באקס 96

בסוף מוליכת הליגה עשתה את זה, אבל היא עשתה את זה בדרך הקשה.

מילווקי בערב של רכבת הרים שבו לפרקים היא נראתה כמו קבוצה שעם אמונה ועוד חתיכה או שתיים לפאזל יכולה להיות קבוצת פלייאוף לגיטימית ולפרקים נראתה כצריכה נואשות בנייה מחדש (כנראה שהשני נכון יותר). פעמיים נכנסה הקבוצה לרצף קליעות של 8 זריקות או יותר ופעמים לשפל של 8 החטאות או יותר, זה היה הערב של מילווקי.

אחרי מספר ריצות לאורך המשחק כשאינדיאנה כבר מובילה ב-17, מילווקי נתנה ריצה אחת אחרונה ברבע האחרון בהובלת ברנדון נייט, וצמצמה את הפער ל-3 2 דקות לסיום, אבל זה כל מה שהיה להגנה שלה לתת כשהיברט קולע בשתיים משלוש ההתקפות הבאות של אינדיאנה שכולן הסתיימו בנקודות על הלוח וזה היה זה.

נייט ומידלטון הובילו את מילווקי עם 23 ו-22 בהתאמה, ואילו או ג'יי מאיו נראה כמו צל של עצמו עם 14 ב-5 מ-14 מהשדה, עצוב לראות מה נהיה מהשחקן הזה. גם הגריק פריק לא הרשים עם 5 בלבד מהספסל, אם כי הוא הראה יכולת מסירה טובה עם שלושה אסיסטים.

בצד המנצח היה זה רוי היברט שהתבלט בחלק ההתקפי, אספקט של המשחק שלו שקיבל פחות דגש העונה, עם 24 נקודות באחוזים מצוינים. ג'ורג' וסטיבנסון השלימו עם 18 כל אחד. טרנר קלע 8 נקודות באחוזים איומים ועדיין צריך למצוא את הקצב שלו.

פייסרס תמשיך ברצף משחקי הנמושות שלה מול בוסטון ויוטה, בעוד הבאקס ימשיכו לסבול מול ברוקלין בשבת.

טורונטו ראפטורס 129 – וושינגטון וויזארדס 134

הוויזארד נמנעו מסוויפ עונתי מול הראפטורס, בניצחון שעשויה להיות לו משמעות מוראלית לקראת הפלייאוף וגם משמעות לגבי הדירוג כאשר וושינגטון מצמקת את הפער לטורנטו לשני משחקים בלבד.

כרוניקה של דרמה:

דקה ארבעים לסיום 48 הדקות, פטרסון קולע שלשה שמשווה את המשחק ל-102-102, לאחר משחק שלם שבו היתרון עבר מצד לצד בלי יתרון מכריע לאף אחת משתי הקבוצות. גורטאט במשחק מפלצתי קולע בצד השני, אבל וסקז עונה מיד ומשווה דקה לסיום. ביל מחטיא וואסקז מסיים עם 2 בצד השני כשחסימה של וול נשרקת כלא חוקית. וושינגטון הולכת שוב לגורטאט שמשווה 5 שניות לסיום ולאורי מחטיא את הניסיון האחרון. המשחק הולך להארכה.

גם בהארכה הראשונה היתרון עבר מצד לצד, וסקז היה דומיננטי והעלה את טורנטו ליתרון 3 דקה לסיום. וול החטיא אחת מהקו, אבל בהתקפה הבאה הוא כבר קלע 2 מ-2 וסקז איבד כדור ולייאפ של וול השווה את התוצאה שוב. ללאורי הייתה עוד הזדמנות לנצח את המשחק אבל חסימה של וול שולחת אותנו להארכה שנייה.

קרב עצבים ומעט נקודות בהארכה השנייה, ושתי קליעות עונשין של גורטט מעלות את וושינגטון ליתרון, שנשבר 2 שניות לסיום עם ג'אמפ של דרוזן. הארכה שלישית.

בשתי הדקות האחרונות של ההארכה השלישית וושינגטון לקחה פיקוד, שתי חטיפות וסל של וול, עם עזרה מאריזה וסל ועבירה של גורטאט נותנים את הניצחון לוושינגטון במשחק מצויין.

בטורנטו זה היה הערב של דרוזן עם 34 נקודות כולל 12 מ-14 מהעונשין, כשוסקז מתבלט מאוד עם 26 נקודות מהספסל באחוזים מצוינים.

עבור המנצחים היה זה הערב של ג'ון וול וגורטאט עם 31 כל אחד.

מיאמי היט 108 – ניו יורק ניקס 82

לברון עם מסיכה או בלעדיה, משלים משחק חמישי רצוף של 30 נקודות ומעלה עבור מיאמי שמנצחת בקלות את ניו יורק האומללה.

אני אומר כבר הרבה זמן שלברון יעשה את מה שהוא יעשה, אבל הברומטר האמיתי של ההיט הוא ווייד, ולמרות שזה לא בדיוק היה משחק מבחן ליכולות של ההיט, ווייד בלט מאוד הערב עם 23 נקודות באחוז מדהים של 10 מ-13 מהשדה. האם לווייד יש מספיק דלק לפלייאוף? נחיה ונראה.

כרמלו אנת'וני אולי האיש האומלל בליגה היום קלע 29 נקודות וזה לא עזר לקבוצה שלו אפילו לפייט. אולי בגלל שההגנה שלו איפשרה להיט לקלוע ב-61 אחוז מהשדה, כאשר ריצה של 23-3 ברבע השלישי סגרה את המשחק.

חוץ מזה שלניקס אין הגנה אין להם גם קליעה משלוש, ערב של 4 מ-23 הוא לא מיקרי לקבוצה הזאת שהולכת ומאבדת את הסגל שלה, ואת הכבוד העצמי שלה, ולחשוב ששנה שעברה הם הגיעו לחצי גמר המזרח.

ההיט ימשיכו במרדף אחר אינדיאנה ואוקלהומה במשחקים מול המג'יק, הבובקאטס והרוקטס בשבוע הבא, בעוד הניקס ימשיכו להביך את עצמך כבר הלילה מול גולדן סטייט ובשבוע הבא מול הבולס והפיסטונס.

ברוקלין נטס 112 – דנבר נאגטס 89

כמעט היפוך מדויק של תוצאת המשחק הראשון בין השתיים בו ניצחה דנבר 87-111, מה שמסמל כמובן את היפוך המגמה בין שתי הקבוצות. בעוד ברוקלין במגמת שיפור ומחפשת מיקום איכותי במזרח לקראת הפלייאוף, דנבר הולכת וקורסת לתוך עצמה, ומחכה כבר לקיץ.

כל סיפור המשחק הזה מבחינה מקצועית ברבע הראשון שבו ברוקלין דרסה את דנבר 29-8, שיא עונתי להכי מעט נקודות ברבע עבור דנבר, כשפירס ג'ונסון וויליאמס קולעים מתי שמתחשק להם מול האין הגנה של דנבר, בעוד הנאגטס מחטיאים מכל הטווחים. את המשחק כולו הם סיימו עם 37% מהשדה ו-27% מה-3 והיתרון של ברוקלין הגיע בשיאו ל-38 נקודות.

לא פחות מ-10 שחקנים קלעו 8 נקודות או יותר לברוקלין שאפשרה לשחקני הספסל שלה דקות רבות בגרבאג' טיים. ג'ייסון קולינס שיחק 8 דקות וקלע 3 נקודות מול משפחתו של הרוג פשע שנאה שנרצח בשל היותו הומוסקסואל.

וזה נכתב לפני המשחקים:

והפעם במשחקי יום חמישי הגדול: מתחיל קר, מתחמם, מתחמם עוד קצת, פושר.

מילווקי מגיעה לאינדיאנה כדי לשחק את תפקיד בשר התותחים לפייסרס, טורונטו תארח את וושינגטון בקרב בקצב הזה עשוי להיות מפגש פלייאוף בעוד חודש חודשיים, ההיט יארחו את הניקס האומללים ודנבר תארח את ברוקלין.

אז בואו ניגש לאקשן.

אינדיאנה פייסרס (13-43) – מילווקי באקס (45-11)

המדורגת ראשונה בליגה כולה פוגשת את המדורגת אחרונה בליגה כולה, אינדיאנה ניצחה במשחק הראשון בין השתיים ב-27 נקודות הפרש ובמשחק השני ב-10 נקודות הפרש.

לאור פערי הרמות המשחק הזה נראה כמו הזדמנות מושלמת להמשיך בתהליך ההשתלבות של איוון טרנר במועדון. טרנר הספיק כבר לשחק 26 דקות מול הלייקרס עם 13 נקודות ויכולת לא רעה בכלל. היכולת של טרנר תהיה משמעותית עבור הפייסרס במיוחד בפלייאוף, שם 26.2 נקודות מהספסל למשחק עשויות לא להספיק מול מיאמי.

הבאקס קטעו רצף של 10 הפסדי חוץ רצופים בניצחון מרשים בפילדלפיה, אבל אינדיאנה ניצחה את חמשת משחקי הבית האחרונים מול הבאקס, ונמצאת במאזן 3-27 בבית באופן כללי העונה, וזה בעצם כל מה שאתם צריכים לדעת על המשחק הזה.

טורונטו רפטורס (25-32) – וושינגטון וויזארדס (28-29)

מי היה מאמין שהקרב הזה יהיה הקרב בין השלישית לחמישית במזרח, קרב צמרת של ממש. הקריסה של הניקס והפתיחה המאוחרת של הנטס, לצד החולשה היחסית של אטלנטה ואינדיאנה והפציעה של רוז, הזניקו את השתיים אל צמרת המזרח.

שתי הקבוצות לא הגיעו לפלייאוף כבר שש שנים, והמיקום שלהן בהחלט צריך להיחשב כהפתעה. הראפטורס עומדים על 6 נצחונות מ-7 המשחקים האחרונים שלהם עם דמאר קאזינס שקלע 33 נקודות בניצחון על קליבלנד ונראה בכושר נהדר. עוד שחקן שמוכיח את שוויו העונה עבור הרפטורס הוא קייל לאורי שבמשחק הקודם מול הוויזארדס קלע 24 נקודות והוסיף 10 אסיסטים.

וושינגטון שאולי ציפתה להגיע לפלייאוף, אבל לא ציפתה להוביל על ברוקלין וניו יורק בשלב זה של העונה, נהנתה מיכולת התקפית מצויינת מול אורלנדו כשוון, אריזה, גורטאט וביל קולעים כולם מעל 20 נקודות בניצחון שהגדיל את רצף הנצחונות שלהם ל-4.

הלילה הם יצטרכו להסתדר בלי ננה מתחת לסל. מנגד הם התחזקו בדרו גודן הוותיק בחוזה ל-10 ימים ויהיה מעניין לראות האם הוא ישותף הערב.

טורנטו ניצחה את שלושת המפגשים הראשונים בין השתיים ואין סיבה להאמין שהלילה יהיה שונה.

מיאמי היט (14-40) – ניו יורק ניקס (36-21):

הרבה מהעיסוק התקשורתי לקראת המשחק במיאמי, היה סביב מסכת האף של לברון ג'יימס כאשר הכוכב בעצמו התייחס לכך ואמר שהוא בשיחות עם חברות קומיקס שונות במטרה לעצב את מסכת האף הטובה בכל הזמנים.

השיח הביזארי הזה מדגיש את החשיבות של ג'יימס עבור ההיט, ואת המקום המרכזי שהוא תופס בליגה, אבל גם מדגיש את ההתדרדרות של הניקס, ועד כמה מעט המשחק הזה לכשעצמו תופס בתודעה הציבורית, לעומת כמה שחשבנו שהוא יתפוס בתחילת השנה. ג'יימס ינסה להעלות את רצף משחקי ה-30 נקודות ומעלה שלו  לחמש מול הניקס.

ההיט עם חמישה נצחונות נוספים והם מפגרים אחרי הפייסרס במזרח.

למרות שההיט הם פייבוריטים ברורים, 9 מ-14 ההפסדים שלהם הגיעו מול קבוצות עם מאזן שלישי, אחד מהם מול הניקס עצמם כך שלהיט יש סיבה להזיהר הלילה ממעידה נוספת שתרחיק אותם עוד יותר מיתרון הביתיות בגמר המזרח הצפוי.

הניקס מנגד הפסידו את שלושת המשחקים האחרונים שלהם והם מרוחקים כבר חמישה משחקים מהגעה לפלייאוף בעונה איומה נוספת של הניקס.

דנבר נאגטס (31-25) – ברוקלין נטס (29-26):

דנבר כבר לא תהיה בפלייאוף השנה, עם עונה מאכזבת ומרובצת פציעות הנאגטס מוצאים את עצמם במרחק של  7.5 משחקים מפיניקס שנמצאת במקום ה-8, וכל שנותר להם הוא לשחק בצורה מכובדת ולקוות  לבחירות דראפט טובות.

הנטס מנגד מדורגים במקום שמוביל לפלייאוף במזרח ומקווים לשפר עמדות לקראת המאבקים מול הקבוצות האחרות במזרח, ובעיקר להימנע משני המקומות האחרונים וממפגש עם אינדיאנה או מיאמי בסיבוב הראשון.

הנטס הובסו ב-44 נקודות הפרש מל פורטלנד ביום רביעי, לא רק זה, אלא שהקבוצה של קיד נמצאת במאזן של 10-3, במשחק השני מבין שניים יום אחרי יום (back to back).

הנאגטס יצטרכו להסתדר בלי לוסון, ארתור ורובינסון.

במשחק הראשון בין השתיים דנבר הביסה את ברוקלין אבל זה קרה בתקופה אחרת לגמרי לגבי שתי הקבוצות.

אבל הנקודה המעניינת של המשחק הזה מגיעה דווקא מהיציעים, כאשר משפחתו של מת'יו שפארד, סטודנט שנרצח עקב היותו הומסקסואל, תיסע לקולוראדו כדי לצפות בג'ייסון קולינס, השחקן ההומוסקסואל המוצהר הראשון בתולדות הליגה על הפרקט.

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. כמי שחזה לפחות ב-30 משחקים "חי" בין הניקס ומיאמי (למעשה, עכשיו כשאני חושב על זה, המספר קרוב יותר ל-50 כי ב-12 שנותי במיאמי כמעט לא החמצתי שם משחק של הניקס), אני מבטיח לכם שלא משנה מה הרקורד של הקבוצות, המשחק יהיה חם מתחילה ועד סוף. הסטוריה, שנאה, פט ריילי עוזב את הניקס בחשכת הלילה, ועוד ועוד ועוד.

  2. לברון בורך בכשרון תיאטרלי מרשים וכיעור טבעי מבעית.
    עכשיו עם המסיכה הוא יכול לככב בכל הפקת ראפ של פאנטום האופירה
    ולזכות בטוני

  3. מיאמי ינגסו בהיט על ההפסד הקודם העונה.

    אני כבר ממש מתחיל לפחד שההיט יגנבו לנו את הבחירה החמישית בדראפט…

    אההה אופס זה בעצם ילך ישר לנאגטס :-).

  4. צנדלר, כרמלו ואמרה לוקחים איזה 300 מיליון ב 5 שנים. 1.1 מיליארד שח. מישהו צריך ללכת לבית סוהר בהנהלה של ניו יורק. לברון ניגב איתם את הריצפה של האולם. כרמלו נראה כל כך עלוב לידו

    1. נראה לי שהוא התכוון ל "למה? מעבירים את התאנדר עיר?".
      כלומר – דוראנט ישחק ב LA רק אם הפרנצ'ייז יעבור לשם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט