יומן מיאמי היט (1): קבוצה עם שלוש בעיות קריטיות / מנחם לס

יומן מיאמי היט (1): קבוצה עם שלוש בעיות קריטיות

מנחם לס

 

השנאה למיאמי היט היא גדולה עד כדי כך שאיש לא התנדב לעשות יומן עליה. אז בלית ברירה לקחתי זאת על עצמי. הסיבה? לא ייתכן שלא נעשה יומן על האלופה. היומן יהיה ריאלי ואובייקטיבי ביותר, ללא כחל וסרק (סרק או שרק?), וללא השטויות הרגילות שלי. אכתוב יומן על ההיט לטוב או לרע כפי שאני רואה אותה מבחינת כדורסל נטו, וללא כל השפעה של "אהדה". אז היומן הראשון יהיה קצר וקולע. בהמשך אאריך יותר ואגע בכל נקודה שציינתי, באריכות רבה יותר, וביתר ספציפיות.

חזיתי אמש במשחק לכל אורכו ורק לעתים קפצתי לפילדלפיה – אורלנדו, לדאלאס – שרלוט, ולדוק – מישיגן.

 

למיאמי ישנן שלוש בעיות קשות:

*את הראשונה יהיה ניתן לתקן רק עם גרג אודן בריא ובכושר של לפחות 90% משהיה בשיאו. מיאמי מחביאה אותו ולא מגלה דבר – לטוב או לרע.

*את השנייה? אין לדעת. היא תלוייה ב-PSYCHIC של שחקניה, ובהמצאות מנהיג מהסוג  מג'יק – כפי שעשה בלייקרס, לארי בירד – כפי שעשה בסלטיקס, ג'ורדן – כפי שעשה בשיקגו, או קובי – כפי שעשה בלייקרס. מנהיג שייקח את השחקנים, יכניס בהם באבי אביהם, ויגיד להם שאם לא יתחילו לשחק – תהיה להם בעייה איתו. בינתיים לא קם מנהיג כזה במיאמי.

*את השלישית לא ניתן לתקן כי זה חלק מגינטיקה, דרך העולם, ותהליך החיים.

מה הן שלוש הבעיות?

1. אין להם משחק תחת הסל.

אמש זה התגלה בצבעים טבעיים. אני לא יודע בקשר למסתוריות של גרג אודן – – אולי פט ריילי שומר אותו כשפן שהוא יוציא מהשרוול חודש לפני הפלייאוף והוא יחזור במלוא כוחו ואונו. אחרת? אני לא מאמין שמיאמי תוכל לעבור את אינדיאנה, ואפילו קבוצה כמו דטרויט!

2. מיאמי נראית קבוצה חצי מתה.

עייפה מנטלית. מחוסלת. גמורה. בחצי הראשון נגד דטרויט ממש נגעלתי מהצורה ששחקניה משחקים. תראו, קשה מאד לעשות REPEAT ולזכותה היא עשתה אותו. הקושי הוא מנטלי כי כל קבוצה רואה במשחק נגד האלופה את אחד ממשחקי העונה שלה. האלופה חייבת שיהיה לה חוסן נפשי לעמוד בכך כל ערב. בעונה שעברה עוד היה לה את זה. עתה THREPEAT הוא קשה שבעתיים וכנראה שלמיאמי אין את החוסן הנפשי לעשות אותו. העונה נראה לי שנישבר להם. אתה רואה ויתור במשחקה. כאילו "חכו עד שנגיע לפלייאוף". אבל אין דבר כזה: אם אתה עייף או עצלן או חסר חשק – או כל השלושה יחד – אין אפשרות לפתוח פתאום את הברז כשהפלייאוף מגיע, ולקוות לזרם מים טריים וזכים. IT JUST WON'T HAPPEN!

3. כמה שחקני מפתח הזדקנו ומשחקם בצניחה חופשית.

כמה שחקני מפתח עברו את הנקודה בה מתחילה נפילה חופשית בגלל הגיל. מה שקרה לקווין גארנט גארנט ופול פירס קורה עתה (באותו זמן למעשה) לריי אלן ושיין בטייה. זאת הצרה בזיקנה, ואני עצמי מנסה לדחוק את הקץ עד כמה שאפשר: אתה מתבגר בהדרגה. בכדורסל אתה מגיע לשיא בהדרגה בתהליך של 8-10 שנים. אח"כ באה ירידה הדרגתית בכושר, אבל היא הדרגתית. ריי אלן, קווין גארנט, ופול פירס ירדו ברמתם בצורה הדרגתית. אבל אז בא הבום הגדול. כאילו מגיעים לאמצע הירידה, ואז יש צוק ואתה נופל ממנו. לא בהדרגה אלא בנפילה חופשית. זה מה שקרה לריי אלן ושיין בטייה העונה: בום! פתאום 'ההדרגה' נעלמת ובאה מכת מוות: צניחה חופשית למטה. זה בדיוק מה שקורה לשני שחקני מיאמי שבלעדיהם אין לה סכוי – ריי אלן ושיין בטייה. (ולידיעת אוהדי הלייקרס, זה מה שיקרה לקובי בקרוב. אין לדעת: חודש? שלושה חודשים? שנה? אבל זה יקרה, כפי שזה קרה לג'ורדן, לפיפין, לקרל מלון, ושאר המבוגרים שלא ידעו מתי לפרוש!)

אני עדיין לא מוכן לכתוב סיבה רביעית, והיא שלברון ג'יימס כנראה עבר את שיאו והוא כבר לא אותו שחקן. אבל אחכה עוד כמה שבועות לפני שאהיה מוכן להצהיר את ההצהרה הרביעית. גם בקשר לדוויין ווייד אני עדיין לא מוכן לתת תשובה. אצלו הירידה היא הדרגתית, והוא עדיין 'שווה' 20-25 נק' בכל משחק, דבר שעדיין מעמיד אותו ברמה הגבוהה ביותר של השוטינג גארדס בליגה.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 49 תגובות

  1. עד כמה שהייתי רוצה להאמין בדברים, לצערי מדובר בהגזמה פראית, מיאמי היא עדיין הקבוצה עם המאזן השני בטיבו במזרח, והיא עדיין ה-team to beat, השיפור ביכולתו של בוש משמעותית, וריי אלן גם ככה נדרש לכישוריו רק בפלייאוף, ואני לא רואה סיבה להאמין שהוא לא יביא אותם.

  2. לא בטוח לגבי הסיבה הרביעית (שלא נרשמה, בעצם).
    לברון, נדמה לי, קולע באחוזים מצוינים השנה.
    אני זוכר את ג'ורדן, בעונת האליפות האחרונה, שומר אנרגיה בהגנה, משחק חכם, וחלק מהזמן פשוט "נח" על המגרש.
    אם לברון לא פצוע, לא הייתי מהמר נגדו.

  3. אני מצטרף וחושב שהפייסרס יירשו אותם במזרח אבל הם לא ילכו בקלות. זה יהיה ממש קשה כמו לנצח את מכבי בנוקיה!

  4. מדהים, לא בא לי להתחיל להביא ציטוטים אבל לפני יומיים מנחם פמפמם לנו שמיאמי תקח אליפות גם השנה כשתנצח גם את אינדיאנה.

    ואחרי הפסד אחד מגיעה הפסימיות- פתאום למיאמי חסר משחק תחת הסל, פתאום חסרה האנרגיה.

    כמו פורפרה הוא מסתובב ומתהפך.

  5. סיום רבע שני חיפה 45 ריגה 29 רבע רע לחיפה (יחסית לראשון ) אבל הישאלים הצילו תתחת דגו יבזורי סיפק 3 שלשות ב100 אחוז ועד איזה 4 נקודת ב100 אחוז וגם מורן רוט וקוזי עם משחק טוב מאוד!

  6. אני עם מיאמי עד הסוף…כשהיא משחקת, המשחק שלה בעיני הכי יפה.
    זו קבוצה עם אהבה אמיתית בין השחקנים – גם אם לא לוקחים את כל המשחקים בעונה הסדירה כמו שצריך. בינתיים ביזלי הולך ומשתפר. אלן יופיע לפליאוף כמו גדול ולדעתי גם גרג אודן.

  7. אשך בפוליטקה זה נקרא משל העז מכניס עז ואז מוציא אבל באמת שהשנה יש תחושה שזה יקרה והאליפות תנדוד לפיפפרס או לאחרים

    1. האליפות לא תלך לפייסרס. אין ספק שהפייסרס יכולים לנצח את מיאמי (בטח אם להם יהיה את יתרון הבייתיות והתקוות שנתלו באודן יתבדו) אבל אין סיכוי שינצחו את המערבית (ספרס/אוק).

      זה עניין של מצ'-אפ. ממש כפי שהיה ללברון מול בוסטון בעונה האחרונה שלו בקליבלנד (רק להיפך). אם היה מנצח את בוסטון היה מביס את הלייקרס. לעומת זאת, בוסטון היו בנויים נהדר נגד קליבלנד והרבה פחות נגד הלייקרס.

    1. הדיבורים שלך בראשי תיבות מעט מעצבנים. יש לך מה לומר? תהיה ספציפי, או אל תאמר. איזה מץ'אפס של הדוק לא נכונים?

        1. כגולש תדיר באתר אני מוכרח להסכים עם צבי.
          יש לך ידע ונראה שגם הבנה, אך פיתחת לעצמך הרגל מטריד לזרוק משפט סתום ולשתוק.
          זה מוציא את הטעם מכל הדיון או הנושא. הרי אי אפשר להגיב על משהו עלום.
          אז. בבקשה תמשיך להגיב ולכתוב, אך פרט יותר. אני משוכנע שיש לך מה.
          תודה וסליחה.

  8. מסכים שמנחם מנסה לעשות טיזיניג אבל לדעתי הפעם זה נכון בעיקר בגלל הסיבה השנייה זה מאוד מאוד קשה לעשות טריפיט ועובדה שמאז בוסטו בשנות ה60 רק 2 קבוצות הצליחו והם היו קבוצות מיוחדות מיאמי לא כזאת מיוחדת ולכן השנה הם לא יקחו הם יתנו פייט אדיר אבל הפעם זה לא יהיה בצד שלהם

  9. אל תשכחו שיש עוד קבוצה מזרחית שאם הם יתחברו יהיה מאוד קשה לנצח אותם .דיטרויט !!!! זו אחת הקבוצות עם הרוסטר הטוב ביותר .ג'נג'יס לא שכח לקלוע סמית סבבה ומונרו ודרמונד זוג מגדלים.לא הייתי רוצה לקבל אותם בפליאוף בשום מצב

    1. את הנטס אני לא מחשיב כי ממש התייאשתי מלהבין איך הם עובדים.
      וושינגטון אולי אבל הגיל שלהם ישנה והם לדעתי צעירים מדי. אצל דיטרויט גם סמית וג'נג'יס היו בפליאוף( לא בהצלחה) למרות שאני ממש אוהב את וושינגטון, נחיה ונראה.

    2. דדי, אל תבנה על זה, אני גם חושב שוושינגטון אנדרייטד אבל הקו הקדמי של דטרויט מסתדר יותר טוב מהציפיות (לפחות מונרו ודראמונד) אין היום קו קדמי בליגה שדומה לזה מלבד ווסט והיברט, ובעיני אם דראמונד לא כבר עכשיו יותר טוב מהיברט, אז עד הפלייאוף זה יהיה יותר ברור.
      ולגבי ההערה על הכתיבה שלך שהייתה למעלה, קח את זה חיובי, בן אדם מעריך את הכתיבה שלך ומתבאס שאתה כותב ברמזים במקום לכתוב יותר.

  10. לדעתי עוד קשה לדעת. נכון שהעונה הרגילה חשובה אבל זה בעיקר נכון לאחרי פגרת האולסטאר. שנה שעברה מיאמי פתחו קצת חלש והרצף הביא אותם עד האליפות. אם בחצי השני של העונה הם ישחקו טוב לא רואה סיבה שלא ילכו עד הסוף. אגב דוק, ריי אלן לא כזה נורא ויש את ביזלי שמזרים קצת דם חדש בקבוצה. היכולת שלו להחזיק את המחליפים ולקלוע שלשות יכולה לתת את הערך המוסף שנתנו המחליפים משנים קודמות

  11. ביזלי בעונה הרגילה צריך לשחק הרבה אין ברירה.

    מדובר באחד מהחבר'ה הכי צעירים בקבוצה הזאת שצריך לקבל עוד דק' ואין סיבה שלא.

    בינתיים כשהוא נכנס כמחליף הוא קולע טוב.
    הוא יצטרך לקחת על עצמו בעיקר במשחקים שוויד לא ישחק(ויהיו הרבה כאלה).

    בעונה הרגילה אתה צריך לדעת לשמור על כוחות עם מה שיש אבל לא להפסיד ובטח שלא לרדוף כל משחק(מה שמיאמי עושה כל ערב).

    את התירוץ של אין משחק מתחת לסל אני כבר לא מקבל. מיאמי משחקת ככה 3 עונות ורגילה לזה.
    ההגנה שלהם מתמקדת בדברים אחרים ועושה את זה טוב.
    ההתקפה צריכה להשתנות וכמו שאמרתי ביזלי צריך לקבל יותר משמעות כמו אתמול.

  12. מנחם – על מה ישחקו.
    אם הם יעבדו ממש קשה הם מקום 1-2 במזרח ואם לא.. אז גם.

    סיבה חמש – הקונפרנס מרדים את הענקית בשביל לקבל אותם מנומנמים באפריל

  13. כל פעם אנשים מהמרים נגד לברון וכל פעם אוכלים את הכובע. הוא השחקן הכי יעיל שהיה בליגה מאז אוסקר רוברטסון, כמוהו, הוא לא מקבל את הקרדיט הראוי, וכמוהו הוא יהיה אחד המצליחים בסיום הקריירה.
    ממש מוזר לי כמה אנשים עוורים למספרים ההיסטורים שהוא מנפק מבחינת יעילות, וזה בחצי כוח.

  14. לא מקבל את הקרדיט הראוי?? הוא ועוד איך מקבל את הקרדיט הראוי ואפילו מעבר לזה.

    4 MVP מתוך 5 אחרונים מעידים על כך יותר מכל.

    בפלייאוף האחרון הוא היה נוראי במשחקים מכריעים מול הספרס.
    לולא הטעויות הפטאליות של הפלאח במשחק 6 הוא גם היה מפסיד בעצמו למיאמי את האליפות.

    כמובן שקרה מה שקרה ומיאמי ידעה לנצל את זה ולזכות.
    הוא עדיין השחקן הטוב בעולם ובכל מקום יודעים לדרג אותו בין ה-3 הטובים.

    האם בסוף הקריירה הוא נכנס לטופ 10? לדעתי עדיין לא.

    השנה הוא יחרבן במכנס גם מול אינדיאנה.
    למה? כי לג'ורג' באמת יש את הכוח והיכולת לשמור עליו סדרה שנייה וכל שאר הרוסטר הבאמת עמוק של הפייסרס יעשה את העבודה.

    אתם תראו גם אלילת המזל לא תעזור השנה להיט.

    1. לא מקבל את הקרדיט הראוי מהמגיבים פה (וממנחם) הכוונה, לא מאנשים שכדורסל זה המקצוע שלהם.
      תמיד מחפשים את המשחק שהוא היה חלש ולא את כל שאר מיליון במשחקים שהוא סחב את הקבוצה שלו על הגב.
      ברור שווייד יכול להופיע פעם ב-20 משחקים ולתת משחק ענק ואז יגידו שהוא הכוכב האמיתי של הקבוצה, אבל עקביות כזו כמו של לברון היתה רק בשנות ה-80-90

  15. קודם כל,סחתיין על האתר!
    אדיר שיש אתר NBA עברי ופעיל.
    לגבי מיאמי:
    משחק תחת הסל-באמת היה להם מתישהו? ג'ואל אנתוני (!) פתח כסנטר באליפות הראשונה…ככה שהם יכולים להסתדר.במזרח היחידה שיכולה להתמודד מול מיאמי באמת זו אינדיאנה,שכקבוצה היא באמת יותר טובה.לא רואה תסריט שדטרויט,ואני ממש מתאמץ לראות,מטפסת מעל מיאמי…רוסטר קצר ועדיין לא מספיק איכותי.

    רעב-לא ברצינות,נכון דוק? פחות מ-20 משחקים והם מבוססים בצמרת המזרח בלי בעיה בכלל,ולא נראה שללברון חסר רעב כשהוא מרחק נגיעה מהת'ריפיט המיוחל

    שחקנים מעבר לשיא-האמת לא ראיתי הרבה בימועים של באטייה וריי אלן השנה ככה שקשה לשפוט,לפי תחושת הבטן יהיה להם מה להציע עוד בפלייאוף.מה גם שאני מהמר שביזלי יהיה קלף יחסית מנצח ככה שיוכל לכפות עליהם קצת.

    באופן כללי,אינדיאנה משוכה קשה אבל מאמין שיצליחו לעבור אותם,הלוואי שאתבדה…בגמר תלוי מול מי יגיעו,למשל מול הקליפרס,שלא יגיעו לגמר, יהיה להם קשה מאוד להתמודד נראה לי…

    בקיצור,עם כל הבעיות מעטים יעזו להמר נגד לברון….

    נ.ב.
    אשך טמיר המקורי,אני לא יודע ממה אני יותר מבסוט,מהשם או מהתמונה ששמת!

  16. ההפתעה בשרוול זה אודן. אבל מה שמקבלים עכשיו מביזלי זה חיזוק נהדר לקבוצה שלקחה אליפות בשנה בעברה, ובוש משחק מצויין. מיאמי לא הולכת לוותר לאף אחד על התואר ויהיו קרבות קשים. הגמר במזרח יהיה כמובן עם אינדי, אבל לא יהיה סוויפ בחצי הגמר – לא משנה מול מי זה יהיה.
    בגמר המזרח הכל פתוח – אינדי קבוצה מעולה שיש לה הכול כדי לנצח, אבל להמר נגד לברון עם היעילות המשתפרת (!) שלו, זה ממש לא פשוט.
    אם הם יעברו אותם, בגמר תהיה סדרה גדולה, לא משנה נגד מי זה יהיה, וגם כאן, להמר נגד לברון ווייד כשהגביע על השולחן – הכל פתוח.

  17. לא יודע מה איתכם אבל אני מהמר נגד לברון ולא רק אני,אני יכול לתת לכם שמות של לפחות 4-5 מגיבים מהאתר שאומרים שמיאמי לא תהיה אלופה השנה,עם כל הכבוד ללברון ויש כבוד אף אחד לא מזלזל בלברון ולא אומר שהוא היום השחקן הטוב בעולם ביי פר,אבל הפכתם אותו לגו'רדן והוא עדיין לא שם,אפילו לא קרוב אז משפט כמו שpiston
    כתב זה הגזמה כי שוב לברון הוא לא מייקל שנגדו באמת אף אחד לא העיז להמר.

  18. זה לא עניין של נגד מייקל או נגד לברון.
    מיאמי קבוצה עם חולשות מאד ברורות, לשיקאגו לא היו חולשות כל כך ברורות, בכל האליפויות היו קלעים בשיא הכושר הודג'ס ופקסון או קר (ריי אלן נראה בירידה, השני עבר לממפיס), היו לה בשר וקשיחות מתחת לסל – גרנט וקרטרייט, רודמן וועידת סנטרים (בוש ואנתוני?), היה שחקן על בריא ככינור שני – פיפן (וויד והברכיים).
    זרוק ללברון בקבוצה איזה קוסטה קופוס ורג'י אוונס (או אם אתה ממש מתעקש, גרג אודן בריא וב-80% יכולת), תחזיק את וויד בריא, ואף אחד לא מהמר נגד מיאמי.
    אם זה אחד מול השני אני עדיין הולך עם ג'ורדן אבל המרחק לא כל כך גדול.

    1. לא באתי להשוות מי שחקן יותר טוב,התכוונתי לעובדה שמשפט כזה להגיד לברון עדיין לא שם אולי בעתיד הוא יהיה אבל כרגע הוא ממש לא שם,יותר מזה אני יגיד לך שגם אם כל מה שאתה מציין יקרה,אני בכלל לא בטוח שאני שם את הכסף שלי על מיאמי ולברון נגד אינידיאנה ממש אבל ממש לא בטוח,עכשיו תגיד יש עניין של מצ' אפ וכו' ופה זה בדיוק הנקודה כי נגד שיקגו זה בכלל לא היה משנה המצ' אפ תמיד ידעת את התוצאה הסופית ושוב אולי לברון עוד שלוש שנים יגיע לכך ואז אני יגיד שאפו אבל נכון לעכשיו איטן לי שום בעיה להמר נגדו ונגד הקבוצה שלו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט