שיפור מה / יומן הספרס, דצמבר 2019

שיפור מה / יומן הספרס, דצמבר 2019

זוהי רק הפעם השנייה העונה בה מתפרסם יומן הספרס, אך לא ניתן לנתון הצנוע הנ"ל לעמוד בדרכנו לדפי ההיסטוריה, ונכריז בגאווה אדירה שמדובר ביומן החודשי האחרון של הספרס לשנת 2019 ולעשור ה"טינז" כולו!!!! אז רגע לפני שנצלול לאירועי החודש החולף, אנא הצטרפו אלי לדקת דומיה, בה ניזכר כולנו ברגעים הגדולים של המועדון בעשור האחרון. הקהל מתבקש לעמוד.

נזכרתם? יופי, עכשיו תשכחו מזה, כי הימים האלו חלפו לבלי שוב. הקהל מתבקש לשבת.

ישבתם? יופי, תמיד עדיף לשבת בסיטואציות קשות.

"למה סיטואציות קשות?", ישאלו אופטימיסטים, (או סתם אוהדי פיניקס וסקרמנטו שידעו תלאות רבות ורגילים להיאחז בכל שבריר של מידע חיובי), "הרי דצמבר, לפחות עד כה, מוצלח יותר מקודמו נובמבר, וניכר שיפור מה".

אז אזכיר לכם, אופטימיסטים יקרים, את הסיפור על הרשל'ה שהחליט יום אחד להיות מיילד. אחרי הפעם הראשונה שאל אותו שכנו "נוווו, איך היה????", ענה הרשל'ה, "שלא תדע – העובר היה הפוך, וכשחתכתי את הבטן בטעות פגעתי גם בו, האשה סבלה מאבדן דם, הבעל קפץ עלי כדי למנוע את הקטסטרופה, ונדקר בעצמו". אחרי הפעם השנייה שאל אותו שכנו "נו, ועכשיו איך היה???", אמר הרשל'ה, "שיפור מה – הבעל חי".

התרפקות על ימים עברו? כן. קומדיה של טעויות? בהחלט. אסוציאציות של מוות, אבל ואבדן? חיובי. ציניות עמוקה ומיואשת? כמובן. ולא, אני לא דובי, וזה לא יומן הניקס, פשוט ככה הספרס נראים היום. תתרגלו.

התרגלתם? יופי, ואם לא, מוזמנים להקשיב להימנון החדש של הספרס

יאללה, קיטרנו מספיק, עכשיו לעסק:

סיכום חודשי

עם רקורד של 11 ניצחונות ו-16 הפסדים, בעת כתיבת שורות אלו, הספרס נמצאים במקום ה-10 בקונפרנס המערבי (בהשוואה ל-14 בסוף נובמבר), וה-22 בליגה כולה (בהשוואה ל-25 בסוף נובמבר). אכן שיפור מה. גם הדיפנסיב רייטינג השתפר – מ-114.2, והמקום ה-28 בליגה, ל-111.5 והמקום ה-20 בליגה.  אבל… האופנסיב רייטינג ירד מ-111 נקודות, והמקום ה-5 בליגה, ל-108.5 והמקום ה-17 בליגה. מצד אחד, השיפור בהגנה בהחלט מעודד, מצד שני נראה שהוא בא על חשבון ההתקפה, ומצד שלישי, ומכריע, הנט רייטינג עדיין שלילי.

נובמבר התאפיין ברצף הפסדים היסטורי. דצמבר פחות נחרץ מקודמו, עם רקורד של 6 ניצחונות ושישה הפסדים (חמישה הפסדים נכון לכתיבת שורות אלו, ועוד אחד לקליפרס שיתווסף בלילה שבין שבת לראשון). כפי שניתן לראות להלן, ההפסדים, האדומים, בדרך כלל "ארוכים" למדי, כלומר בהפרש נקודות גבוה, בעוד הניצחונות בדרך כלל קצרים יותר, כלומר מתאפיינים בהפרש נקודות נמוך.

מבחינת הלו"ז – ההפסדים לפילי וליוסטון בחוץ, כמו גם ללייקרס האימתנית בבית, בהחלט יכולים להתקבל בהבנה. הניצחונות על הקליפרס ויוסטון בבית יכולים להתקבל אפילו בשמחה, אבל תבוסה בהפרש של 34 נקודות בדטרויט, והפסדים ביתיים למיניסוטה ולקליבלנד מעידים על כך שהמצב עדיין בטטה. (הערת העורך – ככל הנראה מדובר בטעות, והסופר לא התכוון לקליבלנד אלא לקבוצה אחרת. הערת הסופר – זה בדיוק העניין עורך יקר, אכן הפסדנו לקליבלנד המטנקקת! בבית!! בהארכה!!!)

ואם כבר הזכרנו הארכה – לא פחות מארבעה משחקים רצופים במהלך החודש האחרון נגררו להארכה, אחד מהם אפילו לשתי הארכות, ולמעט אותו הפסד (לקליבלנד! בחיי!!) כל השלושה האחרים הסתיימו בניצחונות. האמת? איתות חיובי שמעיד, אולי, על קשיחות, נחישות, ויכולת להתמודד עם לחץ וקושי. עכשיו רק צריך למצוא דרכים להגיע להארכה, ולא להפסיד לפני כן.

השוואה של נתוני דצמבר (עד כה) לנתוני נובמבר (חודש מלא) כוללת בעיקר שינויים מזעריים לכאן או לכאן שאינם מצדיקים אזכור מיוחד, אז נסתפק בלציין גידול של 15% במספר החסימות, ושל לא פחות מ-35% במספר החטיפות (ל-100 פוזשנז, לפי אתר הליגה), שבהחלט עולים בקנה אחד עם שיפור ברייטינג ההגנתי. נקווה שהמגמה תימשך.

האם הבעיה היא בדרוזן ולמרקוס?

קצת מספרים במדד האון/אוף דה קורט – כשדרוזן על הספסל הקבוצה קולעת 3.2 נקודות יותר, וחמור מכך – סופגת 13.6 נקודות פחות, ובסך הכול הפרש של 16.8 נקודות. גם אצל למרקוס התמונה שלילית, כשהקבוצה קולעת 6.8 נקודות יותר, וסופגת 6.3 נקודות פחות, כאשר הוא על הספסל, ובסך הכל הפרש של 13.1 נקודות.

מכיוון ששניהם שחקני חמישייה, ומבלים דקות ארוכות יחסית על הפרקט, אפשר בהחלט לטעון שהנתונים הנ"ל נובעים מכך שהם משחקים מול שחקני חמישייה של קבוצות אחרות, בעוד ששחקני הספסל של הספרס מצליחים יותר פשוט מכיוון שהם משחקים בעיקר מול שחקני הספסל של היריבות. יש בהחלט הגיון בטיעון הזה, אבל גם אם נקבל אותו, הפערים הללו מעידים שהפרש האיכות בין החמישייה הפותחת של הספרס, בראשותם של דרוזן ואולדריג', לבין הספסל, נמוך יחסית למועדונים אחרים. ואוסיף ואומר שעם כל הערכתי ליושבי הספסל, ההפרש המצומצם הזה נובע בעיקר מחולשתה של החמישייה, על שחקניה המובילים, יחסית לחמישיות וכוכבים אחרים בליגה.

אפשר לטעון שההפרש הנ"ל הוא תוצאה של החלטה מושכלת – להשקיע פחות בכוכבים ויותר בעומק על הספסל. גם בטיעון הזה יש הגיון מאחר והוא מתאים למסורת של הספרס. ניסיתי לבדוק את העניין מזווית השכר – בסאן אנטוניו שני הכוכבים הגדולים של הקבוצה הם גם שני השחקנים היקרים ביותר שלה, עם עלות שכר משותפת של 53 מיליון דולר. בדקתי כמה מרוויחים, ביחד, שני השחקנים היקרים ביותר בכל קבוצה בליגה.

באופן מעניין, מצאתי שלא תמיד שני השחקנים היקרים ביותר הם גם כוכבי הקבוצה. בקבוצות חלשות למשל, השחקנים היקרים יותר יכולים להיות חוזה גרוע שהגיע בטרייד (צ'נדלר פארסונס באטלנטה, למשל), או פשוט שחקן ותיק אחד ברוסטר שרובו צעירים (JV בממפיס, למשל, או 13 מיליון הדולר שסקרמנטו החליטה לתת דווקא לדדמון, אוף אול פיפל). זה קצת ערער את בטחוני ברלבנטיות של נקודת המבט הזו, אבל בכל זאת המשכתי.

בשלב הבא התמקדתי בקבוצות שמשלמות לשני השחקנים היקרים אצלן סכומים דומים לאלו של אולדריג' ודרוזן. מצאתי 10 קבוצות כאלו, המשלמות בין 52 ל-61 מיליון דולר, ובדקתי את הנט רייטינג של שני הכוכבים בנפרד, ולאחר מכן, גם ב"משותף". הכוונה ב"משותף" הינה פשוט חיבור של שני נתוני הנט רייטינג האישיים שלהם. הכוונה אינה לנט רייטינג שנמדד כששניהם ביחד על הפרקט. נתון ה"ביחד" נראה לי פחות רלבנטי בשלב זה, מאחר והעיקר הוא מה הקבוצה מפיקה משניהם, והרי הם בהחלט יכולים לתרום גם בחלוקת דקות.

סידרתי את הטבלה בסדר יורד לפי ציון הנט רייטינג ה"משותף" ובדקתי את הממוצע. התוצאות לפניכם:

מספר נקודות בולטות:

א. כצמד, אולדריג' ודרוזן הם האחרונים בטבלה עם ציון משותף של מינוס 15.6.

ב. בממוצע, הציון המשותף לצמדים הוא 6, כלומר אולדריג' ודרוזן עם ציון הנמוך בלמעלה מ-20 נקודות מהממוצע.

ג. ב-7 מתוך 11 הקבוצות הצמד המוביל נהנה מנט רייטינג חיובי, הן בנפרד והן ב"משותף", וב-2 נוספות הנט רייטינג אמנם שלילי אבל קרוב מאד לאפס. רק ב-2 קבוצות הנט רייטינג שלילי מאד, והן ניו אורלינס והספרס.

ד. גם בנפרד דרוזן ואולדריג' אחרונים בטבלה, כשכל אחד מהם עם מינוס 7.8. הנט רייטינג שלהם ביחד, בדקות המשותפות שלהם, כמעט זהה – מינוס 7.9.

ה. במרבית הצמדים, שני השחקנים מתאפיינים בציון דומה למדי, למעט טורונטו, מיאמי ויוטה, ובכל שלושת המקרים בהם ניכר הפרש בין השחקנים, השחקן עם הציון הנמוך יותר החסיר משחקים רבים עקב פציעה (לאורי, דראגיץ' וקונלי)

מה אנחנו למדים מזה?

ראשית, ברור שיש קורלציה בין איכות הקבוצה לבין איכות הצמד המוביל. שנית, ברור שהספרס נמצאים בתחתית הטבלה הן כקבוצה והן כצמד. שלישית, לספרס מאזן עדיף על ניו אורלינס, ודומה למאזנים של מיניסוטה ודטרויט, כלומר אם הייתה קורלציה מושלמת הייתי מצפה מכוכבי הספרס להיות מעט גבוהים יותר בטבלה הזו, במקום אחד או שניים.

האינטואיציה שלי אומרת שבמדד של תפוקה לדולר, דרוזן ואולדריג', כרגע, מפיקים תוצרת נמוכה יחסית ל-53 מיליון הדולר המושקעים בהם. אבל אינטואיציה וקורלציה לחוד, וקשר סיבתי לחוד – ומהטבלה הזו קשה להבין האם הספרס חלשים בגלל דרוזן ואולדריג' או שההפך הוא הנכון ובעצם דרוזן ואולדריג' חלשים בגלל הספרס. אז נסתכל רגע על שאר החמישייה והסגל.

האם זו בעיית חמישייה, ולא בעיית צמד?

אפשר לטעון שחולשת החמישייה אינה נובעת דווקא מדרוזן ואולדריג', אלא משלושת המוסקטרים החולקים איתם את החמישייה הראשונה, שהם בדרך כלל ברין פורבס, דז'ונטה מורי וטריי ליילס. ננסה להתמודד עם הטיעון הזה:

הנט רייטינג של כל אחד מהם בנפרד הוא מינוס 10.4 לפורבס, מינוס 7.3 לדז'ונטה, ומינוס 7.9 לליילס, בממוצע מינוס 8.5, וזה אכן ציון דומה ואף נמוך יותר, מאשר של דרוזן ואולדריג'.

אני חייב להודות שלדעתי פורבס, שאני מחבב מאד, פשוט לא מספיק טוב כדי להיות שוטינג גארד פותח בליגה, בוודאי לא בקבוצת צמרת. הוא בדיוק מסוג השחקנים שיספקו נקודות מהספסל ביעילות גבוהה, אבל לא הרבה יותר מזה. סוג של מרקו בלינלי רק שהוא, המממ… מוחלף על ידי בלינלי עצמו…ד'זונטה כאמור, עדיין חוזר מפציעה/חוזר לכושר/חוזר לקבוצה, ולכן קשה יותר ללמוד מהנתונים שלו בשלב זה. ליילס גם הוא שחקן חדש בקבוצה, ומעולם לא זכה לדקות משמעותיות בחמישייה בליגה. לית מאן דפליג שלא מדובר בשלישיה אדירה, לפחות לא כל אחד בפני עצמו.

אם מסתכלים על הדקות המשותפות של השלישיה הזו, מגלים ששיחקה ביחד 200 דקות, כלומר 7.5 דקות בממוצע למשחק, והנט רייטינג שלה הוא מינוס 7.9, בדיוק כמו הנט רייטינג של דרוזן ואולדריג' ביחד, ובדומה לציון האישי של דרוזן ואולדריג' בנפרד.

באופן מעניין, הנט רייטינג לחמישייה שכוללת את השלישיה הזו וגם את דרוזן ואולדריג', שבילתה העונה על הפרקט 185 דקות, כלומר כמעט 10 דקות למשחק בממוצע, הוא מינוס 5.8. כלומר הצמד, והשלישיה, עם נט רייטינג זהה של מינוס 7.9, דווקא מועילים זה לזה כשהם משחקים ביחד בחמישייה, והיא משתפרת למינוס 5.8. נחמה פורתא.

בואו נבדוק שחקנים משמעותיים נוספים ברוסטר – מילס (פלוס 5.2), רודי גיי (פלוס 2.2), פולטל (פלוס 8.4) ודרק וייט (מינוס 3.1). הנט רייטינג הממוצע שלהם חיובי, שזה מתאים לנתונים של הספסל כולו, כשדרק וייט היחיד עם ציון שלילי, וקל להסביר זאת בכך שלעתים הוא פותח בחמישייה או משחק עם שחקנים מהחמישייה המובילה, מאחר והוא מחליף את דז'ונטה שעדיין סובל ממגבלת דקות/כושר.

אם נסתכל על קומבינציות שונות בספסל:

שלישיה של מילס, גיי ודרק וייט משחקת 209 דקות משותפות ונט רייטינג של 8.7. אם נחבר אותם לדרוזן ואולדריג' נגלה ששיחקו ביחד, כחמישייה, רק 52 דקות, כלומר כשתי דקות בממוצע למשחק, וסבלו מנט רייטינג מזעזע של מינוס 15.3.

הקומבינציה הבולטת מהספסל היא מילס, גיי ופולטל עם 212 דקות משותפות ונט רייטינג אסטרונומי של פלוס 22. אם הייתי צריך להצביע על שלישית ספסל של הספרס זו הייתה השלישיה הזו, והנתונים מתאימים למראה העיניים – היא אכן כמעט לא משחקת עם דרוזן ואולדריג' ויש לה נט רייטינג מצוין.

לסיכום, ראינו שהביצועים של הצמד, והשלישיה השכיחה שמשחקת איתו בחמישייה, דומים למדי בנפרד, אך משתפרים כשהם משחקים ביחד. כלומר אפשר בהחלט לומר שגם דרוזן ואולדריג' אינם יחידה מנצחת, וגם שלושת חבריהם לחמישייה אינם כאלה, אך שהחיבור בין שתי היחידות הבינוניות האלו, מאפשר להם להפיק מעט יותר מעצמם, ושהחיבור בין דרוזן ואולדריג' לשלישיות אחרות אינו יותר טוב.

מה אנחנו למדים מזה?

ראשית, לדעתי אין קומבינציות ברוסטר הקיים שיהיו טובות יותר ממה שקורה כרגע. אני כמובן לא יכול לפסול את האפשרות שפופ ימצא איזה וריאנט שישפר את הנט רייטינג בנקודה או שתיים, אבל קשה לי להאמין שיחול שינוי משמעותי כתוצאה משינוי בהרכבים.

מנין יבוא עזרי? מי בסגל יכול לפרוץ?

אפשרות אחת הינה שחלק מהשחקנים ישתפרו ברמה האישית. נשמח, כמובן, אם דרוזן יתחיל להבריק משלוש, ואם פורבס יחסום שלוש פעמים במשחק, אבל אם להיות יותר ריאליים:

אולדריג' – משחק אצלנו כבר תקופה ארוכה, אז אני לא מוצא הרבה טעם בהשוואה של חודש מול חודש. בגדול, כשמשווים את הנתונים שלו העונה לאלו של שנים עברו מגלים שהוא קולע מעט פחות, השתפר קצת משלוש ולוקח מעט פחות ריבאונדים. אני חושב שהשילוב של דז'ונטה בקבוצה, ובעיקר הנטייה למשחק מהיר יותר, לא עשו לו טוב, אבל מעבר לזה קשה לומר.

דרוזן – בדומה לאולדריג', נותן מספרים דומים לאלו של שנה שעברה, קולע מעט פחות אבל בדיוק משופר, ודי זהו. לא חושב שאפשר לצפות להפתעות בגזרתו – what you see is what he's got.

דז'ונטה – מאבד פחות (1.9 בהשוואה ל2.4 בתקופת הפוסט הקודם), אבל גם לוקח מעט פחות ריבאונדים, וקולע בערך באותה כמות ואותה יעילות. יש מקום לאופטימיות כי העונה עוד ארוכה, אבל יש גם מקום לפסימיות כי לא ניכר שיפור משמעותי בשלב זה.

דרק וייט – המספרים, ברובם, מעידים על שיפור קליל יחסית לתקופה הקודמת, אבל עדיין אין מדובר בוייט של השנה שעברה. סביר להניח שהירידה שלו לספסל העונה, עם שובו של דז'ונטה, השפיעה לרעה, אבל ההסתגלות של שניהם, ושל שאר הקבוצה, יכולה להביא לשיפור.

ליילס – משחק קצת פחות דקות, קולע קצת יותר טוב, קצת יותר מדויק לשלוש, ולוקח קצת פחות ריבאונדים. קשה לי להעריך האם וכיצד יתפתח בעתיד.

לוני ווקר – בתקופת הפוסט הקודם שיחק בממוצע 2.5 דקות למשחק, וקלע 9 נקודות במצטבר בלבד, אבל בתקופה האחרונה נראה שלוני מתחיל להיכנס לעניינים, כשהוא משחק 13 דקות למשחק וקולע 85 נקודות במצטבר. לוני הבריק נגד יוסטון עם 28 נקודות ב-35 דקות משחק ואפשר לקוות שמגמת השיפור שלו תימשך ככל שתימשך העונה. הרבה מזה, כרגיל, תלוי בהזדמנויות שיקבל מפופ.

לא בדיון – בלינלי, שלפעמים קולע יותר טוב ולפעמים פחות, אבל לא יהפוך לשחקן מוביל בקבוצה. הרוקיז, למרות שבקיץ היו שמועות שסאמניץ' ישחק השנה, ודמארה קארול שאמנם התחיל את העונה פצוע אבל לא ברור, לי לפחות, מדוע הוא לא זוכה לדקות כלל וכלל. בכל מקרה, קשה להעריך שמצב הדקות שלהם ישתנה משמעותית, וקשה להניח שגם אם יקבלו דקות משמעותיות יוכלו להשפיע באופן עמוק על תוצאות הקבוצה.

שינויים ברוסטר

אז אם למעט לוני ווקר אין אינדיקציות לפריצת דרך משמעותית של מי מהסגל הקיים, ואם קשה לראות איך הרכבים שונים ומשונים יביאו לשינוי משמעותי בהישגי הקבוצה, אין לנו אלא לבדוק שינויים ברוסטר על מנת להוסיף כשרון לסגל וכמובן לפתוח אפשרויות להרכבים חדשים.

אם הגענו למסקנה שהספסל דווקא בסדר, ועיקר הבעיה היא בחמישייה הפותחת, יש הגיון בלעשות שינויים בתוכה.

למרות נוכחותו של דרק וייט, לא הייתי מוותר על מורי בשלב זה, הן מכיוון שהוא יכול להמשיך ולהשתפר, הן מכיוון שלדעתי כדאי לבחון את השילוב שלהם ביחד, והן מכיוון שהוא זה עתה חתם על חוזה לארבע שנים ולכן נותר זמן רב מאד לממש אותו כנכס אם וכאשר נחליט על כך.

טרי ליילס נמצא על חוזה נוח יחסית מבחינת הקבוצה, בעלות של 5.5 מיליון דולר לשנתיים כשהעונה הבאה אינה מובטחת. אין לי רצון להטריד אותו, אין לי גם התנגדות לכך, אבל קשה לומר שהטרדתו תביא לשינוי משמעותי במערכת. הוא לא חלק מרכזי מהבעיה, אבל כנראה גם לא חלק מהותי מהפתרון.

ברין פורבס – מצד אחד, הסיכויים שיהפוך לשוטינג גארד מוביל נמוכים להפליא, מצד שני הוא אחד מיצרני השלשות היחידים בסגל. אני לא חושב שהוא טוב מפאטי מילס, אבל החלפה ביניהם תחליש את הספסל. נכון להיום הוא כנראה יותר טוב מבלינלי, אבל גם כאן החלפה שלהם עלולה לפגוע בספסל כי מרקו לא רק צולף אלא גם מוביל כדור עבור היחידה השנייה. קצת כמו במקרה של ליילס – אני חושב שפורבס אינו מקור הבעיה וגם לא הבסיס לפתרונה. צלף בחוזה נגמר של 3 מיליון בהחלט יכול להיות בעל ערך עבור קונטנדרית, אבל קשה לי לראות איך נקבל עבורו משהו שיכול להשפיע על העונה הזו.

מה שמשאיר אותנו, כצפוי, עם אולדריג' ודרוזן. שינוי המבוסס על כל אחד מהם בהחלט צפוי להשפיע על הקבוצה, הן מבחינת ההשפעה שלהם על הפרקט, והן מבחינת הנכסים שניתן לקבל עליהם בטרייד.

דרוזן – אני לא רואה קבוצה שתמהר לתת לדרוזן יותר מ-27 מיליון הדולר של אופציית השחקן שלו לעונה הקרובה, ולכן, לדעתי, אפשר להניח שיממש אותה אם לא יקבל הצעה לחוזה ארוך טווח. לכן, אם אני הספרס, הייתי בהחלט בודק אפשרויות בעניינו הן בטרייד רגיל, והן, אם חוקי הליגה מאפשרים זאת בשלב זה של העונה, בסיין אנד טרייד שכולל חוזה ארוך טווח.

אולדריג' – העונה הבאה הובטחה לו בתחילת עונה זו, כך שהקבוצה שתקבל אותו תזכה להנות משירותיו למשך שנה וחצי לפחות. החוזה הוא על 26 מיליון דולר העונה, ו-24 מיליון בעונה הבאה, מחירים שווים לכל נפש. החוזה כולל טרייד קיקר של 15%, שאם יופעל, יביא ל-30 העונה, ו-27 בעונה הבאה. לדעתי עדיין מחיר סביר בהחלט לשחקן ברמה הזו שיכול להביא קבוצה לפלייאוף או לשמש כצלע שלישית בקונטנדרית.

אמנם התמקדנו בחמישייה, אבל אפשרות נוספת היא להטריד אחד מיושבי הספסל עבור שחקן חדש שיצטרף לחמישייה על חשבון אחד מחבריה שיעבור לספסל. מבין הוותיקים – רודי גיי, פאטי מילס, ואולי גם בלינלי וקארול יכולים להוות בסיס לטרייד שכזה, ומבין הצעירים אפשר לציין את וייט ולוני. אני אישית מקווה שאם וכאשר, שחקן חדש שכזה יגיע רק עבור וותיקים שאינם עונים לשם מילס, ולא עבור הצעירים, אבל ההשפעה של התקוות שלי על הספרס הולכת ופוחתת עם השנים.

מה צריך לעשות? דעתי לא השתנתה – לממש את דרוזן, אולדריג' ואם אפשר גם וותיקים נוספים כבר השנה, עבור נכסים צופי פני עתיד, גם במחיר של פספוס של הפלייאוף. הספרס הם כמו בצל – צריך לקלף את השכבות הישנות, לבשל משך זמן ממושך, ומה שיצא יהיה מתוק וטעים להפליא.

מה הספרס יעשו? סביר להניח שלא יעשו שום דבר משמעותי, וגם אם כן, יעשו זאת עבור נכסים שישמרו סיכוי להגיע לפלייאוף.

אנחנו, בכל מקרה, נמשיך לעקוב, ולפני השאלון המסורתי אפנה אתכם לשירם המפורסם של הצמד דרוזן ואולדריג':

מקורות: בסקטבול רפרנס, ואתר הליגה

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

נדיר שמישהו יהפוך לדוגמא עבור הקולגות שלו. עוד יותר נדיר שמישהו יהפוך לדוגמא עבור אנשים בכלל, ובשבילי, זה מאנו. כשאני רואה את מאנו משחק כדורסל, אני רואה לא רק איך שחקנים צריכים לשחק כדורסל אלא גם איך אנשים צריכים להיות. תודה רבה מאנו על הדוגמא וההשראה.

לפוסט הזה יש 33 תגובות

  1. נהדר כהרגלך.
    .
    לאחרונה נהרסה לי מערכת הabs ברכב שלהחליף אותה עלה כחצי מהרכב עצמו. בפוקס מצאתי מישהו שיסכים לקנות אותו בפחות מאלפיים שקל (ותודה לחמותי שנתנה לי את המספר אחרת זה היה אפילו פחות)
    .
    הספרס נמצאים באותה הדילמה בערך. לתקן ביוקר או למכור בזול וזהו. למרכוס ודרוזן הם חסרי ביקוש יחסית וזה לא שקבוצה תפרגן בבחירות דראפט מרובות עליהן. הם לא הגרוש שחסר ללירה לחזקות ולא ישפרו משמעותית את החלשות (באותה הסירה בערך קווין לאב, גריפין)
    .
    הבעיה עם הספרס שבניגוד לקניית רכב אחר אין להם שום ערובה לבנייה מוצלחת ובחירות דראפט הן חתכת הימור.
    .
    לא רוצה לעצבן אבל אולי העידן נגמר, כמו גם העידן שהמועדון הוא לפני השחקן ודש מקוואי (ודני גרין)

  2. תודה מאנו על עוד יומן ספרס נפלא. אז קודם כל אתחיל בזה שאתם אוהדי הספרס מפונקים, אפילו אוהד לייקרס כמוני שחי כבר מספר שנים במדבר האוף סיזן יודע להעריך את הספרס שעונה אחרי עונה *22 משחקים בתקופה הזו… השינוי הכי מבורך בספרס הוא הוצאת לוני ווקר מהבוידעם, כנראה פופ נזכר שהוא כבר לא רוקי פתאום… לא אתפלא לראות אותו בזמן הקרוב קופץ לחמישייה על חשבון פורבס (גם ככה הספרס לא מאמינים בקלעים יותר מדי בסגל- ד"ש מברטאנס)… כמו שכתבת הספרס שמרנים מאוד- לא יהיה טרייד על למרקוס ו/או דרוזדן, עדיין לא מעז להמר נגד פופ וביופורד ולכן ובהתאם לכך שהמרחק מהפלייאוף עדיין קטן זה שוב ייגמר במקומות 7-8 והדחה בסיבוב ראשון.

  3. יומן טוב מאוד מיקי. המספר שהיה חסר לי כאן הוא 1: ההפרש בין סן אנטוניו לפורטלנד במקום השמיני במערב (משחק בודד) כשהספרס עם שניים חסרים, כלומר אם מנצחים את שניהם הם בפלייאוף. הם יכולים לעשות פלייאוף העונה, כי המערב מאוד חלש אחרי 5 הקבוצות הראשונות ואולי גם יוטה.
    .
    השאלה היא אם הם יכולים לעשות משהו מעבר. קבוצה של אולדריג' ודרוזן לא תרשים אבל תעשה פלייאוף ותעוף ב-5 משחקים נגד הקליפרס. קבוצה שמבוססת על וויט, ווקר ומארי אולי יותר תלהיב אבל לא תעשה פלייאוף. השאלה היא אם הם רוצים להמשיך את הרצף הזה או לא, ולדעתי הם ירצו להמשיך אותו ויצליחו להגיע בעונה יחסית משעממת לפוסט-סיזן.
    .
    כמו שחגי כתב מעליי לא ברור מה הערך של דרוזן בטרייד. אורלנדו תסכים לשחרר עליו את במבה או גורדון? לדטרויט יש שחקנים טובים להביא עליו (אולי לוק קנארד, שלא יהיה מי שיצעיד את הספרס קדימה)? הם לא ישיגו תמורתו שחקן משנה פרנצ'ייז, ככל הנראה. אני חושב שפתרון יותר מעניין יהיה השארת אחד הרכזים כי הם יחסית דורכים אחד על השני. מארי עדיין טיפה חלוד ולא הראה קפיצת מדרגה בהתקפה או תרומה במשהו מעבר להתקפות מהירות והקבוצה יותר טובה כשוויט משחק, לכן יכול להיות שעדיף להם בכלל להשאיר אותו. הרבה סימני שאלה.
    .
    בדצמבר הם לא שיחקו יותר מדי, בין היתר בזכות ההפסקה הארוכה שהייתה להם, אבל אנחנו רואים אותם זורקים הרבה יותר שלשות: 28.6 למשחק בדצמבר (30% מסך הזריקות) לעומת 25.7 בנובמבר ואוקטובר (23.17% מסך הזריקות). הבדל משמעותי, למרות שהם עדיין לא זורקים מספיק שלשות בהשוואה לשאר הליגה ובניגוד לשנה שעברה לא קולעים אותן באחוז הגבוה ב-NBA. כשהם משחקים ככה קשה לעשות פלייאוף.

    1. אחלה תוספות, תודה רבה רועי. מסכים עם הכל, למעט בעניין וייט ומורי, לדעתי צריך לנסות למצוא דרך שישחקו ביחד, ולחילופין, לחכות לראות מי מהם משתפר בהמשך. לדעתי שניהם יעלו את ערך הטרייד שלהם בשנה-שנתיים הקרובות.

  4. תודה מאנו, עשית עבודה מעמיקה ונהדרת.
    מנצחים יותר, מנצחים פחות, זה לא משנה כי אנחנו עדיין נראים חלשים להחריד ומשחקים חרא.
    יש הרבה מאוד סיבות לכישלון.
    כמה ותיקים חוו נפילה רצינית מעונה שעברה, וכבר לא יחזרו למה שהיו – אולדריג', גיי, בלינלי.
    האובדן של ברטנס.
    ההבאה התמוהה של קרול.
    חוסר מתן הזדמנות לצעירים.
    הקבעונות של פופ, שנראה שגמר את הסוס בעצמו.
    .
    יש שלושה דברים שצריך לעשות:
    1. טרייד על דרוזן
    2. טרייד על אולדריג'
    3. שפופ יעבור לתפקיד הנשיא ויאפשר הזרמת דם חדש על הקווים.
    .
    זהו בעצם. תם עידן.

    1. אורלנדו כל הזמן עולים בהקשר הזה, אני מניח שזה אומר שיש עניין ואולי לא מסכימים על המחיר. אם האייזיק מצטרף לסאמניץ ופולטל יש לנו גבוהים לשנים הקרובות, אבל יתכן שאחד מהם יעשה את הכוון ההפוך. יכול להיות משעשע אם פולטל שוב יארז באותו ארגז עם דרוזן.

      1. אני לא חושב שראיתי משחק שלהם, המממ… אי פעם, אבל הפיד שלי אמר שהם מתקשים התקפית, בעיקר בעמדות הגארד אי שם בין פולץ לאוגוסטין, ולעומת זאת משופעים בגבוהים כמו ווצביץ, גורדון ואייזק. תוסיף לזה קבוצה שרק רוצה לעשות פלייאוף במזרח, ושוק קטן שיתקשה למשוך כוכבים בשוק החופשי, ונראה שדרוזן מתאים להם בול בפוני – גארד קולע שמצטיין בלסחוב קבוצה לפלייאוף במזרח, ולדעתי לא יקבל הצעה טובה יותר ממה שאורלנדו יוכלו לתת לו אחרי שיגיע לשם בטרייד.
        השאלה היא מה הם מוכנים לתת עבורו, ומה הספרס רוצים עבורו.

        1. אבל זה לקחת להם 2 שחקנים די חשובים גם מבחינה התקפית – זה לא שהההצעה היא על M.C.W או על מו במבה אפילו. ואנחנו רואים מה הראפס עושים, לא חושב שניתן לומר שהוא סחב אותם לאנשהו.

          1. לא צריך לקחת לדרוזן את מה שיש לו – פעם אחת גמר מזרח, פעמיים חצי גמר, בשלושת המקרים הודח רק על ידי המלך. פעם אחת המאזן הטוב במזרח. היה לו חלק בזה, גם אם לא היה היחיד שם.
            .
            בעניין במבה – סבבה
            😉
            לכן אמרתי, יתכן שמתמקחים על המחיר.

    2. לא רואה את המג'יק מסכימים לזה. אייזק שחקן הגנה מהטובים בליגה כבר עכשיו. להעביר אותו בשביל דרוזן? הוא שווה יותר. אני כן חושב שנראה את גורדון עובר משם כדי לתת לאייזק לשחק בעמדה האמיתית שלו. פנומן הגנתי שמשתפר גם בהתקפה

  5. יופי של פוסט
    לפני שנה הם עשו פלייאוף טוב עם סגל דומה למעט מארי
    יש הרגשה שמארי אולי קצת אוברייטד. הציפיות גדולות מהיכולת.

    1. מסכים לגמרי, מצד שני הוא חוזר אחרי שנה בחוץ ולוקח זמן להתאקלם מחדש בליגה ובקבוצה. מקווה שישתפר בהמשך, וגם שלא יבקש לעזוב – בעיני זה מבחן לא רע למערכת של הספרס ביום שאחרי קוואי – היכולת לשמור על קשר טוב עם שחקנים שיוצאים מחוץ למערכת.

  6. תודה מאנו א מיקי, אם כל הקבוצה עם אותו סטט פחות או יותר (חוץ מברטנס שעזב לנפח סטט במקום אחר) אז מה בעצם ההבדל מהעונה שעברה? ההגנה?

    1. אני חושב שזה שילוב של גורמים, התייחסתי אליהם בעיקר בפוסט הקודם:
      .
      א. קודם כל הגנה, כמו שכתבת – משתקף בירידה בדיפנסיב רייטינג, וגם בירידה במספר החטיפות, ובעליה במספר העבירות. גורם נוסף שמשפיע כאן הוא הקצב והסגנון – רצים יותר ומאבדים יותר. סכין בגב האומה כתב לפוסט הקודם שפופ, בימים כתיקונם אביר ההגנה, החליט להדגיש את ההתקפה בספרס, ולא ברור לו למה. גם לי זה לא ברור, בעיקר משום שהתקפית, איך לומר, אנחנו לא בדיוק מבריקים מאז שקוואי עזב.
      .
      ב. העזיבה של ברטאנס משפיעה על ההתקפה בכלל, ועל השלשות בפרט. לא הייתי מדגיש את זה יותר מדי, בכל זאת לא מדובר בסופרסטאר, אבל מתווספת לכך העובדה שהמחליף שלו בסגל, קארול, לא משחק בכלל. יוצא שאנחנו בעצם מינוס שחקן העונה, למרות שאף אחד לא נפצע. אבל זה לא רק ברטאנס – מספר הקליעות משלוש ירד בכמעט 10%… זה נתון שאי אפשר להצליח איתו ב2019.
      .
      ג. שיטת משחק ויציבות – אני חושב שהחזרה של דז'ונטה ערערה משהו במערכת. הוא משחק מהר יותר, מאבד הרבה, וכפוינט גארד זה בעצם משפיע על כולם. ראיתי קטעים שלמרקוס רץ למעלה כדי "להשיג" את דז'ונטה, דז'ונטה מאבד, והמשאית הגדולה לבית אולדריג' צריכה לעצור בחריקת בלמים, להסתובב ("ביפ, ביפ, ביפ"), ולהתחיל האצה לכוון השני. בפועל זה עוד יותר מסורבל מהתיאור שלי.

  7. אהבתי את הסיפור על הרשלה המיילד. אהבתי את המנון הספארס, ואני אוהב כל מילה שאתה כותב. אני רואה יותר מ'שיפור מה'. אני רואה 'שיפור'. יומן מצויין מאנו!

  8. כרגיל, פוסט מעניין, אפילו מעשיר.
    תודה
    אני משתדל לא לפספס אף משחק של הספרס,
    ולכן אני מרגיש בטוח להגיד שאני אופטימי.
    השנה כנראה לא נעבור את הסיבוב הראשון. הפנמתי,
    הפנמנו, הפנימו כולם.
    אבל סן אנטוניו הצליחה בעבר להיבנות טוב לא דרך
    טאנקינג ולא דרך טריידים על הכוכבים.
    כתבתי בעבר על החשיבות של מסורת, חשיבות של כבוד לכוכבים, בעיקר בשוק בסך הכל קטן, שיכולת המשיכה שלו טמונה במורשת, בסדר, בנאמנות.
    אני כן רואה התקדמות במשחק של דז'ונטה, מוקדם מידי לשפוט, ולראייה אפשר להסתכל על העונה הקודמת של היווארד. כדאי להמתין, לא מן הנמנע שדז'ונטה עוד יתעלה על כל התקוות שתלינו בו.
    אני מודה שהופתעתי מהנתון הזוועתי של החמישייה האלטרנטיבית (מילס, וויט, דרוזן, גיי ואולדריג'), אבל אולי לוני במקום גיי יעשה שינוי משמעותי (לוני הראה שהוא שחקן הגנה בחסד מול הארדן).
    .
    לסיכום, העונה נשבור את שיא העפלה לפלייאוף ברצף, בעונה הבאה נשתפר, ובעונת 21-22 נחזור להיות רלוונטים.
    .
    לחיי פופ

    1. תודה רבה רז, אחלה תגובה.
      .
      אני חושב שהתחזית שלך בהחלט סבירה, השאלה האם היא הכי טובה עבורנו. כמו שכתבת – צמחנו בעיקר אורגנית, כלומר לא דרך טריידים, אבל זה מחייב בחירות מוצלחות, ולדעתי היום היכולת שלנו לגייס מציאות ירדה כי מועדונים אחרים השתפרו בזה, אז צריך יותר בחירות, ויותר גבוהות. לכן גם, לדעתי, הטרייד על דרוזן היה טעות, וגם עכשיו עדיף להטריד אותו עבור צעירים ובחירות.
      .
      בנוגע לפופ – אמן ואמן. אסור לתת לו לבזבז את השנים האחרונות שלו על ללמד את דרוזן הגנה, עדיף שיבנה מחדש, כמו שעשה בהצלחה אדירה בעבר.

  9. כרגיל מעולה, וכרגיל יש עוד שאומרים זאת.
    .
    שני ציטוטים מעניינים של פופ. הראשון הוא אומר שהגיע הזמן לנסות את ווייט ומרי ביחד קצת יותר. שזה חדשות טובות, כי השניים יכולים לסגור את הרמטית את ההגנה. בשני הוא מזהיר את דאנקן שאם מצב הקבוצה ישתפר, הוא יצביע לו ל-הול אוף פיים (https://twitter.com/JMcDonald_SAEN/status/1207830691863506944).
    ואני מצידי אשים שוב דגש על סיומי משחקים. יותר מדי אייזו של דרוזן ששולח אותו להחטיא מהקו. יותר מדי הכנסות כדורים ללמרקוס אולדרידג' שפשוט לא מצליח. מילס עושה את שלו ברגעים האלה, וגם כדאי לנסות יותר את ווייט, ויותר תנועה ומסירה ספרסית שכזו. העיקר לא עוד החנקויות של דמאר. איתו זה יותר "שיפור? מה?".

כתיבת תגובה

סגירת תפריט