חג בבסיס – פרצו לבית / יוני לב ארי

וושינגטון פתחה עם שני ניצחונות בסיינט לואיס, היאנקיז הביסו את האסטרוז ביוסטון, ולאחר שלושה משחקים בסדרות הגמר, עדיין לא ראינו ניצחון ביתי. נמשיך לחכות. סיכום ביניים.

שלושה משחקים מאחורינו, שניים בגמר הנשיונל ליג, אחד בגמר האמריקן ליג. כל כך שונים, וכל כך דומים, במקביל. זה אחלה זמן להעיף כמה מבטים לאחור, ומבט אחד או שניים קדימה, בכל אחת מהסדרות.

אין כמו בירה בשבת

אז וושיגנטון הגיעה מעיר הבירה לסיינט לואיס לפתיחת הסדרה, במטרה אחת – לנצח משחק אחד ולהעביר את הביתיות ל-DC. אבל אם נותנים לך שניים, לא תיקח? שני ניצחונות של פיצ׳ינג והגנה, 0:2 ו-1:3, והנשיונלס רואים באופק וורלד סירייס ראשון מאז שהמועדון נוסד, אי שם במונטריאול לפני 50 שנה.

סאנצ'ס

אז בואו נתחיל באניבל סאנצ׳ס. בשקט בשקט, מאחורי שני אייסים כמו שרזר וסטיבן שטרסבורג, הוא סגר עונה עם 11 ניצחונות ו-ERA של 3.85. גיים 1 היה השני שלו בפלייאוף הנוכחי, כשבינתיים הוא מייצר 0:1 עם 0.71 מדהים! 

אז אחרי שהוא חטף היט ברוב חוצפתו, פינה סאנצ׳ס את המקום לשון דוליטל, שנותן עונה די בינונית, אך עם ניסיון פלייאוף מוכח. 15 משחקים, ERA של 3.06, זה לא רע בכלל. הוא המשיך להשתיק את המחבטים של סיינט לואיס ואת הקהל, והקבוצה הלאומית עלתה ל-0:1 ענק.

שרזר

מקס-ימום פיצ׳ינג

עבר לילה, והצרות של הקארדס רק גדלו. לא הסתדרנו עם סאנצ׳ס? בואו נראה מה יקרה מול שרזר. לרייט הנדר הוותיק (35) של הנאטס יש מאחוריו לא פחות מ-102 אינינגים באוקטובר, ופה אין כמו ניסיון, לא יעזור שום דבר. כמו ש-STAM ציין בתגובות, הוא וסאנצ׳ס היו חלק מהצוות של הטייגרס שפספס את החלום בתחילת העשור, ועכשיו הם באו לסגור חשבון, אולי מול השותף השלישי, ג׳אסטין ורלאנדר, שעשוי לחכות להם בוורלד סירייס. 

אז מה עשו שחקני הקארדס מול סאנצ׳ס, שרזר ושאר החבר׳ה מהבולפן? דקסטר פאולר 0 מ-7, קולטן וואנג 0 מ-6, פולגולדשמיט, הבסיס להתקפה הזו, 1 מ-8, מרסל אוזונה, הקלין אפ, עם 0 מ-8. יאדייר מולינה הוותיק, 0 מ-5. וזה ממשיך וממשיך. למעשה, 2 מארבע החבטות של הקארס הגיעו מהמחבט של חוסה מרטינז, שלא פתח באף אחד משני המשחקים.

גולדשמיט

ההתקפה של הנאטס, אגב, עשתה בדיוק את מה שהיה צריך. לא יותר מדי, אבל מספיק. 17 חבטות בשני משחקים זה אמנם הרבה, אך זה לא מה שקבע, כי לרוב הקארדס עצרו אותם ללא ריצות. אך האווי קנדריק הוותיק ויאן גומס דאגו להביא הביתה רצים במשחק הראשון, ואדם איטון ומייקל טיילור בשני. 

עם הגב לקארדס

אז מה הלאה? הקבוצות בדרך לעיר הבירה, כשהקארדס הולכים לאייס שלהם, הילד ג׳ק פלהארטי, שעד עכשיו עשה הרבה יותר ממה שאפשר היה לבקש ממנו – ERA של 2.77, וניצחון ענק במשחק החמישי באטלנטה, אז הוא יודע מה זה לשחק עם הגב לקיר. הפסד פה והסיפור כבר די גמור.

שטרסבורג

אז פלהארטי הוא בהחלט האיש ללכת אליו. הבעיה? הציפורים חייבים את המחבטים, וזה יצטרך לקרות נגד לא פחות מסטיבן שטרסבורג, שמפה לשם הפך להיות פיצ׳ר ותיק… האייס של הנאטס מחזיק באוקטובר הנוכחי במאזן של 0:2 עם 2.40, כשלאורך הקריירה הוא מתפקד מצוין באוקטובר, עם 1.32. עכשיו לך תמצא את הדרך לנצח אותו בוושינגטון. 

שני חברים יצאו לדרך, בים בם בום!

היאנקיז הגיעו למבצר של יוסטון, מקום בו האסטרוז לא רגילים להפסיד, והביסו אותם במשחק הראשון של ה-ALCS בתוצאה 0:7! שני אנשים אחראיים עיקריים למה שקרה פה, גלייבר טורס ומסאהירו טנאקה. אבל תיכף נרחיב בנושא.

טנאקה

קודם, כדי להבין את גודל ההישג. מעבר לעובדה שהיאנקיז העבירו אליהם את יתרון הביתיות, כשגם הם לא רגילים להפסיד את הבית, הם עשו זאת בצורה סופר מרשימה, כשהם משתיקים כל מחבט אפשרי של יוסטון. בסדרה בין השתיים השנה בטקסס, האסטרוז הביסו את היאנקיז 0:3, כשהם מעיפים 18 ריצות, היום? 0. 

החבר׳ה מיוסטון סיימו את העונה עם מאזן ביתי של 21:60, הכי טוב בליגה, ובסדרה מול טמפה הם ניצחו את הרייז ביוסטון בכל שלושת המשחקים, בתוצאה כוללת של 4:15. בסדרה בין היאנקיז ליוסטון ב-ALCS של 2017, ניצחו האסטרוז את כל ארבעת המשחקים בבית, כשהחבורה מניו יורק משיגה בסך הכל שלוש ריצות בכל ארבעת המשחקים!

ברגמן

באמגארנר היפני

אבל היום עמד מולם בחור בשם טנאקה. הפיצ׳ר היפני, שנתן עונה בינונית במקרה הטוב, יכול לזרוק בין אפריל לספטמברעל הפנים. מגיע אוקטובר? שימו את הכסף שלכם עליו. לאורך הקריירה הוא מחזיק ב-ERA של 1.32 באוקטובר, והשנה? 0.82 מדהים, ושני ניצחונות. גירסה יאנקית למדיסון באמגארנר.

טנאקה, בשקט בשקט, פסל 16 מ-18 החובטים שראה, כשגם שני הילדים שעלו, קיים טאקר ואלכס ברגמן, נפסלו על הבסיסים. ברגמן הגדיל לטעות כשניסה לרוץ ולא ראה שג׳אדג׳ תפס את הכדור – דאבל פליי מדהים שהוציא את האויר שקצת נכנס למפרשים של אוהדי האסטרוז. גם באינינג השביעי יוסטון עשתה קולות של מאבק מול אדם אטאווינו, אך דאבלפליי נוסף העביר את האצטדיון ל-mute.

טורס

ונעבור להתקפה. מתוך 13 ההיטס של היאנקיז, שלושה שייכים לגלייבר טורס, האיש שעליו נאמר במהלך השידור: ״יש כאלה שאומרים שהוא היאנקי הגדול הבא״. דאבל שלו קבע 0:1 באינינג הרביעי, הום ראן שלו קבע 0:2 בשישי, וסינגל שלו קבע 0:5 בשביעי. תוסיפו הום ראנס של ג׳יאנקרלו סטנטון וג׳יו אורשלה, ותקבלו 0:7 רועם. טורס, אגב, חובט בינתיים 471. בפלייאוף הזה, עם ממוצע אוקטובר בקריירה של 364. וואו.

אז מה הלאה? עכשיו האייסים של יוסטון חוזרים, כשג׳יאסטין ורלאנדר יזרוק הלילה, בניסיון לעצור את המומנטום ולהשאיר את האסטרוז בתמונה. היאנקיז ישלחו את ג׳יימס פאקסטון, שנראה טוב מאוד מאז חודש ספטמבר, אך די ברור שאחרי גיים 1 ניצחון ייחשב צ׳ופר, המטרה משני המשחקים ביוסטון כבר הושגה. בגיים 3 ייפגשו שני התותחים של שתי הקבוצות, לואיס סוורינו מהצד הניו יורקי, וגארט קול הנפלא מיוסטון, במשחק שעלול לקבוע את ה״סווינג״ של הסדרה. נחכה ונראה.

ורלאנדר

בינתיים האסטרוז חייבים לראות את המחבטים שלהם מתעוררים, בעיקר את ג׳ורג׳ ספרינגר (חובט 120. בפלייאוף הזה) וקרלוס קוריאה (136.), אך גם השאר, למעט אלטובה, עדיין לא באמת כאן, חוץ מכמה רגעים במשחק הראשון ובאחרון מול טמפה. בין לבין, ולפנות בוקר, ההתקפה הטובה בליגה מאוד מאוד שקטה.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 38 תגובות

      1. נו נו, יש שם אחד בלבד עם בייגלה מעל הראש.
        אותו אחד שאמר, "טורס יהיה היאנקי הגדול הבא" – והתכוון לומר, כמובן רק אחרי.

  1. אם כבר נגעת בדטרויט ההיא אז עלה אתמול ציוץ באמצע המשחק שבהיסטוריה של הmlb היה רק עוד מקרה אחד בפלייאוף בו שני פיצ'רים החזיקו את אותה קבוצה ללא חבטות במשך חמישה אינינגס או יותר.
    הקבוצה הייתה אותה דטרויט של 2013, ושני המגישים היו באופן מדהים סנשז ושרצר. איך נגמרה אותה סידרה אנחנו יודעים – הרד סוקס ניצחו 2-4 אחרי שהבולפן מאחורי שרצר קרס.

    1. אתה חייב להזכיר את זה? ערב לפני זה, הקלוזר האידיוט, בנואה נדמה לי, הרס נו-נו משולב (של כמה פיצ'רים), וזה היה רמז…
      ואז הרגע של ביג פאפי, גרנד-סלאם לשוויון על הפיצ' הראשון, לאותו פיצ'ר. כי לא היה שום דבר אחר שהוא יכול לעשות. טורי האנטר נופל לתוך הדאגאאוט, השוטר הבוסטונאי השמח… מככב בסיוטים שלי לעתים תכופות.
      שכחת להזכיר מי היה מסספר 1 ברוטציה הזו: ג'סטין ורלנדר… כשבהתקפה, מיגי קבררה, וסוללת החובטים הכי טובה בכל הליגות, עם BA של 0.280…
      מאז אני לא מאמין יותר בנבחרות חלומות. או: בנבחרת חלומות, שמשאירה את הבולפן שלה גזור, ואת המנג'ר המפגר במקומו.

        1. אומרים שהדרך הכי טובה לעבור טראומה זה להתמודד איתה שוב. אז ככה זה נראה.
          רק הסבר קצר. זה בוטום 8, 1-5 לדטרויט, 2 אאוט, בייסז לואדד. אין לרד סוקס שום דבר שיכול לשנות משחק בסווינג אחד, בצ'אנס הנואש האחרון – חוץ מביג פאפי. הוא עולה, אז תשחק איתו הכי זהיר בעולם. תן לו אפילו ווק של פחדנים, וריצה אחת. רק אל תגיש לו פיצ' ראשון, רייט דאון דה מידל… וזה בדיוק מה שבנואה עושה. הפיצ' העסיסי בעולם לחובט הכי מפלצת בעולם.
          זה מהלך אחד, ששובר גב של קבוצה שלמה, ומשנה סדרה שהיתה לגמרי בידיים של הטייגרז, שני נצחונות חוץ רצופים ומשכנעים. מוות:
          https://www.youtube.com/watch?v=HJyxzaLNlNw

  2. בד"כ אתה אמור להיות מבסוט, שמה שראית קודם מתממש. אחד לאחד. רק למה הפעם?
    טאנאקה בכושר הפוסט-סיזן שלו נגד גריינקי + הסוללה האימתנית ביותר של היאנקיז + המחבטים של יוסטון רדומים. נצחון קל ומוצדק.
    הפיצ'רים של האסטרוז עוד יחטפו הרבה. איך ג'ון סמולץ אמר? מעשית, מה שעולה ממול זה הרכב אול-סטאר. פשוט ככה. מ-1 עד 9.
    הם לא צריכים לחשוב על השאט-אאוט, הוא בלתי אפשרי. רק למזער נזקים. לספוג את ה-HR, אבל לא להגיע לבייסז לואדד וביג אינינג, כמו אמש.
    ואת היתר, ההתקפה של יוסטון חייבת לסגור. חייבת.
    ב-WS של העשור האחרון, אם אתה שומר קבוצה על 4 ומטה – יש לך נצחון. עובדתית. לפעמים אפילו יותר, אבל נהיה לארגים.
    פה הייתי מגדיל. כרית הבטחון שלך נגד היאנקיז האלה, חייבת לעלות ל-5 ראנז. לא פחות. עוד לא ראינו את הבולפן של היאנקיז, שגם הוא אגב, כל מה שכסף אינעל ראבאק יכול לקנות, wyho is who של הפיצ'רים, זאק בריטון עולה לאינינג, צ'מן סוגר, צ'אד גרין ייתן את האינינגים החרישיים שלו… הם מפחידים.
    יאללה אלטובה, יאללה גוריאל, יאללה ברגמן, יאללה ספרינגר, יאללה קרלוס, אתה בכלל רדום. להתעורר, ומהר. האפוקליפסה בדרך.

  3. בסדרה הקודמת ב-2017, אגב, יוסטון לא הפסידה בבית, ולא ספגה יותר מריצה אחת… הרבה דולרים עברו מאז בהאדסון. הוספנו לרשימת הקניות אחד סטנטון שמו, ואחד למייהיו שמו, פשוט כי הם הכי טובים ואפשר לקנות, אז למה לא, ועל הדרך גם גדל לנו ג'אדג' כזה והגרלנו את הטורס החמוד הזה, והופס! תראו מה יש לנו! איזה צעצוע נחמד!
    קשה, קשה לתאר את עוצמות התיעוב… ואין יותר פול-בק, עם כל הכבוד למה שעושים הנאטס. אין מחר. זה רק האסטרוז, משחק 2, כמעט דו-אור-דיי.

    1. לא רוצה להיכנס לזה כי שיחות כאלה לרוב הורסות, אבל יש בליגה קבוצות עם תקציבים גבוהים מהיאנקיז, את טורס לא הגרילו, הביאו בשכל רב, את אורשלה אף אחד לא רצה, סוורינו התפתח בניו יורק, גארנר הוא הכי ינקי שיש, גרין היה סתם עוד רליבר לפני שהגיע ליאנקיז, והקבוצה הזאת כל השנה שיחקה בלי סטנטון….
      אז אני לא חושב שהסיבה שהם כל כך טובים היא הכסף בלבד. ברור שטוב שיש, אבל בבייסבול כבר ראינו בעבר שכסף לא קונה אליפויות.

      1. מצד שני, תעבור על רשימת הזוכות בעבר הקרוב. כמעט אין יותר סינדרלות. ניקח 15 שנה אחורה. חוץ אולי מהאליפויות שהתפלקו לווייט סוקס, ולסמולבול של קנזס, הכל הולך למפלצות. מאני טוקס. לא תנאי מספיק, אבל הכרחי.

  4. מילה על דיון הפיירול –
    זה לא שהיריבות של היאנקיס קוטלות קנים. הקארדינלס, וושינגטון, והאסטרוס , ממוקמות במקומות 6 – 7 – 8 בטבלת הפיירול.
    אבל –
    היאנקיס שבמקום ה-3 (צמודים לקאבס שבמקום השני, 9 מיליון פחות מהרדסוקס שבמקום הראשון) הגיעו לפלייאוף כקבוצת הפלייאוף עם התקציב הגבוה ביותר,
    כאשר התקציב של 3 המתמודדות שנותרו במירוץ עומד על 79% – 80% מתקציב היאנקיס.
    .
    תודה, יוני.

  5. אחרי שהקרדינלס שחטו את הברייבס עם 10 ריצות באינינג הראשון של המשחק המכריע, הם רק עם עוד ריצה אחת ב- 24 האינינגים האחרונים, נפלאות דרכי אלוהי הבייסבול…
    אימאל'ה, זה מה שיש לי לומר אחרי הניצחון של היאנקיס, קבוצה מפחידה.

  6. אתה יודע מה עושה ההבדל הכספי? את מה שאתה רואה בסוף אינינג 2. שבו האסטרוז היו יכולים לפתוח את המשחק ולברוח.
    הפיצ'ר פקסטון מעורער. כבר הבולפן מתחמם. הוא נתן ריצה, העלה שניים לבסיסים 2, 3. רק 1 אאוט. זה אמור להיות ביג אינינג של יוסטון. ההסתברות היא קרוב ל-2 ריצות נוספות.
    אלא מה? מקומות 8-9, תחתית הליינאפ של האסטרוז, הם ככה-ככה. החוליה החלשה בליינאפ. כי ככה זה בקבוצה נורמלית עם כסף מוגבל (קבוצה שתוותר בקרוב על גריט קול! כי אין לה די כסף). אצל היאנקיז, יש לך שם אולסטארים-קליבר, או ממש אולסטארים.
    אז זה כולה 2 חובטים מתוך 9. וזה בעצם, כמעט 25% הבדל בחובטים שלך. זה בדיוק ההבדל.
    ומה באמת קורה? קיריניוס ומירזניק, או איך שלא קוראים להם, חובטים חלשים, לא גיבורי פלייאוף, מתרסקים בשני סטרייק-אאוטים, רעים, פשוט מתנה. מחלצים את היאנקז. יוסטון מאבדת הזדמנות גדולהההה לפתוח את המשחק ולתת ליאנקיז לרדוף אחריה, במרחק. במקום זה? יצאו בזיל הזול. זו רק ריצה 1. זה כלום.

    1. 8-9 הם מייבין, שיוסטון ויתרה עליו אחרי 2017 ושיחק בחצי ליגה, במשכורת כלום, ולרוב אורשלה שם, שחקן שאף קבוצה לא רצתה. דידי שם כדי לייצר מהירות לפני למהיו, זה הכל

      1. רק כי סטנטון נשאר בחוץ, בעייה כלשהי… לא, אתה לא באמת משווה את זנב הליינאפ של יוסטון, קיריניוס שלא פוגע בציפור, ושכחתי גם את רדיק ששיאיו הרחק מאחוריו, לכוח האש של היאנקז. זה לא כוחות. אבל נעזוב זה עכשיו.

  7. אז ניחסתי גם את הטובים… יוסטון משאירה עוד שני רצים על הבייס, באינינג השלישי.
    תענית שתיקה עד הסוף. בידיעה מה בדיוק הולך לקרות. כמאמר קלישאת הכדורגל, מי שלא מנצל הזדמנויות, בסוף יחטוף בצד השני.

  8. אני כמובן משוחד (זאת אומרת, הכי אובייקטיבי ויודע מה האמת הצרופה: היאנקיז הם השטן). אבל קרלוס קוריאה, שחקן שאני ממש מחבב, הציל היום את הסדרה.
    וגם עשה צדק. ה-RISP של יוסטון היה מזעזע. לא בודק – הוא נוראי. מול, כמה בכלל היה ליאנקז?
    עדיין הסדרה, חייבים לומר, לא נראית טוב מבחינת יוסטון. הם ממש צריכים להיות במיטבם, אבל ממש, לא היה שם פיצ'ר שלא נתן משחק מצוין נדמה לי – רק כדי להישאר בתמונה. איכשהו יש הרגשה שאצל היאנקיז, מספיקה דקה של התרופפות ואתה מחוסל.
    והחדשות המאוד רעות (לא חדשות בכלל, חוזר על זה מאמצע העונה): יש להם בולפן מ-טו-רף.
    צ'אד גרין, הוא הפיצ'ר הכי שקט קטלני שיש. יש לו את ההיי פאסט בול, שהולך כאילו בלי מובמנט, חלק, למסגרת למעלה. בריטון, אני זוכר אותו מהאוריאולז, הסינקר המפחיד שלו, במיטבו אי אפשר לגעת בו. כדורי בוץ כבדים לאדמה. וצ'פמן, בכלל חבל להרחיב. מחוץ לשלושת האסים האלה (היאנקיז כ"כ מפונקים, שדלין בטנסס, עוד אייס, בכלל לא שם) – ניו יורק יותר פגיעה, אבל קשה להגיע עד לשם כמו הערב. זה לא יחזור יותר, לשמור אותם רק על 2 ריצות.
    סוורינו במשחק הבא, הפכפך ומועד לפורענות. האסטרוז חייבים להתנפל, מאחורי גריט קול. זה ה-משחק שלהם לקחת בחוץ.

  9. חמישי, הנאטס רכבו על פלהרטי ל-0:4, בטרברג נראה בטוח מתמיד.
    נלך לישון! אפילו אם הקארדז יעשו מהפך לא סביר. הם כ"כ משעממים אותי שהכל עדיף.

  10. סרטון קצר ומעניין על איך האסטרוס ידעו לעלות על גלסנואו ולנצח את הרייס כבר באינינג הראשון
    https://youtu.be/lFOtsJZp_iw
    .
    לגבי הנאשיונלס, הייתי צריך להישאר עם ההימור עליהם לפני הפלייאוף שהם ממשיכים כל הדרך לוורלד סירייס.. אמנם בשני השלבים הקודמים זה היה יכול להיגמר אחרת אבל היה נראה לי מקרה קלאסי של קבוצת וויילד קארד חזקה שמתחברת מצוין רגע לפני סיום העונה הרגילה

    1. חייב להודות שטעיתי לגביהם ביג טיים.
      זה לא שהקארדז כאלה מעולים. רחוק מכך. הנאטס פשוט לא עשו לי את זה קודם, בכלל. שרצר-סטרסברג, סוטו-רינדון. לא מספיק בעיני. בינתיים – ההיפך. ולזה הוספתי את המנחוס הקבוע שלהם, והמנג'ר הגרוע.
      טוב. בוא נראה איך ייגמר… אם יש קבוצה שתפסיד גם את זה, זו הקבוצה.

  11. as promised…
    "סוורינו במשחק הבא, הפכפך ומועד לפורענות. האסטרוז חייבים להתנפל, מאחורי גריט קול. זה ה-משחק שלהם לקחת בחוץ".
    מה שבטוח, היאנקיז לא יחגגו עליה ל-WS בעיר שלנו, וגם זה כבר משהו.

      1. אני בעד.
        לא מאהבת היאנקיז. אלא כי אני אוהב לראות, מודה, את טאנאקה. זו חוויה אסתטית ממדרגה ראשונה. לא כל יום ולא בכלל תראה פיצ'ר עם 6 פיצ' שונים, כולל הספליט פינגר שנעלם מהעולם, זה פיצ' מהסרטים, צולל בבת אחת מעל הפלייט. הוא מדהים, נו…

  12. LOL
    בדרך לשינה, אני עוד מספיק לתפוס את האינינג הראשון של הנאטס.
    דקוטה האדסון, 15 פיצ', 8 חובטים = 0:5 לוושינגטון. איך? פאדיחות.
    והאינינג רחוק מלהיגמר. אבל הסדרה כנראה כן.
    וושינגטון יכולה לצאת לטיול בהודו ולחזור רעננה ל-WS.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט