אירועי דיומא – 08.09.2019

כדורגל / רועי ויינברג:

מוקדמות אליפות אירופה בכדורגל – מחזור 6

בית ד':

19:00-גיאורגיה-דנמרק (ספורט 1). הדנים הכניסו שישייה בגיברלטר במחזור האחרון ולא צריכים להתקשות מול גיאורגיה אותה ניצחו בביתם עם 5-1 די משכנע.

19:00-שוויץ-גיברלטר (ספורט 5+). שוויץ במקום השלישי בבית ולא תאבד נקודות כשהיא מארחת גיברלטר חלשה שלא הבקיעה או השיגה נקודות בקמפיין.

בית ו':

21:45-שוודיה-נורווגיה (ספורט 2). קרב סקנדינבי בין 2 קבוצות במקום השני בבית כשנורווגיה בפיגור של שתי נקודות מהשבדים. המשחק הקודם נגמר ב-3-3 מרתק, כשגם הנוכחי יכול להמריא לגבהים האלה. כל אחת מהן ניצחה בקלות במשחק הקודם בפגרה הזאת, אבל נגד נבחרות חלשות בדמות מלטה ואיי פארו.

21:45-ספרד-איי פארו (ספורט 1). בלואו-אאוט ספרדי על הפרק אחרי שלא הרשימו אבל ניצחו ברומניה. לא יסתבכו בבית.

19:00-רומניה-מלטה (ספורט 2).

בית ט':

21:45-פינלנד-איטליה (ספורט 5). פינלנד עם 12 נקודות וניצחון שלה על איטליה יכול לפתוח את הבית. האיטלקים מושלמים עד כה בקמפיין ולא התקשו בארמניה במשחק הקודם, בזמן שפינלנד ניצחה ביוון. ההגנה האיטלקית שווה נקודות בכל משחק, אבל תצטרך להתמודד עם טימו פוקי הנהדר של נוריץ'.

16:00-ארמניה-בוסניה והרצגובינה (ספורט 1).

21:45-יוון-ליכטנשטיין (ספורט 5+).

פורמולה 1 / אורן פראג'

הגראנד פרי האיטלקי – מקצה הדירוג
המירוץ במסלול מונזה באיטליה. את הפריוויו למירוץ אפשר לראות כאן. שידור בספורט 5 לייב ב-16:00.

טניס / אלכס דוקורסקי

אליפות ארה"ב

לפני שנתייחס לגמר הגברים, מספר מילים על גמר הנשים. ביאנקה אנדרסקו בת ה-19 גברה 6-3, 7-5 על סרינה וויליאמס וזכתה לראשונה בקריירה בתואר מייג'ור. הקנדית, בת להורים רומנים, שתעלה למקום החמישי בעקבות הזכיה, עשתה זאת בהופעתה הראשונה בהגרלה הראשית של הטורניר. אנדרסקו כבר הובילה 5-1 במערכה השניה, הגישה לניצחון והשיגה נקודת אליפות. יריבתה בת ה-38, שחיפשה את תואר הגרנד סלאם ה-24 בקריירה, הצליחה להציל את נקודת המשחק לחובתה, זכתה בארבעה משחקונים רצופים והשוותה את המערכה לתוצאה של חמש לכל. כשנדמה שסרינה תמשיך את המומנטום, אנדרסקו הצליחה להעלות שוב את רמת ההגשה שלה, ניצחה בשני המשחקונים הבאים, במשחק עצמו, וכאמור, בטורניר כולו. עבור סרינה, היה זה גמר המייג'ור הרביעי מאז לידת בתה, שנגמר בהפסד. עם זאת, רמת המשחק הגבוהה שלה לאורך האליפות, עד למשחק הגמר, היא בהחלט סימן מעודד לטניסאית האמריקאית הדגולה. 

גמר גברים

23:00 (יורוספורט): רפאל נדאל-דניאיל מדבדייב – שני השחקנים נפגשו לפני כחודש (המשחק היחיד ביניהם עד היום) בגמר טורניר המאסטרס במונטריאול והספרדי ניצח די בקלות. הרוסי בן ה-23, שמתנשא לגובה של 1.98, משחק נהדר לאורך עונת המשטחים הקשים בארה"ב. הוא הגיע לגמרים בטורנירים בוושינגטון וכאמור במונטריאול וזכה בטורניר סינסינטי. גם באליפות ארה"ב הוא הציג טניס מצוין ואם יצליח למנוע מהמדורג מס' 2 בעולם תואר רביעי בארה"ב ומייג'ור מס' 19 בסה"כ, הרי שהוא יהפוך לטניסאי הראשון יליד שנות ה-90 שזוכה בגרנד סלאם. נדאל עצמו שומר על רמה גבוהה מאוד ויציבות רבה במהלך כל העונה וסבב המשטחים הקשים בארה"ב, בו זכה בטורניר מונטריאול והגיע לגמר אליפות ארה"ב, לא היה יוצא דופן ביחס לכל העונה שלו. שני השחקנים (מדבדייב מול דימיטרוב ונדאל מול מתאו ברטיני) לא איבדו מערכה במשחקי חצי הגמר שלהם, שאופיינו בדפוס דומה – מערכה ראשונה קשה ומתישה שהגיעה לשובר שוויון, ואח"כ שתי מערכות מעט קלות יותר (אם כי במקרה של מדבדייב, גם המערכה השניה היתה לא פשוטה והוא נאלץ לחזור בה מפיגור שבירה בתחילתה). 

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

וואלטה א אספניה – קטע 15
קטע 14 היה קטע עם סיום שטוח, על כל מאפייניהם הטובים והרעים של קטעים מהסוג הזה. כמו שקורה תמיד, גם כאן הייתה לנו קבוצת בריחה קטנה, שנתפסה מספר קילומטרים לפני הסיום. אלא שכמו שקורה הרבה בסיומים מהירים מהסוג הנ"ל, הייתה לנו גם התרסקות המונית בקילומטר האחרון, שעירבה את רוב הדבוקה. למרבית המזל, זה לא הסתיים בנזקים רציניים, מלבד הנזק למאיץ לוקה מזגץ', שנלקח לבית חולים בתום הקטע. לאחר ההתרסקות קיבלנו קבוצת רוכבים מדוללת מאד בדרך לקו. טוש ואן דר סאנדה ניסה לנצל את המצב עם תקיפה בדרך לקו, אלא שהבלגי נתפס ע"י מקס ריצ'זה מקוויק סטפ, שאחריו הגיע סם בנט. בנט עקף בקלות את ריצ'זה על מנת להשיג את הניצחון השני שלו במירוץ, אחד הקלים בקריירה של האלוף האירי. הקטע לא שינה את תמונת ההובלה במירוץ, כשפרימוז רוגליץ' עדיין מוביל, ואחריו נמצאים ואלוורדה (2:21+), פוגאצ'אר (3:01+), לופז (3:18+), קינטאנה (3:33+), מייקה (6:15+), אדה (7:18+), האגן (7:33+), קלדרמן (7:38+), פרנשטיינר וטיונס (6:07+).

*המלצת צפייה* קטע 15 מביא לנו עוד יום של טיפוסים מהגהינום, כמיטב המסורת של המירוץ הספרדי. היום הקטע יכלול ארבעה טיפוסים קשים בדרגה 1 באיזור אסטוריאס. כרגיל אנו צפויים לקבל את ההתגוששות ב-GC על הטיפוס האחרון, כשהיום זהו הסנטואריו דל אסבו, עוד טיפוס אכזרי עם שיפועים משתנים, המגיעים לשיעורים דו ספרתיים. ההזדמנויות מתחילות להיגמר עבור יריביו של פרימוז רוגליץ'. זה לא שהם לא מנסים, אלא שההתקפות שלהם חוזרות אליהם כמו בומרנג בקטעים האחרונים, מה שמעייף אותם ומביא להגדלת היתרון של הסלובני עליהם בהתקפות הנגד שלו. עדיין, לא תהיה להם ברירה אלא להמשיך ולעשות זאת. אולי היום זה יקרה. קשה לדעת עד כמה שלושת הטיפוסים שלפני הטיפוס המסכם יעייפו את חברי קבוצתו של רוגליץ', אבל אם זה יקרה, בהחלט ייתכן שהוא ימצא עצמו מבודד בפסגה האחרונה. כך קרה בטיפוס האחרון ללוס מאצ'וקוס, אלא ששם זה נגמר בהגדלת היתרון שלו. אם זה יקרה גם היום, אפשר לומר שזאת תחילת הסוף של המירוץ הזה. שידור ביורוספורט ב-14:00.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. תודה רבה רועי
    אני חושב שיש היום משחק מוקש רציני והוא פינלנד מול איטליה כאשר איטליה לטעמי נראית רע מאוד, לא מאורגנת, לא מסודרת ולא מספיק טובה, ובנוסף לכל אני לא מחזיק כלל מהמאמן שלה, הלא הוא רוברטו מנציני, ואני חושב שהוא אחד הגרועים בכדורגל האיטלקי, ובגלל זה גם הייתי מופתע ומאוכזב שמינו אותו לתפקיד, אני מקווה שלא יפשלו בחוץ.
    משחק מעניין נוסף הוא שוודיה מול נורבגיה, יהיה מעניין לראות את המפגש הסקנדינבי הזה.

  2. יום המנוחה בוואלטה יגיע רק בשלישי אחרי שני קטעי הטיפוס הגורליים הבאים עלינו לטובה.
    לדעתי מי שנפל על מזגץ' היה פוגאצ'אר נקווה שלא ספג פציעות.

  3. שיא אישי ולאומי למארו טפרי בריצה לחצי מרתון. סיים את המירוץ באסטוניה בתוצאה של 60:51 דקות. תוצאה מעולה, החמישית בטיבה באירופה השנה, שמעידה על כושרו הטוב של האתלט, חניכו של דן סלפטר.

  4. מדבדייב מאד מרשים, מלבד דבר אחד: האישיות שלו. יש לו מבע כזה משונה! אבל הוא מגיע לכדורים אבודים בצורה שאני לא זוכר שחקן אחר מגיע ככה אליהם. לא תארתי לעצמי שהוא 1.98
    תודה אלכס
    נ.ב: והקנדית הצעירה? איזה קור רוח ואיזה מופע ענק! היא שיחקה כאולד טיימר לכל דבר. הופעה ראשונה בחייה בשלב כZה ועוד במייג'ור, והיא משחקת בקור רוח ושלווה כאילו עוד יום במשרד. לדעתי הנצחון חייב להיכנס בין עשרת ההפתעות הגדולות בספורט. היא ממש – אבל ממש – הגיעה משום מקום להיות אלופת מייג'ור,ף ועוד US OPEN!

        1. וברצינות, היה לרוגליץ' הרבה מאד כח אש עד הטיפוס, והבריחה הייתה רחוקה. ספ היה צריך לשמש כקרש קפיצה מהבריחה, אבל לא באמת היה צריך אותו היום.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט