פרויקט פתיחת עונת 2020-2019/ ברוקלין נטס חולמת בגדול עם דוראנט או בלעדיו – ניר לוין



מאזן ב-2018-9: 40-42, מקום 6 במזרח (הודחה בסיבוב הראשון של הפלייאוף על-ידי פילדלפיה 4-1).

מאמן: קני אטקינסון (פותח עונה רביעית בקבוצה).

GM: שון מארקס.

העונה שעברה – צעירים חסרי מנוח

בנובמבר 2018, ישבתי עם עוד ארבעה עיתונאים בלבד במסיבת העיתונאים של אחרי המשחק בברקליס סנטר, כמה דקות אחרי הפסד של הנטס ללוס אנג'לס קליפרס של גלינארי ולו וויליאמס. ברוקלין אמנם פתחה לא רע את העונה שעברה, אבל אף אחד לא באמת האמין בשלב הזה שהיא מסוגלת להתחרות על מקום בפלייאוף. גם למאמן אטקינסון היו אז ציפיות צנועות: הוא בכלל רצה בשלב הזה לשפר את ההתמודדות של הקבוצה עם משחקי בק-טו-בק. ההתעניינות בקבוצה בזירה הארצית, ואפילו המקומית, הייתה כמעט אפסית.

אבל ככל שהעונה התקדמה, ברוקלין התחברה ונראתה פשוט כמו קבוצה שיודעת מה היא רוצה מעצמה, ובעיקר כמו חבורה שנהנית לשחק כדורסל ביחד.

דיאנג'לו ראסל עם עונת פריצה חלומית (שהפכה אותו לאולסטאר) הוביל חבורה של שחקנים צעירים ואנרגטיים (וכן, גם ג'ארד דאדלי) שלא הפסיקה להפתיע לטובה, על אף פציעה רצינית שהשביתה כוכב עולה נוסף, קריס לאברט, מחלק משמעותי של העונה.

בסיס השחקנים הצעיר והמוכשר כלל את ספנסר דינווידי, ג'ו האריס (ה"ותיק" בחבורה, בן 27), רודני קורוקס הלטבי המפתיע וג'ארט אלן המצוין. הקהל התחיל להגיע לברקליס סנטר (ואפילו באחד המשחקים שסיקרתי בחודש ינואר – לדרוש פלייאוף), והכמיהה להצלחה במועדון הכושל הזה, פתחה את התיאבון למנהל המקצועי המבריק מארקס, שכבר התחיל לתכנן את המשימות לקראת הקיץ.

הקיץ שהיה – הכוכבים נוחתים

הסיפור של הקיץ הזה מבחינת מארקס וברוקלין ממש לא התחיל ב-30 ביוני 2019. הוא התחיל הרבה קודם לכן – ליתר דיוק כשלוש שנים קודם – כשמארקס נכנס לתפקידו כג'נרל מנג'ר של ברוקלין.

מארקס, שהגיע מהספרס ב-2016, ניחן בעין טובה לכישרונות כדורסל: הוא העביר את ת'דיוס יאנג בטרייד בשביל להשיג את קאריס לאברט במקום 20 בדראפט 2016, והחתים שחקנים אלמוניים מהג'-ליג (או מחוץ לליגה) כמו ספנסר דינווידי וג'ו האריס. בנוסף, הוא החל לצבור בחירות ושחקנים צעירים תמורת חוזים גרועים, והמשיך בבחירות מצוינות כמו ג'ארט אלן – ובעיקר – פינה הרבה מקום תחת תקרת השכר לקראת קיץ 2019 העמוס בכוכבים.

——–

ואז זה קרה. כמה חודשים עברו מאז הפצצה הגדולה והכול נראה עכשיו הגיוני וטבעי. קיירי אירווינג וקווין דוראנט הם שחקני ברוקלין. קיירי ודוראנט, דוראנט וקיירי. שני השחקנים הענקיים האלה חתמו כסוכנים חופשיים בפרויקט המבטיח של שון מארקס וקני אטקינסון, והנה לכם קונטנדרית חדשה במזרח (לפחות משנה הבאה).

ברגע שקיירי הביע את רצונו לחתום, היה ברור שברוקלין לא תציע לדיאנג'לו ראסל את החוזה הענק שרצה. מצד שני, ברוקלין השאירה את הבסיס הצעיר והאיכותי שלה, נפטרה מאלן קראב עם החוזה הנוראי ועוד כמה שחקנים בינוניים או סתם נחמדים אחרים, והחתימה כמה שחקנים סולידיים כמו טמפל ופרינס שגם יחזקו את ההגנה. מכולם, ג'ורדן הוא החתמה מעט תמוהה, שאולי הייתה קשורה להגעתו של דוראנט, וגם ווילסון צ'נדלר בעיקר אכזב בקבוצות האחרונות אליהן הגיע, אבל בסך הכול אפשר לומר שברוקלין הצליחה להוסיף כמה שחקנים מנוסים ואיכותיים שהיו חסרים לה.

עזבו: דיאנג'לו ראסל, ג'ארד דאדלי, דמארה קארול, אד דיוויס, שאבאז נאפייר, הוליס-ג'פרסון.

הגיעו: קיירי אירווינג, קווין דוראנט, גארט טמפל, טוריאן פרינס, דיאנדרה ג'ורדן, ווילסון צ'נדלר, קלאקסטון (רוקי, בחירה 31), ג'יילן האנדס (רוקי, בחירה 56).

עונת 2019 – 2020 – קיירי והצעירים בטבילת אש לקראת חזרתו של דוראנט

אז איזו עונה הולכת להיות לברוקלין? גם בלי דוראנט הפצוע, הציפיות מהקבוצה שסיימה במקום השישי בשנה שעברה יהיו גבוהות הרבה יותר. קיירי אירווינג הוא סופרסטאר יוצא דופן שאמנם לא הוכיח את עצמו כאלפא דוג בבוסטון – ואף סיים את העונה בצורה חלשה ומאכזבת במיוחד – אך הוא עדיין אחד השחקנים היותר כישרוניים בליגה הזאת.

ואם נתעכב עוד קצת על קיירי שהולך לשחק כאמור תפקיד מרכזי השנה בברוקלין: אפשר למצוא הרבה נקודות דמיון בין המעבר שלו לבוסטון לבין המעבר הנוכחי לברוקלין. בשני המקרים, קיירי מגיע לקבוצה צעירה ומוכשרת שנהנית לשחק ביחד ואף עשתה זאת בהצלחה מפתיעה קודם הגעתו (תחת מאמן צעיר ומוכשר). השאלה הגדולה, אפוא, היא האם קיירי יוכל להשתלב בצורה טבעית ולא להרוס את הכימיה הקבוצתית הנהדרת שנוצרה בין שחקנים כמו האריס, אלן, דינווידי ולאברט.

ברוקלין אמורה להמשיך להריץ בחמישייה את רודני קורוקס הלטבי המפתיע, שנראה מצוין בשנה שעברה וצפוי להתמודד כמו רבים אחרים עם קיר השנה השנייה. פרינס והאריס יתחרו על מקום בחמישייה כשלאברט הבריא אמור להיות באנקר לצידו של קיירי, ודינווידי המצוין יעלה, כרגיל, מהספסל. ג'ורדן הותיק יחלוק דקות עם אלן, וטמפל וצ'נדלר יתנו דקות איכותיות מהספסל וישלימו סגל עמוק.

החמישייה הצפויה: אירווינג, לאברט, האריס/פרינס, קורוקס, אלן/ג'ורדן.

ספסל: דינווידי, טמפל, צ'נדלר, אלן, האריס/פרינס.

תחזיות

הטוב

ברוקלין סוחפת את הליגה. דינווידי מהלל את קיירי כמנטור שמטפח את השחקנים הצעירים, ג'ו האריס מוביל את הליגה באחוזי קליעה מהשלוש עם 44.3% וג'ארט אלן זוכה במהלך השנה עם בלוק מהדהד על ניסיון דאנק של קאווי. אטקינסון מנצח על הכול ביד רמה וסוגר עונה של 55 ניצחונות וריצה עד גמר המזרח, שם הוא מפסיד לפילי של אמביד והורפורד. הכול מוכן לחזרתו של דוראנט ולריצה לאליפות בשנת 2020-1.

הרע

הכימיה הצעירה והכיפית של השנה שעברה נהרסת, בעיקר בגלל שקיירי לא מסתדר עם כוכבים צעירים כמו לאברט, קורוקס ואלן. הכול מתפוצץ אחרי הפסד ביתי מאכזב לאטלנטה של טרה יאנג וירידה מתחת למאזן 50%. קיירי מבקר את חבריו – "ככה זה לא ילך. אם לא נשמור ולא נשחק חזק לא נגיע לשום מקום ובטח שלא נציב את עצמנו בעמדה לזכות בטבעת, עם או בלי קווין. החבר'ה הצעירים חייבים להיות חזקים יותר מנטלית". לאברט ודינווידי חווים צניחה באחוזי הקליעה ודיאנדרה ג'ורדן מעמיד מדד פלוס מינוס זוועתי ומתקשה לעזור על גארדים מהירים וזריזים. ברוקלין מסיימת את העונה עם מאזן 41-41 מאכזב, עולה מהמקום השמיני ומודחת בסיבוב הראשון על ידי יאניס.

וההגיוני:

קיירי משתלב לא רע בקבוצה ומשתדל לא להפריע להתפתחות של לאברט ודינווידי, כשהצוות המשלים נותן אחלה תרומה מהספסל – פרינס מראה ניצוצות, טמפל צולף מהשלוש לעתים וצ'נדלר משתדל לא להפריע. הנטס משפרים את המאזן משנה שעברה ומסיימים עם 32-50, מה שמספיק להם למקום שלישי במזרח אחרי מילווקי ופילי. אחרי ניצחון מרשים על אינדיאנה בסיבוב הראשון, מגיע ההפסד הצפוי, 4-2 למילווקי של יאניס ובודנהולצר, למרות שקיירי מסיים עם ממוצע של 31 נק' בפלייאוף.

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. יפה מאוד!
    שון מארקס (וטרז'אן לנגדון שקיבל שדרוג לפרוייקט של גריפין בפליקנס) עשה פה עבודה נפלאה של שיקום מההריסות של בילי קינג. פשוט מלאכת מחשבת איך הוא בנה אתהקבוצה הזו, יחד עם הבחירה באטקינסון שבעצמו עושה עבודה מצויינת.
    נגעת מצויין בשאלת קיירי והקבוצה הצעירה. לארווינג יש הרבה מה להוכיח, במיוחד שאין את דוראנט להציל את המצב (ומי יודע איך האכילס יחלים).
    אני חושב שאלן יפתח בחמישייה על חשבון ג'ורדן כי הוא פשוט טוב יותר בשלב הזה בקריירה, וג'ורדן בעיקר נותן ניסיון כמחליף ראוי וכשחקן ותיק הוא יתרון בחדר ההלבשה.
    אני מאמין שהם יתחרו על הביתיות במזרח (כי אטקינסון מאמן נפלא ויש אחלה סגל) וישאפו לסיים במקום הרביעי, אבל לדעתי מקום 5-6 הוא יותר ריאלי והפסד מכובד בסיבוב הראשון.

  2. תודה רבה! הסיטואציה של קיירי שונה הפעם, כי מבוסטון של שנה שעברה היו ציפיות גבוהות אחרי גמר מזרח בלי קיירי, לעומת הנטס בלי KD שרק מצפים מהם להמשיך להיות תחרותיים.
    נ"ב – יהיה נחמד אם בכל פריוויו יהיה לינק ליתר הפריוויוים 🙂

  3. אחלה פריוויו!
    סוף סוף יש כדורסל בניו יורק. ברוקלין זה כבר כאן ועכשיו. הניקס אולי ממש עוד מעט.
    הנטס קבוצה מאוזנת עם סטאר, בתקווה שיהיו להם שני סטארים שנה הבאה.
    אלן, לבארט, האריס, דינווידי, ג'ורדן ופרינס זה אחלה שלד של שחקנים משלימים.
    אני צופה להם פלייאוף ממקום 3-5.

  4. תודה ניר. אני חושב שנראה אותם פותחים עם האריס ופרינס ביחד כשקורקוס מהספסל והדחה מכובדת בסיבוב הראשון. מעניין אם ג'ארט אלן יסיים שם את העונה, כי אני לא חושב שדיאנדרה הגיע בשביל להיות סנטר מחליף. אני יכול לראות אותם עושים טרייד על אלן ולאברט בשביל סופרסטאר שלישי בהמשך העונה אם הדברים לא יסתדרו (קווין לאב? בראדלי ביל?)

  5. זה ב ד י ו ק הסיפור של בוסטון ואיינג׳. היו למטה, בנו בצורה חלומית דרך הדראפט ושחקנים צעירים, וכשהגיעה השעה עשו אול-אין על כוכבים מוכחים וכולם צעקו ׳קונטנדרית!׳. לבוסטון זה התפוצץ בפנים, הרבה בגלל הפציעה של הייוורד והאופי המחורבן של קיירי. גם בסיפור של ברוקלין ישנה פציעה, האופי המחורבן של קיירי נמצא גם הוא כאן. ואלו הם בעצם שני הנעלמים הגדולים – קיירי למד משהו מהחוויה בבוסטון? איך דוראנט יחזור מהפציעה? על זה יקום או יפול כל הפרוייקט הזה. לדעתי זה יפול.
    מישהו כאן הציע לפני כמה שבועות טרייד – בראדלי ביל בעד לברט דינווידי ואלן. נשמע לי מצויין לכל הנוגעים בדבר.

    1. מצטרף לתגובה ו לטרייד על ביל. אם דוראנט היה במצב צבירה תקין הייתי שם עליהם את הז׳יטונים שלי. קיירי, למרות הכישרון, הוא לא 1 בקונטנדרית אלא 2 כמו שהוא היה ליד לברון. לאברט, דינווינדי ואלן זה אחלה שחקנים משלימים לפחות עד שביל יגיע

  6. הפסימי הוא לדעתי הרבה יותר פסימי . בכלל לא בטוח שהנטס יעשו פלייאוף . בשורה התחתונה, זה קיירי במקום דיילו , וצריך לראות שהוא פרימדונה לא קטנה .
    גם האופטימי לוקה בעודף ורוד . סיבוב ראשון פלייאוף .

  7. אחלה פרוויו.
    לצערי אני מאמין שאירווינג יהרוס את הכימיה שהייתה.
    ככה זה כשמגיע אאוטסידר סופרסטאר לקבוצה מגובשת. זה טבעי ואנושי.
    אבל בגלל שאני חובב של העיירה הזו אצרף לינק שמראה מה אני מקווה לשנה הבאה, במיוחד בדרבי

    https://m.youtube.com/watch?v=_Tja7HYwU4c
    🙂

    1. טוב, הסתכלתי על זה שוב וזה יותר מתאים לשנה אחרי הבאה.
      קיירי מנווט
      דוראנט אחראי על תוספת העוצמה
      החבר'ה הטובים מאחור
      וההתנגשות עם הניקס בלתי נמנעת
      🙂

  8. תודה.יסיימו 6 כמו שנה שעברה או 5 אם יוגירי יחליט לפרק את טורונטו באמצע העונה כדי לקבל נכסים על שחקנים מסיימים חוזה כמו לאורי וגאסול לקבוצות צמרת לקראת בנייה מחדש.בלי דוראנט עדיין מילווקי פילי אינדי בוסטון וטורונטו יותר טובות מברוקלין

  9. אופטימי: דוראנט חוזר להיות 100% דוראנט (הרצת מבחן העונה. מלוא הכוח בעונה הבאה). הנטס קונטנדרים (לקראת פלייאוף 2021).
    .
    פסימי: דוראנט חוזר להיות 30% דוראנט (מקרטע העונה. נפצע מחדש בעונה הבאה). הנטס קורסים.
    .
    ראלי: דוראנט חוזר להיות 85% דוראנט. 85% דוראנט זה יותר מרוב מוחלט של שחקני הליגה –
    העונה הנטס עושים רעשים של מתמודדים רציניים. בעונה הבאה, הכל תלוי ביכולת של דוראנט להבין שהוא סקורר במשרה מלאה, ושקיירי הוא בעל הבית.
    .
    תודה, ניר.

  10. נהדר, ניר.
    לי יש מקום חפ בלב ך\לנטס משהשים שד"ר ג'יי שיחק בנסאו קוליסיאום, 2 ק"מ מביתי בגרדן סיטי כשהם שיחקו ב-ABA והייתי נוסע באופניים למשחקים.
    מחזיק להם אצבעות שיהפכו לקבוצה עילית.
    תודה

    1. הוא הוכיח שהוא טוב מדולן זהו. הגעתם לנטס קשורה רק אליהם כי הם רצו שוק גדול ואל איי היה תפוס. לדולן יש חלק יותר גדול ממארקס מזה שהגיעו לנטס.
      למארקס כמו לוווסט או מגיק אין קשר לזה

  11. קיירי הוא שחקן שצריך את הכדור ביד והוא גם רכז. בלי עוד סופרסטאר ליידו הוא נוטה לקחת את המשחק עליו וזה לא עובד. אין סיבה שזה יעבוד בברוקלין

  12. תודה מצויין, אני חושב שברוקלין תפטיע הרבה מאוד אנשים השנה, יש להם את אחד המאמנים הטובים בליגה סגל צעיר ורענן , את קיירי שהוא שדרוג על ראסל בכל מידה, שנה הבאה עם דוראנט חוזר ב85% (ואין שום סיבה שלא הוא מזמן היה צריך לעשות את המעבר לPF) השמיים הם הגבול

  13. תודה רבה על הפוסט!
    יהיה מאוד מסקרן לראות אותם העונה. תיאורטית, אם קיירי לא יתחבר לקבוצה, או סתם יחווה פציעות (לא משהו נדיר במקרה שלו) אז הם עוד יכולים לסיים דווקא במאזן פחות טוב מהעונה האחרונה בסוף..
    מקווה שלפחות קיירי יישאר בריא והם יעשו את הצעד הבא באבולוציה שלהם.

  14. הקבוצה המגניבה של הליגה.
    מחכה בכיליון עיניים לחזרתו של KD, אחרי הפיגוע שעבר בקבוצה הנאלחת ההיא.
    החזיר לעצמו הרבה מהכבוד, אחרי שסופסוף חשף לעולם מי זו גולדן סטייט, ושם כתם גדול מאוד על 2 האליפויות, שרשומות על שמו סולו:
    http://www.hoops.co.il/?p=168981

כתיבת תגובה

סגירת תפריט