דיון הופס ליום ג' PM: האם הגיע הזמן TO RE-EVALUATE רוב פלינקה?

כשמג'יק ג'ונסון החליט לעזוב את הלייקרס באפריל, כולנו היינו בטוחים שרוב פלינקה יפוטר תוך ימים ספורים אחריו.

כל זמן שמג'יק היה שם זה היה הכל מג'יק. כל מה שקרה בלייקרס היה על הכתפיים של מג'יק, מתחילה ועד סוף. איש לא ידע מה היה חלקו של מג'יק ומה היה חלקו של פלינקה בהחלטות, אבל מאחר ורובן היו שגויות והרסניות לקבוצה, את איש לא עניין במי להטיל את האשמה. מג'יק היה PRESIDENT OF BASKETBALL OPERATIONS, וה-BUCK נעצר אצלו.

ת'אמת? הפלא אצל אנשים בראש לא היה כל כך 'מתי' פלינקה יפוטר' כמו 'מי בכלל שכר אותו למשרה? מי הוא בכלל? מאין הוא בא??

המחשבה היתה שג'יני באס שכרה אותו לעשות שיווי משקל עם מג'יק: מג'יק נולד עם כדורסל והוא 'כדורסל' מרגל ועד ראש, אז טוב שיהיה פלינקה כזה TO BALANCE HIM OUT עם חוסר הנסיון שלו בNBA ובכדורסל בכלל.

הפרונט-אופיס של הלייקרס הוגדר כ-DYSFUNCTIONAL, ובמיוחד כשפלינקה נשאר פתאום האיש הראשי ומקבל ההחלטות הראשי. לא היה אחד שבטח בו וביכולתו לחתוך דברים.

וראו זה פלא. תוך זמן קצר פלינקה החל לפעול כשהוא לא שם לב לכל הביקורת הנוקבת והמשפילה עליו שכל מה שהוא יודע זה מה שהוא למד עם ה-FAB FIVE.

הוא מיד החל עם שינויים במחלקת הניהול, ובלי לומר לאף אחד הוא החל לעבוד במטרה להשיג אליפות לא ב-2025 אלא כבר העונה, ב-2019-20.

מה הוא עשה מאז שלקח את המושכות?

*מה בקשר להבאת פוגל כמאמן וצוות עוזרים מצויין?

*מה בקשר להבאת אנטוני דייויס?

*מה בקשר להחצמת רול-פליירס טובים מאד?

*והפיצוץ הגדול של רק לפני יומיים – החתמת דווייט האוארד עם העמדת תנאים כמו לילד בגן?

אז מה דעתכם? האם הוא בנזונה בר מזל שנפל למקום הנכון בזמן הנכון והכל היה קורה גם בלעדיו, או כל מה שעשה עושה אותו מועמד ל-EXECUTIVE OF THE YEAR?

לא יאומן. רוב פלינקה?

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. לא חושב שהוא מנג'ר כל כך טוב. הטרייד של דיוויס נחמד, אבל השחקן, לברון וכל השאר דחפו מאוד למהלך הזה כך שזה פחות בזכותו. הוא פספס כל שחקן חופשי גדול כשחיכה לקוואי והחתים את כל השוק, פחות או יותר, אחרי שהוא חתם בטורונטו. צוות המאמנים מאוד מרשים אבל אני לא זוכר מתי קבוצה עם שניים מעשרת השחקנים הטובים ביקום חיפשה מאמן בפגרה.

    1. יש בו ובהתנהלות שלו ובסיפורים עליו משהו מאוד דוחה, אבל במבחן התוצאה הוא מקבל ציון 100% מבחינתי. הביא את דייויס בלי לאבד את קוזמה. קוואי לא היה מגיע להיות מספר 2 של לברון בחיים, בטח שלא במעמד הנוכחי שלו. גם על ההחתמה של בוגי מגיע לו ציון מצויין, בלי שום קשר לאיך שזה נגמר, ועל ההחתמה של אייברי בראדלי בכלל מגיעה לו מדליה. יש סגל חביב עם שחקנים משלימים כמו דני גרין, קיי-סי-פי, מגי, דאדלי, קארוסו, קווין קוק, בסך הכל העמיד קבוצה הרבה יותר טובה ממה שהיה שם בשנה שעברה. לא מחבב אותו (או את הלייקרס) אבל מגיעה לו מילה טובה.

  2. בינתיים הם בנו קבוצה הכי טוב שיכלו. קבוצה מצוינת בהתחשב בתנאים וגם אובייקטיבית.
    לא יודע אם זה בזכות לברון או פלינקה, הם כנראה עובדים טוב ביחד ולצערינו עם מג'יק זה לא הכי הצליח.
    כרגע ללא פציעות, טריידים או החתמות מיוחדות ( שכנראה כן יגיעו במהלך העונה) , הם הקבוצה הכי טובה על הנייר קצת לפני הקליפרס בזכות העומק והנסיון

  3. כמו שנכתב כאן בתגובות, רק הזמן ידבר, הרי אם קוואי מחטיא את הזריקה ההיא מול פילדלפיה ומפסיד בהארכה, לא היינו מדברים על יוג'ירי במושגים של גאון, ככה שזה מאוד תלוי בעונה שתהיה. בטרייד על דייויס, הסיכון והסיכוי שווים פה. המחיר היה גבוה אבל הצליחו לשמור את קוזמה. חיכה יותר מדי זמן לקוואי אבל החתים חבורת שחקנים משלימים לא רעה בכלל (חמישייה של רונדו-גרין-לברון-דייויס-האוורד זו חמישיה עם פוטנציאל הגנה מעולה, גם אם לברון לא יתן את כולו בתחום), יש המון אופציות שחקן שיכולות לסנדל מהלכים עתידיים אבל החוזים קצרים…הרושם שלי מעורב, אבל בעיני הכיוון הוא חיובי.
    סימן השאלה בעיני הוא דווקא צוות האימון- ווגל כמאמן ראשי, עם קיד והולינס כעוזרים בכירים בעלי עבר גם כשחקנים וגם כמאמנים ראשיים- איך תעבוד ההיררכיה, אילו תרגילים והרכבים ירוצו, איך הם יסתדרו האחד עם השני (ווגל והולינס שני מאמני הגנה מובהקים, קיד פחות)
    יתרון בציוות של קיד- מי שנתן ליאניס את הכדור ביד כפוינט פורוורד לכל דבר ועניין. מעניין אם זו גם תהיה הגישה עם לברון וערימות אינטלגנציית הכדורסל שלו.

  4. לדעתי הוא לא נפל למזל, אלא הפיל את הלייקרס בפח וקבר אותם לשנים הבאות. הקבוצה שנבנית בלייקרס לא מספיק חזקה לקחת אליפות, ובנוסף העתיד שלהם הלך על גבה אחת, ומשכורת עתק עבור לברון המתבגר. כל השחקנים שהובאו כבר עברו את ה30 כך שהם מנוסים אך מבוגרים.
    אם הלייקרס יצליחו להביא אליפות בשנים הקרובות (אני אוכל את הכובע בגדול) זה יהיה בין היתר בגלל רוב אך אם לא כל האצבעות יופנו אליו ואל לברון ויאשימו אותם בכשלון המהדהד

        1. מי שחקנים עם תקרה גבוהה? לונזו בול, גארד נטול קליעה (= לעולם לא יוכל לפתוח בליגה)? אינגרם, עם בעיות בריאות של זקן, כבר בגיל שנה? ג'וש הארט, HOF? מה היה בצעירי הלייקרס האלה, חוץ משממה, ובחירות דראפט מופרכות בטירוף? מזל שהגרילו את הבחירה מס' 4 באמת, אחרת לא היה בכלל דיל.
          אז את כל החבילה המפתה הזו העבירו עבור AD, שהוא בערך השחקן הכי טוב בליגה. ואם לא הכי טוב, אז פוטנציאל לכזה. דיל לא רע, אם אתה שואל אותי, מנקודת המבט של היום. צעירי הלייקרס שהלכו לפליקנס לא נתנו כלום, פשוט כלום, חוץ מאשר את אבא של לונזו.

    1. הכל תלוי בשבירות של דיוויס. לברון (למרות חוסר החיבה לאדם) הוא כנראה נכס גם כשחקן מבוגר, לא רואה אותו הופך לדמות שלילית כשיהיה פחות דומיננטי. דיוויס נראה בריא בשנים האחרונות. לכן הצמד לברון ודייויס נראה כמו בסיס לקבוצת צמרת לכמה שנים קדימה כך שלדעתי (ויש כאן גם דעות הפוכות) היתה פה סדרת החלטות נכונה ללא קשר לתוצאות. וזה ייאמר לזכות פלינקה.

  5. אני דווקא לא חושב שרק הזמן יגיד. זה מבחן לא פייר, שהרבה פעמים תלוי בשפיץ של הנעל. מנג'ר לא יכול להיות אחראי על פציעות, על דעיכות של שחקנים, לפחות לא באספקט של תכנון עונה. פלינקה והאחראים הראשיים בלייקרס צריכים להשפט על הפוטנציאל שהם מעמידים, וכאן הם עשו עבודה לא רעה בכלל. מה יקרה מכאן זו כבר אופרה אחרת

  6. הרבה ייקבע השנה. הלייקרס תצטרך עוד שינוי-שניים משמעותיים, זה ברור. המשימה הראשונה והישירה של פלינקה היא לגייס את אנדרה איגואדלה. זה התיק שלו, איגי חבר אישי שלו, פלינקה היה הסוכן שלו עד שעבר ללייקרס. משם הלאה, עוד נראה.

    1. במה איגי יעזור ללייקרס? היכולות שלו הן שמירה נהדרת בעמדות 1-3 ויכולת ניהול משחק. אבל כשיש לך את לברון ואת רונדו כשלברון הוא מנהל משחק די ריכוזי סטייל כריס פול כך שעוד מנהל משחק זה לא תוספת משמעותית מדי. מבחינת יכולת קליעה איגי במקרה הכי טוב הוא בינוני. אם יש סידרות שאיגי יכול לתרום הרבה יחסית זה מול יוסטון והארדן ומול הקלירס וקוואי. לא חושב שזה מי שיושיע את הלייקרס

      1. הכי פשוט, גיבוי ללברון. אין ללייקרס עומק שם. יש מלא גארדים, פרונט חזק – אבל הסמול פורוורד חלש, מתחת ללברון.
        חוץ מזה, איגי… עם נסיון הפלייאוף שלו, וכמה דקות קווצ' הגנתי שהוא יכול לתת, זה נכס לכל קבוצה עם יומרות. בהנחה שיש לו עוד בטנק – ונכון לפינאלס האחרונים, עוד יש משהו.
        מסכים איתך שלא זה מה שישויע את הלייקרס, אבל עוד ארוכה הדרך עד שיבינו שם אם צריכים ישועה, ומי יביא אותה. הכל שם חדש וחלקים בתנועה. כהצטיידות מראש לעונה שבלי ספק תהיה מאתגרת, איגי הוא קלף מבוקש.

        1. קודם כל זה שהלייקרס יצטרכו ישועה זו משאלת לב שלי – בפועל אני חושב שהם קבוצה מפחידה וזה תלוי בעיקר בבריאות של לברון בגוף ובעיקר בנפש – לשמור את הפאסיב אגרסיב שלו בפנים. אם הוא מצליח להיות מנהיג ולא להיות תוקפני סיכויים טובים בהחלט לטבעת.
          .
          איגי טוב לקווץ' הגנתי אבל גיבוי ללברון? הוא לא קרוב לזה. התקפית אין לו הרבה מה למכור מלבד השתחלויות ללוב ויכולת טובה למסור. אבל הוא לא מנהל משחק ובוודאי שהיום הוא לא שחקן שיכול לשים כדור על הרצפה ולעשות סל משום דבר. מספיק היה לראות בפלייאוף האחרון את הקושי שלו בצד ההתקפי.
          הגנתית אני מאמין שעדיין יש לו את זה אבל איזו חמישייה הם ישחקו במרבית הדקות איתו? לברון גרין איגי קוזמה ודיוויס? לא נראה לי שהוא החלק שחסר להם בפאזל. אם נדבר רגע אידאלית השחקן שישלים להם את הפאזל הוא מישהו סטייל ברוגדון (בחלומות שלהם) אריק גורדון וכו' – גארד שיודע ליצור לעצמו ושיודע לקלוע בצורה סבירה מחוץ לקשת – וכמובן לשמור. לא רואה את זה קורה ולכן סימני השאלה סביבם מאוד גדולים אפילו לאופטימים שבאוהדים. ועדיין קבוצה מפחידה ביותר.

  7. פלינקה עושה עבודה טובה, ואפילו טובה מאוד. תפקידו של מנג'ר להביא את השחקנים וצוות האימון המתאימים והנכונים, ושם הוא הצליח להביא את הסחורה.
    ולכל אלו עם התגובות המעליבות שחתול או קקטוס היו מגיעים לאותן תוצאות, קצת כבוד וענווה לא היו מזיקים לכם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט