אליפות אירופה בישראל! סיכום שלב רבע הגמר, משחקי הדירוג ונבחרת העתודה בחצי הגמר! \ עידו יצחקי

אליפות אירופה בישראל! סיכום שלב רבע הגמר, משחקי הדירוג ונבחרת העתודה בחצי הגמר! \ עידו יצחקי

נבחרת ישראל מעפילה לחצי הגמר אליפות אירופה לנבחרות עתודה בכדורסל בפעם השלישית ברציפות! בתום ערב שהתחלק ל-2 – משחקי דירוג ומשחקי רבע הגמר, שכללו בתוכם שני משחקים שהסתיימו בצורה דרמטית במיוחד בזריקות עונשין, הנבחרת עשתה את הבלתי ייאמן והדיחה את ליטא החזקה. בחצי הגמר שיתקיים במוצ"ש תפגוש את צרפת החזקה.

 

תוצאות משחקי הדירוג (מקומות 9-16):

אוקראינה – פולין, 71:76.

סרביה – יוון, 78:72 (לאחר הארכה).

סלובניה – איטליה, 64:74.

מונטנגרו – לטביה, 62:79.

משחקי הדירוג, שהתקיימו אמש באולם זיסמן בר"ג, קבעו אילו ארבע נבחרות יתחרו בשבת ובראשון על הזכות לשרוד בדרג א'. במוקד המשחקים, עמד המפגש בין סרביה ליוון – שתי נבחרות חזקות מאוד, שבשל שיטה אבסורדית של פיב"א לא העפילו לרבע הגמר. המשחק שהיה גם לצמוד ביותר והסתיים רק לאחר הארכה סיפק דרמה אדירה, כש-8 שניות לסיום רנקו סימונוביץ' הסרבי נשלח לקו העונשין להציל את נבחרתו והחטיא את שתי הזריקות (!) שגררו את הנבחרות להארכה, בה הסרבים הפסידו, וייאלצו לנצח שני משחקים כעת כדי לשרוד בדרג א'. בשאר המשחקים לא קיבלנו יותר מדי מתח, כשאיטליה, לטביה ופולין יתחרו עם סרביה על כרטיס אחד בשנה הבאה לדרג הבכיר ביבשת, כששלוש מהן לא ישחקו באליפות הזו בשנה הבאה.

הסרבים לא חלמו שייאלצו להתמודד על מקומם בדרג א' (FIBA.Basketball)

 

תוצאות רבע הגמר:

צרפת – קרואטיה, 63:71.

המפגש שממנו יצאה היריבה הבאה של ישראל הוא גם המשחק שפתח את שלבי רבע הגמר של אליפות אירופה לנבחרות עתודה בישראל. צרפת פתחה טוב יותר את המשחק, כששוב היא בולטת במיוחד בהגנה וכבר אחרי מחצית אחת התוצאה הייתה 22:35 לצרפתים. קרואטיה, בראשות טוני נאקיץ' (24 נקודות), החלה בתהליכי קאמבק ברבע השלישי, והצליחה לקלוע בו יותר מאשר קלעה לאורך כל המחצית הראשונה. הרבע הסתיים בשוויון 47:47 שסימן לנו רבע אחרון צמוד במיוחד, כשהמומנטום עם הקרואטים. צרפת פתחה את הרבע עם שלשה של קאיולוד, ומאז לא איבדה את היתרון עד לסיום. קרואטיה רדפה ורדפה והצליחה מדי פעם להחזיק את הפער על 4-6 נקודות, אך הצרפתים היו יותר מרוכזים בדקות הסיום והם הנבחרת הראשונה שמעפילה לחצי הגמר שיתקיים בשבת. דילן אפו-מאמא שוב הצטיין עם 17 נקודות.

גרמניה – בריטניה, 56:81.

נבחרת העתודה של גרמניה רושמת ניצחון שני בשלבי הנוקאאוט עם תוצאה כמעט זהה, זאת למרות שאת שלב הבתים סיימה עם ניצחון אחד בלבד (!). הגרמנים, כצפוי, לא התקשו מול הסנסציה הגדולה של האליפות – בריטניה, שכנראה נתנה את כל מה שיש לה נגד סרביה, ולא נשאר להם עוד כוח במצברים למשחק רבע הגמר. הבריטים עוד היו בתמונה ברבע הראשון ואף סיימו אותו כשהם מובילים בנקודה, אך זה היה עניין של זמן עד שהגרמנים התפוצצו. הנבחרת בראשותו של פיליפ הרקנוף שנתן עוד משחק מעולה (22 נקודות לצד 8 ריבאונדים) החלה לרוץ ברבע השני וירדה למחצית עם יתרון דו ספרתי. במחצית השנייה הפער גדל עוד יותר, והרבע האחרון שוחק לפרוטוקול בלבד. גרמניה עדיין במאזן מושלם כל עוד הרקנוף משחק (לא שיחק בשני ההפסדים של הנבחרת). הבריטים שורדים בדרג א' הודות לפיב"א שאפשרה להם לנצח משחק אחד מתוך חמישה (ויש עוד שניים על הפרק) ולסיים במקומות 5-8. אילו תפסיד את שני המשחקים הבאים, תסיים בריטניה עם מאזן 6:1 ובמקום השמיני. ה-ז-ו-י.

צפו בראיון שערך שי בוקר עם פיליפ הרקנוף:

טורקיה – ספרד, 70:69.

המשחק שסימנתי בפריוויו כשקול ביותר אכן קיים. שתי הקבוצות היו צמודות זו לזו לאורך כל המחצית הראשונה, ודווקא הטורקים היו אלה שהצליחו לייצר בריחה קלה ברבע השלישי ולעלות ליתרון "משמעותי" של 7 נקודות – שהיה גם לגדול ביותר במשחק כולו. שתי הקבוצות קלעו באחוזים מזעזעים, וקרב החפירות נמשך עמוק עד לרבע האחרון. ספרד עלתה ליתרון 3 כ-40 שניות לסיום, ושאמוס הייזר הטורקי (16 נקודות) הלך לזרוק מהקו. הייזר דייק רק בזריקה אחת, ונתן לספרד הזדמנות לגמור את הסיפור. הספרדים החטיאו, ומוהמין מוסטאפה הצליח לסחוט עבירה 1.2 שניות לסיום, כשהספרדים ביתרון שתיים. מוסטאפה קלע את הראשונה, אך את הזריקה השנייה (שהייתה עשויה לשלוח את המשחק להארכה) החטיא. ספרד עלתה לחצי הגמר עם המון מזל. סרג'י מרטינז מברצלונה הצטיין עם 21 נקודות.

ישראל – ליטא, 78:94.

3000 הצופים שמילאו את הדרייב אין בפעם החמישית ברציפות, ראו בפעם הראשונה בטורניר את הנבחרת מסתערת כבר מהפתיחה. בהחלטה מסקרנת של בית הלחמי, המאמן החליט ללחוץ על כל המגרש כבר מהפתיחה ולשים את דני אבדיה בצבע על מנת שיינעל כל אופציית חדירה של הליטאים. זה עבד נהדר, והנבחרת פתחה עם 2:11 והמון אש בעיניים מול הליטאים האומללים. הליטאים הזעיקו פסק זמן שעצר לישראל את הריצה, וכפי שכבר ראינו – כל עוד הנבחרת לא רצה, אנחנו בבעיה. ליטא הצליחה לחזור למשחק ואף לעלות ליתרון בסיום הרבע עם ריצת 3:14 משלהם, כשההתקפות הופכות לארוכות ומתישות יותר. ג'אמפ שוט של מדר מסיים את הרבע הראשון בתוצאה 18:20 לנבחרת ישראל.

נקודות של חנוכי ואבדיה בצבע פתחו את הרבע השני, כשבצד השני דני ממשיך לנעול את הצבע עבור ישראל. קוזיס קלע שלשה שהשאירה את הליטאים במרחק פוזשן, אך אז הגיע המופע של עידן אלבר – שעלה מהספסל והחל לקלוע מכל הטווחים – בצבע, מהעונשין ומחוץ לקשת עם 14 נקודות ברבע השני! הנבחרת עלתה ליתרון דו ספרתי והמשיכה ללחוץ על כל המגרש. הליטאים איבדו את הראש אל מול ההגנה הישראלית והפער טיפס כבר ל-16 הפרש עוד לפני ההפסקה. חוסר ריכוז בהתקפות האחרונות של הרבע גרם לריצת 0:10 של האורחים שהורידו את הפער, אבל דאנק של דני אבדיה (ראשון באליפות) ושלשה של אופק מלכה הורידו את הנבחרות לחדרי ההלבשה כשהתוצאה מראה 44:53.

רז אדם. נתן הופעה לא פחות טובה מעומר… (FIBA.Basketball)

אולצ'קאס החזיר את ליטא למשחק וההפרש ירד ל-2 בלבד עם תחילתו של הרבע השלישי. ואז הגיע רז אדם. שתי שלשות נהדרות שלו שינו את המומנטום לטובת ישראל. וליצ'קה, הרכז הליטאי נכנס לפאניקה עם קבלת החלטות מחרידה ולא הפסיק החטיא. שיתוף פעולה בין חנוכי לאבדיה ונקודות במתפרצת של אדם החזירו את הפער לדו ספרתי והכניסו את הקהל שמילא כל מושב ביציעי האולם לטירוף מוחלט. שלשה של עמית זיס חתמה ריצת 0:13 שלמעשה סגרה את המשחק, כשרז אדם מוסיף עוד שלשה נוספת ומסיים את הרבע הכי טוב שלו באליפות, כשהוא מעלה את מאזנו ל-17 נקודות עוד במהלך הרבע השלישי. הרבע מסתיים עם שלשה של יותם חנוכי שהיה מחויך מאוד, וישראל מובילה 61:76 לקראת הרבע האחרון.

חנוכי ואבדיה פתחו עם נקודות, אך הרמה ברבע האחרון הייתה ירודה למדי וההתקפות נראו תקועות אצל שתי הנבחרות. ישראל החזיקה את ליטא על 4 נק' ברבע במשך 7 דקות (!!!!), שלא אפשרו לנבחרת ממזרח אירופה לחשוב בכלל על אופציה לקאמבק. עידן אלבר המשיך לעשות נקודות ממתפרצות שנבעו מריבאונדי ההגנה (שליטה אבסולוטית של ישראל בריבאונד), והדקות האחרונות של המשחק כמו שהתרגלנו מנבחרת ישראל – גרבייג' טיים. הקהל כולו קם להריע לשחקנים על עוד הופעה הירואית שמעלה את ישראל לחצי הגמר במוצאי שבת! 78:94 לישראל בסיום.

קלעו לישראל: רז אדם 17, דני אבדיה 16 (10 ריב'), עידן אלבר 16, עמית זיס 13, יותם חנוכי 11 (8 ריב'), ים מדר 7 (10 אס'), נועם אביבי 7, אופק מלכה 3, יאיר קרביץ 2, שחר עמיר 2.

צפו בראיון בסיום המשחק עם עידן אלבר (קרדיט לשי בוקר):

זה היה משחקה הטוב ביותר של נבחרת ישראל, שהצליחה לשמור בצורה מדהימה על הליטאים ולכפות עליהם לא פחות מ-20 איבודים. נתון מדהים. עקב האכילס של נבחרת ישראל אמש היה היכולת מקו העונשין – הנבחרת קלעה רק 12 מ-26 מקו העונשין. במקום לעשות את זה 30 הפרש, זה נגמר רק ב-16. הנבחרת הלכה לקו והחטיאה שוב ושוב, והנתונים הללו צריכים להדליק נורה אדומה לקברניטי הנבחרת, שכן ראינו אמש כיצד גם סרביה וגם טורקיה מפסידות בשל החטאות מהקו. התמונה של דני אבדיה (3 מ-8 מהקו) הולך להתאמן על העונשין בסיום המשחק כבר הפכה לוויראלית. התחושה היא שבכל ערב מישהו אחר מתפוצץ בנבחרת. אתמול אלה היו רז אדם ועידן אלבר שהיו נפלאים. דני אבדיה הציג הופעה פנטסטית בשני צדי המגרש, כשל-16 הנקודות שקלע ולעשרת הריבאודים שליקט, הוא מוסיף 3 חטיפות ו-4 בלוקים. התרומה שלו בהגנה בצבע "עשתה את המשחק" לנבחרת ישראל. ומי שפחות בלט לכאורה אמש היה ים מדר, שקלע רק 7 נקודות ב-3 מ-9 מהשדה, אבל להגיד שהיה לו ערב חלש (כפי שנכתב כאן בבלוג החי) יהיה פשע. מדר הוסיף עשרה אסיסטים (ראשון באליפות) וארבעה ריבאונדים, והיה לשחקן בעל מדד הפלוס\מינוס הגבוה ביותר בנבחרת, עם פלוס 28!

הנבחרת שוב הצליחה לרגש מדינה שלמה אתמול, ושחקניה יצאו לחגוג עם האולטראס החדש שמעודד מאחורי הסל. לרוב אנו רגילים לראות את 'אולטראס הפועל' גודש את יציע 1 בדרייב אין, אך בטורניר הזה ישנו אולטראס אחר שממלא את מקומו. כל מי שראה בטלוויזיה לא יכל להתעלם מהחבר'ה הצעירים בעלי החולצות הלבנות והכיפות שמעודדים ללא הפסקה בליווי תופים – דבר נדיר מאוד במשחקי הנבחרת המנומנמים לרוב. הסיפור סביב האולטראס החדש שנוצר הוא מעניין – מדובר ביוזמה של עיריית גבעת שמואל, עיר מגוריו של אריאל בית הלחמי, שהחליטה לרכוש כ-100 כרטיסים ולחלק אותם לתלמידי הישיבה התיכונית בעיר. החברים התארגנו על שני תופים וסיכמו ביניהם להגיע עם חולצות לבנות. וכך, נוצר גוש מעודד שלא מתביישים לקחת שירי עידוד מכל הקבוצות בארץ. את המילים "מכבי" ו"הפועל" באותם שירים מחליפה המילה "ישראל". השחקנים, בני נוער בעצם, נלהבים מאוד מ"ארגון האוהדים" החדש, שכבר מתחזק דף אינסטגרם פעיל, וזוכה לתמיכה מוחלטת של איגוד הכדורסל. הארגון חיכה אמש לשחקנים ביציאה מחדרי ההלבשה וחגג עמם במשך דקות ארוכות, כשדני אבדיה משתלט על התוף ומקפיץ את הילדים הנלהבים. כל שנותר לנו לקוות הוא שהחבר'ה הללו יספיקו להגיע למשחק נגד צרפת, המתקיים כחצי שעה לאחר צאת השבת.

סניף בני עקיבא או אולטראס נבחרת ישראל? העיקר שעושים אווירה! (FIBA.Basketball)

 

משחקי חצי הגמר (שבת):

18:15: גרמניה – ספרד, דרייב אין.

21:15: ישראל – צרפת, דרייב אין.

No photo description available.
בראקט האליפות (מתוך הפייסבוק של פיב"א)

 

פריוויו למשחקי השבת ולמשחקה של נבחרת ישראל נגד צרפת יעלה בהמשך. למקרה שתהיתם בנוגע לכרטיסים, כולם נמכרו תוך 10 דק' מהרגע שהמכירה נפתחה. באיגוד הכדורסל החליטו שלא להעתיק את משחקי חצי הגמר להיכל ביד אליהו בכדי לשמור על האווירה הביתית בדרייב אין. בהחלטה מרגיזה ביותר, האיגוד החליט לעלות את מחירי הכרטיסים (שעד כה עמדו על 50 שקלים בכל היציעים) ל-250 באמצע היציעים המרכזיים, 150 בצדיו של אותם יציעים, ו-100 למאחורי הסלים. את הקהל הישראלי, כאמור, זה לא ממש עניין. טירוף שכזה סביב נבחרת נוער לא היה מעולם, בשום מקום אחר על פני הגלובוס. איזו נבחרת מרגשת יש לנו…

#אל_אל_ישראל!

עידו יצחקי

בן 19, גר בשוהם. כותב על פוטבול, NBA וכדורסל נוער ישראלי. אוהד מכבי ת"א בכדורגל, כדורסל, כדוריד, כדורעף וזריקת דוקים למרחקים.

לפוסט הזה יש 38 תגובות

  1. תודה עידו
    יש קהל כדורסל גדול בארץ שרק מחפש אם מי להזדהות כי בקבוצות קשה מאוד גם הישראלים מחליפים קבוצות כל הזמן וגם לא כל כך משמעותיים

  2. מבחינת כדורסל
    היה שיפור גדול אתמול במשחק התקפה המסודר , כמה מהלכים יפים בפיקאנדרול ובפוסט אפ ובכלל כדורסל טיפה יותר חכם .
    בכלל צריך להגיד בלי להתבייש אנחנו הנבחרת הכי טובה באליפות הזאת לא בטוח שזה יספיק לזהב אבל אין סיבה שלא

  3. תודה עידו אני רק אוסיף ואתייחס לכך שבמשחקי 13-16 מחר איטליה מול סרביה כאשר המפסידה תודח
    שלחתי אתמול בשעת לילה מאוחרת כמה תגובות לדעתי שווה לקרוא אז אשלח שוב.

    חצי גמר כמה תובנות שלי מהמשחק ושמשקפות את הטורניר בכללו .
    שינויי מומנטום לאורך כמעט כל המשחק .
    ישראל עשו דו ספרתי על ההתחלה וליטא הפכה ואז +16 וליטא הורידה עד ל -2 ואז ישראל ברחה לתמיד.
    בכלל זהו טורניר מוזר ואולי אופייני לגילאים אלו כמה נתוני טורניר
    1. רק 9/36 נגמרו בהפרש חד ספרתי שזה 25 אחוז בלבד.
    אגב את המשחקים הצמודים ביותר בטורניר חוותה ספרד הבלתי מנוצחת ועוד בנוקאאוט בו המפסיד עף עם 69-70 על טורקיה היום ו 80-82 על סלובניה אתמול ..עכשיו זה יכול בשקט להיות בצד השני מצד שני עצם זה שספרד שרדה את שני הערבים הללו יכול להעיד על אופי מסוים.

    2. מהצד השני 9/36 הסתיימו ביותר מ 22 הפרש ( 50 אחוז הסתיימו ב 10-19 הפרש)
    השיא 44 הפרש שייך ליון שהביסה את פולין בתים 46-88 וראינו שזה לא עזר לה להגיע לטופ 8
    אח"כ ליטא עם 39 ללטביה בשמינית (75-114 ) ו30 לפולין (71-101) בבתים …מה שלא עזר לה היום
    צרפת יריבתנו הבאה שמה 28 לאוקראינה בשמינית (40-68 ) וכן גרמניה על יוון באותו השלב (54-82 )
    איטליה שמה לבשר התותחים אוקראינה 27 הפרש בבתים (58-85 )
    גרמניה נתנה בראש גם בבתים עם 26 על לטביה 66-92
    והיום אותה גרמניה שמה 25 לבריטניה (56-81) אך גרמניה כשהיא לא מביסה היא מפסידה והיא היחידה להגיע לפיינל פור ולהפסיד פעמיים מעניינת מאד ההתמודדות מול ספרד שניצחה כאמור את ההתמודדויות הצמודות ביותר .
    ספרד אגב גם נתנה פעם אחת בראש 23 ללטביה בבתים (55-78 ) .

    3. הסקור הנמוך היה 108 בניצחון צרפת על אוקראינה 40-68
    הגבוה ביותר היה 189 בניצחון ליטא על לטביה 75-114 שני המשחקים שוחקו בבתים .

  4. קצת על כל נבחרת בחצי הגמר
    צרפת עם מאזן מושלם של 0-5 ויחס סלים של 56-71
    היא סיימה ראשונה את בית 1
    לאחר 61-71 על מונטנגרו
    במחזור 2 היא גברה 60-74 על בריטניה
    במחזור 3 57-69 על טורקיה
    בשמינית הגמר הביסה כאמור 40-68 את אוקראינה
    והיום ברבע לראשונה ניצחה משחק חד ספרתי בלבד עם 63-71 על אוקראינה

    נבחרת ישראל לעומת זאת עם מאזן של 1-4 ויחס של 78-88
    כל משחקי הנבחרת בניצחונות ובהפסד דו ספרתיים .
    ישראל היחידה מהעולות לפיינל פור שפתחה בהפסד עם 92-81 לסרביה
    אבל ישראל התאוששה יפה לאחר 75-85 על איטליה ואז 74-93 על אוקראינה
    בשמינית ישראל גברה על מונטנגרו 69-88 וברבע 78-94 על לטביה.

    נבחרת ספרד כאמור במאזן מושלם משלה 0-5 ויחס של 69-79
    היא החלה ב 73-85 על קרואטיה ,המשיכה עם 55-78 על לטביה וסיימה את הבתים עם דו ספרתי שלישי הפעם על גרמניה 66-78 אך בנוקאאוט זה הלך קשה הרבה יותר ,תחילה 80-82 על סלובניה ואז 69-70 על טורקיה.

    גרמניה יריבתה היא הפוכה מספרד ראשית היא היחידה מהעולות שהפסידה יותר מפעם בודדת ,אבל כשהיא מפרקת זה עד הסוף כך היה במחזור הפתיחה עם 66-92 על לטביה ואז באה היעצרות עם הפסדים 80-69 לקרואטיה ו78-66 לספרד .
    אך אז גרמניה חזרה להתפוצץ עם 54-82 על יוון והיום 56-81 על בריטניה.

  5. נתונים סט' אחרונים צרפת מוליכה במספר הספיגות למשחק בודד עם ה 40 בלבד שספגה מול אוקראינה .
    ליטא שהודחה היום על ידי ישראל הייתה ליחידה באליפות לקלוע מעל 100 והיא עשתה זאת פעמיים בבתים עם 71-101 על פולין ובשמינית עם 114 לסלה של לטביה (75-114 )
    יוון קלעה הכי הרבה ולא ניצחה בהפסד לליטא 86-88
    לצרפת ואוקראינה הספיקו 68 נקודות בכדי לנצח …צרפת עשתה זאת מול..אוקראינה בשמינית
    אוקראינה עשתה זאת לסרביה בבתים (63-68 )

  6. ברובד ההיסטורי
    גרמניה היחידה מהעולות לפיינל פור ללא זכייה בתואר ואף לא גמר באמתחתה (הישג השיא מדליית ארד) .
    צרפת הייתה 7 פעמים בפודיום ו 3 פעמים בגמר עם גביע אחד בשנת 2010 לאחר 62-73 על יוון בגמר (בקרואטיה)
    ישראל הייתה 4 פעמים בפודיום כולם בגמר אך הזכייה היחידה הייתה רק אשתקד לאחר 66-80 על קרואטיה בגמר (בגרמניה)
    ספרד הייתה הכי הרבה פעם על הפודיום עם 14 כולל 7 גמרים אך רק פעמיים זכתה
    לראשונה ב 2011 לאחר 70-82 על איטליה בטורניר הביתי וב 2016 לאחר 55-68 על ליטא (בפינלנד)

    אגב המעוטרות ביותר מבחינת זכיות
    הם סרביה ויוון עם 3 זכיות כ"א
    יוון עשתה 5 גרים ולכן מדורגת ראשונה
    היא זכתה בתואר ב 2002 בטורניר שנערך בליטא לאחר 73-77 על ספרד בגמר
    וחזרה לזכות בטורנירים הביתיים ב 2009 לאחר 85-90 על צרפת וב2017 לאחר 56-65 על ישראל

    סרביה עשתה זאת ברצף בשנים 06-08
    תחילה בגמר 2006 היא גברה על טורקיה המארחת בגמר 58-64
    כעבור שנה בגמר 2007 היא גברה על ספרד 78-87 (מארחות איטליה וסלובניה)
    ב 2008 בלטביה היא ניצחה 89-96 את ליטא
    סה"כ 12 זוכות בטורניר הזה שהחל ב 92
    יוון וסרביה עם 3 זכיות כאמור
    לאחריהם ספרד ,ליטא ,איטליה ,סלובניה וסרביה עם 2 זכיות כ"א
    אח"כ ישראל ,צרפת ,טורקיה ,בלארוסיה ורוסיה עם זכייה בודדת.
    קרואטיה ,לטביה גרמניה בין אלו שלא זכו.
    אגב יש מה לחכות לגמר לאחר ש 16/21 נגמרו חד ספרתי( 76 אחוז)
    7 גמרים הוכרעו עד 5 הפרש פעמיים הוכרע גמר בנקודה בודדת
    גמר 2000 אז גברה סלובניה על ישראל 65-66
    וגמר 2012 אז גברה ליטא על צרפת 49-50

    הגמר עם ההפרש הכי גדול
    מקום 5 גמר 2010 צרפת מנצחת את יוון 62-73 (קרואטיה)
    מקום 4 גמר 2011 ספרד מנצחת את איטליה 70-82 (ספרד)
    מקום 3 גמר 2016 ספרד מנצחת את ליטא 55-68 (פינלנד)
    מקום 2 גמר 2018 ישראל מנצחת את קרואטיה 66-80 (גרמניה)
    מקום ראשון גמר 98 סרביה (ומונטנגרו) מביסה את סלובניה 73-92 (איטליה)
    בין מצטייני הטורניר בעבר
    שמות בולטים
    1996 : נסטרוביץ (נבחרת סלובניה ) לאחר מכן באליפות היורוליג 98 (קינדר) ובאליפות נ.ב.א 05 (ס.א) וכן באליפויות איטליה ,יוון וסלובניה)

    1998 איגור רקוצ'ביץ (סרביה) זכה עם הנבחרת הבוגרת באליפות עולם 02 ואירופה 01 וגם באליפויות ביוגוסלביה ז"ל וספרד ומצטיין הליגות ביוגוסלביה וספרד וכן מלך סלי היורוליג וחמישיית המפעל הראשונה.
    שיחק גם במינסוטה .

    2000 סאני בצי'רוביץ (סלובניה) זכה ביורוליג עם פאו 07 נבחר 46 בדראפט 03 ע"י דנבר אך לא שיחק בנ.בא
    בין קבוצתיו באירופה קינדר ,פאו ,צסק"א ובנטון .

    2002 ניקוס זיסיס (יוון )
    אלוף איטליה ,יוון ,רוסיה וגרמניה למעט רוסיה בכל היתר לקח גם גביע
    לקח יורוליג עם צסק"א ואליפות אירופה ביוון הבוגרת
    בין היתר שיחק בצסק"א ,בנטון ,סיינה ופנרבחצ'ה.

    2004 אראזם לורבאק (סלובניה)
    3 אליפויות +3 גביעי ספרד אליפות איטליה וגם יורוליג עם ברצלונה
    שיחק גם בצסק"א ,בנטון ,רומא ומאלגה.

    בנוסף זכו גם שחקנים פעילים
    כמו קורבנוב ,איילוסבה ,תיאודוסיץ ,ראדולציה ,פאפניקולאו ,מירוטיץ ,וסטרמן ,אוסמן ,גודריץ ,ואחרון חביב זוסמן שלנו .

  7. הכי הרבה נקודות בגמר קלעו בלארוסיה בגמר 94 וסרביה בגמר 08 96 נקודות כ"א
    הכי קצת קלעה צרפת 49 בגמר 2012
    הכי קצת נקודות שהספיקו לזכייה בתואר השיגה ליטא עם 50 לסלה של אותה צרפת מהשורה הקודמת.
    לעומת זאת איטליה קלעה 91 אך לא זכתה בתואר הפסד לבלורסיה בגמר 94
    187 הנקודות בגמר 94 מהוות שיא (בלארוסיה -איטליה 91-96 )
    99 הנקודות בגמר 2012 בין ליטא לצרפת מהווים שיא שלילי (49-50 ליטא)

    כתיבת תגובה

  8. תודה עידו. די מדהים שהסרבים התדרדרו עד למשחקי ההישרדות בדרג א'. ההבדל בין גרמניה של שלב הבתים לזו של השמינית והרבע היא שהורנקוף כמו שהזכרת משחק, בשני ההפסדים בבית המוקדם והזכרת את זה לפני שלב השמינית הוא לא שיחק.
    ההחלטה של האיגוד לטעמי נכונה לא להעביר את המשחקים , חבל רק על הקצת חזירות בהעלאת המחירים, חלק מזה שהאולם מפוצץ הוא המחירים הזולים והנכונים לדעתי לאליפות בסדר גודל כזה. אותי הכי מרשים בנבחרת שלנו בטורניר הזה היא העובדה ששחקני המשנה שלה מצוינים, כל משחק פרט לאבדיה ומדר שהם הכוכבים של הנבחרת (וגם חנוכי שהיו ממנו ציפיות לפני הטורניר) מופיעים לך עוד 3-4 שחקנים, בין הבולטים משחקני המשנה : אדם הנהדר- יש לו יופי של קליעה, קרביץ שהוא סוג של כולביוניק בנבחרת- עושה הכל מהכל , אביבי וזיס שנותנים גוף מתחת לסלים למרות הנחיתות בגובה לרוב. ומעל כולם אריאל בית הלחמי שמנהל את העסק מעולה ומוכיח שוב שיש לו בהחלט את זה בעבודה עם שחקנים צעירים, איזה כיף שבא לקבוצה שלי עונה הבאה , איזה כיף לים מדר וגם לבריסקר שמצטרף שמקווה שיזכו לצ'אנס תחתיו.

    1. אני מרגיש קצת כמו תקליט שבור כשאני מדבר על הרקנוף. אחד השחקנים הכי טובים באליפות. סימנתי אותי באחד הפוסטים כאן כפרוספקט שמאוד כדאי לשים לב אליו, אבל ההשפעה שלו על המשחק של גרמניה היא מדהימה.

  9. אני מאוד מקווה שהספורט הישראלי בכלל ובכדורסל בפרט שמים לב על הפוטנציאל של האוהדים עם הכיפות שמלאו יציעים בכלל והחבורה ביציע 1 בפרט, בתור אוהד עם כיפה אשמח שלא יהיו משחקים של הנבחרות בשבתות כדי שכולם יוכלו לבוא.

    1. האוהדים עם הכיפות דןקא כדאי שילכו להתפלל לבית הכנסת ,במקום ללכת למשחקים.
      כי הם יכולים לתרום הרבה יותר בבית הכנסת מאשר במגרשים.
      אני רק מקוה שהם לא נוסעים בשבת לבית הכנסת…

      1. זה לא סותר, מותר ללכת לראות משחק וגם להתפלל. במחצית יש מניין מסודר מחוץ ליציעים.
        לגבי לסוע ברכב לבית כנסת זה פסק של הרב פינשטיין בארה"ב במקרים של בית כנסת במרחק של שעה נסיעה. בארץ בשעה אתה יכול לחצות את תל אביב. לכן זה לא שייך לארץ

        1. כדאי מאוד שתבדוק את מקורותיך! אף פוסק אורתודוקסי לא יפסוק כך ולא פסק כך!!! הרמורמים עושים צחוק מכל היהדות ובתי התפילה שלהם הם חיקוי לכנסיות וחיי היומיום שלהם כחילונים ואת הדברים הבסיסיים ביותר של היהדות כמו שמירת שבת וכשרות וטהרת המשפחה וכדומה הם לא ממש מקיימים וגם כאלו שהם לא יהודים לפי ההלכה הם מקבלים כיהודים ולא ממש מפריע להם נישואי תערובת עם נוצרים ואך בין יהודי לנוצריה, כשמדובר בדבר שהוא מהבסיסייים ביותר של הדת היהודית והדבר הבסיסי ביותר של הזהות היהודית. שיעור ההתבוללות (שסימן ההיכר של הוא נישואי תערובת) אצל הרפורמים הוא בהקף 60% ואצל הקונסרבטיבים +40% כשאצל ישראלים חילונים שירדו מדובר על 80-70 אחוזים. ורק אצל האורתודוקסים מדובר בתופעה זניחה ושולית עם 3% כשמן הסתם אותם אחוזים הם של חלשים מבחינה דתית שיותר קרובים לחילונים. רק בדרך האורתודוקסית יש עתיד לעם ישראל ובדרך החילונית רפורמית מדובר בחיסול של עם ישראל, כשרק מן היהודים האורתוקסים בחו"ל בעלייה. מספרם של השאר בירידה.

  10. 12 תגובות …אז כנראה שהנבחרת שלא.באשמתה לא ממש מרגשת.
    בטוח שלא מרגשת מדינה שלמה.
    אני אישית מתעניין בכדורסל ובנוער
    אך הכדורסל הישראלי עמיס בזרים וחולה.
    עד כדי כך חולה שהצלחת נבחרת נוער עתודה
    ואפילו הבוגרת לא ממש מענינת .
    הדבר הנכון וההכרחי על מנת לרפא את הכדורסל הישראלי, וכדי להחזיר את הענין לקהל הוא לדאוג שאותם שחקנים צעירים מוכשרים יוכלו לשחק ,לא לשבת על הספסל.
    בזמנו במשחק של מכבי תא בווירטון, ואותו מקום שנמ היסטורי של הנבחרת הבוגרת באליפות אירופה, והויירטואוזיות של ידידי מיקי ברקוביץ ,באמת ריגשה מדינה שלמה.
    יש שחקנים צעירים מוכשרים ,מגיע להם לשחק ,הגיע הזמן לצמצם משמעותית את כמות הזרים בספורט הישראלי.

    1. לאט לאט אחי. הפוסט באוויר כולה שעה. כשהתחלתי לכתוב על הנבחרת לפני חודש היו לי בקושי 9-10 תגובות. עכשיו כבר יש הרבה יותר. סולד אאוט ברבע שעה למרות מחירים מופקעים. אין לי ספק שאם היו עוברים למנורה היה גם סולד אאוט.

  11. לאורך השנים לנבחרות ישראל לדורותיהן היה קשה מול נבחרות אתלטיות (שמכפה על הטקטיקה שהישראלים אוהבים), נקווה שיעברו את צרפת בחצי

  12. דבר ראשון, והכי חשוב –
    כל הכבוד, עידו. על ההתמדה. על הכיסוי הנרחב והמקצועי. על ההתלהבות.
    .
    אני לא ממש מחובר לכדורסל הישראלי בעשור + האחרונים,
    אבל גם אני "נדבק" בהתלהבות לנוכח הקבוצה הצעירה והמרשימה.
    אתמול, לדוגמה, עקבתי בדביקות אחרי הבולג החי במהלך המשחק (לא הגבתי מחשש ניחוס… כל פעם שרציתי לרשום משהו, ליטא התחילו ריצה קטנה. למעשה, הניצחון עליי…),
    ואני חייב לציין, שלמרות שהייתי "שותף שקט", זה היה תענוג צרוף (שותף? כמו השותפות של הזבוב והפיל…)
    .
    ברמה הפרסונלית, התרשמתי עמוקות מאבדיה. הוא נתן המון חומר למחשבה, לסקאוטים שצפו במשחק. בעיקר בגלל היכולת להיות דומיננטי גם בלילה בו הוא לא הקלע המוביל.

  13. תודה רבה עידו. יופי של משחק מצפה לנו בשבת.
    אגב (לא בעניינים בנושאים האלו)- מתי יוצאת השבת? האם האולטראס בלבן יספיקו להגיע למשחק?
    ניסיתי להיכנס אתמול מיד לאחר המשחק לאתר של "לאן" וקיבלתי הודעת עומס חריג. בניסיון השלישי לאחר כ-10 דקות כבר לא נותרו כרטיסים.. אין ספק שהיו ממלאים את יד אליהו בלי בעיה (במחירים נוחים של נניח 35 שח לכרטיס).

    1. שבת יוצאת ב20:27. לטובת שומרי השבת (ואנוכי ביניהם) איחרו את שריקת הפתיחה ל21:15. הערכתי – האולטראס בלבן יארגנו הסעה מגבעת שמואל שתצא ישר בצאת השבת, ויספיקו להגיע. אני גם מתכוון לנסוע ישר במוצאי שבת ומקווה שאספיק להגיע לפני הטיפ-אוף

  14. עידו תודה רבה. הסיכומים והתחזיות שלך מצוינים וכתובים לעניין. מאד מרשימים היכולות שלך לצפות תוצאות וכן ניתוחים על השפעת הכוכב הגרמני על נבחרתו. תמשיך ככה. כמי שעקב בדיקות אחרי הנבחרת וגם הייתי בשני משחקים אתמול טיול איטליה אני רוצה לשתף שזו חוויה מדהימה עם אנרגיות מטורפות. אה, ואני חובש כיפה ושמתי לב שיש בקהל המון דתיים אבל זה ממש לא משנה. אהבתי עידו שביררת והבאת לידיעתנו את זהות האולטראס. האמת זה די סיקרן אותי מיהם. בקיצור תמשיך ככה ונמשיך ליהנות מכתיבה שלך ויאללה סיירת מטכ"ל… סליחה, נבחרת ישראל!!! 😆😆

  15. עוד נתון מעניין אומר שב 21 האליפויות 6 מארחות העפילו לגמר (33 אחוז)
    4 מארחות זכו בגביע בטורניר הביתי
    1. רוסיה 2005 (53-61 על ליטא בגמר)
    2. יוון 2009 (85-90 על צרפת בגמר)
    3. ספרד 2011 ( 70-82 על איטליה בגמר)
    4. יוון 2017 (56-65 על ישראל בגמר)
    בנוסף 2 נבחרות הפסידו בגמר הביתי
    1. יוון 1992 (65-63 לאיטליה בגמר)
    2. טורקיה 2006 ( 64-58 לסרביה ומונטנגרו בגמר)

  16. לסיום אם ישראל תנצח מחר את צרפת …אינשללה היא תשתווה לסרביה וספרד שהצליחו להגיע ל 3 גמרים ברצף.
    סרביה כאמור כפי שנכתב זכתה בשלושת התארים בשנים 2006-2008
    ספרד השוותה שיא הופעות לגמר בשנים 2014-2016
    ב 2014 היא נוצחה בגמר על ידי טורקיה 65-57
    ב 2015 היא נוצחה בשנית ברצף 70-64 על ידי סרביה ובכך הפכה לראשונה וליחידה להפסיד צמד גמרים רצופים
    ב 2016 פעם שלישית גלידה היא ניצחה בגמר את ליטא 55-68
    ישראל כאמור הגיעה לגמר 17 אז נוצחה על ידי יוון 65-56
    אשתקד ניצחה ישראל בגמר את קרואטיה 66-88
    אגב אם אני זוכר נכון הגמר מול קרואטיה היה במוצאי תשעה באב והגמר אם וכאשר הזה יהיה במוצאי י"ז תמוז הדחוי.
    אם ישראל תזכה בטורניר היא תהיה לשנייה בהיסטוריה להגן על תארה לאחר סרביה כאמור.

  17. אגב נבחרת ישראל דאז הייתה סופר מוכשרת עם שמות גדולים היום בליגה ובנבחרת אדם אריאל ,תומר גינת, שון דוסון, ואיגור קולשוב .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט