עתיד הכדורסל הישראלי (חלק ב')/ דניאל ליפשיץ

צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הכדורסל בישראל

בחלק א' כתבתי שבשנתיים וחצי מאז כתבותיו של ערן שור השתנו הרבה דברים (מוזמנים לקרוא את פרק א' על הנבחרת הבוגרת), והפעם הגיע הזמן לדבר קצת על מה יצא מנבחרת העתודה.

קודם כל – מה קורה עם העתודה כרגע?
הנבחרת הצעירה שלנו הגיעה לטורניר אליפות אירופה עם לחץ די כביר.
גם בשל העובדה שהנבחרת הקודמת זכתה במדליית הזהב בקיץ שעבר, ומכיוון שהנבחרת הקודמת זכתה במדליית הכסף. אה, כן, ואסור לשכוח את הפרט הקטן שהנבחרת מארחת את הטורניר…

אז לפני שנדבר על כמה חשוב הטורניר הזה לדני אבדיה וחבריו, בואו נעיף מבט על השחקנים שצוינו כאן לפני שנתיים ע"י ערן שור, ומה יצא מהם.

הראשון הוא תמיר בלאט.
קודם כל, חזה ערן כי בלאט יגיע בתוך כמה שנים לנבחרת. הוא לגמרי צדק. בלאט לא רק שחקן נבחרת בוגרת לגיטימי, הוא גם הרכז הפותח שמקבל נתח גדול מאוד של דקות ממאמנו עודד קטש. החיבור בין השניים נוצר כבר בהפועל תל אביב, כשתמיר היה דאז בסביבות גילאי העשרה.
לאחר מכן, קטש אימן אותו בנבחרת העתודה (וגם זכה איתו במדליית הכסף), וכשחתם המאמן בעיר הבירה הוא עשה הכל כדי להביא את הרכז.

ההגנה והזריקה ל-2 תמיד יהיו עקבי האכילס של תמיר, אך ניתן לראות בשנים האחרונות שיפור בנקל בשתי הקטגוריות האלו. עם ראיית משחק פנטסטית וזריקה טובה לשלוש, אמור בלאט לאייש את עמדה 1 לעשור הקרוב (אם לא יתפתח כאן משהו מיוחד).

וכשאני אומר משהו מיוחד אני מתכוון לצמיחה לא צפויה של גיל בני, ים מדר, עידן אלבר או כל גארד צעיר אחר שיכול לתפוס לבלאט את המושכות בנבחרת.

השני הוא דניאל קופרברג.

אולי התקווה הגדולה ביותר שלנו לעמדת הסנטר של השנים הבאות. או לפחות היה ככה. שימו לב מה ערן רשם עליו באותם ימים (כשקופרברג היה בן 19) – "הוא הפרוספקט המבטיח ביותר שיש לנו בעמדת הסנטר". הוא שוב צדק – וכולם טעו לגביו.

ההתפתחות שלו לגמרי לא הייתה בהתאם, כי במקום לבנות את עצמו כשחקן מטרה בצבע, הוא עובד על הקליעה שלו. דניאל היה צריך להתפתח עוד קצת בסגנון הסנטר שקרוב לטבעת – סטייל קלינט קאפלה (להבדיל).
ייתכן והעונה עם מכבי חיפה בליגה הלאומית עשתה לו טוב, אבל גם שם אפשר להגיד שציפינו ממנו לתת יותר. כרגע הוא שווה סגל רחב אבל לא יותר מזה. אולי זה יתהפך בעונה הבאה, כשמכבי חיפה תפתח את עונת החזרה שלה לליגת העל.

השלישי הוא אור לאומי, אבל אין מה להרחיב כל כך בעניין.

לאומי תמיד הפגין ביטחון על הפרקט, זרק מכל נקודה וידע לייצר נקודות מחדירה לסל. לאומי הפסיד שנה מהקריירה בעקבות מחלת הנשיקה. אשתקד חזר לליגת העל אך ירד ללאומית עם בני הרצליה למרות עונה מרגשת מבחינתו (בראשה סל הניצחון על הפועל תל אביב). כרגע זה מספיק בקושי כדי להיכנס לסגל של הנבחרת האולימפית, ויהיה מעניין לראות אם יישאר בהרצליה למרות הירידה או שמא יחתום באחת הקבוצות מליגת העל. לא נראה שיגיע רחוק יותר מזה, לצערנו.

לאחר מכן דיבר שור על שחקני הרוטציה של העתודה באותה עת. צוף בן משה לא מוצא מקום בליגת העל, וחבל (היה ההפתעה החיובית של אותו טורניר). הובר יקווה סוף סוף לדקות משמעותיות באופן עקבי בהפועל חולון – אולי ההחתמה של דרוקר יכולה לתרום לכך.
פליישר נתן עונה סבירה מינוס, אבל יכול להיות מרוצה מהדקות שקיבל באשדוד. האחרון שהזכיר היה ארצי שללא ספק היה אחד מהשחקנים שיותר השתפרו בעונה שעברה, וגם כתבנו עליו בפרק א' בהרחבה.

כמו בכל פרק, גם כאן מגיע תורי לספר על ארבעה שחקנים מהנבחרת. הפעם תהיה זו נבחרת העתודה, וזה יהיה קצת קשה – ערן שור כבר דיבר בפרק 4 (בסדרת הכתבות שלו) על אלבר, חנוכי ולוינסון, לכן אצטרך לכתוב על מי שערן לא כתב עליו בעבר.

הראשון יהיה ים מדר. רכז בגובה טוב (1.90), ואחלה מוטת ידיים. נולד בסוף שנתון 2000 כך שיהיה חלק גם מנבחרת העתודה של קיץ 2020. יש האומרים שמדר קיבל לא מעט דקות העונה (ביחס לילד בן 18), ויש האומרים שיכל גם לקבל יותר, בטח ובטח כשלהפועל תל אביב לא היה רכז טבעי במשך עונה שלמה. אבל נעזוב את זה בצד. כמעט בכל משחק מדר הראה ניצוצות.

יש לו ראיית משחק לא רעה, ביטחון ברמה גבוהה, חוצפה חיובית. מבחינת כדרור יש בוודאות עם מה לעבוד, אבל צריך לשפר עוד קצת את הקליעה מחוץ לקשת, המשחק הפיזי וכנראה להוסיף מסת שריר. מבחינה הגנתית – מי שראה את הדרבים העירוניים יכל לראות איך מדר משתמש בידיו הארוכות, כשהוא מקשה על ג'ון דיברתולומיאו וסקוטי ווילבקין. לא פשוט כלל. הוא צפוי להיות אחד מהכוכבים של נבחרת העתודה הנוכחית (והבאה, כאמור) כשבהכנה הוא מספק כ-14 נק' למשחק. מדר הוא אחד הכישרונות האהובים עליי ולא אתפלא אם יתחרה בעתיד על עמדת הרכז הפותח של הנבחרת, יחד עם תמיר בלאט שכבר תפס את המושכות.

השני יהיה דני אבדיה כי פשוט אי אפשר שלא לדבר עליו.

ערן לא דיבר עליו דאז בפרויקט שלו, כיוון שעוד לא כולם ידעו במי מדובר. היום כבר אין אחד שלא יודע מה יכול לצאת ממנו. המומחים הגדולים של הדראפט אומרים כי ייבחר בסביבות המקום החמישי (דראפט 2020), כשמצדי גם אם ייבחר ב-14 הראשונים יהיה בהחלט כבוד אדיר.

הרבה ישראלים אומרים כי הם לא רואים מה מיוחד כל כך באבדיה, אבל מי אנחנו שנתווכח עם המומחים הגדולים ביותר? ככל שעובר הזמן הבן של זופר משלים עוד מטרות, כשכבר בגיל 19 הוא מחזיק ברשימה נאה של הישגים. הפעם, אבדיה לא יסתפק בתואר חמישיית הטורניר. הוא רוצה את ה-MVP. הוא רעב, ואם הוא יעשה את זה – זה יכול לתת לו קפיצה גדולה למניה שלו.

הבחירה השלישית קשה מנשוא. מצד אחד, הייתי רוצה לרשום על יותם חנוכי, עידן אלבר, ותומר לוינסון – אך כאמור, ערן רשם עליהם בפרויקט שלו לפני כשנתיים וחצי.
הייתי שמח לרשום על גבי צ'צ'אשווילי, שהיה אמור להיות הסנטר הפותח של בית הלחמי – אבל יעבור עכשיו פציעה קשה מאוד ונותר לנו לקוות שיחלים מהר. עם 2.09 והרבה גובה שחסר בנבחרת הבוגרת, אולי יגיע לשם יום אחד. יש עוד כמה שחקנים שקצת פחות נוצצים אבל מרגיש לי שמדובר בחבר'ה שדי מאוזנים מבחינת יכולת. יש את אופק מלכה, שנותן משחקי הכנה לא רעים בכלל. יש את יאיר קרביץ, רז אדם, נועם אביבי ותומר פורת שיתחלקו בניהם בנקודות ונמצאים פחות באור הזרקורים. חשוב לי להדגיש שמדובר בדור מוכשר באמת.

אנסה לפלפל את העניינים ולבחור דווקא שחקן שלא נבחר לסגל. לא, לא עמית עבו. אני רוצה לדבר קצת על גיא פלטין. גארד עם סייז טוב (1.92), כשלפני שנתיים היה אחד מכוכבי ליגת העל לנוער. פלטין ניחן במוטת ידיים ארוכות וזריזות ברמה גבוהה, ועל הדרך מוסיף אתלטיות למשחק מאוד מגוון. הוא חוטף מדהים ולא סתם נבחר לשחקן ההגנה של הליגה באותה עונה מדוברת. אפשר להבין למה גיא לא זומן לסגל של 12 האחרונים – הוא חתם בתחילת העונה בחולון ובקושי שותף במשחקים. מנגד, השתתף פלטין במחנה אימונים בינלאומי בארה"ב, במשך כמה חודשים. הגארד מספר כי הלו"ז אינטנסיבי, שם עובדים על העמקה ביסודות המשחק, יחד עם מאמנים מהשורה הראשונה (ותודה ליעקב מאיר הנהדר מישראל היום). גיא פלטין יוכל להיות חלק מנבחרת העתודה הבאה, אבל יהיה לו קשה להיכנס לנבחרת הבוגרת אם לא יציג יכולת מרשימה יותר ממדר ובלאט. מבחינת נתונים חיצוניים – הוא לגמרי מעליהם.

זהו. עד כאן לחלק ב' – לנו רק נותר לאחל לנבחרת העתודה בהצלחה בקמפיין. ותבואו לעודד, לא כל יום אנחנו מארחים טורניר.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. את העונה האחרונה ים מדר סיים עם 2.8 נקודות למשחק ב-10 דקות, קלע ב-32 משחקים 6 שלשות בלבד ב-25%, וסיים עם יותר איבודים מאסיסטים (בתור רכז, כן?) – להגיד שהוא היה צריך לשחק יותר זו טענה מופרכת. אם כבר היה צריך לשחק הרבה פחות. מה שכן, הנבחרת זוכה "במרורים" שהפועל אכלה בשנה הזו.

    וזה לא שאני נגד דקות לצעירים. אבל זה בעייתי לדרוש מקבוצה להשתמש בסגל שלה בצורה פחות טובה כדי לקדם צעיר שעוד שנתיים שלוש יכול לשחק נגדה. בכל אופן, אני מקווה שהתצוגות מול נערים לא יעלו לו לראש אלא הסטטיסטיקה של שנה שעברה, כדי שימשיך להשתפר.

  2. הבנתי. הסטטיסטיקות לא אומרות הרבה כשמדובר ב-10 דקות. אבל יש לך נקודה בכל זאת. מאמין שבתור שחקן של 25 דקות ייראה יותר טוב גם בבוגרים. נראה!

    1. בתור צופה (ואוהד) אני יכול להגיד לך שהסטטיסטיקה לא שקרה ולמעט משחקים בודדים (ההארכה בדרבי) הוא לא היה מספיק טוב. מצד שני מדובר בשחקן צעיר עם גרף התקדמות מרשים ככה שברור שהוא הולך להיות הרבה יותר טוב.

      אני לא מאמין שהוא ישחק 25 דקות בערב, אבל כנראה שבאיזור ה 15-20. אבדיה היה חותם על כמות כזו היום

  3. תודה דניאל. אני חושב שכל נבחרת עתודה שמצליחה לייצר 3-4 שחקני בוגרים לגיטימיים לליגת העל זה מעל ומעבר. הנבחרת של 17 כבר מחזיקה בשניים כאלה (בלאט וארצי) ויש לה לפחות עוד שניים פוטנציאליים שמקווה שהשנה תהיה עונת הפריצה שלהם, בהתחשב בקבוצות שבהם משחקים והתקציבים זה ריאלי (פליישר וקופרברג). בנבחרת שזכתה בזהב לפני שנה יש את זוסמן שהוא כבר שחקן סופר לגיטימי, קרביץ שהראה ניצוצות בדק' שקיבל בבאר שבע העונה והשנה יהיה המבחן הראשון של בני ובריסקר. בנבחרת הנוכחית בלי ספק יש 3 שברור שיהפכו להיות שחקני בוגרים לגיטימיים בליגת העל (מדר,חנוכי ומעל כולם אבדיה) ולדעתי לפחות עוד 2-3 (אביבי ,זיס ואולי גם מלכה) שיש להם בהחלט סיכוי לכך .
    בקיצור משהו טוב מתרחש בשנים האחרונות בפיתוח השחקנים הצעירים ורואים את זה הכי טוב דרך האקדמיות השונות שקמות ברחבי הארץ .

    1. הייתי מהמר קודם על פורת או אלבר לפני שהייתי מהמר על מלכה, אבל אשמח להתבדות. רז אדם היה פנטסטי מהספסל אתמול

  4. לא נעים להגיד אבל עתיד הכדורסל הישראלי לא טמון רק בידיים של השחקנים אלא לא פחות מזה בידיים של העסקנים ממציאי החוקים ההזויים שנועדו להגביל את הקבוצות החזקות ולייצר "תחרות" מזויפת שבה כולם בינוניים ומטה.
    כל עוד ימשיכו כאן עם המצאות של חוקים רוסיים, חוקי זרים מוזרים וחוקים שונים לכל קבוצה (כמו שמתוכנן כרגע) יהיה קשה מאוד לשחקנים מקומיים להתפתח. הכוכבים הגדולים שצמחו כאן לא עשו את זה בזכות חוקים שהכריחו את הקבוצות לשתף אותם – אלא בזכות כשרון והרבה עבודה קשה.

    1. אתה צודק ידידיה שמגבלות חוקיות בעיתיות מאוד. מצד שני אם תסתכל על הכוכבים שצמחו פה נניח בשנות ה-70 80 וה-90 אז גם אפשר לטעון שצמחו בזכות הגבלות חוקיות כאלה ואחרות ובעיקר העובדה שבערך עד תחילת המילניום הנוכחי לא יכולת לרשום יותר משני זרים נדמה לי מה שהשאיר במה לישראלים האלה לצמוח ולקבל דק'. לא סתם בליגה הלאומית שעדיין משחקים כך מסתובבים הרבה שחקנים צעירים שמקבלים שם במה.
      בכל אופן לדעתי נפרדים העונה באופן רשמי מהחוק הרוסי… (שאפילו ברוסיה כבר מזמן נפטרו ממנו)

    2. החוק ההזוי מספר אחד הוא הקלת המס לזרים.
      החוק הרוסי בא לאזן את זה.
      נב יש חוקים דומים לחוק הרוסי בהרבה ליגות באירופה כולל ספרד

    3. החוק הרוסי רע כי הוא מתערב במשחק. הכי טוב יהיה 4 זרים ומי שצריך ישחק. הבעיה שיש קבוצות שרוצות שיהיה רישום של 6-7 זרים בטופס, כי מה זה בכלל שחקן ישראלי אם אפשר לנצח עוד 3 פעמים בשנה

      1. אין חוקים שונים לקבוצות שונות.
        יש הקלת מס לזרים שהופכת זרים ליותר אטרקטיבים וחסכוניים בעייני הקבוצות.
        בשביל לאזן את אותו היה חוק רוסי שמגביל את כמות הזרים
        חוקים כאלו שמגבלים זרים קיימים בהמון ליגות באירופה כמו גם בסין כך שזה ממש לא רק בישראל.

        וזה ממש לא כדי לדפוק את מכבי
        בגדול אם כבר הקלת המס באה להקל(!!!) על מכבי להתחרות אם הקבוצות האירופה והחוק הרוסי שמתקיים אך ורק בליגה בא לאזן את זה בידע על זה ניתן ליראות באחד הפרקים של משחקים מסוכנים של ערוץ כאן(לא זוכר איזה פרק).

        נב מנחם אני לא יודע אם אתה זוכר אותי ואני מניח שהיו עוד כמה בן במשך השנים הייתי כותב דיי קבוע לפני כמה שנים טובות

        1. יש תוכנית לעשות חוקים שונים לקבוצות שונות – קבוצה שתחתים 6 זרים תשלם קנס + תהיה מחוייבת לחוק הרוסי, קבוצה שתחתים 5 זרים רק תשלם קנס, קבוצות שיחתימו 4 זרים ומטה יקבלו איזשהו פיצוי מהליגה.
          אין לי בעיה עם תיקון עיוות המס ע"י תגמול תואם כי זה באמת הזוי שמי שמחתים הרבה זרים חוסך כסף – אבל להגיד "מי שיחתים 6 זרים יצטרך להתמודד עם החוק הרוסי" – זה להגביל במכוון את הקבוצות החזקות בליגה שמתחרות באירופה, בראש ובראשונה מכבי.
          כל עוד המטרה היא "לייצר ליגה תחרותית" ו"להבטיח מקום עבודה לשחקן הישראלי" הכדורסל בארץ לא יוכל להתקדם.
          המטרה צריכה להיות "להעלות את רמת השחקן הישראלי כדי שלא ייפול מהשחקן הזר" ו"להעלות את רמת הקבוצות האחרון בליגה כדי שתהיה תחרות למכבי". הבעיה – זה קשה, ואצלנו אוהבים פתרונות קלים ומהירים כמו פיינל-פור ועוד חוקים שמגבילים את החזקים, במקום להשקיע את הזמן והאנרגיה בלסייע לקבוצות הבינוניות להתפתח.

          1. נו באמת. חוקים שונים לקבוצות שונות?! זה אותם חוקים כמה אופציות! זה כמו שתגיד שבנבא יש חוקים שונים לקבוצות עוברות את תקרת השכר.
            או במדינת ישראל יש חוקים שונים לאנשים שנוסעים באדום וכאלו שלא.
            או שבמכס יש חוקים שונים למי שמכניס בקבוק ומי שמכניס 100 בקבוקים.
            יש חוק החוק הוא אחיד אתה רוצה 6 זרים אלו התנאים והם אחידים לכולם.
            מותר להיות בכיין אבל תשמור על טיפה הגיון.

  5. ים מדר לדעתי עד עכשיו ההפתעה הנעימה של הנבחרת. מראה כישרון רב, זריזות ואתלטיות שנותנים תקווה שיצליח להסתדר עם גארדים אמריקאים וככה הנבחרת תרוויח גארד ברמה גבוהה מאוד (וכמובן שיוכיח את הםוטנציאל הטמון בו). יש לו יכולות אתלטיות שאני חושב שלאחרונה נראו רק אצל אוחיון (בשיאו) ויפתח זיו (שלא מצליח להתקדם).
    אבדיה – האמריקאים אוהבים פוטנציאל (תשאלו את בנדר שמחפש עכשיו קבוצה), ולכן הוא ממוקם גבוה. יש לו הכל, אבל לדעתי עדיין לא ברמה האתלטית והפיזית האמריקאית (אבל עם האימונים יכול להתקרב לשם). מזכיר לי מאוד את הסגנון של בודירוגה, כגארד גבוה שמשחק בקצב שלו ושולט במשחק (הוא ממש לא שם אבל מותר לפנטז).
    .
    רועי הובר ממש נעלם וחבל, אבל גם אצלו לדעתי הגובה משחק תפקיד. הוא קטן מדי עבור ליגת העל, ולהבדיל מבלאט שהוא עם ראיית משחק עילאית, אין לו משהו יוצא דופן. אני מקווה שכמו שבלאט מצא את קטש, ככה הובר ימצא את המאמן שמאמין בו ויתן לו את הדקות שיוציאו ממנו יותר.
    אור לאומי לדעתי בעל אחלה נתונים לקלעי, אבל הוא פשוט לא מצליח לעשות את הקפיצה הנוספת כדי להפוך לשחקן משמעותי (וחוסר מזל עם המחלה).
    בסופו של דבר, השחקנים האלה צריכים למצוא את המאמן שמאמין בהם (וזה מאוד קשה בליגה הישראלית עם כל הלחץ של ההנהלה). להערכתי, שיעשו אפיק ניסים וילכו להשתפשף בחו"ל.
    .
    אחלה סדרת כתבות. הנאה צרופה

  6. תודה דניאל. צריך לציין שנבחרת העתודה הזו היא סופר מוכשרת זאת על אף שמחזור 99 הוא חלש מאוד. שנתון 2000-2001 הוא העמוק ביותר מזה שנים, ואני בהחלט מאמין כי הנוער יעשה בסוף החודש את העבודה ויחזיר את הנבחרת U18 לדרג א׳.

    1. הלוואי, אבל בלי אבדיה יהיה ממש קשה. שאר שנתון 01 לא כל כך מוכשר, ובשנתון 02 יש קצת שחקנים מעניינים אבל הוא גם עוד צעיר וגם סיים סה"כ במקום 10 באליפות אירופה לקדטים (כולל הפסד 92:46 לליטא…).

      1. נועם דוברת, עמית אהרוני וגלעד לוי עברו שיפור אדיר. הרבה יותר ממה שציפינו. גם טל פלד יוכל לעזור היטב באליפות, ועם שילוב של דורי סהר, רזיאל חיון ויונתן אטיאס ממכבי – לישראל יש אחלה של סגל. צריך לזכור שצריך לסיים בטופ 3 כשרוב הנבחרות מאוד מאוד חלשות. דרג ב׳ זה שונה לגמרי מדרג א׳

  7. תודה רבה דניאל.
    ראשית פעםמהכרתימאת רוב שחקני הנוער .
    עם חלקם למדתי עם חלקם שיחקתי.
    שחקנים חיפאיים ולא חיפאיים מעולים :
    גדי צירקוס אם מישהו זוכר ,מויש בן ברוך שריאל בן צבי ,תובל שומוט ,עופר צלנר ,
    צביקה הלפרין , יאיר מגן שמואל ששכחתי את שם המשפחה שלו היה הטוב והמרשים מכולם.
    עם כל הכבוד ויש ,לא ראיתי מדני אבדיה שום דבר שקרוב ליאיר צור למיטב זכרוני ,הבחור פשוט שט באויר.
    אחר כך הגיעו שחקנים כמו מאיר טפירו עמית בן דוד ועוד שחקן ששוב שכחתי את שמו סילונים ששטו באויר .
    שלא לדבר על שחקני עבר כמו זלוטיקמן ,פיני חוזז ,חנן קרן , עדי גורדון דורון שפע, הנפלד שפר, ובלי להזכיר אפילו את שמוליק זיסמן, מיקי ברקוביץ ארואסטי .
    אני מדבר על עומק בכדורסל .
    אפשר ללכת ולחפש עומק היום והישגים מרשימים בסקי מיים גלישת רוח גודו ,לא בכדירסל …
    למרות שיש שחקנים טובים ,אך הענף חולה
    מה זה חולה מת !
    כל עוד מכבי מנהלת את ענייניםץ הכדטרסת אין תחרות אין ענף.
    יפה שיש ליגת עתודה אך מה הלאה ?
    לא נותנים להם לשחק …
    למה ?
    כי שחקנים זרים חיים על תקציבים ציבוריים שמטרתם עידוד הספורט המקומי.
    והשחקנים המקומיים לא רואים מזה כלום.
    להבנתי צריך להגביל לזר בודד ומתאזרח בודד וזהו .
    גם בכדורגל.
    ושחא יספרו על הישגים,כי אין כאלו .
    מבחינתי אפשר לשלוח גם את המאמן המנהח וההנהלה של מכבי לחו"ל .
    שישחקו שם ,ויתרמו מכשרונם לבלקן לליגה האדריאטית מההשיהיה, רוצה ליגה ישראלית ונוער שמקבל הזדמנות, מי שטוב שישחק .
    אנינו לא מיבאים מהנדסים ורופאים מחול אז למה שחקנים ?
    אתלטיות בונים באימונים ועם כל הכביד לאבדיה אין לו !
    דוקא יש כמה שחקנים נהדרים , מאד אתלטיים
    סימן שאפשר.
    תודה על הכתבה, חבל רק שזהו המצב שמרגיז אותי כל פעם מחדש אפשר לבנות כאן אימפריה אך אנו מבוססים בינוניות של עסקנים סוג זיין חסרי מעוף.
    מי שרוצה שיראה את ההישגים בשייט גודו ועוד זה לא שאין …
    זה הכל הניהול.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט