מקצה הדרוג – מקומות 21-30 / יובל עוז

מקצה הדירוג – מקומות 21-30

יובל עוז

יש עוד זמן רב עד הג'אמפ בול הראשון של העונה, ובינתיים כל הכוכבים עוד לא התחילו לחמם מנועים בכלל, אבל זה לא אומר שאי אפשר להתחיל לסכם את אחת מעונות המלפפונים הטובות ביותר שהיו לנו בשנים האחרונות. בחודש וקצת ראינו אימפריות מנושלות מנכסיהן, קונטנדריות נבנות, אינספור כוכבים מחליפים מדים וקבוצות רבות מחזירות את הטנקינג לאופנה, כשבעיניים שלהן הן רואות הפרסים הגדולים שמחכים בדראפט 2014 העמוס.

המציאות הזו מסבכת את המטלה הזו, של דירוג פעולות הקבוצות באוף-סיזון. הדירוג הזה אמור לסכם לנו מי ניצלה את הקיץ כדי לסחור בנכסים שלה בצורה הטובה ביותר, ומי שרפה את האסימונים שלה, או לא שרפה אותם בכלל. אבל כשאנדרו וויגינס עומד על המדף, טקטיקה כמו של יוטה ג'אז זוכה ליותר הערכה מזו של מילווקי באקס. באוף-סיזון הזה, בניגוד לאחרים, ג'נרל מנג'רים ששיפרו את הקבוצה שלהם או הצליחו לשמור עליה חצי תחרותית זכו לפחות הערכה מג'נרל מנג'רים שהחליטו לפוצץ את החבילה. השפיטה המוזרה הזו מקשה מאוד על הדירוג, אבל ננסה בכל זאת.

חשוב לציין שהדירוג הזה לא מתכוון לנבא מי תגזור רשתות ביוני הבא, אלא רק מי עשתה את המהלכים הטובים ביותר באוף-סיזון, שיעזרו לה להתקדם לשלב הבא. בנוסף, אפשר היה לראות שהרבה מאוד מנהלים נמנעו מטעויות. אחרי שבשנים האחרונות ראינו יותר מדי מנהלים נגררים למחוזות הפנטזיה הקיץ הזה היה שפוי, ולמרות החתמות מרובות, קשה היה למצוא החתמות שגרמו לנו לגרד בראשנו, כך שצריך לקחת את הדירוג בערבון מוגבל. אחרי ההבהרות הללו, ולאור העובדה שבשוק נשארו כרגע רק מלפפונים חמוצים שלא צפויים לשנות את הדירוג בצורה דרסטית, הגיע הזמן להתחיל את המסע ולמצוא את הקבוצה שעשתה העבודה הכי טובה בחודש וקצת האחרונים, ונתחיל כמובן מלמטה למעלה. הנה מקומות 30 עד 21.

*הרוב המכריע של ההעברות בקיץ מתועד כאן. אם יש עוד העברות שבוצעו או שצריך לתקן, תרגישו חופשי להגיב, ואני אתקן.

תמונהכריס קיימן בלייקרס. די ברור מי מקום אחרון לא?

מקום 30 – לוס אנג'לס לייקרס

באו: כריס קיימן (שחקן חופשי, מדאלאס), ג'ורדן פארמר (ביי אאוט מאנאדולו אפס), ניק יאנג (שחקן חופשי, מפילדלפיה), ווסלי ג'ונסון (שחקן חופשי, מפיניקס)

הלכו: דווייט האוורד (ליוסטון), מטה וורלד פיס (אמנסטי) כריס דוהון, ארל קלארק (לקליבלנד)

הוחתמו מחדש/נשארו: יותר מדי אנשים שהיו קשורים בפארסה של שנה שעברה.

מתנדנדים: אנדרו גודלוק, אנטואן ג'יימיסון, דריוס מוריס.

בגדול: אחרי שבקיץ שעבר היה נראה שהלייקרס הכניסו לכיס הקטן את כל הליגה עם ההגעה של סטיב נאש ודווייט האוורד, הגיעה העונה הקטסטרופלית של העונה שעברה, ואם זה לא הספיק, אז הגיע קיץ רדום, רדום מדי של מיץ' קופצ'אק והנהלת הלייקרס, שהגיע לשיאו כמובן בעזיבה של האוורד ליוסטון, מהלך שגרם לכולנו ללכת לדפי ההיסטוריה ולבדוק מתי בפעם האחרונה פרי אייג'נט גדול החליט לעזוב את עיר המלאכים. העזיבה הזו בעצם שמה חותם על המוניטין הפגוע של הקבוצה.

אבל זה לא רק האוורד, הלייקרס לא שינו כמעט כלום מהקבוצה הנוראית שדשדשה בבינוניות בעונה שעברה. מייק דאנטוני נשאר כדי לנסות להוכיח שנשארו לו איזשהם יכולות אימון, סטיב נאש נשאר כדי להראות שנשאר לו איזשהו כח לשחק כדורסל, פאו גאסול נשאר כדי להראות שאולי הוא לא מעבר לשיא וקובי ברייאנט נשאר כי הוא פצוע ולא יכול פיזית ללכת. בנוסף, הלייקרס היו הקבוצה ששילמה את המס הכי גבוה בליגה בקיץ (כמעט 30 מיליון דולר), במה שגרם לי לחשוב על בדיחות שיכללו את מיץ' קופצ'אק ויאיר לפיד באותו משפט. אבל אם נחזור לכדורסל, העונה הזו תהיה קשה לצפייה עבור אוהדי הלייקרס, הם לא החלישו את הקבוצה מספיק כדי להיכנס לקרב על אנדרו וויגינס, ולא חיזקו את הקבוצה מספיק כדי להישאר בתמונת הפלייאוף. יצטרך להתרחש איזשהו נס כדי שהלייקרס יצליחו לשחזר את ההישג של העונה שעברה, סוויפ בסיבוב הראשון. לא בטוח שכריס קיימן מספיק אפילו בשביל זה.

בקטן: חוץ מהאוורד גם ארל קלארק, אחת מנקודות האור הבודדות בשנה שעברה, נטש לטובת קליבלנד, וג'ודי מיקס נשאר, כך שאפילו בזכוכית מגדלת קשה למצוא סיבות לאופטימיות בלייקרלנד. אמנם הסגל העונה יותר מתאים להצליח תחת דאנטוני, אבל משפט שכולל את דאנטוני והצלחה בשנים האחרונות הפך להיות אוקסימורון מטבעו, כך שהלייקרס זוכים בכבוד המפוקפק להסתכל על שאר הקבוצות מלמטה.

מקום 29 – דאלאס מאבריקס

באו: מונטה אליס (שחקן חופשי, ממילווקי), חוזה קלדרון (שחקן חופשי, מדטרויט), גל מקל (שחקן חופשי, ממכבי חיפה), שיין לארקין, ריקי לדו (איכשהו מהדראפט), וויין אלינגטון (שחקן חופשי, מקליבלנד), סמואל דלמברט (שחקן חופשי, ממילווקי), גרסון רוסאס (ג'נרל מנג'ר, מיוסטון)

הלכו: או.ג'יי. מאיו (לבאקס), דארן קוליסון (לקליפרס), כריס קאמאן (ללייקרס), אנתוני מורו (לפליקנס), אלטון בראנד, ג'ארד קאנינגהאם (להוקס).

הוחתמו מחדש: אף אחד.

מתנדנדים: ברנדן רייט, רודריג בובואה.

בגדול: זה כבר מתחיל להיות דפוס. דאלאס בונה על כוכב גדול שמסיים חוזה, מפנטזת על דרון וויליאמס או דווייט האוורד במשך חודשים, רק כדי לגמור עם שחקנים שחושבים שהם כוכבים כמו או.ג'יי מאיו או מונטה אליס. הדפוס הזה מתחיל להיות מדאיג עבור מארק קיובן, שפשוט לא מצליח לחזק את הקבוצה שלו בצורה משמעותית דרך הפרי אייג'נסי. עם כל הכבוד לאליס, לחוזה קדלרון ולגל מקל, הם לא שווים פלייאוף במערב העמוק, ולמען האמת, אחרי הרבה שנים דאלאס תפסה את מקומה של יוסטון כקבוצה החלשה בטקסס.

עדיין יש להם את דירק נוביצקי המופלא, ויש להם חמישייה שיכולה לגרד פלייאוף בסיטואציה כזו או אחרת, אבל המהות של האוף-סיזון הזה מבחינת המאבריקס הייתה מדאיגה. המעמד שלהם כקבוצה אליה שחקנים חופשיים שואפים להגיע התהפך, ואלו לא בשורות טובות, במיוחד כשתקרת השכר שלהם אמורה להיות פתוחה לרווחה בשנה הבאה כשנוביצקי, שון מריון ווינס קארטר יסיימו חוזה.

בקטן: דווין האריס המשיך את הרצף הרע של המאבס עם פציעה שחיבלה בסיכום שלו עם הקבוצה, ושיין לארקין הצטרף למעגל חוסר המזל עם שבר בקרסול שישבית אותו עד תחילת העונה לפחות. בסופו של דבר, מלבד האוהדים היהודים שהתווספו לדאלאס בעקבות ההצטרפות של מקל, אין יותר מדי פרצופים מחייכים בקבוצה של ריק קרלייל. אולי חוץ מגרסון רוסאס, שקיבל קידום מילד כאפות אצל דריל מורי לג'נרל מנג'ר אצל מארק קיובן.

תמונהממשיך לעשות רעש בלי יותר מדי תוצאות. מארק קיובן

מקום 28 – אוקלהומה סיטי ת'אנדר

באו: סטיבן אדאמס (הבחירה ה-12 בדראפט), אנדרה רוברסון (דרך גולדן סטייט בדראפט).

הלכו: קווין מרטין (למינסוטה)

הוחתמו מחדש: סרג' איבקה (הוחתם בתחילת העונה שעברה. מתחיל להיספר השנה. 49 מליון ל-4 עונות).

מתנדנדים: דרק פישר, רוני ברואר.

בגדול: הגיבור הטראגי של ההצלחה של יוסטון הוא סם פרסטי. מהרגע בו פרסטי שלח את הארדן תמורת קווין מרטין וכמה שאריות מסביב, הכל עובד לו הפוך. בחירת הדראפט שהוא קיבל הייתה בסוף הלוטרי בדראפט חלש, תקרת השכר התחילה לסגור עליו יותר ויותר ואוקלהומה, הסוויט הארט של אמריקה רק לפני שנה, הפכה להיות קבוצה בטעם חמוץ-מתוק, שיותר מדי תלויה בצמד דוראנט-ווסטברוק, ותקועה עם קנדריק פרקינס לעוד שנתיים.

לת'אנדר אמור להיות מספיק כשרון כדי לסיים גם העונה בראשות המערב, אבל פרסטי לא נתן את דעתו לגבי מה יקרה אם שוב פטריק בברלי יחליט להסתער על הברך של ווסטברוק או דוראנט, ובזמן ששאר היריבות במערב התחמשו, הת'אנדר נותרו עם ספסל חלש והרבה סימני שאלה. בקיצור, קווין דוראנט, זה הזמן שלך לתת עונה לפנתיאון.

בקטן: קווין מרטין הלך למקום שיותר תואם את מידותיו, והשאיר את הספסל של הת'אנדר בידיו הצעירות של רג'י ג'קסון. הארכת החוזה של סרג' איבקה, ביחד עם החוזים של קיי-די, ווסטברוק ופרקינס לא איפשרה לפרסטי לרענן את הספסל, ובסופו של דבר, אפשר לסמן את הקיץ הזה כמאכזב במיוחד עבור אוהדי הת'אנדר.

תמונההקיץ המאכזב של הת'אנדר יכול להיות הבמה לעונה מטורפת של דוראנט

מקום 27 – ניו יורק ניקס

באו: אנדראה ברנייאני (בטרייד מטורונטו), מטה וורלד פיס (שחקן חופשי, מהלייקרס), טים הרדוואי ג'וניור, סי.ג'יי לזלי (דראפט)

הלכו: סטיב נובאק, מרכוס קמבי, קוונטין ריצ'רדסון (לטורונטו), כריס קופלנד (לפייסרס), ג'ייסון קיד (לרעות בשדות זרים), ראשיד וואלאס (פרש)

הוחתמו מחדש: ג'יי.אר סמית' (24 מיליון ל-4 עונות), פבלו פריג'יוני (6 מיליון ל-3 עונות)

מתנדנדים: קניון מרטין, ג'יימס ווייט.

בגדול: כן, ג'יי.אר סמית' נשאר, והבן של טים הרדוואי הגיע בדראפט, אבל הניקס לא ביצעו שום מהלך שישבור עבורם את תקרת הזכוכית של חצי גמר המזרח. אמארה סטודמאייר עדיין תופס נתח עצום מתקרת השכר, ואם זה לא מספיק, אנדראה ברנייאני הגיע כדי לעשות חיקוי זול יותר ובהיר יותר של סטאט. בנוסף, המנהיגות בחדר ההלבשה נעלמה עם העזיבה של קיד, קמבי וראשיד וואלאס ואיכשהו, נראה שכל הדרכים מובילות לדרבי בסיבוב הראשון של הפלייאוף מול ברוקלין והדחה לא מחמיאה.

הניקס יצטרכו להמציא את עצמם מחדש השנה, אחרי שהוכח בפוסט-סיזון האחרון שהם לא יכולים לנצח את הגדולות של המזרח. הם יצטרכו להמציא את עצמם מחדש לא רק כדי לשחזר את ההצלחה מהעונה שעברה, אלא בעיקר כי לכרמלו אנתוני יש אופציית יציאה בקיץ הבא, והלייקרס מתחילים לפנטז.

בקטן: ניו יורק הפכה רשמית למעוז המשוגעים החדש של הליגה, אחרי שלג'יי.אר הצטרף גם מטה וורלד פיס. בקצב הזה גם דלונטה ווסט יגיע בקרוב. בינתיים ג'יי.אר הספיק להיפצע לפחות עד תחילת העונה כדי להציב עוד סימן שאלה גדול סביב החתמתו מחדש, ובנוסף לכל זה, הניקס החתימו מחדש את הסופמור הותיק בהיסטוריה, פבלו פריג'יוני בן ה-36, לחוזה חדש. חושבים רחוק שם במדיסון סקוור גארדן.

תמונהברנייני? באמת?

מקום 26 – מיאמי היט

באו: אף אחד

הלכו: מייק מילר (אמנסטי)

הוחתמו מחדש: ריי אלן (מימש אופציית שחקן), כריס אנדרסן (מינימום)

בגדול: לא כל יום פורים. בניגוד לשנתיים הקודמות, בהן פט ריילי פגע בינגו בפרי אייג'נסי עם שיין באטייה וריי אלן, העונה נגמרו לו הטריקים בשרוול ותקרת השכר מנעה ממנו לחזק את הקבוצה מבחוץ. לכאורה, אין למה לשאוף לחזק קבוצה שהשלימה ריפיט רק לפני חודש ימים, אבל כל מי שראה את ההיט בפלייאוף יודע שזה לא נכון, ושהם היו כפסע מהדחה גם מול הפייסרס וגם מול הספרס.

עם זאת, ההיט מקבלים פטור על חוסר הפעלתנות שלהם בקיץ מכיוון שהידיים שלהם היו כבולות ע"י תקרת השכר. השחרור של מייק מילר הוא עדות חיה לעובדה שבאמת לא הייתה להם שום דרך להנחית שחקנים משמעותיים שהם לא בחוזה מינימום, כך שהדבר היחיד שהם באמת יכלו לעשות בקיץ זה להשאיר את כריס אנדרסן ולממש את האופציה של מריו צ'אלמרס. אלו צעדים סולידיים, אבל זה לא מספיק כדי לצאת מתחתית הדירוג של האוף-סיזון.

בקטן: פט ריילי בונה שושלת. לא מעניין אותו טריידים עבור בחירות דראפט בסיבוב השני של 2017 או דברים בסגנון הזה. מיאמי תמשיך להתבסס על אותו סגל שהוליך אותה לתואר בעונה שעברה, כשהם ינסו לפתות את אחד השחקנים החופשיים הפנויים במהלך העונה, כמו שעשו בעונה שעברה עם הבירדמן.

תמונהאחרי ההצלחה בשנתיים האחרונות עם אלן ובאטייה, הקיץ הנוכחי של ההיט היה די שקט

מקום 25 – דנבר נאגטס

באו: רנדי פוי (שחקן חופשי, מיוטה), דרל ארתור (בטרייד מממפיס), נייט רובינסון (שחקן חופשי, משיקאגו), ג'יי.ג'יי היקסון (שחקן חופשי, מפורטלנד), ברייאן שואו (מאמן, מהספסל של אינדיאנה), טים קונלי (ג'נרל מנג'ר, מהמשרדים של ניו אורלינס)

הלכו: אנדרה איגודלה (לגולדן סטייט), קוסטה קופוס (לגריזליז), קורי ברואר (למינסוטה), ג'וליאן סטון (לטורונטו), ג'ורג' קארל (למקום אליו הולכים אלו שרובצת עליהם קללת מאמן העונה), מאסאי יוג'ירי (ג'נרל מנג'ר, למשרדים של טורונטו)

הוחתמו מחדש: טיי לאוסון (הוחתם בתחילת העונה שעברה, מתחיל להירשם עכשיו. 46 מליון ל-4 עונות).

מתנדנדים: טימופיי מוזגוב.

בגדול: עצוב קצת מה שקרה בנאגטס. הם לא נחלשו בצורה דרמטית כמו הלייקרס, אבל אין ספק שהם נעצרו. העלייה המטאורית שלהם בשנה שעברה נבלמה בבת אחת עם העזיבה של המאמן והג'נרל מנג'ר תוך שבוע אחד. לא הרבה אחרי גם אנדרה איגודלה עזב את קולורדו לטובת השמש של קליפורניה, ודנבר חזרה להיות קבוצה טובה בין המון קבוצות טובות מאוד במערב. במקום איגי הנאגטס הביאו את רנדי פוי, כלומר, הסיכוי שלהם לסיים שוב במקום ה-3 במערב העונה נמוך מאוד.

עם זאת, בריאן שואו מקבל סוף סוף הזדמנות ראשונה כמאמן ראשי עם סגל, שלמרות הבאזז השלילי מסביבו, עדיין שווה המון, ויכול מאוד להיות שנראה את דנבר בפלייאוף העונה. אבל אסור לשכוח שגם דנילו גאלינרי פצוע ולא יפתח את העונה, כך שזו תהיה משימה קשה במערב הסופר איכותי.

בקטן: קוסטה קופוס, שהיה הסנטר הפותח, הלך בתמורה לסנטר המחליף של ממפיס. ג'יי.ג'יי היקסון הגיע כדי לשבת על המשבצת של קנת' פאריד, בחירת הדראפט הלכה ליוטה תמורת שקר כלשהו, קורי ברואר ברח. כל המהלכים של דנבר בקיץ זועקים רגרסיה, ואלמלא הגניבה של נייט רובינסון בדמי הפרי אייג'נסי, הם היו מדורגים אפילו יותר נמוך. מכל זווית אפשרית, זו הולכת להיות טבילת אש לא פשוטה עבור שואו.

תמונהמזל טוב, ובהצלחה. בריאן שואו, המאמן החדש של דנבר

מקום 24 – מילווקי באקס

באו: או.ג'יי מאיו (מדאלאס), זאזא פאצ'וליה (מאטלנטה), קרלוס דלפינו (מיוסטון), ג'יאניס אנדטוקומפו, נייט וולטרס (בדראפט), לוק רידנאור (בטרייד ממינסוטה), לארי דרו (מאמן, מאטלנטה)

הלכו: מונטה אליס (לדאלאס), ג'יי.ג'יי רדיק (לקליפרס), לוק רישארד מבה אמוטה (לקינגס), מייק דאנליבי (לבולס), סמואל דלמברט (למאבס), דרו גודן (אמנסטי)

הוחתמו מחדש: אף אחד.

מתנדנדים: ברנדון ג'נינגס.

בגדול: מילווקי רוצה להתחרות. רק זה נראה שהיא לא כל כך יודעת איך. הבאקס נראים כאילו הם עושים כל שביכולתם כדי להנציח את הבינוניות שלהם והגורל כנראה שוב יזמן להם סוויפ מול מיאמי בסיבוב הראשון, במקרה הטוב. גם העונה הגיעו לוויסקונסין שחקנים לא רעים מכל רחבי הליגה והם יאומנו ע"י מאמן לא רע שהוביל את אטלנטה לפלייאוף בשלוש השנים האחרונות, ואפילו הגיעה בחירת דראפט עם שם מאוד מאתגר, אבל כל זה מוביל שוב לאזור הדמדומים של הליגה.

במילווקי כנראה לא שמעו על המונח ירידה למען עלייה, וחבל, כי זהו קונספט שה-NBA תומך בו מאוד. אחרי שמונטה אליס יצא מחוזהו, וברנדון ג'נינגס הוכיח בפלייאוף האחרון שהוא לא ראוי שיאריכו לו את שלו, הבאקס יכלו להתרווח על הכסא, לראות את לארי סנדרס חוסם כמה פעמים, את ג'ון הנסון מנסה לעשות את אותו דבר ואת אנדטוקומפו (שמעתה יקרא ג'יאניס, מטעמי נוחות) מתפתח בזמן שהם סופרים את הדקות עד הדראפט של 2014. במקום זה, הם החליטו להיות בינוניים, וב-NBA, למרבה הצער, עדיף להיות גרוע מלהיות בינוני.

בקטן: או.ג'יי מאיו מקבל את הבמה המושלמת עבורו כדי לקחת את הקריירה שלו צעד אחד קדימה, או צעד אחד אחורה, תלוי איך מסתכלים על זה. הבאקס יאפשרו למאיו לקחת 20 זריקות במשחק, אבל לא בטוח שזה סגנון המשחק שמתאים לו. חוץ ממנו, באמת שלא קרה שום דבר ששווה אזכור במילווקי.

תמונהמהלך מרגיז בבינוניותו. מאיו בבאקס

מקום 23 – פיניקס סאנס

באו: אריק בלדסו, קארון באטלר (בטרייד מהקליפרס), אלכס לן (מהדראפט), מלקולם לי (ממינסוטה), ארצ'י גודווין (דרך גולדן סטייט בערב הדראפט) ג'ף הורנסק (מאמן, מיוטה), ריאן מקדונו (ג'נרל מנג'ר, מהמשרדים של בוסטון)

הלכו: ג'ארד דאדלי (לקליפרס), חאמד חדאדי (נופה), ווסלי ג'ונסון (ללייקרס), ג'רמיין אוניל (לווריורס)

הוחתמו מחדש: אף אחד.

בגדול: אז אריק בלדסו הגיע, מגניב. והבאתם סנטר צעיר ומבטיח בדראפט, על הכיפאק, אבל הסתכלתם על הרוסטר שלכם לפני שעשיתם את זה? ואחרי? לפיניקס יש כרגע שלושה גארדים שחייבים לשחק. גוראן דראגיץ' בגלל השכר היחסית גבוה שלו, בלדסו בגלל שהוא הגיע בטרייד וקנדל מארשל כי הוא פשוט בגיל שהוא חייב לשחק. בנוסף, אלכס לן הגיע על המשבצת של מרצין גורטאט, שמשום מה לא הועבר בטרייד.

פיניקס בעצם אומרת לנו במרומז, אל תצפו שנהיה טובים העונה, ושמה את עצמה חזק במירוץ לכמה שיותר כדורים בלוטרי של דראפט 2014, אבל בדרך אנחנו רוצים לראות את הכשרונות הצעירים מתפתחים. לא נתקעים מאחורי דראגיץ' וגורטאט.

בקטן: אם בעמדות הרכז והסנטר הסאנס פקוקים, דווקא בעמדות הכנף יש להם המון מקום פנוי. אולי ארצ'י גודווין, שעבר דרך חצי ליגה בערב הדראפט, ונראה טוב מאוד בליגת הקיץ, יוכל להיכנס לתוך הואקום ולשנות במשהו את ההווה העגום של הקבוצה מאריזונה, הווה שריאן מקדונו, הג'נרל מנג'ר החדש, מקווה לשנות בעזרת הדראפט הבא. בינתיים, אנחנו מתרשמים יותר מהדרך בה קבוצות אחרות, כמו יוטה או פילדלפיה, מתכוננות לטנקינג.

תמונהבכל מקרה ישתלט על עמדת הרכז? אריק בלדסו מגיע לפיניקס

מקום 22 – טורונטו ראפטורס

באו: סטיב נובאק, (מהניקס), ג'וליאן סטון (שחקן חופשי, מדנבר), די.ג'יי אוגוסטין, טיילר הנסברו (שחקן חופשי, מאינדיאנה), דווייט באקיס (שחקן חופשי)

הלכו: אנדראה ברנייאני (לניקס), ליינאס קלייז'ה (אמנסטי)

הוחתמו מחדש: דמאר דרוזן (הוחתם בתחילת העונה שעברה. מתחיל להיספר השנה. 38 מליון ל-4 עונות)

מתנדנדים: אלן אנדרסון, סבסטיאן טלפייר.

בגדול: לא הרבה השתנה בקנדה בקיץ. אמנם ברייאן קולאנג'לו עלה קומה אחת למעלה ומאסאי יוג'ירי המוערך הגיע במקומו לתפקיד ה-GM, אבל זו עדיין קבוצה שפקוקה בעמדות הכנף ובעלת קו קדמי חלש, עם כל הכבוד לטיילר הנסברו. ההצלחה הגדולה היחידה של הקיץ מבחינת טורונטו הייתה שהם הצליחו סוף סוף להיפטר מאנדראה ברנייאני, ועל הדרך לקבל כמה בחירות דראפט מהניקס וגם סטיב נובאק אחד, אבל לא הרבה יותר מזה.

במהלך הקיץ הראפטורס סירבו להצעה מדטרויט שכללה חוזים גמורים תמורת רודי גיי, כך שניתן להסיק שהם רוצים להתחרות השנה. עם זאת, במידה והשילוב של קייל לאורי-דאמאר דרוזן-רודי גיי לא יוכיח את עצמו עד דצמבר, יוג'ירי יתחיל לתכנן כנראה מכירת חיסול. אמנם הקיץ לא היה מעניין בטורונטו, אבל יכול מאוד להיות שהחורף כן יהיה.

בקטן: אף שחקן שהגיע לטורונטו לא אמור לשנות את הכיוון הכללי של המועדון. הכיוון הזה יקבע לפי השילוב בין גיי, דרוזן ולאורי, שנתן קצת סיבות לאופטימיות בתקופה הקצרה שלהם ביחד אשתקד. נובאק יוכל לתרום בכמה שלשות והנסברו בקצת אנרגיות מהספסל וכמעט שכחנו שהסופמור הליטאי יונאס ולאנצ'יונאס גרף את תואר ה-MVP של ליגת הקיץ, אבל בסופו של דבר, הכל יהיה תלוי בשלישייה המדוברת. זה יכול להיגמר בפלייאוף מצד אחד, אבל יכול להיגמר גם בטנקינג מפואר.

תמונהפלייאוף או טנקינג? הכל יכול להיות בטורונטו

מקום 21 – שיקאגו בולס

באו: מייק דאנליבי (שחקן חופשי, ממילווקי), טוני סנל, אריק מרפי (בדראפט)

הלכו: מרקו בלינלי (לסן אנטוניו), ריפ המילטון, מלקולם תומאס (נופו), נייט רובינסון (לדנבר)

הוחתמו מחדש:  נאזי מוחמד (1.4 מיליון לעונה אחת)

מתנדנדים: דקוואן קוק, ולדימיר רדמאנוביץ'.

בגדול: שיקאגו עברה קיץ לא קל. גר פורמן, הג'נרל מנג'ר, פיטר את עוזר המאמן שהיה מקורב לתום ת'יבודו ובכך התסיס את הגזרה עם המאמן המוערך, ובנוסף, הבולס החליטו לא להחליט לגבי קרלוס בוזר. לא בוצע עליו אמנסטי ולא תוכנן עליו טרייד, כך שטאג' גיבסון ימשיך לעלות מהספסל למרות שהוא ירוויח העונה יותר מרוב הפורוורדים הפותחים בליגה. ייתכן שהבולס יחזיקו בבוזר עד לעונה הבאה בה החוזה שלו יהפוך ליותר סחיר לפני שהוא מסתיים ב-2015, אבל בכל מקרה לשיקאגו לא אכפת שהיה קיץ לא קל. שום דבר לא יהיה יותר לא קל מהשנה שעברה של הבולס.

הסיבה לאופטימיות אצל הבולס היא כמובן החזרה של דרק רוז, שהפעם הוא באמת חוזר. כנראה. אחרי למעלה משנה על אזרחי ה-MVP לשעבר יחזור להוביל את ההתקפה של הבולס ויחזיר אותם למעמד הקונטנדרים הראוי להם. אם ג'ואקים נואה ולואל דנג יצליחו להישאר בריאים, אולי הבולס באמת יצליחו להיות היריבה הגדולה של מיאמי במזרח.

תמונהאת האמת, התגעגענו. דרק רוז

בקטן: רובינסון ובלינלי נטשו את הספסל, אבל מהלך מבריק של הבולס הנחית את מייק דאנליבי כדי להפוך אותו לקייל קורבר לעניים של תום ת'יבודו ונאזי מוחמד הוחתם מחדש כדי להמשיך לעצבן את לברון. לעומת זאת, הצעד הכי מעניין שלא קרה בקיץ הזה הוא טרייד על לואל דנג, שמסיים חוזה בקיץ הבא ויכול מאוד להיות שיוצב על המדף לקראת הטרייד דד-ליין.

*(דרך אגב, לכל חובבי הפמלייה, שימו לב לבחירת הדראפט בסיבוב השני של הבולס (אריק מרפי). קצת מצחיק שמדובר בבחור מעל 2 מטר).

באדיבות
YUVALOZ.WORDPRESS.CO.IL

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 68 תגובות

  1. מה כבר הלייקרס יכלו לעשות? העזיבה של דווייט לא הייתה קשורה להתנהלות שלהם, את קובי הם לא יכולים לזרוק, הם נקלעו פשוט לסיטואציה גרועה.
    פינקיס היא קבוצת טנקינג ברורה, והצפיפות בעמדות מסוימות אומרת הרבה קלפי מיקוח לטרייד בעונה הבאה לקראת בניית קבוצה מבטיחה עם שחקן לוטרי. לא בטוח שהייתי מדרג אותם נמוך כ"כ.
    בנוגע לדנבר, היא זו שתייה במקום שאמרת – לא גרוע מספיק ללוטרי, לא טובה מספיק בשביל צמרת

  2. אחלה כתבה. מיאמי יכולה להפוך את המצב אם אודן יחתום, לפי הפרסומים שלכמה קבוצות רודפות אחריו, נרה שיש שם משהו.

  3. פוסט מהנה מאוד ונכון לרוב, כרגיל.

    1. זה בהחלט מוקדם מדי לדרג חלק מהקבוצות. מיאמי היא דוגמה טובה.
    מו וויליאמס למשל זרק שאם לא יימצא לו שידוך הולם (והדרישות שלו מופרזות באופן חד-משמעי) הוא ישקול לשחק את העונה הבאה עבור קונטנדרית בגרושים. בעולם אידיאלי מיאמי זקוקה לגארד צעיר ואתלטי יותר, אבל על רקע זה שהתקרה משפשפת אפילו לקול את הקרקפת וששלושה מהגארדים שלה במצב של ריקבון מתקדם – וויליאמס במינימום הוא כמעט נס. נוסיף על זה את אודן וזה יכול להיות ההבדל בין תריפיט לנפילה ובין מקום 26 למקום 1.

    2. פניקס.
    הפקק היחידי הוא בכלל בעמדה 4 (לא שזה כ"כ משנה…). שני סנטרים ברוסטר זה בהחלט לא יותר מדי, מה עוד שאחד מהם פצוע. לן לדעתי יהיה באסט. ראינו כבר אלפיים בדיוק מהדגם שלו שכל החולשות שלהם נחשפו במעבר מהקולג' למקצוענים. אשמח לאכול את הכובע בעניין הזה.
    גורטאט מועמד תדיר לטרייד, אבל ההצעות עד כה היו לא פחות ממעליבות ובינתיים הערך שלו רק יורד.

    מאחורה, צריך לקחת בחשבון שמארשל חזק על הבלוק, אלא שאין הצעות מעניינות כרגע. בלדסו לדעתי יפתח כשתיים, גם משום שדראגיץ' יתקשה לעשות את זה וגם משום שיש בור בעמדה הזו (עם כל הכבוד לבראון החביב), כך שהפקק הוא מדומה למדי.

    באופן כללי, פניקס לא רצה לתחרות מלכת היופי בתחום איזון העמדות. מצידם שהתאומים יעלו כקשרים אחוריים וגודווין כשוער. זה לא מה שחשוב להם כרגע. הצעירים בכל מקרה יקבלו את הדקות שלהם.

    3. לא כ"כ הבנתי למה שיקגו בשליש התחתון של הדירוג. הם רוצים לראות איך הקבוצה הנוכחית נראית עם רוז. ודאי לא קיץ מזהיר, אבל נראה לי לגיטימי לגמרי.
    הייתי מחליף אותם בספרס, שעשו קיץ שמרני מדי לטעמי. דיאו ובטח ספליטר לא שווים את החוזים (כרגע הם גם במו"מ עם מוזגוב, מה שלדעתי לא משנה משמעותית את התמונה). אני לא מאמין שלדאנקן יש עוד עונה מדהימה כזאת בארסנל; הבנאדם צריך להתחיל להיגמר מתישהו. הייתי מוותר על אחד מהם/ שניהם תמורת מילסאפ או לאנדרי נניח. הם יהיו חייבים עוד גבוה שמסוגל לעשות סל ולדעתי הם יצטערו על זה.

    1. מסכים עם הבטענה בענין שיקגו:
      נפטרו מהמילטון והחתימו את דאנליבי. שניהם לא כוכבים גדולים, אבל השלשות של דאנליבי עדיפות בכדורסל של היום על הקליעות של המילטון.
      וכשנשאל דריק רוז מי השחקן הכי טוב בליגה, לפני כמה ימים, הוא ענה "דריק רוז". אני לא בטוח שהוא טועה.
      שיקגו תרוץ עם הקבוצה של שנה שעברה + רוז ותגיע רחוק.

  4. שמעת פעם את יוגי ברה מהיאנקיס אומר "IF IT AIN"T BROKEN, DON,'T FIX IT
    מה יש למיאמי לשפר? כל שיפור רק יקלקל. אפיחלו את כריס פול במקום צ'אלמרס לא הייתי לוקח. מי יכול להבטיח לי שעם פול במקום צ'אלמרס היו לי היום שתי אליפויות?
    אז מיאמי ממשיכה להיות הכי חכמה ולא עושה כלום מלבד דבר אחד: לוקחת אליפויות.

    1. אם הם היו מטיילים לאליפות הייתי מסכים איתך, אבל כמו שכתב הבחור, מול אינדיאנה והספרס מיאמי גירדה את הנצחון די בקושי.
      זה אומנם לא שבור, אבל גם בבלאי טבעי צריך לטפל.

      מה הם יעשו מול היברט שהתבגר בעוד שנה?
      ומה אם ביינום באמת יצליח להישאר בריא? לברון לא ירצה להפסיד לקאבס…
      ומה עם השילוב של לופז וגארנט? אין להם כלים להתמודד עם זה.
      והקו הקדמי של שיקאגו כשהוא בריא גם עלול להיות גדול עליהם.

      הם צריכים גבוה הגנתי, אודן הוא הימור, אבל לא נראה שיש אופציה אחרת.

      1. ואל תגיד שאנדרסן הוא הפיתרון, כי עם כל הכבוד הוא עדיין שחקן די בינוני…

        ועל ההגנה של בוש אני לא חושב שצריך להרחיב…

    2. מנחם, אסור לעמוד במקום. יש דוגמאות רבות בעולם לכך, כמו חברת הסלולר נוקיה, לדוגמא.
      אבל נחזור למיאמי: שיין באטייה הזדקן ב-7 שנים בשנה האחרונה ולא יהיה יעיל כפי שהיה בעבר. דוויין ווייד נתקל בבעיות שוב ושוב, בעיקר בריאותיות. מייק מילר אפילו עזב.
      גם המשחק עצמו משתנה, וצומחים שחקנים וקבוצות ברחבי הליגה שמציבים אתגרים חדשים להיט.
      לא הייתי דואג כל כך, אבל גם לא הייתי קובע ששינויים הם בהכרח לרעה.

      נראה לך שלברון וספולסטרה ישנים פחות טוב עכשיו שדריק רוז חזר לשחק? 🙂

      1. כמו שגם אוקלהומה לומדת עכשיו, כשאין בחירות דראפט ואים מקום מתחת לתקרה, קשה למצוא שחקנים טובים. מיאמי עומדים במקום כי הליגה הזו בנויה במטרה להגביר התחרותיות. זה לא שהם לא חושבים שהם בבעיה.
        השינוי היחיד בעיני מסביב זה רוז וכמו שנרשם, השיפור הממשי יכול לבוא רק מאודן.
        זה עדיין לא אומר שמיאמי בהרכבה הנוכחי לא שווה עוד אליפות בלי שינויים, בעיני עדיין פייבוריטית.

        1. האמת, זה רעיון מעולה לפוסט משל עצמו: קבוצות מנצחות שנתקעו במקום בשל חשש מחדשנות והימנעות משינויים. ברצלונה זו דוגמא מעניינת מעולם הספורט.
          במקרה של מיאמי כמובן יש להם את לברון בכושר שיא, כך שלא צפויה נפילה סטייל נוקיה.
          ימים יגידו!

  5. פיניקס בכלל לא בפקק.
    קנדל מארשל הוא פח של זבל ואין לו סיכוי לראות דקות. הבעיה איתו שחוץ מהיותו שחקן חלש הוא עם אופי חרא שחושב שמגיע לו הכל.
    גודווין נראה טוב ולא לשכוח שהוא השחקן הכי צעיר שהגיע מהדראפט אז יש למה לצפות. בעמדת הסנטר קצת פקוק אבל באמת שזה עניין זמני כי גם סקולה וגם גורטאט מועמדים לטרייד בכל רגע.
    למען האמת פיניקס יעיפו כל שחקן תמורת עוד בחירת דראפט.

  6. תיקונים:

    א) ברנדן רייט חתם בדאלס
    ב)דריק פישר חתם בת'אנדר על חוזה לשנה תמורת 1.6 מיליון
    ג) הניקס הגיעו להבנות עם קניון מרטין שיחתום, עוד לא פורסם שכרו

  7. סיכום מעולה!

    בענין הניקס, כתבתי על כך אמש:
    ברניאני לא ישמש תחליף סטודומאייר. הוא יכול לרווח את המשחק אם יקלע מהשלוש, ויפנה לכרמלו אנת'וני את האזור מתחת לסל, בפוסט-אפ, גם אם כרמלו ישחק סמול פורוורד. זה משהו שלא הסתדר עם כרמלו ואמארה ביחד על המגרש.
    הבעיה של הניקס תישאר בהגנה – שניהם לא שומרים גדולים…

  8. כתבה מצוינת. כמה נקודות-
    שיקאגו לדעתי עשתה קיץ לא רע בכלל! לא ראיתי עדיין מי במקומות מעליה ואין לי כוח להתחיל לחשב, אבל טוני סנל יכול להיות גניבה מהדראפט האחרון, העפת בלינלי היתה הכרחית הוא פשוט לא התאים והבאת מייק דאנליבי גאונית כפי שמנחם כבר כתב.
    כתבתי אתמול ואכתוב שוב- אסור לתת לדנג ללכת! הוא שחקן יציב מצוין שיש לו הכל מהכל.
    חבל שנייט רובינסון עזב, אבל עם דריק רוז התפקיד של רובינסון היה שולי מדי. השארתו האנדרייטדית של נאזר מוחמד גם היתה מצוינת, הוא מאוד חשוב מהספסל ונותן תפוקה טובה

  9. אחלה כתבה.
    אוקלהומה עשו קיץ גרוע המזל שיש מספיק כישרון שנשאר שעדיין יכול להספיק לתואר..
    רק אני לא מחזיק משיקגו? גם אם רוז חוזר באותו זה הופך אותם לקונדיטורית לגיטימית אבל לא ודאית. עכשיו מה הסיכוי שרוז יחזור באותו כושר??

  10. הכתיבה נהדרת כמו תמיד, אבל אני לא מסכים עם חלקים רבים בדירוג.

    אני לא חושב ששפטת חלק מהקבוצות בצורה נכונה.

    הקריטריונים שבהם השתמשת ממש לא ברורים לי.

    אם אני מנסה לשפוט אוף סיזן של קבוצה, הקריטריונים שאני מחפש הם –

    1. מה המטרה של הקבוצה בעונה הקרובה
    2. מה המטרה של הקבוצה בטווח היותר ארוך – מה שמאד (!) יכול להשפיע על הסעיף הקודם ועל איך ראוי לשפוט אותו
    3. מה היו האפשרויות והכלים שעמדו בפני אותה קבוצה באוף סיזן.

    ובהתחשב בזה, אוקלהומה למשל בהחלט ראויה לדירוג נמוך, אולי אפילו במקום 30.

    אני עדיין לא חושב שזה סוף הסיפור מבחינת השינויים בקבוצה, ואם זה לא יתבטא בתוספת הקיץ – זה יקרה בטרייד של פרקינס באמצע העונה, אבל נכון לרגע זה – אוקלהומה עם האוף סיזן הגרוע ביותר בנבא.
    המטרה היא תואר העונה, ואין שום ספק שלעונה הקרובה – הקבוצה לא רק שלא התחזקה, אלא נחלשה משמעותית עם העזיבה של מרטין.

    אבל לדוגמא הלייקרס –
    הווארד עזב. נכון, אבל זה לא ממש היה תלוי בהם, ואני יכול לגלות לך שהם גם לא נורא נורא מצטערים על זה בהתחשב במה שראו ממנו העונה – ולאו דווקא על המגרש אלא בכל ההתנהלות שלו.
    ובכל זאת ברור שהם היו מעדיפים שיישאר, אבל הוא עזב.
    אז מה עושים ?
    מה המטרה שלהם העונה ?
    המטרה היא אחת – להעמיד את הקבוצה הכי טובה שאפשר מבלי להוסיף שום משכורות לקיץ הבא.
    הכלים שעומדים לרשותם ?
    חוזה של 3 מיליון דולר לעונה אחת, וחוזי מינימום בלבד.
    מה קאפצ'ק עושה עם זה ?
    אולי את העבודה הכי טובה שלו אי פעם – בטח בהתחשב בעובדה שהלייקרס לא מועמדים לאליפות השנה –
    כריס קיימן, ניק יאנג, ווסלי ג'ונסון (שהיתה לו עונה ממש ממש לא רעה בפניקס ולדעתי הוא יהיה ההפתעה של הקבוצה העונה), וג'ורדן פארמר.
    מישהו היה יכול לצפות ליותר טוב מזה בכלים האלה ?
    או שאולי הלייקרס אמורים היו להגיד "לעזאזל הסיכוי לכרמלו, לברון, או אחרים בעוד שנה – אנחנו סותמים את תקרת השכר עכשיו עם שחקנים מדרג ב ?

    לא רק זה, התכנית ארוכת הטווח של הקבוצה הופכת את הירידה מתחת לתקרת המס העונה לחשובה ביותר.
    עדיין לא בטוח שהלייקרס יצליחו לעשות את זה (הם צריכים "להיפטר מבלייק והיל ולהביא במקומם רק חוזי מינימום כדי להצליח במשימה), אבל השלב הראשון וההכרחי היה לעשות אמנסטי על ארטסט – וכך היה.

    (השלב הבא צריך להיות סטיב בלייק לפילדלפיה).

    אז גם בחזית הזו הם בינתיים בדרך הנכונה.

    ובהתחשב בכל זה – איך אפשר לדרג אותם אחרונים באוף סיזן ?
    לי זה ממש לא ברור, ואני ממש לא מסכים לזה.

    הדרך לצמרת בנבא עוברת דרך תכנון נכון ולא דרך נסיון לנצח כמה שיותר משחקים בעונה נתונה – והלייקרס יודעים את זה טוב מכולם.

    אז אוקלהומה – מסכים, ואפילו יותר נמוך.
    דנבר – מסכים גם לגביהם ויותר מזה (כמו שאמרתי בעונה שעברה שצפוי לקרות להם בעקבות המהלך של הבאת איגודלה אם אתה זוכר)

    מילווקי – אוף סיזן גרוע, בעיקר בגלל הפארסה עם ג'נינגס.
    האמת היא שלגמרי לא ברור לי איך אתה חושב שיש להם איזה שהוא סיכוי לרי-מאצ' עם מיאמי בפלייאוף.
    הקבוצה הזו הולכת להיות אחת החלשות ביותר העונה, שזה לא בהכרח דבר כזה רע, אבל בסך הכל זה נעשה בשלומיאליות די גדולה, ותןך כדי בזבוז של נכסים במקום ניצול שלהם.

    שיקגו – אוף סיזן לא טוב בגדול, אבל הקבוצה נמצאת בבעיה מבחינת גובה המשכורות, ובכל זאת הוסיפה שחקן יעיל וחכם – דאנליווי, ובסך הכל עשו עבודה סבירה ביותר בשמירה על סגל שיוכל להתמודד בצמרת הגבוהה.
    אולי 20 +/- זה באמת המקום הראוי להם.

    מיאמי – אין מה לעשות.
    מס המותרות מתחיל לשחק תפקיד, והם היו חייבים לשחרר את מילר, אבל זה לא שאין להם מחליפים ראויים בשבילו.
    מסכים שבגדול האוף סיזן שלהם לא טוב במיוחד, אבל הם תלויים לגמרי בהסכמה של שחקנים לחתום עבור הוטרן מינימום בשביל סיכוי לאליפות, וכרגע הם עוד לא מצאו כאלה (מה שרק מדגיש כמה העבודה של קאפצ'ק היתה טובה – בקבוצה שלא רצה לאליפות…).

    הניקס – מה הם יכלו לעשות ?
    היו להם 3 מיליון (מיני מיד לבל אקספשן) והם השתמשו בהם כדי להחתים את פריג'יוני וארטסט. בהחלט עבודה טובה.

    השאלה הגדולה היא איפה בדיוק משתלב ברניאני, והצפיפות בקו הקדמי (בטח עם ההחתמה מחדש של מרטין).

    אבל אני מניח שוודסון חושב שהוא יודע מה לעשות שם (כנראה שכרמלו יחזור לעמדה 3 ?)

    ובסך הכל הכללי, להשיג שחקן שנבחר ראשון בדראפט ויכול בקלות לתת 18 למשחק עבור נובאק וקמבי ?
    דיל מצויין בכל קנה מידה.

    אז שוב, השאלה היא לפי מה אתה שופט.
    ולפי הכלים שעמדו לרשותם, הניקס עשו עבודה בהחלט סבירה +.

    טורונטו – עשו עבודה בכלל בכלל לא רעה.
    לברניאני כבר לא היה מקום, ומצב המשכורות שלהם התחיל להכביד, אז הביאו את נובאק הזול (ועשו ביי אאוט לקמבי).
    עשו אמנסטי לקלייזה המיותר, ועשו שתי החתמות זולות ומצויינות – אוגוסטין והנסברו.
    הקבוצה היום עמוקה וורסטילית כמעט בכל עמדה, ובעמדה היחידה שקצת פחות (הסנטר) – גריי בכל זאת יהיה מספיק טוב לתת כמה דקות מנוחה לולנסיונאס שעושה רושם כאחד השחקנים המשתפרים ביותר שיהיו העונה בליגה.

    בהתחשב בכל הנתונים – הם עשו עבודה טובה מאד, ולדעתי יגיעו השנה סוף סוף לפלייאוף.

    פניקס – פה אני ממש לא מסכים.
    הקבוצה הצליחה גם להיפטר מחוזה ארוך _דאדלי), וגם להביא שחקן צעיר ומאד מוכשר (בלדסו), והמטרה העיקרית שלהם העונה היא טנקינג.
    אז למי בדיוק אכפת כמה רכזים או כמה סנטרים יש להם ?
    המטרות הן להיפטר מחוזים ארוכים, ולהשיג כשרונות צעירים (וגם היה להם דראפט מצויים לדעתי), והסאנס עמדו בשתיהן.
    די ברור לי שיהיו שם עוד מהלכים בהמשך, אבל אנחנו מדברים על סוף האוףסיזן – לא סוף מועד ההעברות, ובינתיים הסאנס עשו מהלכים שמקדמים אותם את המטרות שלהם (לפחות כמו שאני רואה אותן), וזה כל מה שאפשר לבקש בשלב הזה.

    ולסיום – דאלאס.

    כאן אני ממש לא מסכים.

    אז נכון, הם רצו את הווארד, חלמו על כריס פול, אבל שום דבר מזה לא היה תלוי בהם, ומה לעשות שזה לא קרה.

    אז אחרי שנתיים שבהן כל מה שהיה חשוב להם היה המקום בתקרת השכר – מה שלא הוכיח את עצמו, הם הסתכלו קדימה, ראו שלא צפויים להיות גארדים יותר מדי אטרקטיביים באוף סיזן הבא, והחליטו להחתים את קלדרון ואת אליס.
    קלדרון הוחתם על חוזה סביר, אולי טיפה מוגזם בהתחשב בהצעות פוטנציאליות אחרות, אבל לא נורא.

    אבל מונטה אליס ?

    אולי הגניבה של האוף סיזן ב 25 מיליון ל 3 שנים.

    ואחרי כל זה, המאבריקס עדיין דאגו להשאיר לעצמם מקום לחוזה מקסימום בקיץ הבא – גם אם דירק חותם מחדש על 15 מיליון (והוא כבר הבטיח שיסכים לקיצוץ רציני בשכר כדי לאפשר לקבוצה להתחזק).

    אז בהתחשב בכל זה, ולמרות שאני לא מצפה מהקבוצה לדברים גדולים העונה – אין מצב שאני מדרג אותם כל כך נמוך מבחינת האוף סיזן שלהם.

    בסך הכל הם מתקדמים קדימה בצעדים מדודים, השיגו נכס נהדר כמו אליס, ולא התפתו סתם להחתים מכל הבא ליד רק כי אפשר.

    אז זהו.
    למרבה האירוניה, חילוקי הדיעות העיקריים שלי הם דווקא לגבי 2 הקבוצות שבחרת לדרג אחרונות…

    1. הדירוג הוא כמובן סובייקטיבי, כך שברור שמן הסתם לא תסכים עם חלק מהדברים. זה לא מדע מדויק.
      אני דירגתי בעיקר על השינוי שהקבוצה עברה מהעונה שעברה לעונה הנוכחית, ועל הלך הרוח סביב הקבוצה, פחות לפי תוכניות עתידיות כי על זה בלתי אפשרי לתת ניקוד. אם הייתי נותן דירוג לפי זה יוטה היו בטופ 5 ופיניקס היו בטופ 10, וזה לא רציני.

      בסופו של דבר, אני הרגשתי שגם הלייקרס וגם דאלאס איבדו המון מהמעמד שלהם בקיץ הזה, והפכו להיות עוד קבוצה במערב, וכרגע זה בהחלט המצב. במידה ושנה הבאה באמת כרמלו יגיע ללייקרס כמובן שהכל ישתנה, אבל כשעוצרים את התמונה נכון להיום, לטעמי הלייקרס ודאלאס איבדו הרבה נקודות באוף-סיזון הזה.
      מבחינת מטרות, ברור שאוקלהומה נמנמה חזק באוף-סיזון הזה ובעולם בלי ההידרדרות במעמד של הלייקרס והמאבס הם היו אחרונים (בלי קשר, לא כל כך מסכים איתך לגבי אליס, אבל זה כבר משהו נקודתי).

      בנוסף, חלק מהקבוצות פה לא עשו אוף-סיזון רע (טורונטו, שיקאגו), פשוט היו קבוצות שעשו אוף-סיזון פחות רע כך שלא יכולתי לתת להם להיות לפניהם. בדיעבד, אולי הספרס היו יותר שייכים לדירוג הזה מאשר לפוסט הבא, אבל הנזק כבר נעשה.

      1. ליוטה בהחלט מגיע מקום די גבוה מבחינת האוף סיזן.

        הם כבר הבינו שהדרך היחידה שלהם להשיג כוכב על היא דרך הדראפט.

        פניקס ?
        בוא לא נגזים.
        הם עובדים נכון, לא מקלקלים בינתיים, אבל לא הלכו בכל הכח בינתיים כמו יוטה – ואולי בגלל שהם כן נחשבים כיעד יחסית אטרקטיבי לשחקנים – בטח לעומת יוטה.

        ולגבי הסובייקטיביות – אין ספק שזה חלק נכבד מהעניין.

        אני פשוט חושב שאם אתה מדרג "אוף סיזן" ולא מדרג ספציפית האם הקבוצות יהיו יותר טובות או פחות טובות בעונה הקרובה, חובה להסתכל על התמונה הגדולה וכן להעריך כמיטב היכולת (דיווחים, שמועות, וסתם הגיון בריא) את הכיוון ארוך הטווח של כל קבוצה – אם יש כזה…

    2. דדי, אני רוצה להתייחס לסיטואציה של ברניאני בניקס. כפי שאתה מציג את זה: היכן הוא משתלב?
      נכון שהוא גבוה ורשום כפאוור פורוורד, אבל הוא ממש, ממש לא משחק ככזה. המקום שלו יהיה מחוץ לקו השלוש, מה שיאפשר לניקס "ללכת בלי ולהרגיש עם", או הפוך, כלומר: לשחק עם כרמלו בעמדה מס' 3 אבל לפנות לו את המגרש כדי שיוכל לשחק כגבוה, כמו מס' 4.
      השאלה הגדולה היא כמובן האם ברניאני בכלל שחקן טוב ויקלע מעל 30% מהשלוש, או מה שזה שהוא זורק משם בשנים האחרונות.
      והבעיה היא בהגנה. אבל זה סיפור אחר.
      בכל מקרה, הניקס לא יותר טובים ממקום 5 במזרח.

  11. לא ברור לי איפה הוא משתלב בדיוק, נראה לי שיש סיכוי שכרמלו ישחק 3, אבל אני עוד בכלל לא בטוח בזה (גם ארטסט ומרטין אמורים לקבל דקות בעמדה), אבל בלי קשר להשתלבות, אם יש לך הזדמנות להפוך את נובאק וקמבי לברניאני – אתה עושה את זה בלי לשאול שאלות, ומחפש פתרונות (או אפילו טריידים) אחר כך.

    לדעתי, אחוזי הקליעה של ברניאני ישתפרו פלאים אם סוף סוף ישחק ליד כוכב שדורש תשומת לב הגנתית כמו כרמלו.

    וכן, נכון לעכשיו הניקס לא נראים שווים יותר ממקום 5 במזרח, אבל מי יודע מה עוד יקרה במהלך העונה.

    בסך הכל הם עשו אוף סיזן סביר עם מעט מאד גמישות ואפשרויות.

  12. אני נוטה להסכים לגבי הבלייזרס.

    הם יהיו יותר טובים כי הגרעין שלהם צעיר והם הוסיפו כמה חלקים, אבל בגדול, היו יכולים לעשות הרבה יותר.

    עוד קבוצה שהיה לה אוף סיזן נוראי – ב 5 הגרועות מבחינתי, היא הספרס.
    אוי הם לא יהיו פחות טובים, אבל היה להם את הפוטנציאל להוסיף שחקן מקסימום ובמקום זה הם בחרו בדריכה במקום ?
    הזוי.

  13. המיקום של אוקלהומה באופסיזן עד עכשיו 30 הכי גרועה בליגה , לפרסטי מגיע ציון 0 על ניסון לשפר את הקבוצה היו כל כך הרבה שחקנים בשוק והוא פשוט קפא ולא עשה שום מהלך אוקלומה חייבת חיזוק זה לא יספיק לה לקחת אליפות , פרקינס פשוט תקוע כמו עצן בגרון בתקרת השכר של אולהומה צריך לעשות עליו טרייד או לשלוח אותו לאיזה קבוצה שיסגור להם את תקרת מינמום השכר בליגה כמו שגולדן סטייט עשו ששלחו את ביאדריס וגפרסון ליוטה, אין שום קבוצה שיכולה לקחת את השמן הזה , אם לא אז חייב לשווק אותו בטרייד יחד עם אחד הכוכבים האחרים ראס או איבקה כדי לפנות מקום הייתי הולך על פרקינס ואיבקה תמורת רונדו וגרין ואת גרין שולח לקליבלנד תמורת וראזו ונותן לאדמס ותאביט הזדמנות בסנטר כל אחד יכול להיות טוב יותר מפרקינס ואז יש הרכב של רונדו ראס דורנט וראזו ואדמס ומתפנה קצת מקום בתקרת השכר להחתים עוד שחקן או שתיים הייתי גם עושה טרייד על ספלושה ורגי גקסון על עוד המניות שלהם גבוהות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט