OH! קנדה- משחק מספר 1 בפיינלס/ הלל הורוויץ

OH! קנדה- משחק מספר 1 בפיינלס/ הלל הורוויץ

אני מגיע לאולם כ-4 שעות לפני פתיחת המשחק. הייתם חושבים שעוד יהיה רגוע ברחובות? אז זהו שלא. יש תור בחוץ! תור למה? ל-Jurassic Park אנשים אשכרה חיכו מ-9 בבוקר כדי להיכנס ולראות את המשחק – בחוץ. טירוף! מחלקים לאוהדים בחוץ סינר נייר עם דרייק עושה עיסוי לניק נרס. כל הדאון טאון צבוע בצבעים של הרפטורס והתחושה היא של יום חג. האוהדים משלימים שעות שינה ברחוב 😉

תמונה יכולה לכלול: ‏‏אדם אחד‏, ‏‏נעליים‏‏‏

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏3‏ אנשים‏, ‏‏‏‏אנשים עומדים‏, ‏נעליים‏‏ ו‏פעילויות בחוץ‏‏‏‏

אני מגיע לבדוק איפה אני יושב ומגלה שהרשימה של הכתבים כל כך גבוהה ורחוקה שאני בקושי מוצא את השם שלי ומחפש רשימה נוספת. ברשימה אני מגלה שאני יושב ליד אלעד זאבי האגדי של "הארץ" שבמקרה גם גדל לא רחוק ממני ומכיר את אחי. גם בגמר ה-NBA העולם קטן.

עולים לפרקט והתחושה היא כמו ילד בחנות ממתקים, אני מתחיל מלראות את אייזאה תומאס במנהרת השחקנים, ה-GM הראשון של טורונטו מגיע מוקדם ונראה מבסוט.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏אדם אחד‏, ‏‏לעמוד‏‏‏

באיזור העיתונאים אני פוגש את טריי קירבי מה-starters שמספר שלמרות האהדה הרבה של החברים שלו לטורונטו הוחלט כבר מתחילת העונה שהוא נוסע למשחקים 1-2 בגמר וזה לא אשמתו שזה בטורונטו. הוא גם מדבר אחר כך עם כריס בוש וגם אני מצליח לגנוב את כריס לכיף קצר וחצי מילה. הבחור אגדה.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏2‏ אנשים‏, ‏‏‏‏אנשים עומדים‏, ‏‏מגרש כדורסל‏, ‏אצטדיון‏‏‏ ו‏נעליים‏‏‏‏

בצד הפרקט צוותי הטלוויזיה כבר מתארגנים וצ'רלס ברקלי מודיע שהוא מהמר על טורונטו בחמישה משחקים. עם יכולת הניבוי שלו תבנו על גולדן סטייט בסוויפ.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏2‏ אנשים‏, ‏אנשים מחייכים‏‏

קנדריק פרקינס תופס את WOJ לשיחה בצד המגרש ולך תדע על מה הם מדברים. אני אומר שלום ל-WOJ ומספר לו טיפה על האתר. הוא נחמד ממש ומפרגן ואומר תודה שבאתי להגיד שלום. איזה אחלה בן אדם!

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏5‏ אנשים‏, ‏אנשים מחייכים‏‏

במסיבת העיתונאים לפני המשחק ניק נרס עולה ראשון, הוא מספר שהרבה מהדגש הוא למנוע התקפת מעבר מגולדן סטייט. הוא מעדכן ש-OG די כשיר ויכול להיות שיתלבש כבר ליום ראשון. הוא נשאל האם הוא דואג לחבר'ה הצעירים שלו שעוד לא טעמו משהו כזה. הוא מספר שואן וליט נולד עם קרח בורידים והוא ממש לא דואג לו, הוא מספר שפסקל יצטרך לעבוד קשה כי גולדן סטייט יתייחסו אליו כאופציה מספר 2 והוא יודע שהוא יגיע מוכן. לגבי פאוול הוא אומר שהכל תלוי בסדרה ואיך היא תעבוד, מול פילי הוא לא יכל לשחק בגלל הגודל של השחקנים וכפי שראינו מול מילווקי הוא היה קריטי, "אני הולך לזרוק 10 שחקנים שונים ולראות מה קורה", מספר נרס.

הוא מסיים עם סיפור גדול. הוא אומר שהוא דיבר עם קוואי על הפיינלס שהוא היה בו ב-G ליג ושקוואי סירב להקשיב לו: "הייתי צריך להוציא תמונה עם 14,000 אוהדים כדי לשכנע את קוואי שזה שווה משהו".

מסיבת העיתונאים של סטיב קר פחות מעניינת אותי משום מה. הדבר המרכזי שעניין אותי זו הלוחמה הפסיכולוגית שלו (לדעתי…) בה הוא אומר שנרס והשחקנים יצטרכו להתרגל לגמר כי זו חיה אחרת. אין שגרה, יש לוזים שונים וזה קשה לשחקנים. הוא נשאל יחשב משחק טוב הגנתית מול קוואי. "אין שום סטטיסטיקה שמתאימה לזה, אם ננצח זה יהיה סימן שהגנו היטב", הוא אומר.

במה שונה פיינלס בטורונטו מאשר בכל מקום אחר? שני הימנונים, חצי מהמנון אחד הוא בצרפתית וחיילים קנדים. תענוג.

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‏אדם אחד או יותר‏, ‏אנשים עושים ספורט‏‏ ו‏מגרש כדורסל‏‏‏

ככה זה נראה בחוץ! טרפת.

דרייק כרגיל הגיע להטריל והוא מגיע עם חולצה של דל קרי במדי הרפטורס. ענק!

המשחק מתחיל וקליי שומר על קייל, איגי לוקח את קוואי. התחושה היא שלמרות שנרס מכחיש את זה השחקנים של טורונטו מתרגשים, וזה מובן. כל דקה שעוברת הם ירגישו יותר בבית ויהיה להם יותר סיכוי. שבע הנקודות הראשונות של גולדן סטייט נובעות חלקית מחוסר תשומת לב בהגנה של טורונטו, שלשה פנויה לגמרי של סטף, שתיים מהקו שלו ושתיים של קליי מריבאונד התקפה. בצד השני גולדן סטייט עוזבים את הקלעים ומתרכזים בקוואי ותשע הנקודות הראשונות הן שלשות של הרפטורס.

בסוף הרבע הראשון הרפטורס מציגים את "בוגרי" התכנית בלי לציין מי סיים ומי "נשר". אייזאה תומאס ה-GM הראשון, מגסי בוגס, צ'רלס אוקלי, ג'רום וויליאמס, דל קרי, טרייסי מקגריידי, מוריס פיטרסון, כריס בוש ודיימון סטודמייר מנופפים מהפרקט. לא מעט כוכבים עברו כאן אבל מי נשאר? והאם קוואי יהיה נושר או בוגר?

המחצית השנייה מסתיימת עם שלשה של דני גרין וקריאות מהקהל של ד-ני, ד-ני. יתרון 10 במחצית לטורונטו, 59-49. במשחק מול ממפיס העונה דני קלע 7-8 לשלוש ברבע אחד וכבר קיבל קריאות ד-ני, ד-ני, הרפטורס צריכים עוד הופעות סולידיות שלו כדי ללכת רחוק בגמר הזה. במחצית עולה ראפר בשם Asap Farge או אסף פרג' בארץ. הופעה לא ממש לטעמי אבל לא נתלונן יותר מדי. אני הולך ופוגש איש אנליטיקס ישראלי של טורונטו שהגיע לטורונטו במיוחד בשביל המשחק. תמיד כיף לדעת שיש גם אחד משלנו עובד בפרונט אופיס ומסייע לקבוצה. הוא מספר קצת על התפקיד שלו, על הרצון של מסאי לנצח ועל העבודה בפרונט אופיס נראה אם נצליח לרתום אותו לכתבה מלאה בהזדמנות.

הרבע השלישי ייקרא מהיום הרבע על שם פסקל סיאקם, הקמרוני לא מצליח להחטיא גם כשהוא זורק זריקות קשות מאוד והקהל בעננים. ספייסי פי כל הדרך לרבע הרביעי. שלשה של דני גרין ברבע הרביעי, 7:30 לסיום, מעלה את הרפטורס ל-100 נקודות ויתרון 12. הקהל בשמיים. גרין שסומן על ידי רבים כאחד הגורמים שחייבים להיות יציבים במשחק הלילה מספק עד כה את הסחורה עם 11 נקודות עד כה ב-3-5 מהשדה.

אז הקנדים משחקים את המשחק הראשון של הפיינלס אי פעם על אדמת קנדה ומסיימים אותו עם ניצחון 109-118, פסקל מוביל את קלעי טורונטו עם 32 נקודות באחוזים מטורפים, קוואי עם 23 סולידיות, 8 קרשים וחמישה אסיסטים, גאסול סוגר את רשימת המובילים עם 20 נקודות וצל"ש על היכולת להישאר על הפרקט.

בצד של גולדן סטייט סטף היה מעולה עם 34, קליי הוסיף 21 ודריימונד עם טריפל דאבל של 10 מהכל אבל שישה איבודים. בינתיים קבוצות קנדיות מחזיקות במאזן של 100% במשחקי הפיינלס. הקבוצות שמנצחות את משחק 1 בפיינלס מנצחות את הסדרה ב-70.8% מהמקרים. ההפסד הערב סיים רצף של 12 ניצחונות רצופים של גולדן סטייט במשחק מספר 1. כשקרי נשאל על כך הוא אומר שהוא ממש לא מודאג, זה סך הכל משחק 1 ויש עוד סדרה שלמה לפניהם. כשנשאל אם הוא סך הכל מרוצה כי טורונטו קלעו קליעות קשות וזה לא יקרה כל ערב הוא מסתכל בציניות ואומר שהוא לא מתכנן למחוא להם כפיים והוא מן הסתם לא שמח להפסיד אבל שאין בכלל מה לדאוג.

הפעם האחרונה ששחקן קלע מעל 30 נקודות ביותר מ-80% הייתה ב-2004 אז זה היה שאקיל, הלילה פאסקל נתן משחק לפנתיאון והיה ענק בכל קנה מידה. בראיון הוא סיפר שזה משחק שמוקדש לאבא שלו ושהוא כל יום שואל את עצמו מה היה גורם לאבא שלו להיות גאה בו. פסקל הוא הקמרוני הראשון בגמר אם זה משנה משהו למישהו.

בחדר ההלבשה אני תופס את פטריק מקאו לשיחה קצרה, מדבר על זה שזה לא הגמר הראשון שלו והוא מנדב מידע על לא להקשיב לכל הטוקבקיסטים המעצבנים… לא קל להיות שחקן ספסל עמוק שלוש עונות ברצף בפיינלס אבל לנו בהופס הוא נותן דקה מזמנו, אחלה גבר! פרגנו לו קצת במדיות השונות. גם ג'קי מקמלן מחליפה איתי חצי מילה, הכתבים בהופס ביחד עם כל הבכירים על הפרקט ובחדר ההלבשה, כבוד!

קוואי נשאל על ההגנה ששיחקו עליו והוא מודה שזה לא היה קל. מצד שני, הוא אומר, זה משחק קבוצתי וזה אומר שלחברים שלי יהיו זריקות פנויות אז כל עוד הם קולעים אותם הכל טוב. גם קוואי וגם פרד בחדר ההלבשה מספרים שאף אחד לא "עודד" את פסקל או "הכין" אותו. הוא פשוט שחקן טוב שעובד מאוד קשה.

פסקל קלע הכי הרבה נקודות לשחקן במשחק בכורה בפיינלס מאז דוראנט ב-2012 (36 נקודות) והוא השחקן עם הכי הרבה נקודות בגמר שגם שיחק ב-G ליג. שחקן אחר בוגר ה-G ליג דני גרין היה נהדר הערב למקום ה-12 בכל הזמנים של קלעי שלשות בפיינלס.

עוד שחקן שהתקדם ברשימה היה קליי שעלה למקום ה-43 בקלעי כל הזמנים בפלייאוף על חשבון אייזאה תומאס שהיה בעולם לצפות בעניין. האווירה בטורונטו טובה ואפילו ניתן להגיד "בעננים", את המטאטאים כבר אפשר להחזיר לארון ולהתחיל להתמקד במשחק הבא. עכשיו השאלה המרכזית היא מה תעשה הקבוצה שניצחה כבר 22 סדרות ברצף לפחות משחק אחד בחוץ והאם השחקן הזה שבתמונה יחזור לשחק, אם כן אז מתי והאם הוא השחקן הכי חשוב בסדרה הזו…?

תמונה יכולה לכלול: ‏‏אדם אחד‏, ‏‏‏לעמוד‏ ו‏זקן‏‏‏‏

לפוסט הזה יש 43 תגובות

    1. אני נכנס כאן כתגובה ל-"1" אבל למעשה כדי להיות בין הראשונים להודות לך כי הגעתי מאוחר לפוסט. הלל, שיחקת אותה! התאור של לפני המשחק שווה זהב, ואחלה ראיון עם מקאו.
      הכל היה שווה. כל המאמצים עם האקרדיטציות והכל.
      כיך\ף וגאווה גדולה לאתר!!!!!!!!!!!!
      תודה הלל

  1. מעולה, הילל. תודה.
    .
    צדק נרס בנוגע לואן וליט. לרגע לא נראה היה שהמעמד משפיע עליו בדרך כלשהי – הוא את הזריקה שלו לוקח באותו ביטחון כמו משחק בשכונה.

  2. תודה! פשוט תענוג,
    לכל מי שלא מבין למה צריך כתבים באולם, הפוסט הזה הוא תשובה מעולה לכולכם!
    כן ירבו

  3. כמה נקודות מהמשחק פרט להגנה החלשה של גולדן סטייט שזה היה די צפוי.
    מארק גאסול- לדעתי איש המשחק זה לא רק הנקודות שהוא קלע אלא בעיקר ההגנה, כן הוא לא יכול לעבור בחילופים אז מה שטורנטו עשו זה הגנה אגרסיבית על קרי ודאבל טים והידיים הארוכות של גאסול הפריעו לכל מסירה ושיבשו את משחק המסירות. גם בצבע האורך שהוא נותן משנה את הזריקות.
    .
    פרד ואן בליט- לא מספיק מדברים אליו- הוא היה מצטיין עד המחצית הוא לא כפה את עצמו על המשחק יש לטורנטו עוד מוביל כדור שיכול ליצור נקודות שיחוק ענק של נרס שמעדיף אותו על גרין.
    .
    פסקל סייאקם – היו לו הלילה ערב מהסרטים הוא התעלל בגרין ובכל מי ששמר אליו, הוא קלע כחלק משטף המשחק ולא כפה זריקות, בכללי גרין קצר מדי ולא אתלטי מספיק להגן עליו, דוראנט החסר יכול לעשות אליו עבודה טובה משמעותית.
    .
    קוואי לאונרד- היה לו משחק לו טוב הלילה גם הוא לא כפה את עצמו על המשחק ודאבל טים עליו הכניס את החברה לעניינים (בדומה לגולדן סטייט במשחק 6 נגד יוסטון), פעם הבאה הוא יקלע את הזריקות שהחטיא, הגימיק של לוני שומר עליו לא באמת עובד הוא קיבל מבטים חופשיים פשוט הזריקות לא נכנסו.
    .
    גולדן סטייט הלילה הבינו שזה לא פורטלנד הם לא יכולים לרוץ נגד טורנטו ריצות 18-0… ההגנה של טורנטו בטרנזיישן מדהימה (למרות חורים פה ושם אין מה לעשות) והם מאטים את המשחק בצורה מושלמת ויודיעים גם מתי לרוץ.
    .
    כמה שהלוחמים צריכים את דוראנט בלעדיו הקנדים אלופים

  4. לטעמי הפוסט הזה הוא תגובת מחץ הולמת לכל התוהים על נחיצות שליחת כתב הופס למשחקים.
    אדיר הלל!!

    יישר כח ותודה. פשוט נהדר

  5. סקירה מעולה הלל.
    אני שמח על הניצחון של טורונטו.
    הוא פותח לנו את הסדרה,
    ויאפס את גולדן סטייט.
    גולדן סטייט הייתה במשחק למרות ששיחקה ב-70% יכולת.
    טורונטו נצחה בזכות 130% יכולת של שחקני המשנה.
    לאורי וקוואי היו בסדר.

  6. מעולה הלל איזה כיף לך. שמח שזכית לחוויה כזאת, מי היה מאמין בתחילת העונה…
    פט מקאו איזה שלשה הוא דפוק אחרי שקאווי ניסה 3 פעמים לזרוק לסל ומסר באוויר אחרי שהתחרט בגלל הדאבל והטריפל של הלוחמים, הוא שבר את המומנטום צחקתי שהוא קלע

  7. לצערי הגעתי מאוחר לפוסט. הלל, שיחקת אותה! התאור של לפני המשחק שווה זהב, ואחלה ראיון עם מקאו.
    הכל היה שווה. כל המאמצים עם האקרדיטציות והכל.
    כיך\ף וגאווה גדולה לאתר!!!!!!!!!!!!
    תודה הלל.
    אני זןכר משחקי פלייאוף ראשונים שראיתי והם נשארו חווייה לכל החיים, אבל נדמה ליע שבמקרה שלך עם הג'ורסיק פארק, ההמנון הקנדי (לעניות דעתי ההמנון מס' 1 בעולם מכל ההמנונים!), והנצחון, זאת תישאר חווייה לכל החיים.
    אני מרגיש גאווה גדולה.

  8. תודה רבה.
    היה משחק מצוין, אחרי שטורונטו נרגעו.
    יש סיכוי אמיתי לעונת דובדבנים בקנדה.
    מת על העם הזה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט